Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

World of Warcraft

06.05.08 - klo:16:12
World of Warcraft (WoW) on Blizzardin kehittämä massiiviverkkoroolipeli. Se on tällä hetkellä pelatuin verkkopeli (9 miljoonaa pelaajaa) ja on napannut monia palkintoja. WoWi on kuukausimaksullinen, se kustantaa kuukausittain n. 13 euroa.

WoWi sijoittuu Warcraft maailmaan, jossa on 2 vallitsevaa puolta. Horde ja Alliance.
Horden rodut ovat : örkit, epäkuolleet, taurenit, peikot, ja verihaltiat. Allianceen puolestaan kuuluu : ihmiset, kääpiöt, tonttu/maahinen :D, yöhaltiat ja draneit.

WoW on erittäin laaja ja sisältää monia eri mahdollisuuksia pelata. Voit olla ryhmän tankki, parantaja tai vaikka damagen tekijä, tai voit puolestaan olla soolopelaaja. WoWin iskulause "It's your game" osuukin naulan kantaan.

Voit ladata ilmaisen kokeiluversion joka kestää 10 päivää. Lomakkeessa kysytään kotiosoitteesta lähtien kaikki. Ite laitoin ihan randomit :D.

https://signup.worldofwarcraft.com/trial/10dayfreetrial.htm

Itse siis pelaan tätä, nyt on menossa 2 kuukausi. Mukavaa ajantappoa, ja ite oon ainakin saanu pidettyä ihan kurissa sosiaalisen elämän rinnalla. Ja niin, itseasiassa, WoW on erittäin sosiaalinen peli.

Eli, keskustelua :P
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:53 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 06.05.08 - klo:16:36
    Ensimmäinen kuukausi saattaakin olla täyttä juhlaa, itsekin olin aivan haltioissani kun sain väännettyä pienelle lehmä-shamaanilleni macron jonka avulla se huusi lauseita koskien Star Warsia ja pimeää puolta ja samaan aikaan räiski Chain Lightningia ympäriinsä. Suomalaisen kiltani kanssa jaksoin myös höpöttää melko tasaiseen tahtiin, mutta sille ei vain voi mitään, että WoW on koko ajan tylsää taidosta riippumatonta esinerumbaa ja turhaa hirviöiden lahtaamista kokemuspisteiden toivossa.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:41
    mutta sille ei vain voi mitään, että WoW on koko ajan tylsää taidosta riippumatonta esinerumbaa ja turhaa hirviöiden lahtaamista kokemuspisteiden toivossa.

Ja kaiken lisäksi tästä tylsistymisestä pitää vielä maksaa pelin hinnan lisäksi kuukausimaksuja. Jjuuuuu.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:41
    Nohui, 13 euroa kuukaudessa?
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:44
    Nohui, 13 euroa kuukaudessa?

Jonka voisi käyttää johonkin paljon parempaan/hyödyllisempään.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:45
    ^NOIN PALJON!??!?

Jumalauta, en ostais jotain peliä ja sitten vittu maksan vielä 156€ vuodessa että voin pelata sitä/tylsistyä siinä.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:46
    Ootkos hei ees kokeillut koskaan? Ihmetyttää tää ihmisten "Wowikammo".
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:48
    Kokeilin priva servulla viikon, enkä edes halua kuvitella maksavani moisesta paskasta.

En kyllä pidä roolipeleistä genrenä sen puoleen, ettei senkään takia houkuttele.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:50
    WoW on yliarvostettu peli. En mene väittämään, että se on täysin sukka, mutta ei todellakaan 13€/kk arvoinen. Varsinkin, kun maailmassa on monia parempia pelejä, jotka ovat ilmaisia sen yhden maksukerran jälkeen.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:51
    Kuukausimaksuissa ei kylläkään ole mitään vikaa, kunhan vain peli on tarpeeksi hyvä. WoWikin maksaa sen 15€ ja mukana saa myöskin kuukauden ilmaista peliaikaa. Eli normaalin pelin hinnalla saa pelattavaa jo kolmeksi kuukaudeksi, onko se nyt niin paha hinta? (WoWista tosin on, mutta minulla ei ainakaan ole mitään kuukausimaksuja vastaan.)

Niin ja kun joku nettirope (kuukausimaksullinen) tosiaan vie koko elämäsi jos olet sellainen helposti koukuttuva möhkäle, voit miettiä tätä: Sen sijaan, että ostaisit monta lyhytikäistä peliä vuodessa, ostat vain yhden pitkäikäisen ja "säästät" rahaa.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:52
    No, mielipiteensä kaikilla. Niinjoo, pelailen tätä koneella jossa 1.6 GHZ prossu, 700 MB-ramia ja 128-mb näytönohjainmuisti.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:55
    Awesome Jaska.

Mielipiteeni on pelistä: Ei erityisen kiinnostava, lopulta liiankin kallis, aivan liian ylimieliset mainoskampanjat. Eli surkea sanotaanko nyt vaan että täys paviaaninpylly.

E:Tietysti, enhän minä kehtaisi tulla tänne muuten kertomaan kaikesta kivasta.
    « Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:17:04 kirjoittanut PROTOMAN »
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:16:59
    Ja oletko kokeillut?
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:18:01
    Kyllä ennakkoluulot Wowista ovat siinä, että koukuttaa kuukauden kaksi, sitten ei jaksa. Kaverin pelailua on randomisti katottu, mutta ikinä en oo ite testannut. Toivottavasti en jää ihan hirveään koukkuun, jos lataan tuo kokeiluversion. ->
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:18:29

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Wow = Grindfest FedEx, sama kuin kaikki muut mmorpgt...paitsi tästä pitää maksaa.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:18:54
    Eipä tuolla löydä Realmeja ollenkaan, joten eipä pelaaminenkaan onnistu. ._.
    Preferred Location: Development
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:19:11
    Aika kumma, ota muuten DarkSpear sittenkun toimii. Pelaan ite siellä :P
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:21:20
    Noh, nyt kun vajaan tunnin pelasin, niin mielipiteet tiivistyy tuohon -> Tämähän on jo nähty.

Kun olen sieltä täältä (ilmaisia) MMORPG:ietä pelannut, ei tuo juuri niistä eronnut. Itse asiassa Cabal on puoli-identtinen WoWin kanssa.
    Juuei, ei innosta pelata yhtään enempää.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:21:38

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Pitääköhän tännekkin tulla turinoimaan, vaikka saatan tosin näyttää entistä nörtimmältä tämän viestin jälkeen...

Eli itse pelasin WoWia sen hmm... about 2 vuotta. Rahaa paloi, mutta sanottakoon, että minusta ne eivät todellakaan menneet hukkaan. WoWissa kun oli oikeastaan kaikki jota vanhana fantasiapellenä ja Blizzardin fanipoikana saatoin toivoa. Järkyttävän laaja ja interaktiivinen maailma, jossa ei ollut missään aakeeta laakeeta vaan kaikkea löytyi jäisistä tundrista tulivuorten kautta ihan perus kukkuloihin. Vaikkei nyt graafisesti mahtava ollutkaan, niin suunnittelu ja toteutus oli miusta tehty äärettömän hyvin. Paljon rotuja ja hahmoluokkia, joiden kehitystä sai kiitettävän paljon itse ohjata. Tehtäviä, joiden taakse oli jokaiseen ujutettu edes pieni ja ihan mahdollinen tarina. Muutenkin aina tykkäsin Warcraftin maailmasta, niin tämä oli oikeasti jotain hienoa. Alussa kun en omistanut edes kiinteää nettiä, niin meno oli erittäin casuaalia, kun pelasin tunnin tai kaksi viikossa, mutta kun sai oman koneen ja kunnon netin ni kyllä siihen upposi aikaa, välillä liiankin kanssa. Peliin en kuitenkaan vittuuntunut kuin vasta loppuvaheessa, kun kaikki oli liian isoa. Instansseissa meni vähintään neljä tuntia, addoneita piti olla kymmeniä erilaisia, draama ylsi saippuasarjojen tasolle ja omat tekemiset tuntuivat mitättömiltä suuressa joukossa. Voisi sanoa, että WoWista on videopeliurani parhaimmat ja paskimmat muistot. Pelin lopetin varsin ärsyyntyneissä merkeissä ja takaisin ei ole kiinnostanut palata. Silti oli pirun mukavaa aikanaan ihan uuteen nettipeliin uppoutua, etsiä uusia tehtäviä ja kokeilla kaikkia hahmoyhdistelmiä. Se tuttuus sitten lopussa kaiken muun lisäksi kuitenkin häiritsi aika paljon. Suurenkin maailman kerkeää parissa vuodessa oppia ulkoa, tosin tuskin kaikkialla edes kävin.

Ja miusta WoWin PvP oli hyvin tehty. Tottakai välillä erottui hahmoluokkia ylitse muiden ja joskus meno oli aika kivi-paperi-sakset -touhua, mutta todellakin aina parempi pelaaja voitti huonomman. Refleksien, skillien monipuolisen käytön ja ympäristöntuntemisen takia homma ei todellakaan maistunut puulta. En kyllä liikaa PvPhen keskittynyt koska olin siinä aika perseestä ja mieluummin opettelin bossien liikkeitä kuin hahmoluokkien talentteja, mutta monipuolista se oli silti kaikki. Ja kielitaitokin sitten varmaan loppujen lopuksi nousi koulussa ainakin yhden numeron, kun sitä enklantia oikeasti sai puhua ja paljon. Kiltakeskustelut olivat yleensä varsin hauskoja niiden draamaosioiden välissä. Ja kyllä sitä vieläkin muistaa aout 20 tyyppiä joiden kanssa tuli höpöteltyä yömyöhään. Kyseessä siis todellakin hyvä peli. Huomaa siitäkin että WoWin jälkeen ei yksikään peli kiinnostanut ennen Wiin ostoa ja Mario Galaxyä. Eli olin yli puoli vuotta pelaamatta, koska yksikään peli ei kertakaikkiaan täyttänyt WoWin jättämää aukkoa. (Ei ajanviejänä vaan hyvänä pelinä huom.) Muttah nämä nyt oli niitä omia muistoja... Tottakai nettipelit eivät kaikille sovi jo ihan siitäkin syystä että ne vievät liikaa aikaa (ja rahaa). Samoin fantasiateema häiritsee useita. Mutta koska itse olin siihen aikaan (ehkä hiukan nykyäänkin) hiukan no-life nörtti niin eipä mikään haitannut. Pelissäkin kun kavereita oli tusinoittain. Mutta joo eikai tässä tarvi enempää itseään nolata. Hyvää illanjatkoa!
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:22:01
    1. ...Hahmoluokkia, joiden kehitystä sai kiitettävän paljon itse ohjata.
    2. Miusta WoWin PvP oli hyvin tehty.
    1. Öh, missäköhän tätäkin sai tehdä, itse en ainakaan huomannut. Jos nyt talenttipuita tarkoitat niin ei kyllä IMO ollut paljoakaan päättämisen varaa. Hieman vaihtui oma rooli partyssa, mutta kehittämisen avulla oli mahdoton tehdä mitään "omaperäistä", jos tiedät mitä tarkoitan.
    2. Tämä nyt ei ainakaan minun mielestäni pidä yhtään paikkaansa. PvP:n pilasivat alemmilla leveleillä ne ikuiset twinkit jotka tekivät triplasti lämää muihin pelaajiin verrattuna. Muutenkin PvP oli lähinnä sitä varustekilpailua. Kyllähän sitä taitoa vaadittiin hieman, mutta niin minimaalisesti, ettei PvP:ttämisessä ollut mielestäni mitään ideaa. Ainoat kovat hetket PvP:ssä olivat ne aina yhtä ihanat triplacritit windfury-weaponilla.

WoWissa oli siis se yksi täydellisen idiootti ajatus, joka tosin varmaan toi/tuo Blizzardille rahaa: Mitä enemmän pelaat, sitä parempi olet. (<- niin ja tällä siis ei ollut mitään tekemistä taidon kanssa)
    « Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:22:03 kirjoittanut Zoink »
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:22:08
    Mainitse 1 roolipeli jossa EI pärjää vaikka pelaisi helvetisti.
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:22:10

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Mabinogi.
    Flysis. (ent. Space Cowboy)
    GunZ.
    Ect...
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:22:12
    Joskus tosiaan umpimähkäiseenkin selitin näitä roolipelien (lähinnä MMORPG:iden) vikoja. Juuri tuo on yksi niistä. Niin ja jos nyt välttämättä haluat, että mainitsen jonkin pelin, niin Guildwarsia kun pelailet kymmenisen tuntia (=maksimitason hahmo, mahdollisuus ostaa suurin osa skilleistä lukuun ottamatta elite-skillejä ja muuta shittiä) niin pääset jo sisään PvP:hen ja jos taitoa/taktikointikykyä löytyy niin erittäin suurella todennäköisyydellä pärjäät varsin loistavasti. Tämä siis jos niitä hulluja Korealaisia ei tule vastaan. : D
    Kirjattu
  • 06.05.08 - klo:23:52

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    1. ...Hahmoluokkia, joiden kehitystä sai kiitettävän paljon itse ohjata.
    2. Miusta WoWin PvP oli hyvin tehty.
    1. Öh, missäköhän tätäkin sai tehdä, itse en ainakaan huomannut. Jos nyt talenttipuita tarkoitat niin ei kyllä IMO ollut paljoakaan päättämisen varaa. Hieman vaihtui oma rooli partyssa, mutta kehittämisen avulla oli mahdoton tehdä mitään "omaperäistä", jos tiedät mitä tarkoitan.
    2. Tämä nyt ei ainakaan minun mielestäni pidä yhtään paikkaansa. PvP:n pilasivat alemmilla leveleillä ne ikuiset twinkit jotka tekivät triplasti lämää muihin pelaajiin verrattuna. Muutenkin PvP oli lähinnä sitä varustekilpailua. Kyllähän sitä taitoa vaadittiin hieman, mutta niin minimaalisesti, ettei PvP:ttämisessä ollut mielestäni mitään ideaa. Ainoat kovat hetket PvP:ssä olivat ne aina yhtä ihanat triplacritit windfury-weaponilla.

WoWissa oli siis se yksi täydellisen idiootti ajatus, joka tosin varmaan toi/tuo Blizzardille rahaa: Mitä enemmän pelaat, sitä parempi olet. (<- niin ja tällä siis ei ollut mitään tekemistä taidon kanssa)

1. En väitä että olisit väärässä ja "kiitettävän paljon" on kai aika suhteellinen käsite, mutta siis todellakin haluaisin tietää nettipelin jossa oikeasti saa reilusti enemmän muokata hahmon ominaisuuksia. Esim Neverwinter Night tyylinen hahmon kehitys olisi hankala kunnon PvPtä ajatellen, sillä silloin hahmojen erot olisivat liian suuret ja taas kallistuttaisiin tiettyihin vakio buildeihin. Yksinpeliinhän tuo tosin on aivan mahtava ja miksei instanssihupailuunkin, mutta PvP... Ja se talenttien laittaminen muutti minusta aika selvästi pelityyliä. Toisessa annoit esim warlockilla summonin mennä kimppuun ja hitaasti tapoit vastustajan kirouksilla kun taas toisella puolella sait mörön tapettua melkein ennen kuin edes huomasi sinua, mutta manan kustannuksella. Samoin sai tasapainotella critin, hitin ja manojen sekä healthin välillä enemmän kuin toisissa peleissä. WoWissa kun parikin stamina pistettä saatto pelastaa elämän.

2. Itse en alemmilla leveleillä PvPttänyt, mutta tosiaan tiesin että tuo ongelma on olemassa, en vain äsken muistanut. Se todellakin pilaa PvPn. Silti minusta viimeistään maksimi levelillä ei enää varusteissa huomannut liian suurta eroa, varsinkaan jos pelaajat olivat eri tasoiset pelikokemuksellaan. Olen nähnyt greeneissä peuhaavien maagien pieksevän kaikkia classeja ihan kiitettävästi. Tottakai välillä tulee turpiin, mutta se harvoin johtuu varusteista, ellei sitten just joku järkyttävän iso dodgerating onnistunut säkällä tuomaan voittoa vihollisen hutaistessa ohi joka iskulla. Muttah varmaan parempi etten liikaa väitä vastaan kun PvPtä niin vähän aikaa yritin, niin saatan itseni pian naurunalaiseksi >_>

Viimeiseen huomautukseen en keksi mitään hirveän hyvää vasta-argumenttia joten jätän vastaamatta
    Kirjattu
  • 07.05.08 - klo:08:45
    Nyt tähän väliin täytyy huomauttaa, että en tosiaan ole ikinä pelannut maksimitasolla PvP:tä. Silti perustan myöhempien leveleiden PvP:n haukkumiseni kahden kaverini pelikokemuksiin (joilla kummallakin siis on/oli yli maksimitason öllikät). Kummatkin ovat pelanneet MMORPG:itä ihan kiitettävästi. Toinen sanoo, ettei WoWin PvP toimi ylemmilläkään leveleillä yhtään, toinen sanoo sen toimivan tasan tarkkaan vain Alterac Valleyssa.
      Niin ja noista talenteista sanon sen verran, että ei siinä kauhean paljon ollut mahdollisuutta muokata hahmoaan mihinkään omaperäiseen suuntaan, vaan kaikki yhtä hahmoluokkaa edustavat olivat jokin niistä kolmesta pääluokasta. Tosin sitten taas liian suuri muokkaamisen mahdollisuus saattaisi koitua PvP:n tuhoksi, kuten jo sanoit.
      Mutta tässä nyt vain on se juttu, että en vertaile WoWia muihin MMORPG:ihin. Vaikka WoWissa olisivat asiat suhteellisen hyvin verrattuna niihin, se ei tarkoita, että WoWissa asiat olisivat hyvin.

Mielipiteensä kullakin, voidaan jättää tämä väittely mielestäni tähän (ellet sitten sinä/joku välttämättä halua todistaa mielipidettäni vääräksi).
    « Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo:08:46 kirjoittanut Zoink »
    Kirjattu
  • 07.05.08 - klo:17:21
    Juu, pelkkää paskaa on ennakko-odotukset tästä. Tekee pelaajistaan totaalisia no-lifettäjiä (kaveri lintsasi yhdeksännellä luokalla pari viikkoa koulusta WoWin takia). Lisäksi tuo kuukausimaksu tuo ikävän sävyn koko systeemiin. Onhan pelissä varmasti puolensa, eivät ihmiset muuten sitä naruttaisi. Lisäksi en viitsi edes peliin koskea, koska pelkään, että siinä oikeasti olisi jotain niin mahtavaa, että siihen jäisi koukkuun. Olenhan itsekin Maple Storyäkin jonkin verran hakannut. Yllättävän koukuttava sekin, vaikka onkin lähinnä pelkkää vihollisten mätkimistä.
    Kirjattu
  • 18.06.08 - klo:21:03
    Privaatiservut on aika kivoi ku voi pelaa ilman et tarvii maksaa.
    Mul on muute yks käyttämätön 10 päivän guest pass key, jos joku haluu.
    « Viimeksi muokattu: 24.06.08 - klo:13:41 kirjoittanut Will3z »
    Kirjattu
  • 14.07.08 - klo:02:48

Tonssujalka

Nelisen kuukauttahan tätä jaksoi vääntää, kiipesin 38 lvl ja sain yhden epic kaman. 36 Lvl tämä aikaisemmin niin mukava peli alkoi puuduttaa, mutta jaksoin pelata silti, koska oli kavereita, joiden kanssa olla groupissa.
    Lopetin pelaamisen, koska se alkoi käydä lompakolle (maksoin peliaikakorteilla = hirmu kallista :G) ja levelaus alkoi käydä aika kuraseksi hommaksi.
    Kuukauden päästä kuulin privaservuista ja asensin pelin uudelleen. Löydettiin parin kaverin kanssa loistava privaservu, jolla pelatiin viikko/kaks ja sitten se kaatui. Privaservuhömppää kestin 2 kuukautta enkä sitten jaksanut. Kaveri sitten jatkoi off-servuilla pelaamista seiskalla jonkun aikaa, mutta joku sai tietää, että se pelaa wowia ja sitä ruvettiin dissaamaan ja haukkumaan. Siihen sekin lopetti. Kummaa hommaa, kun ei saa pelata mitä tahtoo ilman, että ruvetaan haukkumaan kaikenmaailman nörtiksi (sama haukkuminen pätee jos on silmälasit yläasteella)

Ennakkoluuloista en tiedä, koska kukaan omasta kaveripiiristä ei mitenkään nolifettänyt tätä, vaikka kuukausimaksu "pakotti" pelaamaan, mutta aika paljon olen kuullut noista dedicated wow-nörteistä. Ehkä hieman ylikehuttu peli, mutta hyvä silti.
    Kirjattu
  • 29.04.09 - klo:12:59
    World of Warcraft... Koht pääsee pelailee sitä taas ^^
    Nyt on Burning Steppesil lvl 77 Tauren DK ja sit on... kai lvl 65 Orc Hunter jol ei jaksa pelaa.

Ennakkoluulot... NE ON GIGANTTISET!!!
    Kaikki sanoo "WoWi o iha p*ska. Maksaa iha v*tust. Heti tulee riippuvuus, et ei voi lopettaa pelaamist vaik kui haluis."
    Ja kaikki noist on väärin. WoWi on hyvä peli, 11 miljoonaa ihmistä ei voi olla väärässä (paitsi jos on kyse uskonnosta). WoWi on yllättävän halpa. 13€ kuussa ei ole paljoa, ja jos ostaa puol vuotta, se maksaa n. 66€ eli 11€ kuussa. Ja WoWia jaksaa pelata paljon pidempään kuin jotain kalliita PS3 tai XBoX 360 pelejä. Mikä niiden pelien ikä on? Ehkä 2 kuukautta, nii eiks se sit oo rahan tuhlaust? Sit väitetää et tulee riippuvuus, JOO! "Kädet tärisee iha v*tust ja ei pysty keskittyy mihikkää koulus ku en oo pelannu kuukautee". Ei siin mitää riippuvuutta tuu.
    Kirjattu
  • 29.04.09 - klo:14:37

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Kaikki noista ennakkoluuloista on totta : (

\\
    Laitetaas vielä sen verran, ettei ihan turhaan tulisi bashattua, että on valitettavan paljon kokemuksia aiheesta. Hyvä, jos joku osaa pitää wowia vain pelinä, mutta harmillisen monesti se on elämä. Ihan kirjaimellisesti. Mulla on 1 kaveri, joka käy koulussa n. kerran viikossa ja pelaa lopun ajan kotona wowia. Ja sitten toinen esimerkki toisesta kaverista jota ei kesällä saatu lähtemään mihinkään kun aina piti vaan pelata wowia. Sitten kun sen sai liikkeelle, niin saattoi yllättäen ilmoittaa, että tunnin päästä on raidi tai joku instanssi ja häipyä. (Voi sitä valitusta ja "itkua", jos häipyminen oli kyydin puutteen takia mahdotonta :D) Minulla on N kappaletta kavereita, jotka ovat "lopettaneet" wowin, mutta eivät ole päässeet pois ja aloittaneet uudestaan, joten riippuvuuskin on melko todellinen seikka. Hinnasta olen samaa mieltä osittain. Silti en ikinä itse henkilökohtaisesti pistäisi mihinkään peliin joka kuukausi rahaa.

Hyvä lopettaa vaikkapa näihin sanoihin: "11 Miljoonaa ihmistä ei voi olla väärässä, paska on hyvää"
    « Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:14:45 kirjoittanut Temathael »
    Kirjattu
  • 29.04.09 - klo:15:10

Akasori Poissa

• rollin'
      • PSN ID: Akaesora
    Sun kaverisi on näköjään jotain pullamössönörttejä, joilla ei ollut elämää ennen WoWiakaan.
    « Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:15:14 kirjoittanut Akasori »

Kusipurkki
    Kirjattu
  • 29.04.09 - klo:15:57
    Hahalol nerds
    Kirjattu
  • 29.04.09 - klo:16:25

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Sun kaverisi on näköjään jotain pullamössönörttejä, joilla ei ollut elämää ennen WoWiakaan.
    Figures
    Kirjattu
  • 23.08.09 - klo:11:51
    Ai jahas... Saatan alottaa WoWin peluun uudesta...
    World of Warcraft: Cataclysm
    Kirjattu
  • 23.08.09 - klo:12:07
    Saattaa olla, etten vieläkään koske WoWiin.  ^_^
    Kirjattu
  • 23.08.09 - klo:12:28
    No älä koske. Ei kaikki taho pelaa sitä.
    Kirjattu
  • 23.08.09 - klo:15:08

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Ai jahas... Saatan alottaa WoWin peluun uudesta...
    World of Warcraft: Cataclysm
    Oho! Jos jaksan, saatanpa vaikka pitkästä aikaa pelatakin WoWia kun tuo ilmestyy. Ihan vain noitten Worgenien takia.  :D
    Ja ei se WoWi nyt minusta kovin koukuttava ole, ite pelasin level 37 tai jotain ja kyllästyin.
    Hinta taas on aika kova sinänsä, mutta kuten Derium sanoi niin kyllä sitä tulee ihan pelattua sen edestä, verrattuna mm. konsolipeleihin. Minusta kuitenkin olisi parempi systeemi sellainen 'käyttömaksu' eli maksaisi sen mukaan mitä pelaa eikä kuukaudesta kerrallaan.
    Kirjattu
  • 23.08.09 - klo:17:07
    Ihan vain noitten Worgenien takia.  :D
    Alliancellekko aattelit vaihtaa...? xD

Käyttömaksu... Se ois kyl aika kova. Mut entä hinta sitte...? Jos kuukaus maksaa 13€, ja kuukaudes on 30 päivää, päiväs 24 tuntii elikkäs kuukaudes on 720h... Elikkäs... 1,8 senttii/tunti...? Ei se kyl niin halpaa olis... Mut 13€/kk on 0,018€/h. On se sittenki melko halpaa  *awesome*
    Kirjattu
  • 23.08.09 - klo:19:50

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Allieancelle? No jos nuo on niillä nii juu.  :D

No ei se noin halpaa ole kun ei siitä kuukaudesta pelata kun joku reilusti alle puolet.  >_>
    Mutta joo niin, käyttärimaksu olis kova sana. Hinnan vaan pitäis olla sopiva.
    Kirjattu
  • 24.08.09 - klo:19:15
    Totta.
    Jos pelaa keskimäärin 3 tuntii päiväs, hinnaks tulis 0,14€/h, jos pelais kaks tuntii, olis hinta 0,21€/h, ja jos pelais vain tunnin päiväs, ois hinta jo 0,43€/h.
    Kirjattu
  • 24.08.09 - klo:20:54
    Ja jos ei pelais ollenkaan ni se ois 13€ tyhjästä.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:11:51
    Jos ei pelaa, nii ei kannata maksaakkaa... —_—'
    Eihä siin olis mitää järkee. Toi kuukaus maksu on kyl aika tyhmä... Mut ei ne serverit ny ilmasia oo.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:13:40

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Saisivat kyllä noiden lisäosien hintaa pudottaa urakalla, kun kerran kuukausimaksua vaativat. Guild Wars esimerkiksi rahoitetaan kokonaan lisäosien ja emopelin hinnalla.
    Blizzard repii molemmista, eikä rahastukselle näy loppua johtuen Activisionin ja Blizzardin yhdistymisestä :(
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:13:57

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Mielestäni tuollaisesta paketista saa repiäkkin rahaa. Wowittaja ei paljoa muita pelejä tarvitse.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:15:39

Ingoo Poissa

^
    Joo eihän se ole tyhmä joka pyytää.. Itse en niin kova Wowittaja ole, että lähtisin noista uudemmista lisäosista + peliajasta 20e enempää maksamaan.
    Taisin olla jonkinsortin casual Wowittaja, kun suurin osa peliajasta kului random sähläykseen ja paskanpuhumiseen.
    Ei Wowilla minulle paljoa muuta tarjottavaa koskaan ollut, kun en umpitylsästä levelaamisesta/grindaamisesta välittänyt (patisi kaveriporukassa paskaa samalla puhuen)

Ja joo, en koskaan ole pelannut ns. "endgame" contenttia, johtuen ihan siitä syystä, ettei hermot kestä samojen tehtävien/asioiden toistoa niin pitkään.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:16:14
    Juu, sama vika mullaki. Hunter oli eka hahmo, jaksoin vetää sen lvl 65 saakka, sit loppu kiinnostus. Sit tein Death Knightin, ihan hyvin jaksoin lvl 80. Mut sit heti ku dingasin 80: "... Mitäs sit...? Vois vaik tekee paladinin" Sil jaksoin lvl 21 saakka. Ei vaa jaksanu.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:16:27

Ingoo Poissa

^
    Olen kai maksimissaan jaksanut lvl 62 asti, sitten riitti. Wrath of the Lich Kingiä ei edes löydy.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:16:32
    Mut Burning Crusade näemmä löytyy. Jotaa kiinnostust on riittäny ^^
    Kylhä WoWi iha hyvä peli on. Vaatii vaa aika paljon sitoutumist, jos tahtoo päästä isotasoseks ennen ku on vuos WoWin alottamisest.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:20:47

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    ..Vaatii vaa aika paljon sitoutumist..
    Syy, jonka takia en koskaan saanut hahmoani yli lvl 40.  :/
    Jos tulin koulusta kotiin ja pelasin 30min, ei siinä ehtinyt tehdä mitään.  >_>
    Jos peliin tulisi lisää instan tapaisia paikkoja, mutta kenties sellaisia joissa EI menisi 45min ja sellaisia joissa EI tarvitsisi etsiä montaa tuntia hyvää porukkaa, niin jaksaisin pelata innollakin. Tavaroiden etsiminen ja maailman tutkiminen on minusta kuitenkin kivaa.
    Kirjattu
  • 25.08.09 - klo:21:15

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Loppupään instathan alkaa viemään neljää tuntia D:
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu