Sivari, intti ja sota

Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Sivari, intti ja sota

Äänestys

Mitä mieltä olet asepalveluksesta?

Myös naisten olisi suoritettava asepalvelus
- 11 (11.1%)
Pidettävä ennallaan
- 23 (23.2%)
Lakkautettava ja korvattava palkka-armeijalla
- 54 (54.5%)
Lakkautettava ja Suomesta tehtävä sotilaallinen tyhjiö
- 11 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 90

28.03.08 - klo:18:22

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
    • Nordic Training Journal
Monille foorumilaisille on varmaan pian tulossa eteen valinnan aika ja on aika päättää lähteekö valmistautumaan isänmaan puolustamiseen ja oppimaan tärkeitä selviytymistaitoja vai onko luopio ja menee tekemään 12kk ajaksi palkatonta työtä + eikä halua olla armeijan eli valtion koira.

Itse menen todennäköisesti inttiin, kun vuoden mittainen palkaton työ ei yhtään kiinnosta. Armeijassa saa hyvän tilaisuuden oppia paljon uutta(kuten tähtää & ammu ja selviytymään luonnossa ym..) ja asepalvelu kestää vain 6kk ja halutessaan voi tietenkin olla pidempään.

E: typo

Anders ei halua luopua letistään. Useat sivariin menijät ovat joko tuben mainitsevia aseista kieltäytyjiä, ihmisiä, jotka eivät usko väkivallan auttavan asioihin tai jotain ihmeellisiä hevareita, jotka eivät halua luopua letistään!
« Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:10:14 kirjoittanut Tubelinus »
Kirjattu
  • ::
  • 28.03.08 - klo:18:26

Agutski Poissa

• Beer Baron
    Sivariin menen, enkä jaksa alkaa perustelemaan miksi.
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:18:31

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Inttiin tietysti!

Vaikka sinulla olisi kymmenen tuuman penis, kuusinumeroinen palkkapussi ja kaikki muut elämän herkut, maalaa lause: "Olen käynyt sivarin", sinut tavalla, jota ei mikään maailman ihme voi parantaa. Eri asia ovat tietysti ihmiset, joita vaivaa jokin fyysinen vamma, joka oikeasti estää intin käymisen (amputoitu jalka tai muuta mukavaa). En voi muuta kuin ihmetellä ihmisiä, jotka menevät sivariin. Vaikkakin intti on lähes turha, koska Suomi tuskin on sotaan joutumassa, on se nyt käytävä kun sellainen systeemi on luotu. Sivariaikoja pitäisi mielestäni pidentää, ei lyhentää.

Mitä tulee aseistakieltäytyjiin, niin voi voi. Kyllä sitä nyt ollaan aseita haukkumassa, mutta siinä vaiheessa jos ryssät kolkuttaisivat ovea, voisi tulla pyssyä ikävä. Sodassahan kaikki joutuvat mukaan, oma valintansa on sitten se, että ottaako aseen mukaan, vaiko ei.

EDIT: Anders, olet niin paksu, ettet jaksaisi juosta siellä. Helvetti, ryhdistäytykää! Jättäkää perunalastut ostamatta ja lähtekää vaikka lenkille, jos on ylimääräisiä kiloja.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:18:38

Jeftano Poissa

• Jeftano
      • YO TUBE!
    Vankilaan tai armeijaan sivariksi. Vankilassa on hyvää ilmaista ruokaa, sielä voi laiskotella, katsoa TV:tä eikä tarvitse maksaa laskuja.

« Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:18:49 kirjoittanut Jeftano »
    .                                                                                                   .

.                                                                                                   .
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:18:39
    Tubella taas sellaista riemuvoittoa että huh huh.

Vaikka sinulla olisi kymmenen tuuman penis, kuusinumeroinen palkkapussi ja kaikki muut elämän herkut, maalaa lause: "Olen käynyt sivarin", sinut tavalla, jota ei mikään maailman ihme voi parantaa. Eri asia ovat tietysti ihmiset, joita vaivaa jokin fyysinen vamma, joka oikeasti estää intin käymisen (amputoitu jalka tai muuta mukavaa). En voi muuta kuin ihmetellä ihmisiä, jotka menevät sivariin.
    Jaa, että omia arvoja ei saisi tuoda esille vaan pitäisi nuolla muiden perseitä? Idiotismia.

Vaikkakin intti on lähes turha, koska Suomi tuskin on sotaan joutumassa, on se nyt käytävä kun sellainen systeemi on luotu. Sivariaikoja pitäisi mielestäni pidentää, ei lyhentää.

Eipä intti ihan turha ole, monelle se voi olla tärkeä vaihe elämässä. Mutta ei sitä sen takia pidä käydä, että se on olemassa. Tyhmä peruste. "Sivariaikoja pitäisi pidentää", miksi?

Mitä tulee aseistakieltäytyjiin, niin voi voi. Kyllä sitä nyt ollaan aseita haukkumassa, mutta siinä vaiheessa jos ryssät kolkuttaisivat ovea, voisi tulla pyssyä ikävä. Sodassahan kaikki joutuvat mukaan, oma valintansa on sitten se, että ottaako aseen mukaan, vaiko ei.

Aseistakieltäytyminen on taas omien arvojensa mukaista toimintaa, ja siitä vähiten syntyy pahaa muille. Enemmän olisin valmis haukkumaan kaikkia niitä, jotka tarttuvat aseisiin. Mutta aseeton maailma on tavoittamattomissa, naiivi ajatus. Venäjä jos kolkuttelee kotiovelle, niin silloin ei kotoiset asevoimat auta. Eikä Venäjä todellakaan ole lähitulevaisuudessa kolkuttelemassa aseilla ovia, ainakaan Suomen. Sodassa on myös muuta tärkeää toimintaa kuin pelkkä aseen kanssa heiluminen, sairaanhoito esimerkiksi.

Edit: Kratonillakin varsin yksipuolista höttöä ja sivarin mustamaalamista "luopio"toiminnaksi. Opi suvaitsemaan muita, silloin sinuakin suvaitaan enemmän.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:18:42 kirjoittanut Olimar »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:18:57
    Inttiin tietysti!

Vaikka sinulla olisi kymmenen tuuman penis, kuusinumeroinen palkkapussi ja kaikki muut elämän herkut, maalaa lause: "Olen käynyt sivarin", sinut tavalla, jota ei mikään maailman ihme voi parantaa. En voi muuta kuin ihmetellä ihmisiä, jotka menevät sivariin.
    Harmi, että edelleen löytyy niin paljon tällä tavalla ajattelevia idiootteja.

Itse menen armeijaan, mutta vain sen takia, että se on sivaria lyhyempi. En näe koko touhussa mitään järkeä, ja minua vituttaa erittäin paljon, että tälllaiseen paskaan on käytännössä vuosi elämästään tuhlattava.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:19:12
    Tarkoitatko tuolla aseistakieltäytymisellä totaalikieltäytyjiä? Käsittääkseni nykyisin intti on joissain varuskunnissa mahdollista suorittaa "aseettomana". Eli jollei kyseessä ole aivan täysi pasifisti, intin suorittaminen onnistuu vaikkei kiväärin vartta mittailisikaan. Ja kuten Olimar totesi, armeijassa tehdään paljon muitakin juttuja kuin heilutellaan pyssyjä.

No joka tapauksessa. Itse olen armeijan leipiin menossa, 7.7. alkaa palvelus. Asian suhteen ei löydy sen kummempia perusteluita - kokemuksia sieltä kai lähdetään etsimään. Siviilipalveluksen suorittavia kohtaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, kaikki tuntemani sivarit kun ovat vallan mukavia tyyppejä. En nyt oikein kekkaa, millä perusteella sivarin suorittaminen tekee heistä huonompia ihmisiä.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:19:18
    Itse olen ainakin inttiin menossa. Pääsee ammuskelemaan ja kuntokin nousee ;). Eikä tuo vuoden palkaton työ oikein houkuta.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:19:31

Kraton Poissa

Armeijasta saa sentään palkkaa(6kk palveluksestakin)!  Olimarille, että toi Luopio oli tommoinen heitto, enkä yrittänyt sivaria haukkua tai jotain. En itse haluaisi olla armeijan koira, mutta menen sinne kuitenkin noita kokemuksia hankkimaan. Sivari on minusta kuitenkin aika tyhmä vaihtoehto ja sitä ei saisi olla ollenkaan. Naiset vaikka kaikki sivariin yhteisen tasa-arvon takia. En nimittäin näe sivaria mitenkään hyödyllisenä kenenkään kannalta - yhteiskunta saa vain ilmaista työvoimaa. Suomi on niin pieni maa, että intti on melkein pakko olla, ei ehkä nyt, mutta jotta kaukana tulevaisuudessa Suomi pystyisi puolustautumaan vastustajia vastaan.

Itse olen intissä se 6kk, mutta jos pidän siitä, niin jään pidemmäksi aikaa tietenkin. Ilmainen ylläpito, palkkaa ja oppii tärkeitä asioita.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:12

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
    Kirjoitin ensiksi aika pitkän viestin, mutta poistin sen.

Sanompahan vaan että kannatan mielummin sivaria kuin inttiä. Erätaitoja on tullut opittua kohta yhdeksän vuotta partiossa, joten senkään takia en inttiin menisi.

Kattoo ny.. Ei ole vielä ihan ajankohtanen mulle.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:26

mosse Poissa

• Mosse
    Inttiin, tietysti. Ihan sama minulle, millä syillä väki sivariin on menossa, minulla ei heille riitä paskan vertaa arvostusta, ja jos arvostusta ei sitä poppoota kohtaan riitä, niin lienee varsin selvää, etten siihen poppooseen ole missään nimessä menossa mukaan.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:37
    Sivarilaiset.. Te kuvotatte mua.

Tosin en todellakaan nauti armeijaan menosta. Se on niin pitkä aika, että hirvittää. Kunto on tosin hyvä, ei siinä mitään. Ja sisua löytyy hillittömästi.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:50
    En kyllä käsitä, miten jotkut eivät voi arvostaa jotakuta sen takia että hän menee sivariin. Ette siis hyväksy sivareita sen vuoksi, että he eivät mene armeijaan kuten te (tämä vaihtoehto ei käsitä eri vaihtoehtojen "hyvyyttä"), vaiko sen vuoksi, että sivari on jotenkin moraalisesti huono vaihtoehto (jota se ei ole)? Vai mikä on syy?
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:52

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
    On kyllä kummallista että Suomi tarvitsee armeijaa... Minusta armeija on turha koska jos nyt alkaisi sota niin kaikki koulis kun ydinpommeja ammuskellaan >_>. Mutta inttiin menen. Saattaa se armeijakin loppua. Tälläistä käytäntöä on Italiassa ainakin.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:54

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    No kovana ropettajana tietty heitän asiasta noppaa kutsunnoissa.
    Olen
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:55

Kraton Poissa

En kyllä käsitä, miten jotkut eivät voi arvostaa jotakuta sen takia että hän menee sivariin. Ette siis hyväksy sivareita sen vuoksi, että he eivät mene armeijaan kuten te (tämä vaihtoehto ei käsitä eri vaihtoehtojen "hyvyyttä"), vaiko sen vuoksi, että sivari on jotenkin moraalisesti huono vaihtoehto (jota se ei ole)? Vai mikä on syy?

Varmaan siksi, että sivarit kieltäytymällä intistä antaa kuvan, että he ovat ei-isänmaallisia, eivätkä halua puolustaa isänmaataan tarvittaessa.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:20:59

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Itsehän olin armeijaan ihan innoissani menossa, kunnes lääkärintarkastuksessa sitte sanottiin, että ei oo asiaa... Huonon kuulon takiahan siis minulta tuo pääsy evättiin ja harmitti aluksi ihan vietävästi, mutta kylläpä sen sitten myöhemmin osasi ottaa enemmänki onnena, kuin epäonnena. Eipä ainakaan tarvi vuotta elämästä käyttää pusikoissa hyppiessä.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:01

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
    Mitä armeijasta on hyötyä.. sotahullut pääsee vaan ampumaan. Muutenkin armeijasta ei ole hyötyä kuten äskeosessäni viestissä mainitsin..  jos sota tulee kaikki kuolee : D
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:04

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.

Tosin en todellakaan nauti armeijaan menosta. Se on niin pitkä aika, että hirvittää. Kunto on tosin hyvä, ei siinä mitään. Ja sisua löytyy hillittömästi.

Niin.. Sitten on näitä jotka haukkuu sivareita 18-19vuotta jonka jälkeen menevät armeijaan ja lähtevät paskat housussa sieltä kahden viikon kuluttua.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:06

Varmaan siksi, että sivarit kieltäytymällä intistä antaa kuvan, että he ovat ei-isänmaallisia, eivätkä halua puolustaa isänmaataan tarvittaessa.
    Sivariin menevät eivät ehkä halua puolustaa isänmaataan eturintamassa aseet kädessä, mutta sen sijaan haluavat auttaa yhteiskunnan peruspalveluiden takaamisesta omalta osaltaan.

EDIT: Ja en ole menossa sivariin vaan inttiin ja vain siksi, että on pakko. Hyödytöntä ajan tuhlausta.
    « Viimeksi muokattu: 29.03.08 - klo:11:52 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:07

Isänmaan puolustus tapahtuu muuallakin kuin sotakentillä. Helppo onkin siellä sitten sotia, kun tukirakenteet kaatuvat. Eikä puolustautumisen tarvitse olla aseellista, henkinen puolustautuminen on yhtä tärkeää puhumatta niistä muista töistä kotimaassa. Ja mistä tiedät, ettei armeijaan mentäisi sen vuoksi, ettei haluttaisi antaa sellaista kuvaa? Että motiivina ei olekaan isänmaan puolustus, vaan vain halu antaa kuva siitä että olisi isänmaallinen? Ei ole koiraa karvoihin katsomista, ihan yhtä lailla armeijassa ollaan epäisänmaallisia. Ja muutenkin yli-isänmaallisuus alkaa ottaa pattiin, mehän ollaan ihmisiä kaikki.

Edit: Ja sitten vielä se pointti, että jos joku sota ylipäänsä syttyy, niin ei Suomi siinä näin EU-aikaan yksin sotisi. Se ei enää olisi pelkkää Suomen puolustamista, vaan myös Euroopan. Ja on erittäin epätodennäköistä, että mitään sotaa edes syttyy.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:21:10 kirjoittanut Olimar »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:15

Zelach

Inttiin tietenkin.
    Vaikkei kyllä pahemmin innostaisi mokoma, mutta kyllä se nyt periaatteessa on pakko, kun katsoo muita vaihtoehtoja. Sitä paitsi veikkaisin että tulisi ainakin veljeltä turpaan jos sivariin koittaisin.
    Itse näen intin osittain aikuistumisriittinä. Eli intti on se viimeinen ovi ennen aikuistumista, jota ei kyllä saavuteta sivarissa perunoiden kuorimisella ja mummojen perseiden pesemisellä...

Ja jos sota syttyy? Ennemmin mä puolustan maata, kuin venailen jossain kolossa että viholliset(keitä ovatkaan) tiputtavat pommia niskaan.

E: Suurin syy silti armeijaan menossa minulla on se, että näen sen lähes tulkoon pakollisena toimenpiteenä.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:22:18 kirjoittanut Zelach »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:17

Kraton Poissa

Toinen mahdollisuus on myös miksi jotkut eivät arvosta sivareita on ehkä se, että mitä järkeä on mennä sivariin? Eli onko sivareilla järkeä päässä lainkaan, kun sivariin menevät.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:18
    Venäjä jos kolkuttelee kotiovelle, niin silloin ei kotoiset asevoimat auta.
    Eli meinaat, että pitäisi mennä bunkkeriin suojaan odottamaan ydinpommia?
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:18

Niin.. Sitten on näitä jotka haukkuu sivareita 18-19vuotta jonka jälkeen menevät armeijaan ja lähtevät paskat housussa sieltä kahden viikon kuluttua.

Kyllä, mutta itse en kuulu niihin.

Sivarit voi filosofoida vaikka kuinka vitun monta riviä, mutta te olette säälittäviä pellejä.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:21:21 kirjoittanut Poni-T »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:21

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
    "Jos et tee sitä niinkuin Toni, olet väärässä. - osa 95183653256"
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:23
    Älä jaksa vinkua eebrozgi. Poni puhuu asiaa.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:26
    Uskokaa jo, Olimarilta on tullut tämän ketjun järkevimmät ja perusteluimmat kommentit, että turha teidän on yrittää niitä kumota.

Ja tosiaan Sfish puhuu asiaa olimarin asiallisesta kommentista.

Ja inttiin menen, paitsi jos päädyn vahingossa vaihtamaan norsukuninkaan norsuvaltakuntaan. Mutta tätä en vielä odota, ensteks lukioon ja sitten tämä pohdintaan.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:30

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Ai, olenkin ainot joka lähtee maanpakoon...tietysti hyvä vaihto ehto olisi myös vaikka jalan sahaaminen. >>

Minulla on montakin syytä, miksen haluaisi mennä mehtää hyppimään kuudeksi kuukaudeksi...:
    - Metässä on märkää, metässä on ötököitä.
    - En tykkää käskyttäjistä.
    - En tottele umpitolloja käskyjä "Hyppää ton aidan yli, hophop." kun kiertämällä pääsee helpomalla.
    - Letti menee ,_,
    - Suomeen ei hyökkää kukaan, ja jos hyökkään, ne lähettää vaa pommit niskaan, ja suomeen hyökätään vain jos Ikeltä menee menee tekstari venäjälle.
    - Ei ole tyttöystävää odottamassa viikonloppuisin...'
    - Letti menee... >>
    - Mudkips.
    - Minulla on parempaakin tekemistä.
    - Ja se tärkein...letti menee <<
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:32

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
    Uskokaa jo, Olimarilta on tullut tämän ketjun järkevimmät ja perusteluimmat kommentit, että turha teidän on yrittää niitä kumota.

Aika outoa että väki edes yrittää kumota Olimarin väitteitä. Viel ku armeijan puolustajien viestit o tyylii "Sivari homot ei vaan kunnioita isänmaata"
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:32

Kraton Poissa

Itse en mene kyllä inttiin sen takia, että olisin valmis puolustamaan isänmaata, sen takia, että on pakko valita joko sivari/intti, vaan siksi, että siellä oppii elintärkeitä asioita ja saa mahtavia kokemuksia. Intissä aikuistutaan ja opitaan arvoja, joten ikävä niiden kannalta, jotka menevät sivariin, jossa oleminen on ainoastaan arvokasta yhteiskunnalle.

Oi maamme suomi, mun synnyin maa, en oo isänmaallinen, tänne synnyin vaan.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:21:34 kirjoittanut Kraton »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:34
    Onhan noita vaikka mitä vitutuksen aiheita armeijassa, mutta sen nyt pitäisi olla ilmiselvää että jokainen sinne menee. Ryhdistäytykää vittu.

E: Kraton pwnaa.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo:21:36 kirjoittanut Poni-T »
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:34
    Vimppo kommentti tähän ketjuun. Toivottavasti en pääse lukemaan "hyvä ku lopetit" tyylisiä viestejä. Ootte kyllä melkosen isänmaallisia, jos Venäjä koputtelis ovelle---> pojat menis bunkkeriin kun mitään ei olisi tehtävissä ja pelottaa tarttua aseen piippuun edes yrittämään. Nousisitte viikon päästä maanpinnalle ydinlaskeuman keskelle voivottelemaan kun mitään ei ollut tehtävissä. Oliko 1940 papallasi mitään tehtävissä kun pudotti kranaatin ryssän tankkiin,pieraisi perään ja kuoli itse samalla ku katkenneilla jaloilla ei paljoa juosta. Moikka.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:37

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Tuosta isänmaallisuudesta...

Mitä järkeä on puollustaa maata joka jakaa kaikki rahat ählämeille? Suomella on paska johto, tosin EU:n syytä tuokin, kuka idiootti siihenkin halusi liittyä.
    Mielummin meen jonnekkni havajille loikoilemaan kun tänne, jos sota syttyisi...

inb4flames
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:39
    Inttiin.

Vituttaa kyllä mokoma paska jo näin etukäteen. Multa ei suoraansanoen ikävä kyllä löydy paskan vertaa sitä niinkutsuttua "isänmaallisuutta" tai muuta sellaiseksi nimitettyä. Ikävä kyllä näin se vain tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta, mutta lähden tuonne jokseenkin asenteella "hoidetaan nyt pois alta". Vaikka mokomaan onkin se pari vuotta vielä lusmuaikaa, niin ketutaa kyllä jo etukäteen tuollaiseen meno lähestulkoon turhuuden takia. Voihan siellä kivoja kokemuksia tulla, mutta suoraansanoen se "hyvä lukuaika" ei erityisemmin kiinnosta kun korkeakoulupaikan pyrin varmistamaan jo lukiossa.

Sivarin ottaisin jos se ei olisi niin helvetin pitkä. Intti on helpompi.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:44
    Intissä aikuistutaan ja opitaan arvoja
    No on se kumma, että sinun ja Ponin kaltaiset aikuistuvat vasta sitten kun pitää möyriä pallit turpeessa.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:47

Maveric Poissa

• Mecha
      • JuuTuuppi
    Itse luultavasti menen sivariin. En ole koskaan pitänyt kovista äänistä äkillisistä äänistä, ja niitähän aseista lähtee. Lisäksi aseiden rekyyli ei tunnu mukavalta. Kaiken lisäksi siellä on kova kuri, enkä minä pidä siitäkään. Saati huonolla säällä metsässä rämpimisestä. Kunto muutenkin huono (*odottaa Poni-T:n paskanjauhantaa*).
     Tietenkin jos saa jonkin sortin strategikon paikan, niin saattaisin inttiin lähteäkin, mutta nämä strategikot ovat yleensä niitä korkeampia virkamiehiä, joilla on mennyt ikä ja ikuisuus päästä paikallensa.
     Sitten vielä sodan syttymisestä: Kuten mainittu, Suomi tuskin joutuu pitkään aikaan mihinkään sotaan. Ja jos joutuu, tuskin se koskee vain Suomea. Ja suomihan on neutraali maa, joten ei tänne kenenkään pitäisi hyökätä. Eri asia tietenkin jos joudutaan Natoon, mutta sinnehän kukaan ei halua. Jos sota kuitenkin jotenkin ihmeessä syttyy, en halua olla eturintamassa ottamassa luotikylpyä niskaan.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:49
    Metsästele sie Jikky vaa keijui mithril-miekallas
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:21:53

Kraton Poissa

Intissä aikuistutaan ja opitaan arvoja
    No on se kumma, että sinun ja Ponin kaltaiset aikuistuvat vasta sitten kun pitää möyriä pallit turpeessa.

No armeija on juuri se vaihe, jossa nuori saavuttaa aikuisiän. Armeijan jälkeen sitten yleensä nuori lähtee kotoa maailmalla ja ollaan aikuistuttu.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:02

PetskuZ Poissa

• Äijä
    Mukavaa saada viimein jotain järkevääkin aihetta.. Paljon on keskustelua syntynyt ja osa ollut kyllä hirveää luettavaa. Onneksi poikkeuksiakin löytyi (kiitti Olimar <3). En jaksa lainailla yksittäisiä pätkiä, enkä edes muista, kuka on mitäkin sanonut. Who cares?

Ensinäkin haluaisin kommentoida tuota itänaapuriamme, vaikka se aihetta hieman sivuaakin. Faktahan on se, että Suomen sijainti on Venäjään nähden.. hyvin (lue: liian) läheinen. En usko, että Venäjä Suomea vastaan sotisi lähiaikoina, mutta jos sota muita Euroopan maita (tai Amerikkaa) vastaan syttyisi, on Suomen sijainti 'siinä välissä', eli hyvin strategisessa osassa. Jenkithän ovat käsittääkseni jotain tukikohtia perustaneet jo Norjan lähistölle (korjatkaa, jos olen väärässä).

Nato-kysymys on mielenkiintoinen. Yhteistyö Suomen ja Naton välillä lähentyy jatkuvasti ja on mielestäni vain ajan kysymys, kun Suomi jäseneksi otetaan. Aikaahan siihen menee paljon, mutta ennemmin tai myöhemmin se tapahtuu. Joku asiantuntija sanoi joskus, että jos nyt heti ryhdyttäisiin toimiin, olisi Suomi Naton jäsen ~2013.

Sitten itse aiheesta.. Itse olen näillä näkymin menossa inttiin, mutta en tajua noita sivarivihaajia. Siviilipalvelustahan on todellista hyötyä niin itselle kuin muillekin. Saa työkokemusta ja oppii varmasti tekemään paljon eri asioita + tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Inttikin toki tarjoaa paljon, mutta keston 'lyhyys' siinä todella viehättää. Itseä ei se 'puskajusseilu' hirveästi kiinnosta, mutta kai sieltä sopiva kamikazejoukko löytyy lyhyemmillekin.. ;)
    Mario Kart Wii: 3566-1753-9788
    Guitar Hero World Tour: 3051-1642-7447
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:08
    Venäjä jos kolkuttelee kotiovelle, niin silloin ei kotoiset asevoimat auta.
    Eli meinaat, että pitäisi mennä bunkkeriin suojaan odottamaan ydinpommia?
    Laitat sanoja suuhuni. Sitä paitsi jos ydinpommi tulee, niin silloin eniten kannattavaa on mennä bunkkeriin.

Tuosta isänmaallisuudesta...

Mitä järkeä on puollustaa maata joka jakaa kaikki rahat ählämeille? Suomella on paska johto, tosin EU:n syytä tuokin, kuka idiootti siihenkin halusi liittyä.
    Mielummin meen jonnekkni havajille loikoilemaan kun tänne, jos sota syttyisi...

Suomi ei jaa kaikkia rahoja "ählämeille". Suomessa on sitä paitsi erittäin vähän ulkomaalaisia suhteessa muihin EU-maihin. Ja mikä teihin on mennyt, ovathan ulkomaalaisetkin ihmisiä ._. Suomi tarvitsee lisää ulkomaalaisia, jotta huoltosuhde pysyy kurissa. Muuten eläkeläisistä tulee meille aika iso taakka. Suomen johto taas ajaa asiansa vallan mainiosti, millä perusteella se on muka niin paska? EU taasen on Suomelle hyvä asia, meillä kun ei ole tonneittain öljyä ja turskaa kuten Norjalla. Tämä taas ei liity armeijaan tai sivariin, mutta kun olet väärässä.

Vimppo kommentti tähän ketjuun. Toivottavasti en pääse lukemaan "hyvä ku lopetit" tyylisiä viestejä. Ootte kyllä melkosen isänmaallisia, jos Venäjä koputtelis ovelle---> pojat menis bunkkeriin kun mitään ei olisi tehtävissä ja pelottaa tarttua aseen piippuun edes yrittämään. Nousisitte viikon päästä maanpinnalle ydinlaskeuman keskelle voivottelemaan kun mitään ei ollut tehtävissä. Oliko 1940 papallasi mitään tehtävissä kun pudotti kranaatin ryssän tankkiin,pieraisi perään ja kuoli itse samalla ku katkenneilla jaloilla ei paljoa juosta. Moikka.

Jaa, tämä on taas semmoinen argumentti jolle ei voi muuta kuin nauraa. Asetat sanoja muiden suihin, ja lisäksi vielä pointti uupuu. Eli "hyvä kun lopetit".
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:20

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Suomi ei jaa kaikkia rahoja "ählämeille". Suomessa on sitä paitsi erittäin vähän ulkomaalaisia suhteessa muihin EU-maihin. Ja mikä teihin on mennyt, ovathan ulkomaalaisetkin ihmisiä ._. Suomi tarvitsee lisää ulkomaalaisia, jotta huoltosuhde pysyy kurissa. Muuten eläkeläisistä tulee meille aika iso taakka. Suomen johto taas ajaa asiansa vallan mainiosti, millä perusteella se on muka niin paska? EU taasen on Suomelle hyvä asia, meillä kun ei ole tonneittain öljyä ja turskaa kuten Norjalla. Tämä taas ei liity armeijaan tai sivariin, mutta kun olet väärässä.

Muuten vaan ählämit saa 10k €/kk sossulta ja suomalaiset 100 €/kk?
    Ja kun ne sanoo vaan että (ählämit, siis) että sen takia tulee suomeen kun ei uskalla kotimaassaan olla, kumminkin sitte käyvät matkoilla siellä suomen rahoilla, ja ihan elävän kyllä (valitettavasti) takaisin ovat tulleet, eikä tosiaanka tarvitse lisää, joka nurkassa odottavat puukon kanssa. Eläkeläiset menevät kumminkin Espanjanjaan tuhlamaan rahojaan, eivät ole suomen ongelmana enää.

On se, aika paska jos omat on työttämänä ja asuu jossakin rotan loukussa, kun ählämit ostavat loisto autoja ja taloja ja vielä vievät työpaikat, vaikka ei ole mitään koulutusta.
    Suomella on puuta, maataloutta ja metallia, ja Eu:n "ansiosta" suomesta ei voi kohta ostaa suomalaisia maatalous tuotteita, ja mitä väliä jos ei liity? >>
    Ja en ole väärässä, minua ei vain ole aivopesty niin kuin suurinta osaa suomalaisita, ruottisissakin on jo tajuttu että ählämeitä on liikaa, ajavat jo pois niitä, miksei suomessa?
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:24

PetskuZ Poissa

• Äijä
    On se, aika paska jos omat on työttämänä ja asuu jossakin rotan loukussa, kun ählämit ostavat loisto autoja ja taloja ja vielä vievät työpaikat, vaikka ei ole mitään koulutusta.
    Suomella on puuta, maataloutta ja metallia, ja Eu:n "ansiosta" suomesta ei voi kohta ostaa suomalaisia maatalous tuotteita, ja mitä väliä jos ei liity? >>
    Ja en ole väärässä, minua ei vain ole aivopesty niin kuin suurinta osaa suomalaisita, ruottisissakin on jo tajuttu että ählämeitä on liikaa, ajavat jo pois niitä, miksei suomessa?
    Varsin monelta ulkomaalaiselta se koulutus tuppaa löytymään.

Ja kuten Olimar totesi, ei Suomessa riitä työvoima ilman ulkomailta tulevaa apua - varsinkaan pitkällä tähtäimellä. Suuret ikäluokat jäävät tässä lähivuosina eläkkeelle ja huomioitavaa on sekin, ettei 'nykysuomalaiset' välttämättä mopin kärkeen tartu.
    Mario Kart Wii: 3566-1753-9788
    Guitar Hero World Tour: 3051-1642-7447
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:28

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    • I'm back and I'm watching you.
    Tämän ketjun parhaat palat:

...vai onko luopio ja menee tekemään 12kk ajaksi palkatonta työtä + eikä halua olla armeijan eli valtion koira.

Vaikka sinulla olisi kymmenen tuuman penis, kuusinumeroinen palkkapussi ja kaikki muut elämän herkut, maalaa lause: "Olen käynyt sivarin", sinut tavalla, jota ei mikään maailman ihme voi parantaa.

Ihan sama minulle, millä syillä väki sivariin on menossa, minulla ei heille riitä paskan vertaa arvostusta

Sivarit voi filosofoida vaikka kuinka vitun monta riviä, mutta te olette säälittäviä pellejä.

siellä oppii elintärkeitä asioita ja saa mahtavia kokemuksia. Intissä aikuistutaan ja opitaan arvoja

No armeija on juuri se vaihe, jossa nuori saavuttaa aikuisiän.

Armeijaan menen, jatkakaa siis.

I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:35
    Missä tynnyrissä olet oikein asunut? Oletko lukenut ollenkaan lehtiä (muuta kuin Aku Ankkaa)?

Muuten vaan ählämit saa 10k €/kk sossulta ja suomalaiset 100 €/kk?
    Ja kun ne sanoo vaan että (ählämit, siis) että sen takia tulee suomeen kun ei uskalla kotimaassaan olla, kumminkin sitte käyvät matkoilla siellä suomen rahoilla, ja ihan elävän kyllä (valitettavasti) takaisin ovat tulleet, eikä tosiaanka tarvitse lisää, joka nurkassa odottavat puukon kanssa. Eläkeläiset menevät kumminkin Espanjanjaan tuhlamaan rahojaan, eivät ole suomen ongelmana enää.

Aika kärjistävää, mustavalkoista ja yksipuolista. Yleistät, että kaikki "ählämit" ovat puukottajia, huijaajia ja sosiaalipummeja. Millä perusteella? Ovatko vanhempasi kenties syöttäneet sinulle aamupuuron kanssa jotain muutakin? Totuus vain on se, että aina löytyy ihmisiä, jotka eivät noudata yhteiskunnan sääntöjä, ja niitä löytyy myös suomalaisista. Ulkomaalaisetkin ovat ihmisiä. Sitä paitsi Suomi tarvitsee työvoimaa, kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle.

Ählämit eivät ostele loistoautoja siinä missä suomalaisetkaan, ei sossun rahoilla nimittäin osteta loistoautoja. Ja "ählämit" "vievät" usein sellaiset työpaikat, jotka eivät edes kelpaa suomalaiselle työttömälle. Suomen maatalous taas on aina ollut epäkannattavaa ja sitä on pitänyt tukea. Ja sitä tuetaan edelleen. Suomessa ei ole liikaa "ählämejä", Ruotsissa taasen maahanmuuttopolitiikka on ollut liian sallivaa (ja siellä ulkomaalaisten organisoimia pankkiryöstöjä tekevät ihan muut kuin "ählämit"). Kultainen keskitie pitäisi löytää.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:41

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    ...Okei sori, äskeistä viestiäni kirjoittaessani ehkä hurmaannuin vähän liikaa aiheesta, enkä oikeasti ihan niin voimakkaasti ajattele. Aseistakieltäytyminen on ihan jees, mutta siitä vaan ei ole mitään hyötyä. (Eipä ole pyssyistäkään, mutta sanokaas se kurdeille ja muille...) Itsehän en toki niiiin vahvasti ihmistä leimaa, että onko käynyt intin vai sivarin, mutta kuppini kallistuu silti vahvasti intin puolelle.

En ole missään nimessä sotimisen ihannoija, mutta mielestäni intin voisi ottaa ihan yleissivistävänä juttuna. Homma, jonka valtaosa suomalaisista miehistä kokee on koettava. En olisi mitenkään järjestelmän poistamista vastaan, mutta niin kauan kuin järjestelmä on olemassa, tulee se minun mielestäni suorittaa armeijan palveluksessa, eikä intissä. Toki se mummujen lykkiminen rullatuolissa on paljon tärkeämpää, mutta... Hankalaa selittää, itse asia ei ole tärkeempi, vaan ajatukset ja suhtautumiset niiden takana, hiffaattekos? (Ei tarvitse edes sanoa jos  ette hiffaa, Olimar sanoisi 100% ainakin ilman tätä tekstinpätkää ihan vain periaatteen takia vastaan jotain.)

Ja Relix, kyllä niillä ählämeilläkin on paskaa. Heistä reilusti suurempi osa tekee pahaa kuin suomalaisista, mutta uskon, että syy löytyy siitä, että juuri tuollaiset kusipäät tekevät myös kotimaassaan kusipäisiä hommia päästäkseen pois sodan kynsistä. Jonotetaan pakolaispaikkoja ja nämä kusipäät tönivät mummoja ojaan. Kyse ei todellakaan ole rodusta, vaan ihan jostain muusta. Minun mielestäni paras ratkaisu ongelmaan olisi se, että rikokseen, joka suomalassyntyisellä johtaisi yli vuoden ehdottomaan vankeuteen, johtaisi ulkomaalaissyntyisellä maastakarkoitukseen.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:22:43

Kraton Poissa

Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:23:16

mosse Poissa

• Mosse
    En kyllä käsitä, miten jotkut eivät voi arvostaa jotakuta sen takia että hän menee sivariin. Ette siis hyväksy sivareita sen vuoksi, että he eivät mene armeijaan kuten te (tämä vaihtoehto ei käsitä eri vaihtoehtojen "hyvyyttä")

Tähän kommentoin vielä. Se, että en arvosta sivareita niin korkealle ei tarkoita, ettenkö hyväksyisi heidän valintaansa, jos se on jollain lailla perusteltua. Vastaani kun on toisaalta kävellyt myös sellaisia yksilöitä, jotka menevät sivariin, koska eivät halua ryömiä metsässä.
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:23:19
    Tähän kommentoin vielä. Se, että en arvosta sivareita niin korkealle ei tarkoita, ettenkö hyväksyisi heidän valintaansa, jos se on jollain lailla perusteltua. Vastaani kun on toisaalta kävellyt myös sellaisia yksilöitä, jotka menevät sivariin, koska eivät halua ryömiä metsässä.

Entäpä ne, jotka menevät armeijaan, koska eivät halua siivota sairaaloiden käytäviä ;).
    Kirjattu
  • 28.03.08 - klo:23:29

mosse Poissa

• Mosse

Entäpä ne, jotka menevät armeijaan, koska eivät halua siivota sairaaloiden käytäviä ;).

Ne pääsee "tekemään työtä, jolla on tarkoitus" :)
    Kirjattu