Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Opiskelu ja koulunkäynti

22.01.08 - klo:15:43

hoo-fani

Todistuksen keskiarvo 7.57, kemian 5 huononti roimasti keskiarvoa :(
Kirjattu
  • ::
  • 22.01.08 - klo:21:05

Dragonride

Prkle TET alkaa huomenna -__-
    Kirjattu
  • 22.01.08 - klo:21:35

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
      • Nintendo Network ID: VulpesArctos
      • Wii-numero: 3209 8382 1974 7037
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737 - 9594 - 1755
      • Xbox Live Gamertag: Vulpes Arctos
      • Steam ID: Vulpes_Arctos
    ^ Olen käynyt läpi jo kaksi TET- viikkoa ja niiden aikana kyllä viihtyy reilusti paremmin kuin koulun penkillä.
    Kirjattu
  • 22.01.08 - klo:21:48

Rottiss Poissa

• Sulava herrasmies
    • "A wild Rottiss appears!"
      • Xbox Live Gamertag: finRatman X3
      • PSN ID: Ratman_Fi
      • YouTube profiilini
    Jep. Ravintolassa oli kivaa, kun sai syödä niin paljon kun halusi.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 22.01.08 - klo:22:01

Dragonride

Mutta Tokmannilla...

AARGH Stnan evot ei tiiä miten tehhään inventaariota Tokmannilla, niin multa sitten kyselee... Hermot meni. Meen ala-asteelle kartonkia kantamaan.
    « Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo:14:14 kirjoittanut Dragonride »
    Kirjattu
  • 25.01.08 - klo:22:53

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Tube, kyllä kait se olisi mutta kun ei opiskelu jaksa kiinnostaa tällä hetkellä yhtään nii kyllä silläki ku on käyny lukion, pitäis päästä johonki vähä parempaan työpaikkaan ku raksalle. Suunnitelmathan voi aina muuttua ja lisäkoulutustakin voi hankkia sitten myöhemmin jos alkaa kiinnostamaan, mutta tällä hetkellä en ole aikonut lukion jälkee lähtä enää opiskelemaan.

Voit ihan hyvin jäädä armeijaan ja sitten jäädä sinne töihin. Armeija tarjoaa kymmeniä ellei jopa satoja ammatteja lentäjistä koodareihin, joten jos ei koulu innosta ja tekisi mieli päästä työelämään epäkoulumaisella koulutuksella, niin armeijaan asepalvelukset jälkeen jää, niin siitä se alkaa.
    Kirjattu
  • 30.01.08 - klo:23:54

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
      • Xbox Live Gamertag: Jonttutan
      • PSN ID: Jonttutan
    HMM...Koulu on minusta kidutuspaikka missä opettajat ja oppilaat kärsivät. Toisaalta kouluhan on tulevaisuuden kannalta tärkeä paikka. Siellä voi lukea itsensä mihin ammattiin haluaa, kunhan jaksaa lukea. Onhan koulussa mukavaa kun siellä näkee kavereitaa. Mukavimmat aineet koulussa on musiikki ja kuvis.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:00:03

Jeftano Poissa

• Jeftano
      • YO TUBE!
    Musiikki on minusta turha aine, ainakin lukiossa. Helutetaan vain rytmi munia, kuin jossakin vammaisten musiikkileikkikoulussa ja muutama osaava soittaa kitaraa ja rumpua.
    « Viimeksi muokattu: 31.01.08 - klo:00:05 kirjoittanut Jeftano »
    .                                                                                                   .

.                                                                                                   .
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:00:05

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
    Kiintoisaa, no empä hae mihinkiin musiikin allalle :P Pyrin suoraan Idolsiin xD Ainoa kiinostuksen aiheet olisivat kokkikoulu ja kuvataide koulu. Niin kotitalous on hauskaa ja mukavaa.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:00:10
    Musiikki on minusta turha aine, ainakin lukiossa. Helutetaan vain rytmi munia, kuin jossakin vammaisten musiikkileikkikoulussa ja muutama osaava soittaa kitaraa ja rumpua.

Ja eiköhän ne taitavimmat musisoijat mene sinne taidelukioon. Siellä ei varmaan heiluteta vaan rytmimunia. Ehkä sielä soitetaan jopa triangelia.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:00:12

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
    Puhut juuri sitä asiaa. Nehän on just parhaat soittimet koulussa. En miekään muuta saa soittaa kun hajota kaikki soittimet aina : 3 Puusta tehdyt soittimet maistuvat kanalle. Tiesittekös? : D
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:10:37

Kraton Poissa

Tänään oli terveystiedon koe ja en lukenut siihen eilen yhtään(viikko sitten luin viimeksi - koealueen läpi), kun vitutti aine ja varsinkin kirja. Kirjassa 80% oli pelkkää paskaa ja sisältöä sivumäärään nähden(230s) oli ihan hiton vähän. Lisäksi ärsytti, kun kirjassa on mielenterveydelle ja muille varattu moni sivuiset kappaleet kirjassa ja esim. kansanterveyskappaleessa mielenterveydelle monille muille asioille oli varattu 2-4 aukeamaa ja ihan samat asiat oli siinä kuin niissä aiemmissa kappaleissa >:I. Samaa tietoa ne kierrätti koko kirjan läpi, ehkä vähän eri näkökulmista.

Kuitenkin veikkaan saavani jonkun 9
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:13:12

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
      • PSN ID: ShredderDragon
      • Steam ID: RuyBone
    Tein tänään Fysiikan kokeen ja läpi meni. läpäisy tällä tasolla on jo hyvä asia koska muuten kurssi ei mene läpi ja joutuu uusimaan kokeen. Parasta mitä saan on 3 eli hyvä ja sitten on 2 eli tyydyttävä. Meillä arvosana asteikko on 1-5 toisin kuin ylä-asteella jossa se oli 4-10.
    Ammattikouluun on kaikki tervetulleita sitten kun se aika koittaa.
    Dragons forever!
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:13:18
    Lainaus
    Milloin olet menossa ammattikouluun? Jos tulet Savonlinnaan opiskelemaan niin tervetuloa.
    Arvatkaa kuka.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:14:27

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
      • Nintendo Network ID: VulpesArctos
      • Wii-numero: 3209 8382 1974 7037
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737 - 9594 - 1755
      • Xbox Live Gamertag: Vulpes Arctos
      • Steam ID: Vulpes_Arctos
    Tänään olen ollut kotona kun oli sen verran paha flunssa eilen päällä. Nyt olo on jo parempi, vaigga dedä ongin ihan dugodda. Olen tässä ehtinyt lukea helmikuun Pelaajan läpi, ja vielä voisi Pelit-lehdenkin lukaista. En kyllä haluais huomenna mennä kouluun mutta pakko kai sitä on raahautua sinne...
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:15:20

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
    Näytämme kaikki varmaan haluavamme Lukioon ton kyselyn perusteella, kyllä vastasin lukioon.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:16:05
    Kuviksen ja musiikin pakolliset kurssit pitäis kyllä poistaa lukiosta, ja tilalle voisi laittaa liikuntaa.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:16:27
    Tai ainakin kuviksen ykköskurssi voitaisiin poistaa. Kakkoskurssi on paljon hyödyllisempi ja yleissivistävämpi (otin itse molemmat, kun en musiikkia viitsinyt kahta kurssia ottaa). Kakkoskurssilla käsiteltiin suomalaista arkkitehtuuria, joka on varmasti tärkeämpää kuin joku 1950-luvulla USA:ssa syntynyt taiteen uusi suuntaus, abstrakti ekspressionismi. Ekalta kurssilta en muista enää mitään muuta kuin, että maalasin ihan siistin teoksen. Kakkoskurssilla oli sentään jotain mielenkiintoista juttu Alvar Aallon töistä.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:20:42

Rottiss Poissa

• Sulava herrasmies
    • "A wild Rottiss appears!"
      • Xbox Live Gamertag: finRatman X3
      • PSN ID: Ratman_Fi
      • YouTube profiilini
    Amis kuullostaa tyhmälle. Sanon amiska, kuten täällä päin on tapana.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:20:53

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
    King Boo suosittelee ammattikoulua koska silloin päsee työelämään nopeammin. Jos menee lukioon niin joudut tekemään n.3v lisää. Ammattikoulussa voi tehdä lukion mutta se tuo yhden vuoden lisää opiskelua.
    Tässä on minun kommenttini.
    Dragons forever!
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:20:59
    Kuviksen ja musiikin pakolliset kurssit pitäis kyllä poistaa lukiosta, ja tilalle voisi laittaa liikuntaa.

Toisin päin :P.

Kuvis ainakin on koulussa hauskimpia aineita, vaikka niiden töiden tekeminen jääkin viime tinkaan. Se on mukavan rentoa; tosin muistakin aineista voi tehdä rentoja, jos haluaa. Liikunta on sellainen neutraali, sählyt ja muut sisäpelit ja muutamat ulkopelit ovat hauskoja, mutta sitten on myös niitä joita ei jaksaisi ollenkaan. Täällä voi onneksi aina valita korvaavan vaihtoehdon, tai sitten keksiä itse.
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:21:37

Laasospappa Poissa

• Mestari+Mestaaja=Mestariaaja
    • Jajj
    Itse olen ysillä ja välitodistuksen lukuaineiden keskiarvo 7,15.
    Jes... Kasilla oli 8 piste jotain.
    Nyt sitten nostamaan niin ei äiti anna piiskaa ja pääsee
    opiskelemaan lisää hauskoja juttuja.
    -Niko-
    Kirjattu
  • 31.01.08 - klo:21:39

Dragonride

Dodi...2 koetta phailasin, 1 meni hyvin, enää matikan koe, jonka myös phailaan -_- Tulee kait 6, 7, 9 ja 6 koenumeroiksi
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:09:09

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
      • 3DS-ystäväkoodi: 1418-6952-6260
      • Xbox Live Gamertag: Pylppy
    Itse suunnistan peruskoulun jälkeen ammattikouluun. Luultavastikkin Kone ja metalli linjalle. Lukio ei ole käynyt kertaakaan mielessä, koska se ei vain jaksa kiinnostaa. Muutenkin koko panostukseni koulunkäyntiin viime aikoina on ollut hieman heikkoa, joten miksi vaivautua.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:09:13
    voihan Devil sentään nukuin pommiin :(

( Älkääkä kysykö miksi olen koneella <.< )
    Se koira älähtää, joka katajaan kapsahtaa
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:14:19

jerskale Poissa

• ohmo
      • Xbox Live Gamertag: Jerskaleh
    Jiihaa, meidän piti pitää suullinen kirja-arvostelu ja en tietenkään jaksanut lukea sitä lainaamaani kirjaa niin luin takakannen ja pitkitin sitä ja silleen ja lopulta arvosanaksi sain 8-. Käy mulle kun en jaksanut lukea kun takakannen ja lopusta koitin etsiä selaamalla loppuratkaisua.

Niin ja muistan kuudennella luokalla piti tehdä kaksi kirja-asrvostelua ja ensimmäisessä valitsin kirjan, mitä ei ole ikinä tehty
    (siitä on vain elokuva olin nähnyt sen) kirjan nimi oli Rounders. Olihan se yllätys nähdä arvosanana 9 puol. Sitten toisessa valitsin kirjaksi James Bond ja Kultainen Silmä. Noh, olen nähnyt elokuvan ja kerroin juonen täsmälleen siitä elokuvasta ja arvosanaksi tuli 10-.

On se kiva kun ei tarvitse edes lukea kirjaa ja siltä saa tuon luokkaisia arvosanoja.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:15:40

Tuntsa Poissa

• EXTERMINATE!
      • 3DS-ystäväkoodi: 1032-2272-3257
    Tänään terveystiedon tunnilla mentiin koneille pelaamaan Seksin ABC:ta. Vähäx oli jännä. Siitä löytyi ''seksi-yksin-peli''. ;)
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:18:37

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
    En voi äänestää koska on jo peruskoulu ohi. Kaikki jotka meenee amikseen niin on järkeviä koska lukio vie työelämästä pois ainakin 3v. Ei pahalla mutta tämä on minun mielipiteeni.
    Dragons forever!
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:18:39
    Kohta sinut syödään.

Eiköhän se ole ihan oma asiansa, haluaako lukioon vai ammattikouluun. Ja on paljon ammatteja, joihin ei pysty kouluttautumaan ilman lukiota.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:18:40
    Kyllä sitä Siwan kassalle pääsee suoraan lukiosta...
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:18:40
    En voi äänestää koska on jo peruskoulu ohi. Kaikki jotka meenee amikseen niin on järkeviä koska lukio vie työelämästä pois ainakin 3v. Ei pahalla mutta tämä on minun mielipiteeni.
    Väännetään rautalangasta että lukion ja korkeamman koulutuksen jälkeen saa sitten muutaman tonnin parempaa kuukausipalkkaa kuin amiksista.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:18:46
    Mutta otetaan myös se huomioon, että amiksesta voi jatkaa AMK:hon. Sen jälkeen saa myös kiitettävän kokoista palkkaa.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:18:48
    Mutta King Boon pointtihan oli, että opiskelun jälkeen pääsee suoraan työelämään... Tosin voihan sitä hankkia työpaikan ja opiskella työn lomassa, mutta sama onnistunee lukion käyneiltä.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:19:05
    No minulle varmaankin lukio on se paras vaihtoehto, antaa kuitenkin sen 2-3 vuotta miettimisaikaa, mille alalle lukee. Elikkäs lukio.

Jees, viime aikoina kokeet ovat menneet vähän niin ja näin. Tässä muutama:

Matematiikka 9-
    Historia 7-
    Kemia 8½
    Ruotsi 8+

Muuten ihan tyytyväinen olen, mutta kun historia ei tahdo mennä mitenkään minun päähäni. Ärsyttävä aihe. Suosikkejani ovat liikunta, englanti, matematiikka ja ehkä se äidinkielikin opettajan vaihduttua. Inhoan erityisen paljon juuri tuota historiaa, ja myös biologiaa ja ruotsikin tuntuu englannin jälkeen vähän pakkopullalta. No mut, meidän koululla on loisto-opet, vain muutama sellainen tiukkapipo, mutta onneksi ne eivät opeta meitin luokkaa.
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:20:59

mosse Poissa

• Mosse

En jotenkin jaksa uskoa, että jos siellä työelämässä pääsee kuitenkin viettämään sen neljäkymmentä vuotta, niin ei siinä muutama vuosi alkupäässä näy yhtään missään.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 01.02.08 - klo:21:14

´Smuguu

Olen näköjään jo toinen kuka harrastaa sekä amista (kauppista oikeastaan) että lukiota.

Ja WTF? Onko King Boo 17-vuotias amis? :D Tää on varmaan joku huono läppä..
    Kirjattu
  • 02.02.08 - klo:14:35

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
    Olen näköjään jo toinen kuka harrastaa sekä amista (kauppista oikeastaan) että lukiota.

Ja WTF? Onko King Boo 17-vuotias amis? :D Tää on varmaan joku huono läppä..
    Olen kyllä 17v Amis. Usko tai älä.
    Dragons forever!
    Kirjattu
  • 02.02.08 - klo:16:39

Kraton Poissa

Kyllä sitä Siwan kassalle pääsee suoraan lukiosta...

No nykyään ne taitaa ottaa ainoastaan nuoria kauniita tyttöjä vain sinne :o. Ainakin kun kaupassa käy asioimassa, niin melkein aina on joku nättityttö kassalla(tai vanha mummo). R-kioskilla on töissä aina jotain 40-50v eukkoja :p. Jim & Jilissä on aina ollut btw erittäin kauniita tyttöjä vain myymässä. Onkohan sukupuolista ja ulkonäköistä syrjintää?
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:20:24

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    • I'm back and I'm watching you.

Ei kyllä uskois, mutta tämä on niitä asioita, jossa olen sinun kanssa samaa mieltä.

King Boo suosittelee ammattikoulua koska silloin päsee työelämään nopeammin. Jos menee lukioon niin joudut tekemään n.3v lisää. Ammattikoulussa voi tehdä lukion mutta se tuo yhden vuoden lisää opiskelua.
    Tässä on minun kommenttini.

Sehän se hieno asia päästä töitä tekemään, kun voi opiskella ammatin, jossa ensinnäkin tarvitsee tehdä vähemmän (ruumiillista) työtä ja palkka on paljon parempi.
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:20:28

Dragonride

Oeee viispökä matikan testistä. Huonoin numero ikinä, mitä mulle on tullu. Onneksi alkaa matikassa Geometria, meni jo hermot yhtälön kanssa.
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:20:43

Final

Väännetään rautalangasta että lukion ja korkeamman koulutuksen jälkeen saa sitten muutaman tonnin parempaa kuukausipalkkaa kuin amiksista.

Ei tuo ole todellakaan mikään itsestäänselvyys; se riippuu täysin valitusta alasta. Väittämäsi saattaa päteä aloilla, joihin teollisuus/talous on keskittynyt tai luultavasti tulee keskittymään tai joissa on ammattiosaajan pulaa tulevina vuosina tai jossa muutenvaan on pulaa osaamisesta. Esimerkiksi voisin 'ennustaa', että geenibiologian, teoreettisen fysiikan tai nanoteknologian soveltaminen tietotekniikan sovelluksiin ja infrastruktuurin tarpeisiin voi olla erittäin kovapalkkainen ala tulevaisuudessa. Toisaalta voisin kuvitella, että esim. perusinsinööriksi valmistuminen voi tietää vaikeaa työllistymistä valmistuneiden ylitarjonnan nojalla. Näin ollen itseasiassa toi voi toimia kääntäenkin. Ei kovapalkkaisiin töihin palkata aluksi ketään alalla kokematonta, oli sitten vaikka tohtorin paperit takataskussa. Itseasiassa usein esim. korkeakoulusta (tiedeyliopistoista lähinnä) valmistuneet voivat vuosiakin valmistumisen jälkeen olla edelleen pätkätöissä tai esim. kunnallisissa viroissa, joissa ei palkka loista. (esim. opettaja, tutkija).

Mielestäni ei kannata tähdätä siihen työhön, josta "kaikkien mielestä" saa kovaa palkkaa tai työ on jotenkin "kaikkien mielestä" arvostettu. Ennemmin kannattaa kouluttautua semmoiseen alaan, josta on jo valmiiksi kiinnostunut ja luulee voivansa motivoituneesti tehdä töitä pitkäänkin ko. alalla.
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:20:50
    Jepjep. Jos nyt kuitenkin yleisestään ihan vain sen verran että esimerkiksi TKK:lta valmistuneilla on keskimäärin jo heti siinä vaiheessa kuukausipalkka päälle kolmen tonnin, viidentoista vuoden työkokemuksella jo 5500€. Ja työllistymisongelma taitaa olla aika yhtä yleinen juttu niin amiksista kuin korkeakouluistakin päässeille; väitän että merkonomeilla työttömyys on kovempaa luokkaa kuin insinööreillä.
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:20:58

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
      • 3DS-ystäväkoodi: 1418-6952-6260
      • Xbox Live Gamertag: Pylppy
    Nää on taas näitä asioita mistä kaikki jaksais jauhaa loputtomiin.. Amikseen pyrkivät perustavat väitteensä sille että ovat kiinnostuneet alasta ja lukio pojat selittää sitä että amiksesta valmistuu vain "talkkareita ja muita surkeita ammatteja".. Itse en jaksa sanoa juuta taikka jaata..

Jatkakaa..
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:21:10
    Artsi2:n pyynnöstä hyppäsimme noin kolme vuotta eteenpäin kyselyn kanssa. Jos kysely ei ole itselle tällä hetkellä ajankohtainen, voi vastata sen mukaan, mitä tällä hetkellä ajattelee tekevänsä lukio- tai ammattikouluopintojen jälkeen.
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:21:12
    Täältä lähdetään yliopistoon ehdottomasti. Toistaseks eniten oon lääkistä miettinyt. Kemia ja bilsa on mukavaa, eikä hyvä palkka ja työllisyyskään pahalta kuulosta.
    « Viimeksi muokattu: 04.02.08 - klo:21:20 kirjoittanut Nösse »
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:21:13

Final

Jepjep. Jos nyt kuitenkin yleisestään ihan vain sen verran että esimerkiksi TKK:lta valmistuneilla on keskimäärin jo heti siinä vaiheessa kuukausipalkka päälle kolmen tonnin, viidentoista vuoden työkokemuksella jo 5500€. Ja työllistymisongelma taitaa olla aika yhtä yleinen juttu niin amiksista kuin korkeakouluistakin päässeille; väitän että merkonomeilla työttömyys on kovempaa luokkaa kuin insinööreillä.

Keskiarvoja ei kannata tuijottaa. Tässä tapauksessa se ei ota huomioon esim. sitä, mikä TKK:n kaltaisista oppilaitoksista valmisteiden kohdalla on täysin mahdollista: pieni osa valmistuu superpalkkaisiin töihin. Niiden palkka voi olla kymmeniäkin kertoja suurempia kuin suurin osa valmistuneista. Ennemmin kiinnostaisi nähdä todellinen jakauma valmistuneista tai edes muita tyyppiarvoja, jotta nyt edes jotain kuvaa saisi. Myönnän kyllä sen, etten todellakaan tiedä mistä puhun. Esittelen tietoja siltä kaikkien rakastamalta mutu-tuntumalta, mutta pointtini oli se ettei kannata olettaa mitään itsestäänselvyydeksi- tai edes luottaa todennäköisyyksiin mitä korkeakoulut, lukiot, amikset yms. esittelevät propagandakiertueillaan. Itseasiassa olisi mielenkiintoista nähdä jotain tutkimuksia ja jakaumia työllistymisen ja etenkin palkkaamisista amiksesta, lukiosta, amk:sta ja korkeakoulusta valmistuneista.
    Kirjattu
  • 04.02.08 - klo:22:34
    Jesh, eka kutonen kokeesta evah. Täysi jäätyminen mielipidepuheessa luokan edessä. Pitäisi varmaan opetella kuikkelehtimaan yleisön edessä vähän luontevammin.

Ylä-asteelta jatkan lukioon. Todennäköisesti pyrin paikkakunnan lukioon, joka on eräitä heikkotasoisimpia koko maassa. Helsinki sijaitsee tuossa juna matkan päässä, mutta epäsosiaalisena luonteena en viitsi pyrkiä kavereiden puuttessa parempaan lukioon. Lukion kirjoitan kolmessa vuodessa, sitten armeijaan. Jos sattuu tuntumaan Minun paikaltani puolustusvoimat, niin sitten jämähdetään sinne. Todennäköisesti tie vie kuitenkin yliopistoon, kauppa- ja oikeustieteet pyörineet ensisijaisina mielessä.
    -
    Kirjattu
  • 05.02.08 - klo:18:49

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Lainaus

No eikäs. Ite oon ainakin lukiossa kuvataidelinjalla ja meillä on 17 kurssia kuvista :D + liikunnat ja musiikit.
    Kirjattu
  • 05.02.08 - klo:18:57
    Eihän siinä ole mitään järkeä, että vaikka lukioon tullaan opiskelemaan, siellä on pakko leikkiä kuviksen tai musiikin tunneilla, ja näitä aineita on vieläpä enemmän kuin esimerkiksi kemiaa tai fysiikkaa pakollisena!!
    Kirjattu
  • 05.02.08 - klo:19:20

Kurathesis

Lukion ideana on olla yleissivistävä, jonka takia ollaan katsottu parhaaksi laittaa kaikki käymään ainakin sen yhden tai kaksi kurssia myös kuvaamataitoa, musiikkia ja liikuntaa. Minkä ne mielestäni ovat kusseet hommassa on se, että kuvaamataidossa ei pakollisellakaan kurssilla ainakaan täällä päin kerrottu mitään mistään tyylisuuntauksista tai tekniikoista, tai jos kerrottiinkin, todella lyhyesti, ja kaikki loput sata tuntia piirreltiin tai tehtiin savipäätä. Tosi sivistävää. Minulle on jäänyt traumoja näistä ainaisista savipäistä. Musiikissa melkein oppi soittamaan jotain alkeellista ja liikunnassa tuli liikuttua, kuvaamataito tuntui aina niin turhalta.
    Kirjattu