Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Opiskelu ja koulunkäynti

07.04.12 - klo:19:45
Olisi mukava kuulla, miten resettiläisillä meni ylioppilaskokeet noin yleensäkin. Ja onnea kaikille, joista tulee ylioppineita tai jotka valmistuvat ammattiin :3
Kirjattu
  • ::
  • 08.04.12 - klo:11:51
    Ylioppilas olen vasta vuoden päästä, mutta hyvin on mennyt lukiossa! Ensi jakso on aikamoista höntsäilyä, 21 viikkotuntia ja joka päivä koulu alkaa vasta 10.30, paitsi maanantaina (11.55). Kavereilla sen sijaan aikalailla rankempaa, yhdellä taitaa olla jotain 38h. :S Viime vuonnakin keplottelin viimeisen jakson lukkarista aika rennon, onhan tässä vuoden aikana taas tehty kuitenkin aika paljon töitä.

Syksyllä kirjoitan psykologian ja ehkä ruotsin, täytyy noista vielä opon kanssa jutella tarkemmin. Keväällä sitten loput, eli äidinkieli, englanti, pitkä matikka ja yhteiskuntaoppi (+ ruotsi, jos en sitä syksyllä kirjoita). Pitäisi sitten vielä keksiä, että minne sitä hakee jatko-opiskelemaan...
    « Viimeksi muokattu: 08.04.12 - klo:11:52 kirjoittanut Tumppa »
    Kirjattu
  • 08.04.12 - klo:14:09

Laatikko Poissa

• Ganonmire Dragdorf
    Hei kuulkaas, oletteko kuulleet koskaan tällaisesta ääliöstä?

Hän oli ahkerasti lukenut helmikuun puolesta välistä lähtien kauppatieteiden pääsykokeeseen, ilmottautunut valmennuskurssille ja tietenkin ylpeästi kertonut urakastaan muille ihmisille. Sitten hän kuitenkin huomasi liian myöhään unohtaneensa ilmoittautua koko pääsykokeeseen.

Uskomaton kaveri, ei oikein tiedä mitä hänellä päässään liikkui hih

...ei vituta
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • 08.04.12 - klo:14:15

Tingle Paikalla

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    No kyl mua vituttaa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 09.04.12 - klo:21:06

scira

Lopetin lukion kesken 1,5v jälkeen, ja tein sitten töitä jokusen kuukauden ja hain amikseen. Kävin amiksessa pari kuukautta ja totesin sen olevan paskaa ja ajattelin vaihtaa takaisin lukioon. Vaihdoin takaisin lukioon ja kyllästyin päivärytmistä kiinnipitämiseen ja lopetin. Oon 2v tehnyt töitä onoffina ja mietin aikuislukiossa lukion suorittamista loppuun ja sen jälkeen hakeutumista ammattikorkeaan opiskelemaan sosionomiksi. Kiinnostus vaan vähän nollassa mut ei tätä mätisäkkeilyäkään viitsisi näin jatkaa, etenkin kun asiakaspalvelutyö syö mun hermoja.
    Kirjattu
  • 09.04.12 - klo:23:51
    Jostain syystä lykkään kokeita varsin usein suoraan uusintoihin. Nytkin päätin, ettei yhtään inspi kerrata, joten uusinnoissa nähdään kolmen viikon päästä. Ei hyvä tapa tämä.
    Kirjattu
  • 19.04.12 - klo:11:46

fazerin sininen

Onkohan se normaalia, että opettajan suositus kehuu minut neroksi ja tärkeäksi varaksi mille tahansa yhteisölle.

Mutta nyt pelataan odottamispeliä. Jos AFS viitsisi ottaa yhteyttä parin viikon sisällä, niin pääsisi haastatteluun.
    Kirjattu
  • 19.04.12 - klo:14:58

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Hämmentää aina järjettömät ylistyssanat, itekki viime kesänä raksan viimesenä päivänä sain mesulta kuulla että oon "paras työmies mitä on nähty" ja "tommosia jannuja ei vaan enää löydy". Toki mussa oli se ero kyseisen raksan muuhun porukkaan että mä oikeasti tein töitä.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 28.04.12 - klo:17:43

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Oi saatana. Syvimmät osanottoni.

Ainakin muistat ensi vuonna sen tärkeimmän.
    Kirjattu
  • 01.05.12 - klo:11:58

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Voi Laatikko! :C Mitä tähän voi edes sanoa.
    Raivoan puolestasi.
    Kirjattu
  • 02.05.12 - klo:15:56

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Toissapäivänä sain tietää että pääsen nyt keväällä ylioppilaaksi B) asiassa parasta on se että rehtori löi kanssani asiasta vetoa ja nyt sen täytyy erityisonnitella mua lakkiaisissa.
    Kirjattu
  • 04.05.12 - klo:23:03

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Go Kasuli!
    Kirjattu
  • 04.05.12 - klo:23:56

fazerin sininen

Pitkällisen kitumisen jälkeen vaihdoin vihdoinkin pitkän matikan lyhyeeseen. Onkos ihmisillä kokemusta eroista, sillä ilmeisesti menen kesällä Järvenpäähän MAB 3 käymään ja kiinnostaisi tietää mitä on tiedossa.
    Kirjattu
  • 05.05.12 - klo:08:32

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Kandi hyväksytty!
    Kirjattu
  • 05.05.12 - klo:10:07

Tingle Paikalla

• Paavo
    Oih, onnea. Itselläni ei ole kandin aloittaminen käynyt vielä mielessäkään.
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 05.05.12 - klo:17:15

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Pitkällisen kitumisen jälkeen vaihdoin vihdoinkin pitkän matikan lyhyeeseen. Onkos ihmisillä kokemusta eroista, sillä ilmeisesti menen kesällä Järvenpäähän MAB 3 käymään ja kiinnostaisi tietää mitä on tiedossa.

Lyhyt ja pitkä matikka ovat aivan eri maailmoissa. Pitkästä sain lähes pelkkiä nelosia, lyhyestä jopa pari ysiä. Ja pitkään panostin tosiaan huomattavasti enemmän.

Ainakin sillä kurssilla, jonka kävin sekä pitkänä että lyhyenä, opittiin samat perusteet, mutta pitkässä porauduttiin huomattavasti syvemmälle. Pitkän kokeessa oli yksi helppo perustehtävä, lyhyessä vastaavasti yli puolet kaikista laskuista.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 05.05.12 - klo:18:37

fazerin sininen

Toivon mukaan se tulee olemaan tuommoista, sillä kesäkuussa opiskelen MAB 3 ja MAB 5 seurakuntaopistolla. Pitkässä matikassa ongelmakseni muodostui se, ettei soveltaminen luonnistu. Perusidean tajuan, mutta sitten kun vaaditaan parin perustehtävän jälkeen opitun asian käyttämistä jollain erilaisella tavalla, niin eihän siinä luonnistu.

Näillä näkymin jos en pääse vaihto-oppilaaksi, niin lukio menee 2,5 vuodessa. Ensi vuonna pitää vain kiirehtiä äidinkieli ja pitkä englanti läpi ennen viimeistä jaksoa, niin kirjoitusten kannalta kaikki on hoidettu.
    Kirjattu
  • 11.05.12 - klo:11:34

fazerin sininen

Hyvin hämmentävää, vaihto-oppilas haastattelu pidetään huoltoasemalla, enkä tajunnut kysyä millä kielellä haastattelu pidetään.

Hieman alkaa stressaamaan tuo, vaikka haastatteluun ei pitäisi stressata huomioiden että siellä vain kysyään motivaatiota, mielipiteitä ja vastaavia.
    Kirjattu
  • 15.05.12 - klo:15:55

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Oon insinööri
    Kirjattu
  • 16.05.12 - klo:20:56

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    LMCCB >_> no, ainaki tuli paperit ulos.
    Kirjattu
  • 16.05.12 - klo:22:47

Tingle Paikalla

• Paavo
    Onnea kassu! Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin :)
    Kirjattu
  • 17.05.12 - klo:15:51

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Oon insinööri
    Ei mikään oo niin viisas kuin Samirai.

Onnea!

Onnea myös muille valmistuville... ja myös muille.
    Kirjattu
  • 17.05.12 - klo:22:06

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Joo mun puoleen voi nyt kääntyä kaikkia teknistä tietämystä vaativissa asioissa, kuten mihin sahajauhoa tarvitaan, miten tuuli syntyy ja mistä johtuu et talvella on kylmä...
    Kirjattu
  • 17.05.12 - klo:22:49

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Saako sulle myös valittaa kun talvella on kylmä ja käskeä korjaamaan?
    Kirjattu
  • 17.05.12 - klo:23:35

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Saahan sitä valittaa, mut mie vaan sit käsken putkimiesalaisiani korjaamaan patterit...!

Hokasin just et LVI-insinöörinä oon putkimiehestä seuraava aste ylöspäin. Tekeekö tämä minusta Hyper Marion?
    Kirjattu
  • 23.05.12 - klo:16:36

fazerin sininen

Minulle soitettiin ja pääsin vaihto-oppilaaksi. Mutta koska Diabetes ei voi olla koskaan varma saako perhettä. Ainoa tapa miten voin vaikuttaa asiaan enään on papereiden täyttö mahdollisimman hyvin.

Jos tämä pitkäaikassairauteni estää minun lähtöni, niin lupaan masentua ja kirota kohtaloni.
    Kirjattu
  • 06.06.12 - klo:15:44

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Kauhea paniikki iskee vaihtoon liittyvän byrokratian takia  :( Kaiken maailman lomakkeita ja hakemuksia pitää palautella. Lennotkin pitäisi vielä varata.
    Kirjattu
  • 06.06.12 - klo:20:09

fazerin sininen

Juuri tuo lomakkieden kanssa leikkiminen vie elämäniloa. Lääkärintodistus pitäisi viedä lääkärille, sain lääkärin ajan pari päivää liian myöhään, joten minun pitää varata eri lääkärille aika ja mennä siitä sitten pari päivää normaalille lääkärikäynnille. Sitten kun pitäisi kirjoittaa jotenkin positiivista tekstiä itsestäni, mutta ei liian omahyväistä.

Ja siihen päälle vielä se, että tänään alkoi koulu. lol joku lyhyt matikka : D : D : D
    Kirjattu
  • 07.06.12 - klo:07:42

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Ainiin, rokotuksetkin pitää vielä tarkistaa :< Ja joku matkavakuutus pitäisi kai olla, höh.
    Minnepäin maailmaa fazerin sininen on lähdössä?
    Kirjattu
  • 07.06.12 - klo:15:09

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Ei ees huonosti.

Olin enkun kokees tampereella ja istuin Agun vieres, huomaskohan ees. :D Oisin sanonu jotain mutta koe  tilanne.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 07.06.12 - klo:17:47

fazerin sininen

Japaniin. Perheitä etsitään vielä mutta muuten homma on lomakkeita vaille paketissa.
    Kirjattu
  • 07.06.12 - klo:20:07

Agutski Poissa

• Beer Baron
    Ei ees huonosti.

Olin enkun kokees tampereella ja istuin Agun vieres, huomaskohan ees. :D Oisin sanonu jotain mutta koe  tilanne.
    Ei viddu :D katoinki, että toi heppu näyttää sillee suht tutulta. Olin nii koetäpinöissä, että en sitä sit enempää miettiny  :D
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • 08.06.12 - klo:20:34

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi

Japaniin. Perheitä etsitään vielä mutta muuten homma on lomakkeita vaille paketissa.

Sattuipas, niin minäkin   :)
    Kirjattu
  • 15.06.12 - klo:16:01

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Eilen oli pääsykokeet. Asia ei ole enää mun käsissäni.

Sitten odotellaan kuukausi.
    Kirjattu
  • 06.07.12 - klo:14:28
    Jess, meikäläinen hyväksyttiin Itä-Suomen yliopistoon. Englannin kielen ja kääntämisen opinnot alkaa Joensuussa syksyllä  :)
    Kirjattu
  • 06.07.12 - klo:14:57

fazerin sininen

Ai Joensuussa. Siellä jatkan lukiota syksyllä, kun valitettavasti minut raahataan sinne. Nyt muuten vituttaa kun se yksi ruotsin jonka kokeen olisin uusinut syksyllä jää uusimatta. Ja muutenkin olin niin mukavasti suunnittellut täällä tulevan kouluvuoden, että jos vaihto-oppilas vuosi olisi kariutunut niin olisin voinut suoraan kirjoittaa Psykologian ja Filosofian.

Saa nyt nähdä minkälaisen 3 jaksoa saan suunniteltua, sillä kävi miten kävi, en luultavasti opiskele tuolla puolta vuotta enempää.
    Kirjattu
  • 07.07.12 - klo:14:00

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Voisin tällä kertoa että minut hyväksyttiin opiskelemaan Merenkulun kouutus ohjelmaan KYAMK:iin. Eli intin jälkeen sinne ja sitten minusta tulee toivon mukaan merikapteeni.
    Kirjattu
  • 17.07.12 - klo:16:21

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Kirjattu
  • 17.07.12 - klo:16:50

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Minäkin pääsin opiskelemaan.  B)

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 17.07.12 - klo:17:38

Tingle Paikalla

• Paavo
    Nyt ollaan sitten Tuben kanssa samassa koulussa :( Listoilta bongasin Paavolan ja Paavolaisen jees

Minnes Echo lähtee?
    Kirjattu
  • 22.08.12 - klo:02:27

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Minulla on sittenkin opiskelupaikka.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 22.08.12 - klo:02:37

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Minnes Echo lähtee?
    Oulun Yliopistoon Tietojenkäsittelylaitokselle.

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 24.08.12 - klo:00:59

fazerin sininen

Aiheuttaa pientä hajoamista, kun  FI4 pääsee vain suorittamaan aivan toisessa lukiossa 4 kilometrin päässä ja sielläkin ryhmän koko on niin pieni ettei puolia tunneista pidetä. Mutta sittempähän saan enne vuodenvaihdosta filosofian ja psykologian loppuun ja voinkin sitten opiskella miltei kaksi vuotta niitä ennen kuin kirjoitan ne.

Aiheuttaa muuten pientä kärsimättömyyttä, kun saan vasta joulukuussa perheiden löytämisestä. Kolmea kuukautta ennen lähtöä saisin tietää lähdenkö edes. Tätä koko hommaa olen suunnitellut päälle kaksi vuotta ja se saattaa kaatua siihen, ettei yksikään perhe halua diabeetikkoa.
    Kirjattu
  • 24.08.12 - klo:01:19

Tingle Paikalla

• Paavo
    Mitenköhän pieni se teidän ryhmänne oikein on kun meillä oli yleensä se kolme nassua paikalla :V

Mutta itsekseen suorittaminen on aina vaihtoehto mutta eihän siinä mitään hauskaa ole.
    Kirjattu
  • 29.08.12 - klo:22:19

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Opiskelu on paskaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 29.08.12 - klo:22:33
    Joo.
    Kirjattu
  • 30.08.12 - klo:08:50
    Unohdin miten kamalaa koulunmkäynti on. ;_;
    Kirjattu
  • 30.08.12 - klo:17:21
    Echo saa luvan tulla Blankon kiltahuoneelle pelaamaan Mashedia joskus.
    Kirjattu
  • 04.09.12 - klo:20:49

scira

menin takaisin lukioon. ikäähän on siis vain 21-vuotta. päivälukio 16-19 -vuotiaiden kanssa on toistaiseks osoittautunu ihan mukavaks puuhaks!
    Kirjattu
  • 04.09.12 - klo:21:07

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Hetkonen... Päivälukioon? Itselläni ei kestäisi pää. Tuossa iässä kyllä tekisi mieli käydä iltalukiossa homma loppuun. Onnea kuitenkin tuohon puuhaan!
    Kirjattu