Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!





N64/3DS - The Legend of Zelda: Ocarina of Time

15.06.11 - klo:18:12

Samirai Poissa

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Oli kyl astetta hauskempi mainos, mutten oo silti ostamassa tätä. Liian monesti oon alkuperäisversion läpässy että jaksaisin enää tästä innostua >:I
Kirjattu
  • ::
  • 15.06.11 - klo:18:24

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Käväisin hakemassa Ocarina of Time 3D:n muutama tunti sitten paikallisesta pelikaupasta. Puolentoista tunnin pelaamisella en ole vielä pitkälle pötkinyt, mutta ajattelin kuitenkin tulla vähän kertomaan mietteitäni.

    Ensinnäkin pelin ulkoasu on taivaallinen. Totta kai Nintendo 64-alkuperä paistaa läpi kulmikkaista ympäristöistä ja niin edelleen, mutta kyllä parannuksiakin on tullut. Tekstuurit ovat teräviä ja melkeinpä kaikkiin pintoihin on ilmestynyt runsaasti yksityiskohtia. Ocarina of Time 3D:n pelaaminen on yhtä juhlaa 3DS:n kirkkaalta ruudulta. Laajakuva ja 3D-tuki kruunaavat kakun. Pitää toki muistaa, että tämä on ensimmäinen ostamani 3DS-peli, joten en voi suoraan vertailla kuinka hyvältä tämä näyttää muihin verrattuna... Mutta onhan peli yllättävän komea, ei siitä pääse mihinkään. Pidän muuten kolmedeetä päällä jatkuvasti, koska sitä ilman ulkoasu on paljon tavanomaisempi.

    Pelattavuudessa ei tietenkään ole ollut sen suurempia eroavaisuuksia, paitsi että ruudunpäivitys on parempi. Hyrule Castle Towniin mentäessä ruudunpäivitys tosin notkahti hetkellisesti, kun aloin mäiskiä ruukkuja rikki miekalla. Muulloin hidastelua ei ole tapahtunut. Kosketusnäyttö toimii kivana lisänä, ja valikoiden plärääminen sujuu sillä hyvin riippumatta siitä, onko pelaaja vasen- vai oikeakätinen. Navi-ikonin painaminen kosketuskynällä oli kyllä lievästi sanottuna hankalaa, mutta onneksi osaan käyttää kynää tarpeen tullen myös oikealla kädellä. Kameran liikuttelu 3DS:ää kallistelemalla on itse asiassa varsin näppärää ainakin näin aluksi. Toki ritsalla voi ampua analogitatillakin, mutta käsikonsolin liikuttelu toimii myös varsin kätevästi jos vain tilaa riittää.

    Siinäpä oikeastaan kaikki mitä tuli mieleen. Seuraavaksi pitäisi mennäkin Kakariko Villagea kohti. Kivaa!
    « Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo:18:32 kirjoittanut Arctic Fox »
    Kirjattu
  • ::
  • 18.06.11 - klo:03:39
    Tällä päivämäärällä Ocarina of Timestä tuli ensimmäinen Zelda-peli, jonka pelasin täydellisesti läpi. (Okei, hieman harmittamaan jäi se, että bugin takia en saanut toista Deku Nut -parannusta, vaikka teinkin kaiken, mitä sen eteen piti tehdä. Lasken kuitenkin, että tämä riittää siihen, että voin sanoa läpäisseeni täydellisesti.)

    Miten paljon muut ihmiset ovat Zeldoja pelanneet täydellisesti läpi? Itseltäni puuttuu Spirit Tracksissä tällä hetkellä vissiin yksi pupu ja jotain pientä ja Twilight Princessissä jäi muutama kummitus saamatta, The Wind Wakerista puuttuu muutama sydän, Majora's Maskista puuttuu muutama sydän jne.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.06.11 - klo:10:38
    Ocarinan, Oracle of Seasonsin ja Twilight Princessin. Majora's Maskista puuttuu täälläkin pari sydäntä, The Wind Wakerissa muutama sydän ja hullusti arrekarttoja ja sitä rataa. Huippu taitaa olla a Link to the past jossa puuttuu puolenkymmentä sydäntä, viitta, Bombos, Bumerangn päivitys sekä pommien ja nuolten määrän kaikki päivitykset.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.06.11 - klo:18:49

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Eilen illalla läpäisin viimeinkin Fire Templen, eli olen nyt virallisesti pelannut pidemmälle kuin koskaan aiemmin. Inhottaa olla tällainen grafiikkahuora, mutta uudistettu ulkoasu todellakin sai minut innostumaan Ocarina of Time 3D:stä enemmän kuin alkuperäisestä. Olen aina arvostanut OoT:n tunnelmaa ja musiikkeja, mutta vanhentunut grafiikka ja ajoittainen tönkköys veivät tuulta pelin purjeista.

    On muuten vaikea sanoa, pidänkö enemmän Twilight Princessistä vai Ocarina of Time 3D:stä... Molemmissa on puolensa.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.06.11 - klo:07:23
    Kirjattu
  • ::
  • 10.12.11 - klo:16:16
    Parhaan pelin ketju ei saa mädääntyä :(. Siksi herätän sen eloon kertomalla riemuisasta suorituksestani: 32 paunan hylian loachi tuli napattua. Tylsyyttäni avasin Wiini jossa oli master quest levy sisällä ja sata vuotta vanha save fileni. Huomasin ettei minulla ollut golden scalea, ja muistinpa että sen saa kalastamalla, ja kun vihdoin pääsin virveliin käsiksi niin huomasin lammen pohjalla kummallisen kalan. En meinannut uskoa että se oli SE, koska olen vuosia yrittänyt tätä pirun kalaa metsästää. Kyllä se silti oli se. Etsin muutaman minuutin uppoavaa uistinta, sen jälkeen odotin, että kala menisi sivulle, jottei pienemmät kalat tulisi häiritsemään.  Sain uistimen juuri sen viereen, ja odotin muutaman minuutin siinä, kunnes sain vihdoin sen huomion. Eeppinen taistelu alkoi, ja vaikkei se jostain syystä ollut yhtä vaikea napata kuin edellinen 18 paunan kalani, riemu oli suuri. Pettymykseksi kuitenkin sain vain 50 rupeen palkinnon, ja kaiken lisäksi paikan omistaja päästi sen menemään sen harvinaisuuden takia. Noh, eipä tarvii enään mennä paikkaan edestakasin sisään ja ulos epätoivosesti.
    Less is more.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.01.12 - klo:17:39

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    "Ah, Shadow Temple meni läpi. Nyt pitäisikin mennä Gerudo-aavikolle, mutta taidan pitää tässä välissä pienen tauon. Pelihän on melkein läpäisty..."

    7 kuukautta myöhemmin...

    "Jaahas, mihin helvettiin minä jäinkään?"

    Jatkoin siis OoT3D:n pelaamista vähän aiottua pidemmäksi venähtäneen tauon jälkeen. Viime pelikerta oli hotellihuoneessa Münchenissa kesäkuun loppupuolella. Olin aluksi vähän hukassa pelin suhteen, mutta onneksi pääsin taas kärryille suhteellisen nopeasti. Nyt mietityttää ainoastaan se, miten saatoinkaan jättää tämän kesken? Ocarina of Time 3D on kuin taivaasta valutettua hunajaa. Gerudojen linnoituksessa hiippailu oli tosi hauskaa, ja toi hyviä nostalgiaviboja the Wind Wakerin alusta (Tiedän, aika nurinkurista). Seuraavaksi pitäisi mennä sinne Spirit Templeen. Tällä kertaa vedän Ocarina of Timen viimein läpi!
    Kirjattu
  • ::
  • 03.01.13 - klo:00:08

    Hero Poissa

    • Internet-ritari
    • Välillä sattuu päähän kuinka hyvä olen.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.08.14 - klo:13:56
    Vaikka speedtuneja on yleensä ihan kiva katsoa, yleensä kyllästyn, koska minulla ei ole hajuakaan mitä jossain kohdassa tapahtuu ja miksi. Siksi tätä selostettua speedrunia uudesta OoT:n any%-speedrunista oli mukava katsoa.

    https://www.youtube.com/watch?v=aq6pGJbd6Iw
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.17 - klo:01:48

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Ostin OoTin 3DS:lle, kun sen viimein sai melko edullisesti. Pelasin Ocarinaa viimeksi vuoden 2011 loppupuolella. Viisi vuotta tuntuu sairaalta, kun ottaa huomioon miten hyvin muistan pelin vieläkin. Mutta ei mennä siihen.

    Peli maistuu OoTilta eli oikein hyvältä peliltä edelleen. Ehkä näin monen vuoden tauko on ihan sopiva, koska vaikka maailmankartta on piirtynyt muistiini luultavasti loppuiäkseni, ovat esimerkiksi luolastojen yksityiskohdat jo ehtineet painua unholaan. Tyrmien koluaminen tuntuukin oikein mielekkäältä. Ei sillä, että Maanpäällisen valtakunnan tonkiminen tylsää olisi, en sieltäkään muista ihan kaikkea, ja tutuissakin paikoissa vierailu maistuu oikein mukavalta. Kuin vanhoja kavereita näkisi, heh heh, no ei nyt sentään.

    3DS-versiolle suotu kasvojenkohotus on toden totta huomattava ja oikein miellyttävä, vaikkakaan kaikki hahmot eivät ole saaneet siitä yhtä suurta siivua. Sulavat animaatiot ovat ehkä vielä merkittävämpi lisä. Voin hyvin kuvitella, että alkuperäisen pelaaminen saattaa tuntua tämän jälkeen tökeröltä.

    Ainoa moitteeni onkin se, että pelaisin peliä mieluummin telkkarista kuin mikroskooppiselta näytöltä.

    Vielä sananen 3D:stä, koska tässä korostuu ongelma, joka on minulla kaikkien 3DS-pelien kanssa. 3D tekee hetkittäin ulkoasusta paremman ja maisemista komeampia, mutta efekti on aivan vitun herkkä hajoamaan. Jos laite heilahtaa hitusenkin tai jos kallistan päätäni millimetrin vasemmalle, niin kaikki menee paskaksi. Välillä en saa täydellistä efektiä millään konstilla syntymään. Vaikka kuinka vaihtelisin katseluetäisyyttä ja laitteen asentoa, jää näytölle aina hahmojen ja muiden objektien kahdennuksia, heijastuksia tai vastaavia ulkoasun pilaajia, jotka estävät keskittymästä peliin. Tästä syystä 3D pysyy enimmäkseen pois päältä, kuten kaikissa muissakin 3DS-peleissä.
    « Viimeksi muokattu: 16.01.17 - klo:19:26 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:09:50

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    On tää Oskariina kyllä eri kiva peli. Metsätemppelin suorittamisen jälkeen mietin että lähdenkö nyt valloittamaan Ice Cavernin kautta Water Templeä, suuntaanko kohti Death Mountainia kuten Navi ehdottaa vai matkaanko takaisin lapsi-Linkin Hyruleen tutkimaan kaivonpohjaa. Vai teenkö sittenkin hassunhauskoja sivutehtäviä. Voi juku, vaikka kehittäjät ovat selvästi antaneet yhden "oikean" järjestyksen suorittaa luolastot, annetaan pelaajalle mahdollisuus myös olla noudattamatta noita ohjeita. Jos vaikka olisin kärsimätön pikkulapsi ja jumiutuisin jossakin luolastossa esineen saamisen jälkeen, voisin poistua sieltä ja kokeilla jotain toista. Shadow Temple on temppeleistä ainoa, jonne ei pääse siksi että juoni ei salli. Ja Forest on pakko suorittaa, että pääsee matkustamaan ajassa takaisin suorittamaan Bottom of the Wellin.

    Hetken asiaa pohdittuani menin Forest Templen jälkeen Death Mountainille hakemaan punaisen tunikan ja Bolero of Firen. Sitten nappasin Ice Cavernista rautasaappaat ja Serenade of Waterin. Sitten suuntasin lapsuuteen hoitelemaan Bottom of the Wellin, koska se kiinnosti sillä hetkellä enemmän kuin vesitemppeli. Vielä ennen Water Templeä hoitelin Gerudo Fortressin ja yritin päästä Spirit Templeenkin, kunnes huomasin että sinne tarvitsee joko leijusaappaat tai Longshotin. Noh, nyt on Water Templekin suoritettu ja seuraavaksi sitten Fire. En muista tarvitseeko Spiritissä Megaton Hammeria. Jos ei, olisin voinut suorittaa senkin ennen kuin lähdin pelastamaan Goroneita.

    Bottom line siis se, että tosi kivaa, ettei näitä erillisiä skenaarioita ole lukittu juonen nimissä sillä tavalla, että koko paska (esitehtävä/minidunkku + luolasto) olisi pakko suorittaa, ennen kuin polku seuraavaan osaan peliä aukeaa. Kunhan on tarvittavat tavarat mukana, niin saa mennä mihin lystää (Shadow Temple poikkeuksena). Jopa lapsuusluolastoissa on mahdollista tehdä niin, että poistuu Dodongo's Cavernista pommipussin saatuaan, lähtee Zorien luo hoitelemaan Jabu Jabun mahan ja palaa sitten takaisin viimeistelemään Dodongotunkion. Mijamodon haamu ei tule missään välissä huutelemaan että hetkinen, et sinä tänne voi mennä nyt, juoni menisi pilalle, painupas takaisin syömään salaattisi.

    Tämmöiset mietteet nyt tähän väliin. Water Temple oli muuten huomattavasti kivempi tyrmä kuin muistin, vaikken sitä koskaan ole huonona tai ärsyttävänä pitänytkään. Dark Link tosin taitaa olla vähiten vaativin bosse koko pelissä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:12:12

    Kraidi

    Ocarina of Time on kyllä loppujen lopuksi aika sysimustassa avioliitossa juonensa kanssa, vaikken toki kielläkään sen olevan vapaampi kuin esimerkiksi Twilight Princess.

    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:13:05

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Haluatko tarkentaa? Tarinankerronta on aika minimalistista verrattuna myöhempiin 3D-Zeldoihin, eikä juoni määrittele pelissä etenemistä yhtä vahvasti. Peli ei etene tiukasti skenaariosta toiseen, kuten jo edellisessä viestissäni selitin. Esimerkiksi Bottom of the Well ei ole pakotettu osa juonijatkumoa, vaan luola joka pitää itse löytää ja jonka saa suorittaa siinä vaiheessa kun huvittaa. Toki peli on lineaarisempi kuin vaikkapa eka Zelda ja Alttp, mutta silti jokaisella läpipeluukerralla olen onnistunut tekemään jutut hiukan eri järjestyksessä.
    « Viimeksi muokattu: 18.01.17 - klo:13:06 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:13:35

    Kraidi

    Ocarina of Time määritti aikoinaan kolmiulotteiset Zeldat, niin hyvässä kuin pahassa. Se on sarjansa ensimmäinen peli, joka normitti juonen nykyiseen totuttuun mittakaavaan ja toi mukanaan aikakaudelleen tyypilliset välivideot. Tämä puolestaan yksipuolisti etenemiskaavaa, vaikka pelistä välittyykin vielä jossain määrin ne sarjan takavuosien piirteet. Ne ovat vain kovin hupenemaan päin, kun mennään eteenpäin ajassa peli peliltä. Koen vahvasti, että Ocarina of Time oli eräänlainen suunnannäyttäjä.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:13:42

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Tuosta olen aivan samaa mieltä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:14:22
    Vesitemppelistä täytyy sanoa, että pienillä helpotuksilla Ocarina of Time 3D -version vesitemppelistä on tehty paljon siedettävämpi. Eli ne väriopasteet.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:14:26

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Muistelinkin, että niitä ei alkuperäisessä ollut, kuten ei sitä videonpätkääkään, missä zoomataan lattiassa olevaan reikään. Hyviä uudistuksia imo, tekevät luolasta vähemmän turhauttavan, mutta eivät helpota varsinaisia pulmia. Sokkelomainen fiilis on edelleen läsnä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:20:22
    Mitkä kaikki temppelit voi Ocarinassa suorittaa aikuisena ekana? Ainakin Forestin ja Firen (ei tarvitse jouskaria). Onko muita mahdollisuuksia, jos oletetaan, että suorittaa jokaisen luolan loppuun sinne astuttuaan, eikä vain hae esinettä? Jos sallitaan pelkkä esineiden haku, on etenemisjärjestys kai Shadow Templeä vaille täysin vapaa. Kisailu Dampea vastaan on pakko suorittaa heti Master Swordin saatuaan, jotta saa Hookshotin.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:22:05

    mosse Poissa

    • Mosse
    Heti Hookshotin jälkeen onnistunee Forest ja Fire Templet sekä tietysti Ice Cavern. Fire Templen voi kai teoriassa vetää aika lailla milloin tahansa, sillä Megaton Hammerille ei liiemmin käyttöä ole muuten. En ole ihan satavarma tarvitaanko sitä Spirit Templessä. Pitää vissiin pelata taas uusiksi. Shadow Templeenhän ei edes pääse, ennen kuin Water Temple on läpi.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:23:03
    Tää setti räjäyttelee mun mieltä, olin aina siinä uskossa että ainoa vaihtoehto läpäisyjärjestyksessä on valita Spiritin ja Shadowin välillä, erityisesti tuo että Dodongon voi jättää kesken ja käydä vetämässä Jabu-Jabun kokonaan ennen sitä. Arvostus koko peliä vastaan nousi aika roimasti.

    Ei kyllä olisi huonompi syy pelata Ocarina uusiksi, kokeilla mahdollisimman "normista" poikkeava luolastojärjestys.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:23:25

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Cutscene Kakarikossa ei aktivoidu ennen kuin sekä Forest, Fire että Water ovat läpi. Nuo kolme täytyy siis suorittaa ennen Shadow Templeä. Ice Cavernin voi tosiaan vetää vaikka heti aikuiseksi tultuaan, ennen Hookshotin hankkimista.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.17 - klo:23:51
    Ensi kerralla voisikin yrittää:

    Deku Tree --> Pommit --> Jabu-jabu --> Dodongo

    Ice Cavern --> Hookshoot --> (Fire -->) Forest --> Bottom of the Well --> Water --> Spirit --> (Fire -->) Shadow.

    Mitkä kaikki ryjät tarvitaan jäänuolien saamiseen? Onko mahdollista saada Bombchuja ennen pommeja? Jos, niin voisiko niiden avulla päästä hoitamaan Jabu-jabun jo ennen Dodongo's Caverniin menemistä?
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.17 - klo:09:20

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Resetti.net
    Eikös Spirit Templeenkin pääse jo junnuna (siis jo ennen kuin käy nykäisemässä MS:ää) jos tarpeeksi yrittää? Ainakin tällainen muistikuva minulla olisi.
    * Kullanmurut *


     <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.17 - klo:10:44

    mosse Poissa

    • Mosse
    Eikös Spirit Templeenkin pääse jo junnuna (siis jo ennen kuin käy nykäisemässä MS:ää) jos tarpeeksi yrittää? Ainakin tällainen muistikuva minulla olisi.

    Ei ilman glitchejä.

    Onko mahdollista saada Bombchuja ennen pommeja? Jos, niin voisiko niiden avulla päästä hoitamaan Jabu-jabun jo ennen Dodongo's Caverniin menemistä?

    Bombchu-kauppa sekä se Castle Townin minipeli taitavat aueta vasta Bomb Bagin saamisen jälkeen, eikä Bombchuja liiemmin löydy arkuistakaan muksuna. 40 Gold Skulltulaa keräämällä taisi saada Bombchuja, mutta saa olla aika velho, jos semmoiset meinaa kerätä käymättä Dodongo's Cavernissa. :P
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.17 - klo:23:37

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Spirit Templessä tarvitsee Megaton Hammeria. Lapsiosio on toki mahdollista suorittaa ilman että on piipahtanut Fire Templessä.

    Mulla oli ollut sellanen mielikuva, että Spirit Temple olisi ollut Zeldaluolastojen eliittiä, mutta sehän olikin suoraviivaista huoneesta huoneeseen -hömppää alkeellisilla puzzleilla. Mirror Shieldilläkään ei tehdä juuri mitään ennen bossia. Tunnelmallinen kolo toki, ja aikuislapsi-gimmick on ihan hauska.

    Shadow Templessä oli yksi kohta, jossa jouduin ottamaan tulinuolet käyttöön. Kuulemma ne eivät kuitenkaan ole pelin läpäisyn kannalta välttämättömät *_* vaadin selityksiä. Bongo Bongo on muuten oikein lystikäs bossi, vaikka sen piekseekin 30 sekunnissa.

    En ilmeisesti osaa pelata Ocarinaa alle 5 tunnin sessioissa. Tänäänkin olen ollut enimmäkseen naama 3DS:n ruuduissa kiinni. Jotenkin sairasta. Vitun lastenpelit.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.01.17 - klo:10:34
    Shadow Templessä oli yksi kohta, jossa jouduin ottamaan tulinuolet käyttöön. Kuulemma ne eivät kuitenkaan ole pelin läpäisyn kannalta välttämättömät *_* vaadin selityksiä.
    Din's Fire?

    Kirjattu
  • ::
  • 20.01.17 - klo:12:23

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Ei ainakaan mulla yltänyt sinne asti. Kyseessä siis se kohta välittömästi Aavelaivan jälkeen, jossa pitää kaataa silta.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.01.17 - klo:13:46

    mosse Poissa

    • Mosse
    Ainakaan en itse musita tarvinneeni tulinuolia ennen sitä Ganon's Castlen Shadow Temple-huonetta. (joka vissiin menisi kanssa Din's Firella) Perstuntumalta veikkaisin, että patsaan kaatamiseen riittää ihan norminuolet.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 20.01.17 - klo:20:25

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Kokeilin niitäkin. Ehkä en vain osunut.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.01.17 - klo:17:53
    Linnunpelättimen saa kutsuttua sinne, ja Longshotilla yli. Ja olisiko se jopa toiminut ihan vaan tavallisillakin nuolilla, eli tarvitseeko niitä tulinuolia ollenkaan?
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.17 - klo:16:46

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    No, Ganonin linnassa tuli toinen kohta, jossa piti sytyttää soihtu, joka näytti olevan aivan liian kaukana Din's Firelle. Että en tiedä.

    Läpi meni, muuten. Tämä oli nyt neljäs kerta ja peli on edelleen mainiota kamaa. Taidan kokeilla Master Questia sitten kun seuraavan kerran palaan pelin pariin. Pääpeli rupeaa olemaan vähän turhan helppo ja tuttu. Tappelu Ganonia vastaan on muuten visuaalisesti epäeeppisempi kuin N64-versiossa, koska valaistus on paska ja kamera on siirretty liian kauas.

    Ei Ocarina kyllä ratkaisevasti ole vuosien saatossa vanhentunut. Kun ulkoasun ja frameraten päivittää modernimmaksi ja sujuvoittaa muutamaa kankeaa juttua kuten rautasaappaiden equippaamista niin harva asia kielii siitä, että peli julkaistiin alun perin lähes kaksi vuosikymmentä sitten. Hyvin suunniteltu ja tunnelmallinen peli, jossa on kiva ja yksinkertainen Zelda-tarina jota ei pakoteta samalla tavalla kuin eräissä myöhemmissä osissa. Ainoa huono puoli on, että pelin loputtua jää kaipaamaan lisää. Onneksi OoT-remakeja on tarjolla yllin kyllin.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.17 - klo:17:22
    Ganonin linnassa niitä sitten tarvitseekin jo muistaakseni joo, mutta ei mielestäni tosiaan Shadow Templessä. Sitten monessa kohtaa on joku tapa ampua jousi liekin läpi, jolloin se sytyttää jotain palamaan. Muistaakseni.
    Kirjattu
  • ::