Resetti

Pelaaminen => Muu pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Fariator - 11.12.10 - klo:23:01

Otsikko: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Fariator - 11.12.10 - klo:23:01
(http://i210.photobucket.com/albums/bb285/Kilappa/Zero-1.png)
Now it is time... Let Our game begin.

9 Hours, 9 Persons, 9 Doors on Chun Softin kehittelemä, ja Aksys Gamesin (Pohjois-Amerikassa) julkaisema visuaaliromaani. Nimensä mukaan, pelissä on yhdeksän hahmoa joista päähenkilömme, Junpei, on normaali opiskelija. Mystinen, kaapuun pukeutunut [Zero] on kidnapannut heidät ja käskee heitä pelaamaan peliä nimeltä Nonary Game. Heidät on lukittu laivan sisälle, jossa on yhdeksän numeroilla merkittyä ovea, väliltä [1]-[9]. Heidän tehtävänään on löytää ovi [9], joka on ainoa pakokeino laivalta. Näiden yhdeksän henkilön tulisi toimia tiiminä, ja selvittää [Zero]:n sinne asettamat mysteerit ja salaisuudet.

Jokaisella Nonary Gamen yhdeksällä jäsenellä on ranteessa rannekellon tapainen, jossa lukee jokin luku väliltä [1]-[9]. Ovista saa vain kulkea 3-5 hengen ryhmissä, ja näiden henkilöiden digitaalinen juuri (http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_root) tulee vastata kyseisen oven lukua*. Jos luvut eivät täsmänneet, niin ovi ei aukea. Jos ovi aukeaa, niin sen oven avanneiden, ja läpikulkeneiden tulee rekisteröidä itsensä oven toisella puolella. Jos näin ei tapahtunut, tai jos ylinmääräinen henkilö kulki läpi**, heidän sisällään räjähtäisi pommi 81 sekunnin kuluttua. Ovien läpikulkemiseen on yhdeksän sekuntia aikaa, jonka jälkeen ovi lukkiutuu uudelleen. Pelin päämääränä on löytää ovi [9], ja paeta sen kautta. Tällöin heidän rannekkeensa putoaisivat, ja he olisivat vapaita. Ainoa toinen keino rannekkeen poistamiseen on se, jos henkilön pulssi laskee nollaan, eli kuolee. Aikaa pelin pelaamiseen on yhdeksän tuntia, jonka jälkeen laiva uppoaa meren pohjaan.

*Esimerkki: Oven [5] läpi voi kulkea ne henkilöt, joiden digitaalinen juuri on 5.
Yksi mahdollisista ryhmistä on 275. 2+7+5 = 14 -> 1+4 = 5. Näin ollen jäsenet [2], [7] ja [5] voivat kulkea oven läpi.
**Esimerkki: Oven [5] aukaistuaan, jos vain jäsenet [2] ja [7] kulkisivat oven läpi ja [5] jäisi odottamaan, niin [2] ja [7] kuolisivat pommista. Toisessa tapauksessa jos joku ylinmääräinen kulkee oven läpi, hän kuolisi.

999:n tarina on yhdistelmä tieteisfiktiota, nerokasta tarinan kerrontaa, mystiikkaa ja filosofiaa. Pelissä on monta erilaista päätöstä, ja pelin voi läpäistä monella eri tavalla. Pelin hahmot ovat Junpein ([5]) lisäksi Ace ([1]), Snake ([2]), Santa ([3]), Clover ([4]), June([6]), Seven ([7]), Lotus ([8]) ja [9]. He tuntuvat summittaisilta henkilöiltä, mutta ovatkohan sittenkään? Liittyykö heidän kaikkien menneisyys tai teot jotenkin yhteen? Kuka oikein on [Zero], ja mikä hänen motiivinsa oikein on? Mikä on Nonary Gamen perimmäinen tarkoitus?

Peli julkaistiin Japanissa 10. joulukuuta 2009, ja 16. marraskuuta 2010 Pohjois-Amerikassa. Euroopan julkaisusta ei ole vielä varmempaa tietoa, joten suosittelen kiinnostuneita tilaamaan Amerikasta jos vain kykenevät.



Omia ajatuksia, noh...

Pelin sain nelisen päivää sitten, ja tänään onnistuin hankkimaan kaikki päätökset, seitsemännen läpipeluun jälkeen. Koin pelin tämän vuoden yllättävimmäksi merkkiteoksiksi, ja omalla kohdallani tämä nousee Policenautsin rinnalle yhdeksi parhaimmista pelaamistani visuaaliromaaneista. Pidän pelin tyylistä, filosofiasta, tarinasta ja puzzleista. Kaikki pelin puzzlet tuntuvat loogisilta, ja pienellä matemaattisella taidolla koin ne helposti selvitettäviksi.

Pelillä on mielestäni paljon uudelleenpeluuarvoa visuaaliromaaniksi, sillä väärät valinnat voivat johtaa huonoihin seurauksiin, ja oikeat voivat päästää sen jäljille mitä oikeasti on tapahtumassa. Useampi läpipeluu onkin siis paikallaan, ja tätä helpottaakseen peli tarjoaa pikakelaustoiminnon: voit kelata kaiken sen tekstin ohi, jonka olet jo lukenut. Näin ollen kun tiedät oikean ratkaisun puzzleihin, ja olet jo lukenut hahmojen dialogit aiemmin, niin uudelleen läpipelaaminen nopeutuu, joka merkittävästi helpottaa uusien päätösten tai ratkaisujen yhdistelemistä. Peli on siis yllättävän ovela ja rohkaisee pelaamaan uudelleen ja uudelleen.

Pelillä pituutta oli itselläni noin seitsemän tuntia ensimmäisellä läpipeluulla, ja viimeisellä se olikin 5 tuntia. Nopein läpipeluu kesti noin 45 minuuttia. Kaikki ratkaisut eivät tuota uudenlaista
päätöstä, joten onkin helppoa saada sama päätös useammalla eri tavalla.

Mistä myös pidin pelissä, oli sen tunnelma. Oikeasti ensimmäisellä kolmella läpipeluulla olin uusien juonikuvioiden kehiin astuessa täysin jännittyneenä ja hermostuneena odottamassa miten tässä nyt käy, ja miksi. Ensimmäisellä läpipeluulla olin oikeasti aivan herkkähermona kun
pelin lopputekstit alkoivat rullaamaan näytöllä. Normaalisti en pahemmin kavahda tällaisia juonia tai pelejä, mutta 999 onnistuu luomaan sidoksen, jossa oikeasti helpotun hahmojen onnistumisista ja kauhistun heidän epäonnistumisistaan. Tarinan kerronta on vain niin sujuvaa, ja tunnelmallista. Nerokas käsikirjoitus takaa ainakin minulta täydet pisteet tälle pelille.

Pelin intro:
http://www.youtube.com/v/DvRkOFtcxYI?fs=1&hl=en_US
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Cyna - 11.12.10 - klo:23:35
Kiinnostaa suuresti, netissä olen pelaillut paljon tuollaisia Escape Room -pelejä, ja tämä vaikuttaisi olevan loistava sellainen. Odottelen hetken aikaa jospa vaikka Euroopassa julkaistaisiin.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 12.12.10 - klo:12:59
Itsehän tilasin tämän heti USA:sta juuri siinä pelossa, että Euroopan julkaisun odottaminen on turhaa, sillä esim. Theresiaa (http://en.wikipedia.org/wiki/Theresia), toista Aksysin julkaisemaa hiukan samantyylistä DS-peliä ei näillä näkymin täällä julkaista.

Juu, 999 on kyllä omasta mielestäni vuoden DS-peli. Itse tarvitsin 9 läpipeluuta saadakseni kaikki loput ja vaikka sen vuoksi pelaaminen alkoikin hieman puuduttaa kun sain saman lopun kolmatta kertaa, on halu saada kaikki selville niin vahva, että aina oli heti perään yritettävä uudestaan.

Fariator summasi tuossa ylempänä myös oman mielipiteeni aika hyvin, joten eipä siitä sen pidempää esitelmää. Voisi tosin mainita, että pelistä löytyy premissistä huolimatta yllättävän paljon huumoria, joka ainakin itseäni jaksoi monesti hymyilyttää.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 25.01.11 - klo:16:36
Ei siis jumankekka, mun äidinkielen taito ei riitä tän pelin kuvailemiseen. Oli meinaan niin huippurysäys eeppisyyttä, että voisi vaikka tilauttaa kebun. Rahat on kyl valitettavasti lopussa, mutta tilaan sit joskus ja muistelen tätä lämmöllä. :)

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 25.01.11 - klo:18:14
Lucky. Kun saa 3 ylimääräistä kertaa jonkun huonoista lopuista niin ei oo enää kivaa  :/

Lempihahmo, btw? Itse diggailin Snakea ja Acea,
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Fariator - 25.01.11 - klo:19:36
Snake oli mun lempihahmo. Seuraavaksi tulee Clover.  :3

Ja vaikka sain pari loppua useamman kerran kuin kerran, niin sieltä aukesi lisää dialogia siitä huolimatta. Esimerkiksi vain tiettyä reittiä kulkemalla huomasin Santan
(click to show/hide)
.

Tiettyä lisää tuommoiset tuo, vaikka olisi jo aiemmin nähnyt endingin.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 06.02.11 - klo:00:18
Niille, joita estää ulkomailta tilaaminen. (http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=48133)

Viestit yhdistetty
999-parodia. (http://www.youtube.com/watch?v=byKrxF8wr0E) Kommenteissa saattaa vaania spoileja.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 02.04.11 - klo:19:28
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/206265_164528760267680_101154906605066_320159_6492834_n.jpg)
:)!!! Jatko-osa ei tunnukkaan niin mahdottomalta toiveelta tätä menoa. :)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 02.04.11 - klo:22:20
Tuommoinen saa minut hyvälle tuulelle  :)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 19.05.11 - klo:08:13
Nintendo Powerin uusimmassa on nelisivuinen artikkeli 999:stä, joista ekat kaksi sivua voi lukea tästä (http://nintendopower.com/images/NP267_999.jpg). :)
Otsikko: Vs 999
Kirjoitti: Fariator - 19.05.11 - klo:08:23
No tuopa on varsin mukava yllätys, vaikka ei niin ajankohtainen.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 24.08.11 - klo:20:30
999 tiimiltä uusi peli 3DS:lle ja Vitalle nimeltään Gyokugen Dasshutsu Adv: Zennin Shiboudes.

Lainaus
- heading to 3DS and Vita
- called Gyokugen Dasshutsu Adv: Zennin Shiboudes
- being developed by the same staff as 999
- Kotaro Uchikoshi is handling scenario and direction
- Kinu Nishimura is doing character designs
- features full voice, with major voice actors like Akio Otsuka, Yukari Tamura, Chiaki Omigawa, and Rie Kugimiya
(click to show/hide)

Tulis nyt sit euroihinki prkl >: )
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Cyna - 24.08.11 - klo:20:45
"Full voice" on nyt vähän hyvä/huono -juttu. Hyvä jos jaksavat ääninäytellä myös enkuksi tai sitten tuoda pelkästään japsiraidalla tänne asti (mikä on käsittääkseni epätodennäköistä) tai sitten eivät näe tarpeeksi potentiaalia että lokalisointi olisi taloudellisesti kannattavaa. Kiinnostus joka tapauksessa.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 24.08.11 - klo:21:24
Kiinnostaa. Also, crossdressaava Santa.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 25.08.11 - klo:07:51
Trailu (http://www.youtube.com/watch?v=sHMhHA5a6v8)
Holy shit did you see...!!!
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Fariator - 25.08.11 - klo:15:24
Muistutti trailerin perusteella jossain määrin Ever 17:n ja 999:n hybdridiltä. Tykkään.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 25.08.11 - klo:16:43
Hype like no other o__o Sääli vain jos peliä ei 999:n tavoin julkaista Euroopassa, 3DS kun on aluekoodattu.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Fariator - 25.08.11 - klo:19:45
Ratkaisu: Ostaa PSVita.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 02.11.11 - klo:22:53
Uusia Extreme Escape Adventure kuvia! (http://www.famitsu.com/images/000/004/985/4eb115f6e2bb6.html)

Haluisin animukuvat käyttöön. :(
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 01.12.11 - klo:05:37
Vertailua. (http://nintendoeverything.com/78740/extreme-escape-adventure-good-people-die-3dsvita-comparison/)

Paremman näköinen Vitalla, not big surprise.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 01.12.11 - klo:09:55
No, 3DS:n kuvat oli venytetty saman kokosiksi mitä Vitan, jotenka uskon eron olevan oikeasti vähän pienempi.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 02.12.11 - klo:12:59
Promo Anime Studio Gonzolta (http://www.siliconera.com/2011/12/01/gonzo-to-produce-extreme-escape-adventure-good-people-die-promo-anime/)
naminami
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Fariator - 09.12.11 - klo:16:32
Tuossahan tuo. (http://www.youtube.com/watch?v=VlcV_XF09qA&feature=player_embedded)

Ja mitä tuo siliconera on postaillu, niin ihan kiintoisia juonen pätkiä tiedossa. Etenkin siinä mielessä miten tuo Ambidex Nonary Game toimii.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 27.12.11 - klo:01:40
Sähkökatkoa iski ja mikä olisikaan parempi tapa viettää iltaa kuin lukea hyvää kirjaa - tai pelata erinomaista visual novellia?

999 asettui taas vaihteeksi DSi XL:ni slottiin ja, ui muna, tää on vaan niin mahtava tarina/peli. Odotan jatko-osaa lähes yhtä paljon mitä Mass Effect Kolmosta, joka kertoo jo aika niinku hitsisti!
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 11.01.12 - klo:21:01
Lainaus
- 24 endings
- ending changes depending on decisions players make
- endings also change depending on who loses their lives and who doesn't
- scenario lock system locks some routes until Sigma can fulfill certain requirements
- replay the game and Sigma retains his memories because he is from a parallel world
- two difficulty levels, hard and easy
- characters will give you hints in easy mode
- block pushing puzzles have been added as a mini-game
Sourc (http://www.siliconera.com/2012/01/11/extreme-escape-adventure-good-people-die-has-how-many-endings/)

So good. So beatiful. So... wonderful...

*edit* Vitalle nähtävästi julkaistu demo, tästä voi katsoa (http://www.youtube.com/watch?v=KqTWzvy0mrI). 3D-modelit näyttää yllättävän hyviltä. :)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 21.01.12 - klo:21:08
Hyvät tyypit kuolee: viimeisin traileri subattu (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yfg2S6jQycM). :333
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Orangevision - 21.01.12 - klo:21:32
Jokainen rooli Chiaki Omigawalle on askel kohti parempaa tulevaa.
Nyt kun tähän eksyin, löytyisiköhän tuota ysiysiysiä kohtuullisella hinnalla mistään? Se kun on ollut hankintalistalla jo jonkin aikaa. Viimeksi kun vähän seilailin netissä löysin vain amazonista.
EDIT: Kiitos paljon nuu, tilasin.
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 21.01.12 - klo:22:17
Amazonissa hinta on tosiaan $24,88, mutta postikuluja kertyykin sitten 20e. eStarlandissa (https://www.estarland.com/index.asp?page=NintendoDS&product=36923) arvo on $27,50 ja postikulujakin tulee vain $7, joten alle kolmekymmentä euroa maksat DS:n parhaasta pelistä. Ei kauhean paha. ;)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 31.01.12 - klo:22:08
Tämä sai ainakin minut vakuuttuneeksi. (http://zendesu.chunsoft.jp/special/index.html)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Tingle - 31.01.12 - klo:22:23
Tulee mieleen miten P4:a mainostettiin flashilla toteutetulla tirkistelypelillä.

Tämä on paljon... antoisampi *_*
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 16.02.12 - klo:10:30
O-onko Aksys sittenkin kiva? :3 (http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=172055)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Coconuut - 21.02.12 - klo:22:50
YES! YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES! YES!!!! (http://www.youtube.com/watch?v=P3ALwKeSEYs)

(http://www.gonintendo.com/content/uploads/images/2012_2/HNI_0026_MPO.JPG)
Otsikko: Vs: NDS: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors
Kirjoitti: Garo - 25.02.12 - klo:04:33
Hyvä juttu. Sääli vain, että Aksys tuskin julkaisee peliä täällä Euroopassa. Tällä hetkellä paras toivo taitaa olla Rising Star Games, joka on julkaissut joitakin Aksysin Amerikassa julkaisemia pelejä täällä päin. Otin yhteyttä.
Otsikko: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 29.02.12 - klo:10:02
(http://www.aksysgames.com/wp-content/gallery/vlr/65ni9wlm0-loozyalupc.png)

Lainaus
IDO agents working in California report that preliminary findings indicate the exceedingly dangerous Japanese adventure game known as “Zennin Shiboudesu” has somehow crossed the Pacific. Attempts were made to contain it, but some carriers seem to have escaped the quarantine and are now at large.

This game is extremely virulent and can be transmitted through physical contact (via the dual “Nintendo 3DS™” and “PlayStation®Vita” retail vectors) as well as through the air (via the “PSN” vector), which has prompted the IDO to declare this a level 6 pandemic. All uninfected persons are advised to remain indoors and avoid contact with others. If you suspect you have been infected, or suspect a friend or family member of being infected, report, or have them report, to the nearest IDO quarantine facility.

Similarity to an earlier strain known as “Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors” has lead to a reclassification: Both strains will now be considered members of the “Zero Escape” game series.Exposure to North America also seems to have caused Zennin Shiboudesu to mutate, and after much deliberation it has been determined that it will be referred to in all future literature as “Virtue’s Last Reward” (see forthcoming department memo re: choice of strain name).

Virtue’s Last Reward—or, alternatively, “VLR”—has been known to exhibit the following symptoms. If you begin to display any of these, distance yourself from friends and loved ones immediately, and proceed at once to the nearest IDO center.

  • Dual Language Support – Early cases show that VLR allows communication in both English and Japanese, with dialog playable in both languages. Whether or not this indicates damage to the languages centers of the brain is under investigation.
  • Puzzles and Story – Preliminary investigations show that this game progresses rapidly through a repeating cycle of two distinct stages, which have been termed the “Novel” and “Escape” stages. During the Novel stage, subjects find themselves engaged by a complex and mysterious story. During the Escape stage, subjects have been observed solving numerous puzzles.
  • Fully-Voiced Novel Sections – One of the indicators of the Novel stage is reportedly fully-voiced dialog: All characters except for the protagonist can be heard speaking during this stage.
  • Numerous Endings – VLR has been shown to exhibit numerous paths of infection, most of which are lethal. At press time, 24 different “endings” have been observed, each unique.
  • Immersive Three-Dimensional Environment – Many infected patients have reported a feeling of increased immersion in their surroundings, often manifested in the ability to rotate the camera around a 3D room rendered in-game and select and manipulate objects in three-dimensional space.
  • Introduces New Characters, Brings Back Old Ones – Our files on 999 indicate that a number of the characters featured there appear again in VLR, although in what capacity is still unclear. This strain also introduces several new characters, all of whom merit additional investigation.


Vita ostoon. Ellei jotain hienoo ja mullistavaa tapahdu.



Sarjan nimi on nyt tyylikkäästi Zero Escape. :) (http://www.siliconera.com/2012/02/29/chunsoft-will-probably-develop-another-game-in-the-zero-escape-series/)

Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 28.03.12 - klo:01:48
VLR:n jenkkikansi. (http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/2012/03/zero_escape_virtues_last_reward_3ds_boxart.jpg)

Nuo handut tekee Zeron olemuksesta turhan huvittavan, vaikka luultavasti haettiin uhkaavuutta.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Fariator - 29.03.12 - klo:08:29
Melko turha laittaa Zeroa kanteen olleskaan, ei se ollut 999:n kannessakaan.

Noh, odottelupeliä nyt vain ja voisi pikkuhiljaa Vitan ostaa.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 29.03.12 - klo:09:28
Nuo handut tekee Zeron olemuksesta turhan huvittavan, vaikka luultavasti haettiin uhkaavuutta.
Totta, handut pois. Aksys on onneksi varsin faneja kuuntelevaa sorttia, joten toivoa on. :)

*edit* Posti toi Art of Zero Escapen (http://i39.tinypic.com/25k6kg5.jpg). VLR-osio pysyy visusti kiinni, mutta ehdin kuitenkin vilkaista mitä muita kansikuvavaihtoehtoja olisi ollut tarjolla. B (http://i42.tinypic.com/htu593.jpg) olisi maistunut parhaiten.  :/
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 11.04.12 - klo:21:16
RSG alkaa julkasemaan kamaa Aksyksen kanssa. (http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=175361) Nyt mäkin voisin alkaa pommittaa niitä viesteillä. B)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 13.05.12 - klo:02:53
Olen, kuten tavallista, aikaani pahasti jäljessä, mutta lauantaiaamuna postiluukusta kolahti play-asian halvennuksista ostettu 999, ja peli meni ensimmäistä kertaa läpi joskus tunti sitten, ja uutta kierrosta jo hyvää vauhtia päällä.

Puzzlet ovat mielenkiintoisia, ja paria poikkeusta lukuun ottamatta melko simppeleitä ratkaista. Mallia tiesin heti, mistä palasista puzzle koostuu, ja hyvällä yleistiedolla keksi jo puolet vihjeistä ennen kuin peli alkoi tunkemaan niitä päin naamaa.  Ainoa miinus tulee siitä, kuinka peli tuntuu vääntävän joitain juttuja turhan rautalangasta, vaikkei mitään vinkkejä edes pyytänyt. (Esimerkiksi poistumalla puzzlesta.) Stoori on ihan semihyvää japanimysteeriä, joskin suurin miinus tulee ylikliseiselle "tuhat vuotta sitten tapahtui jotain jännää, ota nyt tässä ohimennen selville mitä"-taustatarina. Löytyy joka helvetin pelistä, eikä se yleensä liity siihen nykyhetkeen muuten, kuin sillä että joku hahmoista on salaa järjestellyt salaisuuden paljastumisen pelaajalle.

Ai minkä lopun sain?
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 14.05.12 - klo:16:59
Nyt kun kaikki endingit on nähty, voin kertoa hiukan fiiliksistä.

Ihan siisti. Ja se on VN-seikkailupeleiltä jo erityisen hyvin. Hienoa oli se miten eri reittien sisällöt olivat keskenään totta, toisin kuin joissain muissa peleissä, ja kuinka tätä käytettiin itse pelin sisällä. Eniten vituttaa kyllä se, miten joko puzzlejen ratkaisutapoja tai juonikuvioita väännettiin rautalangasta tyhmemmille kysymättä. "Emmä tajuu, oon tymä" -dialogivaihtoehto olisi sopinut olla useammassa paikassa, ja sellainen missä vinkit puzzleihin olisi pitänyt erikseen kysyä. Jatko-osassa on vissiin hard mode, jossa vinkkejä ei jaella? Loukkaa mun älykkyyttä tällainen kädestäpitäminen.

Suosikkihahmoni on muuten Akane/June.

Lopullinen tuomio: Hyvä peli, jonka hankkimista suosittelen ale-laarista erityisesti Ace Attorneyn ja/tai Kyle Hyden ystäville. (Tässä on btw paremmat loogisemmat puzzlet kuin KH:n seikkailuissa.) Uudelleenpeluuarvoa on melko vähän, etenkin sen jälkeen kun on käynyt kaikki puzzle-huoneet läpi. Kahdellakaan kerralla on mahdotonta nähdä kaikkia.

Sitten niitä kivoja spoilereita, joiden lukeminen pilaa peli-ilon ihan kokonaan. Ja tarkoitan ihan kokonaan.
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 07.07.12 - klo:07:58
*Gasp* (http://nintendoeverything.com/93454/ghostlight-teases-3ds-localization-isnt-an-rpg/)

Toiveet heräs Virtue's Last Rewardista, mutta tuosta saa sen kuvan, että peli olisi pelkästään 3DS:lle. Tosin:

"It's something very left field that I don't think people would associate with us."

Pulju ei käsittääkseni ole liiemmin Visual Noveleja julkaissut...
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 07.07.12 - klo:09:06
Japanilainen 3DS:n peli joka ei ole roolipeli. En kyllä ekana lähtisi VLR:ää veikkaamaan.

Enimmäkseen on Ghostlight kyllä japaniropeja julkaissut, kuten aikamoisen pinkan megatenejä. Harmi vaan että puljulla tuntuu noitten tuomisessa kestää melkoisen tovin, vaikka mitään omia käännöksiä peleistä ei edes löydy. Haluan mun Devil Survivorini >: (
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 12.07.12 - klo:02:11
999:n uusi kansikuva
(http://i.imgur.com/MiBJs.jpgg)

Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Osireon - 12.07.12 - klo:10:23
Onko tämä fanmade, netissä jaettava vai tuleeko pelistä tosiaan joku uus painos tällä kuvalla?
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 10.08.12 - klo:00:19
Rakkaat ystäväni. Itken onnesta.

Yes (http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=182992)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Fariator - 10.08.12 - klo:00:32
>I even thought of importing an American 3DS just for this game

Olisit voinut vain PSVitan hommata, koska region free.
Mutta kiva kait tämä näinkin on.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 10.08.12 - klo:00:33
Joo sekin oli harkinnan alla. Mutta hehkutin nintendomiähille nintendomunaani nyt vähän.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 10.08.12 - klo:07:03
Kaikki minun jeessini. Mahtava uutinen.

E: Saapuu näköjään marraskuussa. (http://nintendoeverything.com/95984/rising-star-games-upcoming-lineup-virtues-last-reward-heading-to-europe/) Kovin paljon amerikaanoja kauempaa ei siis tarvitse odotella.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 16.09.12 - klo:01:15
:(

Spoilasin itseäni vahingossa.

Tällä biisillä (http://www.youtube.com/watch?v=qkTmE6zyW9Y). Aivan fantastinen. VLR:n vastine Morphogenetic Sorrowille (http://www.youtube.com/watch?v=f7WHvJzJpPY)?
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 02.10.12 - klo:11:34
Katso äiti, ilman käsiä! (http://ecx.images-amazon.com/images/I/71pd9%2BGMCGL._AA1500_.jpg)

Olen kuunnellut VLR:n soundtrackia jonkun verran. Hyvältä kuulostaa.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 02.10.12 - klo:11:36
day 11111111111111111

*edit* olisi muuten siistiä jos eurooppaankin tulisi Pre Order boonus :)
(http://www.aksysgames.com/wp-content/gallery/vlr/vlr_watch_amazon_option2.jpg)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 08.10.12 - klo:01:58
Euroversiossa vain japsidubit. Hähhää!  :D
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 19.10.12 - klo:21:33
VLR OVA enkuksi (http://www.youtube.com/watch?v=4h4xPoe4w1g)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 23.10.12 - klo:21:51
VLR arvioita:
GamrReview (http://www.gamrreview.com/review/89419/zero-escape-virtues-last-reward-psv): 9.0
GotGame (http://gotgame.com/review/review-zero-escape-virtues-last-reward/): 4½/5
GameInformer (http://www.gameinformer.com/games/zero_escape_virtues_last_reward/b/3ds/archive/2012/10/23/zero-escape-virtues-last-reward-review.aspx): 8.75

Lainaus GI arvostelusta:
Lainaus
While the Vita has the graphical superiority, the touchscreen controls don’t function as well for a point-and-click adventure as the 3DS’ stylus, making Nintendo’s handheld the preferred system if you have a choice.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 12.11.12 - klo:18:16
Demo torstaiksi. (http://nintendoeverything.com/105050/nintendo-download-111512-europe/)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 12.11.12 - klo:18:23
O_O fpfpfpfpfppfpfpfpfpfpfppf

Mistä ihmiset aikoo saada tän julkasupäiväks?
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 15.11.12 - klo:10:34
Osta kello ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. (http://tinycartridge.com/post/35748694545/virtues-last-reward-watches-on-sale-for-hurricane) MUTTA TOIMITTAVAT VAIN JENKKEIHIN ja KANADAAN!  O_O
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 15.11.12 - klo:16:34
VLR tulee näköjään e-shoppiinkin. Kympin kalliimpi kuin sieltä mistä ennakkotilasin, mutta houkutus on suuri. Saisipa pelin ainakin heti julkaisupäivänä.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 15.11.12 - klo:17:04
Ite aattelino staa eShopista julkasupäivänä. Myöhemmin fyysinen kopio jostain halvalla. :)

*edit* 5/5 vielä viikko perhjana
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Dragon - 15.11.12 - klo:20:16
Pelasin äskettäin demon läpi, pistän joitain mietteitäni. (Varmuuden vuoksi spoilereissa?)

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 15.11.12 - klo:20:47
(click to show/hide)

(click to show/hide)

Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 23.11.12 - klo:15:10
Jees. Nou sleep for mii.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 23.11.12 - klo:16:30
Jees. Nou sleep for mii.

Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 24.11.12 - klo:11:57
No nukuin nyt kumminkin.

Anyhow, ensimmäisen päivän peliajaksi tuli 3DS:n  mukaan 15 tuntii 50 minuuttia. :D Viimeksi maaliskuussa tapahtu tällaista, Kun Mäsä3 julkaistiin.

(click to show/hide)

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 27.11.12 - klo:00:11
ohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbabyohmanbaby

5/5
maistuu Funyarinpa


*edit* aivan juuhjooh, oli tärkeämpääkin asiaa.

Lapset. Älkää tallentako Escape-osioiden aikana. Ikinä. Ette missään nimessä tallenna, sillä muuten voi tapahtua iso paha seivi bugi. Tämä tarkoittaa, että kaikki daattasi poistuu laitteestasi miljoonan Funyarinpan voimalla.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 28.11.12 - klo:15:42
Olen, kuten tavallista, aikaani pahasti jäljessä

Jees. Nou sleep for mii.

EDIT: Tota joo, nuutti halusi spekulaationi ennen viimeisen endin pelaamista (joka tarkoittaa japaniksi sitä, että kaikki vihjeet on annettu small talk -keskustelujen sivulauseissa, ja seuraavat neljä tuntia vietetään niiden takomiseen pelaajan päähän eksponentiaalisesti kasvavilla vasaroilla), joten täältä pesee:

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 01.12.12 - klo:18:32
Eka tallennus korruptoitui yli 20 tunnin pelaamisen jälkeen  O_O Nää Zero Escapet mindfuckaa meikäläistä ihan tahallaan; 999:n jouduin pelaamaan 9 kertaa saadakseni todellisen lopun ja nyt tämä "pettää". No, toivuin järkytyksestä ja nyt on kaikki loput nähty. Spoilia kaikesta:

(click to show/hide)

Kiinnostaa tietää tarvitsiko kenenkään vaihtaa missään vaiheessa Easylle? Itse sorruin Treatment Centerissä kun yli tunnin aherruksen jälkeen en saanut vihjetaulun perusteella selville edes perussalasanaa.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 01.12.12 - klo:20:17
Pelihän meni läpi jo eilen karkeaan 36:55 peliaikaan.

(click to show/hide)

En ole ihan varma tuosta vaikeusasteesta. Alkoiko pelin ensimmäinen puzzle automaattisesti easyllä? Jos alkoi, niin sitten en vaihtanut kertaakaan. Jos ei alkanut, niin sitten vaihdoin vahingossa. Jänniä olivat puzzlet joka tapauksessa. Jokseenkin loogisia myös, esimerkiksi Pantryssä en löytänyt vihjeitä puzzleihin ennen kuin olin ratkaissut ne puhtaasti logiikalla ja kokeilemisella, ja silti menivät ihan helposti läpi.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Fariator - 07.12.12 - klo:09:44
Itsehän menin tuon mokoman läpi. En tiennyt mitä odottaa 999:n kaltaisen mindfuckfestin jatko-osalta, mutta sanottakoon, että olin erityisen pettynyt. Harmi.

Mietteeni kun pelasin peliä:
(click to show/hide)

Jotenkin tuntuu, että Yahtzeen heittämä Mario Universe-väite pätee hyvin siihen mitä Kotaro Uchikoshi päätti sitten pelillä tehdä. Ensimmäinen varoitusmerkki itselleni oli kuinka Clover on pelissä mukana, mutta sarjaksi se oli kait sitten pakko muuttaa. Harmi.

Ja yksi juttu missä kaikki eivät välttämättä ole samaa mieltä kanssani: 999 tuntui napakammalta paketilta, koska siinä puzzleosioita ei pakosti laitettu erottamaan juonipaljastuksia toisistaan, vaan antoi pelin tarinan konsepteille asiayhteyksiä tulla esille. Täten vaikka peli siirtyi 'pelimoodiin', niin se onnistui ujuttamaan juonipaljastuksia ja muita juttuja sen kaiken yhteydessä, ja sai ajan sujumaan paremmin puzzlehuoneita pelatessa. VLR:n harvemmat puzzlehuonedialogit ovatkin sitten vain pieniä heittoja esineiden löytämisen yhteydessä tai vihjeitä puzzleihin (pelasin hardilla, joten vihjeitä ei ollut kuitenkaan liikaa), jolloin tahdoin päästä puzzleista mahdollisimman nopeasti eroon että voisin jatkaa tarinan kulkua.

Lyhyesti voisin sanoa, että 999 vs VLR on 'quality or quantity'-väittely. 999 tarjoaa napakamman paketin + kuusi endingiä ja VLR tarjoaa paljon purtavaksi + 24 engingiä (joista n. kahdeksan on 'X avaa oven'. Hiphiphurraa).

Jotenkin koen ironiseksi, että kannessa lukee IGN: 9.5 AMAZING. Kertoo paljon pelin laadusta.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 03.01.13 - klo:17:05
Päivitys saatavilla e-shopista. RSG:n sivuilta ei löydy tästä mitään ilmoitusta, joten ei hajuakaan miten vaikuttaa. Kiva jos korjaisi PEC:n epävakauden.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 14.02.13 - klo:15:52
VLR:n virallisille sivuille (http://virtueslastreward.com/media/) on nyt saatu kysymyksiä ja vastauksia osio (löytyy kohdasta Interviews), jossa sarjan pääjehu Kotaro Uchikoshi vastailee fanien mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin. Poimin tähän omasta mielestäni kiinnostavimmat jutut; spoilereita kummastakin pelistä ja joitakin vihjailuja siitä, mitä trilogian päätösosalta voi odottaa:

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Cyna - 24.02.13 - klo:14:52
Triplaysiä on tullut pelailtua, satunnaisia mietteitä tajunnanvirtana.

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Cyna - 25.02.13 - klo:13:12
Onko t-t-tämä... juonireikä? (No ei varsinaisesti, jonkinmoinen aivopieru silti)

(click to show/hide)

Sidenote: Akanen kanssa käytävä hassu keskustelu ennen hissiä sai virneen naamalle, tosin en tiedä oliko typerää vai nerokasta venyttää sitä vitsiä niin tajuttoman paljon. :d
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 25.02.13 - klo:17:00
(click to show/hide)

Nonary gamen säännöistä, jotka pelin alussa kerrotaan:

Lainaus
Only those who have opened the door may pass through
Lainaus
Only 3-5 people can pass through one numbered door

Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 25.02.13 - klo:17:19

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Cyna - 27.02.13 - klo:14:39
999:n oikea loppu saavutettu. Nyt seuraa massiivisia spoilereita tajunnanvirtana.

(click to show/hide)

Spoilerivapaa-versio peliä pelaamattomille:
Ostakaa ihmeessä. Tarina ja dialogi ovat virkistävän "mature" ulkokuorestaan huolimatta, juoni ei sisällä mitään ilmiselviä reikiä ja loppuratkaisu ei kaada koko peliä. Todella kiva pelata välillä peliä, joka on näin loppuun asti mietitty ja eheä kokonaisuus.
Sanokaas vielä, onko VLR parempi ja missä osa-alueissa? 
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 27.02.13 - klo:14:54
Ai niin, ja joku Nuutti kertoili irkissä, että kolmen lopun jälkeen kannattaa kaivaa flowchartti esiin. Hyi miten kurainen ihmispylly. >:F
Se oli vain ehdotus. Monet jättävät 999:n hyllylle pölyyntymään kun samat lopetukset pamahtavat ruudulle useampaan kertaan.

Itsehän en mitään karttoja kattele.

*edit* Kannattaa muuten pysyä pois sieltä Wikistä. VLR sbroilereita joka nurkan takana.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 27.02.13 - klo:15:31
Sanokaas vielä, onko VLR parempi ja missä osa-alueissa? 

Puzzlet ja peli-ikä paremmat, eikä flowchartin ansiosta turhauta yhtä pahasti kuin 999, joka oli aina aloitettava alusta. Tarinaltaan jää mielestäni heikommaksi, mutta tämän syy piilee luultavimmin siinä, että toisin kuin 999:lle, VLR:lle oli tiedossa jatkoa jo tekovaiheessa. 999:ssä oli läsnä mukava kauhufiilis, VLR:ssä taas ei niinkään. Pelaamisen arvoinen silti.

Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 28.03.13 - klo:00:58
Lainaus
- third title will take place between Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors and Virtue’s Last Reward
- this info comes from director, Kotaro Uchikoshi

  -Sauc (http://www.siliconera.com/2013/03/27/zero-escape-3-will-take-place-between-999-and-virtues-last-reward/)

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 06.12.13 - klo:00:34
Olin tässä yksi päivä ruokatauolla, kun luin GoNintendon mobiilisaittia. Otsikko Escape Adventure: The Death God's Train of Nightmares - details, screens (http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=218094) räjäytti kyrpäni kattoon, mutta laskeutui sekunneissa takaisin siihen viereeni.

Haluaisin vain voluumi kolmosen.  v_v
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Ihanaakin ihanampi Tomoko - 18.12.13 - klo:18:12
Olen nyt pelannut Virtue's Last Rewardia 15 tuntia ja tällä hetkellä tämä peli tuntuu lähinnä joltain 999:n tähteiltä. Olen vakavissani kun sanon, että minusta ei ole kovin hyvä asia jos visuaalinovellipelissä on näiden viidentoista tunnin aikana esiintyneet lähinnä ne samat kappaleet, mitkä tulivat tutuiksi jo aikaisemmassa pelissä. Jos jotain uudelleensovituksia vanhoista kappaleista tai peräti täysin uutta musiikkia on pelissä mukana, niin en kyllä ole itse vielä noteerannut kuin ehkä korkeintaan yhden sellaisen.

(click to show/hide)

Peliä on jäljellä varmasti toisetkin viisitoista tuntia, joten mitä vain voi vielä tapahtua. Nyt vain näyttää aika heikolta mielestäni.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 18.12.13 - klo:19:11
En olisi ikinä uskonut kenenkään valittavan VLR:n musiikeista. Pelissähän on noin 35 biisiä, joista ehkä neljä on 999:stä tuttuja, ja nekin soivat vain ikonisuutensa vuoksi. Mitä olisi Zero Escape ilman Morphogenetic Sorrow'ta (http://www.youtube.com/watch?v=WjNi14fKSow) tai Trepidationia (http://www.youtube.com/watch?v=Ius54l96xe0)?

*edit* Kävin soundtrackejä läpi. About 10 biisiä 999:stä. Vähän yli 30 originaalia biisiä.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Ihanaakin ihanampi Tomoko - 18.12.13 - klo:20:08
(click to show/hide)

Nuo mainitsemasi musiikit ovat hyvin emotionaalisia, 999:n kiistatonta parhaimmistoa, mutta korkeintaan pienet uudelleensovitukset niistä olisivat olleet mielestäni tarpeellisia tähän peliin. Mieluiten tietenkin korvaavat kappaleet, jotka pääsisivät tunnelmassaan samalle tasolle edellämainittujen kanssa tai vähintään hyvin lähelle niitä. Minusta tuntuu vain hieman halvalta, että tällaisessa juonivetoisessa pelissä ylipäätänsä on muokkaamattomia kappaleita 999:stä, kun itse ainakin yhdistän ne välittömästi sen pelin henkilökohtaisiin tapahtumiin, hahmoihin sekä kohtauksiin. Ilmeisesti pelintekijät ovat sitten luomassa Morphogenetic Sorrow'sta jonkinlaista sarjan nimikkokappaletta, vaikka minulle se merkitsee lähinnä 999:n tunnelmallisinta kohtausta. Mahdollisissa takaumissa vanhojen kappaleiden soiminen ei olisi lainkaan outoa.

Pelissä on myös hyvin monta erilaista ääniefektiä, joiden voisin vannoa olevan tismalleen samanlaisia kuin mitä 999:ssä oli. Tämäkin tehostaa minusta sitä tunnetta että Virtue's Last Reward yrittää olla liian riippuvainen 999:stä sen sijaan että se pyrkisi itsenäiseen kokonaisuuteen, vaikka kyseessä toki on edelleen jatko-osa sille pelille. Kuitenkin, eiköhän ajatukseni ole tästä pelistä selkeytyneet viimeistään sitten kun se on kokonaan läpi.

Recollection (http://www.youtube.com/watch?v=MFKH4mAao8U) on muuten myös aivan upea.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Ihanaakin ihanampi Tomoko - 20.12.13 - klo:21:46
Tulin vain päivittämään tilannettani tämän pelin kanssa kertomalla pikaisesti, että...

(click to show/hide)

Mutta tämähän on varsin positiivinen asia. Rispektini peliä kohtaan taisivat nousta juuri jonkin verran.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tapza - 21.01.14 - klo:01:43
Onpa huono peli tää 999. Sain saman (paskan) lopun kahdesti peräkkäin ja kyllästyin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Ihanaakin ihanampi Tomoko - 21.01.14 - klo:02:17
Jos avaisit kärsivällisesti ne viisi muuta lopetusta ja kokisit pelin kaikessa komeudessaan, saattaisit olla myöhemmin tyytyväinen itseesi. Sitä paitsi peli on sinulla vielä tyystin alkutekijöissään, vaikka sattuukin sisältämään ns. välietappeja jotka liikkuvat nimillä "A Ending", "B Ending, "C Ending" jne. Katso vaikka netistä ne juonireitit, en näe siinä mitään pahaa kun ei peli varsinaisesti edes vihjaile niistä ja "vääristäkin valinnoista" (= väistämätön jo avattu lopetus) rangaistaan pahimmassa tapauksessa laittamalla pelaaja pelaamaan uudestaan niitä samoja puzzlehuoneita sekä skippaamaan dialogia nappi pohjassa. Tätä tosin on luvassa muutenkin, valitettavasti.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Turjake - 07.02.14 - klo:14:33
VLR on kai ymmärtääkseni alennuksessa eshopissa. En tiedä pelistä mitään, mutta koska kaikki kehuvat sitä niin kiinnostaa. Nyt kysynkin mielipidettänne siitä, kannattaako mokomaa harkita lainkaan vaikkei ole pelannut 999:ää ollenkaan. Ainakin Deto dumasi irkissä ajatuksen heti.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 07.02.14 - klo:14:49
Overall 999 > VLR. Sinänsä VLR:n voi kyllä pelata ilman ysiysiysin tuntemusta, mutta se spoilaa 999:n melkolailla kokonaan.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 07.02.14 - klo:15:05
QFT

Mutta kyllä sä silti voit ostaa sen. :=)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Ihanaakin ihanampi Tomoko - 07.02.14 - klo:15:43
Itse suosittelisin kyllä 999:n pelaamista ensin, sillä se on mielestäni DS:n paras juonivetoinen peli heti Ghost Trickin jälkeen. Pelin ei pitäisi myöskään olla kovin hintava nettikaupoissa, joihin sen saatavuus pitkälti rajoittuu.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 13.02.14 - klo:20:01
Zero Escape vol. 3:n tulevaisuus vaakalaudalla... (https://twitter.com/Uchikoshi_Eng) Katotaan nyt miten käy. :(
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 10.04.14 - klo:23:41
Uchikoshi työstää uutta peliä MAGESin kanssa. (http://kotaku.com/how-true-are-japans-latest-gaming-rumors-1561689567)

Lainaus
Rumor: Zero Escape: Virtue's Last Reward director Kotaro Uchikoshi is going to break his silence and announce a new game developed with the company MAGES.

Details: Asked directly, Uchikoshi stated, "Yes, it's true. I'm working with MAGES. on my latest project. They're currently working on the game system. The scenario is already complete and, personally, I'm very proud of it!"

Validity: 100% — Please let it be the sequel of Virtue's Last Reward.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 19.02.15 - klo:12:02
(http://i.imgur.com/DMXeMfv.png)

(You-know-what) on sittemmin poistettu. (https://www.facebook.com/notes/kotaro-uchikoshi/profile/924348697584912)

O_O
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Ihanaakin ihanampi Tomoko - 19.02.15 - klo:18:51
Tämä sarja kaipaisi kyllä sen kolmannen pelin, joka sulkisi lopulta ympyrän. Kyllähän animekin varmaan olisi parempi kuin ei mitään, mutta toisaalta Zero Escape -sarjan tuntien paras mahdollinen loppu tarinalle olisi nimenomaan edes jonkinlainen visual novel, jossa olisi aikaa yksityiskohdille ja jauhamiselle. Muutenkin, tässä maailmassa ei ole ylipäätänsä turhan montaa peliä, joissa burgeroidaan esimerkiksi jostain kvanttimekaniikan epätäydellisyydestä ja vieläpä jokseenkin järkevästi havainnollistaen sitä. Olen aina antanut pisteet kotiin tällaisesta kerronnasta videopelissä, ja haluaisinkin juuri nähdä lisää tällaista.

Aivan hirveätähän se minusta olisi, jos ei saataisi lopulta yhtään mitään. Virtue's Last Reward muutti kuitenkin koko homman kulun sellaiseksi, että vaihtoehdoiksi ei jää ilman kolmatta osaa kuin a) unohtaa Virtue's Last Reward ja käsitellä 999:ää omana juttunaan (mitä voi toki tehdä nytkin halutessaan...) tai b) kuvitella itse jonkinlainen tyydyttävä jatko Virtue's Last Rewardin tapahtumille, mikä taas ei toimisi minusta näin juonivetoisessa sarjassa.

Fakta on kuitenkin se, että Virtue's Last Rewardin loppu jää tarkoituksella avoimeksi ja jättää pelaajan monien kysymysten keskelle ihan avuttomana. Loppu on suoraan sanoen plot twistien jatkuvaa kirjoa jopa 999:n kustannuksella, ja pidin siitä todella paljon. Tämän kaiken täytyy saada edes jonkinlainen lopetus, Virtue's Last Rewardin antamat lähtökohdat kolmannelle osalle kun ovat jopa pelillisesti aika mielenkiintoisen oloiset. Lisäksi näen Virtue's Last Rewardissa jotain sellaista aspektia, että siinä missä se ei ole lähellekään niin itsenäinen peli kuin 999 ja oikeastaan nimenomaan hyödyntää sitä kerronnallisessakin mielessä, niin se tarvitsee myös toisen pelin rinnalleen (eli vol. 3:n) ollakseen täydellinen sarjan keskimmäinen peli. Luultavasti kaikki Virtue's Last Rewardin pelanneet ymmärtävät, mitä tarkoitan.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 21.03.15 - klo:12:26
Aksys kiusaa ehkä Zero Escapea. (https://www.facebook.com/AksysGames/posts/10152754816709786) Sivulla http://4infinity.co/ (http://4infinity.co/) on jonkinlainen laskuri, jossa oli pari päivää sitten 0303 ja tällä hetkellä 0302. NeoGAFista kattavimmat spekulaatiot aiheeseen liittyen. (http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1013017)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 21.03.15 - klo:13:16
VLR:n Euroopassa julkaissut Rising Star Gameskin sanoo tietävänsä asiasta jotakin. (https://twitter.com/RisingStarGames/status/578950444560568320) Hype.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 06.06.15 - klo:12:01
000400 (http://4infinity.co/)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 03.07.15 - klo:23:49
Zero Escape 3

Officially in development

(https://pbs.twimg.com/media/CJBIOrGUkAA2zdf.png)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 03.07.15 - klo:23:57
Mälsää kun striimi kusi, mutta kiva saada varmistus. Toivottavasti ei tämänkään kanssa joudu Euroopan julkaisua odottamaan kovin paljon kauemmin.

Press release:
Lainaus
Many government organizations have dismissed our urgent warnings regarding the upcoming game event called Zero Time Dilemma. Recent intelligence has escalated our plans and we have come to the decision to contact gamers about the dangers directly. Our ultimate goal has always been to protect the public from the horrific consequences we have foreseen, but it appears our mission to prevent it from occurring may have failed. It is imperative that you make every effort to prepare yourselves for the oncoming deadly game, so that you may survive the coming apocalypse.

An antidote for the game is predicted to be created, but much further down this timeline, and as such there is no defense from its effects. It will be most easily identifiable on Nintendo 3DS™ and PlayStation®Vita handheld entertainment system, though it is transmittable through the air so the spread may increase even more rapidly through the PlayStation®Store and Nintendo eShop.

Do not be tempted by familiar faces, fully voiced cinematics, multiple endings, or voices in both Japanese and English, as those are signs that the apocalypse is nigh. We suggest that you put extensive effort into improving your puzzle solving skills, as they will be vital to your survival.

We at Crash Keys beg for your assistance in notifying everyone you can so that no one is left in the dark about this dangerous game. The world will end up in a tumultuous uproar, and ultimate consequences will be unavoidable unless word gets out. Use all the time available to you before the summer of next year to contact your loved ones and prepare; our intelligence hasn’t been able to focus in on an exact date at this time. Do not fear – we are here to protect you and prepare you to our utmost ability so that you may survive. You will survive. We will use all channels available to contact you with updates as soon as we uncover them. You must be ready.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 04.07.15 - klo:06:32
https://www.youtube.com/v/pdg_jkK2Byo
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 05.07.15 - klo:03:03
Vähän lisää infoa kolmosesta + promokuva. (http://nintendoeverything.com/zero-escape-3-character-art/)
Lainaus
Zero Escape 3, which was finally announced last night, is said to be going back to the vibe of 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors.
Oujes, tykkään tosi paljon. VLR:n astetta kepeämpi tunnelma oli kuulemma ylemmän tahon sekaantumisen ansiota, joten kiva että Uchi voi palata alkuperäiseen ja aiottuun meininkiin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 05.07.15 - klo:08:10
Päitä irtoaa jos Kinu Nishimura ei palaa hahmosuunnittelijaksi. O_O
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 15.07.15 - klo:21:25
RSG ei näköjään julkaise peliä Euroopassa. (https://twitter.com/RisingStarGames/status/621308826562727936) Toivottavasti joku toinen sitten.
Päitä irtoaa jos Kinu Nishimura ei palaa hahmosuunnittelijaksi. O_O
Olen nähnyt puhuttavan ettei palaisi, vaikken itse ole virallista varmistusta nähnytkään. No, ehkä nyt saadaan vaihteeksi hyviä hahmodesigneja.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 31.10.15 - klo:07:14
Kolmosen lopullinen länkkärinimi on Zero Time Dilemma. (http://nintendoeverything.com/zero-escape-3s-final-name-announced-zero-time-dilemma/) Eurooppaan ei saada fyysistä versiota.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 31.10.15 - klo:07:43
:3

Ei haittaa fyysisen kopion puute. Minulle riittää jo se, että tämä on ylipäätänsä tulossa.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 23.12.15 - klo:21:57
Hyväksyn taidesuuntauksen. (http://www.tweetface.co/index.cfm/user/show/code/CURKpOAip)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 23.01.16 - klo:14:06
Crash Keys taas vauhdissa :3 (https://twitter.com/_crash_keys_)

(https://pbs.twimg.com/media/CZWf6iOW0AEPWHF.jpg:large)
(https://pbs.twimg.com/media/CZXckSxUEAA537R.jpg)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 17.02.16 - klo:06:29
Osallistuja 3. (https://twitter.com/_crash_keys_/status/699769722816954368)

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 17.02.16 - klo:10:29
Looking good. B)

GDC aikoihin tulee sitten ensimmäinen traileri, eli maaliskuun 14. - 18. välisellä ajalla.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 08.03.16 - klo:11:36
Kaikki osallistujat:
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 08.03.16 - klo:14:27
Ruttotohtorit on kyl hyvii.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 17.03.16 - klo:09:39
Zero Time Dilemma julkaistaan Vitalle ja 3DS:lle Euroopassa 28. kesäkuuta, (http://origin-www.gameinformer.com/b/news/archive/2016/03/16/release-date-and-other-details-for-zero-time-dilemma-revealed.aspx) eli samana päivänä kuin Amerikassa. Euroopassa tosin digital only, mutta itse en anna moisesta vittuakaan. Nyt vain odotellaan.

Tässä vielä englanninkielinen (https://www.youtube.com/watch?v=E8z9yogpeUA&index=2&list=LLcY50CN2wBPHcpyB8KECNnA) ja japaninkielinen (https://www.youtube.com/watch?v=y5Zg5X2Ab6U) traileri. Itse pelaan pelin luultavimmin japsidubilla, VLR:ssä kun ei täällä ollut edes mahdollisuutta enkkudubin valitsemiseen, joten samalla kielellä jatkaminen tuntuu luonnollisemmalta.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 17.03.16 - klo:10:31
Julkaistaan myös Steamissä!

Kotaku kertoo lisää juttuja, kuten: (http://kotaku.com/everything-we-just-learned-about-zero-escape-3-1765374818) novel-osuudet on kokonaan korvattu täysin ääninäytellyillä välinäytöksillä.

God bless dual audio.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 25.03.16 - klo:13:53
Jäin sit jumiin 999:n ekaan passleen, kun en koodista tajunnut kuin puolet. Noh, numerosarjan kahdelle viimeiselle arvolle oli vain 50 mahdollista kombinaatiota niin äkkiäkös ne raa'alla voimalla runnoin läpi. En kyllä yhtään ymmärtänyt mistä ratkaisu tuli, pakko oli kurkata internetistä apua.

Tyynyllä oli ollut paperiliuskalla toinen puoli koodia, jota en huomannut :I
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 27.03.16 - klo:17:11
Miksei tää peli voi olla vaan puhdasverinen point and click ilman Visual Novel hassutuksia? Miksi minun pitää lukea miltä huone näyttää sen sijaan että tutkisin paikat itse? Pelikohtauksetkin voisivat olla mielekkäämpiä jos niiden ei tarvitsisi olla toisistaan irrallisia episodeja joissa pitää klikata jokainen pikseli läpi.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 27.03.16 - klo:17:48
Sain ilmeisesti sukellusvenelopun. Pitääkö tää oikeesti pelata vielä viisi kertaa läpi :s
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tapza - 27.03.16 - klo:17:49
Itse en vaivautunut.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 27.03.16 - klo:17:57
Ebin ei tässä pysty edes jatkamaan suoraan mistään juonihaaraumasta. Puzzletkin pitää ratkoa kahteen kertaan 5/5 tosi hyvä klassikkopeli.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 27.03.16 - klo:18:02
Jep.

Flowcharttia vaan kehiin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tapza - 27.03.16 - klo:18:12
Skippaa tekstiä ja valinnan koittaessa lunttaa oikea vastaus internetistä.

Huikea pelikokemus.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 27.03.16 - klo:19:00
Kaikki 999:n pelanneet voivat varmasti myöntää, että kaikkien loppujen saavuttaminen pelin omilla ehdoilla on työn ja tuskan takana. Itsemurha ei ole kaukana siinä tilanteessa, kun saat kolmatta kertaa saman lopun...

Mielummin peli läpi lunttaamalla kuin kesken jättäminen sokkona.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Cyna - 27.03.16 - klo:21:54
Onhan se vähän turhauttavaa mutta kyllä peli antaa vihjeitä siihen miten muut loput avataan, itse kyllä pärjäsin ilman flowcharttia mutta kyllähän se vaati hieman sinnikkyyttäkin. Kyllä se on minun mielestä vaivan arvoista. Tai ainakin itse koin koko 999:n pelinä varsin mielenkiintoiseksi tapaukseksi joten siinähän se avautui hetken tutkiskellessa.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 27.03.16 - klo:23:20
Toinen loppu get.

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 28.03.16 - klo:18:42
Kolmantena veitsi. Enää kaksi passlehuonetta tekemättä.

Rahtihuone oli paras osa peliä tähän mennessä :)

Katsoin spoilerittomasta flowchartista miten loput loput aukeavat. Mitäs helvettiä.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 28.03.16 - klo:23:48
Turva tehty. Siistiä kun plottwistit ratkaisi aika pitkälti jo ekalla pelikerralla, mutta eipä niitä pääse missään kohtaan esittämään. Sen sijaan pitää valita ilman mieltä ovet oikein, jolloin hahmojen dialogi muuttuu ._.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Osireon - 29.03.16 - klo:11:36
"En tykkää tästä pelistä vaan valitan koko ajan siitä, miten huonosti se on toteutettu, mutta pelaan sitä silti maanisesti ja raportoin etenemistäni foorumille vaihe vaiheelta."
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tapza - 29.03.16 - klo:14:31
Jep, Tingle voisi kyllä lopettaa tuon viestien kirjoittamisen. Ikävää lukea peliä käsittelevässä ketjussa mielipiteitä, jotka eivät ole täysin positiivisia. Kyllä täällä oikeaa keskustelua piisaa ilman tuollaisiakin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 29.03.16 - klo:14:35
Olen saanut sellaisen kuvan, että Tingle pitää pelistä. :)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 30.03.16 - klo:13:53
Joo, Tr00 ending pelattu, oli ihan hyvä. Ennakkoon osasin jo odottaa perijapanilaista sekasotkua, johon on ympätty kaikki maailman salaliittoteoriat ja Matti Vanhasen salarakkaat yhteen. Noh, sitä osittain sainkin, mutta juoni ei kuitenkaan lähtenyt liikaa rönsyilemään vaan pysyi kiitettävän hyvin paketissa. Puzzletkin olivat välillä Laytonin tasoa, tykkään.

Pelin osaset olisi kyllä voinut solmia tiiviimmäksi kokonaisuudeksi. Pako-osuudet ja tarina tuntuvat ihan irrallisilta toisistaan, vaikka ihan hyvin oltaisiin pelaaja voitu laittaa keksimään mysteerin salat itse. Oikeiden loppuratkaisujen saaminen vaatii aikamoiset meedion lahjat tai sinnikkyyttä, ei niissä ole mielestäni edellenkään mitään järkeä.

VLR onkin sopivasti vielä tämän päivää alennuksessa. Kyllä lukuteorialla pyörivää murhamysteeriä on pakko ottaa lisää.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 30.03.16 - klo:16:59
Ei ois pitänyt ostaa... pelkkä japanidubbi saatavilla... hajoan tähän piipitykseen *__^
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 31.03.16 - klo:18:33
Homma alkoi meni jännäksi ja ruudulle pamahtaakin To be continued... voi perseensuti.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 31.03.16 - klo:23:20
Sain pelin kaatumaan pakohuoneessa. Tämä on vissiin se true ending?
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 01.04.16 - klo:10:35
Tervetuloa kerhoon. Minulla oli sellainen muistikuva, että tuo patchattiin, mutta ilmeisesti ei.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 01.04.16 - klo:19:57
Jes sain ekan Game Overin viimein ilman cockblokkia.

Oon aina valkannut Allin tähän mennessä.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 03.04.16 - klo:18:59
Onko tuo tietokoneen salasana sellainen joka mun pitäisi jo keksiä. Vai vaatiiko se, että käyn läpi kaikki mahdolliset sivujuonet ensin?

Vituttaa kyllä tämmöinen paske, että pelissä on miljoona eri loppuratkaisua mutta niitä ei näe ellei pelaa pelin haaroja auki oikeassa järjestyksessä. Vetää maton alta koko jutusta. Eri haaroilla hyppiminen sekoittaa myös mieleni ihan täysin kun olen taas ihan kujalla mitä milloinkin on tapahtunut. Haluaisin vain tyydyttävän draaman kaaren alusta loppuun ilman lukkoja cockblokkaamassa menoa. Hahmot myös äänestävät ihan eri tavalla, vaikka perustelut äänille toisilla aikajanoilla olisivat yhtä lailla läsnä. Kaipa peli olisi paljon tylsempi, jos äänestystuloksen voisi aina päätellä edellisten pelikertojen perusteella. Lisäksi on perin hämmentävää, miten täysin ilmiselvät huomiot tehdään vain oikeaa reittiä kulkemalla kuten
(click to show/hide)

On muuten hienoa miten peli selittää ihan hyvin kiinalaisen huoneen argumentin ja heti seuraavassa lauseessa kumoaa sen johtopäätöksen.

*edit* 20h pelattu ja sain endingin
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 06.04.16 - klo:01:26
...ja läpi. Tykkäsin tosi paljon, enemmän kuin 999:stä. Perustelut: Puzzlet parempia, muulla ei sitten olekaan merkitystä. 999:n seikkailuhuoneet olivat aina joko A) etsi kaikki koodinpalat ja kirjoita koodi (=mälsää), B) klikkaile ja yhdistele esineitä yhdessä ympäristön kanssa (=kivaa) tai C) ratko palapelejä joilla ei ole mitään tekemistä huoneen kanssa (=tosi kivaa). VLR:n jokaisessa palapelihuoneessa olivat kaikki elementit läsnä ja sekös sukat jalassani pyörimään. Huoneiden sisällöllä oli myös myöhemmin merkitystä tarinassa, mikä sitoi paketin hyvin yhteen.

Tarinankin puolesta preferoin VLR:ää. 999 on toki tiiviimpi niin tunnelmaltaan kuin kerronnaltaankin, joten sen suosiminen on ihan sakko. (Tuo lause oli pussl ja vihje siihen on suomi-englanti sanakirja.) VLR:ssä mysteereja oli paljon enemmän ja niiden ratkaisut oli jaettu paremmin eri juonihaaroihin. Kaikki muu ei tuntunut turhalta tr00 endingin rinnalla. Toki mysteeriä hälvensi se, että
(click to show/hide)
. Yleensä preferoin videopelejäni yksittäisinä teoksina, jotka eivät vaadi rinnalleen aiempien osien tuntemusta tai spoilaa niitä.

Kromaattisten ovien läpi kävely ei ollut yhtä jännittävää kuin yhteenlaskut jäännösluokkarenkaassa, mutta vangin dilemman pelaaminen oli kyllä erinomainen idea, joka sai minut välittämään hahmoista toden teolla. Pelissä ei myöskään ole mahdollista päätyä vanhalle juoniraiteelle valitsemalla väärin, kuten 999:ssä, vaan jokainen valintojen sarja johtaa omanlaiseensa loppuun (joissa on toki paljon päällekkäisyyttä). Koin ne itse jokaisen merkitykselliseksi ja tyydyttäväksi, joskin lukkoja pelissä käytettiin aivan ylenpalttisesti. Harvoin tunsin muilta aikajanoilta saadun informaation tarinan pilkkomisen arvoiselta. Kun kertaalleen pelattuja osioita ei joudu toistamaankaan, niin eipä tästä keksi muuta pahaa sanottavaa kuin jäätävä määrä bugeja.

Zero Time Dilemmaa odotankin jo innolla. Ennakkomateriaalin perusteella taidesuuntaus on paljon silmää miellyttävämpi. Kun Laytonit ovat tulleet tiensä päähän ja Ace Attourneyta ei käännetä, on hyvä olla joku DS:n näpyttelyseikkailu antamassa toivoa tulevaisuudesta :)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 20.04.16 - klo:14:00
https://www.youtube.com/v/JeHYMbOKm8o

Uusi traileri ja tiedän asiasta vasta miljoona tuntia myöhässä?! O_O
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tube - 11.06.16 - klo:02:51
https://twitter.com/SpikeChunsoft_e/status/741167032591372289
https://twitter.com/Uchikoshi_Eng/status/741171506827255808

Redditissä (https://www.reddit.com/r/Games/comments/4nfg7m/999_most_likely_heading_for_a_steam_release_as/) päättelevät, että tämä tarkoittaa, että 999 on tulossa Steamiin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 28.06.16 - klo:00:03
Tänään.

Kyllä se Vita-versio taitaa lähteä ostoon. Jos peli vastaa odotuksia, niin saatan ostaa myöhemmin myös 3DS:lle ja Steamiin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 30.06.16 - klo:08:48
Zero Time Dilemman jokainen loppu nähty (nyt voinkin vaihteeksi nukkua). Aika lailla sama fiilis kuin aiempien osien läpäisyn jälkeen, eli tahtoisin tykätä tästä neljän tähden sijaan viiden tähden verran, mutta payoff ei tyydyttänyt täysin. Se tosin tavallaan sopii teemaan, varsinkin ZTD:n tapauksessa.
(click to show/hide)
Puzzlehuoneet tarjosivat mukavasti haastetta, vaikka välillä vääristä syistä. Grafiikka on 3DS:llä sellaista suhrumössöä, että tärkeät yksityiskohdat hukkuvat helposti. Pulmia on kuitenkin hyvä määrä ja niissä on riittävästi vaihtelua. Kaipaan kyllä VLR:ssä nähtyjä vaihtoehtoisia ratkaisuja, jotka tarjosivat palkintona bonuslukemista.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 01.07.16 - klo:13:28
Semmmmonen. Olen hyvin tyytyväinen, mutta mennään nyt vielä 7 tunniksi töihin sulattelemaan.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 02.07.16 - klo:20:11
Sorruin minäkin pelin hankkimaan, internettiä on mahdoton selata ilman spoilerivaaraa. Katsoin viisi minuuttia elokuvaa 3DS:llä ja voitin pelin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 02.07.16 - klo:21:10
Mitä tämä on 2 tuntia pelkkää elokuvaa eikä yhtään pussl voi vittuuuuuu. Edelliset pelit sentään alkoivat lähes suoraan puslesta, ZTD:ssä vaan katsotaan alustus, tehdään päätös ja sit lol et saa jatkaa käy tekemässä myös toinen vittu päätös mitä skyward swordin arvoista pelisuunnitteluaaaaaaaaaa. Hahmojen välinen dialogi on toki hauskaa, mutta en jaksa keskittyä siihen ilman pussleannostani sdfaasfeef

ei ole edes 3D lefa fuufuu
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 02.07.16 - klo:23:52
Löysin pakohuoneen.

Kosketuskontrollit ovat tuhnummat kuin DS:n julkaisupeleissä. Ruutu on niin pieni ettei vihjeistä saa mitään selvää. En voi alanäytöllä tutkia huonetta ja jättää vihjeitä yläruudulle näkyviin, kun kaivan vihjeet esiin alaruutu on täysin tyhjä. Ja edetäkseen tässä pitäisi kyllä nähdä molemmat yhtä aikaa.

Miten tämä peli on ottanut askeleita taaksepäin VLR:stä minä en ymmärrä ;_;

(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 06.07.16 - klo:16:46
Kyllähän ne puzzleilutkin onnistuu, kunhan muistaa taas tehdät muistiinpanot paperille/tietokoneelle. Ihan menevää settiä :) Pakohuoneet on vaan rytmitetty todella kehnosti, kaikki pelataan könttänä pelin puoliväliin ja alku ja loppu vaan skippaillaan teksitä. Jokaisen hahmon persoonallisuus tulee kyllä hyvin esiin paikkoja tutkiessa, varsin mainiota elämän slaissia. Zero Time Dilemmassa ensimmäistä kertaa kiinnyin kaikkiin hahmoihin. Toki asiaan vaikuttaa runsaasti se, että puolet on jo aiemmista peleistä tuttuja, kankea VN-ripuli on heitetty roskiin ja hahmot eivät näytä miltään animeoksennuksilta. Englanninkielinen ääninäyttely oli vallan mainio eikä häirinnyt kertaakaan niinkuin VLR:n pakotettu animekiminä.

Decisionsessess gameseilla ei ole mitään merkitystä, kaikki pelkkää keinotekoista draamaa joiden seurauksia ei pelaajalle edes näytetä vaan bling muistikatkos ja warpataan johonkin ihan muuhun kohtaa tarinaa. Sakarin Villapaitapeli kestää kyllä hyvin aikaa. Juoni on täyttä Kojiman tasoista roskaa taas kerran, mutta ei muuta kuin popparit tulille ja naattimaan. ZTD:n pitää kumminkin osua yhteen kahden aikaisemman pelin kanssa, joten samaan aikaan viihdyttävä ja järkevä tarina on jo lähtökohtaisesti mahdotonta.

VLR > ZTD > 999 prööt prööt
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 16.07.16 - klo:16:57
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Garo - 16.07.16 - klo:18:03
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 16.07.16 - klo:19:30
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Fariator - 19.07.16 - klo:18:28
Paskin sarjan peli joka retroaktiivisesti onnistui tekemään VLR:stä turhan.

Uchikoshi on yhden jekun poni.

Kaikki 999:n pelanneet voivat varmasti myöntää, että kaikkien loppujen saavuttaminen pelin omilla ehdoilla on työn ja tuskan takana. Itsemurha ei ole kaukana siinä tilanteessa, kun saat kolmatta kertaa saman lopun...

Mielummin peli läpi lunttaamalla kuin kesken jättäminen sokkona.

Itse menin pelin ilman guidea läpi (koska guideja ei vielä ollut), ja läpipeluukertojakin oli jotain yhdeksän.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 19.07.16 - klo:18:30
Moi Fariator. :)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 19.07.16 - klo:18:49
Moi Fariator. :)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tube - 19.07.16 - klo:20:27
Moi Fariator. :)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Kraidi - 08.08.16 - klo:14:31
(click to show/hide)
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tube - 15.05.18 - klo:23:24
999 :C:

Pelasin DS-version. Ihan mielenkiintoinen ja jänniä puzzleja, joita oli kiva pähkäillä. Hahmot olivat kyllä perseestä, ja tyyliin ainut hahmo, joka oli jollain tavalla edes hyvä, oli Seven. Uusilla läpipeluukerroilla puzzlejen juokseminen läpi uudelleen oli hieman ärsyttävää, mutta selvisin hengissä. Muutoin tykkäsin kyllä monen reitin systeemistä, ja onneksi edes tekstin sai skipata. Ps. Miksi tämäkin piti Danganronpan tapaan pilata jollain maailmaa suuremmalla
(click to show/hide)
sen sijaan, että olisi pysytellyt ihan pelkästään hyvin toimivana pakenemispelinä? Viimeinen route oli tästä syystä melkoinen letdown.

Kannattaako noihin sarjan muihin osiin koskea? Steamissa olisi joku tarjolla, jossa on kaksi ekaa peliä. Jos sen ostaisi, niin olisiko mitään järkeä pelata 999 uudelleen sen kanssa, eli onko siinä jotain parannuksia, jotka voisi haluta kokea DS-version lisäksi?
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tingle - 15.05.18 - klo:23:40
Puzzlet ovat jatko-osissa vähän parempia, tarina on 999:ssä kokonaisin.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Coconuut - 16.05.18 - klo:00:47
Kannattaako noihin sarjan muihin osiin koskea? Steamissa olisi joku tarjolla, jossa on kaksi ekaa peliä. Jos sen ostaisi, niin olisiko mitään järkeä pelata 999 uudelleen sen kanssa, eli onko siinä jotain parannuksia, jotka voisi haluta kokea DS-version lisäksi?
Jos pidit 999:stä, niin suosittelisin myös pelaamaan Virtue's Last Rewardin ja Zero Time Dilemman.

The Nonary Gamesin mukana julkaistu 999 sisältää ääninäyttelyn englanniksi ja japaniksi, terävät ja korkearesoluutioiset grafiikat sekä flowchartin. En ole pelannut sitä vielä, mutta ehkäpä poimin sen joskus alennuksista tai sitten ostan Switchille koko trilogian kerralla (porttausta ei tosin ole edes julkistettu).
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Tube - 16.05.18 - klo:16:09
Niin joo, noissa puzzleissa ehkä eniten ärsytti se, että liian moni niistä oli "etsi huoneesta esine x", eli klikkaa kaikki paskat läpi, ja itse esineiden yhdisteleminen oli sitten aika yksinkertaista. Mielestäni mukavampi vaihtoehto olisi se, että esineet heitettäisiin eteen saman tien, ja sitten niiden yhdisteleminen olisi se haastava pala. Ei ollut kerran tai kaksi, kun jäin hetkeksi jumiin sen takia, etten tajunnut painaa oikeasta kohdasta. (Kauiten taisin olla jumissa jääkaapissa, kun en tajunnut, että lattiassa on luukku, jota pitää painaa. Tämä piti luntata netistä.) Uudelleenpeluukerroilla tämä kävi vielä rasittavammaksi.
Otsikko: Vs: Zero Escape -sarja
Kirjoitti: Detonat - 16.05.18 - klo:21:15
Puzzleissa ja pelattuvuudessa petrataan jatko-osissa eniten. Jos (tai siis kun) VLR:n pelaa, niin on fiksua samalla hankkia ZTD. Jos vanhalla vielä muisti pelaa, niin VLR:n ja ZTD:n puzzlet tosiaan ovat vähemmän pikselimetsästystä ja enemmän "logiikkaa". Pikseleitä pitää kyllä vähän etsiskellä, mutta jokaista vihjettä ei tarvitse löytää. Tästä esimerkkinä ratkaisin yhden VLR:n puzzlen matemaattisesti ja sitten lisää huonetta tutkittuani löysin lapun johon kaikki ratkomani numerot oli kirjoitettu. Pelkästään puzzlejen takia ei kuitenkaan kannata niihin hypätä, vaan tarinan pitää oikeasti kiinnostaa, että etenkin Zero Time Dilemmasta saa mitään irti.

Mutta vähän kaikukoppana sanottakoon, että 999:ssä on paras tarina, VLR:n pelattavuus on paras ja ZDT on ihan ok.