Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Fire Emblem -sarja

Äänestys

Pyritkö ensimmäisellä pelikerrallasi tekemään avatarista itsesi näköisen?

Kyllä
- 8 (40%)
En
- 7 (35%)
Halusin vain vastata jotain
- 5 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 19


Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

  • JULKAISU: Fire Emblem: Awakening: 19.04.13
16.04.08 - klo:19:07

Kraid

Ei sitten löytynyt ketjua kyseisestä pelisarjasta. Sinänsä ihmettelenkin kovasti, miksei pelistä ole ketjua - onhan nimittäin Fire Emblem: Radiant Dawn juuri äskettäin ilmestynyt (14.3.2008).

Eli, itse en ole Fire Emblem -sarjaan koskaan tutustunut. Kerran oli tarkoitus ostaa Fire Emblem: Path of Radiance, mutta tyydyinkin silloin Tales of Symphoniaan (eikä strategiapainoitteiset pelit olisi silloin minua kiinnostanutkaan). Nyt oikeastaan harmittaakin kovasti, nimittäin Path of Radiancea on vaikea löytää mistään GameStopin kaltaisesta pelikaupasta, sillä onhan GameCuben hyvät pelit nykyään aikamoisia löytöjä (Baten Kaitos, Paper Mario 2: The Thousand-Year Door, Skies of Arcadia jne.).

Fire Emblem: Radiant Dawn on siis jatkoa Path of Radiancen tarinalle. Taistelut ovat kuulemma vuoropohjaisia ja ihan mielenkiintoisia.

Peli myös tukee Wii-ohjainta, Classic-ohjainta ja jopa GameCuben ohjainta...

Syntymäpäivälahjaksi tämä varmaan niukan kukkaron takia menee. Ja haluaisin tietysti kuulla muiden mielipiteitä itse pelistä (minkälaista on pelattavuus, grafiikka jne.?), vaikka onhan tämä sentään nyt järjellä ajateltuna tämän hetkiseen Wiin pelitarjontaan nähden pakkohankinta.
« Viimeksi muokattu: 06.04.13 - klo:12:52 kirjoittanut Osireon »
Kirjattu
  • ::
  • 16.04.08 - klo:21:46

    Maveric Poissa

    • Mecha
      • JuuTuuppi
    Radiant Dawnista ei minulla ole kokemusta, mutta muista Emblemien eurojulkaisuista sen sijaan on. Path of Radiance oli mielestäni erittäin hyvä peli, mutta jää silti kakkoseksi Rekka no Kenille (The Blazing Sword, FE7, ihan miten vaan). PoRissa jäin kaipaamaan taistelun aikana näytettävää Hit-Dmg-Crt ruutua, mutta käsittääkseni RD:ssä se on.
      PoR oli aika haastava, paljon haastavampi kuin Rekka no Ken näin yleisesti ottaen. Jäi muutaman kerran pariksi-kolmeksi kuukaudeksi hyllyyn pölyttymään, kun oli kohta jota ei millään tuntunut pääsevän. Sen siitä saa kun hahmoja ei kehitä >_> Jos hahmoja olisin kehittänyt paremmin, asiat ehkä olisivat menneet toiseen suuntaan. Mutta olihan minulla aika surkeat hahmot ekalla RnK:n läpipeluukerrallakin, joten luultavasti PoR menisi paremmin jos viitsisin aloittaa alusta. Kuitenkin aina lopulta keksin sen oikean strategian jolla pääsee eteenpäin.
      Musiikeista PoRissa en oikein pitäny, eivät olleet lähellekkään Rekka no Kenin tasoa. Olihan siellä muutama hyväkin kappale, mutta ei sen enempää. Minua häiritsi myös se, että hahmoluokkia oli vähän liikaa, ja promotion mahdollisuuksia. Lisäksi Trinity of Magic ei ollut sama kuin mihin olin tottunut kahdessa aiemmassa osassa, mutta RD:ssä se vissiinkin on palautettu.
      Erityisen hienoa PoRissa oli Custom aseiden tekeminen, sai helposti hyviä aseita jopa tavallisista rautakeihäistä. Lisäksi Skill ja Award Exp. ominaisuudet antoivat peliin lisää hauskaa. Pelissä olevat välivideotkin olivat hyviä, sekä videoiden ääninäyttely.

    Kaiken kaikkiaan PoR on hankinnan arvoinen peli. Jos kerran PoR on hyvä, niin on varmaan Radiant Dawnkin. RD onkin itselläni ensimmäisenä Wiin hankintalistalla. Meni tämä juttu nyt vähän PoRin puolelle, mutta luulen RD:n nyt yltävän vähintäänkin sille tasolle, toivottavasti ylikin.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.04.08 - klo:22:08

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Älkää uskoko sanaakaan Radiant Dawnin tarinaa haukkuviin arvosteluihin.
    Pelaajalehden arvostelu kiteytti ehkä parhaiten = Tarina on aluksi vähän chaissea ja hidas ja huono, mutta se paranee ja paranee ja paranee.... kunnes sitä seuraa todella mielellään ja odottaa aina että pääsisi taas katselemaan tarinan kuljetusta. Jos tuntuu siltä, että olet valmis uhraamaan about ~40-60 tuntia (-riippuen vaikeustasosta, kovat jätkät vetää tietty aina sillä maksimiastella -) elämästäsi läpipeluuseen jossa suuri osa kuluu tekstin lukemisesta ja haluat pistää kaikkesi likoon taktisten päätösten suhteen, kannattaa peli ilman muuta hankkia. Niin mahtia se on, alusta loppuun, jos osaa arvostaa.

    Lisäksi suurta herkkua pelissä on harmillisen harvat Välinäytös-videot, jotka ovatkin kertojan ja parin hassun muistelupätkän lisäksi pelin ainoat ääninäytellyt pätkät. Ne ovat kuitenkin erittäin komeita.


    Pelasin pelin juuri puoli tuntia sitten läpi. Aikaa kelloon kertyi yhteensä 55 tuntia ja 10 minuuttia, normal-tasolla. Olin hieman pettynyt pelin viimeiseen Chapteriin, sillä siinä olisi ollut mahdollisuus vaikka mihin. Nyt sen kuitenkin itseltäni pilasi ärsyttävän monotoniset ja värittömät taustat ja ympäristö (Ei, harmaata kiveä ei ole kovin nautittavaa katsella montaa tuntia). Lisäksi lopun erikoisille vastuksillekin olisi ollut mukava nähdä taisteluanimaatiot ja viimeinen tehtävä oli vähän liian kikkailua eikä täyttä FE-meininkiä. Noh - Kuitenkin aivan jumalainen peli.

    Kaikkea on vaan parannettu Path of Radiancesta ja kaiken maailman Gamespotit haukkuvat. Gamespotin arvostelu oli nyt muutenkin koomisuuden huipentuma. Spot haukkui peliä Mii-tuen puuttumisesta (Mitä helvettiä!?)

    Ja vielä 1. läpipelukertani TOP5-hahmot:
    (click to show/hide)

    Olen yleensä pyrkinyt vetämään pelit läpi ilman hahmojen kuolemia, mutta minulta kuoli nyt kuitenkin 4 hahmoa, joista 2 viimeisessä Chapterissa lähes pakosti. Onneksi olivat kaikki melko turhia ja lopun 2 hahmoa saivatkin puolestani kuolla kun tulivat mukaankin ihan lopussa : D

    Ja sitten vielä annetaanpa pisteytystä tai jotain:

    Äänet

    Peli sisältää paljon musiikkia. Harmillisesti kuitenkaan ei orkestroituna. Jotkut biisit ovat erittäin kauniita ja niitä kuuntelee mielellään, muutama biisi on lähinnä tylsiä. Ääniefektien kanssa tunnuttiin menevän siitä missä aita on matalin ja niissä ei oikein ole munaa. Ääninäyttelijät hoitavat hommansa kunnialla kotiin, vaikka niitä ei paljoa kuullakaan. Mukana ei ole kuin pari ääntä jotka saavat repimään hiuksia. Kertoja-ääni on hyvä.
    8p

    Grafiikka
    Graafisesti tämä on Cube-tasoa. Samaa kuin Path of Radiance, mutta hieman ehostettuna. Tietty olisi voinut vieläkin ehostaa ja paljon. Taisteluanimaatiot ovat ihan hienoja ja hahmoille on laitettu nyt enemmänkin kuin 1 erilainen lyöntianimaatio, joka lisää mielenkiintoa. Yleensä taisteluanimaatiot tulee kuitenkin kytkettyä pois ajoittain. Graafinen parannus tapahtunut nimenomaan näissä taisteluanimaatioissa, joissa on hitunen lisää yksityiskohtia. Peruskarttagrafiikat varmaan täsmälleen samat kuin Cubella. Välivideot on hienoja ja piirretyt kuvat ja taustat kauniita.
    7,5p

    Pelattavuus ja käyttöliittymä
    Noh.. Ei lainkaan liikkeentunnistusta : ( Peliin olisi sopinut täydellisesti osoita ja paina-ohjaus. Toivottavasti älyävät lisätä seuraavaan peliin! Aluksi tuli pelattua ihan motella sivuttain ja toimi hyvin, loppuchapterit pelasin classic.ohjaimella joka tuli ostettua Brawlia varten. Mutta. Pelattavuus/ne kaikki asiat jotka siihen liittyvät, ovat se asia jossa peli hohtaa. Yksityiskohtia on runsaasti ja peli jaksaa aina yllättää nerokkaalla suunnittelullaan. Vaikka peli onkin vaikea, ei se ole ikinä epäreilu (Paitsi viimeisessä chapterissa IMO). Vaikka pelattavuus tuntuu aluksi melko identtiseltä PoR:n kanssa, löytyy siitä kuitenkin melko nopeasti paljon hiottuja asioita ja uudistuksia. Nyt kenraalit vaikuttavat joukkojen taisteluaitoihin, maaston korkeuseroilla on suuri ero ja peliin on lisätty vielä yksi "magia-kolmio". Myös yksiköt voivat kehittyä kolmanteen Tieriin. Pelaaminen on helppoa ja yksinkertaista, mutta miellyttävän, välillä tosin ärsyttävänkin vaikeata.
    9p

    Uudelleenpeluuarvo (Ja ihan ensimmäisen kerrankin peluuarvo tai jotain)

    Kuten jo todettu, löytyy pituutta monta kymmentä tuntia. Vaikeusasteet vaikuttavat oikeasti peliin ja tehtävien päämäärätkin ovat jopa erilaisia eri vaikeusasteilla. Pelin keskusteluja ja tarinan etenemistä (ainakin alun jälkeen) seuraa mielellään. Path of Radiancen läpäiseminen ei ole välttämätöntä, mutta suuri osa hahmoista jää ilman taustaa ja hieman kevyesti pohjustetuiksi jos ei PoRia ole pelannut. Kaikkia keskusteluja ja hahmoja ei voi saada ensimmäisellä peluukerralla, joten toisella kerralla peli on jonkin verran erilainen, mikä on tietty boonusta. Kolmaskin pelikerta voi olla aivan hyvin mahdollinen ja vielä enemmätkin kerrat. Seuraavaksi taidankin vetää pelin läpi Easyllä ja pelkillä nais-hahmoilla :P
    9p

    Pelinä: 8,5p
    Fire Emblem-kokemuksena: 10p
    Pelin heikommat puolet ovat kuitenkin sen verran vähä-arvoisia tämän tyypin pelissä, että eivät rokota pisteitä lainkaan.


    SUOSITTELEN!
    « Viimeksi muokattu: 16.04.08 - klo:22:46 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 17.04.08 - klo:08:33

    Maveric Poissa

    • Mecha
      • JuuTuuppi
    Nyt kenraalit vaikuttavat joukkojen taisteluaitoihin, maaston korkeuseroilla on suuri ero ja peliin on lisätty vielä yksi "magia-kolmio". Myös yksiköt voivat kehittyä kolmanteen Tieriin.
    Millä tavoin Generalit vaikuttaa? Isompi level --> muille hahmoille bonuksia? Trinity of Magic taas ei ole lisäys, se on palautus vanhemmista peleistä (jos tarkoitat sitä anima>light>dark>anima).
    Kolmas tier? Siis kahdesti promo? Vaikuttaa hauskalta. Päteekö tämä kaksinkertainen promotus kaikille hahmoille?
    Kirjattu
  • ::
  • 17.04.08 - klo:08:55

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    ^
    Jep. Kenraalit ja muutamat muut vaikutusvaltaiset yksiköt, lähinnä Laguz-kuninkaat omaavat sellaisen johtajuuskykyarvon. Kaikki lähellä olevat yksiköt saavat siitä sitten bonusta taisteluun. Ja jep. Se on tuo palaava magiatrinity, mutta uutta silti PoRista.

    Suurimmn osan yksiköistä voi ylentää kahdesti ja saavat oman Occult-skillinsä siinä toisen promoten yhteydessä. Esim = Armoured Lance -> Lance General -> Marshall.
    Laguzeilla ei ole promoteja edelleenkään, mutta niille voi antaa sen erikois-iskun Satori Sign-esineellä kun ne ovat tasolla 30 tai enemmän.
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 17.04.08 - klo:14:45
    No PoR oli ensimmäinen kosketus pelisarjaan, ja loistavia pelejä ovat. RD:n pelasin Easyllä läpi, Normal ei ota onnistuakseen.

    Seuraavaksi taidankin vetää pelin läpi Easyllä ja pelkillä nais-hahmoilla :P

    Erinomainen idea! :D Noinhan voisikin tehdä.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.04.08 - klo:17:04

    NoFair Poissa

    • Horoperse
    Fire Emblemeistä kokemusta löytyy vain GBA:n Fire Emblem ja Fire Emblem: Sacred Stones peleistä. Molemmat ovat mahtavia pelejä, tosin ensinmainittu jäi liian lyhyeksi. Fire Emblemesitä tuota dialogia tosiaankin löytyy aika helvetisti, mutta ei se hyviä pelejä kuitenkaan pilaa. Radiant Dawnin hommaan jos rahaa sattuu joskus löytymään, mutta näillä näkymin ei ihan vähään aikaan tule hommattua. Ois kyllä nii mahtia olla rikas...
    Kirjattu
  • ::
  • 17.04.08 - klo:17:33

    Kraton Poissa

    • Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Vois tuota Wiin peliä koittaa, aiemmin ei ole kokemusta näistä kyl :\
    Kirjattu
  • ::
  • 17.04.08 - klo:21:50

    Maveric Poissa

    • Mecha
      • JuuTuuppi
    Missäs NoFair asuu? Pitäis päässä kokeileen Link Arenalla hahmojen tasoa muitakin kuin omia hahmoja vastaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.04.08 - klo:16:06

    NoFair Poissa

    • Horoperse
    100 kilsaa Oulusta etelään, muttah ei se onnistuis ku en omista Game Boyta. Emulattorilla pelaan
    Kirjattu
  • ::
  • 23.11.08 - klo:17:36

    peliin on lisätty vielä yksi "magia-kolmio".
    Siis se Seisenin magiakolmio, jossa tosin valo voittaa pimeyden, mutta häviää kolmelle luonnonmagiatyypille, vai?
    Kirjattu
  • ::
  • 23.11.08 - klo:21:22
    Radiant Dawn kiinnostaa, mutta onko PoRi pakollinen, jos haluaa kyseisen pelin pelata?
    Kirjattu
  • ::
  • 23.11.08 - klo:21:31
    Sanoisin, että mikäli haluat täysin nauttia juonesta, niin kyllä. Näin olisi minun kohdallani. Hirveä osa hahmoista jää ilman mitään taustatarinaa, mikäli ei PoRia ole pelannut. Fire Emblemit on suht juonipainoitteisia pelejä, mutta mikäli juoni on yks hailee, niin ei kai sillä sit väliä kumpaa pelaa eka...
    Kirjattu
  • ::
  • 25.01.09 - klo:15:41

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Köö, Radianttia toista kymmentä tuntia pelailtu ja tokassa osassa mennään. Aikaisempaa kokemusta sarjasta on GBA:n FE:n aka. Rekka no Kenkusta, eli itselleni uusia ominaisuuksia ovat aseiden leivonta (kivaa), töniminen (mahtavaa) ja laguzit (tylsiä). Normalia olen vääntänyt ja surkki kun olen, olen resetoinut pelin aina jonkun tyyppini kuollessa, muuten kaatuisivat kohta kaikki. Juoni on melkeinpä mielenkiintoinen, mutta dialogi sen sijaan on kömpelöä, kamalimmat supliikit vainoavat minua horrokseenikin. Radianssi kun jäi ikävästi välistä niin välillä tuntee itsensä ihan ulkopuoliseksi pukarien aivastellessa vanhoille tutuilleen. Ei kiva. Vaikka audiovisuaalisesta annista ajattelen yleensä vähemmän olevan enemmän, Radiantin epämääräisiltä maaliläikiltä näyttävät hahmot repivät kultasilmäni esille eikä musiikkikaan mitään kovin  hyvää ole, jää vaan ikävällä tavalla soimaan päähän.

    Voisi taas mennä pariksi erää mättämään ->
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 25.01.09 - klo:17:04
    Ainoa Fire Emblem jota olen päässyt pelaamaan on tuo DS:n Fire Emblem - Shadow Dragon.
    Täytyy kyllä myöntää, että mahtava peli on kyseessä, mutta yhden Chapterin bossa on niin vaikea, että siihen olen jäänyt jumiin, enkä ole nyt vähään aikaan jaksanut sitä pelata. Joku kerta, kun jaksaisi, voisi taas yrittää vetää sitä läpi.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.01.09 - klo:17:08

    Kurathesis

    Nappasin yhden, kun niitä kohtuuhintaisia ranskakantisia Path of Radianceja oli tarjolla. Täytyy sanoa että kokonaisuutena PoR on seuraajaansa paljon vakuuttavampi esitys, vaikka Radiant Dawnissa on joitain pelin osa-alueita hiottu selvästi paremmiksi, esimerkkeinä vaikkapa hahmojen kykyjen säätäminen ja kaupoissa käyminen.

    Ja onko kyse vain uutuudenviehätyksestä vai jättikö aikaisemmin pelaamani Radiant Dawn pahan jälkimaun, mutta miksi Path of Radiancen tehtävät tuntuvat paremmilta kuin seuraajansa vastaavat? Videopätkätkin on aseteltu paremmin ja järkevämpiin paikkoihin kuin Wiillä. Sitä paitsi PoRin taistelukenttägrafiikat eivät pistä silmään, vaikka RD:n pistävät! Mitä hittoa? Taisteluanimaatiot ovatkin taas juuri päinvastoin, eikä Cubella ole sitä machoääntä kuljettamassa juonta kartalla...
    Kirjattu
  • ::
  • 25.01.09 - klo:22:50
    ...eikä musiikkikaan mitään kovin nhyvää ole...

    Fire Emblemissä on juuri lajityypilleen sopivaa musiikkia, eri asia on, kolahtaako se. No okei, minulle kolahtavat oikeastaan vain taistelumusat, muut ovat aika neutraalia. RD:ssä siis varsinkin, PoRissa oli vähän mitäänsanomattomammat. Tässä yksi mun suosikki.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.01.09 - klo:01:16
    Brawlin perusteella ainakin se Attack (?) on loistava. Melkein Brawlin paras, jollei jopa ole.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.01.09 - klo:15:45

    Prime Poissa

    • When the wild finn blows.
      • FinZelda, Zeldan asialla
    Upea sarja! PoR pitää jossain vaiheessa ehdottomasti hommata. Radiant Dawnin sain jouluna, kuten toivoinkin, ja sitä on tullut paljon pelattua. Vanhat suosikit saivat väistyä, ja korkeimman paikan vei Zihark.
    Radiant Dawnissa oli myös muita oikein upeita hahmoja, mutta ainakin Part 1:n lopputaistelu oli melkoinen fiiliksentappaja, kun niin moni hahmo jäi kokonaan pois... Muutenkin haluaisin tuleviin osiin hieman massiivisempia taisteluita... Ja massiivisempia "armeijoita" komennukseen.

    Jonkin verran tässä hiljattain huvitti, kun Pelaajassa selittivät, että peli (siis RD) ei ole easyllakaan helppo, mutta aika helposti tuo juuri seitsemän vuotta täyttänyt pikkuveljeni selvitti se ns. murhaavan alun...

    Pitänee sitten laittaa vielä se Top3 hahmot...
    1.Zihark (RD)
    2.Joshua/Garcia (SS)
    3.Nephenee/Lucia (RD)
    « Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo:15:49 kirjoittanut Prime »
    Kirjattu
  • ::
  • 27.01.09 - klo:21:52

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    ...eikä musiikkikaan mitään kovin nhyvää ole...

    Fire Emblemissä on juuri lajityypilleen sopivaa musiikkia, eri asia on, kolahtaako se. No okei, minulle kolahtavat oikeastaan vain taistelumusat, muut ovat aika neutraalia. RD:ssä siis varsinkin, PoRissa oli vähän mitäänsanomattomammat. Tässä yksi mun suosikki.
    FE seiskassa nyt vaan on ne musatkin parempia, joista suosikkiani en tähän hätään onnistu juutuupista löytämään. Ko. pelissähän oli myös Tubelinuksen aiemmin mainitsema hyökkäysteema.

    A Hint of Things To Come
    Winds Across the Plains
    Rise to the Challenge aka. Attack
    Precious Things
    An Unexpected Caller

    Radiantti on todellakin turhan viimeistelemätön. Kentät on suunniteltu ihan päin pyllyä.

    E: Lisää!!!
    Companions
    Winning Road
    Enemies Appear
    Safeguard
    Victory Now
    Prepare to Charge
    Together We Ride, tämäkin ollut smashissä
    « Viimeksi muokattu: 28.01.09 - klo:17:14 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 28.01.09 - klo:11:56
    Eipä silti ole Seisen no Keifun voittanutta. Musiikit on enimmäkseen hyvät, vaikeustaso sopiva ja taistelut mukavan eppäisiä, kestoa on ehkä vähän liiian vähän.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.09.11 - klo:15:49

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    http://youtu.be/QOjEFEf2cO8
    http://youtu.be/DbZ9woy06y8

    Pelasin joskus Fire Emblem 7:a. Oikein hauska strategiapeli se, vaikka roolipelielementit turhia ovatkin. Siitä innostuneena tuli myös Radiant Dawn taloon ja siinä vasta kahtijakoinen peli. Hahmotasapaino ei enemmän keikallaan voisi olla, tankiksi kai suunniteltu Meg kestää hädin tuskin yhden iskun vaikka bonusexpalla kuinka sen promootion asti talutti. Taistelun voittoon toisaalta riittää useimmiten kun vaan antaa Haarille heittokirveen käteen ja laittaa hänet asemiin vihollisjoukon keskelle, jolloin tekoäly tapattaa yhdessä vuorossa kaikki joukkonsa lohikäärmeen suomuja vastaan. Kenttäsuunnitelu vaihtelee radikaalisti, osa tehtävistä on ihan hauskoja mutta liian usein taistelut jäävät siihen että muodostetaan tulppa ja yksi kerrallaan hoidellaan viholliset päiviltä.

    *edit* Kiva huomata pälpättäneeni sittenkin ketjuun jo aiemminkin x_x.
    « Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo:15:54 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 21.09.11 - klo:15:57
    Jotkut auttamatta onnettomat hahmot kuten Meg ja Fiona kannattaa dumpata ihan alkuunsa, ei niillä mitään tee. Ja tätä peliä ei missään nimessä kannata pelata siten että käytät KAIKKIA hahmoja, vaan nyt Tingle ihan kylmästi otat sieltä vakiotiimin hyviä yksilöitä jotta pelaaminen pysyy mielekkäänä.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.09.11 - klo:16:09

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Viimeksi siis pelasin Radianttia varmaan vuosi sitten kun jaksoin taas kokeilin tehtävää johon olin aikoinani jumiutunut. Joku Dawn Brigaden puolella pelattava missio part III:ssa tai ehkä nelosessa.

    Koko pelin pirauttaminen yhdellä hahmolla ei myöskään kuulosta järin viehättävältä.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 21.09.11 - klo:16:12
    Etenkin GBA:n Emblemeissä ongelmaksi muodostuu se, ettei koko haluamaansa tiimiä saa kerralla kentälle. Uudemmissa taas niitä hahmoja saa liikaakin.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.09.11 - klo:16:16
    Ostan, vaikka on Blazing Swordin Eliwood- ja Hector-tarinat kesken. Ja DS versio on lähes koskematon. -_-
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.12 - klo:19:06

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.12 - klo:22:30
    Jollakulla on jäänyt näköjän Shin Monshou no Nazo vaihde pohjaan. Ei ole hyvä tämä. Plus Dual System tuntuu jotenkin koko SRPG- genren vastaiselta.

    Ja ei, ei, ei! Ei JRPG-mäistä "Hei, katsotaanpa kuinka naurettavan hahmon saamme aikaiseksi tällä kertaa"- tyyppistä hahmosuunnittelua!
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.12 - klo:23:26

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Olen viimeaikoina potenut taas hirveää Fire Emblem kuumetta 3DS:n ambassador-ohjelmaan kuuluneen The Sacred Stonesin myötä. Odottelen uutta osaa siis hyvin suurella mielenkiinnolla. Noista uudistuksista nyt en vielä osaa sanoa juuta enkä jaata.
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.12 - klo:23:53
    Pelottavan paljon alkaa muistuttamaan Super Robot Warseja, joissa vieruskaveri pystyy Player Phasella antamaan yhdessä turpaan viholliselle menettämättä vuoroaan, ja Enemy Phasella ottamaan kaverille osoitettu isku vastaan. Sopisi oikein mehukkaasti Fire Emblemiin, kun heiveröisen clericin kanssa supporttaava lihamuuri-fighter asettuu puolustuslinjan läpi murtautuneen keihään ja sauvaniekan väliin, jolloin katastrofaalinen vaurio onkin pelkkä pintanaarmu. Näkisin tuollaisen lähinnä harvinaisena skillinä, en osana pelimekaniikkaa. Toinen vaihtoehto olisi rajoittaa sitä pelkästään support-kavereille.

    Oma Yksikkö sen sijaan ei kauhesti sovi Fire Emblemmäiseen tarinankerrontaan, vaikka joissain muissa peleissä siisti onkin.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.13 - klo:01:31
    Kirjattu
  • ::
  • 23.03.13 - klo:21:33
    Aloittelinpa kovimmissa FE-nälissäni PoR:n jälleen uudestaan (olisiko kolmas tai neljäs kerta), ekaa kertaa Difficult-tasolla. Ei tämä kyllä kovin vaikea ole, mutta mitä sitä odottaa peliltä jonka voi soolota Ikellä alusta loppuun. Mutta siis, kummallinen peli kun koko mekaniikka pyörii random lukujen ympärillä, on jopa hieman vaikeaa kutsua tätä strategiapeliksi kun tuurilla määritetään kaikki, pahahan siinä on mitään taktikoida. Sitten mietin, että olisiko tässä pelissä mitään mieltä ilman kriittisiä osumia tai tuuripohjaisia kykyjä, tai että voisiko tässä tilalla olla joku muu kuin tuuriin pohjautuva systeemi? Onhan se tietty hieno hetki kun Mia pamauttaa neljä Astraa Brave Swordilla, mutta sinä et siihen itse oikein mitenkään vaikuttanut, vaan peli vain päätti että nyt käy näin. Ja yleensähän krittiä ei tule silloin kuin se olisi kaikkein toivotuin, vaan vasta silloin kun yrität heikentää vihua jotta toinen yksikkö taisi tappokokemukset.
    Sitten vielä tietenkin vastustajan kriittiset osumat. Olisihan se tietty fiksua ja kieltämättä vaivannäön arvoistakin selata jokainen vastapuolen vihulainen läpi ja katsoa onko kellään Killer-aseita, mutta ennemmin tai myöhemmin yksi killeri pääsee pujahtamaan ja listii yksikkösi yhdellä osumalla. Tästä tietenkin se perus reset, tai vaihtoehtoisesti roolipelaajat jatkavat peliä ja ottavat kaiken vastuun teoistaan ja surevat menetettyä taistelijaa ennen nukkumaanmenoa. No, onhan sitä sentään resetin jälkeen paremmin valmistautunut, mutta ennenpitkää jatkuvat trial&error alkaa käymään hermoihin.

    Vaikka kuinka ajattelin, että tässä pelissä tuurilla on vähän turhan iso osa, en silti pysty olemaan tykkäämättä tästä. Kaipa se jotain tekee sitten oikein. Jos peli vielä viiden vuoden jälkeen saa minut pelaamaan sitä taas tuntikaupalla monta päivää putkeen, on mun pakko antaa 5/5.

    Kovasti myös harkitsen pelaavani Radiant Dawnin tässä hetikohta perään, mutta enpä tiedä. Siinä on paljon tosi kivoja juttuja, kuten skillien vapaampi käsittely ja se, että sen supertaidon saa automaattisesti. Siinä on toisaalta myös paljon askelia taaksepäin, support-systeemin laimeus nyt päällimmäisenä. Siinä missä PoR:n support-keskustelut olivat aivan loistava tapa syventää hahmoja ja nähdä heidän vuorovaikutustaan toistensa kanssa, RD:ssä se oli täysin ja pelkästään pelimekaniikka. Ja muutenkin kun Awakeningin meinasin ostaa day1, että kannattaako mun nyt ihan täysin ahdata itteni täyteen FE:tä. Tokihan hyvä on aina hyvää, mutta kyllä sitäkin voi olla liikaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.03.13 - klo:21:57

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Onko muuten muidenkin mielestä Radiant Dawnin karttojen laatu huimasta heittelevää? Välillä tulee kamalan hauskoja ja hupsua ja plantaaseja vastaan, mutta liian monessa taas peli menee vain jäätäväksi asemasotimiseksi. Päitä katkotaan monotisesti ja toivotaan, että tietokone ei saa kriittistä ylläriä.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 23.03.13 - klo:22:21
    Se nyt ihan riippuu siitä millaisen tiimin pistää sotimaan, ja miten sitä käyttää. Taitaa olla vuosi pari viimeisestä Tellius-komennuksestani, mutta muistelisin lähes kaikkien kenttien olleen jokseenkin dynaamisia ja nopeita vetää. Mieleen tulee tietysti pari tehtävää, joissa voittoehtona oli jonkun alueen pitäminen, puolustuksessa harvemmin edetään kauheasti. Ellei sitten ole yhtä röyhkeä taktikko kuin allekirjoittanut, ja pistänyt jotain raskasta kaveria istumaan siinä ruudussa muiden käydessä vastahyökkäykseen. (Ja heti ensimmäisellä vuorolla tietysti; hyökkäyksessä tärkeintä on nopeus, nopeus ja nopeus.)

    Dawn Brigade on kaikkien mielestä täyttä paskaa, mutta erityisesti se Part III:n toisiksi viimeisen chapterin puolustustehtävä oli ihan hilpeä. Okei, sitten on vastavuoroisesti esimerkiksi se Ike poppoolla tehtävä vuorikiipeily, jossa ei joko ole tilaa kuin kahdelle hahmolle rinnakkain (tai se tajuttoman hidas kiipeilypuoli) ja vihollista oli jonossa niin paljon, ettei kauheasti päässyt etenemään.

    Kriittiset vihollisen puolelta voi mielestäni jakaa kahteen kategoriaan: Niitä ei tapahdu, ja "nolla kertaa kolme on kuitenkin nolla". Kaikki muu on huonoa taktikointia tai paskasti kehitettyjä hahmoja. Jälkimmäinen on ehkä vähemmän pelaajan vika. (Ai se laguz.)
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.13 - klo:12:57
    Kalenterimerkintä: JULKAISU: Fire Emblem: Awakening (19.04.2013)



    Komenna armeijaasi ja muokkaa historian kulkua! Vuoropohjaisia taisteluita ja yksityiskohtaista 3D-grafiikkaa on luvassa, kun ikoninen pelisarja saapuu Nintendo 3DS:lle.

    Fire Emblem: Awakening -pelin visuaalisesti upeassa maailmassa komennat ja taistelet sankarijoukon rinnalla vihollista vastaan. Suunnittele hyökkäyksesi, muokkaa joukkojasi ja johdata sankareitasi, kun muodostat liittoutumia, jotka parantavat mahdollisuuksiasi taisteluissa ja muokkaavat historian kulkua.

    Johda erilaisista hahmoista koostuvaa joukkuetta. Jokaisella hahmolla on ainutlaatuisia kykyjä, rikkaita taustatarinoita ja kehittyviä suhteita, jotka ohjaavat tehtäväsi polkua. Suunnittele hyökkäyksesi tarkasti – sotilaittesi henki ja maailman tulevaisuus riippuu siitä.

    Nintendo.fi
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.13 - klo:13:57
    Kukahan idiootti sai päähänsä mennä sekoittamaan Fire Emblemiä oikean maailman tapahtumiin, tai edes perustason diplomatiaan. Eihän pelissä (tietääkseni vaika voin ollakin väärässä) edes ole mitään paralellejä tarinalinjoja.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.13 - klo:19:09

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Mihin aikakauteen tämä sitten perustuu? Vieraileeko tsing, tsing ,tsingis khan?

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.13 - klo:20:22
    Harrastappa Echo hiukan sisälukutaitoa ja lottoa sen jälkeen.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:13:48
    Hypehypehypehypehypheyphyephyephypehpeyheypehypheyehpeph

    Tosin ilmeeni kun tietty paikalliset tavaratalot eivät olekaan hommanneet Fire Emblem bundlea... Mutta onhan HML Prisma vuoden paras pelikauppa joten pakkohan siellä on se olla... tosin mun tuurilla loppuunmyyty.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:14:03
    Ostaisko keskiyöllä eShopista vai sitten päivällä Prismasta? Prismasta ostettaessa tulisi viisi euroa halvemmaksi... ja fyysinen kopio on Nintendon tapauksessa aina parempi vaihtoehto...
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:14:29
    Hypehypehypehypehypheyphyephyephypehpeyheypehypheyehpeph

    Pitää viedä pelejä vaihdossa, eli fyysinen kappale on aikalailla selviö.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:14:41

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    En ole koskaan pelannut Fire Emblemiä.

    En malta odottaa tätä peliä.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:16:06

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Olen pelannut Fire Emblemiä.

    Kai tä on ihan jees.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:17:06
    En omista 3DS:ää

    Seuraan jostain syystä silti.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.13 - klo:18:14
    PoR on 5/5.

    Ostan 3DS:n pelkästään tämän pelin takia.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:15:18
    Ei liian monipuolinen avatarin luonti, mutta tarpeeksi. :) Oma hahmoni:

    Lainaus
    Gender: Female

    Appearance
    Build: 03
    Face: 02
    Hair: 04
    Hair Colour: 02
    Voice: Female 3

    Profile
    Name: Vivian
    Birthday 2.10.
    Asset: Luck
    Flaw: Magic
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:16:59
    Itse petyin vähän vaihtoehtojen vähyyteen. Olisin halunnut mahdollisimman omannäköisen, mutta eihän tuolle näköjään edes laseja saa. Tällainen siitä tuli:

    Lainaus
    Gender: Male

    Appearance
    Build: 03
    Face: 04
    Hair: 01
    Hair Colour: 04
    Voice: Male 2

    Profile
    Name: Jussi
    Birthday: 19.12
    Asset: Skill
    Flaw: Luck
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:22:05
    Teette sen väärin.



    Tämä tässä on Johnny. Hän pitää miekoista, ja hänellä on skilliä muttei luckia.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.13 - klo:22:10

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    ei luckia.
    Mutta miten pärjäät RNG:ä vastaan?!?!?!?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.04.13 - klo:15:37
    Tulipa sitten vihdoin itsekin hankittua 3DS XL tämän pelin takia :)


    Ikinä en ole Fire Emblemejä pelannut, enkä tiedä valitsinko Assetin ja Flaw järkevästi (A: HP, F: Magic), mut niillä mennään nyt. Nyt ekaksi kokeilen Normal+Classic.
    Kirjattu
  • ::