Aku Ankka

Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Aku Ankka

16.02.08 - klo:23:15

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
    • Nordic Training Journal

Keskustelua legendaarisesta sarjakuvasta Aku Ankka. Itselle on tullut Aku Ankka pikkulapsosesta asti ja olen varttunut sen kanssa. Aku Ankka on osa nuoruuttani, nykyisyyttäni ja tulevaisuutta. Eniten pidän Don Rosan sarjakuvista, koska Rosan tarinat ovat vain niin hemmetin hyviä, hauskoja ja piirtojälki on erikoisin ja siistein. Ihan perus Aku Ankka tulee viikottain ja iso kasa noisa pokkareita ja Roope-setiä on hyllyillä. Keskustelua voisi luoda vaikka kysymyksillä. Näihin ei ole pakko vastata jos ei halua.

1. Milloin aloitit Aku Ankkaamisen?
Pikkupojasta asti. Olisikohan 4-6 vuotiaasta. Tilaan edelleen.

2. Kuka on sinusta Ankkalinnan paras hahmo?
Kyllä se taitaa olla Roope Ankka. Nuoruus oli Roopella kunnon Toni-P gangsta shittiä ja vanhanakin kovaakin kovempi.

3. Mitä Ankka-aiheisia kirjoja tilaat/keräät?
Tulee viikottain tuo Aku Ankka-perus. Kuukauden sarjisextra on rahantuhlausta. Silloin tällöin ostelen noita taskukirjoja, yleensä jollain pitkillä automatkoilla.

4. Ketkä ovat sinusta parhaat Ankka-piirtäjät?

-1. Don Rosa
Don Rosan Ankka-sarjat ovat vain niin hemmetin hauskoja, mielenkiintoisia, ovelia, hienoja ja kaikinpuolin mahtavia. Roope Ankan elämä ja teot 1 & 2 ovat parasta luettavaa.

-2. Carl Barks
Legendaarinen monien Aku Ankka-sarjan hahmojen ja mm. Ankkalinnan luoja. Piirrosjälki on perustasoa, mutta tarinat ovat yleensä sitä parasta antia.

-3. Massaroli
Tarinat hyviä ja piirrosjälki kivaa. Tykkään lukea tämän kirjoittamia tarinoita, koska ne ovat yleensä kekseliäitä ja hyviä.

Muita mainittavia mm. Rodriques, Vicar(Ei tosin käsikirjoita, vaan piirtää), Ferioli ja oman maan mansikka Kari Korhonen.
-------

Kirjattu
  • ::
  • 17.02.08 - klo:09:26

Donkey Poissa

• Pihlajakadun talonmies
    • En myönnä enkä kiellä, pikemminkin päinvastoin.
    No siis taskukirjoja puuttuu kaikkiaan vain tiu, ja Aku Ankka tulee. Roope-Setiä muutama kipale.(Mm:Ensimmäinen ilmestynyt.)

2. Paras hahmo on varmaankin Aku Ankka. Jotenkin vaan rakastan sitä Kaikki Menee Päin Wittua -auraa joka hahmon ympärillä leijuu. Eniten vihaan Mikki Hiirtä. Ärsyttävämpää hahmoa ei voi ollakaan kuin Hiiri joka onnistuu aina kaikessa.
    Itse pidän vanhoissa taskukirjoissa olleista Mikki-sarjoista.Ne vain jotenkin henkivät loistavuutta(Mustan aaveen arvoitus...mmm),uudet Mikit ovat tosin huonoja.
    « Viimeksi muokattu: 17.02.08 - klo:09:37 kirjoittanut Donkey »
    Letkuliitin 'em down! Blast those enemies away. Blast nämä viholliset pois.
    Kirjattu
  • 17.02.08 - klo:09:33

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Keh keh keh..
    1. Aku Ankka on taloon tullut minullekin ihan pienestä lähtien. Harmillisesti en itse ole varmaan vuoteen lukenut Aku Ankasta kuin valikoiden aina yhden, joskus 2 mielenkiintoisinta juttua, koska into on ruvennut hiipumaan tarinoiden ollessa usein melko mielenkiinnottomia nykyään. Kaikki ylimääräiset "leffanurkat" ja lukijoiden kysymyksiin vastaukset luen aina kuitenkin, ovat usein minulle lehdessä parasta antia.

2. Paras hahmo on varmaankin Aku Ankka. Jotenkin vaan rakastan sitä Kaikki Menee Päin Wittua -auraa joka hahmon ympärillä leijuu. Eniten vihaan Mikki Hiirtä. Ärsyttävämpää hahmoa ei voi ollakaan kuin Hiiri joka onnistuu aina kaikessa.

3. Aku Ankka -lehti ja Roope Setä tulevat meille. Roopen tilauksesta en ole varma jatkuuko se tänäkin vuonna. Taskukirjoja luen mielelläni matkoilla, mutta ne ostaa yleensä pikkuveljeni.

4. Parhaat:

* Don Rosa & Carl Barks. Eipä tarvitse paljoa perustella. Jakavat ykkössijan, vaikka Rosa hieman ehkä "parempi".
    * Flemming Andersen. Taskukirjoissa tavataan usein tyypin piirtämiä juttuja johtosarjoina. Ovat taattua laatua ja varsinkin ilmeitä piirtäessään tyyppi on melko velho. Päättömämpiä, hulvattomampia tarinoita saa hakea. Vaikkei hän itse juttuja käsikirjoitakaan (?), niin piirosjälki luo niihin aina sen tietyn tunnelman.
    * Kari Korhonen. Nyt painaa puhtaasti kotimaisuus. Lisäksi Korhosen jutuissa on usein mielenkiintoinen juoni ja kynänjälkikin on sujuvan letkeää.

Olen
    Kirjattu
  • 17.02.08 - klo:11:03

Kraton Poissa

Joo itsekään en juuri pidä Mikistä niin paljoa, mutta onko kukaan lukenut semmoista kirjasarjaa kuin "Mikin dekkari pokkarit"?. Ihan helvetin hyviä, piirtojälki upeaa, mysteerit ja loppuratkaisut erittäin hyviä. Mikillä on siis näissä oma salapoliisifirma ja Mikki ratkoo murhia ym... Itse olen lukenut kolme kirjaa ja omistan kaksi. Nämä on parasta Mikkiä.
    Kirjattu
  • 17.02.08 - klo:15:57
    1. On tullut niin kauan kuin muistan. Tulee edelleenkin.
    2.Tupu, mielestäni paras niistä kolmesta ankanpojasta.
    3.Perus-Aku tulee.
    4.Carl Barks
    Rento piirrostyyli & vaivaton juonenkuljetus. Hänen tarinoistaan tuli sarjakuvien lukeminen aloitettua.
    « Viimeksi muokattu: 22.02.08 - klo:20:30 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • 17.02.08 - klo:17:11

NoFair Poissa

• Horoperse
    Kotiin tulee ihan normi Akkari + ekstra. Joskus kun olin vielä polvenkorkuinen niin perheeseeni taisi tulla Akkari, ainakin siltä ajalta lehtiä löytyy. Voimassa oleva tilaus alkoi muistaakseni 2003 vuoden puolestavälistä. Don Rosa on lempipiirtäjä ja käsikirjoittaja. Piirrosjälki on hienoa, huumoria löytyy reilulla kädellä ja Roopen aarteenmetsästysjutut on mukaansatempaavia(toki muukin Rosa on hyvää). Myös Barksin Roope seikkailut ja jotkut "dekkari" Mikit iskevät. Lempihahmoa en nyt osaa eritellä, mutta suosikkeja ovat Roope Ankka ja ankanpojat.
    Kirjattu
  • 22.02.08 - klo:00:38
    Muutama korillinen ja huoneen jokainen hylly täynnä näitä sarjakuvia. Jokainen tarina vain luettu aika helkkarin monesti läpi joten mitään suurempaa intoa lähteä lehtiä pläräämään ei löydy. Tuosta aloittamisesta senverran, että aloitettua tuli isovanhempien avustuksella ennen nelivuotis synttäreitä. Eihän meikäpoika tuolloin osannut edes lukea mutta ikuisesti muistaa nuo hetket kun ukin kanssa luettiin sohvalla akkaria :)

Lempparihahmoista ehdottomasti Roope-setä. Lähinnä juuri koska elämä on niin pirun mielenkiintoinen kokonaisuus lähtien siitä pikku plankkipojusta aina maailman rikkaimpaan ankkaan. Barksilla ja Rosalla näyttäisi tässä suhteessa olevan jokin mysteerinen telepaattinen yhteys toisiinsa sillä lähes jokainen aukko on paikattu ja kokonaisuus rakennettu.

Himaan tulee perus lehti, tosin taso on huonontunut reilulla kädellä viimeisten kymmenen vuoden aikana. Lehteä tullut vuosilukujen perusteella 25 vuoden ajan eli vanhimmat täältä löytyvät ovat vuodelta ´83. Tämän lisäksi taskareista jokainen väliltä 1 - 100 oleva kirja sekä randomisti siitä eteenpäin ainakin puolet kaikista julkaistuista. Jokainen Don Rosan kovakantinen tottakai, Jumbot 1, 2, 3, 4, 5 ja 8 (tosin todennäköisesti myös 6 ja 7 osien tarinat lehdissä). "Ankkalinnan..." sarjasta ilmeisesti kaikki, kuukauden sarjisextrasta muutama random. Aku Ankan keittokirja ja 50 vuotis juhlakirja sekä muita vastaavia. Sitten vielä niitä satunnaisjulkaisuja 70 luvun ja uuden vuosituhannen väliltä. Huh.

Parhaat piirtäjät tulikin jo mainittua. Rosa ja Barks vain ovat niin aikaansa edellä kaikkeuden sarjakuvanpiirtoprosessissa. Barks ei ehkä nykypäivänä enää niin paljolti, mutta piirtokauteensa nähden kevyesti ja osa tarinoista on kuitenkin kuolemattomia kaikessa loistossaan. Jos pitäisi omia TOP 10 - tarinoita lähteä luettelemaan niin listalle mahtuisi vain näitä kahta.
    Kirjattu
  • 22.02.08 - klo:12:21

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    En nyt muista, mistä tämänkin poimin, jonkun foorumin vastaavanlaisesta ketjusta, mutta ei tämä aika ole suinkaan Akkarin syvin kuoppa.

http://koti.phnet.fi/otaku/kurja/kurjaankka.html
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 22.02.08 - klo:14:11
    Se oli Odolwan viestissä, oisko ollut joku "hauskat linkit" ketju, tjsp.
    Kirjattu
  • 22.02.08 - klo:17:20

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Olisi varmaan pitänyt kaivella : P
    Kirjattu
  • 11.06.08 - klo:20:38

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Aku Ankka on mahtava. Itse pidän enten Barcsin mustasta ritarista. 8)

Sori... :-[
    « Viimeksi muokattu: 12.06.08 - klo:13:13 kirjoittanut juzi da man »
    Kirjattu
  • 11.06.08 - klo:23:35

Maveric Poissa

• Mecha
      • JuuTuuppi
    Kuka haluaa tulla korjaamaan erittäin ystävällisesti tässä viestissä olevan virheen, kiitos?
    Kirjattu
  • 11.06.08 - klo:23:44

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Kuka haluaa tulla korjaamaan erittäin ystävällisesti tässä viestissä olevan virheen, kiitos?
    Minkä niistä? :D
    Kirjattu
  • 12.06.08 - klo:00:53
    Itse pidän eniten Barksin Don Rosan Mustasta ritarista. 8)
    Tuliko kaikki?
    Kirjattu
  • 12.06.08 - klo:05:14

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    ^ Eiköhän.

Aku Ankka tulee mullekin kotiin, muistaakseni jo seitsemättä vuotta. Oivaa vessa/ruokapöytälukemistahan se on, vaikka hyviä sarjoja lehdistä saa ainakin nykypäivinä etsimällä etsiä, kuitenkaan yleensä löytämättä. Paras ankkataitelija on ilman muuta Carl Barks, kaikin puolin loistavat tarinat ja yksinkertainen, siisti piirrostyyli. Don Rosa on myös loistava, vaikka tarinankerronta ei aina ole yhtä soljuvaa ja mukaansatempavaa kuin Barksilla. Viimeksimainitun paras työ on ilman muuta Sammon Salaisuus, hienoimpia Ankkatarinoita ikinä. Erityisesti loppupuolen kohtaus Helsingin keskustassa oli hauskaa luettavaa pienempänä, kun huomasi oikeasti tunnistavansa paikan jossa seikkailtiin. Rautatieasema. \o/

Suosikkihahmoa on vaikea sanoa, Barks on sen verran monta hienoa tyyppiä lisännyt Ankkalinnaan elämänsä varrella (eipä niitä Akun ja poikien lisäksi oikein ole hyviä hahmoja, jotka eivät olisi Barksin keksimiä). Milla Magia on ehdottomasti suosikkipahikseni, Roope Ankalla on erittäin mielenkiintoinen menneisyys ja Hannu Hanhi on juuri sopivan ärsyttävä Akun kilpailijaksi. Toki myös itse AA on loistohahmo, erityisesti silloin kuin onni ei tahdo millään potkia.

Nykyään Aku-lehdet tuppaavat olemaan kertakäyttökamaa; se luetaan ja heitetään koriin/kansioon muiden sekaan. Jostain syystä tuntuu, että niissä muutaman vuoden vanhemmissa lehdissä oli enemmän laatusarjiksia (voi tosin olla että nostalgia huijailee), ainakin niitä palaa lukemaan aina välillä. Eniveis, lehden keskimäärin melko huonon laadun takia hyllystä löytyy myös kovakantisia Akukirjoja. Pari Barksilta ja Rosalta, nimistä en muista muuta kuin Roope Ankan Elämä ja Teot (1). Kokonaisuutta katsoessa taitaapi muuten olla Rosan kovin saavutus ankkapiirtäjänä, sen verran hienosti on tarinat solmittu yhteen ja luotu visukintulle elämäntarina. Ihmeellisintähän siinä on, ettei yksikään ruutu koko opuksessa ole millään tavalla ristiriidassa Barksin tarinoiden kanssa. Eihän tässä voi kun hattua nostaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 12.06.08 - klo:23:50
    Joo, lehti tulee nykyään vain, kun kukaan ei sitä tilausta jaksa lopettaakaan, ja ehkä elättelen jotain toiveita Rosan paluusta. Typerä ahne Disneyn paskiainen, antaisivat miehelle rahaa kirjoistaan. Ja niin, Aku Ankan taso tosiaan on laskenut, eikä tässä ole kyse nostalgiasta tai tapauksesta "aika on kullannut muistot". Lukekaapa vaikka joskus niitä vanhoja lehtiä, itseltä löytyy niitä hervoton läjä, ja toisinaan lueskellessani bongaan varsin hyviä tarinoita, sellaisia joita ei nykyajan paskalehdissä näe kuin harvoin. Ja en siis muista puoliakaan näistä hyvistä jutuista, tarinat vain olivat parempia. Perin surullista. ;(

Eniten diggailen Rosan, Rotan ja Barksin piirrostyylistä. Taskarin puolelta tosiaan tuo Flemming Andersen piirtää varsin karua settiä, tai ainakin silloin piirsi kun taskareita jaksoin ostella. =)
    Kirjattu
  • 13.06.08 - klo:13:23

Rottiss Poissa

• Sulava herrasmies
    • "A wild Rottiss appears!"
      • YouTube profiilini

Eniten diggailen Rosan, Rotan ja Barksin piirrostyylistä.

:3

Juu, itekkin pidän eniten Rosasta ja Barksista. Myös Rodriques on hyvä, vaikkei se itse käsikirjoita mitään.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 13.06.08 - klo:22:04
    No kappas, en tuollaista hassuutta huomannutkaan. Jeps, Marco Rota Marko Rotta on kova jätkä. ;)
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:13:20

Nipa Poissa

• ._.
    Turha lehti, kaikki hyvät ideat on jo kulutettu aikoja sitten. Silti mummu tilaa sen joka vuosi:s
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:17:38
    Veli aloitti tilaamisen silloin, kun olin 3-vuotias. Lopetin tilauksen keväällä 2008.

Tupun, Hupun ja Lupun faija on kovis.

Don Rosan kovakantisia. En oikeastaan muita.

Don Rosa ja Carl Barks ovat ehdottomasti ykkössijalla. Kari Korhonen on myös hyvä.
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:21:30
    Kuka olikaan Tupun, Hupun ja Lupun faija? :S Ei nyt tule mieleen..

E: jäynä Ankka on ilkeä mies :(
    « Viimeksi muokattu: 04.10.08 - klo:21:56 kirjoittanut Tzibo »
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:21:44
    Sepä se. Tuota henkilöä ei ole kertaakaan nähty missään milloinkaan. Tunnetaan myös nimellä jäynä.
    Kirjattu
  • 05.10.08 - klo:11:15

Agutski Poissa

• Beer Baron
    Kyllähän näitä sarjakuvia löytyy niin witusti eri muodoissa, että huhhuh. Harmi vaan, että nykyään kiinnostaa yhtä paljon, ku härän perse, en olekkaan lukenut Aku Ankkoja sitten ala-asteen.
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • 05.10.08 - klo:20:51

Kraton Poissa

Uusin Aku Ankka oli muuten aika huumorilla höystetty, jokainen sarja oli pitkästä aikaa oikeasti hauska =)
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:20:56
    Aku Ankka on nykyään suurimmaksi osaksi puhdasta paskaa, mutta niinhän sitä sanotaan että paskasta kasvaa kauniita kukkasia. Nekin tosin hukkuvat kasvualustaansa aika huolella.
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:21:01

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    • I'm back and I'm watching you.
    Samaa mieltä Luistoneston kanssa. Ennen Aku Ankat olivat vain yksinkertaisesti parempia. Nykyään pyritään tyydyttämään massan tarpeet ja jälkikin on sen mukaista.
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:21:16

mosse Poissa

• Mosse
    Massan tarpeethan lehden on aina ollut tarkoitus tyydyttää, jos ideana on myydä mahdollisimman monta kopiota. Kai ne massan vaatimukset ovat sitten laskeneet, tai ne tyytyvät muuten vain huonompaan laatuun, koska Akkarin taso on laskenut tämän vuosituhannen alusta asti tasaiseen tahtiin.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:15:33

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Tai sitten olette vain kasvaneet.
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:16:09
    Ja ennen kuin joku väläyttää, että vanhojen tarinoiden viehätys on vain nostalgiaa, todistan tälläisen naurettavuuden vääräksi. Joskus pari kuukautta sitten nimittäin hammaslääkäriä odotellessa luin jonkun vanhan Aku Ankan jota en ollut koskaan nähnytkään, ja ylläteän vastaan tuli hyviä tarinoita, luin lehden hetkessä. Tämä kiistattomasti todistaa nykyisen lehden paskuuden. Eikö, eikö?

Hei oikeesti, nykyisen Akkarin huonous on universaali fakta, siitä ei pääse yli eikä ympäri eikä läpi edes porakoneella, nykyään heitänkin lehden nurkkaan jo yleensä ensimmäisen tarinan puolivälissä, kuin ei vain jaksa. Surullista.
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:16:13
    nykyään heitänkin lehden nurkkaan jo yleensä ensimmäisen tarinan puolivälissä

Noinhan sitä varmasti saakin hyvän kuvan lehden tasosta :)
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:16:27

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Jep. Faktahan se on, että akkarien taso on laskenut. Kelpaa nykyisellään vain vessa- ja ruokapöytälukemiseksi, eikä ole sellaisenakaan missään nimessä sitä kirkkainta kärkeä. Ainoastaan Barksin klassikot ja Don Rosan sarjat jaksavat viehättää, eivät nämä muut oikein tunnu osaavan.

Itse aloitin tilaamisen joskus 2000-vuoden tienoilla. Ei lehti silloinkaan näin jälkeenpäin katsottuna varsinaisesti erinomainen ollut, mutta silti aivan älyttömän paljon parempi kuin nyt kahdeksan vuotta myöhemmin.

Parhaat Akut on tietenkin vielä paljon vanhempia, niitä joita itse luin sukulaisten luona joskus muinoin.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:16:54
    Sukupolvi toisensa perään on jaksettu, ja jaksetaan itkeä kuinka Aku on nykyään paskaa ja kuinka se juuri omassa lapsuudessa oli parempi. Aika, jolloin lehti koki inflaation vaihtelee sen mukaan milloin itse kasvettiin ulos. Mutta oikeastihan Akun jutut ovat kuitenki aina olleet yhtä hölmöjä, lukuunottamatta Barksia ja niitä muutamia  oikeasti hyviä .

Nykyään pyritään tyydyttämään massan tarpeet ja jälkikin on sen mukaista.
    Jälki ei sentään taida olla niin hirveää kuin 60-luvulla...
    « Viimeksi muokattu: 07.10.08 - klo:17:38 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:18:27

Nipa Poissa

• ._.
    Meillä on mökillä useampi sata 70-80 luvun akkareita, äitin nuoruudesta. Siellä kun lukee ne kerran-pair kesässä, on mukavaa:)
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:19:44

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Sukupolvi toisensa perään on jaksettu, ja jaksetaan itkeä kuinka Aku on nykyään paskaa ja kuinka se juuri omassa lapsuudessa oli parempi. Aika, jolloin lehti koki inflaation vaihtelee sen mukaan milloin itse kasvettiin ulos. Mutta oikeastihan Akun jutut ovat kuitenki aina olleet yhtä hölmöjä, lukuunottamatta Barksia ja niitä muutamia  oikeasti hyviä .
    Hohhoijaa. Kyllä se Aku vaan oikeasti on huonompi nykyään kuin ennen. Eivät ne vanhemmatkaan lehdet mitään mestariteoksia olleet, mutta ihan oikeasti parempia kuin nämä nykyiset. En väitä omia lapsuudenankkoja miksikään mestariteoksiksi (2000-luvulla ne juuri alkoivat huonontua, ja tässä välissä minä rupesin tilaamaan), mutta ovat ne aivan selvästi parempia kuin nämä nykyiset. Itsekin tykkään 90-luvun ankoista enemmän, ja niitähän minä itse en ole koskaan tilannut.

Lainaus
    Ja ennen kuin joku väläyttää, että vanhojen tarinoiden viehätys on vain nostalgiaa, todistan tälläisen naurettavuuden vääräksi. Joskus pari kuukautta sitten nimittäin hammaslääkäriä odotellessa luin jonkun vanhan Aku Ankan jota en ollut koskaan nähnytkään, ja ylläteän vastaan tuli hyviä tarinoita, luin lehden hetkessä. Tämä kiistattomasti todistaa nykyisen lehden paskuuden. Eikö, eikö?
    Jep, samoin on käynyt itselläkin. Tosin kyllä niistä nyky-Akuistakin löytyy välillä ihan hyviä tarinoita, tosin ne ovat todella harvassa ja niistäkin monet vanhoja Barks-tarinoita. Ja jollei muistini petä, ne Barksinkin jututkin ovat vähentyneet tässä 2000-luvun aikana.
    « Viimeksi muokattu: 07.10.08 - klo:19:45 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:19:32

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Tänään se tuli!!!
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:19:33

mosse Poissa

• Mosse
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:20:40
    Meillä on mökillä useampi sata 70-80 luvun akkareita, äitin nuoruudesta. Siellä kun lukee ne kerran-pair kesässä, on mukavaa:)
    Eiköhän nekin ala maistumaan puulta kun tarpeeksi pureskelee. On niitä oikeitakin kirjoja.
    Kirjattu
  • 09.10.08 - klo:18:35

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Eihän AA:ta nyt kirjoihin kannata verratakaan, kuten ei muitakaan sarjakuvia.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 29.10.08 - klo:16:05

muovipippeli Poissa

• Keyblade Master
    - Pentuna mökillä luin jotain iskän ja sedän vanhoja Akkareita, siitä se lähti.

- Roope-setä ja Aku rulaavat. Roope ja Aku ovat molemmat verrattomia tuittupäitä jne.

- Taskareita ostan sillointällöin automatkoille, Akkari kolahtanut postiluukusta joka keskiviikko vuodesta 1999 lähtien, sarjisekstra ja Roope-setä vuonna 2002.

#1. Don Rosa
    - Rosan kynänjälki on erittäin tarkkaa ja tarinat seuraavat Carl Barksin jalanjälkiä.

#2. Carl Barks
    - Luonut lähes kaikki suosikkihahmoni, herralle nostaisin hattua jos sellaisen omistaisin. Kynänjälki loistaa ja tarinat joka lukukerralla aina vain parempia.

#3. Kari Korhonen
    - Käsikirjoittajana loistava, piirtäjänä sitäkin loistavampi!
    so i herd u liek mudkipz.
    Kirjattu
  • 30.10.08 - klo:22:06

Pallokala Poissa

Joskus 80-90-luvulla niitä alko tähän taloon tulemaan ja tilaus loppu joskus ennen vuotta 2003.

Aku ja Roope-Setä

En mitään

EOS
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:17:33

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Keskustelua Aku Ankasta ja siihen liittyvistä tuotteista, piirtäjistä yms.

Wikipedia seikkailuni sai surullisen lopun...

törmäsin artikkeliin Don Rosasta...

...se on jäänyt jo eläkkeelle ;_; ;_; ;_;
    « Viimeksi muokattu: 15.08.10 - klo:19:32 kirjoittanut Relix »
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:17:43
    Ensin Hyadain ja nyt tämä. Miten Relix voi olla noin pahasti kiven alla?
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:17:47

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    1. Youtube ei ole kiinnostava.
    2. Ankka tilaus oli pitkän aikaa tauolla, jos siitä on ilmoitettu siinä - enkä pyöri muilla suomalaisilla foorumeilla eikä muut maat välitä Donista.
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:18:09

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Minäkään en tiennyt.

Tilaan Aku Ankkaa yhdeksättä vuotta. Omistan Rosan ankkakirjoja.

Tulipas helvetin tyhmä ja tietämätön olo.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:18:11

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Surraanko yhdessä? ;_;
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:18:31

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Ankka-lehdessähän tota on ikäänkuin yritetty peitellä. Ei oo kerrottu suoraan ja yritetty pimittää tekemällä katsauksia Rosan kuulumisiin. Ja ymmärtäähän tuon, on nimittäin Suomessa aika myyvä piirtäjä. Itsekin luin Akua pitkään vain Rosan tarinoiden takia kunnes tajusin, ettei niitä enää tule hyvin todennäköisesti.

Olen
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:18:44
    Lopetinkin just eilen Akkarin tilauksen. Viddu että vihaan Janet Gilbertin käsikirjoittamia stooreja.
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:18:47
    Itsellä keskeytyi Ankan tilaus joskus 2006-2007, ja vasta viime vuonna alkoi uudestaan. Voisi yhtä hyvin lopettaa tilauksen, koska nykyiset sarjakuvat akkareissa ovat niin mielenkiinnottomia verrattuna kymmenisen vuotta sitten.

Rosan eläkkeelle menosta kuulin kaverilta muutamaa kuukautta myöhemmin kun niin oli päässyt käymään.
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:19:10
    Mulla ei ole mitään hajua noiden sarjojen käsikirjoittajista / piirtäjistä; ainoastaan Rosa ja Barks ovat sellaisia jotka tunnistan ja vaikka Rosa onkin nero niin Barksin piirrostyylistä en mitenkään erityisesti perusta. "Ihan ok"-tasoa mielestäni.

Sen sijaan mitään vihareaktioita Akkarit eivät ole koskaan aiheuttaneet; joko ne eivät aiheuta hirveästi mitään reaktiota tai sitten tuovat hyvän mielen. Aika usein sieltä löytyy joku veikeä kohta. Ja piirrostyyleistäkin minulla ei ole mitään ongelmaa näiden "modernien" piirtäjien kanssa, tykkään niiden eloisista värimaailmoista ehkä jopa enemmän kuin perinteisista Ankka-tarinoista.

Myös, parhaat Akkari-tarinat sijoittuvat arkisiin oloihin ja Ankkalinnan läheisyyteen, Mikin seikkailut jossain huitsin nevadassa eivät ole yleensä niin kiinnostavia. Toki myös näiden kaukomaatarinoiden joukosta löytyy kivoja, mutta itse diggailen tuosta arkisesta fiiliksestä enemmän.
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 15.08.10 - klo:19:12

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Surraanko yhdessä? ;_;

Joo. ;_;

En kyllä varsinkaan nyt tajua miksi enää edes tilaan mokomaa lehteä. Ehkä on vaan vaikea päästää irti, kun puolet eletystä elämästä se on kolahtanut postilaatikkoon.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu