X0/PS3 - Darksiders

  • 28 Vastauksia
  • 5085 Lukukerrat
*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
X0/PS3 - Darksiders
« : 04.01.10 - klo:22:58 »
Pitäähän tälle nyt oma ketju väsätä ku kukaan ei osaa tätä mainostaa ja jää muuten Bayonettan jalkoihin. Kyseessä siis ihan näinä päivinä ilmestyvä hack'n'slash räpellys, joka ainakin joidenkin ennakoiden mukaan on paljon velkaa Metroidille ja erityisesti Zeldalle, sillä kyseessä on joltiseltaankin enemmän seikkailu kuin mättöpeli. Pelissä siis pelataan Sodalla, yhdella neljästä ratsumiehestä ja peli alkaa taivaan ja helvetin ottaessa yhteen. Sankarimme joutuu tällöin jotenkin tähän mukaan ja eeppisyys on taattu.
   Sodalla on käytettävinään ainakin perus jättimiekka, jonkinlainen pyssy, sekä tulinen ratsu, jolla voi talloa armeijoita jauhelihaksi. Mielenkiintoisen pelistä tekee nimenomaan nämä viittaukset Zeldaan. Pelissä kun puzzlentäyteiset luolastot näyttävät aika suurta osaa, mutta pelissä on myös Devil May Cry tyylistä äksöniä. Tupla win siis. Peli sisältää myös jonkinlaista hahmonkehitystä jos en ole väärin ymmärtänyt, joten kaikki palaset loksahtaa paikalleen ainakin miun pelimakuun suhteutettuna. Aijoo, ja pelissä on paljon verta!
    Toivotaan ettei tässä ole mikään epäonnistunut rahastus, vaan ihan toimiva peli. Tässä kun on kuitenkin kaikki ainekset ylieeppiseen lopputulokseen. Loppuun vielä linkki gametrailersin previewiin tässä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:05:47 kirjoittanut Tube »

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #1 : 04.01.10 - klo:23:10 »
No tuon ennakkovideon perusteella ainakin ulkoasu on enemmän kuin kohdillaan! Saa nähdä, päihittääkö tämä Bayonettaa. Ainakaan päähahmo ei ole tässä yhtä hottis. :C

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #2 : 04.01.10 - klo:23:12 »
Jotenkin tämä kiinnostaa tällä hetkellä enemmän kuin Bayonetta. Kuola alkoi valua kun näki grapplehookit ja portalit :3. Tässä voisi olla sitä mikä jäi uupumaan hypetetystä seikkailupeli Brütal Legendista - toimiva hack'n'slash ja puzzlerikkaat dunskut. Mark Hamill ääninäyttelijöissä!

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #3 : 05.01.10 - klo:00:29 »
Päähenkilö on just tuollaisen näköinen, josta en itse tykkää yhtään, mutta muuten näyttää varsin makoisalta. Ulkoasu tosiaan on kohdallaan ja Zelda-tyylisten luolastojen ja tuollaisen vauhdikkaan hack'n'slashin yhdistelmä kuulostaa ainakin omiin korviini sangen miellyttävältä. Pidetään silmällä, tässä voi hyvin olla yksi alkuvuoden yllättäjistä.

//Ööhäh, tästähän oli tullut jo arvostelujakin. Kiinnostus nousi ainakin omalla kohdallani entisestään, kun tuolta noita kommentteja luin, mutta taitaa tämänkin mahdollinen hankinta lykkääntyä melko pitkälle, kun muita kiinnostavia pelejä on niin paljon ostamatta ja alkuvuodestakin ilmestyy vaikka mitä, johon pitäisi rahat säästää.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo:00:41 kirjoittanut Tapza »

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #4 : 22.01.10 - klo:23:19 »
Tämä peli ei vain voi saada liikaa hypetystä alleen ja en saa ihmisiä liikaa irkin puolella tästä innostumaan, niin kait tätä pitää sitten täällä hehkuttaa vaikken vielä läpi ole mennytkään. Ensinnä todettakoon ettei tämä ole mikään Zelda mitä laatuun tahi pituuteen tulee, mutta samaan hengenvetoon voin sanoa että tässä on pirun paljo juttuja joita Zeldakin miusta kaipais. Aloitetaan vaikka tappelutsydeemistä. En ole ehkä paras arvioimaan kun en niiin paljon ole tällaista hack'n'slashia pelannu, mutta kylllä tämä on pirun monipuolinen verrattuna Zeldaan. Tässä kuitenkin on samanlainen kohdistus kuin Zeldoissa, joka on miusta vain hyväksi, tietysti mätkiä voi ilman sitäkin ja voi että millasta mätkimistä se onkaan. Parasta on se hidas kehitys. Alussa vain yksi ase ja sille pari hassua iskua, mutta rahalla saa ostettua lisää aseita ja tekniikoita. Perhana yhessä vaiheessa olin ettei tää voi olla totta, kun tuntui kuin olisi saanut Megaton Hammerin ja Biggoron's Swordin samaanaikaan käsiin ja kombotettua niillä hyökkäyksiä *_* Herra Sodasta oikeasti tulee itsensä ilmentymä kun lopussa niitetään porukkaa viikatteella niin että veri virtaa ja finishing muuvit laulaa! Tähän vielä edes hiukan taktiikkaa vaativat vihut kuten haarniskoistaan pois riisuttavat ritarit ja myrkyllä peitetyt örsmöt, joihin oikeasti joutuu tapellessa käyttämään bumerangi-kloonia. Tällaista ei ole Zeldoissa. Lisäksi aseet saavat leveleita ja joka tasolla damage tuntuu tuplaantuvan, alkutason monstrot on vain tikku-ukkoja jumalan tiellä. Jotta kaikki olisi täydellistä, aseisiin saa vielä pistettyä lumouksia, jotka toki menevät yksiin kun aseita käyttää kombottaen.
   Toinen ihana asia on taiat, joita oikeasti voi ja kannattaa käyttää tapellessa. Piikkejä maasta samalla kun mätkii vihuja tuliseksi pätsiksi muuttuneena? Kyllä onnistuu. Manat ja enut hommataan kuten Zeldoissa, palasia keräämällä. Tästä saakin aasinsillan siihen hienouteen, miten peliin on saatu kaikki Metroidin ja Zeldan hienoudet myös mitä tulee lisäsälän keräämiseen. Ovi johon ei heti pääsee aukeaa tulevaisuudessa kun saa uutta kamaa, aivan kuin Zeldoissa ja Metroideissa. Ikävä kyllä maailman putkimaisuus tulee hiukan esille tässä vaiheessa, sillä tällä saralla peli on todellakin enemmän Metroid kuin Zelda, mutta en anna sen häiritä!
   Ja sitten ne luolastot... Täyttä Zeldaa. Aivan kuin olisi saanut Zeldan vuoden ajoissa! Puzzleja puzzlen perään, ei ehkä yhtä nerokkaita kuin Zeldoissa, mutta perus palikantyönnöt ja kimmotuskohat ovat mukana + pelissä on Portal pelistä tutun oloinen pyssy, jolla saa tehtyä aukkoja joiden kautta voi työntää niitä palkkeja ja viedä valonsäteitä, puhumattakaan tyypistä itsestään. Jos tällaista ei ole seuraavassa Zeldassa, niin olen hyvin pettynyt.
   Linkkiä ei sankarina voita kukaan, mutta kyllä Sodallakin riittää sitä asennetta vaikka muille jakaa. Olisi mahtavaa jos Darksiders kakkosessa pääsisi pelaamaan vaikka Kuolemalla tahi Rutolla tai kaikilla. Sotakin on miusta pirun siisti hahmo. Sopivan kyyninen ja kostonhaluinen joka ei säästä ketään, ainakin päihittaa teinipojat jotka haluavat vain pelastaa maailman! Ja olemus on tietysti mielipideasia, mutta kyllä tollanen ylivedetty fantasia-look on enemmän kuin sopiva hahmolle, joka on loppupeleissä voimakkaampi kuin arkkienkelit. Ei tästä voi vain puhua tarpeeksi hyvää, kyllä se on jokaisen itse koettava. Pelillä on puutteensa, mutta en tässä puffaustekstissä niitä viitsi luetella. Tämä on kuitenkin peli jonka jokainen vanhan koulun Zelda- ja Metroidfanin on vain koettava!

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #5 : 24.12.10 - klo:13:18 »
Katsellut sivusilmällä tätä silloin tällöin, mutta jossain törmäsin väitteeseen, että olisi kovinkin Zelda tyylinen ja kiinnostus pomppasi kymmenenteen potenssiin. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Sanokaas tätä pelanneet, onko sen arvoinen, kun Steamista lähtisi 7,5 euron hintaan?

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #6 : 24.12.10 - klo:14:10 »
Kevyesti.

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #7 : 24.12.10 - klo:18:44 »
Oho, tänne oli tullu viestejä. Kiitos Steam, sinun avullasi olen saanut Darksidersin jo viiden kaverin käsiin. Seittemän ja puoli euroa ei todellakaan ole paha tästä pelistä, joka on edelleen miulle vuoden paras peli. Zeldaa asenteella, muuta ei tästä tarvitse tietää. Itse muuten hiukan karsastan pelkkiä hack'n'slashejä kuten God of Warit ja Devil May Cryt, mutta Darksidersissa on tota muuta sälää niin paljon että tuo hakkaus on vain sellanen sivuelementti. Että jos puhasta mätkintää haluaa, ni en suosittele, muussa tapauksessa paras peli ikinä!

PS. Oon muuten ikuisesti katkera että Pelaaja-lehti kehtasi antaa tälle kutosen ja uuden Castlevanian kaltaiselle putkijuoksulle jopa kasin ._.

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #8 : 24.12.10 - klo:18:55 »
Pitääpä tarkastaa Xbox Marketplace demon toivossa, sillä joku Zeldamainen kokonaisuus maistuisi just nyt.

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #9 : 25.12.10 - klo:00:27 »
Vois tän varmaan hankkia.

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #10 : 25.12.10 - klo:02:59 »
No ostettu on. Kiinnostaa kyllä nyt sen verta, että taitaa mennä pelitykseen hetimmiten. Rästissä olevien pelien lista vaan pitenee.

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #11 : 05.04.11 - klo:10:10 »
Grafiikan möhkömäisyys toi ihan pirusti mieleen WoWin ja taistelu oli aika kuivaa verrattuna Dante's Infernoon. Jää kyllä kaupan hyllylle odottamaan jotain muuta ostajaa.

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #12 : 05.04.11 - klo:11:43 »
Nyyh, kun viimein taas joku höpisee tähän ketjuun ni se on negatiivista palautetta >:I Noh grafiikka kait on sitte mielipiteestä kiinni, mutta isse tykkäsin sarjakuvamaisemmasta tyylistä näihin nykypäivän realistisiin verrattuna. Ja miusta on vähän ilkeää verrata taistelutsydeemiä peliin jossa ei tappelun lisäksi muuta olekaan. Sen sijaan jos vertaa tätä vaikka Zeldan vastaavaan ni tappelumekaniikkahan on suorastaan monipuolinen ;)

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #13 : 02.06.11 - klo:15:10 »
Uuh, nyt vasta hokasin että jos tämän kakkososa tosiaan tulloo ens vuonna, niin E3:ssa on varmaan enemmänkin infoa pelistä. Tämän siis hokasin lukiessani Domea. Nille jotka eivät jaksa linkkiä avata, niin pelin pääsankariksi on valittu Kuolema, joka ei ole kovin yllättävä tieto kun miettii että Sodan kostoretki saatiin joltesakin päätökseensä. "Enemmän luolastoja, enemmän NPC:itä ja ”syvällinen loottisysteemi” ovat kolme asiaa, jotka Game Informer mainitsee löytyvän Darksiders 2:sta", jos tämä on totta ja loottisysteemi olisi mallia Diablo niin kusisin hunajaa. Ainoa mikä tässä nyt puuttuu aiemmista huhuista olisi moninpeli, mutta jos Nintendo ei onnistu 3D-Zeldoihin sitä tunkemaan, ni ei kait sitä voi olettaa Vigililtäkään, vaikka toivo elää vielä...

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #14 : 02.06.11 - klo:15:18 »
Ykköstä en ole päässyt pelaamaan, mutta kiinnostaa tavallaan koska vaikken 3D hack & slashien suurin fani olekaan niin pelin teema on aika kiva. Jos tuo kakkonen sisältää samalaista dungeon crawlausta kuin esim. Diablot niin sitten olen kyllä myyty. Borderlandsikin oli loistava kaiken tavarankeräyksensä kanssa, ja Diablothan nyt ovat vain legendaarisia.

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #15 : 02.06.11 - klo:17:32 »
En jostain syystä tyksinyt kuoleman ulkonäöstä (Tai siis c'mon, mitä vikaa on pitkässä mustaan kaapuun pukeutuneessa, viikatetta heiluttavassa päähahmossa) mutta jotenkin tuon hahmon kasvoista tuli mieleen ykkösen Seeker.

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #16 : 02.06.11 - klo:18:33 »
(Tai siis c'mon, mitä vikaa on pitkässä mustaan kaapuun pukeutuneessa, viikatetta heiluttavassa päähahmossa)
Koska tuo design on nähty jo niin monesti? Isse ainaskin olen ihan iloinen että vähän vaihtelua Kuolemankin ulkonäköön. Tosin Madureirahan on noi neljän ratsumiehen ulkonäöt lyöny lukkoon jo ekan pelin aikoihin, että ei ainakaan isselle tullu yllätyksenä ku pelin concept artit nähny. Ja kaavun animoiminen tappelussa voisi olla aikasta puuduttavaa puuhaa ni voihan ratkaisu olla puhtaasti käytännöllinen.

En ees tajunnu kuinka kovasti tätä pelisarjaa fanitan ennen ku nyt ekat tiedot vuoti ni oon joka paikassa lueskellu kommentteja ja etsiny lisätietoja. Isselle tuli semmonen mieleen että toimittaisikohan tuo korppi tulevassa pelissä bumerangin virkaa? Ainaskin sopisi siihen todella hyvin. Ja aseena tuplaviikatteet? Voiko mitään eeppisempää enää ollakaan! Nyt kun vielä Furyn tulisen ruoskan saisi aseeksi ni en enää muuta tämän pelin asepuolelta kaipaisikaan. Ehottomasti ens vuoden odotetuimpia pelejä ^^

Ja ekaa traileria pukkaa. Ei helvata näyttää siltä et Kuolema saa maailmanlopun vasaran käteensä
« Viimeksi muokattu: 02.06.11 - klo:19:18 kirjoittanut Samirai »

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #17 : 07.06.11 - klo:22:49 »
Jaa, kaipa se niin menee että maailma miestä myöten. Kuolema sopii uuteen pelimiljööseen jo ihan värimaailmansa puolesta paljon paremmin kuin Sota, mutta tykkäsin ykkösen maailmasta enenmmän kuin tästä trailusta koska se ei syyllistynyt synkistelyyn enemmän kuin postapokalyptisen pelin oli ihan pakko,

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #18 : 15.06.11 - klo:19:42 »
Loottia ja kykypuita. Kuoleman ulkoasu muuttuu eri tavaroilla ja on mahollisuus keskittyä raskaaseen tappeluun tai pikkuaseilla nysväykseen, joka sitten myös ilmeisesti vaikuttaa loppupeleissä suoraan mihin "ammattiin" Kuolema erikoistuu. Tämä alkaa mennä Diablon suuntaan entistä enemmän ja jumaliste mie en kohta enää kestä tätä odotusta. RPG elementit on aina tervetulleita, kun niitä ei ainakaan monipuolisesti toteutettuna hack'n'slasheissa usein näe. Tämä alkaa todellakin pikkuhiljaa vaikuttamaan varmaan parhaalta peliltä ikinä. Videossa tuo tappelukin näytti entistä hauskemmalta, joten toivoa sopii että Vigilin pojat hoitaa homman kotiin :3

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #19 : 15.06.11 - klo:20:28 »
asdfgasfgfad

Taitaapi tulla DS + DS2 kombosta eka PS3- peliostokseni pitkään aikaan. Ykkösestä en ikinä kauheammin kuullut porukassa jossa pääosin pelailen, mutta mitä olen kakkosesta nähnyt ja sen johdattamana ykkösestä kaivellut esille, niin todella hienoa meininkiä vaikuttaisi olevan luvassa.

Jos tuo loottaussysteemi/tasonhallinta on lähelläkään Diablon tasoa niin tästä tulee varmaan seuraava addiktiopelini. *_*

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #20 : 13.10.11 - klo:18:26 »
Ostin tämän joskus ajat sitten kahdeksalla eurolla Discshopista, mutta jäi avaamattomana hyllyyn lojumaan, kuten liian monet muutkin pelit. Muutama päivä sitten siskoni päätti alkaa pelaamaan ja nyt pelikellossa näyttäisi olevan semmoiset vajaa kuusi tuntia. Itse olen lähinnä tyytynyt katsomaan vierestä, mitä nyt jonkinmoisen pätkän pelasin ensimmäisen luolaston loppupuolella.

Zelda-vaikutteet ovat kyllä aika selkeitä. Puzzletäyteinen luolasto, jonka lopussa odottaa bossi, jota vastaan tapellessa pitää hyödyntää luolastosta saatua tavaraa/kykyä. Kun bossin voittaa, kasvaa energiamittari yhden lisäpalkin verran. Ensimmäisestä luolastosta saatu esine oli muuten useampaan kohteeseen lukittautuva bumerangi. Hmm...

Peli on jokseenkin enemmän painottunut mättämiseen, mutta tappelusysteemi toisaalta onkin huomattavasti Zeldojen vastaavaa monipuolisempi. Pelistä löytyy piece of he... siis Lifestone Shardeja, ja aina kun on saanut neljä kerättyä, energia kasvaa. Muunkinlaista hahmon- ja aseidenkehitystä on tarjolla, mikä yhdessä alati kasvavan loitsu- ja esinevalikoiman kanssa pitää toiminnan mielekkäänä ja monipuolisena.

Graafinen ulkoasu on miellyttävä ja mytologiasta revityt hahmot tekevät pelin maalaamasta apokalyptisesta maailmasta sangen mielenkiintoisen. Ääninäyttely on tasokasta, tosin tavallaan on melko huvittavaa, miten miltei kaikki hahmot puhuvat jokseenkin matallalla ja mörisevällä äänellä.

Kaiken kaikkiaan melko miellyttävän oloinen toimintaseikkailu, vaikken varsinaista pelaamista vielä ole itse turhan paljon harjoittanut. Zeldamaisuus lienee se kiinnostavin piirre tässä, vaikka pelillä toki onkin oma vahva identiteettinsä. Zeldat ovat kuitenkin sen verran omanlaisia pelejään, että on hauska huomata niille ominaisia juttuja käytettävän tunnelmaltaan täysin erilaisessa tekeleessä.

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #21 : 24.01.12 - klo:18:50 »
Herätelläänpäs tätäkin ketjua ku tästä kakos osasta pukkaa pelikuvaa, Kotakun linkki

Kovasti näyttäisi siltä että vanhojen Zelda ja God of War, sekä uusien Diablo elementtien lisäks peli lainailee aika paljon täsä uutukaisessa myös Prince of Persialta. Seinillä kävely ja yleinen kiipeily tuntuu lisääntyneen, mitä en nyt niin suurella innolla ota vastaan, mutta kassoo ny jos sieltä ois tasoloikkaa tulossa enemmältikin. Noiden vaihtuvien kamojen ulkonäkö on ollut muuten todella hyvää tasoa ja tollanen sarjakuvamainen, suorastaan WoWista pöllitty armoridesign vetoaa kyl miunlaiseen puusilmään. Aseetkin vaikuttaa ihQilta. Noita tekijähaastattelujakin lukiessa herää kovat odotukset kun meinaavat Darksidersissa muuntaa perinteisen luolastokaavan vapaammaksi, eli juuri sen saman mitä Skyward teki (ja IMO epäonnistui). Jos tähän saataisiin viimein sellainen onnistunut tasapaino seikkailun ja luolastoromppauksen väliltä :3

Ja kun immeeset on harmitelleet tota Kuolamen designia, että ei ole kunnon viikatemiehen näkönen, niin täsä on paljastunu sellanenki juttu, että Kuolemalla on samanlainen über muoto kuin Warilla, eli Chaos formi, ja kappas vain, sieltähän se huputettu Reaperi astukin näyttämölle. Ilmeisesti toi Reaper muoto on muutenki kovassa käytössä muunmuassa ovia avatessa ja kovempia lopetusliikkeitä tehdessä, ettei jää pelkäksi muodonmuutokseksi tosipaikan tullen.

Vuoden pelihän tästä on kovaa vauhtia tulossa, ei jaksais kesään asti odottaa!

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #22 : 12.03.12 - klo:23:32 »
Ja minähän en päästä tätä ketjua tippumaan toiselle sivulle!

Eli joo pelistä on taas valunu kaikkea muikeaa infoa ja gametrailersilla oli oikein kiva haastattelu pelistä. Laiskoille mainittakoon että sanottiin mm. pelin olevan about neljä kertaa laajempi kuin eka osa ja että pelintekijät ovat keskittyneet siihen että pelaaja saa itse tajuta asiat, eli suomeksi ei kädestäpitelyä. Isompi maailma meinaa myös enempi dungeoneita ja enempi esineitä joita puzzleilussa käyttää. Muualta on tullu sellaista tietoa että pelissä on täysin vapaaehtoisia luolastoja joissa on täysin omat puzzlensa ja pomotappelunsa. Muutenki koko homma alkaa muuttua enemmälti laajamittaikseksi roolipeliksi kaupunkeineen ja sivutehtävineen kun mukana on levelausta ja hahmonkehitystä... Saa nyt nähä miten tässä käy kun peli alkaa kahmia jo turhan monesta genrestä materiaalia, mutta onnistuessaanhan kyseessä olisi jotain superhienoa!

*

Poissa Turjake

  • Törö
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #23 : 23.09.12 - klo:11:26 »
Korkkasin ykkösen tuossa pari tuntia sitten. Ja jösses sentään, miten mukaansatempaava peli. Pitkästä aikaa peliä pelatessa ei tullut pienintäkään sellaista "vittu, miksei tätä ole hoidettu toisella tavalla" tason fiilistä, vaan pelaaminen oli näiden parin ensimmäisen tunnin ajan sopivan rullaavaa ja erittäin hyvin rytmitettyä mäiskettä. Toki vaikutteet ovat ilmiselvät peliä pelatessa, joten välillä tuntuisi pelaavansa jotain kieroa Zeldan ja God of Warin kieroa siitostuotosta, vaikka tunnelmassa mennäänkin enemmän Starfox Adventuresin (kiitän hupsuja NPC:itä) puolelle.

Ainakin tähän mennessä Darksiders on ollut erittäin positiivinen yllätys. Toivottavasti hyvä meininki jatkuu pelin loppuun saakka.
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #24 : 24.09.12 - klo:20:34 »
Hommasin jonninaikaa sitten tuon kakkosen, mutta jotenkin tuntuu, että tekijätiimiltä on loppuneet kesken joko ideat tai into. Pelaajan mukana tasoituvat alueet, tasosysteemi ja geneeriset aseet, kaikki nuo alkoivat maistua puulta hyvin nopeasti, ja sitten vitutti kun bossit tako kovaa päähän eivätkä pirulaiset kaadu kun on ala-arvoiset kamat niskassa, eikä ole uusiakaan jaksanut laittaa, plus taso on muutenkin puolenkymmentä leveliä liian pieni.

Siis lyhyesti sanottuna kaikki mikä roolipelielementeillä leikkiessä saattoi mennä pieleen, meni pieleen.

Kykypuut oli ihan hyvä idea, mutta kattui siihen, että suuri osa skilleistä on lähes käyttökelvottomia tyylilajissa "Pieni lisäys kriittisen mahdollisuuteen". Se on muutenkin niin paska, että ei tunnu paljoa missään, ja nitä tuli otettua lähinnä koska niiden takaa pääsi käsiksi oikeasti käyttökelpoiseen kamaan, ainakin osassa.

Kenttäsuunnittelu on parhaimmillaankin yhtä mielikuvituksellista kuin Zeldat huonoimmillaan. Suurin osa jotain ajattelua vaativista koostui siitä, että piti miettiä, missä kohdassa painaa hyppynappia. Esinearsenaali ei mahdollista sekään kovinkaan lajaa puzzlevalikoimaa, joten myöskään esinepuzzlet eivät päätä huimaa. Constructit olivatkin pelin ainoa esine joiden kanssa leikkiessä tuntuu tekijätiimillä olleen jotain ajatustakin mukana.

Ulkoasu on kivan WoW:imainen, ja juoni sekä sivutehtävät mukavia. Harmillisinta oli kuitenkin, että Edeltäjästä ollaan menty aimo harppaus mätkintäropen suuntaan tasoloikkamaustein, mutta pelattavuudella ja arsenaalilla joka koko ajan tuntuu vihjailevan, että jokin ihanan haastava puzzle odottaa nurkan takana. Ihan varmasti odottaa. Joo mä tiedän ettei odottanut edellisen nurkan takana vaikka lupasin mutta tämän takana odottaa, eikä kyllä edellisten puolensadankaan nurkan takana, mutta siitä huolimatta, kato nyt, kato nyt. Ai ei siellä ollukaan kun vähän lisää hyppimistä ja pari hirviötä. No seuraavan takana taatusti...

Ja niin edelleen.

Lisäksi muuten kuoleman hepoista käytetään pelissä vähän. Sillekin olisi ollut vaikka kuinka käyttöä, mutta ratsasteleessa kului ensimmäisen läpipeluun aikana yhteensä ehkä kaksi tuntia.

*

Poissa Turjake

  • Törö
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #25 : 21.10.12 - klo:18:50 »
Joo, eihän se Darksiders loppujen lopuksi jaksanut pitää otteessaan aivan niin hyvin kuin olisin pelin alkupäästä asti odottanut. Ei kyllä millään muotoa heikko peli, muttei toisaalta mikään erityisen laadukaskaan.

Voisi sanoa, että idea yhdistää noin miljoonan pelisarjan pääominaisuudet toisiinsa on vähän kaksipiippuinen ominaisuus. Okei, peli tuntuu jatkuvasti todella tutulta ja pääosin muilta peleiltä pöllityt elementit toimivat ihan hyvin. Esimerkiksi zeldamainen luolastorakenne toimii pelissä kuin pelissä ja God of War-tyylin brutaali ja mitäänsanomaton napinhakkailua vaativa combatti sopii meikäläisen nakkisormille varsin hyvin. Toisaalta pelin loppupäässä teki mieli kiljua, kun peli asetti käyttööni Portal-pyssykän. Sinänsä hauska idea ei ole käytännössä hauska, koska olen ratkaissut nämä samat puzzlet jo miljoonaan kertaan Portaleissa. Eivätkä Darksidersin puzzlet tai oikeastaan mitkään muutkaan pelilliset ominaisuudet toimi läheskään niin hyvin kuin peleissä, joilta ne on pöllitty. Luolastot ovat hauskempia pelissä X, tappelu on hauskempaa pelissä Z ja puzzlet ovat hauskempia pelissä Y. Käytännössä Darksiders on köyhän miehen versio... kaikesta?

Juoni oli lähes yhtä sekava kuin Tapzan huone.

Samaten pelillisiä ominaisuuksia oli lukuisia sellaisia, joita en koennut tarpeelliseksi. Haen takaa lähinnä muutamia kykyjä ja esineitä. Esimerkiksi pistooli oli yhtä tyhjän kanssa eikä hevosellakaan tullut ratsasteltua kuin ne pakolliset osuudet. Samaten kaikki wrath-kyvyt jäivät kaupan hyllylle, koska niiden käyttäminen oli ensinnäkin vaivalloista ja toisekseen niiden vaikutukset tuntuivat niin mitättömiltä ja turhilta. Peli kyllä tarjoaa vaihtoehtoja, muttei kannusta niihin tarttumista.

Darksiders putoaa luokkaan "ihan kiva". Sinänsä kyllä suosittelen kokeilemaan, mutta mitään Jeesuksen uutta tulemista on kyllä täysin turhaa odotella.
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC

Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #26 : 26.01.13 - klo:16:03 »
Vigil kosiskelee Nintendomunia tyylillä. Valitan, mutta darksiideri ei minun pelikokoelmaani ole liittymässä.  :)

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #27 : 26.01.13 - klo:18:12 »
Juu toi oli ihan nättiä taidetta. Darksiideri kakkonen oli kyl sen verta kökkö ettei kannatakaan hommata. Haluisin silti nähä että joku kiva pulju ostelis oikeudet tuohon sarjaan (nyt ku Vigil itse kuoli) ja kokeilis tehä jotain ykkösen kaltasta mutta paremmin :3

*

Poissa mosse

  • Mosse
Vs: X0/PS3 - Darksiders
« Vastaus #28 : 11.08.19 - klo:10:11 »
Hei, eikös muutkin tykkää siitä kun nekrotaan kuusi vuotta vanhoja ketjuja mutta haluan jakaa innostukseni kun läpäisin vihdoin tämän tosi hyvän klassikkope... eikun mitä vittua tämähän on oikeasti vanhennut aivan helvetin huonosti.

Sain siis tosiaan noin yhdeksän vuotta myöhässä pelattua tämän läpi kun SotaMestaroitu Editio oli Xboxin GamePassissa. Olen joskus 2010-luvun alussa pelannut tätä jopa vähän alkua pidemmälle, mutta silloin pelaaminen jotenkin jäi, koska en ollut pelannut Dark Soulseja joten olin paska toimintapeleissä ja Apokalyptinen Vaikeusaste kävi vituttamaan. Nyt kuitenkin päätin altistaa itseni rutistukselle vielä kerran ja noh jaa niin juuh.

Peliähän on aikanaan luonnehdittu Aikuisten Zeldaksi, mikä tarkoittaa sitä, että hyvän pelisuunnittelun sijasta voitiin keskittyä siihen, että veri lentää ja että dialogiin voidaan ujuttaa sellaisia sanoja kuten whore ja bitch. Jos joltain on sattunut menemään peli ohi, niin kyseessä on tosiaan maailmanlopun jälkeiselle maapallolle sijoittuva Zelda-klooni, jossa pelaaja ohjastaa Sotaa, yhtä Johanneksen ilmestyksen neljästä ratsumiehestä. Pelin alussa maailmanloppu jotenkin aiheutetaan vahingossa ja Sota tulee paikalle tai jotain mutta oikeasti Sodan ei pitäisi ollakaan siellä ja niinpä Neuvosto suuttuu ja Sodan pitää lähteä etsimään ja tuhoamaan Tuhoaja. Kässäri ei selkeästikään ollut Vigil Gamesin vahvinta osaamista sillä ainakaan minulle ei tullut pelin edetessä missään kohtaa selväksi että mitäs vittua pelin alussa oikein tapahtuikaan ja miksi tässä nyt sitten ihmetellään raunioituneita pilvenpiirtäjiä ja tuhoutuneita kehäteitä. Ei sillä, moni alue on kyllä visuaalisesti oikein hieno, mutta siihen nuo mainitsemisen arvoiset vahvuudet jäävät. Toki pelissä on muutamia muitakin valonpilkahduksia, joita ehkä saatan muistaa mainita tässä tekstiseinässä, mutta päällimmäisenä fiiliksenä pelistä jäi kyllä turhautuminen.

Kaikkein eniten pelissä vituttaa yleinen kankeus. Tuntuu, että pelaajan aikaa halutaan tuhlata ihan silkasta tuhlaamisen ilosta. Sota nimittäin liikkuu aivan luvattoman hitaasti. Hommaa ei varsinaisesti auta se, että kentissä on paljon reunoja joita pitkin pitää kiipeillä tuon tuosta. Vaikka kiipeillessä voikin rämpyttää yhtä RB:tä, jolloin kiipeily sujuu vähän nopeammin, menee muihin animaatioihin tuhottomasti aikaa. Sitä samaista namiskaa voisi toki painaa juostessa, jolloin Sota tekee lyhyen pyrähdyksen eteenpäin, mutta koska tämän liikkeen päätteeksi Sota pysähtyy hetkeksi paikoilleen, ei temppu nopeuta liikkumista juuri lainkaan. Yleinen hitaus ja kankeus näkyy myös valikoissa, josta pitää aina silloin tällöin käydä valitsemassa kuhunkin puzzleen sopivat esineet, koska näköjään Twilight Princessistä ei sitten voitu apinoida sitä rengasvalikkoa. Jopa pikamatkustus on tehty vittumaiseksi. Pikamatkustusta hoitaa pelistä löytyvä kauppiasdemoni Vulgrim ja pikamatkustaa voi tämän kauppamiehen eri sijaintien välillä. Mutta. Mutta. Kun valitsee kohteen, niin about jokaisessa normaalissa pelissä pelaaja tuijottaisi hetken latausruutua ja tämän jälkeen voisikin jo temmeltää kohteessa. Darksidersissa pelaaja laitetaan juoksemaan tylsän ja triviaalin tasohyppelyputken läpi koska vittu miksi ei. Kaikkein hauskinta on että muutama keräilyesine on laitettu muutamaan näistä, mikä on valehtelematta ultimaattisin haistapaskaveto ikinä.

Rakenteeltaan peli on onneksi armollisen lineaarinen. Eri alueet könytään tismalleen kehittäjien päättämässä järjestyksessä ja backtrackaamista ei ole PAITSI LOPUSSA KUN PITÄÄ KERÄTÄ JOTAIN VITUN MIEKANPALASIA KOSKA HAH HAH HAISTA PASKA!! Pelin pääasiallisen rungon muodostavat viisi luolastoa. Luolastot itsessään ovat vaihtelevan tasoisia, joissa puzzlet ja taistelut vuorottelevat. Puzzlet ovat pääasiassa tasoa itsestäänselvä, paitsi viimeisessä luolastossa, jossa vaikeustaso pomppaa selvästi. Luolastojen puolessavälissä saadaan jokin uusi esine, jota tarvitaan sitten jälkipuoliskolla. Aina silloin tällöin esitellään jokin uusi gimmick, mutta ikävä kyllä pelin eri vaiheissa esiteltyjä mekaniikkoja ei koskaan juuri yhdistellä. Etenkin viimeisestä luolastosta saatava portaalipyssytsydeemi tarjoaisi tähän ihan hyvät mahdollisuudet, mutta ei sitten. Puzzlejen välissä sitten tapellaan ja sitä pääseekin harrastamaan aika lailla kyllästymiseen asti. Taistelu on nimittäin pidemmän päälle todella puuduttavaa, kun vihollistyyppejä on kaiken kaikkiaan ehkä neljä, joita sitten varioidaan lähinnä vaihtamalla korvista leimuavat lieskat punaisista sinisiin ja laittamalla lisää hiparia ja laittamalla ne tekemään enemmän vahinkoa. Pelasin pelin tosiaan vaikeimmalla vaikeusasteella ja tällöin vihut olivat jo vähän turhan kestäviä. Taistelu itsessään kun ei ole mitenkään erityisen vaikeaa. Blokki torjuu about kaiken mahdollisen ja tarvittaessa lyöntien alta pääsee pois aikaisemmin mainitulla väistöllä, joten taistelu jää sellaiseksi hit and run-meiningiksi, jossa käydää lyömässä yksi vajaa kombo ja sitten odotellaan uutta tilaisuutta. Kun vihuja on rankaistu riittävästi, voi onneksi nappia painamalla tehdä lopetusliikkeen, jossa ihka aidon Aikuisten Meiningin mukaisesti pätkitään raajoja ja sitä rataa. Eniten haastetta taisteluun tuo aivan vitun paska kamera, joka on koko ajan aivan liian alhaalla, että taistelusta saisi kunnollista kokonaiskuvaa. Halutessaan voi lukittautua yhteen vituun kerrallaan, mutta tällöin katveeseen jää lähes poikkeuksetta useampi mörkö ja koska vihut tekevät melko paljon vahinkoa, niin tätä riskiä ei oikein tee mieli ottaa. Homma olisi paljon mielekkäämpää, jos kameran saisi edes jonkinlaiseen lintuperspektiiviin mutta kun ei. Ylipäänsä kamera kääntyy aivan saatanan hitaasti. Voi toki olla, että valikosta tätä olisi voinut säätää, joten menköön tämä nyt omaan piikkiin. Yhdessä luolassa sentään sai suhteellisen pitkäksi aikaa aivan vitun päheän kranaatinheittimen tai mikä se ikinä olikaan nimeltään, jolla oli ihan hauskaa bläästätä demoneita. Harmi vain, että kyseinen luolasto oli sitten noin muuten pelin huonoin. Vitun Ashlands. Taistelua voi onneksi välillä vähän jouduttaa muuttumalla KaaosMuotoon, joka nirhaa demoneita kiitettävällä tahdilla. Tässä pitää tosin olla varovainen, ettei vahingossa aktivoi lopetusliikettä, sillä tällöin Sota palaa normimuotoonsa etuajassa. KaaosMuodon lisäksi taistelussa voi käyttää jotain muitakin erikoisliikkeitä, mutta nämä tekevät melko vähän vahinkoa. Sodan aseet päivittyvät pelin edetessä, mutta tahti on tuskastuttavan hidas. Perusmiekan lisäksi kaupasta voi ostaa viikatteen ja toisesta luolastosta mukaan tarttuu myös VavahdusHanska, jotka toisivat varmaan tappeluun jotain vaihtelua jos ne vittu tekisivät edes vahinkoa. Vulgrimilta voi halutessaan ostaan uusia liikkeitä aseille, joista osa on ehkä ihan hyödyllisiäkin. Näitä ostetaan vihollisilta putoavilla sieluilla, joita on tosin tarjolla melko kitsaasti. Päivittämällä niistä aiemmin mainitsemistani erikoisliikkeistä vissiin voisi tulla vähän tehokkaampiakin, mutta kuten totesin, sieluja on tarjolla sen verran vähän, ettei mokomaan luksukseen ole juuri varaa. Aseita voi kustomoida myös lyömällä niihin kiinni yhden parannuksen, mutta suuri osa näistä tarjoaa niin mitättömiä bonuksia, ettei sillä ole juuri väliä. Paitsi sitten kun pelin lopussa voi käydä etsimässä neljä ihan helvetin paljon parempaa bonaria. Ylipäänsä power creep on pelissä vähän hassu, sillä pelin lopussa saa niiden superpäivitysten lisäksi uuden panssasrin (mikäli on onnistunut löytämään kaikki kymmenen palasta), joka valehtelematta trivialisoi koko loppupelin Sodan ottaessa vähemmän vahinkoa ja imiessä osuessaan kiitettävän määrät elinvoimaa takaisin.

Luolastojen välissä temmelletään vähän avoimemmilla alueilla tai siis ennen kahta ensimmäistä. Näillä alueilla pitää etsiä jotain VarjoMaailman portaaleja, joiden takana odottaa lyhyt haaste, jossa pelaajan aivosoluja vähän koitetaan stimuloida no vittu ei tietenkään. Niissä tapellaan. Onneksi osassa on sentään ihan kiinnostava gimmick, että ne eivät pääse ihan liiaksi puuduttamaan. Välillä tappelua rytmitetään ampumalla, mikä on yllättävän tervetullutta vaihtelua. Tästä konseptista tosin luovutaan käytännössä kokonaan kakkosluolan jälkeen. Kolmatta luolastoa, Ashlandisa edeltää vielä lyhyt seikkailupätkä, mutta neljänteen luolastoon eli Iron Canopyyn mennään sieltä Ashlandista ilman mitään sen kummempaa. Iron Canopy on laadultaan sentään pelin paras luolasto, sillä se on rakennettu Hookshotin anteeksi Syvyyden Ketjun varaan. Luolasto vaatii vähän eestaas ramppaamista, mutta luolaston esineenä saatava ketju mahdollistaa varsin ripeän ja tyydyttävän tavan siirtyä eri osien välillä. Jokaisen luolaston lopussa odottaa megalomaanisena yllärinä pomotaistelu, jossa lähinnä pitää keksiä, että miten kyseisen luolaston esinettä käytetään mokoman pieksemiseen. Pomot eivät haastetta juuri tarjoa. Viidennen luolan pomo on sentään ihan hauska. Viitosluolasta tosiaan saa aiemmin mainitun portaaliesineen, jonka avulla Sota pääsee livahtamaan jättidemonin niskaan ja vähän kutittelemaan tämän niskakarvoja hekumaalisen ASMR-reaktion toivossa.

En oikeasti jaksa kirjoittaa tämän enempää enkä ymmärrä miten jaksoin uhrata näin monta sanaa näin uskomattoman keskinkertaiselle tekeleelle. Voi olla, että nautin pelistä enemmän kuin tämän viestin perusteella voi ymmärtää, sillä ei tätä nyt varsinaisesti tullut väännettyä hampaat irvessä. Silti on kummallista, että tällainen peli nauttii kasilla alkavaa kaksinumeroista MetaCritic-keskiarvoa. Voi toki olla, että peli on jostain syystä vanhentunut poikkeuksellisen huonosti. Olen itse asiassa pelannut myös kakkosen läpi joskus muutama vuosi takaperin ja siihen verrattuna ykkönen toden totta tuntuu todella kankealta. Kakkosessakin on toki omat ongelmansa (kuten aivan uskomattoman tylsä Avoin Maailma TM) mutta esimerkiksi luolastot, puzzlet ja taistelun monipuolisuus useine eri aseineen on kakkosessa ihan eri luokkaa.
[22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
[22:23] <+pandem> koska mosse on paras