Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Legend of Zelda: The Wind Waker

18.02.13 - klo:17:08
Enpä ole koskaan kuullut kenenkään kääntävän persoonallisuutta suoraan huonoksi piirteeksi.
Isoissa ihmismassoissa kyllä. Jos pitää valita joko nippu kasvottomia möllöttäjiä tai kaupungillinen NPC:itä á la Majora's Mask joilla on yksi ainoa, lähinnä vitutuskäyrää nostattava luonteenpiirre, ja siihen liittyvä "hassu" ominaisuus niin valitsen kasvottomuuden koska tahansa.

Ja näistä idiooteista pitäisi vielä välittää esimerkiksi sanotaanko vaikka sen sijaan että niitä potkisi haaruksiin kunnes lopettavat.

Tässä tiivistetysti miten Majora lähes tuhosi koko sarjan.

Lähinnä siis haluan sanoa, että nautin niistäkin.
Huhhuh, pelkäsin jo että oli aiemmin tosissasi. Älä säikyttele tuolla tavalla.

Mutta joku Arbiter's Ground esimerkiksi - ah - on sarjan ehkä paras luolasto.
Siis annahan kun kertaan: Sinun mielestäsi se että ensin juoksennellaan vähän ympäriinsä kevyen puzzleilun ja tappelemisen merkeissä, ja sitten yhtä helevetin mielenkiinnotonta putkea pitkin on sinusta koko vitun sarjan paras luolasto?

Lainaus
(OoT:n ja MM:n vesiluolastot olivat muutaman läpipelikerran verran inhokkejani, mutta opin rakastamaan niitä.)
Miksi minä olen täällä ainoa joka tunnistaa aivan loistavan luolaston kun sellaista pelaa? Ei kun ihan oikeasti. Miksi minä olen täällä ainoa joka osaa arvostaa sitä että Water Templen läpi ei vain kävellä, tai edes tapella ja pulmailla, vaan siellä voi myös eksyä tai huomata joutuneensa umpikujaan, samalla kun nippu "tunnelmaa" arvostavia tyyppejä kehuu joitain sarjan paskinta level-designia edustavia töräyksiä?

Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:17:35

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Muista lääkkeet.

    Pidän Majoran dungeonsuunnittelusta enemmän kuin Ocarinan juuri siksi, että osassa luolastoista on todella mahdollista jäädä jumiin ja eksyä. OoT on tällä saralla melkoista läpijuoksua, ainakin suurimmaksi osaksi. Myös hahmosuunnittelussa peli nousee edeltäjänsä yläpuolelle, koska ilahduttavan monelta NPC:ilta löytyy sekä toistettavia repliikkejä, että luonteenpiirteitä enemmän kuin yksi kappale. Mielestäni on myös melko absurdia väittää persoonallisemman hahmosuunnittelun tuhonneen koko sarjan.

    Onneksi kuitenkin olet täällä kertomassa asioiden todellisen laidan. :)
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:18:02
    Vesitemppelissä taisin olla hukassa tasan siihen asti kunnes tajusin, että keskushuoneessa olikin tunneli alempaan kerrokseen. Muutenhan luolasto on aika yritys-erehdys painotteinen viritelmä, jossa lähinnä ottaa pattiin kun hoksaat että vielä täytyisi yksi avain tempaista jostain. Sitten rampataankin edestakaisin nostelemassa/laskemassa vedenpinnan tasoa. Säätäminen rautasaappaiden kanssa ei varsinaisesti menoa helpottanut, vaikka meneekin pääasiassa kömpelön inventaarion piikkiin.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:18:13
    Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia OoT:n vesitemppelin kanssa. TP:in vastaavassa olin jumissa jonkun puoli tuntia. :D
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:18:16
    Mielestäni ja muistaakseni Ocarinan temppeleistä vain Fire ja ehkä Spirit Temple olivat läpijuoksua, ts. sellaisia joissa ei voi eksyä. Lapsiluolastot nyt olivat pelkkää tutorialia.

    Ja Water Templehän ja siihen liittyvät asiat olivat se mitä päiviteltiin kovakouraisimmin tuossa 3D-versiossa, juuri tuon tunnelin olemassaolo viedään pelaajan tietoisuuteen pienen välipätkän avulla, ja tietty rautasaappaat oli kätsympi laittaa päälle. Temppelissä oli myös visuaalisia vihjeitä enemmän, eri värit ohjastivat huoneisiin jossa veden tasoa pystyi vaihtamaan.
    Mutta se just Water Templessä oli, kun piti jatkuvasti backtrackkäillä vanhoihin paikkoihin kun tosiaan tajusi, että yksi avain uupui. Eihän siinä muuten varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta liikkuminen tuolla temppelissä ei veden, pitkien käytävien, veden tason vaihtelun ja ties minkä lisäesteiden takia ole kovin miellyttävää puuhaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:18:37

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Pelasin OoT:in kolmannen kerran läpi tuossa 2011 loppuvuodesta ja yllätyin ihan itsekin, miten yksinkertaisia luolastot pääosin olivat. Toki peli oli minulle ennestään tuttu, mutta edellisestä kerrasta oli kuitenkin vierähtänyt lähemmäs neljä vuotta, joten tuoreessa muistissa tyrmien designit eivät missään nimessä olleet. Lapsiluolastot ovat tosiaan lähinnä harjoittelua, mutta aikuisdunskuistakin oikeastaan vain Water ja Forest ovat sellaisia, joissa välillä pitää pysähtyä miettimään etenemistä. Forestissakin se johtuu lähinnä siitä yhdestä ensimmäisen huoneen avainarkusta, jonka tällä kertaa älysin käydä avaamassa heti kättelyssä. Water Temple taas on juurikin tuota avainten perässä reissaamista. Fire, Spirit ja Shadow ovat kaikki varsin selkeitä. Bottom of the Wellin seiniä ja lattioita joutuu kieltämättä jonkin verran hinkkaamaan Lens of Truthin kanssa, eikä etenemisreitti ole aivan selvä.

    Majoran Great Bay ja Stone Tower taasen aiheuttivat minulle taannoisella uusintakierroksellakin ihan oikeita jumitushetkiä. Toki Majoran olen aiemmin läpäissyt vain kerran, mutta luolastot olivat muutenkin mielestäni selvästi monimutkaisempia ja kinkkisempiä kuin Ocarinan vastaavat, etenkin Stone Tower. Nostaisinkin sen helposti koko sarjan parhaimmaksi luolaksi.
    « Viimeksi muokattu: 18.02.13 - klo:19:17 kirjoittanut Tapza »
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:18:50
    Majoran hahmoja en koe millään tasolla ärsyttäväksi. Kyseessähän olivat ulkoisesti hahmot kuin Ocarinassa, mutta eri  persoonallisuuksilla, ja niille oli annettu enemmän roolia pelissä, kuin mitä Ocarinassa, jossa ne vaan jökötti paikallaan koko pelin. Mutsiis, mielestäni Zeldojen hahmot alkoivat olla Roykan kuvaamalla tavalla ärsyttäviä vasta TP:ssä. Ei sitäkään tosin peliä mielestäni hahmot pilanneet, vaan se että peli oli täys Ocarinan toisinto  heikommilla luolilla ja höystettynä epäonnistuneella yrityksellä toistaa tiettyjä Majorassa upeasti toimineita piirteitä (synkkyys, persoonalliset hahmot jne) Toki Ocarinakin tietty toisti paljon Link to the pastista, jotkut väittää 3Dremakeksi,helvetin hyvä sellainen  se  ainakin toki on.Water Temple ei ny mikään suosikkini ole, joskaan ei inhokkikaan. En ole koskaan pitänyt sitänyt erityisen vaikeena- tosin viime pelikertani taisi olla Master Quest, jossa se on jostai syystä helpompi. MM:n kolkosta vedenpuhdislaitoksesta  diggaan ehkä vähän enemmän.
    « Viimeksi muokattu: 18.02.13 - klo:18:55 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:19:38
    Zelda-pelien kutsuminen toistensa kopioiksi alkaa olemaan hieman turhamaista kun oikeita remakeja on alkanut sadella.

    Huom. kuulun siihen ryhmään joka hakkaa virtuaalisesti (ja yleensä kuvitteellisesti) jos joku väittää Nintendon suoraan kopioineen aina Ocarinaa sen jälkeen tulleita Zeldoja tehdessä.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:20:06
    Taitaapi olla enemmän tunnesyyt vaikuttamassa kummanko N64- Zeldan  luolastoista tykkää eniten. Molemmat juoksee aika leikiten läpi useiden nyt useiden läpipeluukertojen jälkeen. Silloin joskus muksuna pelatessa niitä jumikohtia tietty tuli molempien pelien  dunskuissa. Majora oli ekalla läpipeluukerralla haastavampi lähinnä aikarajoituksen vuoksi, varsinkin kun eihän silloin luonnollisesti ollut vielä mistään aikaahidastavasta biisistä hajuakaan.

    Parasta luolastoa koko sarjasta on aika hankala nimetä. Haastavimmat löytyvät kiistatta 2D-osista, mutta ulkoasultaan, musiikeiltaan ja tunnelmaltaan ikimuistoisimmat molemmista N64-osista. Stone Tower on hyvä esimerkki. Forest Temple on toine suosikkini.  Oraclet on minulta vielä pelaamatta, kuullemma niissä olis ne sarjan nerokkaimmat luolastot.
    « Viimeksi muokattu: 18.02.13 - klo:20:10 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:21:32

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
      • Nintendo Network ID: Laatikko
    Tubella on aika pitkälti samat fiilikset TP:n luolista kuin minulla, Arbiter's ja Lakebed ovat myöskin omia suosikkejani koko sarjasta ja kaksi viimeistä dunskua eivät olleet kovinkaan kummoisia.

    Jos dungeonien perspektiivistä kattellaan 3D Zeldoja niin sanoisin TP > OoT & MM > SS >> WW. Tuo kuvaa myös aika pitkälti omia fiiliksiäni pelien paremmuusjärjestyksestä muutenkin (poislukien tupla>:n WW:n edessä), taidan tykätä dungeoneista hih.

    Oracleissa on tosiaan hiton kova kokonaisuus, siellä ei oikeastaan ole edes mitään selkeää pohjanoteerausta luolien osalta. Mielessä pyörii vaan OoA:n Crown Dungeonin musiikki, joka meinaa yksinään tehdä paikasta sietämättömän ._.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:21:46
    Mutta joku Arbiter's Ground esimerkiksi - ah - on sarjan ehkä paras luolasto.
    Siis annahan kun kertaan: Sinun mielestäsi se että ensin juoksennellaan vähän ympäriinsä kevyen puzzleilun ja tappelemisen merkeissä, ja sitten yhtä helevetin mielenkiinnotonta putkea pitkin on sinusta koko vitun sarjan paras luolasto?
    Ei vaan Arbiter's Ground. (Kuvauksesi ei sovi siihen, eli uskon sinun tarkoittavan jotain muuta luolastoa.)

    Miksi minä olen täällä ainoa joka tunnistaa aivan loistavan luolaston kun sellaista pelaa? Ei kun ihan oikeasti. Miksi minä olen täällä ainoa joka osaa arvostaa sitä että Water Templen läpi ei vain kävellä, tai edes tapella ja pulmailla, vaan siellä voi myös eksyä tai huomata joutuneensa umpikujaan, samalla kun nippu "tunnelmaa" arvostavia tyyppejä kehuu joitain sarjan paskinta level-designia edustavia töräyksiä?
    Oletko oikeasti noin ylimielinen vai koitatko vain provota? Pelasin Ocarina of Timeä ensimmäistä kertaa kai seitsemänvuotiaana. Siinä iässä minulle tuollainen liiallinen monimutkaisuus oli vielä turhauttavaa ja lisäksi vesitemppeleiden inhoamiseen vaikutti osaltansa varmasti kaikkia vesikenttiä kohtaan tuntemani pelko, kun olin Banjo-Kazooien CLanker's Cavernissä oppinut pelkäämään vesikenttiä - hukuin kentässä lukemattomia kertoja. Majora's Maskiakin pelasin ensimmäistä kertaa alle 10-vuotiaana. Kun pelitaidot vähän kehittyivät, alkoi niitä vaikeampia kenttiä arvostaa eri tavalla kuin ennen. Se, että joutui vähän miettimään ja kenttä oli sen verran monimutkainen, että sitä ei muistanut ulkoa, oli positiivinen eikä negatiivinen asia toisin kuin vähän nuorempana.

    Mitä tulee taas esimerkiksi Arbiter's Groundiin, niin pelkkä spinnerin käyttäminen on niin siisti juttu, että vaikka luolastossa ei olisi ainuttakaan puzzlea, vaan pelkkää spinnerillä leikkimistä sekä aivan mahtava pomotaistelu, olisi se silti ihan kiva. Luolaston ei välttämättä ole pakko olla pelkkää sekavaa edestakaisin menemistä kaavalla, jota kukaan ei voi oppia ulkoa, jotta luolasto voisi olla miellyttävä. Luolastosta voi tehdä niin moni erilainen asia miellyttäviä. Joudun kuitenkin olemaan Tapzan kanssa vähän eri mieltä: vaikka Twilight Princessin kaksi viimeistä luolastoa olivatkin tunnelmiltaan mukavia, niin pelkkä läpikäveleminen ja tunnelmasta nauttiminen ei riitä. Pitäisi olla jotain muutakin, edes muutama haastava puzzle. Etenkin Twilight Palacesta muistan ainoastaan muutaman turhauttavan "puzzlen", jotka eivät vaatineet mitään ajattelua vaan ainoastaan niiden mekaanista suorittamista.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:11:23
    Pidän Majoran dungeonsuunnittelusta enemmän kuin Ocarinan juuri siksi, että osassa luolastoista on todella mahdollista jäädä jumiin ja eksyä.
    Paskaa.
    Lainaus
    OoT on tällä saralla melkoista läpijuoksua, ainakin suurimmaksi osaksi. Myös hahmosuunnittelussa peli nousee edeltäjänsä yläpuolelle, koska ilahduttavan monelta NPC:ilta löytyy sekä toistettavia repliikkejä, että luonteenpiirteitä enemmän kuin yksi kappale.
    Ja oliko yksikään niistä millään tasolla edes siedettävä? Ei ollut.
    Lainaus
    Mielestäni on myös melko absurdia väittää persoonallisemman hahmosuunnittelun tuhonneen koko sarjan.
    Ehkäpä, mutta hyvin pitkälti sillä Majora siinä kuitenkin onnistui. Minusta on aivan liian iso sattuma, että Majoran jälkeen jokaisen isomman Zeldan isona fokuksena on ollut nimenomaan tarina, kaupungit ja NPC:t, mutta pääpeli imee.

    Okei, siihen joukkoon mahtuu myös tWW jossa siinä tarinassa oli oikeasti jotain nautittavaakin eivätkä NPC:t olleet niin infernaalisen vittumaisia, ja pääpelissä oli hyvin suunnitellutkin hetkensä, mutta siitä huolimatta ihan samaa kehitystä oli havaittavissa. Ja oli huomion poisviemisellä muun maailman suunnittelusta kanssa oma osansa.

    Tai kuten Odolwa asian osuvasti ilmaisi:

    heikommilla luolilla ja höystettynä epäonnistuneella yrityksellä toistaa tiettyjä Majorassa upeasti toimineita piirteitä (synkkyys, persoonalliset hahmot jne)

    Vesitemppelissä taisin olla hukassa tasan siihen asti kunnes tajusin, että keskushuoneessa olikin tunneli alempaan kerrokseen. Muutenhan luolasto on aika yritys-erehdys painotteinen viritelmä, jossa lähinnä ottaa pattiin kun hoksaat että vielä täytyisi yksi avain tempaista jostain.
    Eli heti kun piti ettiä ite alkoi vituttamaan.

    Ei vaan Arbiter's Ground. (Kuvauksesi ei sovi siihen, eli uskon sinun tarkoittavan jotain muuta luolastoa.)
    Pelaa se luolasto uudestaan ja tule sitten myöntämään että olin oikeassa.
    Lainaus
    Oletko oikeasti noin ylimielinen vai koitatko vain provota?
    No vähän provota joo, mutta toisaalta kun tuota teidän suosikkilistaanne ja niidne syitä lukee, tulee väkisinkin ajateltua että olisikohan tässä jotain syytäkin ylimielisyyteen.

    Lainaus
    Mitä tulee taas esimerkiksi Arbiter's Groundiin, niin pelkkä spinnerin käyttäminen on niin siisti juttu, että vaikka luolastossa ei olisi ainuttakaan puzzlea, vaan pelkkää spinnerillä leikkimistä sekä aivan mahtava pomotaistelu, olisi se silti ihan kiva.
    Ja alun jälkeen juuri muutahan siinä ei ollutkaan.

    Lainaus
    Luolaston ei välttämättä ole pakko olla pelkkää sekavaa edestakaisin menemistä kaavalla, jota kukaan ei voi oppia ulkoa, jotta luolasto voisi olla miellyttävä.
    Ei niin, mutta pelillisesti nautin huomattavasti enemmän sellaista joka vaati paikkojen koluamistakin pelkän perinteisen puzzlin'n'fighting montaasin sijaan, jollaisia suurin osa (ellei peräti kaikki) TP:n luolastoista oli

    Lainaus
    Luolastosta voi tehdä niin moni erilainen asia miellyttäviä.
    Niin? Minun ongelmani oli se, että ihmiset eivät tajua että mahdollisuus (ja joissan määrin tarve)koluta joka kulma on sellainen, ja että Twilight Princessin luolastot nojaavat pääosin yhteen temppuun jonka lisäksi ne eivät sitten kauheasti muuta tarjoile.

    Korjasin väärin laitetut lainaustagit. -Tube
    « Viimeksi muokattu: 19.02.13 - klo:21:19 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:12:17

    eebrozgi Poissa

    • spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Eli heti kun piti ettiä ite alkoi vituttamaan.
    ...
    tule sitten myöntämään että olin oikeassa.
    ...
    No vähän provota joo, mutta toisaalta kun tuota teidän suosikkilistaanne ja niidne syitä lukee, tulee väkisinkin ajateltua että olisikohan tässä jotain syytäkin ylimielisyyteen.

    Vittu kun sinä olet hieno mies.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:12:40
    Minusta on aivan liian iso sattuma, että Majoran jälkeen jokaisen isomman Zeldan isona fokuksena on ollut nimenomaan tarina, kaupungit ja NPC:t, mutta pääpeli imee.

    Samaa mieltä, Skyward Swordissa oli kyllä ihan liikaa kaupunkeja.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:14:00

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Ihan oikeasti, ei niissä OoT:in luolissakaan niin hirveästi koluttavaa ollut. Joskus saattoi olla avain hukassa, ja Shadowissa/Bottom of the Wellissa piti hääräillä ympäriinsä Lens of Truthin kanssa. Muuten melko selkeää touhua ja yksinkertaisia puzzleja, jollaisia ne tosin ovat muissakin Zeldoissa. Majorassa kuitenkin taannoisella läpipeluulla jouduin raapimaan päätäni enemmän.

    Haluatko valaista tarkemmin, mikä Majoran hahmoista tekee noin sietämättömiä?

    Minusta tällaisiin Zeldan kaltaisiin seikkailupeleihin vähän niinkun kuuluu se, että maailma tuntuu jokseenkin elävältä? Ei siis pelkältä pelialueelta, johon on laitettu erilaisia haasteita pelaajalle suoritettavaksi. En väitä, että maailma olisi OoT:issa ollut tällainen, mutta mielestäni myöhemmissä Zeldoissa se koki positiivista kehitystä. Paitsi SS:ssa, jossa varsinaisessa maanpinnan pelimaailmassa ei ollut mitään mielenkiintoista.

    Mielestäni tämä kehityssuunta ei myöskään ole huonontanut pelien muita aspekteja, koska 3D-Zeldoista vain TWW:ssa on huonommat luolastot kuin OoT:issa. :)
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:16:02
    Mie olen Roykka sun kanssa samaa mieltä siitä, että sarjan  viimeisimmissä osissa luolasuunnittelu ja juoni on aivan hälyttävän huonoa. Kuitenkaan en osaa nähdä Majoraa syntipukkina, josta alamäki alkoi. WW oli kelpo peli, juonikin toimi Zeldaksi yllättävän hyvän. Luolastot olivat jo huonompia ku mitä N64osissa, mutta graaafisesti tyylikkäitä ja "sillai Windwakermaisesti jännii"

    TP oli käytännössä Ocarina huonommilla luolastoilla(TP:n luolat on samanlaisia kuin WW:ssä mutteivat enää "sillai WW:mäisesti jännii") ja WW:stäja MM:stä otetuilla vaikutteilla. Monet Majorassa ja Wind Wakerissa hyvin toimineet piirteet tuntuivat TP:ssä  jotenkin... väkisiltä, hengettömiltä.  Juurikin TP oli eka Zelda jossa juoni ja hahmot oli kaameaa tuubaa. Yhessä vaiheessa ajattelin että olin ehkä vaan kasvanut ulos sarjasta kun pelasin TP:n, mutta sitten tartuin ekaaa kertaa Links Awakeningiin ja oli se vaan aivan helvetin hyvä peli, vaikka pelasin sen ilman mitään nostalgioita.

    Eli minun mietteeni tiivistettynä: en sanois et nää uudet Zeldat olis mitenkään Majoran perillisiä sen enempää ku Ocarinankaan tai Wind Wakerin, pikemminkin tuossa TP:ssä nyt esimerkiksi on  vaikutteita kaikista sitä edeltäneistä 3D:osista, siinä on
    focusta pääpelissä ja luolissa, mutta myös juonessa ja hahmoissa. Ongelmana se,että nää molemmat puolet kusee Tp:ssä.

    Skywardia nyt en halua mainita samassa lauseessa yhdenkään aiemman Zeldan kanssa. Ei sitä jaksanut läpi pelata.

    Lainaus
    Mielestäni tämä kehityssuunta ei myöskään ole huonontanut pelien muita aspekteja, koska 3D-Zeldoista vain TWW:ssa on huonommat luolastot kuin OoT:issa. :)
    Kyynel. Ei aivan näinkään.

     

    « Viimeksi muokattu: 19.02.13 - klo:16:06 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:16:10

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Luolastojen paremmuudesta olen valmis keskustelemaan, mutta en kyllä millään pysty sulattamaan väitettä, että TP:n juoni olisi ollut Zelda-tasolla huono. Ikään kuin sarjalla olisi tässä asiassa jokin taso, jota tulisi pitää yllä. Mielestäni TP on yksi harvoista Zeldoista, jossa tarina edes on näkyvästi esillä.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:18:59

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
      • Nintendo Network ID: Laatikko
    Sanon tähän väliin, että minun päähäni ei mahdu miten voi suorastaan vihata jotain 3D-sarjan osista jos tunnustaa rakastavansa jotain toista. Minusta pelit ovat kuitenkin sen verta samantyylisiä ja -henkisiä, että en tajua kuinka niin suuria tunne-eroja voi olla. Minäkin voin sanoa vihaavani jotain yksittäisiä ratkaisuja peleissä, mutta eipä se vaan mitenkään riitä saamaan minua vihaamaan toista peliä ja samalla rakastamaan toista.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:22:43
    The Wind Waker oli ensimmäinen itse omistamani Zelda, joten sillä on erityinen paikka sydämessäni. Odotan tätä remakea, mutta se ei olisi minulle system seller, ellei minulla olisi jo Wii U:ta. Ainakaan näillä nykyisillä tiedoilla. Uskon ja toivon kuitenkin, että peli tulee sisältämään jotain uutta, mikä saisi myös minut haluamaan tämän day one -ostoksena. Ocarina of Time 3D:ssä en ole pelannut Master's Quest -moodia, mutta se oli mielestäni riittävä lisä peliin, kun kyse on niin "harvinaisesta" tapauksesta kuitenkin (julkaistu vain Limited Edition -TWW:n mukana ilmeisesti). Jotain samankaltaista, kiitos?
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.13 - klo:22:51

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Odotan tätä remakea, mutta se ei olisi minulle system seller, ellei minulla olisi jo Wii U:ta.
    mitä minä luen kysyy hämmästynyt Tinglemies
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 24.02.13 - klo:02:27
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.13 - klo:13:23
    Mielestäni TP on yksi harvoista Zeldoista, jossa tarina edes on näkyvästi esillä.
    Ja isselle se on yksi TP:n suurimmista ongelmista. Se on selkeästi juonivetoinen peli, siitä huolimatta että juonella ei oikeastaan ole mitään tarjottavaa. Ja tämä juoni on niin tärkeässä osassa, että sen noudattamiseksi pelistä ollaan valmiita sulkemaan hyvinkin suuria alueita esteillä jotka katoavat itsekseen pelin edetessä. Räikein esimerkki oli pääsyn snowpeakille estävä jäämöhkäle. Peli on koko ajan sitä, että sinua ohjataan miltei kädestä mihin mennään seuraavaksi.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.03.13 - klo:23:35
    Eikö TP nyt kuitenkin ole melkoinen luolastojuoksu minkään juonivetoisuuden sijaan? Juonta kyllä tarjotaan ja itseäni se miellytti, mutta juonivetoiseksi TP:n kutsuminen on jo vitsi. Kenties lineaarinen, mutta ei kai juonivetoinen? Juonesta riippumatta ei niitä luolastoja voisi missä tahansa järjestyksessä suorittaa, kun ne on suunniteltu se silmällä pitäen, että niitä läpäistäessä on jo aiemmista luolista löytyvät vermeet. TP:lle pitäisi tehdä paljon muutakin kuin repiä juonta pois, jotta lineaarisuus vähenisi, eikä TP ole juurikaan sen lineaarisempi kuin muutkaan 3D-Zeldat. En nyt pidä kovin epälineaarisena sitä, että saa itse päättää suorittaako OoT:n Fire Templen ennen Forest Templeä vaiko ei.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:00:12

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Kyllä TP:n alkupuoli on varsin juonivetoinen. Ja eikö lineaarisuus juuri ole tuota, että asiat pitää suorittaa tietyssä järjestyksessä? OoT:issa on kuitenkin hieman valinnanvaraa temppeleiden suhteen, itse olen vetänyt pelin kolmesti läpi ja joka kerta hieman eri tavalla. Lisäksi OoT:issa pääsee välittömästi Hyrule Fieldille edettyään tutkimaan pelimaailmaa.

    Minua ei sinänsä TP:n lineaarisuus haitannut, vaikka seikkailupelissä pitäisinkin hieman vapaammasta lähestymistavasta. Siinä maailmassa kuitenkin on sellaista vapaaehtoista pikkukivaa tekemistä, jonka luokse ei ohjata kädestä pitäen, mikä ainakin ruokkii omaa seikkailunnälkääni jonkin verran.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:01:01
    Eikö TP nyt kuitenkin ole melkoinen luolastojuoksu minkään juonivetoisuuden sijaan?
    Juonta kyllä tarjotaan ja itseäni se miellytti, mutta juonivetoiseksi TP:n kutsuminen on jo vitsi. Kenties lineaarinen, mutta ei kai juonivetoinen?
    TP:ssä on kyllä aika paljonkin tekemistä luolastojen välissä, mutta koska melkein kaikki siitä on hoidettu juonenkäänteiden kautta olen eri mieltä.

    (click to show/hide)
    Lainaus
    Juonesta riippumatta ei niitä luolastoja voisi missä tahansa järjestyksessä suorittaa, kun ne on suunniteltu se silmällä pitäen, että niitä läpäistäessä on jo aiemmista luolista löytyvät vermeet. TP:lle pitäisi tehdä paljon muutakin kuin repiä juonta pois, jotta lineaarisuus vähenisi, eikä TP ole juurikaan sen lineaarisempi kuin muutkaan 3D-Zeldat.
    Ihan totta että luolastot on suunniteltu järjestykseen, mutta se ei ole se ongelma. Ongelma on se, että heti kättelyssä peli tuosta noin vaan sulkee nimenomaan juonen nimissä pelaajan ulottumattomiin suurimman osan maailmasta, ja pitää huolen että ainoat auki olevat suunnat on vanhat alueet ja juonta eteenpäin.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:01:49
    Joo siis lineaarinen se on, kuten sanoin, mutta en nyt tiedä onko se sen lineaarisempi kuin muutkaan Zeldat. Tosiaan se, että OoT:ssä saa itse päättää, käykö ensin Fire Templen vaiko Forest Templen ei mielestäni ole aivan tavattoman epälineaarista kamaa. Onhan tuokin kiva juttu, mutta ei mitään mullistavaa. TWW:ssä saa päättää kahden viimeisen luolaston suoritusjärjestystä. Paremmin kuin TP:ssä, mutta en nyt noitakaan muuksi kuin lineaarisiksi kutsuisi. MM:ssä suoritetaan järjestyksessä. SS:ssä suoritetaan järjestyksessä.

    Ja loppujen lopuksi en nyt tiedä onko se niin iso juttu, että onko siinä joku aukipommitettava luola tai aita, jonka yli ei pääse ilman hevosta, tarvitaanko järven pohjaan menemiseen rautasaappaat vai tuleeko NPC-hahmo kertomaan jotain, minkä avulla pääsee etenemään. Lineaarista yhtä kaikki.

    TP:n Hyrule Field lienee paloiteltu ihan senkin takia, että se on niin helvetin suuri, eikä ihmisten haluta eksyvän sinne pelin alkuvaiheilla, kun on jokin tietty suunta, johon pitäisi mennä.

    TP:ssä on juonella suurempi rooli kuin muissa Zeldoissa, mutta ei sekään mikään MGS4 ole (tai ylipäätään juoni ei koita olla pelin suola).

    //Törö on alla olevassa viestissään oikeassa.
    « Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo:02:30 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:02:22

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Anteeksi, mutta minusta on vain jotenkin hävyttömän mautonta, että Zelda ja lineaarisuus mainitaan samassa lauseessa. Minä kun yhdistän lineaarisuuden ensisijaisesti ahtaisiin putkiräiskintöihin, joiden vastavoimaksi itse miellän juuri nimenomaan Zeldat. Eikä lineaarisuus ole missään nimessä välttämättä huono juttu, kunhan se on naamioitu hyvin. On Portalkin rakenteeltaan yksi iso putki, mutta ei siihen pelatessa kiinnitä huomiota.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:02:31

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    OoT:ssa saa päättää myös vetääkö Shadowin ennen Spiritiä. Waterin voi myös hoitaa ennen Fireä. En nyt tarkkaan muista, tarvittiinko Spiritissä ja Shadowissa Megaton Hammeria... Jos ei, niin Firen voi suorittaa missä välissä tahansa. Pitäisi vielä tarkistaa, mutta ilman sitäkin mahdollisia suoritusjärjestyksiä on ainakin kuusi:

    Forest -> Fire -> Water -> Shadow -> Spirit
    Forest -> Fire -> Water -> Spirit -> Shadow
    Forest -> Water -> Fire -> Spirit -> Shadow
    Forest -> Water -> Fire -> Shadow -> Spirit
    Fire -> Forest -> Water -> Shadow -> Spirit
    Fire -> Forest -> Water -> Spirit -> Shadow

    Toki OoT on tietyssä määrin lineaarinen, mutta sen seuraajat vielä enemmän. Lisäksi OoT:issa ei opasteta kädestä pitäen kaiken luokse. Kukaan ei muistaakseni tule kesken kaiken sanomaan, että nyt täytyy palata menneisyyteen hakemaan Lens of Truth kaivon pohjalta. Se täytyy itse keksiä. Myös Eponan hankkiminen on täysin kiinni pelaajan omasta tutkimusmatkailusta, Lon Lon Ranch on täysin vapaaehtoinen alue. Tällaisia juttuja ei uudemmissa Zeldoissa ole liiemmin nähty.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:03:07
    Joo siis lineaarinen se on, kuten sanoin, mutta en nyt tiedä onko se sen lineaarisempi kuin muutkaan Zeldat.
    Lineaarisuus ei ole tässä se ongelma, vaan se, että peli vaan toteaa koko ajan kylmästi että teeppä poika näin koska juonenkäänne.
    Lainaus
    TWW:ssä saa päättää kahden viimeisen luolaston suoritusjärjestystä.
    Voiko? Kun yritin skipata Earth Templeä Makar vaan katosi kunnes se oli suoritettu.

    Lainaus
    MM:ssä suoritetaan järjestyksessä. SS:ssä suoritetaan järjestyksessä.
    Kolmanneksi huonoin ja huonoin Zelda mitä on tullut vastaan. Ei kauhean mairittelevia auktoriteetteja.

    Lainaus
    Ja loppujen lopuksi en nyt tiedä onko se niin iso juttu, että onko siinä joku aukipommitettava luola tai aita, jonka yli ei pääse ilman hevosta, tarvitaanko järven pohjaan menemiseen rautasaappaat vai tuleeko NPC-hahmo kertomaan jotain, minkä avulla pääsee etenemään. Lineaarista yhtä kaikki.
    Niin on, mutta kyse on nyt siitä että pelataanko peliä vai seurataanko tarinaa. Other M sukkasi koska se oli selkeästi tarina, mutta sisälsi about samoissa määrin huonoa kamaa kuin keskimääräinen Mario, joka pääsee samasta tempusta kuin koira veräjästä koska kyseessä ei selkeästikään ole tarina. Twilight Princess antaa ymmärtää olevansa tarina, mutta enimmän aikaa tarina lähinnä juoksuttaa pelaajaa ympäriinsä. Kuitenkin se samaan aikaa yrittää olla paitsi seikkailupeli, myöskin uusi OoT, mutta ilman Ocarinan toimivimpia ratkaisuja, kuten sitä että pelaaja saa ihan itse miettiä, tehdä ja tutkia miten sen juonen saisi etenemään.

    Lainaus
    TP:n Hyrule Field lienee paloiteltu ihan senkin takia, että se on niin helvetin suuri, eikä ihmisten haluta eksyvän sinne pelin alkuvaiheilla, kun on jokin tietty suunta, johon pitäisi mennä.
    Se oli niitä harvoja juttuja jotka toimi Majorassakin loistavasti.

    EDIT: Yleistä aivopieruilua poisteltu. Tämän siitä saa kun yrittää kirjoittaa rättiväsyneenä.
    « Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo:10:35 kirjoittanut Roykka »
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:19:16

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Ensimäisessä Zeldassa maailmaa tutkittiin täysin oman seikkailumielen ehdoilla. Myöhemmissä Zeldoissa pelaajalle annetaan käsikirjoitus ja käsketään teeppäs nyt näin.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.13 - klo:23:15
    Îtse asiassa ekoissa kahdessa mutta joo. Kuitenkin Majora oli eka Zelda jossa juonella oli oikeasti jotain väliäkin, ja seuraavaa saatiin odottaa TWW:hen asti. Ero TP:n ja Ocarinan välillä on se, että OoT ei kaiva koko ajan sitä kässäriä esiin ja ilmoita pelaajalle että tehdään näin koska [aseta juonenkäänne].
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:02:51
    MITÄ

    Katselin tässä pikkutuntien ratoksi Cosmon speedrunnia TWW:stä ja siinä Cosmo nappasi keijun pulloon ja avasi sen itkevän mummonsa edessä ja mummo ilostui ja antoi soppaa. Mitä helvettiä, miksi en ole tiennyt tätä?

    Mind blown ja sitä rataa.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:10:45

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:12:55

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Juu, muistaakseni pelissä vihjattiin aika selvästikin, miten mummon sai kuntoon. Tai ainakin itse keksin tuon jo ensimmäisellä läpipeluullani. Tuo soppahan on tosiaan pelin paras potioni, alhaisen vaikeustason vuoksi se ei tosin pahemmin tule tarpeeseen.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.06.13 - klo:19:20
    <a href="http://youtube.com/v/SE1SREwmnm0" target="_blank" class="new_win">http://youtube.com/v/SE1SREwmnm0</a>

    Näyttää todella kauniilta. Parannukset kuten nopeammin soitettavat Windwaker-kappaleet (peli ei toista kappaleita uudelleen, kun olet soittanut ne) sekä seilaamisen nopeutuminen ovat tervetulleita uudistuksia, mutta toivoisin myös uutta sisältöä nykyisen viilaamisen sijaan. Esimerkiksi yksi uusi luolasto tekisi tervetulleesta uudelleenlämmityksestä - niille, jotka eivät alkuperäisteokseen ole tutustuneet, - liki pakko-ostoksen jokaiselle Wii U:n omistajalle, vaikka ei ehkä nyt aivan silti peliä, jonka takia ostetaan koko konsoli.

    D-padille osan tavaroista sijoittaminen vaikuttaa myös todella fiksulta idealta, jotta tavaravalikkoa ei ole tarvetta avata niin jatkuvalla syötöllä. Vaikuttaa siltä, että purje on seilattaessa aina B-nappulalla eli samalla nappulalla, jolla maalla on miekka ja jolla ei merellä tehnyt TWW:ssäkään mitään, ja että D-padille on sijoitettuna aina muun muassa Wind Waker sekä seilatessa tykki ja vinssi. Toivottavasti D-padiä käytetään myös muualla pelissä fiksusti ja sille sijoitetaan kaikenmoisia yleisesti käytettyjä esineitä.

    Katsoin tuossa eräänä päivänä arvostelun The Wind Wakeristä ja tuntuu siltä, että Nintendolla on kuunneltu faneja, sillä suuri osa arvostelussa esiin nostetuista ongelmsita on korjattu jo nyt tämän trailerin perusteella. (Arvostelussa muun muassa ihmetellään, miksi purjetta ei käytetty B-nappulalla purjehtiessa ja minkä takia biisien soittaminen kestää niin kauan.)

    Vaikka Tingle Bottle ja Miiverse-integraatio vaikuttavat hyvältä idealta, olen suunnattoman pettynyt, mikäli ne on todella lisätty peliin Tingle Tunerin kustannuksella. Hei oikeasti, peliin oltaisiin voitu luoda kontrollit Twilight Princessin tyyliin ja Gamepad olisi voinut toimia Tingletunerina. Miten siistiä olisi? Toivon, että Nintendo vielä jotenkin junailee Tingle Tunerin taikka mieluummin sen päivitetyn version mukaan peliin, kun konsoli kerran jo vakiona tarjoaa kahta näyttöä käytettäväksi. Nintendo, olkaa mulle mieliksi, jooko?

    Mutta näyttää kyllä kauniilta. Edelleen, alkuperäinen artstyle on ehkä hieman kauniimpi, mutta nuo varjot ja valaistus ja ah! Kaunis. Toivottavasti Wii U:n tuleva Zelda on edes lähellä tätä kauneutta.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.06.13 - klo:21:44
    Vähän vertailukuvia ZeldaInformerilta:




    Kirjattu
  • ::
  • 13.06.13 - klo:16:56
    Eihän tuossa tosiaan ole kuin bloomia ja varjot uutta. Modelit ja tekstuurit silmämääräisesti täysin samat. Mutta oikeastaan olen tähän ihan tyytyväinen. Olen muuttanut kantani siihen, että on hyvä juttu jos remake on Zeldojen kohdalla mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Voit huoletta pelata remakea ilman että missaat mitään, saat vastaavan kokemuksen kuin pelaisit alkuperäistä.

    Esimerkiksi siis kun jos minä joskus haluan pelata kaikki Zeldat uudestaan, voin vaikka Ocarinan tilalla huoletta valita 3D-version, koska niin sama peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.06.13 - klo:17:11
    Tämän julkaisun myötä kaikki pääsarjan Zeldat FSA:ta lukuun ottamatta ovat pelattavissa 3DS:lla tahi Wii U:lla jotain kautta - joskaan The Minish Cap ja Four Swords eivät ole enää uusille 3DS:n omistajille saatavilla.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 13.06.13 - klo:17:13

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Se oli vielä siistiä kun Gamecubella pystyi pelaamaan kaikkia Zeldoja.

    Nyt se on vain triviaalia koska lol Virtual Console.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 13.06.13 - klo:17:40

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Minusta remaket tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden korjata mahdollisia ongelmia ja lisätä sisältöä. Kokemus tuskin tämän seurauksena muuttuu merkittävästi tai jos muuttuukin, niin parempaan suuntaan.

    En edelleenkään oikein pidä siitä, miltä hahmot näyttävät.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:11:18

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Töttöröö. En kyllä ole yllättynyt yhtään.

    Lainaus
    Zelda: Wind Waker HD can’t use any dungeons that were missing in the original version. That’s because they were used in future Zeldas – likely Twilight Princess and/or Skyward Sword.

    Aonuma talked about Wind Waker’s cut dungeons and the decision to avoid adding new ones in the HD re-release in an interview with Eurogamer:

        “Quite honestly, those dungeons we removed we used in other games, so we can’t use them in this version!”

        “I’ve received many questions about additional content beyond what was in the GameCube version of the game, but our desire is to stay true of the story that was in the original. If we add dungeons then that will affect other parts of the GameCube version, which we really want to stay true to. If it felt like there were maybe too few dungeons then I feel that what was wrong with the GameCube version was the pacing. It was thrown off because it took longer to get to certain dungeons. There was a waiting period, and then when you arrived there the experience maybe didn’t feel as big, as you’d waited so long to get there. We’re tuning the game to alleviate all that. The pacing should feel appropriate to the overall experience this time… We need to tighten those [gaps] and make the overall experience and story feel tighter.”

    Unfortunately, Aonuma couldn’t reveal which dungeons were cut in Wind Waker and used in other Zeldas.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:11:25

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Juuh jooh surprise big not. Noh, eipähän ole kiire tämänkään hankkimisessa.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:11:26
    <a href="http://www.youtube.com/v/DZRTakeKTbw" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/DZRTakeKTbw</a>

    Triforcen palojen metsästämistä tullaan hiomaan sujuvammaksi.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:12:28

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Voisko tolle bloomille tehdä jotain. Sattuu silmiin.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:13:17
    Oon erityiset ookoo sen kanssa etteivät lisädungeoneja lisänneet mukaan, tsekkaa edellinen viestini. Ja tuo lopun triforce-pelleilyn muuttaminen varmaan lämmittää monia, itekki oon siinä samaa mieltä että pelin flow kärsi paljon siinä kohdassa.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:14:27
    Flow'ta voi parantaa jo pelkästään sillä, että Tingle ei vaatis karttojen kääntämisestä niin hirveitä rupee-summia. Koska itelläni ainaki ärsyttävin ja aikaavievin homma koko triforce questissa oli nimenomaan rupeiden hamstraus.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:14:43

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Kaikki hinnat Zeldapeleissähän ovat tyystin triviaaleja, kun ensimmäisten kymmenen minuutin jälkeen kukkaro on jatkuvasti täpösillään.

    Minusta myös Triforcen palasten hankkiminen oli pelin kohokohta. Siitä sai pelin parhaat seikkailufiilikset :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:15:01

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Se oli kyllä pelin seikkailullisin osuus, mutta koko Tinglellä kääntäminen maksua vastaan tuntui aika turhalta vaiheelta, jolla väkisin pitkitettiin questia.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:15:11
    ^Kyllä. Riittävän rahamärän kyllä sai kasaan pienellä naaraamisella, mutta tornilla juoksentelu oli ärsyttävää.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:15:20

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
      • Nintendo Network ID: Laatikko
    Speedrunneista tuttu tapa tahkota rahaa menemällä Ghost Shippiin, keräämällä rahat sieltä perältä, tallentamalla pelin ja resettaamalla saa myös todella nopeaan tarvittavat rahat. Tehokkuuden maksimoimiseksi pitää tosin osata joku jekku, jolla pystyy liihottamaan hiukka tavallista pidemmälle Deku Leafilla, että ei tarvitsisi hakata kaikkia vihollisia laivassa ennen tikkaiden tippumista.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::