Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 : 30.01.18 - klo:18:12 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
http://www.nintendolife.com/news/2018/01/rumour_get_that_pinch_of_salt_ready_apparently_microsoft_is_preparing_to_buy_electronic_arts

Olisi aikamoinen ylläri. Mutta ehkä EA tekisi parempia pelejä Mikkisoftan liassa.

 92 
 : 30.01.18 - klo:17:41 
Aloittaja Tube - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Viikonloppuna tuli laitettua viimein Super Metroid tulille. Alun verkkaisen tarinapläjäyksen jälkeen ilahduin turistikierroksesta ensimmäisen pelin kliimaksin maisemiin. Peliä voisikin pitää ykkösen remakena, sillä maailma ja tarina ovat käytännössä samat. Se tekee Superista myös vähemmän mielenkiintoisen ja rakastettavan. Vaan auta armias kun pääsin Brinstarin viidakkoon, tunsin heti pelaavani jotakin erityisen hyvää videopeliä *_*

Tykkään paljon pelin alun nokkelasta rakenteesta lukita pelaaja pois vääriltä alueilta. Se vain vähentää tyhjäkäyntiä pelissä, jonka rakenne on kuitenkin maailmaansa lineaarisempi. Tiiviissä pelissä vastaan tulee koko ajan uusia lisävoimia piristämään päivää. Sitä kuvittelisi pärjäävänsä sitten sillä seuraavaan pomoon saakka, kun seuraavan nurkan takaa putkahtaakin taas uusi iloinen yllätys. Fiilis on kauttaaltaan hekumallinen eikä pitkästymisestä ole tietoakaan. Kahdesti pelin aikana olin ihan kujalla minne mennä, ja kiersin koko pelialueen uusiksi. Se oli ikävää, mutta johtui ainakin puoliksi omasta tyhmyydestäni sekä Coconuut nimisen henkilön huijauksista! :(

Vaan eihän se niin ole että pelkkä backtrackkays ja samoilu tekisi pelistä hyvää, kuten useat Metroidvaniat luulevat. Super Metroid ei tyydykään mihinkään aneemisiin käytäviin, vaan jokaisessa huoneessa on jotain omituisia lohkareita ja korkeuseroja tasohypeltäväksi. Vihollisia tulee vastaan jokaisesta ilmansuunnasta, ja niiden blästääminen on nopeaa, tyydyttävää ja kertakaikkisen hauskaa >) Pomotaistelut sen sijaan ovat liian helppoja. Mikä on hyvä asia, koska ne ovat aneemisen tylsää odottelua. Jokaisesta seinästä löytyi myös runsaat määrät energiatankkeja, mikä varmaan helpotti pelikokemusta paljon.

clear time 7:33
68% esineistä
Paras Metroid *<3*

 93 
 : 30.01.18 - klo:10:40 
Aloittaja Anty - Uusin viesti kirjoittanut Tapza
Turtle Rock ja loppumeiningit vielä edessä, eli olen nyt pidemmällä kuin koskaan aiemmin. Tosi hyvä klassikkopeli, vaikka viimeisimmät tyrmät ovat olleet aika vittumaisia. Pulmanratkontaa ei ole mukana aivan siinä määrin kuin myöhemmissä peleissä, mutta luolastot ovat silti aika kivoja labyrintteja, joista ei selviä vain kulkemalla suoraviivaisesti huoneesta toiseen. Myös overworld tarjoaa edelleen kivoja ylläreitä. Maailma on oikeastaan juuri sopivan kokoinen; tutkiminen on vaivatonta ja palkitsevaa, mutta mukana on kuitenkin sitä sielulle ja krokotiileille sukua olevaa suuren seikkailun tunnetta.

Jännää, miten Zeldojen tarinat eivät ole yhtään parantuneet Alttp:sta, vaikka välivideoita ja pakotettuja juonitehtäviä on tullut aivan helvetisti lisää.

 94 
 : 29.01.18 - klo:04:26 
Aloittaja Tube - Uusin viesti kirjoittanut Cyna
No niin vihdoin pääsin tähän käsiksi (Humble Monthlystä tämä ja Owlboy yhteensä 11e vink vink). Kolme tuntia pelasin painamalla Play Now -nappulaa, ja se arpoi minulle pienen mapin kuudella pelaajalla ja Prince-vaikeustasolla.

Tähän mennessä vaikuttaa erittäin menevältä. Tykkään monista uudistuksista, Government  ja Civics vaikuttavat tosi mielenkiintoisilta, tiet on paljon kivempi tehdä ja Workereitä pitää käyttää vähän enemmän ajatuksella. AI:n käytökselle annetaan paljon enemmän perusteluita ja se on ihan pelimekaniikka että kuinka paljon tiedät mitä mieltä AI-leaderit ovat tekemisistäsi.
Districtit ja Wonderit vievät aina heksatilaa valta-alueelta ja kaiken rakentaminen ja asettelu taktisesti ja optimaalisesti on kiva minipeli jo itsessään. Globaali Happiness on korvattu kaupunkikohtaisella vastaavalla, jolloin kaupunkeja saa pystytellä paljon vapaammin, mistä ainakin alkufiilikset on että tykkään. Peli itsessään myös tuntuu pyörivän paljon sulavammin mitä vitonen, ei töki ja yski aina joka välissä.

Jos jotain nipotettavaa niin pelistä kyllä puuttuu semmonen teknologian kehityksen fiilis mikä vitosessa oli tosi vahvasti mukana. En ole vielä pelannut peliä loppuun että ehkä se vielä tulee.

Käsittääkseni se, mihin tässä pelissä hajoaa ajan myötä on AI ja UI. Ehkä sekin tulee jossain vastaan mutta tällä hetkellä maistuu niin kuin Civ aina.

 95 
 : 28.01.18 - klo:01:14 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Ingoo
Tetris Attack, ActRaiser ja Wild Guns olisivat sopineet erinomaisesti mukaan hämmentämään keitosta.
Tää. Ois voinu ostaa jos laite sisältäis Actraiserin ja Tetris Battle Gaidenin, mut nyt ne joutuu ite tunkemaan koneeseen.

Gigantti myi vissiin yheksällä (?) kybällä tässä joku viikko sitten, mikä vastaa jo melkein jenkkihintoja.


 96 
 : 27.01.18 - klo:21:40 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Uusi erä on vissiin saapunut, ja nyt kohtuullisempaan Suomihintaan. Esimerkiksi Konsolinet tarjoaa vehjettä satasella.

Pelivalikoima on klassikoita täynnä, mikä on tavallaan vähän tylsääkin. Oudompiakin valintoja olisin mukaan halunnut lukuisten tasoloikkien ja roolipelien kylkiäsiksi. Tetris Attack, ActRaiser ja Wild Guns olisivat sopineet erinomaisesti mukaan hämmentämään keitosta.

 97 
 : 27.01.18 - klo:14:31 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Super Starissa näin lopputeksti Milky Way Wishesissä, eli eiköhän se ollut nyt siinä. Leppoisa ja kiva peli, kuten Kirpyltä sopiikin odottaa. Minipelirakenteesta en juuri välittänyt, peli oli hauskimmillaan kun ylimääräisiin sääntöihin ei tarvinnut kiinnittää huomiota. Ennemmin olisin ottanut vain yhden yhteneisen seikkailun, vaikka episodit olivatkin mukavasti yhden pelisessio mittaisia. Mutta onhan tässä Sakurain pelinä paljon tärkeitä askeleita eteenpäin, kuten laajennetut liikevalikoimat, apurit ja co-op :)


Nyt voikin hyvillä mielin odottaa Kirby Star Alliesia. Voi jukranpujut, toivottavasti peli on yhtä hyvä kuin Robobot. Mahtaakohan pelissä olla fuusiokyky kaikkien kykyparien välille, sillä kopiokykykyjä on luvattu ennätysmäärä. Muutama niistä on edelleen hämärän peitossa, eikä vauhtirenkaan olemassaoloa olla vielä varmistettu hnnnnnngggggg. Neljän hengen co-oppia Nintendo Switch kannettavuusominaisuudella tullaan vielä takomaan hymy naamaan hyytyneenä *<3*

 98 
 : 26.01.18 - klo:22:15 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut ´herra murhake
Hohoo, Heavens Feelin true end pamahti ruutuun, kaikki routet nyt luettu kertaalleen ja aikaa kului.... 110 tuntia *whistle*
Varmaan yli 10 tuntia lukuajasta meni omiin autismointeihin, uusi sana tai kanji tuli vastaan niin pakko tehdä merkintä muistiinpanoihin ja muuta idlausta.

Fate-route oli osittain aivan kamalaa luettavaa, UBW solid 8/10 ja Heavens Feel helposti 9,5/10

Pacing tuntui olevan ajoittain tosi hidas ja omaan korvaan Shiroun logiikka välillä satutti päätäni. Bad endingit, loput normal endingin ja se realta nuaan lisätty last episode on vielä lukematta, mutta kyllähän ne tulee luettua. Hyllyssä odottaa Hollo Ataraxian Vita-versio, mutta sen kimppuun en varmaan suoraan tämä eepoksen kokonaan luettuani etene.

 99 
 : 26.01.18 - klo:22:07 
Aloittaja Orangevision - Uusin viesti kirjoittanut Tube
Desuconissa. Myös Mauno. Muita?

EDIT: Oli kiva coni, voisin mennä toistekin taas joskus.

 100 
 : 26.01.18 - klo:15:56 
Aloittaja Tingle - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Super Mario RPG on Squaren kehittämä rooliseikkailu Super Nintendolle. Pelissä Mario ystävineen kerää seitsemän taikatähteä päästäkseen eroon vieraasta ulottuvuudesta saapuneista miekkaukkeleista. Peli sai myöhemmin jatkoa Paper Mario ja Mario & Luigi -sarjojen muodossa, ja niihin verrattuna SNES:n klassikko on kovin alkeellinen. Iskuihin saa jo lisää tehoa oikein painetuilla minipeleillä, mutta vaikutusmahdollisuudet ovat vielä melko alkeellisia eivätkä eri hyökkäykset juuri eroa toisistaan. Uniikkina piirteenä peli laskee fyysisen vahingon ja taikojen voiman eri tavalla, jolloin tietyt viholliset kannattaa listiä eri ulottuvuudesta. Erityiskiitoksen ansaitsee tarinan tiivis rytmi, peli on esimerkiksi Paper Jam Brossia puolet lyhyempi.

Mitä muistoja muilla resettiläisillä on rakkaan nintendosarjan alkuräjähdyksestä?

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]