Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 : 07.04.18 - klo:16:59 
Aloittaja fazerin sininen - Uusin viesti kirjoittanut Turjake
Yakuza 0:n pitäisi kaiken järjen mukaan olla peli jota vihaan. Japanikulttuuria kaikkialla, täysin turhaa hevonpaskaa mukatekemistä kaikkialla, ja kaiken ytimessä on tarina, joka on kuin pahimmissa japanilaisissa animepainajaisissani. Silti tämä on varmaankin yksi parhaista peleistä joita olen koskaan pelannut. Yksityiskohtien määrä on jotain aivan käsittämätöntä. Pelissä on sairas määrä tekemistä, ja sitä tekemistä vaan tulee ja tulee lisää. Kun luulit nähneesi jo kaiken, peli droppaa eteesi kokonaisen uuden pelimuodon omine storylineineen päivineen. Aivan sairasta.

On tässä aika paljon kaikkea pientä mistä voisi valittaa, mutta loppujen lopuksi nämä seikat ovat mitättömiä niin onnistuneen kokonaisuuden rinnalla. Isoimpia valituksen aiheita on ehkä se, miten tekstin määrää on välillä oikeasti vähän liikaa tai kuinka tutoriaalit on tehty tosi kömpelösti. Tekstimuurit eivät ole ihan se paras tapa opettaa länsimaista idioottia pelaamaan jotain japanilaisia korttipelejä. Mutta kyllä tämä on helposti hintansa väärti. Eilen tosiaan meni peli läpi, 70h kesti ja 80% komeilee completion listillä. En tiedä vielä palaanko kahlaamaan 0:n täysin läpi, vai siirrynkö seuraavaksi Kiwamin pariin. Hävettää myöntää, mutta minua aidosti kiinnostaa mitä näille tarinan hahmoille tapahtuu seuraavissa sarjan osissa.

 22 
 : 07.04.18 - klo:12:47 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Switchin profiili näyttää peliajat, mutta pyöristettynä alaspäin viiteen tuntiin, vain jos olet tehnyt Nintendo ID:n, omistanut pelin yli 10 päivää ja vain 20 viimeisintä pelattua peliä.
Jätin myös muutaman demopelin välistä.

 23 
 : 07.04.18 - klo:05:03 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tube
Paavo missä on Tselda?

Ville-Pekka älä trollaa.

 24 
 : 07.04.18 - klo:01:01 
Aloittaja fazerin sininen - Uusin viesti kirjoittanut ´herra murhake
Voivoivoi, innoissani hommasin Hokuto no Gotokun. Paperilla tämä kuulostaa aivan loistavalta, kaksi IP joista tykkään samassa paketissa. Todellisuudessa tämä melkeimpä tuntuu samanlaiselta pettymykseltä mitä Phantom Pain oli aikoinaan.

Yakuza 6 todellakin taisi hemmotella pilalle sen ääninäyttelyllä, koska jälleen kerran useassa kohdassa ei ole sitä. Peli ei näytä mielestäni kummoiselta, joka voi myös olla ihan pelimaailman ankeuden syytä, joka tietenkinon tarkoituksellista koska ydinsodan jälkeisessä wastelandissa pyöritään.

Yllätyin aluksi siitä ettei peli ole tehty Dragon Enginellä vaan samalla millä tehtiin Yakuza 0 ja eka Kiwami. Ei sinä mitään vikaa ole mutta miksi tehdä vanhalla moottorilla? Samoin mekaniikoissa ollaan palattu vanhoihin yakuzoihin, joka vain harmittaa uusimpien teoksien jälkeen. Levellaus on oikeastaan tismalleen samanlainen kuin Yakuza Ishinissä, eli eri saat expaa muutamaan eri tappelutyyliin ja sitten jakelet niistä saatuja levelleitä parille erille gridille. Mielestäni tässä korostuu äärimmäisen huono pelisuunnittelu siinä mielessä, että level upit ovat niin epätasapainosa toistensa kanssa ettei ei edes mieli käyttää joitain leveluppeja.

Esimerkiksi, eräässä gridissä on suoraan haara josta saat peräkkäin "Attack up +50%" usean kerran, joka lopulta voimistaa kaikkia iskujasi huimasti. Peli vielä jakaa melkein jokaisesta bossitappelustaa juuri tähän gridiin käytettäviä level uppeja joten en näe mitään syytä miksi en heti ottaisi noita. Toisessa gridissä on taas roskaa kuten "Burst Mode +0,5 sekuntia". Omasta mielestäni näin epätasapainossa oleva kehityssysteemi tekee pelistä tosi epämiellyttävän, kun kehittymistä ei välttämättä havaitse millään tavalla.

Tappelut ovat myös mielestäni täyttä roskaa tässä, joka toisaalta on ongelma varmaan jokaisessa pelissä joka perustuu Fist Of the North Stariin. Sarjanhan ideana on se että päähahmo räjäyttää porukkaa hänen lievästi ylivoimaisella lähitaistelutyylilläänsä, se ei minusta suoranaisesti käänny hyvin Yakuzan-tappeluihin. Ideatasollahan aika samanlainen meno, Yakuzassa hakkaat tyyppiä, käytät Heat Moven. HnG hakkaat tyyppiä, käytät Heat Moven. Ikävä kyllä tässä pelissä Heat Moven animaation kuuluu sen iskun nimen julistaminen ,joten pahimmilaan tappeluissa katsot saman animaation 10 kertaa ja kuulet saman "Otavan tähden sadan murjaisun nyrkkit" yhtä monta kertaa. Olen kyllästynyt näihin iskuihin jo parin tunnin jälkeen siihen pisteeseen asti, etten halua edes käyttää näitä.

Eipä sillä ettäkö niitä tarvisi, tämä peli on ikävä kyllä turhauttavan helppo, kiitokset avokätiselle kehityssysteemille joka alusta alkane tarjoaa +300% attack poweria. Pelintekijät taisivat itsekkin tietää tämän, koska tappeluissa on paljon enemmän porukka kuin Yakuza-peleissä. Normaalit viholliset kuolee 2-3 perusiskuun, isommat dudet kuolee samaa tahtia kunhan isku menee läpi niiden blockkausten. Tuntuu vain siltä että tappelut ovat turhauttavia miten ikinä pelaat, joko spämmit samaa heat movea tai sitten tapat vihollisen ennen kuin ehdit käyttää sitä heat movea siihen.

Peli on kuulemma suht lyhyt, vain 10 Chapteria tarinaa ja sekin tuntuu olevan täysin juosten kustu. Olen itse jaksanut pelata Chapteriin 5 asti, eli puoliväliin asti ja kaiken mitä on tapahtunut voi parilla lausella tiivistää. Sub-storytkaan ei aukea ennen Chapter 5, joka oli suuri pettymys koska peli kannusti aikaisemmin tutkimaan maailmaa, mutta sieltä ei kirjaimelliseti löytynyt mitään. Minipelit, joilla peliä jopa mainostetaan (Näe Kenshiro sellaisena mitä et ole koskaan ennen nähnyt, mm. baarimikkona) tuntuvat olevan yhtä alikehitettyjä kuin mikä tahansa muu osa tästä pelistä. Baarimikkona toimiminen koostu kolmesta quicktime eventistä, joita toistat kymmeniä kertoja. Kuka tahansa järkevä ihminen lopettaa 5 minutin jälkeen.

Tulipas pitkästi ulinaa tästä typerästä Spin offista, mutta samoin kuin Kiwami 2 kanssa, miten peli joka julkaistiin vuonna 2018 on teknisesti ja mekaanisesti näin paljon jäljessä vuonna 2016 julkaistua Yakuza 6?

 25 
 : 06.04.18 - klo:22:12 
Aloittaja Tube - Uusin viesti kirjoittanut Tapza
En koskaan pitänyt Jukka Lindströmiä karismaattisena, joten ehkä skippaan tämän kokonaan.

 26 
 : 06.04.18 - klo:22:10 
Aloittaja Tube - Uusin viesti kirjoittanut Osireon
Tykkäsin itsekin NVU:n meiningistä kovasti, vaikka satunnaisesti katsoinkin. Mutta silloin kun katsoin, niin saatoin katsoa monta jaksoa putkeen. NVS:n juontajien karisma ei ihan pääse ainakaan ekassa jaksossa Jukka Lindströmin tasolle. Ei lähellekään. Mutta ehkä se tästä paranee alkukankeuden jälkeen!

 27 
 : 06.04.18 - klo:21:37 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Turjake
Switch peliaikani on yleensä läksyjen jälkeen 16:30-18:00, sitten äiti yleensä käskee lopettamaan etten saa päänsärkyä. Onneksi viikonloppuisin saan pelata niin paljon kuin haluan.

 28 
 : 06.04.18 - klo:20:01 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Tässä tällä hetkellä näkyvät

Splatoon 2 355h
Mario Kart 8 Deluxe 135h
Xenoblade Chronicles 2 100h
Super Mario Odyssey 75h (aika paljon pelattu kavereiden kanssa)
Sonic Mania 40h
Doom 20h
Puyo Puyo Tetris 20h
ARMS 20h
Pokkén Tournament DX 15h
Bayonetta 15h
Kirby Star Allies 10h
Bayonetta 2 5h
Tiny Metal 5h
The Mummy Demastered 5h
Mighty Gunvolt Burst 5h
Super Bomberman R 5h
Rocket League 3h
Enter the Gungeon played for  little while

 29 
 : 06.04.18 - klo:18:25 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Nintendolta tulee uusi peli. Uusi peli on Nintendomaisen omaperäinen 3rd person räiskintä. Pelissä ammutaan maalia ja yritetään pitää valtaosa pelialueesta sen peitossa. Lisäksi hahmot voivat muuttua kalmareiksi jotka sukeltavat ja kätkeytyvät maaliin erikoisvoimillaan.

<a href="http://www.youtube.com/v/8L54s2m1dPs" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/8L54s2m1dPs</a>

Miittiä odotellessa >)
Huhhuh, siitä on on jo neljä vuotta kun tämä rakkauspakkaus esiteltiin ensimmäistä kertaa pelaavalle yleisölle. Osasittekos tuolloin odottaa pelistä yhtä merkittävää teosta kuin Super Mario Brossista? Noh, ilmeisesti ette. Luin ketjun uudelleen läpi, ja nauroin jälkiviisasti miten porukka vertaa Splatoonia codiin ja Haloon. Jälleen kerran on videopelimarkiisi Tinglen pelimaku osoittautunut erehtymättömäksi! >)

 30 
 : 06.04.18 - klo:11:47 
Aloittaja Tube - Uusin viesti kirjoittanut Orhyanos
Nyt voin pelata taas Majoras Maskia! B)

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10