Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Legend of Zelda: The Wind Waker

23.11.08 - klo:21:23
Medlin ja Makarin kanssa pelleily on varsinkin jäänyt tosi positiivisena vaihteluna mieleen...

Jaa, minä ajattelen juuri toisin. Olivat vain matkaa hidastamassa. ._.

TWW on parhaita Zeldoja, sitä ei voi kieltää, mutta imo OoT on edelleen se paras. Menee henkilökohtaisiin asioihin, muistoihin etc. TWW:stäkin paljon muistoja, sidequestien ja muiden jännien lisäjuttujen etsiminen jäi siitä mieleen. Hiljattain sain selville, että tässä on joku maski. O_o Whoa.

TP:n menin liian läpijuoksuna läpi (tai no, voikohan sitä muuten edes mennä), joten se jäi hieman ohueksi kokemukseksi. Hieno peli sekin, alueiden tunnelmat parhaana osa-alueena.
Kirjattu
  • ::
  • 24.11.08 - klo:00:45
    Wind Wakerin vertaaminen Majora's Maskiin on kuin vertaisi amerikkalaista viskiä skottilaiseen.
    "Toisesta Esto tykkää, toisesta ei"? Vai käsitinkö kenties väärin?

    Wind Waker onnistui keskittymään juuri niihin seikkoihin jotka minua Zelda-sarjassa eniten kiinnostaa. Laaja ja vapaa pelimaailma luo hienoa seikkailun ja arvaamattomuuden tunnetta. Silmä tottui yllättävän nopeasti karamelligrafiikkaan ja vähän aikaa pelattuani en olisi sitä muunlaiseksi vaihtanutkaan. Kovinkaan vaikeaksi ei peliä voi tosin kuvailla, mutta omasta puolestani yleinen pelikokemus painaa vaa'assa haastetta enemmän. Ja kyllä ne suurimmatkin haastepuurtajat pelaavat pelejä nauttiakseen niistä. Ainakin toivon niin.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.12.08 - klo:09:13
    Eniten tykkäsin juuri siitä kuinka iso maailma Wind Wakerissa onkaan. Niin paljon sidequesteja, mutta silti wants more. Siksi lähtikin käyntiin 2nd quest. Kattoo jos jotain kivaa ekstraa tulis sen mukana.  :)
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.09 - klo:10:58

    fazerin sininen

    5 kertaa peli on menty lävitse, on tää vaan niin mukava peli. Ainoa asia joka häiritsi, oli tingle tuner. Ei ole mitään vaikeampaa, kuin temppelin lävitse meno, kun haluaa tingle patsaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.09 - klo:13:18
    ...Paitsi jos on kaveri :)

    Itsellä vieläkin vetämättä 100% läpi, koska muutama PoH tykkää kovasti pitää sijaintinsa mysteerinä. Muuten pitäisi suunnilleen kaikki olla nyt tuollakin läpipeluukerralla vedettynä. Nintendo Gallery on täysi, kuten myös on siellä kaupassa kaikki tavarat jne. Windfall Islandin olen laittanut täyteen kaikkia kalliita koristeita, vaikka halvimmat kukkasetkin riittäisivät siihen yhteen PoHiin..
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.09 - klo:13:24

    fazerin sininen

    ...Paitsi jos on kaveri :)

    No eipä ole...semmoista joka osaa pelata rikkinäisellä GBA:alla.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.11 - klo:08:49
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.11 - klo:08:03
    Minua kiinnostaa kovasti kaikki peleistä pois leikattu materiaali. Koitin siis etsiä tietoa TWW:n betamateriaaleista, mutta vastaan ei tule oikein muuta kuin tietoa noista testihuoneista, joissa on testattu pelin fysiikoita. Lisäksi löysin videon jonkinmoisesta Navin korvikkeesta ja muutaman kuvan, joiden joukossa muun muassa King of the Red Lionssin jäkyttävän näköinen konseptiversio.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:17:29
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:17:38
    TWW ei minusta kyllä remakea olisi tarvinnut ollenkaan, mutta nyt kun näin nuo kuvat niin pakko ottaa. Nyt kun vielä tekevät seilaamisesta vähemmän puuduttavaa, tosin se saattaa jo onnistua paremmilla grafiikoilla, maisemilla ja (voi pojat) auringonlaskulla ja -nousulla.

    ps. paras zelda
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:20:15

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    The Wind Waker on viimeinen Zelda joka jonkinlaista grafiikkaparantelua kaipaa. Hyvän näköinenhän tuo on, mutta en voi sanoa olevani kovinkaan innoissani.

    ps. paras zelda
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:20:35

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
      • Nintendo Network ID: Laatikko
    En täysin yllättynyt voi sanoa olevani, tästä kun on jokainen Wind Wakeria joskus pelannut tullut miettineeksi enemmän kuin minkään muun Zeldan kohdalla. Todella tyytyväinen olen tähän ratkaisuun kuitenkin kun ei näytä ihan halvalta remakeltakaan. Bonus-materiaalien toivossa odotellessa.

    ps. vähiten paras 3D zelda
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:21:18
    ^Eipä tosiaan olisi joo, mutta hyvältä tuo silti näyttää.

    P.s. toiseksi paras Zelda.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:21:22
    Näh, itse en ainakaan pidä siitä miltä nuo hahmot näyttävät. Piirrosmainen viehätys on tipotiessään ja näyttävät pikemminkin joltain kiillotetuilta muovinukeilta.

    ps. paras zelda
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:21:28
    kiillotetuilta muovinukeilta

    Tämä. Eivät näytä yhtään eläviltä nuo hahmot. Toivottavasti vain jotain prototyyppikuvia.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.13 - klo:23:26
    Mun mielestä tuo on tietyllä tavalla jopa paremman näköinen kuin alkuperäinen TWW.

    Toisaalta jos peliin ei saada mukaan jotain todella oleellista uutta asiaa, en näe tätä ainakaan konsolin ostamiseen johtavana pelinä. TWW on ikääntynyt todella hyvin, ja on edelleen eräs maailman parhaan näköisiä pelejä. Muutama lisäluolasto ja uusia sivutehtäviä, niin tämä peli saattaa olla syy ostaa Wii U. Muutoin ei ole.

    ps. paras peli
    « Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:23:37 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:01:34

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
      • Nintendo Network ID: Laatikko
    Ajatus lisäluolastoista kuulostaisi missä tahansa muussa tapauksessa ihanalta, mutta WW:n omat luolastot olivat niin kuraisia, että en välttämättä ainakaan samantasoisia rävellyksiä halua lisää. Kyse ei todellakaan ole siitä, että tekisi mieli jatkaa seikkailua overworldissa dungeoneissa mylläämisen sijaan (mikä on siis kuuleman mukaan monen muun syy pysyä poissa niistä) vaan ne ovat aidosti ikävystyttäviä ja puuduttavia. Tower of Gods on minun ehdoton inhokkitemppelini koko sarjasta.

    Äskeisestä huolimatta olisi kuitenkin kiva nähdä suurempi päätös Nayru's Pearlin havittelulle kun päätös tälle osuudelle oli joksenkin tynkä. Olkoot vaikka uusi temppeli, vaikka vähän arveluttaakin miten todennäköisen vesiteeman ympärille voisi hyvän temppelin rakentaa.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:09:31
    Kyse ei todellakaan ole siitä, että tekisi mieli jatkaa seikkailua overworldissa dungeoneissa mylläämisen sijaan (mikä on siis kuuleman mukaan monen muun syy pysyä poissa niistä) vaan ne ovat aidosti ikävystyttäviä ja puuduttavia.
    Tämä. En oikeasti jaksa ymmärtää niitä ihmisiä jotka pitävät luolastoja itseään puuduttavina, mutta tWW.n luolastot eivät volleet sieltä ihan kärkipäästä.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:12:58
    Ai. Minulle maittoivat. Etenkin kaksi ensimmäistä luolaa ovat todella kivat. Tower of Godin alakerta oli kyllä vähän meh, mutta muutoin oli todella kiva luola.



    Mockup.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:13:01
    Itse pidän TWW:n luolastoista. Dragon Roost Cavern oli aloitusluolastoksi hyvä, Forest Haven ihan ok, Tower of Godsissa puudutti vain alun veneily, Earth Temple omia suosikkejani koko sarjassa ja Wind Temple ajoittaisesta rasittavuudestaan huolimatta ihan kekseliäs. Ihan yhtä lailla on parempia ja huonompia luolastoja nähty sarjan muissa osissa.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:14:16

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
      • Nintendo Network ID: Laatikko
    Kaksi ensimmäistä luolastoa ovat kyllä hyviä tasoltaan, Dragon Roost on suosikkini pelistä. Sen jälkeen taso romahtaakin ikävästi.

    Tower of Gods on tuskaa alusta loppuun saakka. Alun hidas veneily, vedenpinnan tason vaihtelun odottelu ja puzzlenratkonta on myöskin hidasta ja pätkittäistä (joskin ideoina hyvät), ei ainakaan itsellä juurikaan intoa jatkaa eteenpäin alun jälkeen. Seuraava saattaa olla henkilökohtainen juttu, mutta en myöskään tykkää yhtään temppelin värimaailmasta ja musiikista, jotenkin ne muodostavat yhdessä kovin aneemisen fiiliksen.

    Dungeonin loppukaan ei ole yhtään sen parempi, patsaskikkailu on täyttä jöötiä ja sitäkin joutuu kolmeen otteeseen harrastamaan. Wind Wakerilla saa ihan tarpeeksi huitoa jo dungeonin ulkopuolellakin, mutta ei auta kun Command Melody on niin ikävän keskeisessä osassa siellä. Tähän saakka dungeon on alun kikkailun jälkeen ollut vielä epätavallisen suoraviivainenkin eikä asia muutu lopussa mihinkään.

    Kaksi viimeistä dungeonia ei sentään ole niin huonoja kuin edellinen, vaikka sisältävätkin yliannostuksen command melodya ja partnereilla kikkailua. Se on hidasta ja kokonaisuus kärsii jatkuvasta tauottelusta. Earth Templessä on sentään joitain hyviä puzzleja toisin kuin Wind Templessä, jossa sattuu myös olemaan apureista kuraisempi.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:14:25

    Tingle Paikalla

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Tower of Gods ja Wind Temple olivat Paavon mieleen jääneimmäit luolat pelissä.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:14:51

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    The Wind Wakerissa on vähiten hyvät luolastot 3D-Zeldoista, kyllä, mutta mielestäni seikkailullinen fiilis ja paras overworld (seilailussa ei ole mitään vikaa) kompensoivat tätä puutetta. Peli tosiaan on säilynyt uskomattoman hyvin, piirrosmainen tyyli vain on niin ajaton, ettei grafiikka mielestäni olisi kaivannut kuin reson nostoa HD-tarkkuuteen... mutta tosiaan, pakko ottaa joka tapauksessa. Toivon itsekin tuon kuvan olevan jotain prototyyppimateriaalia, sillä tuo ei enää näytä miltään piirrosmaiselta cel-shadingilta vaan lähinnä bloomatulta muoviselta 3D:ltä, hahmoista tosiaan tulee mieleen joku Nintendo Land.

    Mutta jos tämä on onnistunut, niin mahdollisesti syy ostaa konsoli.

    ps. vähiten paras 3D zelda

    Skyward Sword parempi sfysygdsgyseaudaihössyadisjvlyssgfd

    dfusddsduhosdfuhgssfdf
    dfsdf

    gjdokgfdfghdof

    ps. paras zelda
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.13 - klo:14:53
    Minusta hahmomodelit näyttävät todella tyylikkäiltä.

    ps. MM > OoT = tWW > TP = SS
    Kirjattu
  • ::
  • 27.01.13 - klo:23:17
    ai voi paska pitääkö mun ny sitte hankkia Wii U. En koskaan pelikuutiota omistanut, joten pääsin pelaamaan Wind Wakeria ainoastaan kaverilla.

    tästä huolimatta jopa minulle on jäänyt semmonen mielikuva että paras zelda. :o
    Kirjattu
  • ::
  • 30.01.13 - klo:00:47
    Juttelimme Paavon kanssa perjantaina, ja ymmärsin, miksi HD näyttää paremmalta kuin alkuperäinen TWW. Varjot. Tykkään kyllä kenties sittenkin enemmän alkuperäisen artstylestä, mutta ei uudessakaan vikaa ole. Varjojen takia uusi näyttää paremmalta kuin vanha. En voi kuvitellakaan, mitä saataisiin aikaiseksi, jos vanhaan artstyleen oltaisiin yhdistetty noin tarkat varjot.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.01.13 - klo:03:05
    ymmärsin, miksi HD näyttää paremmalta kuin alkuperäinen TWW. Varjot.

    Varsinainen eureka. Myös siksi, että se on HD.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.02.13 - klo:16:42
    En minä sitä ensin tajunnut. Tajusin vain, että näyttää gutalta.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.02.13 - klo:00:17
    Voi pyhä Jeesus, jos tämä video ei saa Wind Waker -innostusta päälle niin en tiedä mikä.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.02.13 - klo:07:29

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
      • Nintendo Network ID: VulpesArctos
      • Wii-numero: 3209 8382 1974 7037
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737 - 9594 - 1755
      • Xbox Live Gamertag: Vulpes Arctos
      • Steam ID: Vulpes_Arctos
    ^ Oli kyllä huikea pätkä. Enpä olekaan ikinä ajatellut, kuinka hyvin tuo biisi istuu The Wind Wakeriin.  B)
    Kirjattu
  • ::
  • 16.02.13 - klo:21:04
    Ai juu, nyt tiedän, mitä muutosta HD-versio vaatii kaikkein kipeimmin...

    Niiden figuurien tekeminen ei saa kestää vuorokautta, vaan niitä kuvia tulee voida syöttää sille patulle niin paljon kerrallaan kuin haluaa. Jos figuurit eivät valmistu heti, niin ne kuvat pitää ainakin saada "jonoon".
    Kirjattu
  • ::
  • 16.02.13 - klo:21:42
    Mutta ei niitä kuitenkaan tavallinen kasuaalipelaaja kerää.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.02.13 - klo:22:48
    Emmä nyt tiedä oliko se niin hieno sidequest alkuunkaan, tuntui lähinnä busyworkilta.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:00:54

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Tuo oli kyllä typerästi tehty, voisin toivoa samaa. Eniten kuitenkin haluaisin, että leikatut luolastot pistettäisiin peliin messiin ja lopun fetch-questailua vähennettäisiin. Tätä nyt kuitenkin on lähdetty selvästi työstämään vähän suuremmalla vaivannäöllä kuin HD-uusintajulkaisuja keskimäärin, kuin joten miksei sitten mennä all the way...
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:03:42
    Koska Ocarinassakin mentiin all the way joo olen katkera. Kiinnostaisi tietää onko Grezzo tämän kimpussa vai Nintendo itse, sillä jos Grezzo jälleen niin eivät ne mitään muutoksia tälläkään kertaa uskalla tehdä, Nintendolta sen sijaan uskaltaisin toivoa jotain niin hienoa kuin lisäluolastoja.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:03:47
    Uskon Grezzon työskentelevän paraikaa 3DS:n Zeldan kanssa, oli kyseessä sitten MM 3D-remake tai kokonaan uusi peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:08:14
    Tuo oli kyllä typerästi tehty, voisin toivoa samaa. Eniten kuitenkin haluaisin, että leikatut luolastot pistettäisiin peliin messiin ja lopun fetch-questailua vähennettäisiin. Tätä nyt kuitenkin on lähdetty selvästi työstämään vähän suuremmalla vaivannäöllä kuin HD-uusintajulkaisuja keskimäärin, kuin joten miksei sitten mennä all the way...
    Tämä.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:12:18
    ai voi paska pitääkö mun ny sitte hankkia Wii U. En koskaan pelikuutiota omistanut, joten pääsin pelaamaan Wind Wakeria ainoastaan kaverilla.

    tästä huolimatta jopa minulle on jäänyt semmonen mielikuva että paras zelda. :o
    WW:tä pitävät parhaana zeldana yleensä ne joille se oli ensimmäinen kosketus sarjaan. Joka tapauksessa viimeinen Zelda jossa oli Zeldan taikaa, myöhemmät sarjan osat ovat aika väsähtähneitä.

    Toivon että Triforce keräilyt heivataan helvettiin(vastaavanlaiset viimehetken pakolliset keräilyt vituttti myös cuben Metroideisssa)Niitten tilalle pari luolastoa. WW:n piti alunperinkin olla parin luolaston verran pidempi mutta ne jäivät toteutumatta ja korvattiin tuolla halvatun Triforce palojen onginnalla . Remaken uusi graafinen tyyli vaikuttaa kyllä karmealta :E
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:15:36

    Tingle Paikalla

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Moi Odolwa, mukava nähdä pitkästä aikaa! :)

    Minä pidin Triforcen palasten keräilystä todella paljon. Siinä oli sitä kunnon seikkailufiilistä ja päihittää kyllä pari leikatuksi tulleen huonoa luolastoa mennen päiten.

    Joka tapauksessa viimeinen Zelda jossa oli Zeldan taikaa, myöhemmät sarjan osat ovat aika väsähtähneitä.
    Spirit Tracks
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:19:03

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Kyllä minäkin jonkin verran Triforcen palasten kalastelusta pidin, lähinnä siksi kun tuossa kohtaa peliä piti tosiaan harrastaa sitä omatoimista tutkimusmatkailua. Niiden karttojen kääntäminen Tinglellä tuntui kuitenkin lähinnä härnäykseltä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:20:02

    Mauno Poissa

    • Animevammainen
      • Nintendo Network ID: Maunomies
      • 3DS-ystäväkoodi: 4167-5794-9706
    Joka tapauksessa viimeinen Zelda jossa oli Zeldan taikaa, myöhemmät sarjan osat ovat aika väsähtähneitä.
    Spirit Tracks
    "Zeldan taika" taitaa olla subjektiivinen käsite, mutta Spirit Tracksistä sitä en itse löytänyt. Hassu pikkupeli DS:lle, mutta Zelda-pelien E-tieriä. Perusteluina mainittakoon junat, puput, osa huilukohdista, kaksihattuinen irkkumenninkäinen ja yleinen zeldamaisuuden puuttuminen.

    Sen sijaan TP on mielestäni ihan asiallinen Zelda-peli, ja kyllä Skyward Swordin maailmassakin taikaa on, vaikka peli onkin monessa suhteessa tyritty tapaus. WW>MM>OoT>TP>aLttP>SS>PH>ST>LA>tloZ>AoL menisi ehkä omalla kohdallani.

    Odolwaa kyllä kompattava siinä suhteessa ettei graafinen ilme vakuuta, kun piirrostyyli osaltaan teki Wind Wakerista niin hyvän pelin. Toisaalta huono arvostella vielä, kun peli on niin alkutekijöissään. Grezzo tuskin vastaa WiiU-adaptaatiosta, mutta taidan silti pitää lisäluolastojen kaltaisia isoja muutoksia epätodennäköisinä. Ei Nintendo ole sellaisia juurikaan harrastanut.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:20:40

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    "Zeldamaisuuden puuttuminen" on sellaista kritiikkiä, jota voi nähdäkseni soveltaa ihan mihin tahansa sarjan osaan ja haukkua kokonaisuutta sen perusteella epäonnistuneeksi. Oikeita, konkreettisiin asioihin pohjaavia perusteluita ei kukaan kuitenkaan koskaan viitsi esittää. Perstuntuma on paras ja silleen.

    Minusta Spirit Tracks on sangen mainio peli. Huiluilu oli kamalaa, mutta luolastot pulmineen kivoja, bossit mainioita, tarina ihan sympaattinen ja maailma ratakiskoista huolimatta sangen miellyttävä paikka. Apuri-Zeldasta tykkäsin myös kovasti ja overworld-biisi on yksi parhaista Zelda-tunnareista.

    Minusta tämä "Zeldan taika" ei sinänsä ole mihinkään kadonnut. Sarjan lähes kolmikymmenvuotiselle uralle mahtuu toki niitä heikompiakin tapauksia, mutta ne eivät rajoitu viime vuosille. Skyward Sword edusti kyllä uudenlaista lähestymistapaa, josta en itse välittänyt, mutta joka ei tämänhetkisten kuulumisten perusteella onneksi vaikuta myöskään olevan sarjan uusi suunta.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:22:01

    Tingle Paikalla

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Zeldamaisuuden puuttuminen nyt on täyttä vittuilua, kun yksikään 3D-Zeldoista ei aikoinaan tuntunut lainkaan zeldamaiselta. Vasta kun kaikkeen majoran outoiluihin ja wind wankerin lastenpelityyleihin on ehtinyt leipääntyä on ne osannut asettaa osaksi samaa kokonaisuutta.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:22:22
    Moi Odolwa, mukava nähdä pitkästä aikaa! :)

    Minä pidin Triforcen palasten keräilystä todella paljon. Siinä oli sitä kunnon seikkailufiilistä ja päihittää kyllä pari leikatuksi tulleen huonoa luolastoa mennen päiten.

    Joka tapauksessa viimeinen Zelda jossa oli Zeldan taikaa, myöhemmät sarjan osat ovat aika väsähtähneitä.
    Spirit Tracks
    Onko tässä nyt ollut vissiin melkein puoli vuosikymmentä hiljaiseloa tämän  foorumin saralla-onneksi olen henkisestikin jonkun verran kasvanut viime kerrasta. Aattelin kurkata onko tätä foorumia olemassa enää ja onhan tämä mesta näköjään edelleen pystyssä ja eloakin täällä on havaittavissa. Ketähän täällä on jäljellä vanhasta kaartista ja ketä on uusia. 

    Mutjoo, kannattaako mun antaa  Spirit Tracksille mahdollisuus, vaikka PH ei iskenyt ollenkaan? Pitänee ainakin lukaista teijän mietteet ST:stä.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:23:01
    Minusta tämä "Zeldan taika" ei sinänsä ole mihinkään kadonnut. Sarjan lähes kolmikymmenvuotiselle uralle mahtuu toki niitä heikompiakin tapauksia, mutta ne eivät rajoitu viime vuosille.
    No TP:tä edeltivistä osista ainoastaan Zelda II ja Four swordit jakavat rankasti mielipiteitä. CD-I osia tuskin lasketaan virallisiks. Aikoinaan oli tietty Majoran mollaajia ja Wind Wakerin ulkoasun haukkujia, mutta heihin en ole enää aikoihin törmännyt missään. PH ja Skyward Sword ovat ne joihin olen itse havainnu laajempaa pettymystä mielipidepalstoilla. Toki TP:kin oli pieni pettymys osalle, lähinnä kun sitä niin mahdottomasti monta vuotta ekoista trailereista lähtien hypetettiin eikä peli sitten ollutkaan ihan se odotettu jeesuspeli.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.13 - klo:23:15
    -- taidan silti pitää lisäluolastojen kaltaisia isoja muutoksia epätodennäköisinä. Ei Nintendo ole sellaisia juurikaan harrastanut.
    LA DX:ssä sekä ALttP:n GBA-versiossa oli molemmissa lisäluolastot.

    "Zeldan taika" on täysin subjektiivinen käsite. Jos joku on pelannut ensimmäisenä uudempia Zelda-pelejä, voi hän pitää Ocarina of Timeä ja 2D-Zeldoja epäzeldamaisina. Uusimmat Zeldat tuottavat aina pettymystä, kun ne ovatkin uusi peli eivätkä lisäpaketti omaan lempi-Zeldaan. Mielestäni on erittäin hyvä, että sarja kehittyy ja muuttuu, eikä rullaa paikallaan. Mieluummin haluan uusia ja hieman erilaisia Zeldoja, jotka kuitenkin ovat tarpeeksi zeldamaisia, kuin joka vuosi uuden Ocarina of Timen. Jos haluan pelata Ocarina of Timeä, pelaan Ocarina of Timeä.

    Skyward Swordia olen pelannut niin vähän, että en vielä tiedä, mitä siitä pitäisi olla mieltä. Sen sijaan Twilight Princess iski kovaa ja sehän on todella zeldamainen. Joku jopa valitti sitä "Ocarina of Timen lisäpaketiksi", vaikken itse mielipiteeseen yhdykään. Pelillä on toki puutteensa, joista suurin osa liittyy pelimaailman autiouteen sekä suurten ihmismassojen kasvottomuuteen, mutta etenkin luolastot, seikkaileminen ja sivutehtävät ovat täyttä kultaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:10:37
    Majoran mollaajia ja Wind Wakerin ulkoasun haukkujia
    Täällä bingo!

    Lainaus
    suurten ihmismassojen kasvottomuuteen, mutta etenkin luolastot, seikkaileminen ja sivutehtävät ovat täyttä kultaa.
    Ja tässä kun kerran ollaan, niin kysytääs saman tien että mitä helvettiä? TP Luolasot olivat sarjan urpoimmasta ja mielikuvituksettomimmasta päästä, seikkailemista ei ollut, ja sivutehtäviäkin vähänlaisesti. Mitä väkijoukkoihin tulee, sen kuuluukin olla kasvotonta massaa, ja siinä juuri oli yksi suurimmista ongelmista jokaisessa isossa 3D zeldassa sitten Ocarinan. Niissä kaikissa NPC:t olivat persoonallisia, ja yleensä jumalattoman ärsyttäviä ja sitäkautta epäkiinnostavia.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:11:10

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Enpä ole koskaan kuullut kenenkään kääntävän persoonallisuutta suoraan huonoksi piirteeksi. TP:n luolastot nostaisin kyllä itse SS:n rinnalle sarjan parhaimpien joukkoon. Huomattavasti parempia ne ovat kuin vaikkapa Ocarinassa. :)
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:11:29
    Twilight Princessin luolastoihanuuden toki vähän pilaa se, että kaksi viimeistä ovat ihan hirveää tuubaa. Mutta joku Arbiter's Ground esimerkiksi - ah - on sarjan ehkä paras luolasto. Lakebed Temple oli ensimmäinen vesiluolasto, jota rakasti ensikosketuksesta asti. (OoT:n ja MM:n vesiluolastot olivat muutaman läpipelikerran verran inhokkejani, mutta opin rakastamaan niitä.)

    Sivutehtäviä ei hirveästi ollut, mutta ne mitä oli, olivat mielestäni juuri sellaisia kuin pitääkin. (Paitsi tietysti Roll goal (?), joka tuhosi hermoni.)
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:13:16

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Fish Hole on kokonaisuutena mielestäni ehkä paras main questin ulkopuolinen juttu koko sarjassa. Kalastaminen on rentouttavaa, rollgoal hauska (ainakin GC-versiossa) ja ne kaikki Henan hökkelistä löytyvät kivat yksityiskohdat nostavat hymyn huulilleni. Myös tyttö itse on kaikessa sanavalmiudessaan kerrassaan ihastuttava tuttavuus.

    TP:n vikat tyrmät eivät ehkä luolastoina ole juuri mistään kotoisin, mutta ajavat asiansa tunnelmallisina läpikävelyinä. Lähinnä siis haluan sanoa, että nautin niistäkin.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::