Kingdom Hearts -sarja

Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Kingdom Hearts -sarja

22.11.08 - klo:21:24
Eipä kannata antaa noiden YouTube-videoiden hämätä. Tuossa tuo saattaa näyttää todella hienolta, mutta DS:n näytöllä ne näyttävät huomattavasti rumemmalta. Ei ole ollenkaan noin terävä ja frames per secondiakin on selvästi lasketta. Mutta DS:n muihin peleihin verrattuna ihan kiitettävän näköistä anyway.
Kirjattu
  • ::
  • 23.11.08 - klo:01:08

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Joo, ei noista kieltämättä täydellistä kuvaa saa, mutta ovat ne RW:n cutscenet silti teknisesti aivan eri luokkaa kuin yhdenkään toisen DS-pelin videot. Tosin Revenant Wingsin tapauksessa tuota muuta grafiikkaa on jouduttu vähän karsimaan, vaikka eipä sekään aivan kohtuuttoman rumalta varsinkaan pieneltä ruudulta katsottaessa näytä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.05.09 - klo:09:48
    Äläkää peljästykö, mutta KINGDOM HEARTS 358/2 TULEE EUROOPPAAN JO SYKSYLLÄ!!!!111!!! prtklasdasdaf

    lähre

    Ja sen kunniaksi käytte tietenkin äänestämässä KH:n voittoon. :3
    Kirjattu
  • ::
  • 30.05.09 - klo:14:28

    fazerin sininen

    Jee, eipä tarvitse ostaa kuitenkaan, koska nippinista tulee jo yksi kappale minulle.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.05.09 - klo:15:00
    Miten tuo 358/2 vaikuttaa vain niin köykäiseltä? DS:n ominaisuuksia ei pahemmin ole otettu huomioon, on vain lähdetty puristamaan PS2-peliä muottiin, johon se ei kovin kummoisesti vaikuta istuvan... Eniten huolettaa kontrollit, joista on kuulunut nitinää ja natinaa varsinkin Pelaajan Japanin kirjeenvaihtajan taholta.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.05.09 - klo:15:59

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    ^ Hieman samaa mieltä, siis näin kuvien perusteella. Odotan enemmänkin PSP:n Kingdom Hearts: Birth by Sleepiä.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.09 - klo:15:37

    fazerin sininen

    Vau, KH 358/2 on loistava peli. Kaikki toimii siinä ja grafiikat on uskomattomat Nintendon käsikonsolille.

    Mutta ei nettipeliä ._.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.01.10 - klo:20:06

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    No niin. Tämän kylmän, tammikuisen sunnuntain kunniaksi päätin sukeltaa Kingdom Hearts 2:n maailmaan. Avasin pelin muoveista, ihailin hetken aikaa nättiä ohjekirjaa ja tökkäsin levyn PS2:n sisuksiin. Mukavaa.

    Kahden ja puolen tunnin pelaamisen perusteella peli vaikuttaa aika mielenkiintoiselta! Olen kyllä vähän "Öööööö" tämän juonen kanssa, kun ykköstä en ole koskaan pelannut. (Tästä se Tapza siis minua varoitti!) Pääpiirteittäin kyllä ensimmäisen osan tapahtumat tiedän, mutta joka tapauksessa kakkosen alku on jotain ihan muuta kuin mitä odotin. No eipä se tarina ole vielä oikein ehtinyt edes lähteä käyntiin. (Edelleen pitää sillä ihme Roxas-hyypiöllä pyöriä siellä kaupungissa)

    Grafiikka on aika nättiä, vaikka yleensä en anime-pallopäistä pidä yhtään. On vain kamalan ärsyttävää, että jostain syystä Kingdom Hearts 2 ei tue laajakuvaa! Pitää valita reunat peittävien mustien palkkien tai venytetyn grafiikan väliltä, mikä on aika pettymys. Tyyli ja värikkyys tekevät ulkoasusta kuitenkin erittäin mielllyttävän silmille.

    Eräs todella outo juttu on se, että peli ei anna minun tallentaa peliä omalle muistikortilleni! Omistan siis SONY:n virallisen 64 megan muistikortin, ja peli valittaa ettei muistikortissa muka ole tarpeeksi vapaata tilaa KH2:n tallennukselle! Mitä vittua? Muistikortilla on tallennukset ainoastaan Jak and Daxteriin ja Jak II:een, eli vapaata tilaa on vielä yli 63Mb, eikä KH2 tallentaminen vaadi kuin mitättömät 90kb tilaa. Tätä ei voi selittää mikään paitsi törkeä bugi. Onneksi minulla on Oltzulta peritty, melkein täynnä oleva 8Mb:n muistikortti, johon tallennus jostain kumman syystä onnistuu. Höh.

    Tuossa vähän ensifiiliksiä peliin liittyen. Odotan innolla sitä, kun peli lähtee kunnolla vauhtiin. Tähän mennessä lupaavalta vaikuttaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.01.10 - klo:20:43
    Kahden ja puolen tunnin pelaamisen perusteella peli vaikuttaa aika mielenkiintoiselta!..

    ..(Edelleen pitää sillä ihme Roxas-hyypiöllä pyöriä siellä kaupungissa)

    ..Odotan innolla sitä, kun peli lähtee kunnolla vauhtiin.

    Roxasilla heiluminen alussa on aikas tylsää, eli uskon että tulet nauttimaan myöhemmin pelistä vielä enemmän. ^^

    Mä itse olen kauhea Gummi Ship- addikti. xD (S-rankki kaikista maista kaikissa missioissa.)

    Loppupuolella menee ehkä vähän sekavaksi, mutta ainakin itseni mielestä pelaaminen vaan paranee koko ajan.
    « Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo:20:46 kirjoittanut The Raven Wolf »
    Kirjattu
  • ::
  • 03.01.10 - klo:20:53
    Tuo DS:n KH meni tuossa sivussa läpi. DS-peliksi erittäin hieno tekele. Kontrollit toimi, eikä alettu turhaan tunkemaan mitään DS:n gimmickejä mukaan. Kehityssysteemistä toimivat paneelit ovat hieno oivallus, antavat mahdollisuuksia monela eri tavalla pelaamiseen. Moninpeliä kyllä pitäisi päästä pelaamaan, mutta ei täällä ainakaan kukaan tuota omista.

    Näillä KH:illa on sellainen hassu piirre, että kun vedät yhden osan lävitse, sinulla tulee halu pelata kaikki aiemmat kertaalleen taas. Juonta katselee aivan eri tavalla, kun saattaa tietääkin jotain, ja monet asiat käyvät enemmän järkeen. Nämä käsikonsoli-spin-offit on juonellisesti tehty hyvin nerokkaasti, sillä niiden pelaaminen ei ole ollenkaan välttämätöntä jos keskittyykin vain pääsarjaan. KH2:n alussa Sora ja Roxas eivät muista mitään tapahtuneista CoM:n ja 358/2:n tapahtumista, kuten ei näitä pelannut pelaajakaan.

    Voisiko joku lyhyesti kerrata minulle, miten Roxas oikein syntyi ja kuka hän edes on, ja sitten nuo Xehanort/Ansem/Xemnas -kuviot on myös ihan outoja...
    Kirjattu
  • ::
  • 03.01.10 - klo:21:11

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Cyna:
    (click to show/hide)

    Ja mielipiteensä kai kullakin, mutta minusta KH2:n Roxasilla pelattava prologi on varsinkin jälkeenpäin ajatellen ehdottomasti pelin parhaimpia osuuksia. Keskivaiheilla on niin paljon kaikkea turhaa, pääjuoneen liittymätöntä pelleilyä, että tarina uhkaa hajota käsiin. Lopussa päästään onneksi jälleen asiaan ja se taitaa ollakin koko pelin hienointa antia. Kaiken kaikkiaan tarina painottuu kuitenkin aivan liikaa alku- ja loppupuolille, jolloin keskivaihe jää pelkäksi sekavaksi maailmasta toiseen risteilyksi, juonen junnatessa auttamattomasti paikoillaan.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.01.10 - klo:23:38

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    No niin, tulin vielä kiusaamaan kaikkia fiilistelyilläni.

    Uuh, nyt Kingdom Hearts 2:ta on takana jo kahdeksan tunnin verran! Olen siis päässyt (vihdoinkin) pelaamaan Soralla ja kumppaneilla, ja takana ovat nyt se Mulanin paikka sekä Kaunotar ja Hirviö-leffan linna. Meininki on tosi hyvää, alan päästä peliin kunnolla sisälle. Harmi vain että kerronta on nyt paljon suoraviivaisempaa ja vähemmän mystistä kuin tuossa alun prologissa. Olen Tapzan kanssa samaa mieltä, että prologi oli kaikkea muuta kuin tylsä, ainakin näin ensimmäistä kertaa pelatessani. Siinä oli hieno WTF-fiilis päällä koko ajan. Toisaalta Disney-maailmoissa vierailu on aivan mahtavaa puuhaa. (Tunnen kuinka henkinen ikäni laskee kymmenellä vuodella :D)

    Taistelut ovat hauskaa mättöä, ja toistaiseksi ne ovat osoittautuneet riemastuttavan helpoiksi. (Olen luovuttajatyyppiä vaikeiden pelien suhteen) Valikoissa kahlaaminen on tietenkin yksi sellainen asia, joka löytyy jokaisesta roolipelistä, ja jota en koskaan haluaisi tehdä. Miksi parhaat esineet ja varusteet eivät voi päivittyä hahmoille automaattisesti? Ability-systeemi on kyllä mehukas. Sitä Drive-muotoa en osaa koskaan käyttää, koska en jaksa ikinä hamstrata kaikkia niitä orbeja sen lataamiseen.

    Juu nyt painun tästä pelaamaan ja jätän lätinät vähemmälle... Vähän pelottavaa kyllä, että peli on hädin tuskin alkanut ja olen kuluttanut tähän jo enemmän aikaa kuin keskiverto räiskinnän yksinpelin läpäisyyn. Nyt muistan miksi pelaamani roolipelit jäävät aina kesken! :D
    « Viimeksi muokattu: 04.01.10 - klo:23:41 kirjoittanut Arctic Fox »
    Kirjattu
  • ::
  • 05.01.10 - klo:00:07
    Tuohon parhaiden esineiden automaattiseen equippaamiseen...

    Eri aseethan ovat hyödyllisiä erilaisille pelaajille. En nyt KH2:sta muista, mutta ykkösosassa sai valita mm. voimakkaan lämäntekijän, taikavoimia nostattavan, ja pitemmälle iskevän aseen välillä. Eri accessoritkin suosivat erilaisia taistelutapoja. Toki tämän voisi toteuttaa ensin esiasettamalla sen ominaisuuden mitä suositaan ja sitten se päivitettäisiin automaattisesti.

    Joo ei mulla oikein muuta sitten ollutkaan. Jos KH2:n löydän huomenna kaupoissa, menee se suht varmasti ostoon, kun KH-himot on niin hirmuiset. *pacman*
    Kirjattu
  • ::
  • 09.01.10 - klo:00:11
    KH2 pyörähti minunkin osalta käyntiin, toinen läpipeluukerta, ensimmäinen kun oli suhteellisen juosten kustu eikä juoneen kiinnittänyt huomiota, ja tällä kertaa Proudilla.

    Pari kommenttia. Cure, MP Cost: All. En muista tuleeko tuohon liittyen pelin myötä jotain Abilityjä, mutta tuolla tyylillä voi curauttaa itsensä kerran minuutissa. Ja mitäs peliä tämmöinen sitten on. >_>
    Ja onko muuten Mikin käyttämisestä kuollessa jotain negatiivisia seurauksia? Sillä tuo hiirulainenhan on täysin borkken, sillä voi nappia jynkyttämällä saada bossin henkihieväriin (oletten että Reaction Commandeja ei tarvitse) ja viimeistellä sitten Soralla. Kai tuossa nyt jotain haittavaikutuksia on?

    Ja sitten tuo velhoavainmiekka minkä nimeä en muista, joka varustuu Valor Formiin automaagisesti, on mitään keinoa saada sitä nykyisen Kingdom Keyn tilalle ilman kolmatta asetta?

    [e]En ole nyypä, pelaan Proudilla ja kuukahdin kun menin Beast's Castleen ensin, ja siellä on Battle Lvl jtn 5 enemmän kun Land of Dragonsissa >:(!
    « Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:00:25 kirjoittanut Cynaeon »
    Kirjattu
  • ::
  • 09.01.10 - klo:00:23

    fazerin sininen

    A) KH2 on helppo peli ja Cure oli muutenkin ainoa taika, jota käytin.
    B)Mikillä pelaamisella ei ole haittavaikutuksia. Se vain tule auttaamaan, kun olet avuton nyyppä.  *pacman*
    C)Sinulla pitää olla kolmas ase, jotta saisit formeilta niiden aseen.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.01.10 - klo:17:38

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Joo, cure oli kyllä oikeasti ainoa taika jota tarvitsi koko pelin aikana. Summonit olivat vielä turhempia.

    Mikkiä ei itelleni koskaan tullut, mutta enpä toisaalta edes kuollut kovin monessa bossitaistelussa. Pitäisi varmaan pelailla uudestaan läpi Proudilla, vaikka sekin on kuulemma helpompi kuin ensimmäisen KH:n Normal.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.01.10 - klo:18:51
    Ooh fuck, huomasin, että Formeilla ja Summoneilla on levelit. =_= Nyt minun on ihan pakko alkaa noitakin grindaamaan, vaikka Summoneita ei huvittaiskaan muuten käyttää. Kai noita kehittämällä niistä saattaisi tullakin ihan käyttökelpoisia?

    Ei tämä Proud nyt niin kovin vaikea olekaan, eniten kuolemia tuli juurikin tuolloin kun menin kahdesta paikasta sen vaikeamman ensin. Ihan tavallisille käytävävihuille kuolin useasti, kerran jää sellaisen seivästyypin pyörteeseen ja se on nirri pois.

    Minä olen todennut Firen ihan käteväksi jos on ihan vihollisten keskellä. Muutenkin noilla saa ihan mukavasti jatkettua comboa vielä yhdellä osumalla, ja tuntuu aika tuhlaukselta käyttää koko palkki Cureen. Tykkäsin kyllä paljon enemmän KH1:n taikapalkeista.

    Miksi muuten MP Chargen saa kytkettyä pois käytöstä? Onko sen käytöstä jotain haittaa vai?
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.10 - klo:21:30
    Ja läpi. 47 levusena ekan kerran vikan bossin voitin, kyllähän siinä piti kymmenisen kertaa yrittää, mutta loppujen lopuksi aika kevyt oli. Ottaen huomioon, että aseeksi oli unohtunut Sweet Memories (Str: 0), ja Partyllä ei ollut yhtään esineitä eikä Rikulla varusteita.

    Tylsyyksissäni synthasin itselleni Ultiman ja Save the Queenin ja Kingin. Sitä seurasi Sephirothin raiskaus. Kevyesti sekin kaatui kun attack-patternit alkoi olemaan tuttuja. Reflect osoittautui käteväksi taiaksi noin yleensä koko pelin aikana, Sephirothin ne siniset pallot sai putsattua tuolla myös. Thundaga oli sitten tuon Curagan lisäksi ainoat hyötykäytetyt spellit.

    Vielä olisi pari jotain Missionia joissain random-paikoissa tekemättä, ja viimeisetkin synthesis-grindaukset, jonka jälkeen 100% läpäisy olisi todellinen. Tiedä sitten jaksaako, jos joku tylsä ilta.

    Jälkeenpäin KH2 näyttäisi jopa paremmalta kuin KH1. Taistelusysteemi Formeineen on jotenkin paljon parempi ja kiinnostavampi, tässä vihollisia jaksoi vielä mätkiä endgamessa, KH1:ssa oikeastaan juoksin vain ohi.

    Jos jotain saisi toivoa KH3:seen, niin nämä eri maailmat saisivat ehdottamasti olla isommassa roolissa koko pelin kannalta, ja niissä voisi tapahtua jotain eeppisempääkin, eikä vain toistaa samaa leffoista tuttua juonta. Ja mieluummin niin, että maailmoja olisi vähän, mutta ne olisivat huomattavasti aiempia osia laajempia ja pidempiä, kuin että sysätään kymmenen kenttää joissa jokaisessa viihdytään se ~4h.

    Jaa joo Summoneista. Stitch ja Peter Pan olivat semi-käteviä, Stitch kun torjuu joitakin iskuja ja välillä raiskaa vihollisia, ja Peetter herättää henkiin. Kyllä ilmankin pärjäisi, mutta muutama tappelu helpottui nytkähdyksellä noiden avulla.
    « Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:21:35 kirjoittanut Cynaeon »
    Kirjattu
  • ::
  • 04.10.10 - klo:20:41
    Vaikka jatko-osa onnistui aika loisteliaasti väistämään monia ykkösen sudenkuoppia, onnistui se kaivamaan pari uuttakin. Ensinnäkin kakkonen ei tuntunut läheskään yhtä haastavalta, vaikka vihollisia kyllä sai jyystää välillä ärsyttävän kauan. Myös kolmion rämpyttämisellä selvitettävät QTE:t olivat hieman irrallisen oloinen uudistus ja nekin tapatettiin pian jatkuvalla toistolla.

    Mutta ehkä ärsyttävintä oli tapa jolla tarinaa jatkettiin. Disney-hahmot downgradettiin sivustaseuraajiksi kun perusangstipangstipiikkitukka FF-hemmot varastivat koko shown ja muutenkin koko juonikudelma muuttui kakkosen myötä aivan käsittämättömäksi tuubaksi. On salaista organisaatiota, muistinmenetyksiä, lukemattomia päättömiä juonenkäänteitä... En nyt sano, että ensimmäinen KH olisi täysin vapaa älyvapaista tapahtumista, mutta kokonaisuuden se hoiti huomattavasti charmikkaammin kuin seuraajansa.

    Disney-hahmot ovat aina olleet vähän päälleliimattuja kyllä. Ja nämä organisaatiokuviot sun muut tuntuvat olevan se alkuperäisideakin tälle sarjalle. Kraidin sanoin, KH1:n juoni tuntuu päälleliimatulta kaikkien muiden osien jälkeen. Ja nuo muistinmenetykset ovat ovela kikka oikaista käsikonsolipelien spin-offien juonet.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.10.10 - klo:23:27

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
    Tämä lienee asiallisempi paikka tälle.

    Tuo ykkösen tapa yhdistää Disney, Final Fantasy ja muut alkuperäiset hahmot yhteen samaan häkellyttävän originaaliin pakettiin teki tuosta itselleni ainakin yhden muistettavimmista pelitapauksista koskaan. Salaperäisyys kukkii joka puolella, tarinan juonenkäänteet ja kulku oli mainiota seurattavaa ja hahmot olivat oikeasti hyvinkin persoonallisia. Kaiken kukkuraksi pelissä on omaa huumoriansa, jonka en olisi aluksi uskonut ollenkaan toimivan. Ainoa mihin olin pelissä pettynyt, oli hiukan lattea viimeinen pomo, joka olikin aivan satunnaisia osioita toisensa perään ja olivat kauttaaltaan simppeliä mättöä.

    Kakkosessa sitten haluttiin panostaa enemmän taistelumekaniikkaan, joka onnistui osittain ja vastaavasti myös epäonnistui. Niinkuin sanoin, drivet toimivat mainiosti ja liikkeet olivat entistä monipuolisempia ja käytännöllisempiä. Tästä ilmeisesti innostuttiin kuitenkin liikaa ja mörköjä tunkee joka tuutista ja taistelu alkaa maistumaan jossain vaiheessa aikamoiselta pakkopullalta, turhauttavan pitkät mutta tehottomat combot eivät myöskään auta asiaa. Tarina oli mielestäni hyvä ja cutscenejä oli ykköstä huomattavasti enemmän, salaperäisyyskin onnistuttiin säilyttämään ihan hyvin, mutta Jikkyä kompaten Disney-hahmot olivatkin nyt aivan sivuosissa eikä ne päässet loistamaan ykkösosan tavoin. Kaipasin myös ykkösten pahisten keskenäistä liittoa :<

    Kokonaisuudessaan ykkönen peittoaa kyllä kakkosen, vaikka selviä parannuksiakin nähtiin. Kakkosessa keskityttiin mielestäni kuitenkin vääriin elementteihin ja olisin toivonut enemmän ykkösen kaltaista tarinaa, jossa Disney-hahmoilla on oikeasti painoarvoa muuallakin kuin omassa maailmassa. Kuvitelkaas nyt Koukku vaikka jonnekin Wonderlandiin, tuollaiset risteytykset olisivat olleet liian hienoja :>

    EDIT: Xaldin > all
    « Viimeksi muokattu: 04.10.10 - klo:23:29 kirjoittanut Laatikko »
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 05.10.10 - klo:03:09

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Mutta ehkä ärsyttävintä oli tapa jolla tarinaa jatkettiin. Disney-hahmot downgradettiin sivustaseuraajiksi kun perusangstipangstipiikkitukka FF-hemmot varastivat koko shown ja muutenkin koko juonikudelma muuttui kakkosen myötä aivan käsittämättömäksi tuubaksi. On salaista organisaatiota, muistinmenetyksiä, lukemattomia päättömiä juonenkäänteitä... En nyt sano, että ensimmäinen KH olisi täysin vapaa älyvapaista tapahtumista, mutta kokonaisuuden se hoiti huomattavasti charmikkaammin kuin seuraajansa.

    Juuri näin. Tarinallisesti kakkosella ei ole mitään sanottavaa ykköselle. Vaikka Disney-hahmojen downgradettaminen jätettäisiinkin huomiotta, on kyseessä silti aika keskinkertainen juoniviritelmä. Organisaation jäsenet ovat suoraan sanottuna paskoja hahmoja. Heitä ei syvennetä niin millään tapaa ja sitten odotetaan, että pelaajan pitäisi tuntea jotain mielenkiintoa koko järjestöä kohtaan. Tai mikä vielä käsittämättömämpää, tuntea jotain muuta näitä tyyppejä kohtaan, kuin ärsytystä ja raivoa, jotka tosin eivät nekään kumpua hahmoista itsestään vaan käsikirjoittajien laiskuudesta ja kädettömyydestä.

    Ja mitähän vielä. Disney-maailmat ovat täysin päälleliimattuja ja pelkkiä hidasteita pääjuonen etenemiselle ja niiden koluaminen on lukuisten nolojen, ärsyttävien ja kaikin tavoin yhdentekevien välivideoiden takia suorastaan ikävää puuhaa. Tämä on sinänsä jo saavutus, kun pelintekijöillä on kuitenkin ollut käytössään näin rikas universumi. Ensimmäisessä osassa Disney ei todellakaan ollut päälleliimattu, vaan osa tarinaa, ja tapa jolla peli yhdisti eri maailmat keskenään oli erittäin kiehtova ja iso osa sen viehätystä. Lienee sanomattakin selvää, että kakkosessa tämä oli kokonaan kadotettu. Disney oli mukana vain siksi että se oli ensimmäisessäkin osassa, eivätkä kehittäjät enää viitsineet nähdä vaivaa solmia sitä osaksi tarinaa.

    Ja nämä organisaatiokuviot sun muut tuntuvat olevan se alkuperäisideakin tälle sarjalle. Kraidin sanoin, KH1:n juoni tuntuu päälleliimatulta kaikkien muiden osien jälkeen.
    Tämä onkin se ongelma. Kingdom Heartsin tarina ei ihan oikeasti ole mikään merkittävä tai edes tarpeeksi hyvä seisomaan omilla jaloillaan ilman Disney-universumia. Disney oli tärkeä osa ensimmäistä KH:ta ja kakkosen tarina on niin merkittävästi huonompi juuri siksi, että ko. elementti dumpattiin kokonaan sivuun ja lähdettiin kehittämään mukamas nerokkaita juonikoukeroita, jotka varsinkin jälkeenpäin tarkasteltuna ovat kaikkea muuta kuin toimivia.
    « Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo:15:44 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.10.10 - klo:15:51
    Ensimmäisessä osassa Disney ei todellakaan ollut päälleliimattu, vaan osa tarinaa, ja tapa jolla peli yhdisti eri maailmat keskenään oli erittäin kiehtova ja iso osa sen viehätystä.

    Miten ykkönen teki tätä yhtään sen enempää? Disney-maailmoihin mentiin etsimään kadonneita ystäviä, Sora aloittaa keskustelut tiedustelemalla ystävistään, Disney-hahmot tarjoavat eijoota, ja sitten päätetäänkin ratkaista maailman sisäinen ongelma ihan hyvää hyvyyttään. En laskisi tuollaista "osaksi tarinaa".

    [e]asd, yksi kohtaus sinne tänne. B(!
    « Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo:16:43 kirjoittanut Cynaeon »
    Kirjattu
  • ::
  • 05.10.10 - klo:16:16
    Hyvä tapa sisällyttää Disney-hahmot tarinaan: Ensimmäisen osan lopussa Beast liittyy maahan lyödyn Soran avuksi, koska heillä on yhteinen päämäärä  eli pelastaa heille tärkeät henkilöt pahisten kynsistä. Siinä oli jotain erityistä fiilistä kun taistelussakin joutui pääasiassa turvautumaan hirviön väkivahvuuteen, kun Soralla oli pelkkä puumiekka.

    Huono tapa: Kakkosessa päästään ratkomaan Beastin ja Bellen välisiä parisuhdeongelmia. Revi siitä sitten draamaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.10.10 - klo:17:52

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Ensimmäisessä KH:ssa Disney-pahiksilla oli yhteinen liitto ja tavoite. Tämä oli jo yksinään vahvasti maailmoja ja hahmoja yhdistävä elementti; jokainen paikka ei ollut vain oma erillinen temmellyskenttä omalla juonellaan, vaan ne sidottiin osaksi isompaa kokonaisuutta. Lisäksi Disney-prinsessat olivat merkittävä osa juonta; esimerkiksi kun Wonderland on käyty läpi, Alice/Liisa katoaa ja tämä on merkittävä juoni-elementti.

    Kakkososassa seurattiin vain alkuperäisten elokuvien käsikirjoitusta. Pahiksilla ei ollut yhtenäistä liittoa tai suunnitelmaa, he vain olivat omassa maailmassaan tekemässä ilkeitä juttuja. Hämmentävää oli myös, miten ensimmäisen KH:n tapahtumat ignorattiin täysin joissakin kohdissa. Ursula tuli takaisin, mutta miksi, eikö hänet päihitetty jo ykkösessä? Pfft, mitään selityksiä, tyhmää ja turhaa rytmipeliä mukaan vaan. Mitään muutakaan maailmoja yhdistävää tekijää ei ollut, ne vain koluttiin läpi ja siirryttiin seuraavaan. Juoni eteni: ei yhtään. Akua, Hessua ja Mikkiä lukuun ottamatta Disney-hahmot eivät tienneet mitään pelin varsinaisesta juonesta, eikä heillä liioin ollut merkitystä sen etenemisen kannalta. He tuntuivat asuttamien maailmojensa kanssa vain päälleliimatuilta täyte-elementeiltä, toisin kuin ykkösessä, jossa he olivat oikeasti osa pelin tarinaa ja maailmaa.

    Ja muuten. Maleficent. En vieläkään pääse yli siitä, miten hävyttömästi KH2 kohteli tätä hahmoa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.07.11 - klo:14:24
    Tosiaan menin KH1:n tuossa joku aikaa sitten ensimmäistä kertaa Expertillä lävitse. En tiedä sitten olenko vain niin hyvä, mutta ei tuo nyt kovin vaikea ollut, samaa tasoa kuin Normalikin. Vertailuna siis kummallakin vaikeusasteella loppupelin varjopallot posahtivat yhdestä ja Darknessit kolmesta iskusta. Toki äkkikuolema yllätti jos hetkenkin oli varomaton, vihut kun tekivät selvästi enemmän lämää.

    Mutta niin, varmaan noin 10. kerta kun ykkönen meni lävitse, ja vieläkin jaksaa innostaa. Vielä kun löytäisi keinon jolla pääsisi pelaamaan BBS:ää...
    Kirjattu
  • ::
  • 24.07.11 - klo:14:29

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Itse muistan aloittaneeni joskus Expertillä, ja en tainnut päästä Deep Junglen bossia pidemmälle. Kyllä se minusta huomattavasti vaikeammalta tuntui kuin Normal, joka ei sekään ollut ihan helpoimmasta päästä silloin kun nassikkana peliä tykitin. Toisaalta tuosta Expert-kokeilustakin on aikaa jo useampi vuosi, en tiedä sitten miltä tuntuisi nykyään.

    Itse olen tainnut KH1:n vain kertaalleen vetäistä ihan läpi asti, mutta lukuisia kertoja olen kyllä aloittanut sen alusta ja pelannut sitten milloin mihinkin kohtaan. Ehkä pitäisi joskus tehdä toinen ihan kunnollinen alusta loppuun-rundi, vaikka sitten Expertillä. Jotain taianomaista tuossa pelissä kyllä on, eikä se taida ainakaan täysin olla pelkkää nostalgiaa. Harvempaa yksinpeliä on oikeasti tullut hakattua satoja tunteja vailla minkäänlaisia kyllästymisen merkkejä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.07.11 - klo:16:01

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
    Allekirjoitan saman, että KH1:ssä on jotain taianomaista, joka saa ainakin minut palaamaan pelin ääreen yhtä vain uudestaan liiankin monesta läpipeluukerroista huolimatta. Peli ei tunnu yhtään kuluneen, vaikka ei ehkä olekaan enää niin vaikea, ja pelimaailma ja tarina tuntuu vieläkin yhtä salaperäiseltä ja kiinnostavalta kuin ensimmäisellä pelikerralla. Ehkäpä paras tunnelma missään videopelissä koskaan. Olen myös samaa mieltä kakkosen ongelmista, vaikka kyseessä on kuitenkin kelpo peli.

    Itsekin paahdoin pelin expertillä joskus läpi, mutta en alkua lukuunottamatta muistanut edes pelaavani expertillä.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 25.07.11 - klo:22:55
    KH1 oli ekalla pelikerralla lähes pelottava paikoittain, ja vieläkin muistan elävästi Hollow Bastionin musiikkeineen ja sen ekan alueen lasisine pylväineen. Se transitio saarelta itse pääpeliin oli huimaava. Jotenkin ykkönen on legenda tunnelmaltaan ja paljon kakkosta vaikeampi, ja voi ristus se oli hauskaa yrittää päihittää niitä areenabosseja ykkösessä. Kakkosen areena oli omasta mielestäni jotenkin laimea.

    KH1 on yksi niistä peleistä joiden graafinen ilme vähän nykyään häiritsee sitä pelatessa (Sora on kaamean näköinen voi herranjumala niitä käsiä ja sitä naamaa) mutta se on silti loistava peli. Aikanaan se oli myöskin jotain mullistavan uutta.

    Pelaisin vieläkin mielelläni KH ykköstä, mutta pelihyllyssäni on vaan kakkonen koska aikanaan pelaamani ykkönen oli kaverin, joka ei enää asu lähettyvillä. :<
    Kirjattu
  • ::
  • 31.07.11 - klo:16:59

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080316145102AAB3bLS

    Nyt lähti samantien uus playthrough, saattaa pelistä tulla jopa kinkkinen. En todellakaan arvannut noiden kysymysten vaikuttavan noin paljon peliin.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 31.07.11 - klo:17:12

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Jeps, joskus pienempänä lunttasin mielenkiinnosta jostain mikä merkitys kaikilla noilla alkujakson valinnoilla oli. En enää muista ollenkaan, mitä itse vastasin ja minkä tuloksen sain ensimmäisellä pelikerralla. Aseista taisin valita taikasauvan.

    Tämän ketjun lukeminen saa kyllä aikamoiset nostalgiafiilikset pintaan. Saatan kohta oikeasti innostua pelaamaan koko pelin uusiksi.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.07.11 - klo:17:18
    Kuinka suuresta vaikutuksesta tässä nyt puhutaan? Expert-läpipeluussani valitsin sattumalta Dawnin, joka ehkä selittäisi miksi peli olikin niin helppo... Tosin onko tuossa mitään syvällisempää pointtia? Onko joku filosofi arvioinut nuo kysymykset ja vastaukset ja niiden perusteella pystyy säätämään vaikeustason pelaajalle sopivaksi? Vai mitataanko tuossa kuinka halukas pelaaja on grindaamaan?

    Muuten tuo koko kohtaus vaikuttaisi aika randomilta...
    Kirjattu
  • ::
  • 31.07.11 - klo:17:35
    Ite ekalla kerralla aikanaan pelasin normilla, ja tuli toi noon-juttu eli keskiverto, ja aseeks otin miekan. Tokalla kerralla taisi tulla kun alottelin vaikeella niin tuo yö, ja sillon olin ottanu kilven. Oli muuten perhanan vaikeeta ainakin silloin pienempänä. >_>
    Kirjattu
  • ::
  • 06.09.11 - klo:22:10

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Birth by Sleep. <3

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.09.11 - klo:09:07

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.05.18 - klo:02:22

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Pelasin kolme tuntia Kingdom Heartsia. Tähän kuului sellaista hauskaa videopelisisältöä kuten
    - tekstilaatikkotutoriaaleja
    - ainesten kerääminen lauttaa varten
    - kehnoa tasohyppelyä
    - ainesten keräämistä lauttaeväitä varten
    - kuurupiilottelua päämäärättömästi Akun ja Hessun kanssa, vaikka oikeasti pelaajan ei pitäisi olla ihan toisessa paikassa!
    - kivaa shoot 'em uppia >)

    Yleensä tykkään liikaa cross-overeista, mutta kun Aku Ankka selittää Final Fantasylle miten Heartlessit toimivat niin jokin on kyllä pielessä. Noh hurmaava peli, jota kiinnostaa pelata lisää. Toivottavasti vihollisvalikoima ammentaa jatkossa enemmän disnimaailmoista noiden mustien möykkyjen sijasta.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.06.18 - klo:14:06

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Tappelu on napinhakkaamista huonoilla kontrolleilla, mutta sen nyt melkein voisi katsoa läpi sormien. Päästäänhän pelissä koluamaan hauskoja ja värikkäitä disnimaailmoja. Hauskaa ei kuitenkaan ole samoilla samaa maailmaa edestakaisin toivoen löytävänsä spawnanneen cutscenen.

    Aladdinin luola oli kiva :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.06.18 - klo:16:55

    mosse Poissa

    • Mosse
    Diip Tsangöl nevö foget.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 03.06.18 - klo:15:20

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Läpi meni viimein. Perijapanilaiseen tyyliin peli ei osaa loppua ollenkaan, mutta ainakin tappelu alkoi kuumottelemaankin loppua kohden. Haastetta oli hyvin ja buffeja sai käyttää, se on hyvän pelin merkki se. Yksinkertaistettu hahmonkehityksestä pidin, mutta vaihtoehtoja se olisi tarvinnut paljon enemmän. Kentät olivat oikein mukavia, ja sopivat erinomaisesti japsiropen episodeiksi monipuolisine ympäristöineen. Disneyhahmot sopivat loppujen lopuksi oikein hyvin tarinaan. Suosikkijuttujani olivat kun Frankenstein pohtii sydämen koostumusta, Merenneito kaipaa muihin maailmoihin, sieluttomalta Pinokkiolta voi vain ryöstää syrämen ja Danny De Vito järjestää turnauksen.

    Kiva peli, kai sitä voisi kakkosenkin pelata.
    « Viimeksi muokattu: 03.06.18 - klo:15:28 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 07.06.18 - klo:16:20

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    En kyllä tiedä on Kingdom Hearts 2:n alku yhtään ykköstä parempi. Kestää yli kolme tuntia, että Disneyhahmoja näkee muuallakin kuin takaumissa. Ainakin tässä saa nyt pelata läjän irrallisia ja huonoja minipelejä. Taistelu ei ainakaan ole pelkkää X:n rämpytystä, sillä nyt pitää rämpyttää myös kolmiota.

    Ilmeeni kun pelaan Kingdom Heartsia:
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.06.18 - klo:19:32

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Enpä tiedä onko kakkonenkaan yhtään hullumpi Disneypelinä. Kenttä- ja tehtäväsuunnittelu on lähdemateriaalille uskollista, hyvikset saa partyyn kyytiin ja pahikset listitään. Enimmäkseen mätkitään taas irrallisia syrämmettömiä, mutta ainakin he ovat pukeutuneet pukukoodin mukaan. Kaavan voisi tehdä paljon paremminkin. Mätkimisessä voisi olla enemmmän painoa, ja se voisi hyödyntää ympäristöä enemmän. Toimintaa ei piirrosleffoihin hirveästi kuulu, joten tasohyppely, tutkiminen ja ongelmanratkaisu voisivat olla runsaampaa ja parempaa. Minun puolestani peli saisi olla puhdas Zeldaklooni, olihan Square-Enixin tarkoituksenakin tehdä pelistä oma Mario 64:nsä.

    Toistaiseksi mulla ei ole mitään hajua miksi Sora ja Organisaatiojäbät hyppivät maailmasta toiseen. Etsisivät edes ystävää toisesta linnasta, se on sympaattinen ja toimiva ratkaisu.

    *edit* Selvennettäköön nyt vielä, että Mulanin ja Herculeksen maailmoihin toiminta sopii. Hirviön linnassa taas oli pientä linnamaisuutta/luolastomaisuutta.
    « Viimeksi muokattu: 12.06.18 - klo:18:38 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.06.18 - klo:19:54
    Ympäristöä päästään hyödyntämään 3DS:n Kingdom Heartsissa, jossa sattumoisin päästään myös kehittämään omia otuksia niin kuin siinä yhdessä jutussa josta Paavo tykkää, mutta jota en nyt muista.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.06.18 - klo:20:00

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Se noista lopuista peleistä kiinnostaakin eniten. Mutta miksi pelin keräiltävät otukset eivät ole Final Fantasyn ja Disneyn kuvastoa? >_>
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.06.18 - klo:22:34

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Joko saan valita Timeless Riverin suosikkikentäkseni? *_* Ihan sama, nyt se on suosikkini, paras ja ihanin!
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 09.06.18 - klo:17:49

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Voi juku, tilanne on päällä rakennustyömaalla! Muistatteko kun Nintendo teki samaan ympäristöön perustuvan klasskkopelin Donkey Kong, mitäköhän hauskaa Kingdom Hearts on mahtanut keksiä?
    Tehtävänä: tapa kaikki viholliset

    Voi juku, kerrostalo on tulessa! Muistatteko kun Nintendo teki samaan ympäristöön perustuvan klassikkopelin Game & Watch Fire, mitäköhän hauskaa Kingdom Hearts on mahtanut keksiä?
    Tehtävänä: tapa kaikki viholliset

    Voi juku seuraava maailma on Disneyn seikkailuelokuva aikuisempaan makuun! Maltan tuskin odottaa millaista kenttäsuunnittelua nyt nähdään!
    Tehtävänä: tapa kaikki viholliset ja katso välipätkiä

    Ei jumalauta seuraava maailma on kierrätetty Aladdin. Noh, ainakin nyt pääsemme takaisin Ihmeiden Luolaan, se on ihan mukava luolasto : )))))
    Tehtävänä: tapa kaikki viholliset käytävässä

    Varmaan ihan kiva peli jos mättämisestä tykkää. Itse en tajua mistään muodonmuutoksista ja tiimihyökkäyksistä mitään, mutta kyllä tää proudillakin menee kun vaan jaksaa rämpyttää ja hiilata. Uudistuneen taikasysteemin vuoksi resurssien säännöstelyä ei enää ole, vaa tiukan paikan tullen voi mennä karkuun odottelemaan taikapisteiden latautumista, kyllähän tämä tuntuu jo ihan modernilta pelisuunnittelulta! Nyt ei sitten mitään offensiivisia taikojakaan ole koskaan varaa käyttää, kun cure imee taikapisteet nollille xD

    *edit* Kolmonen näyttää kivalta *<3*
    « Viimeksi muokattu: 10.06.18 - klo:02:36 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 09.06.18 - klo:18:04

    Xylitol Poissa

    • sylidoll
    Innokas taikuri tietenkin priorisoi skillilistassa MP Ragea, muistaa Pottujen ja Eetterien olemassaolon ja ei ota lähtökohtaisesti hittiä jottei sitä Curea tarvitse joka hetki paukuttaa. Hätätilanteessa voi aina ensin taikoa menemään ja sitten jättää pikkuisen MPtä Curen varalle, sillä Cure itse ei tarvitse kuin vain kaikki senhetkiset taikapisteet eikä suinkaan täpötäyttä mittaria.

    Pelihän menee joka tapauksessa täysin rikki sinä hetkenä kun Reflect-taika on opittu.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.06.18 - klo:18:29

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Mennään ykköspelistä kierrätettyyn maailmaan.
    "Hei Sora, Aku ja Hessu, muistatteko minut?"
    "Kyllä muistamme!"
    Leikitään juoksupoikaa.
    Tapetaan henkiinherätetty pahis.
    "Tapaammeko vielä toisemme?"
    "Kyllä tapaamme sillä klassikkopelien tyyliin kaikki maailmat pelataan kahdesti."
    Leikitään juoksupoikaa.
    Tapetaan henkiinherätetty pahis.
    Aku Ankka toteaa: "Ei kai taas?"
    Aku Ankka on hyvä hahmo.

    Kolmonen julkaistaan 29.1.2019


    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.18 - klo:16:43

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Viimeinkin läpi. Tarina olisi ehkä ollut kiva, jos organisaatiota ei olisi ja lopun ekspositiodumppausta oltaisiin jaettu tasaisemmin peliä. Pelissä oli myös peräti kaksi hauskaa pomotaistelua, vaikka ne menivätkin blokkien ajoittamisen opetteluun :P

    Kingdom Hearts 3/5
    Kingdom Hearts 2 2/5

    Ehkä ton kolmosen voisi joskus rykäistä, mutta enempää ei tää sarja taida mua kiinnostaa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::