Persona

  • 191 Vastauksia
  • 47920 Lukukerrat
*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #150 : 17.04.15 - klo:23:20 »
mielihirviöni *<3*
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #151 : 14.07.16 - klo:16:15 »
Siskoni osti P3:n Sonyn Playstation 3:n PS-store-kauppapaikkajärjestelmästä. Katsoin kun hän pelasi pelin alkua. Se vaikutti kiinnostavalta, vaikkei siinä päässytkään tekemään juuri mitään.

Muistaakseni myös P4:n alku oli ihan kiinnostava, vaikka siinäkin pelaaja pakotettiin vain tuijottamaan välivideoita. Sattumaako? Onkohan aiheesta tehty akateemista tutkimusta.

Tingle tietääkin, että ostin P4:n sata vuotta sitten, mutta en ole vieläkään pelannut sitä alkua pidemmälle. Ikävää, että olen tällä hetkellä kiinnostuneempi P3:sta. :------)

Ehkä pelaan joskus molemmat.

Tai sitten en.

:D

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #152 : 14.07.16 - klo:16:25 »
Olet väärässä. Personassa ei edes nähdä videoita, vaan luetaan puuduttavaa animedraamaa. Toinen puoli pelistä hakataan X-näppäintä tehokkaasti vuoropohjaisessa taistelujärjestelmäluolastokäytävässä.

Kivoja pelejä tykkään.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Echo

  • Touhoun ainoa miesbossi
    • Mun profiili
Vs: Persona
« Vastaus #153 : 06.04.17 - klo:18:54 »
Ostaisin vitosen mutta se on liian kallis.

Enpä ainakaan ole hupiukko.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #154 : 02.08.17 - klo:16:46 »
Persona Q2

Persona 3: Dancing Moon Night


Persona 5: Dancing Star Night


Taas mennään Saatana.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Persona
« Vastaus #155 : 02.08.17 - klo:21:04 »
« Viimeksi muokattu: 03.08.17 - klo:13:34 kirjoittanut Coconuut »

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #156 : 08.09.17 - klo:10:54 »
Olen paska tässä Persona 4 -pelissä, mutta uskaltaudun sanomaan, että haaste ei myöskään aina ole ihan reilua. Törmäsin ekassa luolastossa viholliseen, joka ohkotti koko partyn, koska iskun viemien hit bointsien määrä ylitti jokaisen hahmon maksimienergian. Hauskaa? Ei ole hauskaa jos ei ole Paavo.

Sain kuitenkin taisteltua tieni luolaston pomoon asti, ja voi pojat siellähän vasta riemu repesi. Tappelu sujuu ihan hyvin ok kaikilla hahmoilla on hipaa sen verran että kyllä tästä varmaan selvitään eikun jaahas sieltä tulikin tällainen uusi superisku joka tappoi kaikki ok kiva kuulla näin kello kahdeksan aamulla.

No mutta Tapani, nythän osaat seuraavalla kerralla varautua iskuun, eikö vain? Noh siinä olet kyllä aivan oikeassa, harmi vain, että en pidä trial & error -tyyppistä pelaamista kovin hauskana tai tyydyttävänä.

Tarina vaikuttaa kivalta, ja pidän tästä pinnallisesta deittisimulaattorista, joka on isketty ankean luolastoravauksen kylkiäiseksi. Taistelutkin ovat kivoja silloin kun haaste tuntuu reilulta. Vaihtoehtoja mörköjen pieksemiseen on kosolti, eikä pelkkä X:n rämppääminen ole yleensä tie voittoon toisin kuin useimmissa pelaamissani valtavirtajapsiropeissa.

Tämän kaiken huomioiden onkin ikävää, että samaa pomoa noin kymmenisen kertaa yritettyäni motivaatio pelin jatkamiseen on aika nollissa. Mutta kuka tietää, ehkäpä ensi yönä näen unta jossa olen Paavon äiti ja huomaan tämän kokemuksen seurauksena minun ja Paavon suhteen vahvistuneen niin paljon, että aamulla koen taas palavaa halua palata pelin pariin niin kaikkihan on toki mahdollista.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #157 : 08.09.17 - klo:11:45 »
Millä tasolla olet ja mitä haarniskaa ja Personaa käytät?
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #158 : 08.09.17 - klo:18:46 »
Mahtoiko lvl olla luokkaa 10-11? Ja haarniskana käytän sitä romukaupassa myytävää paskea, joku geneerinen mail taisi olla nimeltään.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #159 : 08.09.17 - klo:20:38 »
Se selittääkin paljon, Chain Mailin defence on vain 38, kun tuossa kohtaa peliä parhaat kaupassa myytävät haarniskat antavat 78 pistettä. Tälläinen on esimerkiksi Metal Jacket, jonka saa myyntiin myymällä sepälle ensin 6 Avenger Knighteilta putoavaa Bronze Reinsiä, hinta 12 800 jeniä ja sopii molemmille sukupuolille. Varmasti mikä tahansa kaupasta löytyvä haarniska on riittävän kova tähän vaiheeseen peliä. Internetin peelot suosittelisivat myös muutaman tason grindaamista, en ole varma hyötyykö siitä konkreettisesti muuta kuin pari Personaa lisää saataville. Esimerkiksi tason 13 Obariyon on vastustuskykyinen sekä tulta että fyysistä kuritusta vastaan. Chie oppii Mabufun tasolla 14, mikä on mainio, muttei ehkä välttämätön lisä.

Jos rahaa jää yli niin kaupasta kannattaa ostaa revival beadeja ja value medicinejä. Chiellä on turvallisinta blockata joka vuoro, ja jos hän kuolee niin häntä välttämättä kannata edes herättää. Pomolla on loppujen lopuksi aika vähän HP:a, ja prinssi käyttää Diaramaa (vissiin) vain ainoastaan ensimmäisellä vuorollaan, eli pelkkä rynnäkkö isoimman pahan kimppuun voi olla toimiva ratkaisu. Itse nirhasin prinssin ensin.

Muita yleisiä SMT neuvoja: fuse your demons. Jos olet löytänyt jotain voimakkaita kertakäyttöisiä esineitä (esim. Attack Mirror ja massabuffausesineet) niitä ei tarvitse säästellä. Myöhemmässä vaiheessa peliä Persoonasi oppivat tekemään saman asian, ja Persona 4:n vaikeimat taistelut ovat kahden ensimmäisen luolaston pomot. Ylipitkien loppupomojen varalta kannattaa kuitenkin jemmata SP:t täyteen parantavaa kamaa. Buffit ovat hyviä, erityisesti Rakundaa ja Tarundaa ovat loistavia pelin loppuun asti sillä lähes kaikki pomot käyttävät vain yhtä HP-palkkia.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #160 : 10.09.17 - klo:04:16 »
Chain Mail on ainoa armori jota kaupasta saa. Olen roudannut sepälle.kosolti romurautaa, mutta ei niistä ole muita esineitä tullut kuin pari asetta ja muutama sormus.

Jauhoinpas taas bossia n. 3 tuntia. Rakunda teki tappelusta siedettävämpää, mutta pomon kaataminen on yhä kaukainen haave. Kaikki tyssää viimeistään supertulihyökkäykseen, jota pomo alkaa tehdä kun sillä on. kolmannes energiaa jäljellä. SP uhkaa loppua kesken, koska matsi kestää niin kauan. Useilla vuoroilla ei pääse lainkaan hyökkäämään, kun pitää (de)buffata ja parannella sitten tuleekin taas 75% energiasta vievä tappoisku ja pitää parannella vähän lisää. Alan lannistua.

En haluaisi grindata, koska ei sellaisen pitäisi olla pakollista. Sitä paitsi en voi enää kuin kerran käydä palauttamassa HP:t ja SP:t himassa, koska elän pelissä sadejaksoa, jota on jäljellä vain yksi päivä.

*

Poissa Turjake

  • Törö
Vs: Persona
« Vastaus #161 : 10.09.17 - klo:12:12 »
Hah voi vittu siis tällaistako paskaa nämä Atluksen pelit ovatkin? Aivan järkyttävää luettavaa, kuka tällaisesta pitää?
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC

Vs: Persona
« Vastaus #162 : 10.09.17 - klo:15:49 »
Niinpä pelien pitäisi olla vaivattomia läpijuoksuja ja varsinkin JRPG:t pitäisi päästä läpi vain yhtä nappia näpyttämällä.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #163 : 10.09.17 - klo:16:13 »
Hommaa nyt ne haarniskat. Ei näissä peleissä voi olettaa pärjäävänsä skippaamalla pelimekaniikkoja. Voit pitää varatallennuksen jemmassa, jos kalenterin käyttö ahdistaa.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #164 : 10.09.17 - klo:18:26 »
Just aiemmin sanoin, että pidän pelin tappeluista, koska niistä ei selviä vain yhtä nappia rämpyttämällä. Ei minunkaan silti ihan kaikkea paskaa tarvitse niellä.

Ja siis mitä pelimekaniikkoja minä nyt olen skipannut? Grindaamisen vai? Well excuuuuse me princess pelasin peliä sillä tavalla kun parhaaksi koin pelin itsensä antamien suuntaviivojen mukaisesti ja luulin että se olisi riittänyt.
« Viimeksi muokattu: 10.09.17 - klo:18:27 kirjoittanut Tapza »

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #165 : 10.09.17 - klo:19:21 »
Armorin. Paska mäihä jos ei kauppaan ole tsägällä vaatteita ilmestynyt, muttei parin puuttuvan ritarinpierun vuoksi kannata päätä hakata seinään. Se tosin näyttääkin vaikuttavan vain fyysiseen damageen höhö <_>

En vieläkään tiedä mitä Personaa käytät.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #166 : 10.09.17 - klo:19:42 »
Käytän Slimea koska se osaa Tarundan, mutta vaihdan sen pois aina ko. iskun tehtyäni, koska on heikko tulelle. Tilalle pistän yleensä Izanagin joka osaa Rakundan tai Orobasin, joka osaa Hysterical slapin joka tekee aika kivasti damagea varsinkin kun pomolla on alennettu defense (vaikka viekin jonkin verran hahmon omaa HP:ta).

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #167 : 10.09.17 - klo:20:00 »
Ihan hyvät setit, erityisesti Orobas, mutta Slime ja Izanagi ovat aivan liian heikkoja tähän kohtaan peliä. Jos Slimea jaksat kehittää se oppisi tasolla 4 Red Wallin, jolla voit poistaa Chieltä heikkouden tulta vastaan, ja tasolla 7 Resist Physicalin, jonka se voi siirtää eteenpäin fuusiossa. Käyttämällä triplafuusiossa Slimen ja Izanagin lisäksi Yomotsu-Shikomea tai Ghoulia voit tehdä Senrin, joka on luonnostaan immuuni tulelle. Voit sitten yrittää siirtää sille vaikka Tarundan ja Rakundan.

Senrin fuusiotaulu
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #168 : 19.09.17 - klo:07:21 »
On tämä sitten ihan mukava peli kun pääsee yli genren ominaisuuksista. Luotaantyötävän alun jälkeen paketista paljastuu kaikenlaista lystikästä hahmonkehitysnäpertelyä, kivoja hahmoja ja menevää tappelua. Tarinakin kiinnostaa riittävästi.

Pelasin juuri läpi yön (n. 10 tuntia), millä varmaan on tuhoisia vaikutuksia vuorokausirytmiini ja sitä kautta myös sosiaaliseen elämääni. Vaan paskankos tuolla on väliä, kun ihmissuhteiden rakentaminen ja ylläpitäminen on Personassa huomattavasti hauskempaa, kiinnostavampaa ja palkitsevampaa kuin oikeassa elämässä.

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #169 : 23.09.17 - klo:10:38 »
Juuh elikkäs lopetin tuossa juuri 15 tunnin mittaisen peliputken. Paljon ehti tapahtua. Sain uusia hahmoja tiimiini, selviydyin loppukokeista, pääsin kesälomalle, sain tyttöystävän ja etenin vekkuliin videopelimäiseen luolastoon tietäjät tietää this is for the players. Fuusioin myös monta uutta kivaa persoonakaveria. Sitten edettyäni sujuvasti luolaston toiseen kerrokseen päätin kääntyä takaisin ja hoitaa vielä pari randomtappelua, että saisin levutettua erään persoonani jotta saisin sille opetettua uuden kyvyn. Tappelu alkoi ja vastaan tulikin vekkuli vihollinen, joka tappoi minut ennen kuin oma vuoroni ehti edes koittaa. No voihan vittu, ajattelin ja latasin edellisen saven. Paavohan tykkää tällaisesta, mutta minusta ei ole kauhean kivaa, kun peli aivan odottamatta kaataa suuhun kasan paskaa eikä anna mitään mahdollisuutta varautua siihen. Vaan ei auta itku markkinoilla. Pelkäsin, että joutuisin aloittamaan ehkä parin pelipäivän takaa, koska en ollut muistanut tallentaa ennen luolan alkua.

Sitten huomasin, että lataamassani tallennuksessa koulu ei ollut vielä päättynyt, työ ukottelemalla saadut rahani olivat tipotiessään ja uuteen luolastoon ei ollut asiaa ennen kuin olisin uudestaan suorittanut sitä edeltävän järjettömän pitkäveteisen salapoliisileikin. Useat persoonakaverini olivat kadonneet, eikä minulla ollut tyttöystävää.

Nousin ylös ja sammutin konsolin.

Olen liiaksi tottunut autosavejen ja checkpointien pilaamiin nykypeleihin. Myös epäterveen pitkä peliputki ja valveillaoloaika saattoivat vaikuttaa asiaan. Oma vikani, mutta oli miten oli, enää ei kiinnosta jatkaa tätä peliä yhtään.

Edit: jatkoin kuitenkin. Aivan sairasta siis 15 + 4 tuntia videopeliä, välissä ehkä puolen tunnin tauko siis oikeesti voisinko saada apua jostain. Harkitsin lopettamista useamman kerran tämän session aikana, mutta sitten tajusin, ettei minulla ole muuta tekemistä.
« Viimeksi muokattu: 23.09.17 - klo:14:43 kirjoittanut Tapza »

Vs: Persona
« Vastaus #170 : 23.09.17 - klo:22:21 »
Ikävää kuulla. :/ Itselläni on ollut tapana tallentaa peleissä ehkä liikaakin. Mass Effecteissä tallennuslukemat taitavat pyöriä toisten satojen puolella ja tuoreessa Metroid: Samus Returns -pelissäkin tallennan jokaikinen kerta, kun tallennuskaappi sattuu kohdalle (vaikeustasona tosin Fusion).

Persona- ja SMT-pelit tosiaan kusevat silmään tuolla tapaa aina silloin tällöin. Muistan ainakin tapauksen Tokyo Mirage Sessions #FE:stä, jossa ylivoimainen vihollinen blästäsi tiimini tomuksi pakoyritysten epäonnistuttua. Sinne meni pari tuntia sinemaattista tappelua ja keskinkertaisia puzzleja. Persona 5:n kanssa käämit paloivat vasta viimeisen luolaston viimeisillä metreillä, kun vanha kunnon penisdemoni päihitti tiimini sattumanvaraisilla critical hiteillä. Viemäriin valui vain muutama pelitunti, mutta sieluun sattui silti. :(

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #171 : 24.09.17 - klo:01:05 »
Mukava kuulla että pidät pelistä :)

Tappelu alkoi ja vastaan tulikin vekkuli vihollinen, joka tappoi minut ennen kuin oma vuoroni ehti edes koittaa. No voihan vittu, ajattelin ja latasin edellisen saven. Paavohan tykkää tällaisesta, mutta minusta ei ole kauhean kivaa, kun peli aivan odottamatta kaataa suuhun kasan paskaa eikä anna mitään mahdollisuutta varautua siihen.
Pelissähän saa aina ensimmäisen vuoron, jos iskee vihollista selkään kartalla? Lievää liioittelua, mutta menköön. Harmillista kyllä tuo tallentamisen unohtaminen.

Persona 5:n kanssa käämit paloivat vasta viimeisen luolaston viimeisillä metreillä, kun vanha kunnon penisdemoni päihitti tiimini sattumanvaraisilla critical hiteillä. Viemäriin valui vain muutama pelitunti, mutta sieluun sattui silti. :(
Peli on täynnä fyysisille iskuille immuuneja Persoonia (Shiki-Ouji ilmestyy toisessa luolastossa ja Grimehkala päihittää yksinään loppupelin pomoja).
Pelin kaverisuhteet tarjoavat 1000 + 1 "vapaudut vankilasta" -korttia jo hävityn taistelun voittamiseen.
Häviää Metal Gear -osuuden(?)
Ei edes pelaa hardilla.
juuh

Itse tykkään näistä roskapeleistä, koska tunnen niissä oloni koko ajan kuolevaiseksi. Olisi vaikea kuvitella sellaista peliä, joka samalla olisi aina reilu paskan osuessa tuulettimeen (oli syy tähän sitten pelaaja tai arpa). Noh, aina voi toivoa että Persona 6 antaisi taas fuusioida Persoonat koko tiimille kuten oikeissa Shin Megumi Tenssei -peleissä. Se tekisi pelistä paitsi 500 kertaa hauskemman, myös helpomman hallita.

hauskaa hupia koko perheelle :)
« Viimeksi muokattu: 24.09.17 - klo:01:14 kirjoittanut Tingle »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Persona
« Vastaus #172 : 24.09.17 - klo:01:22 »
Peli on täynnä fyysisille iskuille immuuneja Persoonia (Shiki-Ouji ilmestyy toisessa luolastossa ja Grimehkala päihittää yksinään loppupelin pomoja).
Pelin kaverisuhteet tarjoavat 1000 + 1 "vapaudut vankilasta" -korttia jo hävityn taistelun voittamiseen.
Häviää Metal Gear -osuuden(?)
Ei edes pelaa hardilla.
juuh
Tbh en ole 100% siitä, mihin silloinen taistelu tyssäsi. Hiton tyhmää huolimattomuutta tai jotain. Mutta Mara silti haistakoon Veen. :)

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #173 : 24.09.17 - klo:01:22 »
Juu eihän sitä aina kaikkeen voi varautua.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #174 : 24.09.17 - klo:16:17 »
Vihollisen lyöminen selkään on helpommin sanottu kuin tehty. Useissa tilanteissa se on nähdäkseni mahdotonta. Sitä paitsi peli ilmeisesti valitsee arvalla, mikä milloinkin lasketaan seläksi ja mikä ei. Ja vielä tämän lisäksi joskus vihulainen on saanut advantagen vaikka oma iskuni on mielestäni osunut ensin.

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #175 : 26.09.17 - klo:23:01 »
Ihan kiva peli tämä Persona 4, mutta minulla ei ole sen pelaamiseen tarpeeksi vapaa-aikaa. Tänään kello 15 päätin että jospa sitä pelaisi vähän Pers oonaa, ja kahdeksan tuntia myöhemmin en ole edennyt pelissä yhtään. Juuh jooh. Pakko lopettaa, ettei mene lapsellisiin harrastuksiin koko päivää.

Aluksi tykkäsin jossain määrin näistä luolasto-osioistakin, mutta nyt haluaisin vain hypätä niiden yli.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #176 : 24.12.17 - klo:19:06 »
https://personacentral.com/persona-dancing-limited-editions-announced-persona-4-dancing-all-night-for-ps4-bundle-pack/

P3 ja P5 tanssipeleihin tulee sisältöä myös muista SMT-peleistä... mutta ilmeisesti vain pukuja DLC:nä :(
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #177 : 01.03.18 - klo:00:21 »

Noh @Coconuut henkilöihminen kai tunnistat mistä jokainen puku on peräisin?
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Persona
« Vastaus #178 : 07.06.18 - klo:17:06 »

Vs: Persona
« Vastaus #179 : 03.08.18 - klo:13:08 »

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #180 : 03.08.18 - klo:13:12 »
Olisikin jo korkea aika :3
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #181 : 05.08.18 - klo:01:37 »

Liikaa hahmoja että tarinassa voi olla järkeä, mutta toivottavasti saamme viihdyttävän kartanpiirtoseikkailun :)
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Persona
« Vastaus #182 : 05.08.18 - klo:22:00 »
3DS se vain ei suostu kuolemaan, mutta katson sormien läpi vielä tämän kerran. ;)

Vs: Persona
« Vastaus #183 : 06.08.18 - klo:12:09 »

Uutta traileria pukkaa. Tätä voisi pitää TV-mainoksen pidennettynä versiona.

Vs: Persona
« Vastaus #184 : 11.01.19 - klo:17:47 »
Ostin joulukuussa Smäsin kylkeen Yakuza kutosen viskilaseineen sekä Persona Dancing: Endless Night Collectionin, joka sisältää kummatkin uutuuspelit, Dancing in Starlightin ja Dancing in Moonlightin. Nyt tammikuun tultua sain aikaiseksi jättää Smashin vähemmälle ja lähteä tanssilattialle joraamaan. :) Paardit eivät kuitenkaan kovin kauaa kestäneet…

Aloitin tanssiaiset Moonlightin tahtiin ja hurmaannuin heti kättelyssä vanhoista tutuista hahmoista, joille oltiin veistetty uudet, maan mainiot hahmomallit. Starlightin puolella ei tullut samanlaista reaktiota, sillä P5 sisälsi alun alkaenkin makeat graffat. Molemmissa peleissä on lyhyt intro, jossa selitetään tanssiaisten tarkoitus ja samalla ne punotaan seitinohuesti osaksi Personan kaanonia. Pelimekaniikat ovat tismalleen samat kuin 2015 ilmestyneessä Persona 4: Dancing All Night -pelissä, joskin joitakin uusia vaikeus- / helpotusasetuksia saattaa olla saatavilla. Itse pelaaminen tuntui hieman oudolta isolla telkkarilla ja etenkin All Night -vaikeustasolla minulla oli vaikeuksia seurata, mitä ruudulla tapahtuu. Pysyin kuitenkin hyvin kärryillä vielä hardilla.

Uuden kuorrutteen ja uusien remixien lisäksi Dancing in Moonlightilla ja Starlightilla on valitettavan vähän tarjottavaa, sillä tarinatila puuttuu kokonaan. Sen sijaan mukana on jokaisen hahmon Social Linkit, joita avataan täyttämällä tiettyjä kriteereitä tanssiessa. Nämä kriteerit ovat molemmissa peleissä tismalleen samat, eli jos molemmat pelit pelaa putkeen, joutuu samat asiat tekemään kahteen kertaan. Oikein käytettynä Social Linkit olisivat voineet täydentää muutamia ontuvasti kirjoitettuja hahmoja, esimerkiksi Harua, mutta juttujen taso tuntui jäävän tuttuun ja turvalliseen nakama poweriin.

Endless Night Collectionin mukana tuli myös Persona 4: Dancing All Night -latauskoodi PS4:lle. Kyseessähän on siis alun perin Vitalle julkaistu Persona-tanssipeli, jonka nyt myös kotikonsolipelaajat pääsevät kokemaan, kunhan vain ostavat Endless Night Collectionin (peliä ei tietääkseni myydä erikseen). Muistoissani DAN näyttää yhtä hyvältä kuin Moonlight ja Starlight, mutta kyllä hymy hyytyi, kun Vitan pienelle ruudulle tarkoitetut grafiikat venyivät 55” televisioon. Laiska porttaus, mutta ajaa asiansa.

Dancing in Moonlight ja Dancing in Starlight sisältävät kummatkin noin 10 tunnin edestä pelattavaa, jonka jälkeen platinapokaali on saatu. Dancing All Night kestää tarinan ja shoppailun ansiosta pidempään, mutta ei senkään koluamisessa muutamaa päivää enempää mene. Jos kiinnostus heräsi, niin kannattaa kokeilla Moonlightin ja Starlightin demoja ennen ostopäätöksen tekemistä. :)



Jäi kyllä hirveä Persona nälkä. Haluan ison budjetin Persona 3 ja 4 remaket. Haluan pelata P5:n uusiksi. Mutta ennen kaikkea, haluan Persona Q 2:n länteen!!!
« Viimeksi muokattu: 11.01.19 - klo:17:58 kirjoittanut Coconuut »

Vs: Persona
« Vastaus #185 : 17.01.19 - klo:00:44 »

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #186 : 17.01.19 - klo:23:19 »
Ei haittaa odotella, Etrian Odyssey Nexus täyttää tarpeeni ensi kuussa. Mieluten toki nyt kuin ei koskaan :)
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Persona
« Vastaus #187 : 04.02.19 - klo:12:52 »

Persona Q2 saapuu länteen 4. päivä kesäkuuta! :)

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #188 : 21.05.19 - klo:01:23 »
Läpäisin Persona 4:n muutama tunti sitten. Minulla ja tällä pelillä on pitkä ja monimutkainen historia, kuten tätä ketjua seuranneet varmasti jo tietävät. Aloitin pelin ensimmäisen kerran varmaan lähemmäs vuosikymmen sitten, mutta en päässyt kovin pitkälle. Yritin uudestaan vasta vuoden 2017 syksyllä, ja juuri tuon tallennuksen sain juuri nyt viimein päätökseen. Pelikokemusta ovat määrittäneet paitsi pöyristyttävän pitkät pelisessiot, myös todella mittavat tauot. Jos sain pahasti turpaan pomolta, yleensä lannistuin, enkä jaksanut jatkaa pelaamista vähään aikaan. Olisi ehkä kannattanut, niin tarina olisi pysynyt paremmin mielessä.

Normal Endingin saavutin 87 tunnissa, kun taas True Endingiin meni yli 93. Lopussa jouduin grindaushommiin, en tosin leveleiden toivossa, vaan SP:n, joka oli pudonnut nolliin. Piti siis joko haalia kymmeniätuhansia rahayksiköitä ketun parannusloitsua varten tai toivoa, että vastaan tulee SP:tä palauttavia esineitä. No, peli tarjosikin yllättävän ratkaisun, kun oikein päin asettunut Strength Arcana täytti mittarini kertaheitolla (sen jälkeen kun olin luottavaisesti kokeillut onneani Death Arcanan kanssa ja kokenut pettymyksen). Harmi, että olin jättänyt yhden vakiohahmoistani pois ryhmästä, joten jouduin vielä vaihtamaan hänet tilalle ja jatkamaan SP-grindiä. Onneksi tässä vaiheessa Risen mörkö oli oppinut loitsun, joka palautti 5 prosenttia mittarista jokaisen taistelun jälkeen. Ja expaakin sai niin vähän, ettei ylilevelöitymistä tarvinnut pelätä.

Tästä huolimatta viimeinen bossi osoittautui melko helpoksi. Tuntui absurdilta piestä se ensimmäisellä yrittämällä, kun toistakymmentä tappiota edellistä pomoa vastaan olivat yhä tuoreina muistissa. Tällä kertaa tosin tajusin heti alussa varautua esineellä, jolla saatoin palauttaa hahmojen (tai edes yhden) SP:t. Toiseksi viimeisen pomon kanssa kävi niin, että lähdin etsimään auttavaa itemiä vasta useiden tappioiden jälkeen. Olisi ehkä kannattanut hoitaa asia aiemmin, koska esineen saatuani voitin pomon heti seuraavalla yritykselläni.

No, joka tapauksessa myös true final bossissa sai kyllä käyttää kaikkia hyödylliseksi koettuja buffeja ja debuffeja ja seurata varuillaan taistelun kulkua. En siis kehtaa puhua kakkupalasta tai -kävelystä, vaikka loppujen lopuksi tappio ei kovin lähellä käynytkään.

En muista, olenko tämän jo jossain aiemmassa viestissäni sanonut, mutta tappelujärjestelmä on loppujen lopuksi aika hyvä. Tulee hyvä fiilis, kun saa selville rivivihollisten heikkoudet ja osaa hyödyntää pelin antamia bonuksia, eli ylimääräisiä vuoroja ja tiimin yhteistä superiskua. Ja bosseja vastaan saa sitten buffailla ja debuffailla ja usein ihan miettiäkin, mitä iskua kannattaisi käyttää. Aikamoista menoa, kun on lapsena tottunut siihen, että Attack, Cure ja parantavat esineet ovat ainoat mitä mörköjen kaatamiseksi tarvitsee.

Taisteluiden takia en kuitenkaan peliä pelannut, vaan nolojen anime-elementtien. Social Linkien kehittäminen on addiktoivaa jo pelkästään siksi, että pääsee seuraamaan kiinnostavia sivujuonia, joissa yllättävän hyvin kirjoitetut hahmot selvittelevät arkisia ja samastuttavia ongelmiaan. Siis nolo lasten videopeli ja animea kaiken lisäksi, mutta kertoo oikean elämän asioista… jo on aikoihin eletty. Kun keskusteluihin vielä pääsee itse osallistumaan, niin voi pojat. Odotin aina innoissani koulun päättymistä, sitä hetkeä, kun pääsen valitsemaan, kenen kanssa tänään vietän aikaa.

Tämän kaiken lisäksi Social Linkit on nivottu hyvin yhteen pelin toisiksi kiinnostavimman asian, eli erilaisten mörköjen fuusioinnin kanssa. Ja möröt taas ovat oleellinen osa tappelujärjestelmää. Vaikka arkinen animedraama ja pitkät luolasto-osuudet tarjoavat aika erityyppistä pelaamista, en missään vaiheessa kokenut, että ne olisivat olleet häiritsevän irrallisia toisistaan.

Pääjuoni on myös oikein mielenkiintoinen. Pidän dekkareista, ja kun murhamysteeriin yhdistetään yliluonnollista hölynpölyä, villiä symboliikkaa, juustoista animedraamaa ja kerrassaan pöyristyttävän näköisten hirviöiden pieksemistä, on lopputuloksena oikein viihdyttävä sekamelska. Sisäinen logiikka pelaa ja hahmot ovat hyviä, joten tarinan eskaloitumista yliampuvaan ja hoopoon päätökseen seuraa hymyssä suin.

Tarina on siis hölmö ja korni, mutta kornius ja hölmöys eivät ole välttämättä huonoja asioita. Pidän niistä huomattavasti enemmän kuin tylsyydestä ja sisällöttömyydestä. Ja kun kokonaisuus on kiinnostava, mielikuvituksellinen ja samastuttava, saa se minun puolestani lyödä välillä läskiksi ja ehkä kompuroidakin. Tarinaan kun selvästi on käytetty ajatusta. Persona 4 on viihdyttävä popkulttuurin tuote, joka kuitenkin kertoo oikean elämän asioista ja pursuaa kiinnostavia teemoja, samalla tavalla kuin esimerkiksi monien palvoma Buffy Vampyyrintappaja (johon en tosin itse päässyt sisään, mutta jonka teemoista ja tarinankerronnasta on lukemani mukaan tehty useita akateemisia tutkimuksia).

Se siitä, ohi on. Olen kiroillut pelin parissa paljon, valittanut siitä foorumille ja discordiin, huokaillut itsekseni ärtyneenä, tylsistynyt kuoliaaksi. Ja kuitenkin löydän pelistä paljon hyvää. Ja kun peilaan sitä itseeni ja omaan elämääni, muuttuu kokonaisuus entistä merkityksellisemmäksi.

Kun olin lukiossa, en tutustunut kehenkään. Vietin välitunnit seinään nojaten ja musiikkia kuunnellen. Ruokatunnilla söin aina yksin. Hyppytunnit vietin joko selaamalla nettiä ATK-luokassa tai pyörimällä itsekseni kaupungilla, enimmäkseen läheisen Anttilan (rip) elokuvahyllyjen välissä. En muista, mitä tuolloin ajattelin tilanteestani ja ihmissuhteista ylipäätään. Varmaan, että olisihan se kivaa, jos olisi kavereita, mutta ei jaksa nähdä vaivaa, kun näinkin pärjää. Keskustelut olivat joka tapauksessa liian vaikeita ja kiusallisia. Musiikkiluokan oven vieressä seisoi aina välillä viehättävä tyttö, jolle puhumista harkitsin. No, en koskaan puhunut, enkä muista katuneeni tätä jälkeenpäin.

Myöhemmin olen alkanut ajatella, että jäin nuoruudessani paitsi monista niistä asioista, joita nuoruuteen usein katsotaan kuuluvaksi. En viettänyt aikaa juhlissa, en käynyt kaveriporukalla mökillä, kaupungilla tai missään muuallakaan. En kokenut teiniromanssia, naiivia ensirakkautta, humaltumista alaikäisenä, en riitoja ystävieni kanssa, en niitä seuraavia sovitteluita. Olin aina kotona yksin tai perheeni parissa. Katsoin elokuvia, pelasin videopelejä, luin jokusen kirjankin. Koin seikkailuja lähinnä viihteen kautta.

Ehkä tämän takia tunnen jotain vetoa sellaisia tarinoita kohtaan, jotka kuvaavat nuorten, noin lukioikäisten ihmisten elämää. En tiedä miten paljon niillä on tekemistä todellisuuden kanssa, mutta ainakin parhaimmat niistä tuntuvat uskottavilta. Tuntuu, kuin pystyisin niiden kautta jotenkin tutustumaan maailmaan, joka on minulle täysin vieras. Ja kuitenkin ne myös saavat minut kuvittelemaan itseni tuohon maailmaan ja sitä kautta kaipaamaan kaikkia niitä asioita, joita en koskaan kokenut.

Persona 4 kuvaa juuri tällaista maailmaa. Se on fantasiaa ja animea, mutta siinä on riittävästi kytköksiä ja viitteitä todellisuuteen, jotta se pystyy herättämään minussa tuon saman kuvittelun ja kaipauksen.

Ennen kaikkea kuitenkin viihdyin. Sain jotain tekemistä, pääsin pois todellisuudesta, sain tuntea olevani mukana jossain, jopa tekeväni jotain! Oikeassa elämässä en koskaan uskaltanut mennä puhumaan kenellekään, mutta tässä pelissä tutustuin vaivatta lukuisiin koulun käytävillä käyskenteleviin oppilaisiin. Pyysin jopa erästä tyttöä ulos. Sisimpäni täytti lämpö, jota oikea elämä harvoin tarjoaa.

Onkin kiusallista, että pelin lopullinen sanoma vaikuttaa olevan, että mene ulos ja kohtaa todellisuus. No, yritän parhaani, nyt. Katsotaan mihin se riittää. Rehellisyyden nimissä olen kuitenkin kokenut yksin, sisätiloissa, television ääressä monia asioita, joita uskon voivani muistella lämmöllä vielä vuosien päästä. Vaikka ne eivät ehkä olekaan samalla tavalla todellisia, kuin esimerkiksi se musiikkiluokan oven vieressä seisonut tyttö, jolle en koskaan puhunut.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Persona
« Vastaus #189 : 21.05.19 - klo:14:20 »
Samaistuttava ja kattava katsaus suosikkipeliini. Persona 4 olisi ollut parempi pelata jo ennen lukioa :P
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Persona
« Vastaus #190 : 21.05.19 - klo:21:39 »
Hieno viesti! :) Ja kiva kuulla, että peli maistui kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

Olisi vielä hauska tietää, että kuka päätyi waifuksesi? Entäpä oletko suunnitellut P3:n jatkamista tai P5:n aloittamista?

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: Persona
« Vastaus #191 : 22.05.19 - klo:10:59 »
Waifukseni päätyi Chie, enkä oikein osaa selittää miksi. Tavallaan hahmo oli vähän ärsyttävä, mutta toisaalta aloin pitää hänestä pelin edetessä ja jotain. Torjuin Yumin ja Yukikon, mutta onneksi meistä tuli silti parhaita ystäviä. Jäi kyllä vaivaamaan, miten vähän social linkejä sain lopulta maksimoitua, niin paljon hienoa animedraamaa jäi pelikokemukseni ulkopuolelle. Mutta sehän tarkoittaa, että pelin pariin voi joskus olla kiva palata.

En ole missään vaiheessa itse pelannut P3:a, mutta itse asiassa siskoni tarjoutui antamaan sen ja PS3:n lainaan, joten saatan uppoutua peliin hyvinkin pian. P5:n ajattelin pelata sen jälkeen. Melkein ostin sen viimeisimmissä alennusmyynneissä, mutta hillitsin itseni. En halua haalia nurkkiini tai virtuaaliseen kirjastooni enemmän pelejä kuin ehdin pelata.