Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muu pelikeskustelu / Vs: Persona
« Uusin viesti kirjoittanut Coconuut 11.01.19 - klo:17:47 »
Ostin joulukuussa Smäsin kylkeen Yakuza kutosen viskilaseineen sekä Persona Dancing: Endless Night Collectionin, joka sisältää kummatkin uutuuspelit, Dancing in Starlightin ja Dancing in Moonlightin. Nyt tammikuun tultua sain aikaiseksi jättää Smashin vähemmälle ja lähteä tanssilattialle joraamaan. :) Paardit eivät kuitenkaan kovin kauaa kestäneet…

Aloitin tanssiaiset Moonlightin tahtiin ja hurmaannuin heti kättelyssä vanhoista tutuista hahmoista, joille oltiin veistetty uudet, maan mainiot hahmomallit. Starlightin puolella ei tullut samanlaista reaktiota, sillä P5 sisälsi alun alkaenkin makeat graffat. Molemmissa peleissä on lyhyt intro, jossa selitetään tanssiaisten tarkoitus ja samalla ne punotaan seitinohuesti osaksi Personan kaanonia. Pelimekaniikat ovat tismalleen samat kuin 2015 ilmestyneessä Persona 4: Dancing All Night -pelissä, joskin joitakin uusia vaikeus- / helpotusasetuksia saattaa olla saatavilla. Itse pelaaminen tuntui hieman oudolta isolla telkkarilla ja etenkin All Night -vaikeustasolla minulla oli vaikeuksia seurata, mitä ruudulla tapahtuu. Pysyin kuitenkin hyvin kärryillä vielä hardilla.

Uuden kuorrutteen ja uusien remixien lisäksi Dancing in Moonlightilla ja Starlightilla on valitettavan vähän tarjottavaa, sillä tarinatila puuttuu kokonaan. Sen sijaan mukana on jokaisen hahmon Social Linkit, joita avataan täyttämällä tiettyjä kriteereitä tanssiessa. Nämä kriteerit ovat molemmissa peleissä tismalleen samat, eli jos molemmat pelit pelaa putkeen, joutuu samat asiat tekemään kahteen kertaan. Oikein käytettynä Social Linkit olisivat voineet täydentää muutamia ontuvasti kirjoitettuja hahmoja, esimerkiksi Harua, mutta juttujen taso tuntui jäävän tuttuun ja turvalliseen nakama poweriin.

Endless Night Collectionin mukana tuli myös Persona 4: Dancing All Night -latauskoodi PS4:lle. Kyseessähän on siis alun perin Vitalle julkaistu Persona-tanssipeli, jonka nyt myös kotikonsolipelaajat pääsevät kokemaan, kunhan vain ostavat Endless Night Collectionin (peliä ei tietääkseni myydä erikseen). Muistoissani DAN näyttää yhtä hyvältä kuin Moonlight ja Starlight, mutta kyllä hymy hyytyi, kun Vitan pienelle ruudulle tarkoitetut grafiikat venyivät 55” televisioon. Laiska porttaus, mutta ajaa asiansa.

Dancing in Moonlight ja Dancing in Starlight sisältävät kummatkin noin 10 tunnin edestä pelattavaa, jonka jälkeen platinapokaali on saatu. Dancing All Night kestää tarinan ja shoppailun ansiosta pidempään, mutta ei senkään koluamisessa muutamaa päivää enempää mene. Jos kiinnostus heräsi, niin kannattaa kokeilla Moonlightin ja Starlightin demoja ennen ostopäätöksen tekemistä. :)



Jäi kyllä hirveä Persona nälkä. Haluan ison budjetin Persona 3 ja 4 remaket. Haluan pelata P5:n uusiksi. Mutta ennen kaikkea, haluan Persona Q 2:n länteen!!!
12
Yleinen keskustelu / Vs: Televisio ja elokuvat
« Uusin viesti kirjoittanut AQtski 11.01.19 - klo:12:25 »
Oon viime aikoina katsonut aika ison läjän supersankarileffoja. Voisin vähän kirjoittaa konmenttia näistä.

Aquaman
Aika huikea elokuva. Jason Momoa sopii tähän rooliin mainiosti ja tekee perinteisestä sarjakuvamaailman vitsistä helvetin kovan jätkän. Tarina on jännä ja efektit toimii (tuollainen vesifantasia on aika pärisyttävää). Jatko-osaa pliis. 9/10

Justice League
Aquamanin innoittamana päätin katsastaa tämän, huono päätös. Tylsä ja tehoton pahis, typerä juoni ja läjä pointittomia kohtauksia. Aquaman ja Superman pelastavat vähän. Batman vaihtoon.  7/10

Näiden jälkeen aloitettiin kaverin kanssa Marvel-movie-universe-tai-mikä-hitto-nyt-olikaan-maratoni.

Iron Man
Olin nähnyt tämän leffan joskus aikaisemminkin, toimii edelleen. Sopivasti äksöniä ja origin-storya. RDJ loistaa 9/10

The Incredible Hulk
Ihan ok tapaus. Tarina laahaamisestaan huolimatta ihan ok, vaikka Hulkki ei ole kyllä koskaan hahmona sytyttänyt minua millään lailla. Pääpahis oli ehkä paras puoli tässä. 7/10

Iron Man 2
Enemmän äksöniä kuin ykkösessä. Enemmän myös typeriä "huumori"kohtauksia. Kaiken kaikkiaan äksöni kompensoi tätä sen verran, että pidän hyvin pitkälti ykkösen veroisena. Pahis oli paljon mielenkiintoisempi kuin ykkösen. 9/10

Thor
Hauskaa fantasiashittiä. Thor ja Loki ovat huikeita hahmoja. Isoin miinus ehkä siitä, että Thorin voimat oli piilossa suurimman osan leffasta. Äksöni oli eeppistä ja jääjätit siistejä pahiksia. 8/10

Captain America: Ensimmäinen avenkeri
Toinen maailmansota on aina aiheuttanut minussa kiksejä, minkä vuoksi ehkä arvostan tätä enemmän kuin pitäisi. Kapun hahmokehitystä oli mielenkiintoista seurata vierestä. Pahis oli siisti. 9/10

Avengers
Katsoin tämän jo silloin julkaisussa aikoinaan. Toimi edelleen yhtä hyvin. Hyvää bäntteriä ja äksöniä. Tony Stark on tässä rasittava mylkky, mutta Kapu ja Thor onneksi pelastavat. 10/10

Iron Man 3
Anteeksi, mutta mitä persettä. Tämä leffa saa Spiderman kolmosen näyttämään hyvältä. Leffassa oli ehkä kolme toimintakohtausta, muu aika meni jossain mukamas hauskassa paskanjauhannassa. 5/10

Innolla odottelen, että pääsen kattelemaan lisää Thoria ja Kapua  :)
13
Tietokoneet / Vs: ZeroRanger (FINALBOSS)
« Uusin viesti kirjoittanut Tube 11.01.19 - klo:06:41 »

ZeroRanger on Videogamedunkeyn vuoden 2018 pelien listalla neljäntenä. Aika kova. Toivottavasti tämä näkyy myös poikien myynneissä.
14
Nintendo / Vs: Super Smash Bros. Ultimate
« Uusin viesti kirjoittanut Garo 10.01.19 - klo:14:57 »
On totta, että riippuu paljolti hahmosta, miten helppoa on palata takaisin kentälle tai estää toista palaamasta. Jigglypuff on kuin luotu offstagelle, kun taas Little Macilla uskaltaa ehkä silloin tällöin yrittää heiveröisiä ilmaiskuja hahmoihin, joiden recovery ei ole kummoinen, vaikka sitten ihan piruuttaan. Mii Brawlerilla (kuulan kanssa) ja Belmonteilla taas on monesti tehokkaampaa ja turvallisempaa vain nakella paskaa niskaan. Puhuin edellisessä viestissäni turhan yleistävään sävyyn.

Tulipa muuten koettua vittumaisin matchup, Ganondorf vs Donkey Kong. Apinan ei tarvitse kuin tehdä sellaiset 70 % vahinkoa, kopata Ganondorf olalle, kävellä offstagelle ja rutistaa. Ei tapa suoraan, mutta vie niin kauas, ettei reunalle enää pääse. Gg's, oli kyllä VERENPAINE katossaan.

Itse en ole Spirit Pointseista joutunut juuri huolta kantamaan. Joku 120 000 muistaakseni plakkarissa, vaikka ruokaa on mätetty ja henkiä fuusioitu urakalla. En ole varma, mikä sitten lie ollut tehokkain tapa saada noita. World of Lightin pelasin läpi hardilla, ehkä se.
15
Nintendo / Vs: Super Smash Bros. Ultimate
« Uusin viesti kirjoittanut Cyna 09.01.19 - klo:21:59 »
Se että pitää mahdollisimman alhaalta recoveraamista aina parhaana vaihtoehtona kertoo minulle kyllä enemmän siitä, että on pelattu ehkä hieman matalatasoisempia vastustajia vastaan? Meillä täällä elitessä tullaan kyllä hakemaan tilanteesta riippuen ihan ruudun alalaidastakin, koska kuten sanoit itsekin, ylös-b:t ovat hyviä jolloin myös puolustava osapuoli pystyy palaamaan torjuntansa jälkeen takaisin. Lisäks stage spikettämistä eli alhaalta palautuvan vihun lyömistä esim. back airillä kentän reunaan kimmottaakseen ne alaspäin näkee jonkin verran. Sitten hieman eksoottisempi tapa rankaista reunalla roikkujia on varastaa se reuna niiltä menemällä itse siihen roikkumaan heidän jälkeensä luoden vihulle pakkotilanteen, mutta tuota näkee hieman harvemmin.

Tietty joidenkin hahmojen palautumiset ovat selkeästi vaikeampi torjua, Marth ja kumppanit tulee itselläni mieleen, mutta on myös niitä joita vastaan sen on helpompaa kuten DK. Itse koen että Ultimatessa reunan suojelu on ihan hauskaa taktikointia johon liittyy paljon tilanteen ja vastustajan lukemista.
16
Nintendo / Vs: Yoshi (Switch)
« Uusin viesti kirjoittanut Tingle 09.01.19 - klo:11:02 »

Luulitteko ettei Nintendopeleissä ole kunnollista tarinaa? Tässä teitille tarinatraileri!
17
Resetti / Vs: Foorumin palauteketju ja ylläpidon tiedotukset
« Uusin viesti kirjoittanut Kaima Paasonen 08.01.19 - klo:21:28 »
Huono tämä uusi teema ainakin mobiililla, kaamean painos version olette tehneet. Toivottavasti ette käyttäneet tähän kovinkaan paljoa aikaa.
18
Nintendo / Vs: Super Smash Bros. Ultimate
« Uusin viesti kirjoittanut Tingle 08.01.19 - klo:15:41 »
Se että Ultimatessa mennään kentän ulkopuolelle suojelemaan reunaa tekee pelistä heti enemmän Meleemäisen. Ilmaiskut ja meteorit ovat meleessäkin ahkeraan käytettyjä keinoja estää vastustajaa palautumasta. Vaikka vastustaja pitäisi reunaa hallussaan, voit silti palata kentälle (tai platformille) jos et ole ottanut kohtuuttomasti dunkkuun. Tälläinen interaktio jää Ultimatesta puuttumaan, sillä silloinkin kun vaihtoehtoja olisi tarjolla, on parempi vaan syöksyä alas ja tulla molohyvän up-b:n kanssa reunalle, mikä on vastustajalle hyvin vaikeaa keskeyttää. GG's, oli kyllä hype katossaan. Jos pelissä on tarkoitus iskeä kanssapelaaja pois kentältä, tulisi pelin suosia reunaa suojelevaa pelaajaa. "HP":n lisääminen molemmille pelaajille ei oikeastaan helpota aloittelijoita, vaan ainoastaan pitkittää peliä.

Spirit Pointseihin olen täysin kypsä. Shin Megami Tensei ymmärtää, että kun pelaaja uhraa kaksi arvokasta hirviötään, siitä kuulu palkita antamalla paljon parempi yksilö tilalle. Ultimatessa pitää sielujen lisäksi uhrata vielä verorahat päälle. Jopa ansaitsemansa ruo'an käyttämisestä maksetaan veroa. Onneksi sielupisteitä saa lisää pistämällä digimonit hyötyliikuntaan samalla kun puuhaa muuta. Kyllä grindaaminen on hauskaa aina vaan, kun pelaaja saa palkinnon tekemättä mitään, aivan kuten erinomaisissa älypuhelinpeleissä.
19
Yleinen keskustelu / Vs: Logit
« Uusin viesti kirjoittanut Tingle 07.01.19 - klo:21:53 »
[9:41 PM] Xylitol: joku vois tulla mulleki aina kertoo miten surullista videopelimusan kuuntelu on, siin ois jolleki kokopäivätyö
[9:42 PM] Tapza: siinä ois aihe kaurismäkeläiseen elokuvaan
[9:42 PM] Ingoo: bing bang wahhuu vaan soi tyhjässä neukkukuutiossa
[9:42 PM] Ingoo: yks huonekasvi, kämänen telkkari ja puolikas kossupullo
[9:42 PM] Tapza: lakonisesti puhuva ukkeli kiertelee nörttien asunnoissa toteamassa että tuo on todella surullista
[9:42 PM] Rehtori: Voi vittu repesin ingoo
[9:43 PM] henuck: noh kuvataanko seuraava indieklassikko
[9:43 PM] henuck: käydään kiertää resettiläisten kodit
[9:44 PM] Tapza: tuli kyllä vahvat mielikuvat tosta ingoon kuvauksesta
[9:44 PM] Rehtori: tää tuli ihan liian puskista
[9:45 PM] henuck: sitä en tiedä miten tähän elokuvaan saadaan tissit kun oon todennu et ilman tissikohtausta ei voi tehdä elokuvia 2010-luvulla
[9:45 PM] Rehtori: nyt näytän ehk siltä että itkin
[9:45 PM] Ingoo: no piirretty animetyttö seinällä
[9:45 PM] Ingoo: tai lakanassa
[9:45 PM] Rehtori: bing bang wahuu on mun uus slogan
[9:46 PM] Tapza: tai tyynyssä
[9:46 PM] Ingoo: nii
[9:46 PM] Tapza: hyvä idea kyllä
[9:46 PM] Xylitol: https://www.youtube.com/watch?v=NTRuMcpCSgw liittyy
[9:46 PM] henuck: kamera nousee hitaasti ja vaivaannuttavasti halityynyä ylöspäin
[9:46 PM] Relix: #umpimähkäinen pls
[9:47 PM] Tapza: täh, täähän liittyy videopeleihin
[9:47 PM] Rehtori: tallannettu
[9:47 PM] Rehtori: nyt suihku
[9:48 PM] Tapza: täällä suunnitellaan maailman parasta video peli aiheista elokuvaa
20
Yleinen keskustelu / Vs: Televisio ja elokuvat
« Uusin viesti kirjoittanut Tapza 07.01.19 - klo:14:18 »
Genren ominaisuus!!

Minulle on aina ollut helppoa hyväksyä, että joissain elokuvissa tarinaa kuljetetaan välillä lauluilla, varsinkin silloin, kun kyse on nolosta lasten satuleffasta, joka ei selvästikään sijoitu tuntemamme maailman kaltaiseen todellisuuteen. Sitä paitsi Disneyn biisit ovat usein aika hyviä.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10