Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Fire Emblem -sarja

Äänestys

Pyritkö ensimmäisellä pelikerrallasi tekemään avatarista itsesi näköisen?

Kyllä
- 8 (40%)
En
- 7 (35%)
Halusin vain vastata jotain
- 5 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 19

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

• JULKAISU: Fire Emblem: Awakening: 19.04.13
20.04.13 - klo:18:23
Niin mikä tää juttu on et näillä hahmoilla ei oo jalkoja, siis jalkateriä? Onko tää olevinaan joku sairaan hieno tyylikikka joka vaan näyttää siltä että hahmojen kengät ovat uppoutuneet maan alle?
Kirjattu
  • ::
  • 20.04.13 - klo:19:22
    Jos katsoo tarkaan, niin kyllä niillä on jalkaterät. Ne vain ovat niin urpon lyhyet ja kuvattu sellaisesta kulmasta, ettei niitä heti tajua jalkateriksi.

Eli siis ne ovat kaksi kertaa paksummat ja puolet lyhyemmät kuin oikeilla ihmisillä.
    Kirjattu
  • 20.04.13 - klo:19:56
    Juu-u, urpoa anyhow. Ja kertonee jotain mietteistäni tähän peliin kun hahmojen jalkaterät on helposti huonoin juttu tähän mennessä.

Paitsi että mitä perseyttä tämä on että vihujen vahvistusjoukot ilmestyvät linjani taakse vastustajan vuoron alussa ja teurastavat sillä samalla vuorolla kaikki healerit ja maget takarivistä? Tämä oli kyllä sellainen kusipäätemppu että oli aivan pakko reset. >:(
    « Viimeksi muokattu: 20.04.13 - klo:20:16 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • 21.04.13 - klo:00:24

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Kuulostaa ihan perus Fire Emblemiltä.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 21.04.13 - klo:00:55
    Ovatko ne muka ennen pystyneet liikkumaan samantien kun ilmestyvät kentälle?
    Kirjattu
  • 21.04.13 - klo:17:01
    Ovat vanhoissa ilmestyneet vihun vuoron lopussa eivätkä liikkuneet. Järkyttävän huono ja tekovaikeuttava ratkaisu.

Muuten hieno peli, pelasin törön korttia hard-classic kombolla 15 chapuun asti. Oma sitten kaupasta kun kouluhommat paketissa.
    -
    Kirjattu
  • 21.04.13 - klo:22:12
    Ovatko ne muka ennen pystyneet liikkumaan samantien kun ilmestyvät kentälle?
    Vain kovimmilla vaikeustasoilla.
    Kirjattu
  • 22.04.13 - klo:12:49

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Neljä chapteria ja pakollinen day1 DLC takana. Aivan erinomainen peli, vaikka tuntuukin usein siltä, etten tajua lainkaan miten tätä kuuluisi pelata. Ehkä sitten ajan myötä oppii.
    « Viimeksi muokattu: 22.04.13 - klo:12:51 kirjoittanut Turjake »
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO
    Kirjattu
  • 22.04.13 - klo:16:35
    Muistaakseni ekan kerran kun pelasin oman ekan Fire Emblemini läpi tein paljon virheitä ja pelikerta oli muuten kovin puolivillainen. Toinen pelikerta olikin sitten jo moninverroin nautittavampi kun kaikki oli hanskassa.
    Kirjattu
  • 25.04.13 - klo:04:06
    Pakko kirjoitella vähän satunnaisia pointteja kun ne nyt ovat tuoreeltaan mielessä näin pelin loppusuoralla. Ja jos tässä viittaan aiempiin FE:ihin niin tarkoitan PoRia ja RD:tä.

Audiovisuaalisesti paras FE. Ovat tehneet juuri niitä pienen pieniä parannuksia joita olen aiempia pelejä pelatessani toivonut. Ensinnäkin kartalta taisteluun siirtyminen on hyvin näpsäkkää, jonka lisäksi itse taistelut ovat näpsäköitä. Vihu lentää kuolemaniskusta taakse selälleen eikä sen kuolemaan kääpertymistä jäädä katselemaan viideksi sekunniksi tyyliä PoR. Taistelijat aloittavat oman iskunsa heti vastustajan iskun jälkeen, joissain tapauksissa jopa hieman tätäkin aiemmin. Kaiken tämän lisäksi matsia voi halutessaan pikakelata napilla, lisäksi voit leikkiä spielbergiä heiluttelemalla kameraa ja zoomailemalla ja kuvakulmaa vaihtamalla. Ainoa juttu minkä olisin vielä nopeuttanut on skillien ja crittien tapahtuessa tuleva hahmon naamakuva, jota ei voi kelata, ja usein se on framerate-tökkimisten takia usean sekunnin pituinen. No, onneksi koko taistelun voi suoraan skipata startilla. Lopputulos on reilusti plussan puolella.

Koska olen kaikessa fiktiossa hyvin hahmokeskeinen, voitte vain kuvitella kuinka onnessani olin nähdessäni kuinka paljon vaivaa tämän pelin support-systeemiin on nähty. Hahmoilla voi olla kymmenien hahmojen kanssa kolmesta neljään uniikkia support-keskustelua. Tämä jopa räjäytti mieltä jonkin verran. Pair Up -systeemiin olin hieman vastahakoinen aluksi, koska sittenhän joutuisin muuttamaan taktiikoitani edellisistä pelistä ja kaikki oli ennen paremmin wää. Tokihan tuo tuli sitten omaksuttua, ja ihan hassuksi mekaniikaksi osoittautui, käytännössä sama kuin aiempien pelien Rescue, sillä erolla että kun Rescue heikensi kantajaa, Pair Up tekee heistä yhden jumalaisen yksikön. Tosin en vieläkään pidä siitä että tiimin parantajan parittaa, sehän jää parantamisensa jälkeen vastaanottamaan iskut itteensä. No, onneksi sentään parantajaluokkiakin on useampia eikä sitä heikkoa pappia tarvitse sietää ainakaan kauaa.

Siitä puheenollen, ekaa kertaa tutustuin FE:ssäni sellaiseen tapahtumaan kuin grindaus. Käytännössä maailmankartalla voi mäiskiä örvelöitä maailman tappiin asti, ja olihan tuolla se ilmainen DLC-mappi jota joku autisti saattaa jaksaa vääntää (köh). Itse lähinnä hakkasin vain ne mitä kartalle sattui ilmestymään. Tällä tavalla siis voi hahmojaan muovailla ja suhteita parannella itse päätarinan ulkopuolella. Pidän tästä. Voin aina ottaa päätarinasta tauon ja kehittää joukkojani.

Tässä lienee hyvä mainita reclassaaminen, jota en konseptina aluksi oikein sisäistänyt. Luulin vain, että sillä sait vaihdettua tarpeettomia classeja tarpeellisiin, jos sille päälle satuit, ja olin melko varma pelin alussa, etten tuollaisia taida tulla käyttämään. Mutta sitten Jeesus kertoi että reclassilla voi tienata yksiköilleen paremmat statsit kuin mitä ilman voisi saavuttaa ja siinä samassa kerätä eeppisiä skillejä ja tuloksena on sotajumalia. No minäpä sitten rupesin reclassaamaan urakalla. Käytännössähän tällä tavoin levelit resetoimalla voisi kehittyä loputtomasti, mutta pelissä kuulemma on jokin näkymätön leveli joka saattaa cäppäytyä jonka jälkeen et enää saakaan statseja tai jotain en tiedä. Peli saisi tästä systeemistä olla hieman selkeämpi.

En edes tiennyt että pariskunta voi saada lapsen. Koska pelaan myös habbo clubia, aloin heti järkeilemään päässäni miten tämä toimii, sillä eivät ne todellakaan voineet jokaiselle mahdolliselle hahmoparille tehdä omaa jälkeläishahmoaan. Ei siinä kauaa tarvinnut pähkäillä kunnes näin koko systeemin läpi hahaa! Lapsethan siis määräytyvät äidin mukaan (poislukien miespuolinen avatar ja Chrom), tämän takia vaikkapa kaikki manaketet ja se ainoa taguel on naispuolinen, ja tukan värin tulee isältä. Okei, tuo tukkajuttu on aika helvetin siisti tatsi, ja lisäksi jälkeläiset näyttävät ainakin minun pelikerrallani hyvin luonnollisilta, kuin heidän tukan väri olisi kuulunut aina olla tuo. Tästä innostuneena tietenkin minun on aivan pakko päästä näkemään kaikki mahdolliset tukanvärit kaikille hahmoille aaaaaa (en tosin ole tätä tukkajuttua varmistanut muuta kuin avatarin lapsen kohdalla, mutta olen meeelkosen varma että asia on näin). Aluksi olin jo valmis pettymään kun lapsen ja isän väliset keskustelut tuntuivat olevan geneerisiä, jokaiselle isäkanditaatille sopivia keskusteluita, mutta käsittääkseni asia ei olekaan ainakaan täysin näin. Ainakin Henryn ja sen lapsen keskustelu oli selvästi näiden kahden hahmon välinen keskustelu, tosin voikohan tuo olla vain poikkeus koska niin poikkeava persoona tuo Henry, en tiedä. Mutta siitä olen aika varma että avatarin puolison ja näiden lapsen väliset keskustelut ovat geneerisiä ja onhan se kyllä ymmärrettävää, kun avarti pystyy waifuttamaan jokaisen naispuolisen pelissä.

Lisäksi vielä jälkeläiset perivät vanhemmiltaan skillin, ja sen skillinkin voit itse päättää. Tästä räjähtelin vielä lisää, ja mielikuvitukseni rupesi jo suunnittelemaan millaisia superperkeleitä seuraavalla pelikerralla rakennankaan. Siis sen lisäksi että peli on perkuleen hyvä, siinä on paljon syitä pelata se uusiksi, eri tavalla. Niin paljon erilaisia kokeiluja ja yhdistelmiä mitä voit tehdä, uskomattoman hienoa.

Ja vielä noista vihujen vahvistusjoukoista jotka putkahtelevat milloin mistäkin. Okei, peli aina antaa vinkin että noniin nyt tulee vahvistuksia, mutta et siltikään tiedä onko se nyt, vuoron päästä vai kahden, ja toisekseen aina ei ole edes ilmeistä mistä ne putkahtavat. Tosiaan tuo mistä aiemmassa viestissä puhuin oli ensimmäinen kerta, kun vihuvahvistukset ilmestyivät suoraan taakse ja ylsivät samantien raiskaamaan joukkojani. Ilmeisesti vika oli minussa kun en ollut kouluttanut parantajaani kestämään/väistämään kolmen lohikäärmeratsastajan tuplakirvesiskuja. Pelityylin muutos aiemmista peleistä oli taas paikallaan, itse kun olin vahvasti oppinut että ensin maalataan vihujen iskualueet ja sitten vain pidetään parantajat ja maagit pois siltä alueelta, hyvin yksinkertaista, näin heikoimmatkin papit pystyivät kerryttämään kokemusta. Tästä syystä kaikki mun rageni kun peli jatkuvasti kusi mun muroihin spawnaamalla vihuja milloin mistäkin tekien minun vuoroni danger zoneni suoraan sanoen virheelliseksi. No, onneksi pelissä on paljon erilaisia parantajaluokkia, jotkut niistä jopa aika pahapyllyjä jotka selviytyvät helposti omillaankin. Koulutin itselleni sellaisen eikä apujoukot enää kiusanneet.

Ja siis kaikki tuo että jouduin pelityyliäni ja taktiikoitani muuttamaan olivat loppujen lopuksi vain hyvä asia, saa pelin tuntumaan tuoreelta eikä vain siltä että pelaisin PoRia kymmenennettä kertaa uusiksi.

Arvostan myös että kaupoista on saatavilla hyvin järeitäkin aseita, ja että rahaa on oikeastaan niin paljon kuin mitä jaksat hankkia. Itsellänihän oli ongelma keksiä, mihin tuhlaisin rahaa. Aiemmissa peleissä käytin mahdollisimman yleisiä aseita viimeiseen asti, koska en raaskinut kuluttaa hyviä aseita puolivälissä peliä. Tässä ei moisesta tarvitse murehtia, vaan voit sitä Physiciäkin käyttää hyvillä mielin (jota en muuten itse käyttänyt aiemmin muuta kuin äärimmäisissä hätätilanteissa). Killereitä sun muita spesiaaliaseitakin putoilee jatkuvalla syötöllä, joku voisi jopa moittia että liikaa, mutta isse olen vain iloinen ettei moisia tarvitse pihtailla viimeiseen tehtävään asti. Aseiden luokituksetkin ovat kohdallaan, jokaiselle luokalle löytyy ase ja taidon parantuessa saa jatkuvasti uusia välineitä käyttöönsä ja niitä raaskii myös ottaa käyttöön, eikä esimerkiksi maagi joudu käyttämään koko pelin ajan sitä samaa Elthunderia.

Njoo siinäpä se nyt tältä erää. Parasta Fire Emblemiä ikinä tämä joka tapauksessa on. Ei kaduta yhtään että tämän pelin takia ostin koko konsolin.
    « Viimeksi muokattu: 25.04.13 - klo:04:23 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • 25.04.13 - klo:05:10
    Ai niin ja kovasti haluaisin tähän äänestykseen sen, tekikö avatarista itsensä vai jonkun geneerisen animehoron.
    Kirjattu
  • 25.04.13 - klo:12:15
    se ilmainen DLC-mappi jota joku autisti saattaa jaksaa vääntää (köh).
    Ei siitä ole hyötyä kuin supporttien pikakehitykseen, tai erittäin matalan tason hahmojen treenaamiseen.

Käytännössähän tällä tavoin levelit resetoimalla voisi kehittyä loputtomasti, mutta pelissä kuulemma on jokin näkymätön leveli joka saattaa cäppäytyä jonka jälkeen et enää saakaan statseja tai jotain en tiedä. Peli saisi tästä systeemistä olla hieman selkeämpi.
    Se näkymätön level vaikuttaa vain kaavaan jolla expa lasketaan. Oletettavasti ihan vain sen takia, ettei se lv 236 hahmo tienaa yhtä pistettä kallisarvoista expaa per tappo. Ja pilkkuanussivana autisti-jeesus-ässburgerina pitää kai vielä muistuttaa, että vaikka tasoja voi kerätä maailman tappiin asti, niin siinä vaiheessa kun statsit on capattu, niin taso kyllä vaihtuu, mutta sitä kivaa bling bling-ääntä ei kuulu, ja sitten kun kaikki skillitkin on kerätty, on kehitys kaikkea muuta kuin loputonta.

Ai niin ja kovasti haluaisin tähän äänestykseen sen, tekikö avatarista itsensä vai jonkun geneerisen animehoron.

>Implikoi etteivät sen geneerisen animehoron lapset ole sen yhden isäehdokkaan takia 10x parempia kuin ali-ihmismongolin ja pelin omien animehorojen vesat.
    >Implikoi että kaikki tekevät joka pelikerralle saman avatarin.
    Kirjattu
  • 25.04.13 - klo:14:39
    Ensinnäkin, Fire Emblemin naishorot >>>> hikkynörtin tekemä naishoro. Ja joo, voisi kyllä rajata kysymyksen siihen että tekikö itsensä ekalla pelikerralla.
    Kirjattu
  • 25.04.13 - klo:15:55
    3rd gen Morgan (F) master race.
    moi Koivari :D:D
    Kirjattu
  • 25.04.13 - klo:16:47
    Kun katsoo mihin 2nd gen Morgan (M) pystyy, niin kolmannen sukupolven tyttö-Morgan on varmasti pelin paras hahmo ja laittoman ylivoimainen.

(click to show/hide)
    Kirjattu
  • 26.04.13 - klo:03:38

Turjake Poissa

• Törö
    Mietteitä Fire Emblemistä:

<Turjake> pelaan waifuu
    <Turjake> chapter 11 alkaa ny

(click to show/hide)

<Turjake> mut niin hyvä peli ai että
    <Turjake> parasta shittiä mitä oon aikoihin pelannu

Spoileritagit... -Osiris
    « Viimeksi muokattu: 26.04.13 - klo:13:22 kirjoittanut Osireon »

Kirjattu
  • 26.04.13 - klo:04:53
    Moi, pelasin ton läpi. Kaikkea pikkuvikaa löytyy sieltä sun täältä, mutta paketti on 5/5 game of the year of all years.

Aloitan kai sit lauantaina uuden pelin brovatarilla.
    Kirjattu
  • 26.04.13 - klo:21:05
    Tässä olisi muutamia lainalaisuuksia mitä olen Fire Emblemissä huomannut:

Jos iskun HIT on...
    OmallaVastustajalla
    -25Ei osuOsuu vain jos se tappaa taii oman kaverin HIT on samoissa lukemissa.
    26-40Kahdesta perättäisestä korkeintaan toinen osuuOsuu noin 60% ajasta
    41-60Osuu aina välilläOsuu lähes aina.
    61-80Tällä saa jo jotain hengiltäkinSe osuu. Aina.
    80-Osuu. Melkein aina.Olet kuollut, ainoa mikä sitä hidastaa on tuo saamarin noppa.

Killer-aseet pelaajan käsissä tappaa joko tavallisella iskulla, tai kritillä joka tulee kun vastustaja kuolisi siihen tavalliseen iskuun.

Vastustaja joka saa yhden iskun hahmosi kahta iskua vastaan kymmenisen pistettä huonommalla HIT:lla voittaa. Aina.
    Kirjattu
  • 26.04.13 - klo:21:48
    Ja juuri tämän takia pidän vihollisen HIT > 50 varmana osumana, jota pitää lieventää erinäisin toimenpitein. FEA:ssa se sisältää S-support kaverin vieressä nuokkumisen tai Pair Upin.

Hauskintahan on kun vihollinen tekee sillä ensimmäisellä ~30% osumatarkkuudella massiivista vauriota, ja seuraavat 5 ~75% HIT vihollista lyövät ohi, vain viimeisen perkleen kirveveijarin 45% HIT pamauttaessa nirrin pois.
    Kirjattu
  • 26.04.13 - klo:22:28
    Joo, tuli sitte itsekki hankittua tämä.

Lainaus

Appearance
    Build: 01
    Face: 02
    Hair: 02
    Hair Colour: 05
    Voice: Female 1

Profile
    Name: Uni
    Birthday: 3.5
    Asset: Speed
    Flaw: Strength

Naishahmolla, koska tässä ei kaiketi saman sukupuolen edustajia pääse pussailemaan.
    Kirjattu
  • 27.04.13 - klo:16:24
    Änestys bump
    Kirjattu
  • 27.04.13 - klo:20:06

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Kai tässä nyt voi muuttaa Avatarin luokkaa? Tympii tämmöset velhopaskat.

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 27.04.13 - klo:20:08
    Voi sitten myöhemmin, samalla tavalla kuin muidenkin hahmojen luokkaa (Avatarilla vain on enemmän vaihtoehtoja). Tosin Tactician ja sen promootio ovat erittäin hyviä luokkia.
    Kirjattu
  • 04.05.13 - klo:08:15
    Miespuolinen hahmoko ei sitten muka ole geneerinen animehoro? Tottakai teen mieluummun hahmostani animetytön, enkä mitään bishie horokollia, jollainen se omakuvakin tämän pelin hahmoeditorilla väkisin on.

Vähän kahden vaiheilla olen siinä hankinko tätä. Demon perusteella taistelu oli hauskaa, ja grafiikat hienot mutta juoni ja hahmot vaikuttivat samalta tuubalta mitä näissä jrpg-peleissä nyt yleensäkin. Ja että minä vihaan ääninäyttelyä jrpg;issä
    Kirjattu
  • 04.05.13 - klo:11:23
    Jees, kai sitten minäkin pistän omia mietteitäni tästä. Tää on ensimmäinen itse omistamani fire emplemi, kaikkia muita olen vain joskus kaverilla kokeillut.

-Joku täällä jo mainitsikin tästä, mutta itsekin petyin hiukan hahmonluontiin. Olisin halunnut hahmolleni supertyylikkään ja ~mysteerisen~ silmälappusen, mutta moisen sai valittua ainoastaan jos teki hahmostaan jonkun kymmenvuotiaan tyttösen ;_;.
    -Tutoriaalit on tässä pelissä hoidettu äärimmäisen mallikkaasti. Pelaajaa ei turhaan pidellä käsistä ja kävelytetä hitaiden harjoitusmappien läpi, vaan alaruudulle ilmestyy taistelun aikana lyhyt selitys milloin mistäkin pelimekaniikasta, joita voi katsoa sitten myöhemminkin jos sattuu unohtamaan.
    -Musiikit ei oo pelkästään todella hyviä, ne on myös hoidettu järkevästi; sen sijaan että olisi erikseen "tappelumusa" ja "karttamusa" joita ei pääse kuuntelemaan kolmea sekuntia pidempään koska tappeluiden ja kartan välillä hypitään jatkuvasti, tässä onkin yksi kappale joka vain muuttuu mahtipontisemmaksi tappeluiden sattuessa. Tästä saisi monet JRPG:t ottaa mallia.
    -Yksi asia josta en oikein pidä on miten dialogien aikana ei tule kunnon ääninäyttelyä, vaan hahmot päästelee vain lyhyitä lausahduksia ja sanoja. Zeldoissa tämmöinen mielestäni toimii, koska hahmot ei koskaan päästä suustaan mitään oikeita sanoja - ainoastaan erilaisia äännähdyksiä. Tässä se hairitsee koska hahmo saattaa ääneen sanoa jotain tyyliin "Explain!", mutta ruudulla on iso kasa tekstiä.
    -Itse aloitin pistin pelini vaikeustason vahingossa hardille, koska luulin että normaali on joku easymode. Nyt joudun pelaamaan jokaisen mapin jotain kolme kertaa ettei kukaan kuole. (; ̄д ̄)

Sitten joitan tarinamietteitä, turvallisesti spoilereiden takana.

(click to show/hide)

Mites muuten, pelaako porukka englanninkielisen dubbauksen kanssa, vai japskiäänillä? Itse menin ihan dubilla.
    « Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:12:47 kirjoittanut Dragon »
    Kirjattu
  • 04.05.13 - klo:11:58

Tingle Poissa

• Paavo
    alaruudulle ilmestyy taistelun aikana lyhyt selitys milloin mistäkin pelimekaniikasta, joita voi katsoa sitten myöhemminkin jos sattuu unohtamaan.
    Siis eikö tätä pelatakaan alanäytöllä? Paska peli en osta.
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 04.05.13 - klo:12:25

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Yritin tätä ostaa pari päivää sitten e-shopista, mutta opin sitten vaikeamman kautta ettei kauppa tue Osuuspankin Visa Electronia -.-.

Nyt on satanen katevarauksia tilillä ja googletuksen perusteella saan rahani takaisin "parin viikon sisällä", kiitos nyt kovasti Nintendo.
    Kirjattu
  • 04.05.13 - klo:15:10
    Joo, aika lailla pari viikkoa siinä itellä meni. Toivottavasti ei oo rahat tiukassa...
    Kirjattu
  • 05.05.13 - klo:14:47

Turjake Poissa

• Törö
    -Tutoriaalit on tässä pelissä hoidettu äärimmäisen mallikkaasti.

Tästä meikäläisen pitkin kirjoitella. Mainitsin tästä jo jossain, en muista oliko IRC:issä vai miitissä. Tutoriaalit on todella hyvin tehtyjä. Perusjutut opetetaan hyvin selittäen ja kuvilla havainnoillistaen, miutta mielestäni parhaat esimerkit tästä olivat esimerkiksi siinä yhdessä tehtävässä pelin alkupäässä, jossa se yksi kaveri unohti kirveensä ja peli opetti Trade-ominaisuuden tarinan kontekstissa, jolloin tutoriaali ei edes tuntunut tutoriaalilta. Fantsua.

Vielä pitäisi ymmärtääkseni yksi tehtävä vetäistä ja peli olisi läpi. En vain halua tämän pelin loppuvan...

Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:00:56
    Yht'äkkiä piikki vaikeustasossa kun viholliset alkoi käyttämään Silver-tason aseita sivutehtävissä. :( Seuraava normichapteri olisi 14.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:16:28
    Peli ei kyllä tästä ole kovinkaan selkeä, mutta sivutehtävät, en tiedä mistä numerosta ne tarkalleen alkavat mutta ainakin kaikki kaksinumeroiset, ovat selvästi tarkoitettu pelattaviksi paljon myöhemmässä vaiheessa peliä vaikka ne saisikin avattua aikaisin. Mutta kyllä sitä pitäisi tajuta, ettei pärjää niissä tehtävissä, ja palaa suosiolla myöhemmin niihin, ne kun eivät mihinkään häviä.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:17:28
    Etenen ch14 vasta kun kaikki muu ylimääräinen on kartalta pois.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:17:49
    Harvinaisen typerä idea jos ei ole grindannut, mutta omapa on häpeäsi.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:20:47
    Pelisi taisi päättyä sitten siihen, kiitos käynnistä äläkä tule uudelleen.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:21:18

Tingle Poissa

• Paavo
    Kokeilin demoa.

En löytänyt mistään kohtaa asetuksia pelinäkymän vaihtamista alanäytölle. Ei jumalauta, ei helvetti.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:21:41
    Johtuu siitä, että peli käyttää 3D:tä. Ja näyttää melkoisen rumalta ilman sitä.
    Kirjattu
  • 06.05.13 - klo:22:01
    Pelisi taisi päättyä sitten siihen
    The odds have been against me before. 

Side Story 10 pamahti just läpi, jouduin kyllä käyttämään Chrom/My Unit -paritusta rikollisen paljon. :(
    Kirjattu
  • 07.05.13 - klo:19:35
    Tuli sitten hirveä hinku hakea valkoinen 3DS XL ja tämä peli mukaan. Tälläinen avatar tuli itse tehtyä:

Yyh kun en saa kameralla hyvin kaapattua noita värejä. ;_; Tuli aikamoinen Lightning tuosta kyllä (vahingossa), antoi peli vielä jonkun Thunderin loitsuksi sopivasti. On kuitenkin peli maistunut mitä nyt muutaman chapterin pelasin, kaikki uutuudet vaikuttavat tervetulleilta, ja kaikki hahmot ovat hienoja. Japsidubista myös plussaa, vaikkei se läheskään aina korreloi enkkutekstien kanssa. Eiköhän tätä muutaman viikon pelaa ilolla! :3

Classic + Hard menossa. Toivon mukaan peli ei raiskaa myöhemmässä vaiheessa. ;__;
    全力で!
    Kirjattu
  • 16.05.13 - klo:21:48
    is this real life eurooppa sai

Kirjattu
  • 16.05.13 - klo:22:51
    Kirjattu
  • 14.01.15 - klo:17:45
    Fire Emblem IF

Päätöksilläsi on vaikutusta! xD
    Kirjattu
  • 14.01.15 - klo:18:26

Tingle Poissa

• Paavo
    Kuulostaa vähän SMTmäiseltä. Olisipa siinä myös SMT:ä  :'(

Vai olisiko sittenkin...?
    « Viimeksi muokattu: 14.01.15 - klo:18:39 kirjoittanut Tingle »
    Kirjattu
  • 24.06.15 - klo:19:32
    Wait, lukaisin Iwata Asksin koskien Fatesia ja ainakin itselleni selvisi ensimmäistä kertaa että pelistä julkaistaan kolme versiota kuin Pokémon konsanaan. Kuvittelin tähän asti että se on yksi peli joka sisältää kaikki kolme juonireittiä mutta ilmeisesti kunkin kokemiseen pitää ostaa asianmukainen versio. Näin ainakin siis Japanissa, toki mahdollista että jotain muutetaan länsijulkaisuun. Wikipedia tiesi kertoa että yhden version ostaessa toisen saa DLC:nä lisämaksulla, ja kolmas versio on ilmeisesti tulossa myöhemmin, ja että pelistä julkaistaan myös Limited Edition jossa on kaikki stoorit. Näiden hinnoista ei ole mitään hajua.

En oikein tiedä mitä ajatella, kai se olisi ollut vähän liian hyvä iskeä käytännössä kolme peliä yksiin kansiin, ainakin tuo varmistaa että se juonireitin valitseminen oikeasti muuttaa juttuja. En kyllä yhtään osaa veikata miten ne tulee hinnoittelemaan tätä lännessä, jos joku tietää Japanin hinnat niin siitä voisi jotain suuntaa saada. Pessimistinen oletus tällä hetkellä on että yhden stoorin sisältävä versio tulee maksamaan 40 euroa ja siihen saa kaksi muuta stooria 20 euroa / kappale. Btw miten pelaaja osaisi edes päättää kumman version ostaa jossei ole vielä päässyt pelaamaan ja kokemaan millaisia ihmisiä kummallakin puolella on??
    Kirjattu
  • 24.06.15 - klo:21:58
    Jenkeissä on ainakin tulossa kaksi versiota, Fire Emblem Fates: Conquest ja Birthright. Aika varmasti siis Eurooppaankin.
    Kirjattu
  • 24.06.15 - klo:22:22

Mauno Poissa

• Animevammainen
    Käsitin jotenkin että 3. versio olisi vähän niin kuin Pokémon Crystal tai Platinum. Toivottavasti PAL-alueella päädyttäisiin julkaisemaan suoraan se vaikka menisikin vähän pidempään.

Muutoin Birthright ja lesboromanssi ftw
    Kirjattu
  • 24.06.15 - klo:22:58
    Mulla on ollut jo pitkään sellainen käsitys, että tulee kaks versiota, ja sen toisen version sisällötkin saa DLC:nä ladattua. Kolmas juonilinja tulis sitten omana DLC:nään myöhemmin. Dunno, ehkä suunnitelmat on muuttuneet.
    Kirjattu
  • 25.06.15 - klo:03:00
    Itseäni suoraan sanoen ärsyttää, kuinka kovasti Fates näkyy tyrkyttävän fanipalvelua kaiken maailman naamanhieromisella (johon viimeisten tietojen mukaan kuuluu dialogia, joka sopisi paremmin hentaihin) ja Awakeningista copy-pastetuilla, mutta uudelleennimetyillä hahmoilla. En tiedä teistä, mutta itse en halua Fire Emblemiltäni tätä. Tykkäsin Awakeningista kuitenkin sen verran, että tulen luultavasti ainakin Conquest-version sitten aikanaan ostamaan ja koetan vain jättää kaiken turhan tauhkan omaan arvoonsa.
    Kirjattu
  • 25.06.15 - klo:09:20
    On kyllä semmoista mestarijuutalaisuutta leikkiä jotain pokemonia deeälceellä, että alta pois. Peruspeli sen 40e, päälle toinen arkki 20e ja sitten tryy ending pätkä toinen samanmoinen. Hentsupelin tosissaan larppaamiselle samoin huutonaurua.

Aika lähellä warekortin hankkiminen, vaikka ei siinä mitään edes säästä. Syöpää.
    -
    Kirjattu
  • 25.06.15 - klo:09:27

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Näyttää Awakeningilta, mutta lisätty kivoja juttuja kuten tissejä ja söpöjä tyttöjä, eli varmasti ostan.
    Kirjattu
  • 25.06.15 - klo:09:47

Mauno Poissa

• Animevammainen
    En tiedä teistä, mutta itse en halua Fire Emblemiltäni tätä.
    Saa nähdä miten käy lännessä jos jatketaan Tharjan pepusta tutulla sensuroimislinjalla. :D

<a href="https://www.youtube.com/v/MJEEhFMvVCs" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/MJEEhFMvVCs</a>
    Kirjattu