Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Legend of Zelda: The Wind Waker

11.10.13 - klo:16:26

Tapza Poissa

  • Katkeroitunut nörtti
Ennemminkin uskon sen olevan seurausta uudesta valaistuksesta ja varjostuksesta, jotka on istutettu peliin kaikesta päätellen varsin huolimattomasti. Näyttää hienoilta suurimman osan ajasta, mutta tietyissä kohdissa artstyle on karkeasti sanottuna pilalla. Siitä ei kuitenkaan mitä ilmeisimmin ole jaksettu välittää.
Lasken pääomaa.
Kirjattu
  • ::
  • 13.10.13 - klo:19:15
    Kirjattu
  • ::
  • 05.11.13 - klo:19:47

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    WiiUn mukana TWWHD. Mukava päästä kokemaan tämä peli itsekin kun en ole kattonut ollenkaan gameplayta. Tiedän vaan että veneellä mennään. :P

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.11.13 - klo:21:10

    Tingle Paikalla

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Onnea. Peli on varsin mukava :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 22.12.13 - klo:11:29
    Omat TWWHD-pelailut etenevät tässä pikkuhiljaa. Yritän pelata kuin pelaisin ekaa kertaa ja eihän ekan luolaston bossi ei kyllä käy järkeen. Nappaat koukulla hännästä kiinni ok, mutta siinä roikkuessa loogisin veto olisi pudottautua miekka edellä mörkölin ammottavaan silmään, eikä hypätä pois jolloin epämääräinen kivilevy putoaa bossin päälle jonka jälkeen bossi pistää levyn varovasti takaisin kattoon niin että häntä ei litisty. Muutens, luulin kiinnittäväni huomiota juoneen, mutta kerrottiinko missään vaiheessa miksi laiva passittaa Dragon Roostille aloittamaan pearlien metsästyksen? Jos sisko oli pelastettavana niin miten nämä pearlit mihinkään mitenkään liittyvät? Vai selitettiinkö se jossain myöhemmässä vaiheessa ja tuossa kohtaan pelaajan on vaan mentävä sinne minne peli sallii?

    Hero-mode on kyllä kiva, vähän uudenlaista maustetta TWW:hen kun perus tappeluissakin voi käydä köpelösti. Blokkaavatko vihut myös enemmän? Dragon Roostin luolaston välibossiin en meinannut millään saada osumia kun mokoma blokkasi kaikki iskuyritykset, hyvin vahva muistikuva että aiemmin napin naputtamisella on selviytynyt useimmista vihuista helposti.

    En tiedä puhuuko massiivinen nostalgia mutta on tämä vain kerrassaan upea ja vahvatunnelmainen seikkailupeli. Maailma on vain niin elävä, jokaisella vastaantulijalla on sanottavaa ja kaikki pelaa yhteen. Peli oli aiemmin jo nätti ja nyt HD:na aivan tajuton, tämä värien riemuvoitto. Eräskin auringonlasku oli niin älyttömän nätti että meinasin kuolla. En ehtinyt kuviakaan ottamaan. :(

    Ja alleviivataan vielä tuota tunnelmaa, harvoin tulee näin maailmaansa mukaansa imaisevia pelejä vastaan. Päivisin maailma elää, kaikki kukoistaa upeilla väreillään ja taustalla soi tilanteeseen täydellisesti sopiva musiikki. Öisin todellakin tuntuu siltä, että muu maailma on unessa. Minun ei välttämättä edes olisi tarvinnut hommata tuota nopeampaa purjetta koska sehän vain vähentää sitä aikaa jota voisin käyttää vahvasta tunnelmasta nauttimiseen, ja voihan seilauksen aikana räplätä pädillä karttoja ja twitteriä.

    Ok aika munasuu tekstiksi meni. Tasapainotetaan tähän loppuun että sisätilojen valoitukset tosiaan saavat hahmomodelit näyttämään välillä todella karuilta ja että tuomitsen frameraten putoilut, hyihyi. Myöskin Gamepadin tärinä on todella kehno, ei kovin voimakas mutta sitäkin äänekkäämpi.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.12.13 - klo:14:09
    Muutens, luulin kiinnittäväni huomiota juoneen, mutta kerrottiinko missään vaiheessa miksi laiva passittaa Dragon Roostille aloittamaan pearlien metsästyksen? Jos sisko oli pelastettavana niin miten nämä pearlit mihinkään mitenkään liittyvät? Vai selitettiinkö se jossain myöhemmässä vaiheessa ja tuossa kohtaan pelaajan on vaan mentävä sinne minne peli sallii?
    Muistaakseni laiva esittelymonologissaan mainitsi että koska Ganonia ei saa listittyä tosta noin, pitää hakea vähän voimaa pelaamalla Paatti Käskee- peliä. Dragon Roostiin mentiin ainakin alkuperäisessä koska tuulee sopivaan suuntaan (ja paatti ei osaa tuulenmuutosbiisiä).

    Korjasin quoten -Osiris
    « Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo:14:43 kirjoittanut Osireon »
    Kirjattu
  • ::
  • 07.10.16 - klo:13:23
    <a href="https://www.youtube.com/v/IaksmndynT8" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/IaksmndynT8</a>

    WTF :D
    Kirjattu
  • ::
  • 10.05.18 - klo:05:17

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Vedin The Wind Wakerin erään tuttavani kanssa läpi. Pelasimme alkuperäisen version, koska olen grafiikkahuora, enkä pysty katsomaan kammottavan näköistä HD-julkaisua irvistelemättä (omistan ja olen läpäissyt senkin).

    Haluaisin nyt murtaa muutaman peliä koskevan myytin:

    1. Luolastot ovat paskoja. No eivät ole, vaikka ollaankin kaukana sarjan kärjestä. Pelasimme tätä ennen Ocarina of Timen, ja viimeisimpien kokemusteni perusteella luonnehtisin Wind Wakerin luolia samantasoiksi kuin huomattavaa osaa OoTin tarjonnasta. Mitään Water tai Forest Templejen kaltaista labyrinttimaisuutta tai suurien kokonaisuuksien hahmottamista ei tarjota, mutta luolastot ovat kuitenkin ihan hauskoja esteratoja, joissa on vekkuleita ideoita ja mukavana bonuksena vapaaehtoisia pusslehuoneitakin. Kahden vikan tyrmän hahmoswappailuissakaan ei ole muuta vikaa kuin se, että aina hahmoa vaihtaessa täytyy soittaa se vitun biisi. Vaihdon pitäisi onnistua yhdellä näppäinkomennolla.

    2. Pomotappelut ovat pelkkää odottelua. Pötypuhetta. Aika monen bossin kimppuun voi käydä välittömästi, kun oikean kikan keksii. Ainoastaan Helmaroc King ja Molgera taitavat olla sellaisia, joissa oikeaa hetkeä on pakko odottaa. Toki muillakin on erinäisiä haavoittumisanimaatioita, joiden päättymistä täytyy vartoa, mutta ei mitään hermoja raastavaa. Tappelut ovat enimmäkseen ihan hauskoja, tosin on äärimmäisen typerää, että neljä niistä täytyy käydä uusiksi läpi viimeisessä luolassa. Finaali on muutenkin vähän tympeä, mutta onneksi hymy hyytyy, kun viimeinen taistelu Ganondorfia vastaan on aivan vitun siisti siis ei nyt yhtä hyvä kuin Ocarinassa mutta vitun siisti silti.

    3. Peilipussle Earth Templessa on ihan tyhmä. No tämä on kyllä totta, Paavo, myönnetään. Tarjoan kahvit seuraavassa miitissä.

    Wind Waker ei kyllä oikein sovellu tällä lailla nopealla aikataululla läpäistäväksi. Ensinnäkin siksi, että pelin parasta antia on se, kun saa rauhassa nauttia purjehtimisesta ja tunnelmasta ja krokotiilin kullista ja siinä samalla suorittaa kaikkia typeriä sivutehtäviä ja jutella rauhassa kaikille hölmöille hahmoille. Toinen syy on kaikkien rakastama Triforce-palasten metsästys. Itse pidän tehtävästä ainakin ajatuksen tasolla: siinä on sitä aitoa tutkimusmatkailua ja seikkailumieltä, jota on monesta Zeldasta puuttunut. Siis voi juku, ensin selvitetään karttojen ja vihjeiden avulla salaisten aarteiden sijainnit ja sitten naarataan kalleudet merenpohjasta nam nam tää on hyvää. Toteutus on kuitenkin ongelmallinen, sillä etenkin alkuperäisessä versiossa tehtävään kuluu aivan tolkuttoman kauan aikaa. Jostain olisi varmasti ollut varaa karsia, joko kartoista, palasista tai Tinglellä kääntämisistä. Tai sitten tehtävän olisi voinut tuoda pelaajan tietoon jo aiemmin niin, että sitä olisi voinut rauhassa aloitella ennen seikkailun loppupuolta.

    Luin internetistä, että japanilaisessa versiossa Triforce-tehtävä oli vielä ikävämpi ja että versioiden välillä oli muitakin eroavaisuuksia. Päätin perehtyä asiaan ja pöyristyin.

    In an effort to rebalance rewards, a fair amount of the Heart Piece and Treasure Chart locations were moved around, with some minor collectibles shuffled as well. This change is evident right at the beginning of the game, as the chest under Grandma's House contains a Heart Piece in the Japanese version. For America and Europe, this Heart Piece was moved to the bottom of the Savage Labyrinth, which previously held a rather insulting 10 rupees.

    Lainaus
    As for the Triforce Charts, in the Japanese version, sinking the Golden Ship at Needle Rock does not give you Triforce Chart 5, but rather Treasure Chart 16, which you have to use to get the Triforce Chart as such:

    Sail to Shark Island to get Treasure Chart 28
    Sail to Needle Rock to get Treasure Chart 3
    Sail to Eastern Fairy Island to get Treasure Chart 40
    Finally, sail to Headstone to get Triforce Chart 5

    Lainaus
    Treasure Chart 40 is now the reward for destroying all the cannons on Southern Fairy Island and replaced a single Golden Feather.

    Lainaus
    Treasure Chart 3 was moved to one of the small islands at Forest Haven and also replaced a Heart Piece. This Heart Piece is now the reward for decorating Windfall with 14 items; in the Japanese version you'd just get 100 rupees which is totally pointless because the items themselves cost 140 rupees.

    Johtopäätökseni on, että japanilainen versio on mielenvikaisten suunnittelema.
    « Viimeksi muokattu: 10.05.18 - klo:05:28 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.05.18 - klo:18:13

    Tube Poissa

    • Moi oon Tube.
    Hyvä sentään, että tajusivat korjailla kansainvälistä julkaisua varten.

    TWW on edelleen lempipelini, ja olisi kiva päästä tuo HD-versiokin jossain kohtaa kokemaan. Vaikka pidänkin alkuperäisen art stylestä enemmän, en voi olla kuolaamatta remasteroidun version varjoille. Itse en koskaan kokenut triforce-charttien keräämistä muuna kuin hauskana, mutta ehkä on silti hyvä, että sitä on hieman suoraviivaistettu HD-versiossa, kun se kerran niin monia risoi. Mutta missä on Tingle Tuner? Vaikka kaksinpeli sen kanssa olikin aika minimaalista, oli se silti kiva lisä peliin.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.05.18 - klo:23:33

    Tingle Paikalla

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Olen imarreltu että pakottamani mielipiteet ovat kohonneet peliä koskevien myyttien asemaan. Kahveja odotellessa!
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::