Resetti

Pelaaminen => Nintendo => Aiheen aloitti: Tingle - 09.03.18 - klo:00:37

Otsikko: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 09.03.18 - klo:00:37

Splatoon confirmed, telakalla tavataan! :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Osireon - 09.03.18 - klo:00:38
Huomasin myöskin että Linkin lookki näyttää olevan Breath of the Wildista?
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Coconuut - 09.03.18 - klo:01:21
Uuden Smash Brossin odotus on kyllä ihan parasta. :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Cyna - 09.03.18 - klo:01:57
Kyllä se Smash 5 taitaa olla, nelosen porttauksen sijaan.

* Linkillä BotW-design
* Pelillä uudet nettisivut
* Sakurai twiitannut että on työskennellyt pelin parissa "in silence"

Ja noinkohan ne tälleen teasaisivat pelkkää porttausta, olisivat varmaan suoraan kertoneet jos se olisi. Eli hypejuna chooooo.

(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/742/380/5dd.gif)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Tingle - 09.03.18 - klo:07:05
Myös logo on uusi, nelosessa ei ollut tuota viiltoa.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Tingle - 13.03.18 - klo:11:18
Haluan uudeksi hahmoksi Andyn, Jack Frostin ja Simon Belmontin. Springman tulee varmasti :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Cyna - 13.03.18 - klo:20:09
Ei mulla oo oikein hahmotoiveita sen enempää kun ehkä Sora, kivan hahmon lisäks saataisiin myös kivaa musaa peliin. Ja sit jos vielä suorista klooneista pääsis eroon tai edes tekisi niistä vain alt pukuja ni jees.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Tingle - 13.03.18 - klo:20:45
Kingdom Heartsista voisi tulla Aku Ankka :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Garo - 13.03.18 - klo:21:40
Ja sit jos vielä suorista klooneista pääsis eroon tai edes tekisi niistä vain alt pukuja ni jees.
Tai jos vain annettaisiin niiden olla? Eka vaihtoehto ei palvele ketään ja jälkimmäinen poistaisi sen vähänkin uniikkiuden mitä klooneilla on.

Kallistun itse sille kannalle, että Smash 5 on paranneltu porttaus, mutta niin kovalla kädellä paranneltu, että Nintendo näkee oikeutetuksi ja aiheelliseksi markkinoida sitä uutena pelinä. Uusia hahmoja, kenttiä ja pelimuotoja, vanhoja hahmoja uusittu, kummankin Smash 4 version omat jutut ympätty yhteen, sen sellaista. Porttauksen sijaan lähempi vertauskuva olisi ehkä Street Fighter IV -> Super Street Fighter IV tai vastaava. Kun miettii, että Smash 4:n kehitys päättyi vain noin kaksi vuotta sitten, tuntuu älyttömältä, että heti sen jälkeen olisi aloitettu puhtaalta pöydältä.

Hahmoista toivon eniten Wolfia, mieluusti Star Fox Zerossa nähdyllä designilla. Spring Man olisi myös kiva ja onkin aika todennäköinen. Spyro ja Crash olisivat samaa luokkaa Cloudin kanssa, eli mahkut omissa silmissä aika nollissa, mutta hype olisi hurja. Pelien ikonisista söpömaskoteista paikan ansaitsisi seuraavaksi varmaan Bomberman, vaikka hahmo ei omalla toivelistallani olekaan. Pakolliseksi seiskagenen poksuksi veikkaan Decidueyeta.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Turjake - 13.03.18 - klo:21:44
Duke smashiin :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Tingle - 13.03.18 - klo:21:47
En enää edes tiedä missä menee uuden pelin ja porttauksen raja :D Minun puolestani kaikki vanhat hahmomallit, kentät ynnä muun sälän saisivat surutta kierrättää, mutta fysiikat ja mekaniikat olisi aika miettiä uusiksi. On se nelonen edelleen aika tahmea peli (Meleeseen verrattuna), ja mielelläni soisin hyökkäävän saavan lisää etua blokkaavaan verrattuna.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Cyna - 13.03.18 - klo:21:59
En vain käsitä miksi Dark Pit ja Dr. Mario pitää erotella omiksi hahmoikseen, kyllähän Dr. Mario voi alt pukunakin ampua pillereita tulipallon sijaan ja omata uniikit tauntit. Ja onhan noita vähän radikaalimpia alt pukuja jo ollut, Bowser Jr. on pelkästään niitä ja sen lisäksi myös Alm. Ihan hyvin voisi soveltaa samaa ratkaisua nykyisiin klooneihin.

Okei ja hyvä varmaan tarkentaa mitä tarkoitan klooneilla, nelosessa oli oikeastaan vain kolme kloonia, Lucina ja edellämainitut Dr. Mario ja Dark Pit. Esim. Falco tai Ganondorf eivät ole klooneja, ainakaan enää. 

Ja SF4 -> SSF4 -vertaus vähän ontuu kun miellän Superin pikemminkin lisäosaksi enkä omaksi uudeksi pelikseen. Kyllä uskon ja toivon että sieltä kokonainen uusi peli tulee (uudet kentät, menut, pelimuodot jne), mekaniikat tosin saattavat olla aika samat tai että ei ainakaan mitään järkyttäviä muutoksia nähdä, tämä siis devausajan perusteella.

v Ja minusta vähän turha verrata 15 vuotta sitten olleita kehitysaikoja nykypäivään, kun kaikki on paljon kalliimpaa ja enemmän aikaa vievää kuin sillon aikoinaan.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Tingle - 13.03.18 - klo:22:01
Mieluummin ottaisin kloonihahmot (oli niillä eroja tai ei) saman hahmoslotin taakse, mutta turkasen tyhjänpäiväinen asia näin loppujen lopuksi, vaikutus on vain psykologinen.

Kallistun itse sille kannalle, että Smash 5 on paranneltu porttaus, mutta niin kovalla kädellä paranneltu, että Nintendo näkee oikeutetuksi ja aiheelliseksi markkinoida sitä uutena pelinä. Uusia hahmoja, kenttiä ja pelimuotoja, vanhoja hahmoja uusittu, kummankin Smash 4 version omat jutut ympätty yhteen, sen sellaista. Porttauksen sijaan lähempi vertauskuva olisi ehkä Street Fighter IV -> Super Street Fighter IV tai vastaava. Kun miettii, että Smash 4:n kehitys päättyi vain noin kaksi vuotta sitten, tuntuu älyttömältä, että heti sen jälkeen olisi aloitettu puhtaalta pöydältä.
Melee tehtiin yhdessä vuodessa, julkaistiin kaksi vuotta Smash 64:n jälkeen. Tavallista lyhyempi kehitysaika on hyvinkin mahdollinen, jos iso osa hahmoista päivitetään peliin myöhemmin (kuten Splatoon ja ARMS tekivät).
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Garo - 13.03.18 - klo:22:27
Alt. puvut ovat tähän asti eronneet vain hahmomalliltaan, kaikki animaatiot ovat samat. Vaihtamalla kloonit alteiksi mutta pitämällä näiden uniikit animaatiot rikottaisiin siis vain turhaan pelin omaa sisäistä logiikkaa. Itse näkisin ennemmin vaikka altien muuttamisen klooneiksi. Alphinkin piti alun perin olla Olimar-klooni kivipikmineillä.

Tottahan se on, että nykyään ei voi varmuudella sanoa, mitä joku ajattelee, kun puhuu parannellusta porttauksesta, remasterista tai muusta. Itselleni Smash 5:n mieltäminen täysin uudeksi peliksi riippuu vahvasti siitä, kuinka selvästi olettamani Smash 4 -juuret pelissä näkyvät. Vähintään valta-osa hahmomalleista olisi pantava uusiksi ja jokin uusi mekaniikka lisättävä / vanhaa mekaniikkaa muokattava huomattavasti, kuten tähänkin asti.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Cyna - 14.03.18 - klo:00:16
Noh itsehän ajattelen niin eri tavalla että pistäisin mieluusti esimerkiksi Daisyn peliin Peachin alttipukuna, että juu samat animaatiot ja näin mutta ääni tietysti eri. Ja voisihan tuotakin uudistaa siten että alttipuvuille voisi antaa omia uniikkeja (kosmeettisia, ei itse gameplayhin vaikuttavia) ominaisuuksia, kuten vaikka tämän esimerkin Daisylle voisi antaa vähän räväkkäämpiä tauntteja ja victory-animaatioita. Minusta tämä olisi ihan hyvä ratkaisu että saadaan helposti ja halvalla tuommoisia vähän enemmän sivuroolissa olevia hahmoja peliin.

Tosin Sakurain tuntien linjaus ei tule olemaan tämänlainen, Sakurai nostaa fan servicen ja loren korrektiuden kaiken yli (onhan kyseessä sentään fan service the game joten käy järkeen), että tuo minun Daisy-esimerkki kaatuisi jo vaikka heti siihen että Daisy ei ole missään pelissä osannut leijua joten ei voi antaa suoraan samoja liikkeitä.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. (for Nintendo Switch?)
Kirjoitti: Tingle - 14.03.18 - klo:10:50
Sakurain uskollisuus lähdemateriaalille nyt on aina ollut varsin valikoivaa. Dark Pitin piti olla oma hahmonsa, koska ei voinut käyttää Final Smashinaan Jumalten lahjoja. Sitten Koopalingit muuttuvat Shadow Marioiksi, vaikka ainoastaan Bowser jr. kykeni siihen :P

StarTropicsista toivoisin jotain. En välttämättä edes pelattavaa hahmoa, Ness kuitenkin jo heiluttaa jojoa ja pesäpallomailaa. Mutta kenttä ja/tai Assist Trophy piristäisivät kummasti :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 12.06.18 - klo:20:01

Ei tää näytä yhtään nelosta nopeammalta, mutta ainakin air dodge on täällä taas :7 Pienoinen pettymys tämä kierrätyspaketti.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 12.06.18 - klo:20:24
Pari onnenkyyneltä tirautin hahmokavalkaadin esittelyssä. En olisi kuunaan uskonut, että kaikki aiemmat hahmot palaisivat, varsinkaan Snake. Itseäni ei tämän takia harmita, vaikka newcomereiden määrä jäisikin lopulta pieneksi.

Ridleyn traileri oli hieno, mutta hahmo näyttää pelissä pieneltä. Kai se on sen hinta, että hahmolla ylipäänsä pääsee pelaamaan, joten ottakaa tai jättäkää. Daisy-klooni, anteeksi, Echo Fighter, oli aikamoinen yllätys. Onnittelisin memorymania, ellei hän olisi kusipää.

Pelattavuuden muutokset tuntuvat teoriassa hyviltä. Väistöspämmäily ei enää onnistu yhtä helposti, Perfect Shield vaatii enemmän taitoa (mutta input on yhä helppo) ja äkkikuolema voisi jopa olla kilpailullisesti ihan oikea vaihtoehto, kun pommisateen sijaan ruutu alkaa kutistua. Ellen katsonut väärin, suunnattavan air dodgen jälkeen ei joudu freefalliin, mikä on mielestäni hyvä kompromissi vanhan ja uuden välillä.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Echo - 12.06.18 - klo:20:41
Ei saatana pääsin Smashiin
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 13.06.18 - klo:02:27
:D

Mitä nyt gameplayta kattonut niin hyvältä näyttää. Liikkuminen on nopeampaa kuin for WiiU:ssa ja puolustuspeliä on heikennetty. Tuleeko tämä olemaan Meleen veroinen klassikko?!?!?!? Noh tuskin, mutta riemua pitäisi riittää.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Cyna - 13.06.18 - klo:15:37
Hyvältä se näyttää.

Hahmoja nyt jo joku 65, ja Sakurai itsekin sanoi, että älkää odotelko hirveästi uusia, eli joku yksi tai kaksi vielä tulossa. Veikkaan, että Rex ja Spring Man. Ja ehkä Echoja tulee sitäkin enemmän, who knows. Mutta miten Dr. Mario ei muka ole Marion Echo, tai Pichu Pikachun. >:I Hyvä myös että Waluigi näytettiin Assistina ettei se tule pelattavaksi hahmoksi, Bomberman ois ehkä ollut kivempi pelattavana kylläkin.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 13.06.18 - klo:15:53
Echo Fighter on vähän turha termi, kun se on määritelty niin tiukaksi ettei edes roskalinkit ja landmasterit mahdu sen sisälle :D

Emt. mitä Bomberman olisi hahmona tehnyt paitsi viskonut pommeja. Konamilta on kuitenkin hahmopaikat menneet Snakelle ja Belmontille ;)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 13.06.18 - klo:23:59
Mutta miten Dr. Mario ei muka ole Marion Echo, tai Pichu Pikachun. >:I
Olettaen että Dark Pit ja Lucina pysyvät samana (tai muutokset myötäilevät Marthin ja Pitin vastaavia), Echo Fightereiksi luetaan vain ne, joiden liikkeet ovat hitboxeiltaan samat, mutta muut ominaisuudet voivat vaihdella. Esim. tohtorilla on eri hitboxit F-smashissa ja S-specialissa, D-special on ihan eri ja Ultimatessa hän on saanut myös uuden D-airin (vaikka entinenkin erosi jo Mariosta).

GameXplain katsasteli altteja ja Samuksen Dark Samus alt oli korvattu Phazon Suitilla. Hmmm...

Kaikki toitottavat, kuinka peli on Smash 4:ää nopeampi, mutta ainakaan itse en huomaa videolta kovin suurta eroa, paitsi siinä kuinka hahmot lentävät määränpäähänsä paljon nopeammin otettuaan osumaa. Hieman kumma muutos, joka vaatii totuttelua. Visuaalisella puolella tykkään siitä, kuinka efektit ovat entistä sarjakuvamaisempia, vaikka tämä ei istukaan kovin hyvin yhteen muun pelin yksityiskohtaisemman ilmeen ja varjostuksen kanssa.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 14.06.18 - klo:23:28
- Ganondorffin Warlock Punchissa on super armor
- Linkin pommin voi jättää ansaksi määrittämättömän pitkäksi aikaa
- Nollassa prosestissa Link fsmash lähettää miekkasäteen!!!!

Ainakin peliä on hauskempi katsoa kuin nelosta :P
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 17.06.18 - klo:18:11

Pääsisinpä tätä jo kokeilemaan.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 20.06.18 - klo:20:49
https://sourcegaming.info/2018/06/20/smash-is-special-part-1-sakurais-famitsu-column-vol-557/

Hahmot löyty lukkoon ehkä jo joulukuussa 2015 R.I.P. Rex ja Springman.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 20.06.18 - klo:23:59
Aina on DLC, jota Sakurai ei tiemmä ala miettiäkään ennen kuin varsinainen projekti on viety kunnialla loppuun. Tällä kertaa tämä toki veisi tavallaan pontta Ultimate-titteliltä, mutta olisi Nintendolle aikamoinen rahasampo. Itse melkein toivon, että Sakurai nyt lopettaisi vihdoin hyvän sään aikana, ennen kuin sarja imee miesparasta kaikki mehut.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Cyna - 21.06.18 - klo:13:55
Just luin juttuu miten Sakurain työtahti on ollut jo jonkin aikaa ollut ihan terveellinen, 50 tuntia viikossa. Totta kai hänellä on edelleen obsessiot sun muut mutta ei ihan sairaalan ovella olla koko aikaa.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 08.08.18 - klo:17:47
5/5 newcomerit tähän mennessä ei voi muuta sanoa ku hatua nostaa! Joku muu saa laittaa trailerit tähän.

Tosi kiva nähdä Zero, Alucard, Shovel Knight ja Rathalos pelissä :3
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 08.08.18 - klo:18:28
Melkoinen kattaus sieltä sitten tulikin. Odotin yhtä uutta taistelijaa ja yhtä Echoa, sainkin kaksi uutta taistelijaa ja kolme Echoa. Belmontien ja Dark Samuksen lisäykseen olen etenkin tyytyväinen. Chromista ja K.Roolista en hahmoina piittaa, mutta niillä voi olla hauska pelata, joten en pane vastaan. Chromista nähty kuvamateriaali kuitenkin hämärtää tähänastista ymmärrystäni Echo Fighterien ja "semikloonien" rajasta, sillä vaikka hän on Royn Echo, käyttää hän Iken Up Specialia. Kai ainakin yksi suurempi poikkeus perusliikesetissä sitten sallittaneen, vaikka tämä onkin ensimmäinen esimerkki moisesta.

Taso- ja musiikkivalikoima... Jestas sentään, kuinka tämä kaikki mahtuu pienelle Switch-kortille? Sitten kaikki nuo uudet moodit... En voi väittää, etteikö faneja olisi kuunneltu. Parasta kuitenkin on, ettei tässä edes ollut vielä kaikki. Mikä lie uusi piiloteltu moodi? Aiemmin tähän tyyliin on tietääkseni salattu vain Brawlin Subspace Emissary ja for Wii U:n Special Orders. Jälkimmäinen ei lopulta ollut niin kummoinen, mutta odotukseni ovat kohtalaisen korkealla.

Tosi kiva nähdä Zero, Alucard, Shovel Knight ja Rathalos pelissä :3
Samaa mieltä, mutta on vähän surullista, että yleisin reaktio assistien suhteen tuntuu olevan valtaisa pettymys, vaikka devit tekevätkin nämä juuri fanien iloksi.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Coconuut - 08.08.18 - klo:20:23
Tuli ihan tippa linssiin näin maittavasta Smash Directistä. Uudet hahmot ilahduttivat suuresti, mutta kaikista eniten pidin siitä, että kaikki 103 kenttää ovat pelattavissa kahdeksalla pelaajalla, ja vieläpä ilman kenttäkohtaisia hazardeja. Ja OMG, yli 800 biisiä...

Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 08.08.18 - klo:22:47


Vähän huono tuo Simonin traileri. Hahmon arvaa ensimmäisellä sekunnilla, mutta paljastus tulee vasta minuuttia myöhemmin :P
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 08.08.18 - klo:23:24
Eipä tuo K. Roolin traileri juuri siltä osin eroa. Kuvakavalkaadi eri sarjojen sankareiden ja pahisten yhteenotoista, sitten heti perään kuvaa Donkey Kongista. Hmmm, kuka kumma voisi olla kyseessä?
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 08.08.18 - klo:23:38
Itse aloin miettiä Roolia kun Sakurain toimistossa alkoi manner täristä :P
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tube - 09.08.18 - klo:22:43
Paavo kysyi viikonloppuna, että kenet haluaisin Smässiin, ja en osannut vastata kuin Dark Samus. :3

Hienoa, että SSBU on parempi musiikkisoitin kuin YouTube.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tube - 11.08.18 - klo:22:23
http://www.nintendolife.com/news/2018/08/the_super_smash_bros_ultimate_limited_edition_is_now_up_for_pre-order_in_europe

Smässi Ultimate saa limited editionin.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 11.08.18 - klo:22:35
Kai tuo on pakko ottaa.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Ingoo - 12.08.18 - klo:11:58
Ton vois kyl ostaa ja sit pelata smässiä kerran.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 25.08.18 - klo:16:49
Mitä pomotaisteluja haluaisitte nähdä pelissä Rathaloksen ja Draculan lisäksi?

Pandora ja Prometheus (Mega Man ZX)
Tatanga (Super Mario Land)
Vaati (The Legend of Zelda: Minish Cap ja Four Swordsit)
Metal Gear Rex
Mike Tyson
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 14.09.18 - klo:02:18

Suosittu hahmo yhdestä Nintendon suosituimmaista sarjasta hyppää mukaan taistelun tiimellykseen.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 01.11.18 - klo:18:44
Mietteitä tuoreesta Directistä:

- Aivan liikaa yksityiskohtiin keskittymistä ja vanhan kertausta.
- Ken ja Incineroar olivat vähän antiklimaattinen pari viimeiseksi paljastukseksi, mutta traileri oli hyvä ja hahmot erottuvat edukseen, vaikka toinen onkin echo. Kenin eroavaisuudet muistuttivat yllättävän paljon niitä, joita olin itse mielessäni hahmolle ajatellut, paitsi että Focus Attack ei ollutkaan USF4:n Red Focus Attack.
- Piranha Plantille oli pakko taputtaa. Kuuluu kategoriaan "en tiennyt että halusin tätä" ja vahvistaa vain ajatustani siitä, että Sakurain hahmovalintoja ei kukaan voi täysin ennustaa, vaikka kuinka porukka analysoisi.
- Spirits-moodi ei ollut mitä odotin, mutta on oiva lisä uuden Adventure Moden kylkeen. Mielenkiintoinen yhdistelmä Event-moodia, Special Ordersia ja Kid Icarus Uprisingin asefuusioita.
- Adventure Moden traileri nosti yllättäen tipan linssiin, kun yllättävä lauluversio pelin pääteemasta hiveli korvia samalla kun muistot Subspace Emissarysta tulvivat mieleen. Suurin kysymysmerkki on minulle nyt se, kuinka paljon tässä nähdään välipätkiä.

DLC:tä on siis luvassa ainakin viiden hahmon ja kentän verran, eikä yksikään ilmeisesti ole echo. Spring Man joutui tyytymään assistin rooliin, mikä laskee aika lailla muidenkin ARMS-hahmojen mahdollisuuksia. Elättelen silti vielä pikkiriikkisen toivoa, sillä devien mukaan Min-Min on suosituin ARMS-hahmo, enkä ainakaan itse nähnyt tätä directin aikana(Spirittinähän tuo oli)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tube - 01.11.18 - klo:19:14
Okei, DLC-hahmot vuotivat: Geno, Midna, Cranky Kong, Alex Golden Sun -sarjasta ja Paavon munuainen.

Ei mutta ihan kiva Direct. Mitään vau jee -hahmoa ei nyt vikaan asti oltu säästetty Piranha Plantin lisäksi (?), mutta pakko olla tyytyväinen, kun hahmokaarti on jo muutoin niin mahtava. Lasketaanko toi kukkaruukku nyt niihin viiteen DLC-hahmoon vai tuleeko sen lisäksi vielä viisi? Onneksi Isaac saadaan edes Assist Trophynä ja GS-musiikki maistuu myös aina. Tuo spirittien liittäminen hahmoihin on mun mielestä vähän mälsää ja luo tarpeettoman ylimääräisen tason monimutkaisuutta, mutta ei kai sitä aivan pakko ole käyttää, jos ei taho.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 01.11.18 - klo:23:38
Lasketaanko toi kukkaruukku nyt niihin viiteen DLC-hahmoon vai tuleeko sen lisäksi vielä viisi?
Ei kuulu season passiin kun sen saavat kaikki jotka ostavat pelin ennen helmikuuta. Piraijan isäksi tulevat nuo viisi.

Aika köyhä direkti. En jaksa kerätä hahmoja, kenttiä, musiikkeja, tai erikoisiskuja, mutta pokaalit ovat aina olleet tosi ihania. Nyt ne on korvattu kierrätetyillä tarroilla jaahas kiitos vain. Onneksi uudessa seikkailussa on keskitytty (sakurain mukaan) hauskuuteen eikä videoihin. Piranha Plant pelasti päivän.

Advance Warsia ei nähdä pelattavana hahmona, eikä näillä näkymin myöskään kenttänä, Assist Trophynä tai henkiukkelina. Hahaaahaaa tämähän tarkoittaa siis että Andy on DLC:nä eikös vaan?!?!?!?! Hahaa. Hahaa hahaa. haa.....
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: 8mir Vice - 02.11.18 - klo:15:00
Joo... en oikee kiinostunt tosta spirit jutusta, ehkä se on ihan hyvä kuitenki.. Ken tietää, mutta ainakin yksinpeli seikkailu näytti kiinostavalta. Uusist hahmoist Piranha Plant oli paras, en tiiä muista kait Ken on ihan hyvä Echo-fighteriksi, mutta olis ollu kivempi jos olis ollu joku jostain uudesta pelisarjasta ku Mariosta, Street Fighterista ja Pokemonista ollaan jo noita nähty. Ehk sit DLC:hen on säästetty jotain jännää. Adventuremode traileri jotenkin oli helposti arvattavissa ku näki sen uuden pahuuden (esim. olin jostain kumman syystä olin oikeassa että Kirby selviytyy) ja mielestäni koko video ei herättäny hirveesti tunteita. Hyvä että ovat panostaneet peliin eikä videoihin!

Directin hauskin kohta oli ku Sakurai nauroi että "milloinkohan saisin vapaata!" mutta loppuen lopuksi suht lackluster +30min. Onneksi on Nintendon tekemä peli ku joku EA olis varmaa pilannut pelin pistämällä mikrokaupat kuumaksi. Saa nähä, toivottavasti sarja ei ota takapakkia ja et Ultimate on parempi ku Smash4. Directien suhteen mielestäni aika Nintendomaista jättää Piranha Plant viimeiseksi mikä oli ainoo yllättävä asia mutta silti paras lisäys tässä directissä oli panos yksinpeliseikkailuun. En tiiä mitä pitäisin olla mieltä tästä? 2/5
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 19.11.18 - klo:19:38

Classic Modesta videota. Race to the Finish ja Giga Bowser *<3*
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 20.11.18 - klo:12:05
Ultimaten Classicia voi sanoa jo pelaamatta koko sarjan parhaaksi, vaikka eihän titteliin suuria vaadita, vain viimeinkin saavutettu teemoitus. Hahmokohtaiset taistelut kannustanevat paljon entistä paremmin pelaamaan moodin läpi useampaan otteeseen, vaikka päällekkäisyyksiä varsinkin loppupomon suhteen varmasti on. Itse jaksoin paahtaa Classicin niin 3DS:llä kuin Wii U:llakin kaikilla (vaikeimmalla, lesoleso), mutta rosterin kasvettua entisestään pieni lisämotivaatio on minullekin paikallaan. Race to the Finish oli kiva ylläri, vaikka lienee lopulta moodin yksitoikkoisin asia.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 28.11.18 - klo:15:01

Ultimaten introvideo. Aika hyvä minusta, välivideoista uudelleenkäytetään materiaalia harkiten, eikä kaikkia trailereita olla vain pistetty tehosekoittimeen ja katsottu mitä tapahtuu. Alkupätkä tuntuu koherentilta kokonaisuudelta, jossa jokainen hahmo tekee jotain hauskaa. Kaukana ollaan yhä Meleen introsta, joka esittelee ytimekkäästi pelin idean ja hahmojen taustat. Se onkin suosikkitarinani videopeleissä. Koska Smash Brossin. laatu on aina suoraan verrannollinen introvideon tasoon, on nyt lupa odottaa hyvää :)
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 07.12.18 - klo:00:35
Ultimate tuli. Pelasin Classicin Mariolla. Pelaaminen tuntui... hyvältä? Tarkistin uudestaan, pelin nimi ei vieläkään ole Super Smash Bros. Melee. Kumma fiilis.

Katsotaan sitten kuukauden päästä uudestaan kun hype on päässyt laskeutumaan.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 07.12.18 - klo:12:43

Pakkasjaakko olisi toiminut paremmin.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 31.12.18 - klo:20:22
No niin, lähes kuukausi peliä on tullut pelattua ja useampi turnaus tultu hävittyä, joten ajattelin jakaa kokemuksiani videopelistä Super Smash Bros. Ultimate Nintendo Switch -konsolilla.

Kuten sanottua liikkuminen on vauhdikasta ja tuntuu hyvältä, mutta pelituntuma on silti varsin keinotekoinen. Pelin sisäinen syöteviive ja -puskuri saavat pelin tuntumaan vuoropohjaiselta, kun ensin pitää painaa napit ja myöhemmin näkee mitä siitä seuraa. Kombotkaan eivät siksi ole kovin tyydyttäviä, ja Smash4:n rajoitetun DI:n vuoksi ne eivät myöskään ole hauskoja pelata vastaan. Kilven ja muiden puolustustekniikoiden heikentäminen on ollut toimiva ratkaisu, nyt pelissä voi jopa lähestyä ja pitää hauskaa ilman jatkuvaa pelkoa kilpitartunnan uhriksi joutumisesta. Pelissä ei silti kuole kovin helposti, sillä kenttien rajat ovat kaukana ja palautuminen kentälle on helppoa. Brawlin leijufysiikat ja Smash4:n yläbeet tekevät kentän ulkopuolella pelaamisesta tylsää ja hidasta ajanhukkaa, vai tekevätkö sittenkään? Molohyvä hyppyvoima tekee myös reunan puolustamisesta helpompaa, ja kun ilmassa voi torjuntoja tehdä vain yhden, on kentän ulkopuolelta saaliin hakeminen palkitsevinta sitten meleen. Vaan on ledgetrump edelleen ongelma. Naurettavaa, miten paljon helpompi pelissä on vain palautua alakautta reunalle (vaikka se olisi ainut vaihtoehto) kuin kentän päälle sivulta tai päältä. Samalla saakin palkinnoksi sekunteja kestävän kuolemattomuuden. Smash4-pelaajat yritävät tässä kohtaa ansoittaa reunan, minä vaihdan pelilevyä meleeseen. Melee 2 ei ehkä olisi tarpeellinen, mutta kolmen pelin jälkeen Brawlin pelimoottori sietäisi surutta sinne jorpakkoon minne kuuluukin.

Uusista hahmoista tykkään paljon. Aiemmin uskollisimman Smashhahmon titteliä kantoi Mega Man kaikkine viittauksineen ja ääniefekteineen, mutta lopulta megiksen liiankin monipuolinen liikevalikoima teki hahmosta ehkä sillisalaatin. Belmontin raskas ja kankea pelattavuus on kuin Castlevaniaa pelaisi, jonka päälle ruoskat ja kirvekset heitellään niin viimeisen päälle ai että. Inklingin maalimekaniikka ei juuri Splatoonia muistuta, mutta hauska ja monipuolinen hahmo joka tapauksessa. Kalmarin ilmaliikkeillä kentän ulkopuolella hyppiminen on lastenleikkiä. Raskaista hahmoista Ridley ja K.Rool ovat jaksaneet viihdyttää, mutta Incineroariin en ole päässyt sisälle. Isabellessa maistuu fillerin maku, mutta hyvä lisä joka tapuksessa. Pelin tasapaino vaikuttaa tässä vaiheessa oikein hyvältä, toivottavasti päivitykset eivät heikennä hahmoista tylsiä pelata.

Esinevalikoima on Smash4:n peruja, eli roskaa. Jos itemi ei ole meleestä peräisin, se vie kaiken huomion välittömästi itseensä, joko antaen tapon tai poistuvat tekemättä mitään. Esineet voivat oikein käytettyinä olla hauska piriste, mutta nyt reilun ja interaktiivisen esineen käsite on kuollut.

Yksinpeliinkin on tullut uppouduttua ihan urakalla. Classicin ja World of Lightin lukuisat videopeliviittaukset tuovat kaltaisilleni tr00 gaymereille hymyn huuleen, mutta maallikoille voi jäädä epäselväksi miksi Mega Man taistelee tohtori Mariota vastaan. Sisältöä on niin maam birusti, mutta vaihtelua ei juuri ole taistelemisen ulkopuolella. Ei maalitaulujen pieksemistä, ei kotijuoksukisaa, eikä keräiltäviä pokaaleja. Henkiä keräilee mielellään, mutta ilman tuoteselosteita ja pyöritettäviä 3D-malleja ei niiden parissa tule rentouduttua. Tasohyppelyäkään ei tarjolla ole kuin viimein paluun tehnyt Race to the Finish.

Nettipeli on huono, jopa Nintendon mittapuulla.

Yllättävän pitkään on Smash Ultimate jaksanut viihdyttää, ties vaikka tätä jaksaisi vielä kesälläkin hinkata. 10vuoden päivityksen jälkeen Brawl 3 on viimein hyvä peli, joka kaikkine muutoksineen selkeästi ymmärtää mikä Smashissa on hauskaa. Ultimaten visio on kuitenkin mädän perustuksensa kanssa ristiriitainen tuote, joka ei pääse kukoistamaan täyteen mittaansa. Toivottavasti sarjan seuraava osa aloittaa täysin puhtaalta pöydältä - vaikka samalla hahmovalikoima supistuisi Master Handin sormien lukumäärään.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Cyna - 31.12.18 - klo:21:34
Mietiskelin ja tässä mun veikkaukset ja toiveet dlc-hahmoiksi.

Ennustan:
- Heihachi
- Rayman
- Hahmo Fire Emblem: Three Housesista

Neljättä en keksi sellaista, minkä voisin nostaa yhtä kovalla varmuudella näiden kolmen rinnalle. Muita mitkä kävi mielessä ja ovat kans suht mahdollisia niin Minecraft Steve, Crash, Spyro, Rex ja Dante.

Toivon:
- Sora
- Chosen Undead
- Banjo-Kazooie
- Phoenix Wright
- Tracer

Näistä Phoenix ehkä se todennäköisin, Banjonkin ympärillä on hirveästi ollut pöhinää mutta en jaksa oikeasti uskoa, oishan se pirun jepa.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tapza - 01.01.19 - klo:04:25
Hyvä ja hyvin perusteltu viesti Tinglellä.

Pidän Meleestä, mutta valehtelisin jos väittäisin että en olisi hiukan kyllästynyt siihen, että aina kun pelataan smässiä niin joku sanoo että pelattaisiinpa Meleetä koska kaikki muu on paskaa.

Inhottaa olla näin yksinkertainen kasuaalipelaaja, mutta olen hieman kyllästynyt meleeseen. Smash femmassa voin pelata Inklingillä, Palutenalla ja sadalla fire emblem - hahmolla ja olla vammainen, Meleessä en. Melee on mekaniikoiltaan parempi peli, mutta tällä hetkellä pelaan mieluummin jotain sellaista, jota tunnen huonommin ja jossa on kaikkea hauskaa paskaa, jolle voin runkata öisin samalla kun otan itseltäni suihin ja työnnän kuusenkäpyä peräaukkooni.

Sama asia pätee miiteissä. Olen pahoillani, mutta tällainen olen.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 01.01.19 - klo:12:31
Olen Brawlin jälkeen palannut Meleen pariin kerran, enkä tuolloin huomannut minkäänlaista mekaanista ylivertaisuutta, joka olisi saanut minut jäämään roikkumaan menneeseen kymmeneksi vuodeksi. Sama juttu nelosen ja nyt Ultimaten kanssa. Niiden kohdalla on vain tuntunut siltä, että aiempia vammaisuuksia ja ärsyttävyyksiä on karsittu pois. Aikojen alusta pännineet reunan omiminen ja ketjugrabit saatiin pois nelosessa (random trippailu vain huvitti, uskokaa pois). Ajattelin pitkään, että nyt on sarjan mekaniikat hiottu täydellisiksi. Loppua kohden ilmaväistelyn ylivoimaisuus alkoi kuitenkin ottaa pannuun isosti. Jossain on vikaa, kun väistönapin spämmäily on tilanteessa optimaalinen ratkaisu, jonka rankaisuun vaaditaan parin framen tarkkuutta. Ultimatessa väistelyä nerffattiin ja nyt on maailma mallillaan. Varmaan tässäkin alkaa myöhemmin nousta jotain paskaa pinnalle, mutta yritän sanoa, että mielestäni suunta on mekaniikkojen miellyttävyyden kanssa ollut koko ajan ylös.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 01.01.19 - klo:13:19
Smash4 ja Ultimate kehitettiin edeltäjiään nopeatempoisemmiksi. Smash 4 toi kombot takaisin (mutta samalla nerffasi DI:n), Ultimate heikensi kilpeä ja väistöjä. Hyvä jos pidät Smashin kehityssuunnasta, niin minäkin. Nämä kaikki ovat kuitenkin tietoisia ratkaisuja tuoda peli lähemmäksi Meleetä, jolloin on ristiriitaista kiistää Meleen erityisasema sarjassa. Olisihan se kiva olla vertaamatta jokaista smashia aina meleeseen, mutta jatko-osat ovat tuoneet lähinnä lisää hahmoja. Parry on paperilla mielenkiintoinen lisä, mutta toistaiseksi se ei ole vaikuttanut erityisen hyödylliseltä.

Reunan omiminen on lopulta hyvä mekaniikka. Jos arvaat mihin kohtaa kenttää vastustajasi laskeutuu, voit rankaista häntä siitä, sama pitäisi päteä myös reunalle mentäessä. Jos ainoa tapa selviytyä on ottaa reunasta kiinni, on jo valmiiksi huonossa tilanteesa jossa kuolema on omaa syytä. Jos kentällä palautuminen on itsestäänselvyys, miksi peli edes laskee mitään prosentteja ja ampaisee taistelijat kentän ulkopuolelle, miksei peliä pelata pelkällä staminamoodilla? Ehkä ledgetrumpin kanssa voisi elää, jos recoveryjä olisi helpompi rankaista. Nyt liian moni hahmo vain teleporttaa suoraan reunalle psssh nothing personel kid. Toivottavasti pävitykset nerffaavat hahmoissa ensimmäisenä recoveryt.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 01.01.19 - klo:14:02
Reunan omiminen on riskitön ja "laimea" tapa saada vastustaja hengiltä. Ilmaiskut ja meteor smashit ovat olemassa syystä: pelaajan halutaan hyppäävän kentän ulkopuolelle viimeistelemään vastustaja, joka on tulossa takaisin. Miksi tehdä moista, kun voi vain hypätä reunalle roikkumaan ja katsoa vastustajan putoavan kuolemaansa? Gg's, oli kyllä hype katossaan. Sanoisin, että tuoreimmat muutokset eivät niinkään yritä viedä sarjaa lähemmäs Meleetä, vaan kannustaa aggressiiviseen peliin ja riskinottoon. Meleessä edgeguardaaminen on hyvin pitkälti riskitöntä, samoin perfect shieldaaminen ennen Ultimatea.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Tingle - 08.01.19 - klo:15:41
Se että Ultimatessa mennään kentän ulkopuolelle suojelemaan reunaa tekee pelistä heti enemmän Meleemäisen. Ilmaiskut ja meteorit ovat meleessäkin ahkeraan käytettyjä keinoja estää vastustajaa palautumasta. Vaikka vastustaja pitäisi reunaa hallussaan, voit silti palata kentälle (tai platformille) jos et ole ottanut kohtuuttomasti dunkkuun. Tälläinen interaktio jää Ultimatesta puuttumaan, sillä silloinkin kun vaihtoehtoja olisi tarjolla, on parempi vaan syöksyä alas ja tulla molohyvän up-b:n kanssa reunalle, mikä on vastustajalle hyvin vaikeaa keskeyttää. GG's, oli kyllä hype katossaan. Jos pelissä on tarkoitus iskeä kanssapelaaja pois kentältä, tulisi pelin suosia reunaa suojelevaa pelaajaa. "HP":n lisääminen molemmille pelaajille ei oikeastaan helpota aloittelijoita, vaan ainoastaan pitkittää peliä.

Spirit Pointseihin olen täysin kypsä. Shin Megami Tensei ymmärtää, että kun pelaaja uhraa kaksi arvokasta hirviötään, siitä kuulu palkita antamalla paljon parempi yksilö tilalle. Ultimatessa pitää sielujen lisäksi uhrata vielä verorahat päälle. Jopa ansaitsemansa ruo'an käyttämisestä maksetaan veroa. Onneksi sielupisteitä saa lisää pistämällä digimonit hyötyliikuntaan samalla kun puuhaa muuta. Kyllä grindaaminen on hauskaa aina vaan, kun pelaaja saa palkinnon tekemättä mitään, aivan kuten erinomaisissa älypuhelinpeleissä.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Cyna - 09.01.19 - klo:21:59
Se että pitää mahdollisimman alhaalta recoveraamista aina parhaana vaihtoehtona kertoo minulle kyllä enemmän siitä, että on pelattu ehkä hieman matalatasoisempia vastustajia vastaan? Meillä täällä elitessä tullaan kyllä hakemaan tilanteesta riippuen ihan ruudun alalaidastakin, koska kuten sanoit itsekin, ylös-b:t ovat hyviä jolloin myös puolustava osapuoli pystyy palaamaan torjuntansa jälkeen takaisin. Lisäks stage spikettämistä eli alhaalta palautuvan vihun lyömistä esim. back airillä kentän reunaan kimmottaakseen ne alaspäin näkee jonkin verran. Sitten hieman eksoottisempi tapa rankaista reunalla roikkujia on varastaa se reuna niiltä menemällä itse siihen roikkumaan heidän jälkeensä luoden vihulle pakkotilanteen, mutta tuota näkee hieman harvemmin.

Tietty joidenkin hahmojen palautumiset ovat selkeästi vaikeampi torjua, Marth ja kumppanit tulee itselläni mieleen, mutta on myös niitä joita vastaan sen on helpompaa kuten DK. Itse koen että Ultimatessa reunan suojelu on ihan hauskaa taktikointia johon liittyy paljon tilanteen ja vastustajan lukemista.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Garo - 10.01.19 - klo:14:57
On totta, että riippuu paljolti hahmosta, miten helppoa on palata takaisin kentälle tai estää toista palaamasta. Jigglypuff on kuin luotu offstagelle, kun taas Little Macilla uskaltaa ehkä silloin tällöin yrittää heiveröisiä ilmaiskuja hahmoihin, joiden recovery ei ole kummoinen, vaikka sitten ihan piruuttaan. Mii Brawlerilla (kuulan kanssa) ja Belmonteilla taas on monesti tehokkaampaa ja turvallisempaa vain nakella paskaa niskaan. Puhuin edellisessä viestissäni turhan yleistävään sävyyn.

Tulipa muuten koettua vittumaisin matchup, Ganondorf vs Donkey Kong. Apinan ei tarvitse kuin tehdä sellaiset 70 % vahinkoa, kopata Ganondorf olalle, kävellä offstagelle ja rutistaa. Ei tapa suoraan, mutta vie niin kauas, ettei reunalle enää pääse. Gg's, oli kyllä VERENPAINE katossaan.

Itse en ole Spirit Pointseista joutunut juuri huolta kantamaan. Joku 120 000 muistaakseni plakkarissa, vaikka ruokaa on mätetty ja henkiä fuusioitu urakalla. En ole varma, mikä sitten lie ollut tehokkain tapa saada noita. World of Lightin pelasin läpi hardilla, ehkä se.
Otsikko: Vs: Super Smash Bros. Ultimate
Kirjoitti: Coconuut - 13.02.19 - klo:15:59
Tässä muutama hahmotoive.  :)

Challenger Pack Y: Phoenix Wright (Phoenix Wright: Ace Attorney)

Koo Kroolin ja Ridleyn saavuttua Smashiin olen ryhtynyt aktiivisesti toivomaan Feenietä pelattavaksi. :3 Phoenixillä on monen vuoden kokemus Nintendosta ja move settiin löytyisi saletisti todella kivoja hyökkäyksiä. Hahmon mukana tulisi mielettömän päräyttäviä alkuperäisiä sekä remixattuja Ace Attorney -biisejä, tuttuja hahmoja muistuttavia väripaletteja ja taistelukenttänä tietenkin oikeussali.

Challenger Pack X: Elma (Xenoblade Chronicles X)

Smash Ultimatesta puuttuu epäilyttävästi Xenoblade Chronicles X:n musiikit, joten tämä totta kai tarkoittaa yhden Challenger Packin sisältävän Elman! :3 Hahmon paljastus voisi tapahtua samoihin aikoihin kuin X:n Switch porttauksen julkistus. Kenttänä Planet Mira ja musiikkeina ainakin alkuperäinen Uncontrollable sekä Mono X remix.



Vedin viime perjantaina World of Lightin loppuun ja tykkäsin siitä erittäin paljon. Event Matchit ovat olleet aina suurinta herkkuani Smashin yksinpelattavasta sisällöstä ja World of Lightin taistelut voi minusta sellaisiksi lukea. Olen iloinen, etten spoilaantunut juuri mistään, joten muun muassa
(click to show/hide)

Ultimate on mainio Smash. Vielä kun saisin Target Smashin ja Home-Run Contestin niin Huh ja Huh.