Pitääköhän tännekkin tulla turinoimaan, vaikka saatan tosin näyttää entistä nörtimmältä tämän viestin jälkeen...
Eli itse pelasin WoWia sen hmm... about 2 vuotta. Rahaa paloi, mutta sanottakoon, että minusta ne eivät todellakaan menneet hukkaan. WoWissa kun oli oikeastaan kaikki jota vanhana fantasiapellenä ja Blizzardin fanipoikana saatoin toivoa. Järkyttävän laaja ja interaktiivinen maailma, jossa ei ollut missään aakeeta laakeeta vaan kaikkea löytyi jäisistä tundrista tulivuorten kautta ihan perus kukkuloihin. Vaikkei nyt graafisesti mahtava ollutkaan, niin suunnittelu ja toteutus oli miusta tehty äärettömän hyvin. Paljon rotuja ja hahmoluokkia, joiden kehitystä sai kiitettävän paljon itse ohjata. Tehtäviä, joiden taakse oli jokaiseen ujutettu edes pieni ja ihan mahdollinen tarina. Muutenkin aina tykkäsin Warcraftin maailmasta, niin tämä oli oikeasti jotain hienoa. Alussa kun en omistanut edes kiinteää nettiä, niin meno oli erittäin casuaalia, kun pelasin tunnin tai kaksi viikossa, mutta kun sai oman koneen ja kunnon netin ni kyllä siihen upposi aikaa, välillä liiankin kanssa. Peliin en kuitenkaan vittuuntunut kuin vasta loppuvaheessa, kun kaikki oli liian isoa. Instansseissa meni vähintään neljä tuntia, addoneita piti olla kymmeniä erilaisia, draama ylsi saippuasarjojen tasolle ja omat tekemiset tuntuivat mitättömiltä suuressa joukossa. Voisi sanoa, että WoWista on videopeliurani parhaimmat ja paskimmat muistot. Pelin lopetin varsin ärsyyntyneissä merkeissä ja takaisin ei ole kiinnostanut palata. Silti oli pirun mukavaa aikanaan ihan uuteen nettipeliin uppoutua, etsiä uusia tehtäviä ja kokeilla kaikkia hahmoyhdistelmiä. Se tuttuus sitten lopussa kaiken muun lisäksi kuitenkin häiritsi aika paljon. Suurenkin maailman kerkeää parissa vuodessa oppia ulkoa, tosin tuskin kaikkialla edes kävin.
Ja miusta WoWin PvP oli hyvin tehty. Tottakai välillä erottui hahmoluokkia ylitse muiden ja joskus meno oli aika kivi-paperi-sakset -touhua, mutta todellakin aina parempi pelaaja voitti huonomman. Refleksien, skillien monipuolisen käytön ja ympäristöntuntemisen takia homma ei todellakaan maistunut puulta. En kyllä liikaa PvPhen keskittynyt koska olin siinä aika perseestä ja mieluummin opettelin bossien liikkeitä kuin hahmoluokkien talentteja, mutta monipuolista se oli silti kaikki. Ja kielitaitokin sitten varmaan loppujen lopuksi nousi koulussa ainakin yhden numeron, kun sitä enklantia oikeasti sai puhua ja paljon. Kiltakeskustelut olivat yleensä varsin hauskoja niiden draamaosioiden välissä. Ja kyllä sitä vieläkin muistaa aout 20 tyyppiä joiden kanssa tuli höpöteltyä yömyöhään. Kyseessä siis todellakin hyvä peli. Huomaa siitäkin että WoWin jälkeen ei yksikään peli kiinnostanut ennen Wiin ostoa ja Mario Galaxyä. Eli olin yli puoli vuotta pelaamatta, koska yksikään peli ei kertakaikkiaan täyttänyt WoWin jättämää aukkoa. (Ei ajanviejänä vaan hyvänä pelinä huom.) Muttah nämä nyt oli niitä omia muistoja... Tottakai nettipelit eivät kaikille sovi jo ihan siitäkin syystä että ne vievät liikaa aikaa (ja rahaa). Samoin fantasiateema häiritsee useita. Mutta koska itse olin siihen aikaan (ehkä hiukan nykyäänkin) hiukan no-life nörtti niin eipä mikään haitannut. Pelissäkin kun kavereita oli tusinoittain. Mutta joo eikai tässä tarvi enempää itseään nolata. Hyvää illanjatkoa!