Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Mega Man -sarja

08.12.07 - klo:20:54

Relix Poissa

• Defective
  • Wää
Mega Maneista ensimmäinen tuli ulos Nesille lähes tarkalleen 20 vuotta sitten - tekijänä Capcom, Mega Mania kehuttiin siitä, että se oli ensimmäinen tasohyppely missä sai itse valita missä järjetyksessä kentät pelataan, jatko-osa sai lisäkehuja mm. power upeista. Mega Maneista tunnetuin on Mega Man 2, jonka musiikkeja on tiettävästi remixoitu pelimusiikeista eniten, varsinkin viimeisien kenttien musiikkia (Dr. Wily stage1). Kolmos osassa pelisarjaan lisättiin tutut Sub-tankit, liukuminen ja yksi tunnetuimpia asioita - loparit haastavat uudelleen riitaa viimeisessä kentässä. Tästä eteenpäin Mega Maneihin on lisätty mm. Ladattavat aseet, seinäkävely.

Nykypäivänä Mega Mania tavataan lähinnä Nintendo DS:llä ja Playstation Portablella - tosin PSP Mega Manit ovat remakeja Nesin ja Snesin Mega Maneista.
Yhteensä Mega Man pelejä löytyy yli sata, suurin osa näistä on jatko osia ja muutama spin-offi.

Mega Maneista tutut sprite-grafiikat ovat internetin käytetyimpiä grafiikoita sprite-sarjakuvissa.

Erillisä pääsarjoja Mega Manissa on ollut yhteensä 7, suluissa japaninkielinen nimi ja sarjan aloitusvuosi (Japanissa):

- Mega Man (Rockman) (1987) Now I've got your power!
Alkuperäinen sarja, tunnetaan nykyisin usein myös Mega Man Classic -sarjana, jotta se erotettaisiin yleisesti Mega Man -sarjasta puhuttaessa. Pääsarjan pelejä alkuperäisessä sarjassa on 8, plus niiden lisäksi kymmeniä spin-offeja. Ensimmäiset kuusi Mega Mania ilmestyivät NES:lle, kuudetta ei julkaistu Euroopassa. Seitsemäs julkaistiin SNES:lle ja kahdeksas ensimmäiselle PlayStationille. Spin-offeja on julkaistu useille eri konsoleille.

- Mega Man X (Rockman X) (1993)
Mega Manin uusin inkarnaatio, Mega Man X ottaa päähahmon paikan toisessa Mega Man -sarjassa. Apunaan Zero-robotti, Mega Man tuhoaa robotteja jotka Maveric-viirus on ottanut hallintaansa. Pääidea on kuitenkin sama kuin alkuperäisessä sarjassa. X-sarjassa on 8 pääsarjan peliä ja useita spin-offeja. Pääsarjan pelit julkaistiin SNES:lle, PS:lle, PS2:lle ja GC:lle.

- Mega Man Legends (Rockman DASH) (1997)
Mega Man Legends on kolmedee-tasohyppely. Sarjassa on kolme osaa, Mega Man Legends, Mega Man Legends 2 ja esiosa-spin-off, jossa ei edes pelata Mega Manilla: The Misadventures of Tron Bonne. Mega Man Legends petti tekijöidenkin odotukset, eikä sarjalle ole odotettavissa jatkoa.

- Mega Man Battle Network (Rockman EXE) (2001) Jack In! Execute!
Toiseen ulottuvuuteen sijoittuva GBA-sarja, jonka idea poikkesi aiemmista Mega Maneista täysin: Mega Man ja muut robotit ovatkin internet-verkossa eläviä virtuaaliohjelmia, jotka niiden ihmisomistajien apuna tuhoavat vihollisia. Pelisarjassa on yhteensä kuusi osaa, joista useimmista on kaksi tai useampia eri versioita. Spin-offeja julkaistu myös mm. GameCubelle.

- Mega Man Zero (Rockman Zero) (2002)
- Mega Man ZX (Rockman ZX) (2006) Rock On! (MegaMerge!)
- Mega Man Star Force (Ryūsei no Rockman, "Shooting Star Rockman") (2006) MegaMan On The Air!

Boonus - Musiikkia:
http://ocrmirror.org/Mega_Man_3_Mega_Man_2003_OC_ReMix.mp3
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:02:20 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 10.12.07 - klo:13:07
    Mega Man 4  NES:llä oli ensimmäinen kunnon kosketukseni peleihin - poikkeuksena satunnaiset Commander Keen häröilyt emulaattorilla. Pieni sininen mies teki silti asteen kovemman vaikutuksen ja vaikka tiemme erosivatkin lähes lopullisesti siinä N64:n paikkeilla, lienee pitkälti hänen ansiotaan, että harrastan pelaamista suhteellisen aktiivisesti vielä tänäkin päivänä.

... Ja miten voisimmekaan olla mainitsematta Rockmania ja Okkusenmania samassa lauseessa?

Mega Maneista tutut sprite-grafiikat ovat internetin käytetyimpiä grafiikoita sprite-sarjakuvissa.
    Tunnustan.
    « Viimeksi muokattu: 10.12.07 - klo:13:10 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • 10.12.07 - klo:15:02
    SNESin Megamanit ovat deliciousseja, muut eivät sitten oikein maita.
    Kirjattu
  • 10.12.07 - klo:18:24

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    äXät 1-3 ovat minulle pyhiä pelejä ja läpäisty lukemattomia kertoja.
    Muut ovat ihan turhia. ;D
    Olen
    Kirjattu
  • 12.12.07 - klo:15:42
    Yksi lempipelisarjoistani(1-6 siis! Muilla osilla ei ole väliä).

"Aika hyvät musiikit kentissä."
    « Viimeksi muokattu: 12.12.07 - klo:15:58 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:23:18

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
    Muistan, kun pienenä näin ekan kerran Megaman X:n ja ihastuin välittömästi, sitä tulikin hakattua ihan urakalla. Sitten sain NESin ja Megaman kakkosen, ja se on vaikuttanut peliharrastukseeni erittäin paljon, silloin en suunnilleen muuta pelannutkaan. Lähes kaikki vanhemmat Megamanit olen mennyt nyt läpi, tosin tuhmin keinoin. Pelien soundtrackit olivat enimmäkseen erittäin hyviä.

Sais tulla Megaman (X?) Brawliin.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:23:29
    Hmh. Megamanin musiikkeja on tullut kuultua hirmuisesti ja ne ovat niin loistavia, että huh huh...mutta Megaman pelaamiseni rajoittuu sitten pääasiassa Megaman III:een (muistaakseni tuollainen oli GB:lle?) jota pelasin joskus sedän GB:llä tai omalla GBC:lläni. Sekin oli erittäin hauska ja Spark Manin tunnari on niin mahtava mutten ole jaksanut etsiä sitä vaikka kyllä kelpaisi.

Neuvoja, mistä pelistä kannattaisi nyt aloittaa tällaisen Megaman-aloittelijan...mieluusti ei ihan niitä NES- ja GB-pelejä kun niitä saa ruveta etsimään. Uudempia pelejä mieluusti, muttei niitä Battle Networkeja tjsp. roolipelejä, vaan niitä 2D-Megamaneja.

Toki voitte kertoa myös tuon lisäksi jonkin paikan näiden musiikkien kuunteluun. : P
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 14.12.07 - klo:07:50

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Neuvoja, mistä pelistä kannattaisi nyt aloittaa tällaisen Megaman-aloittelijan...mieluusti ei ihan niitä NES- ja GB-pelejä kun niitä saa ruveta etsimään. Uudempia pelejä mieluusti, muttei niitä Battle Networkeja tjsp. roolipelejä, vaan niitä 2D-Megamaneja.
    Megaman X:t 1-4 ilman muuta!
    1-3 ovat Super Nintendolle ja todella mahtavia ja viihdyttäviä pelejä kaikki. Nelonen ei ole aivan niin hyvä, mutta on PS1-peli. Myös Megaman X 6 on ihan kelvollinen peli. Tuon jälkeisiin äXiin ei kannata koskea, vaikka kasi ihan ok peli onkin.
    Olen
    Kirjattu
  • 14.12.07 - klo:11:07

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
    Zeroista oon aina pitänyt. Miekan kans heiluminen on vaan niin kivaa. <3 Alkuperäiset myös aika tiukkaa settiä. Äxistä ei sit hirveesti kokemusta ookkaan. :/
    « Viimeksi muokattu: 14.12.07 - klo:11:12 kirjoittanut Valestis »
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu
  • 14.12.07 - klo:11:21

Relix Poissa

• Defective
    • Wää

Megaman Zx DS:lle, sama haastavuus ja Metroid tyylinen kartta. Tai sitten ne vanhat X-sarjat, Zero-sarja on ainakin omasta mielestäni hiukka vaikeampi kuin muut, silti kaikki hauskoja pelata.

Lainaus
    Toki voitte kertoa myös tuon lisäksi jonkin paikan näiden musiikkien kuunteluun. : P
    http://www.vgmusic.com/ - Midejä lähes kaikista peleistä, tuolta jos ei löydy niin ei mistään.
    http://www.ocremix.org/ - Mp3 remixejä suh. koht. monesta pelistä, 80+ Megaman remixiä.
    http://www.vgmix.com/ - Sivu alhaalla nyt, mutta foorumilta voi löytää jotain. 
    Kirjattu
  • 14.12.07 - klo:11:28
    http://gh.ffshrine.org/soundtracks.php
    Tuolta pitäisi löytyä ihan kunnon mp3 tiedostoja suurimmasta osasta Mega Man/Rockman sarjan peleistä.
    Kirjattu
  • 03.01.08 - klo:23:46
    Ei helkkari.

...
    ...
    ...

Pidin aina Mega Man X:iä paskoina. Nyt totesin että X8 on paras Mega Man pitkiin aikoihin. Kannattaa oikeasti kokeilla, on vallan muikea.
    Kirjattu
  • 04.01.08 - klo:11:12

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Mitähäh... Jotain sieniä syöty..
    Onhan se 8 ihan pelattava peli, mutta aika paska tekele verrattuna vanhoihin kunnon äXiin. Pelin pilaavat ne muutamat Ei-Megaman-Kentät sekä Axl, joka yksin jo lähes onnistuu pilaamaan kaiken.

Uusiin megamanpeleihin en osaa verrata kun en ole pelannut, mutta kasia ei saa sanoa paremmaksi kuin esim. pelejä 1-3.
    « Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:11:14 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • 04.01.08 - klo:12:25
    No siis :D Mega Man X:t on kaikki lähes poikkeuksetta tylsiä, IMO. Alkuperäiset Mega Manit 1-3 ovat toki ylivoimaisesti parhaita, mutta mun mielestä niiden jälkeen Mega Manien paremmuusjärjestyksessä seuraavana tulee ihan selkeästi X8.
    Kirjattu
  • 04.01.08 - klo:14:21

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    No joo. On ne tylsiä minustakin. Kaikki paitsi 1-3. Kutosesta ja kasistakin olen onnistunut nauttimaan. (Paitsi kasissa niistä ajelukentistä -.-)
    Olen
    Kirjattu
  • 04.01.08 - klo:14:36

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Megaman X SNESille on aivan törkeän hyvä peli.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 04.01.08 - klo:14:42
    Ei kenelläkään sattuis olemaan MMX6:n koreankieliseen PC-versioon crackia/no-cd:tä/jotain?
    Kirjattu
  • 05.04.08 - klo:20:56
    Höh enpäs tälläista topiccia huomannutkaan. Pakko kirjoittaa.

Tosiaan Mega Man on minun lempi pelisarjani aivan siitä lähtien kun ensimmäisen kerran näin mega man 2:en. Minä vaan suorastaan ihastuin siihen ja siihen mahtavaan musiikkiin. Ilman sitä minulla tosiaan ei olisi nessiä snessiä tai wiitä.

Mutta itse pelisarjan peleihin. Kaikkia NES:in mega man pelejä olen pelannut ja ne maistuvat aina. Mega Man X on myös erinomainen. Nämä pelit on ne joita voisin sanoa mahtaviksi mega maneiksi:
    MM 1-6
    MM X 1-3

Sen jälkeen sarjan taso on laskenut. Mutta nyt taas pitkästä aikaa kun mega man kolmosen vedin läpi tuntuu, että kyseessä on se paras peli jota olen pelannut.

Kiitos Keiji Inafunelle kun teki tämän sarjan.

« Viimeksi muokattu: 22.04.08 - klo:14:11 kirjoittanut PROTOMAN »
    Kirjattu
  • 17.05.08 - klo:18:34

tuomasth

Todella laadukas (vaikkakin vähän hajanainen) pelisarja. Suosikkipelejäni ovat Mega Man 2, Mega Man X, Mega Man Zero 4 ja Mega Man ZX Advent. Eniten Mega Man -peleissä arvostan haastavuutta ja hyviä musiikkeja.
      Tutustuin Mega Maniin ensimmäisen kerran silloin kun lainasin Mega Man 3:n NES:lle eräältä kaveriltani. Olin tuolloin suunnilleen 12-vuotias. Peli hurmasi minut heti; ihastuin musiikkeihin ja haastavuuteen. Olen ollut Mega Man -fani aina tuosta päivästä lähtien.
      En kuitenkaan ole koskaan pitänyt pelisarjan hajanaisuudesta. Klik <- Katsokaa nyt tätä kuvaa. Jokaisella aikakaudella on oma "Mega Maninsa". Miksi? Eikö olisikin paljon yksinkertaisempaa ja järkevämpää, jos olisi olemassa vain yksi Mega Man, joka sitten ystävineen seikkailisi eri sarjoissa? Yksi riittäisi ainakin minun mielestäni.
    « Viimeksi muokattu: 08.02.09 - klo:17:35 kirjoittanut tuomasth »
    Kirjattu
  • 15.08.09 - klo:09:08
    http://www.thespeedgamers.com/
    Noilla o menossa Mega Man-maratoni, 7h nyt menossa ja Mega Man 7 menossa.
    Vielä tulossa:
    -Mega Man 1-9
    -Mega Man 64 (Legends)
    -Mega Man Legends 2
    -Mega Man and Bass
    -Mega Man X-X8
    -Mega Man X Command Mission
    -Mega Man Network Transmission
    -Mega Man Battle Network 3 Blue
    -Mega Man Zero 1-4

Ite ainaki vielä Legends 1 voisin välillä vilkasta.
    Kirjattu
  • 15.08.09 - klo:10:10

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Kirjattu
  • 15.08.09 - klo:11:52
    Minä marmatan.

http://resetti.net/index.php?topic=10.0

Ja myöskään, Umpimähkäinen ei ole oikea paikka pelikeskustelulle muutenkaan, siispä nyt paloittelen tätä. :)

[edit] Siirretty Umpimähkäisestä oikeaan aiheeseen.

Tosiaan, ihan mielenkiintoisen oloinen maratooni. Voishan sitä hitusen vilkaistakin.
    « Viimeksi muokattu: 15.08.09 - klo:11:58 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 15.08.09 - klo:12:36
    Laitoin hakuun Mega Man, ei tuloksia :x Saatoin kyllä ehkä kirjoittaa yhteen.
    Muuten en ois mähkäseen laittanu
    Kirjattu
  • 19.10.09 - klo:18:34

eebrozgi Poissa

Kirjattu
  • 20.10.09 - klo:22:02
    Heh, meinaakohan joku vielä eeppisesti pelata vaikkapa X5 ja X6 läpi samalla inputilla? Gatesin kentistä tulee kyllä hauskaa menoa sitä tahtia!

Ja tietämättömille, Megisten puolella pelimaailmassa on tapahtunut tällaista ja tällaista nyt tämän vuoden aikana.

Ja kun nyt tähänkin topikkiin postaan vasta ensimmäisen kerran, niin voisin sanoa, että olen pelannut jokaista "viralliseen sarjaan" kuuluvaa peliä (ei siis mitään spin-offeja kuten Mega Man Soccer), paitsi Game Boyn mega maneja, Star Force 3:sta ja Mega Man X7:aa.
    « Viimeksi muokattu: 20.10.09 - klo:22:03 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 23.10.09 - klo:18:24

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Nyt kun tämäkin ketju bumpattiin, voisin minäkin tarinani vuodattaa.

Mega Manilla ei pitkään ollut minkäänlaista sijaa elämässäni. Ainoa yhteentörmäämisemme syntyi, kun luin Pelitin keskinkertaisen arvion Mega Man & Bass -pelin GBA-painoksesta. Tästä sainkin negatiivisen ennakkokäsityksen koko sarjasta ja vasta muutama vuosi takaperin latasin emulaattorille NES:n megikset 2-6. Heti alkuunsa sarjan hunajaisuus lämmitti ruumini, kun huomasin että voivani ampua vain suoraan vaakatasossa!!! Vähemmän on enemmän, kuten sanonta kuuluu ja olin aivan täpinöissäni kun en voinut vain mäiskiä kaikkea kerralla paskaksi vaan joutui odottamaan lepakoitten tulevan alas samalla kun väistää oravan sivulta heittämiä porkkanoita kun pitää varoa vieterisammakoitten tultasyökseviä ampiaispesiä ja jaaaaaaaaaa. Olin aivan myyty. Olin kohdannut tasoloikan, jossa oli haastetta. Juuri Mega Busteriin ihastumiseni vuoksi en edelleenkään tykkää käyttää muita aseita kuin Wilyn kentissä, tekevät homman turhan tylsäksi ellei yritä speedrunnia.

Näistä klassikko Megiksistä minuun eniten on iskenyt MM9 parhaan kenttäsuunnittelun, tiukimman vaikeusasteen sekä hauskimpien aseitten ja Robomestarien myötä. Musiikkinsakin puolesta kuuluu sarjan kärkikastiin. Mega Man 2:sta tuskin mitää tarvinnee puhuakkaan, mutta Megis 3 ei oikein kolahtanut. Rush ja liuku olivat hauskoja lisiä, mutta kenttäsuunnittelussa paistoi viimeistelemättömyys ja keskinkertaisuus hauskuuden kustannuksella. Etenkin viimeiset kentät ovat pelkkää suoraviivaista eteenpäin kävelyä. Lisäksi Shadow Mania ja suurinta osaa Doc Boteista on liki mahdotonta voittaa ilman oikeaa asetta. Mega Man 4:n ladattava ammus on tylsimys ja sitä hyödyntävissä peleissä vain sillä voi saada jotain vahinkoa bosseihin aikaan. MM5 jäi mieleen jymyjännästä vesiskootteriajosta ja MM6 oli mukavan leppoisaa pelattavaa.

Klassisen lisäksi muitakin Megis sarjoja on tultu kokeiltua, mutta eivätpä vaan ole iskeneet. MMX oli kovin tavanomainen tasoloikinta ja paremmat grafiikat, mukasynkempi juoni ja jotkut säälittävät eläimet ultramaskuliinisten äijäbottien sijasta tekivät pelistä todella lapsellisen tuntuisen. Ihan kiva peli, mutta omasta mielestäni jää samalle tasolle Marioitten ja Sonikkien kanssa. Mega Man Zero vaikuttaa todella mielenkiintoiselta peliltä, mutta kontrolliensa puolesta se ei vain sovi näppiksellä pelattavaksi. Battle Network taasen oli todella keskinkertainen roolipeli kevyin strategisin vivahtein. Pomomatsit vanhoja robomiehiä vastaan olivat kyllä nannaa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:17:02

Tingle Poissa

• Paavo
    Nyt olen reippaan viikon ZX Adventtia mättänyt ja olen kyllä positiivisesti yllättynyt. Eihän tätä juuri voi mitenkään klassiseen sarjaan verrata, mutta pirun mukavaa toimintaahan tämä on. Testostoriniarvot nousevat kivasti kun sormella vasemmalla etusormella hakkaa dashia ja oikealla heiluttaa hakkua ennen kuin viholliset ehtivät änähtääkkään. Kenties äksä ei mieltäni lämmittänyt nimenomaan kömpelön näppäimistön vuoksi, kunnon namuskoilla homma rullaa kuin Napal Man. Myös kaikilla eri olomuodoilla pelleily on osoittautunut hupaisaksi, vaikkei niiden tasapainottamiseksi ole juuri vaivaa nähty. Ourobosta olen jo käynyt katsomassa, mutta latasin tilanteen ennen vedenalaista tulivuorta kun olin huijannut (käyttänyt sub tankkia!) Promotheusta ja Pandoraa vastaan.

Olisi jo aika kuulla jotain ZX3:sta. MM9:n kanssa Inti todisti pystyvänsä ylimaalliseen Mega Man elämykseen ja kyseisen pelin jälkeen sarja on tehnyt komean paluun suuren yleisön tietoisuuteen, joten varmasti uusi tasoilla loikkiva Megis tietäisi edeltäjiään huomattavasti paremmat myyntiluvut.
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:17:12
    ZX3:sta on ollut monen sorttista huhua (Axess Files, Extremus ja joitakin muita), mutta pääsyy miksi ZX3 pitäisi tulla on Adventin Expert Ending (huom. Spoilereita).

Itse kyllä mielelläni ottaisin ZX3:n, sillä Advent oli jo paljon parempi suunta ensimmäisen ZX:n jälkeen. Musiikitkin ovat mieleenpainuvampia Adventissa.

Tällä hetkellä kyllä odottelen enemmän Mega Man X9:ä, mutta siitä voikin jo spekuloida, kun X-sarjan Zeron lisääminen (puhumattakaan Frank Westin X-asuste) Tatsunoko VS Capcomiin saattaa olla viittaus tulevasta.
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:10:17

Tingle Poissa

• Paavo
    Ouroboroksen piikeiksi muuttuvat piikit ovat jänniä *_* Saakos muuten noita Mega Man Bosseja jollain tavalla uudelleen haastettua?

Itse en usko tai toivo kolmannen ZX:n sijoittuvan Adventin jälkeiseen aikaan. Prometheuksen ja Pandoran, sekä Axess Filen Mega Man -nelikon tarina on selkeästi ZXA:ssa ollut vain pohjustamassa jotain suurempaa kokonaisuutta ja näiden omia pelejä pitäisin todennäköisimpänä. Shadowin Tatsunokopäätelmiä en kamalan tosissani ottaisi, noita hahmoja nyt revitään sieltä sun täältä Capcomin historiasta. Jos haluaisin seuraavan MM:n olevan vain mahdollisimman hyvä peli, toivoisin eniten Megis Kymppiä, mutta onhan noita klassisen sarjan pelejäkin ihan riittämiin vähäksi aikaa.

Ja tottakai pitää ZX Adventin parhaista viisuista jotain koostetta laittaaa! On tosin sikäli ennen kuulumatonta,  että peli kuulostaa minusta uudelleen sovitettuna alkuperäistä parempana :E

Destiny / Grey
    Slam Down / Bösse
    The Wind / Aeolus
    Twisted Vine / Rospark
    Bullet Drive / Siarnaq
    Soul Ablaze / Finaalimättö
    Trap Phantasm / Pandora & Prometheus
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:11:03

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Saakos muuten noita Mega Man Bosseja jollain tavalla uudelleen haastettua?

Saa, alku alueen katoilla on tyyppejä, puhu niille.

Ja kaikki nuo kappaleet, muttet listannut esimerkiksi Overloadedia, Whisper of Relicsiä tai koko pelin parhainta biisiä: Rockman a:ta.
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:12:37
    No kun tässä topikissa ei vielä ole tätä näemmä mainittu, niin on tekeillä faniprojekti, joka kulkee nimellä Mega Man X: Corrupted (pelin ohjelmoijan YouTuupi).

Kyseessä on flashillä tehty fanipeli joka on tehty retromaisesti 16-bittisillä graffoilla. Normaalista Mega Man X-pelistä poiketen Corrupted on metroidvaniamainen, hieman ensimmäisen ZX:n tyyliin. Peli sijoittuu rinnakkaisesti Mega Man X6:n tilalle ja pelissä voi pelata X:llä ja Zerolla. X on saanut käytettäväkseen Ultimate Armorin ja kaksi aivan uutta haarniskaa: Phoenix Armorin ja Hydra Armorin. Näiden kahden uuden haarniskan osia X voi yhdistellä erinlaisten efektien saamiseksi. Zerokin on saanut tutun Black Armorinsa, mutta mukaan on myös laitettu uusi Viral Armor.

Muita videoita:
    Pelin muusikon YouTuupi, musiikkinäytteitä tulevasta on saatavilla.
    Yksi pelin artisteista. Tehnyt jokusen speedpaintin noista uusista haarniskoista.
    « Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:12:39 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:12:39

Tingle Poissa

• Paavo
    Tarkoitin nyt noita Thetistä, Aeolusta, Siarnaqia ja Atlasta. Pseudoroideja olen jo kurmottamaan päässyt.

En kyllä kaikkia pelin parhaita veisuja yrittänytkään listata, mutta korjataanpa

Overloaded / Thetis
    Whisper of Relix / Hedgeshock
    Rockman antique
    Brimstone / Queenbee
    Path to the Truth

Mitäs minä näitä oikein listaamaan. Koko OSTi on aivan uskomaton *_*

flashillä tehty
    Joo siinä meni se kytevä kiinnostus >_>
    « Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:12:42 kirjoittanut Tingle »
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:14:49

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Tarkoitin nyt noita Thetistä, Aeolusta, Siarnaqia ja Atlasta. Pseudoroideja olen jo kurmottamaan päässyt.

Aij, niitä ei taida.
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:18:12

eebrozgi Poissa

flashillä tehty
    Joo siinä meni se kytevä kiinnostus >_>
    Äläs nyt, tämä on kiintein näkemäni flash-peli ikinä. Ei lähimaastossakaan arcade.fi tai NG-perusmassan kanssa.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 24.11.09 - klo:16:20

Tingle Poissa

• Paavo
    ZX Adventin puhkoin eilen lävitse. Kiva pelihän tuo, pakko myöntää. Loppubossen kanssa en vaan jaksanut enää painia vaan hörppäisin tankeista käytännössä rajattomat elämät. Model Z:n karkaaminen oli mielestäni selkein viittaus tulevaan tsetaäksään -> joko pelataan taas Ventillä ja Ailella uudestaan aluksi pelkällä X:llä ja sitten löydetään vanha tuttava, tai sitten Z löytää uuden biolinkin, joka sitten perii ekan ZX:n sankarilta X:n.

Äläs nyt, tämä on kiintein näkemäni flash-peli ikinä. Ei lähimaastossakaan arcade.fi tai NG-perusmassan kanssa.
    Nyt katsahdin gameplaytakin ja kyllä se yllättävän kivasti näyttikin rullaavan. Kenttädesign nyt oli aikamoista kuraa, mutta kyseessä lieneekin ollut pelkkä alkutöherrös.

Uusi sääntö: ei viestejä ilman aiheeseen liittyvää musiikkilinkkiä >)

Battle Network - Title
    Kirjattu
  • 25.11.09 - klo:14:55
    Biisi: Mega Man Battle Network 3 - Great Battlers, jos noin heti Battle Networkilla Tingle aloitti.

Lainaus käyttäjältä: Tingle resetti.net IRC-kannulla
    [14:48] Tinglemies: latasin Megis seiskan
    [14:48] Tinglemies: oli paskaa
    [14:48] Tinglemies: lopetin
    [14:48] Tinglemies: meen
    [14:48] Tinglemies: moi

Jos et tykännyt siitä Capcomin 16-bittisestä versiosta, niin voisit vaikka kokeilla fanien tekemää 8-bittistä Mega Man 7-FC:tä (paina "ver.final2" kohtaa ladataksesi). Ei ole mikään romhack, vaan ihan pohjamudista ohjelmoitu faniversio Wintoosalle.

Mega Man 7 on kyllä varsin väheksytty tekele noista klassisista megiksistä, mutta itse koin Mega Man 8:n paljon köykäisemmäksi.
    Kirjattu
  • 25.11.09 - klo:16:23
    Huhhuh, että oon innostunu tosta Battle Network ykkösen Remakesta, Tinglen linkki toi muistoja mieleen :) Itehän oon siis vetäny kaikki paitsi ne 3D-bullshitit läpi ja kolmosesta vielä molemmat versiot B) Ihan käsittämättömiä pelejä on kaikki.

Battle Network - Title
    Hävisit.

Kirjattu
  • 25.11.09 - klo:18:10

Tingle Poissa

• Paavo
    Pelasin lisää Seiskaa. Paskaa oli. Kyllä minä noista MM7:n ja MM8:n kasibittiserkuista tiesin ennestään, mutta halusin menettää neitsyyteni näitten originaalien parissa.

ZXA:n aloitin Expertillä. Tylsää oli. Kenttäsuunnittelu ei ole muuttunut mitenkään, vihut vaan ovat kestävämpiä >_>. Pettymys oli Boss Rushikin, vai Survival Roadiksiko sitä tässä kutsuttiin. Ei pääse tässäkään vetämään Venttiä turpaan :/

BN OSS ei sitten kiinnosta yhtään. Musiikkia ei ole remiksattu, grafiikat ovat samat ja alkuperäinen pelikin sopii DS:n alanassuun. Skenaarioita nyt on yksi lisää, jokin kökkö moninpeli on mukana ja lopussa saa pelata Starforcen sankarilla, mutta siinä se. Mega Man 9:n myötä olisi uusi Naveja saanut revittäväksi yhtä Time Mania enemmänkin.

Olenko muuten ainoa, jonka mielestä Green Grass Gradation ja Rockman a ovat hyvin pitkälti yksi ja sama kappale? O_o
    Kirjattu
  • 25.11.09 - klo:21:17
    ZXA:n aloitin Expertillä. Tylsää oli. Kenttäsuunnittelu ei ole muuttunut mitenkään, vihut vaan ovat kestävämpiä >_>
    Käsittääkseni Mega Man 9 on ainoa Megis, joka vaihtaa vihollisten sijaintia vaikeusasteesta riippuen. Muissa peleissä se on vain sitä, että saat enemmän vahinkoa/et voi hankkia lisää pituutta energiapalkille (MMZ3, MMZ4 ja ZX:t) ja viholliset ovat kestävempiä.

Olenko muuten ainoa, jonka mielestä Green Grass Gradation ja Rockman a ovat hyvin pitkälti yksi ja sama kappale? O_o

No Rockman a:n aikana pyörivä kappale aikalailla vain Green Grass Gradation joka on vain ajettu 8-bittisten filttereiden läpi. Eipä siis ihme. Huomasin noiden kahden kappaleen yhtäläisyyden heti ensimmäisellä kerralla kun testasin Megaman a:ta.

Niin, ja oletkos testannut vielä Mega Man & Bass? Se on mielestäni paras noista "ei kasibittisistä" klassisista Megiksistä. Muistakkin testata SNES-versiota. GBA:lla MM&B ei pääse kunniaansa.

Mega Man & Bass - Boss Battle Theme
    « Viimeksi muokattu: 25.11.09 - klo:21:28 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 27.11.09 - klo:15:39

Tingle Poissa

• Paavo
    Inafune se jaksaa vatvoa Legends kolmosta. Hassu mies  *<3*

Niin, ja oletkos testannut vielä Mega Man & Bass? Se on mielestäni paras noista "ei kasibittisistä" klassisista Megiksistä.
    Onko se muka jokin syy kokeilla?  :P Kai sitä joskus voisi räplätä.

Mega Man 9 - Concrete Jungle, remixattu MMX:n tyyliin sopivaksi.
    Kirjattu
  • 27.11.09 - klo:19:23
    Inafune se jaksaa vatvoa Legends kolmosta. Hassu mies  *<3*

Ei Inafunea juuri mikään estä tekemästä Legends 3:sta, kuin se, että hänellä ei ole vain tarpeeksi auktoriteettia noiden peliprojektien kannalta. Aika monesti hän on sanonut, että jos hän pääsee kapuamaan urallaan korkeammalle pestille niin MML3:n todennäköisyydet moninkertaistuisivat.

Mega Man Legends - Main Gate
    Kirjattu
  • 03.12.09 - klo:18:41

Tingle Poissa

• Paavo
    Starforce Leo saapui ja mitäs mitäs. Kansi on ihan siisti vaikka vähän rytyssä onkin. Alkuintro on joka kerta erilainen ja siinä soi kiva kipale taustalla. Mutta sitten kun päästään itse peliin niin ... tämähän täysin samanlainen kuin Battle Network  ._. Grafiikat, peliympäristö ja pelimekaniikka ovat identtisiä vanhan kanssa. Kortitkin ovat vanhoja tuttuja, vaikken BN:ää jaksanut paria pomoa edemmäs. Ainoa muutos on, että miekka on ihan rikki ja särki lukotuksen myötä. Kyllä tämä silti ihan hintansa väärti räpellys on, olisivat vaan moineet keksiä konseptiin jotain uuttakin kun kerran uusille urille ovat lähteneet. Kivana lisänä DS:n pelissä ei tekstiä pääse edes alanäytöltä naputtamaan XC

Jam Projectin versio Okkusenmanista
    Kirjattu
  • 04.12.09 - klo:21:49

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Helvetin hieno versio.
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:07:02
    Mega Man 10 tulossa ja mitä ilmeisimmin jatkaa ysin viittoittamalla tiellä. En kyllä voi valittaakaan.
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:16:43
    Nintendo Power skannaus

Sheep Man = Mareep wannabe  *pacman*

Mega Man 9 - Title Theme

Edit:
    ETTE POSTAA ILMAN MEGIS MUSAAN VIITTAAVIA LINKKEJÄ SIT PRKL  >:O
    « Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:18:01 kirjoittanut Joulu-Varjoii2 »
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:19:36

Tingle Poissa

• Paavo
    ...

...

Kuolen. Liian hyvää ollakseen totta *_*

Sheep Man nyt ei kauheasti saa boksereitani tutisemaan, eikä skannin kaksi alempaa kuvaruudunkaappausta kentistäkään vaikuta erityisen mielenkiintoisilta, tosin vasemmaisessa saattaa olla ihan kentän alkua ja mahdollisesti molemmat iisimoodilta. Ylin skreeni taas on maukas.

Keitäs veikkaatte kolmanneksi pelattavaksi hahmoksi? Bass olisi aika ilmeinen valinta, mutta Rolli olisi enemmän omaan mieleeni :3

Mega Man Starforce - Title
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:19:44
    Uuh Star Forcen Title Screen musa. <3 Hiton hyvä. Varsinkin ekassa SF:ssä tuli hieno fiilis kun Rise of a Hero soi kun on hakannut jonkun bossin jne. Harmi ettei sitä käytetty kakkosessa ja kolmosessa niin paljoa. :(

MM10:stä... jee, himo.

Ja Shattouwiin pyynnöstä Megis musaa: MM Star Force 3 - PVP Battle
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:20:15
    Keitäs veikkaatte kolmanneksi pelattavaksi hahmoksi? Bass olisi aika ilmeinen valinta, mutta Rolli olisi enemmän omaan mieleeni :3

Se on Bass. Todiste

Mega Man Zero 3 - Cannon Ball (vs Omega Final Form)
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:20:54
    En välttämättä pitäisi sanalla "Huhu:" alkavaa uutista todisteena.

[edit] Mega Man ZX Advent: Determined Eyes (Double Megamerge)
    « Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:21:50 kirjoittanut Joulu-Osiris »
    Kirjattu
  • 10.12.09 - klo:21:04
    No huoh, en taaskaan huomaa mitään, kun aika nopeasti luin tuon. Itse kyllä pitäisin Bassia todennäköisempänä kuin Rollia. Sillä jos MM10:n tarina menee siten, että Roll on viruksen kourissa, niin se sulkisi hänet pois (Roll oli "kuumeisena" Rockman Super Adventuressa ihan offari huomiona), mutta tuokin kuuluu vielä aikalailla tuon "huhun" pohjalle tehtyyn spekulaatioon, niin juu. Mutta kyllä silti aika paljon noista "todisteen" asioista ilmenivät olemaan totta.

Mutta jos ei, niin ainakin luulisi olevan lisäinfoa kokonaisessa Nintendo Power artikkelissa (huomaa kuinka lause loppuu kesken toisen sivun lopussa) tai 17. päivä Mega manin syntymäpäivänä.

Mega Man Zero 4 - Freesia

Viestit yhdistetty
    Tinglen "pyynnöstä" kopsaan tän Resetin IRC-kannulta:

[21:40] Shadowii2: Syy Zeron horroksessa oloon ja samalla Zero-sarjan tausta: Zerolla  huomattiin olevan eräänlainen sivuvaikutus ruumiissaan, että hän on immuuni Sigma Virukselle ja hän levittää sitä minne hän meneekään. Zero näin luovuttaa oman ruumiinsa tutkittavaksi ja puhdistettavaksi viruksesta, näin ollen hänet laitetaan horrokseen. X taistelee 100 vuotta yksinään maverickeja vastaan ja samalla Neo Arcadia - eräänlainen utopia perustetaan. Kyseisenä ajanjaksona Maverick Wars (X-sarjan aikana käynyt sota reploidien välillä) on saatu päätökseen, kun luodaan "Mother Elf". Ohjelma, joka pystyy puhdistamaan kaiken haitallisen koodin reploideista lopullisesti. Dr. Weil kuitenkin laittaa näppinsä peliin. Hän manipuloi Mother Elfin ja varastaa Zeron alkuperäisen ruumiin (hänen ruumiinsa vaihdettiin viruksen puhdistuksen aikana), yhdistäen ne ja luo Omegan, ja Mother Elf saa uuden nimen: Dark Elf. Dark Elfiä ja Omegaa käyttäen Dr. Weil aloittaa Elf Wars-nimellä kulkevan sodan.  80% ihmisistä ja reploideista tuhoutuu sodan aikana, kunnes Zero herää ja X:n rinnalla pysäyttää Dr. Weilin. Dr. Weil karkoitetaan avaruuteen Neo Acradiasta ja Zero menee takaisin horrokseen. Dark Elf kuitenkin oli edelleen ongelma, ja sen ratkaisuksi X käyttää ruumistaan lukitakseen sen ulottumattomiin Neo Arcadian sisällä. Koska X toimi Neo Arcadian johtajana, ja hänen ollessa poissa, tarvittiin uusi johtaja. Ciel niminen tutkija loi kopion X:stä, Copy-X:n. Copy-X oli kuitenkin alkuperäistä X:ää diktaattorimaisempi johtaja, joka merkkasi kaikki häntä vastustavat tuhottavaksi. Ciel perustaa Resistancen monien reploidien kanssa ja karkaa Neo Arcadiasta. Vainottuna Resistance kuitenkin on tuhoutumaisillaan, kunnes eräänä päivänä Zero löydetään.
    [21:40] Shadowii2: Saatan unohtaa jonkun tärkeän yksityiskohdan, mutta tuossa on suurinpiirtein ne tärkeimmät pointit
    « Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:21:46 kirjoittanut Joulu-Varjoii2 »
    Kirjattu