Kingdom Hearts -sarja

Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Kingdom Hearts -sarja

01.10.08 - klo:17:46

Kyse on näistä loistavista Square-Enixin toimintaroolipeleistä. Mikä tekee KH:n erilaiseksi muista roolipeleistä on tietenkin se, että sekaan on todella taitavasti saatu juurikin ne jokaisen lapsuudesta tutut Disney-hahmot. Tämä todellakin kuulostaa aluksi täysin hullulta ja toimimattomalta, mutta näinpä vain kunnes pääset itse peliin kiinni.

Taistelusysteemi on pähkinänkuoressa reaaliaikainen yhden napin hakkaus. Taistelun keskellä voit selata Commands-valikkoa, josta saa mm. ne Squaren tapaa tutut loitsut ja summonit. Löytyy myös kaiken maailman Skillejä ja Abilityjä, millä saa napinhakkaamisen varsin monipuoliseksi.

Eräs keskeinen asia on oman avaruusaluksen rakentaminen, joka on aikaa vievää, mutta suht simppeliä hommaa. Pala palalta ei kuitenkaan tarvitse rakentaa mikäli ei halua, vaan voi turvautua valmiisiin blueprintteihin.
Tällä aluksella sitten tapahtuu planeetalta planeetalta lentely. Jokaisessa planeetassa on oma teemansa, useimmiten yksi planeetta keskittyy yhteen Disneyn piirrossarjoista. Ykkösosassa on mukana mm. Hercules- ja Tarzan -leffojen paikat ja hahmot, kakkosessa ovat mm. Mulan ja Leijonakuningas. Eniten vaihtelua paikoissa löytyy kieltämättä ykkösosasta, mutta toisaalta kakkososan planeetat ovat jonkin verran pidempiä ja laajempia.

Juoni on myös erittäin tärkeä osa peliä. Ainakin itseäni juoni kosketti parikin kertaa pelien aikana. Varsin mukavia juonenkäänteitä on luvassa, ehdottoman tärkeänä koen, että ensikertalainen pelaa tätä täysin tietämättömänä juonipaljastuksista.

Musiikki... ah, tätäkin viestiä kirjoittaessa päässäni soi koko ajan Dearly Beloved. Tosiaan, musapuoli ei ole mitenkään kustu, päinvastoin, pelistä löytyi ainakin minulle pelihistorian paras biisi jos toinen tai kolmaskin. Musiikkikirjasto on toimiva sekoitus vauhdikkaita taistelumusiikkeja, sekä koskettavia, hitaampia kappaleita. Pari esimerkkiä:

Simple and Clean (video sisältää KH1:sen intron, eli non-spoil)
Hand in Hand
Blash Away!
Dearly Beloved
Adventure in Atlantica

Antakaa anteeksi mahd. virheet tai asian ohitukset, siitä on luvattoman pitkä aika kun näitä pelejä viimeksi pelasin. Tämän viestin kirjoittaminen vain lisäsi himoa pelata näitä. En siis itse näitä omista, aina mennyt lainapelinä läpi (paitsi CoM:een en ole koskenut).

Arvasin ettei kannattanut poistua viestin kirjoittamisen aikana pois koneelta, Kraidi kerkesi tekemään jo aiheesta ketjun. .___.
« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:06:24 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 01.10.08 - klo:19:15

Kraid

Kaverilla tämä oli joskus viitisen vuotta sitten suurtakin huutoa. Ei se grafiikka silloin silmiin niin paljon pistänyt, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että erityisen hirveäähän se on oikeastaan. Onneksi grafiikka ei estä hienon pelikokemuksen syntymistä!

Minusta tuota Disneytä saisi olla vähän vähemmän. Ei sillä, että se kovin paljon pelikokemusta pilaisi, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että enemmän FF-hahmoja ja vähemmän Disneyta.
    « Viimeksi muokattu: 14.09.09 - klo:19:10 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 01.10.08 - klo:18:54

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Ykkönen on klassikko. Kakkonen vähän vähemmän, mutta ei huono peli sekään.

Grafiikka on mielestäni ihan hyvää, pelihän on tosiaan tehty aika lailla PS2:n elinkaaren alussa. Kentät ovat melko rumia, mutta hahmot, erityisesti Disneyn luomukset, miellyttivät ainakin omaa silmää ihan kiitettävästi. Äänipuoli on todella hyvässä kondiksessa. Soundtrack on mahtava ja ääninäyttely todella ammattitaitoista, erityisplussa sille, että melkein kaikkien Disney-hahmojen äänistä vastaavat alkuperäiset näyttelijät. Esimerkiksi Aku Ankka ja Hessu kuulostavat juuri oikeilta.

Pelillinen puoli ei ole aivan niin hyvin toteutettu. Taistelut koostuvat pääasiassa yhden napin hakkaamisesta ja kentät ovat pahimmillaan todella ahtaita ja lineaarisia. Onneksi tarina ja tunnelma korvaavat pelilliset puutteet niin hyvin, ettei taisteluiden yksinkertaisuuteen tai hieman kömpelöön kenttäsuunnitteluun enää loppuvaiheessa jaksa juuri kiinnittää huomiota.

Minulle aivan älyttömän nostalginen peli. Kakkosta odotin useita vuosia, heti ensimmäisen osan läpäistyäni ja pelin lopulta ilmestyttyä en enää ollut se sama sinisilmäinen ja Disneyta pohjattomasti rakastava lapsi, niinpä kakkososan puutteet ottivat huomattavasti enemmän pattiin. Taistelut olivat toki monipuolisempia, mutta samalla koko peli oli kauttaaltaan aivan liian helppo ja juoni suoraan sanottuna paha pettymys. Päätarina toki oli suhteellisen mielenkiintoinen, yllätyksiä ja draamaakin riitti, mutta kaikki Disney-maailmat olivat hirveän irrallisia eikä niillä, toisin kuin ykkösosassa, tuntunut olevan juuri mitään merkittävää roolia tarinan kannalta. Onneksi musiikki ja ääninäyttely oli edelleenkin hienosti hoidettu, tosin dialogin tyhmentämisen ansiosta viimeksi mainittu ei tuntunut aivan yhtä upealta.

Kokonaisuutena hyvä pelisarja kuiteskin. Sisimmässäni olen kai edelleenkin pieni KH-fanboy, ensimmäiseen osaan ihastuin pienempänä niin totaalisesti ja kakkonen varmasti eniten odottamani videopeli ikinä. CoM pitäisi ostaa nyt kun DS:kin löytyy, harmitti aivan älyttömästi silloin aikoinaan kun ei päässyt kyseistä peliä pelaamaan. D:

Tulevien KH-pelien kehitystä seuraan melko innokkaasti, koska (kuten aiemmin sanoin) sisälläni elää aina se pieni Kingdom Hearts fani. Pitää vaan toivoa, ettei seuraava osa ole PS3-yksinoikeus. :(

Btw: Eikös tämä yleiseen pelikeskusteluun kuuluisi, kun GBA:lle on ilmestynyt yksi osa ja DS:llekin on kehitteillä tuo 358/2 days?
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.10.08 - klo:19:09

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
    Olen aina ollut tietoinen Kingom Heartsien loistavuudesta, mutta koska olin kahden ensimmäisen osan julkaisun aikoihin Gamecube-pelaaja, en jaksanut kiinnittää näihin peleihin sen kummempaa huomiota. Nyt kiinnostus on hieman herännyt, vaikka PS2:ta en omistakaan. Onhan PSP:llekin tulossa Kingdom Hearts: Birth by Sleep, joka voisi parhaimmillaan innostaa taas Sonyn käsikonsolin pariin. Disneyn elokuvat ovat lapsuuteni suosikkeja ja Final Fantasyt kiinnostavat kovasti, vaikka en sarjan pelejä paljoa olekaan pelannut (PS2! :'O) Kingdom Heartsit voisivat siis iskeä kovastikin, jos vain tottuisin roolipelaamisen saloihin.
    Kirjattu
  • 01.10.08 - klo:19:16
    Dääm, tein juuri samaisen ketjun yleiseen pelikeskusteluun. ._. En tätä ollut huomannut, kun tuon viestin tekemisen aikana poistuin useita kertoja koneelta. Noh, katsotaan mitä tapahtuu...

Säätelin vähän tietokannan tauluja ja onnistuin kuin onnistuinkin saamaan viestisi kaikesta huolimatta ensimmäiseksi. Yhdistin Kraidin aiheen tähän, ja siis yleisellä alueella juurikin GBA-, DS- ja mobiiliversioiden takia. Aloitusviestin kellonaika ehkä heittää jokusella tunnilla, mutta se on sivuseikka ;) -Osse
    « Viimeksi muokattu: 01.10.08 - klo:19:33 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 01.10.08 - klo:19:44

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kingdom Heartsit voisivat siis iskeä kovastikin, jos vain tottuisin roolipelaamisen saloihin.

Kingdom Heartsit eivät loppujen lopuksi ole kovinkaan paljon roolipelejä. Taistelut ovat aika lailla hack'n'slashia muutamilla RPG-peleistä tutuilla elementeillä varustettuna. Muuten pelaaminen koostuu juoksemisesta eri paikkojen välillä ja silloin tällöin esiintyvistä tasohyppelyosuuksista, jotka tosin ovat pelin ehdottomasti ärsyttävimpiä kohtia.

Noista RPG-elementeistä sen verran, että expaa kerätään ja hahmot kehittyvät levelejä. HP, MP, iskujen voimakkuus ja kestävyys kasvavat, siinäpä se. Ei siis mitään Final Fantasy-tyylistä valikkojen räpeltelyä ja strategioiden kehittelemisiä. Lähinnä vaan X-napin hakkaamista, taikojen ja itemeiden heittelyä & pientä hahmonkehitystä.

(huonolaatuista)Gameplay-videota ykkösestä; http://www.youtube.com/watch?v=2Edy_w1BPVk&feature=related
    « Viimeksi muokattu: 01.10.08 - klo:21:21 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.10.08 - klo:22:10

jerskale Poissa

• ohmo
    Kingdom Heartsit on yksi lempipelisarjoistani. Saatuani käsiin ykkösen, jäin koukkuun ja pelasin sitä aivan himona. Siinä viehätti taisteluiden mukavuus ja ne lapsuuden lempi elokuvien paikat. Kakkonen sitten tuntui jotenkin vielä paremmalta. Se ei ehkä iske yhtä paljon kuin ykkönen, mutta se on niin paljon paranneltu kuin ykkönen. Kaikki kamerat ja tälläiset on kunnossa, grafiikka paljon parempaa...
    Kumpaakaan peliä en ole pelannut 100%, mutta aika lähellä olen silti molemmissa. Kakkosessa hahmot on 99lvl, mutta ykkösessä muistaakseni 97lvl. Lähes kaikki sivutehtävät molemmista on tehty. Vois ottaa urakaksi mennä ihan kaikki.
    Kirjattu
  • 01.10.08 - klo:22:17

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Lainaus käyttäjältä: jerskale
    niin paljon paranneltu kuin ykkönen.
    Vain grafiikoiden ja pelattavuuden osalta. Tarina ainakin oli mielestäni paljon huonompi kuin ensimmäisessä osassa, välianimaatioissa esiintyi typeriä vitsejä jotka eivät naurattaneet juuri millään tasolla ja Disney-maailmoilla ei ollut mitään tekemistä pääjuonen kanssa. Pelkkiä irrallisia ja merkityksettömiä alueita, jotka katkoivat tarinan etenemistä suorastaan ärsyttävän paljon.

Lainaus
    Kaikki kamerat ja tälläiset on kunnossa, grafiikka paljon parempaa...
    Kamera kieltämättä selvästi parempi, mutta ei se graafinen ero nyt mitenkään päätähuimaava ole. Nätti peli, mutta paljon parempaakin jälkeä sais PS2:lla aikaan.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 03.10.08 - klo:16:35
    Yksi parhaimmista pelihistorian "pelikohdista" on KH1:sen Sephiroth-taistelun intro. Ensimmäisellä katselukerralla olin totaallisen O_O
    Kirjattu
  • 03.10.08 - klo:20:43
    Hitto, en oo vielkään tota Sephirothia hakannu KH1:sessä Hardilla... Ja nyt en voi ees yrittää kun molemmat PS2 ohjaimet rikki...
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • 03.10.08 - klo:21:07

Kraid

Joidenkin huhujen mukaan tällainen olisi tulossa: klikkaa

Erityisen hienoa on, jos todellakin tulee Eurooppaan. Ja tuo on kuulemma kyseisen pelin kansi.
    « Viimeksi muokattu: 03.10.08 - klo:21:14 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:01:19

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Niin, tuo on tosiaan GBA:n KH-pelin remake mikä kyllä kiinnostais. Alkuperäinen jäi aikanaan pelaamatta kun en tarvittavaa käsikonsolia omistanut (Tuohon aikaan odottelin ihan täpinöissä KH2:sta ja halusin päästä pelaamaan edes jonkinlaista jatko-osaa), mutta nyt voisi tuon tsekatakin ennen PS2-version ilmestymistä. Taistelusysteemiä on moitittu, mutta tarina on kuulemma silkkaa mahtavuutta.

Kraidi, en toki halua pilata odotustasi, mutta minulle KH2 oli loppupeleissä ja etenkin tarinan osalta melkoinen pettymys. Tosin olin odottanut peliä varmaan yli kolme vuotta (siitä asti kun olin ykkösen päässyt läpi, itse asiassa aikaisemminkin) ja olin melko varma, että se voittaisi ensimmäisen osan melkein kaikessa ja olisi yksi parhaimmista koskaan pelaamistani peleistä, joten kaikkien toiveiden täyttäminen olisi ollut sula mahdottomuus. ^^

En ole koskaan mitään peliä odottanut yhtä kauan ja hartaasti. Odotushan alkoi jo ala-asteella ollessani, eli monet elämänvaiheet olivat jo ehtineet mennä ohi ennen kuin pelin lopulta sain hyppysiini. Pelin olisi täytynyt olla todellinen jumala jos se olisi voinut lunastaa kaiken sen odotuksen, kaikki ne kuluneet vuodet jne. Oli aika surrealistinen olo, kun silloin kaksi vuotta sitten marssin Anttilaan ja nappasin oman KH2:ni hyllystä. Onko tämä nyt tosiaan tässä?

Ei hitsi, nyt tuli taas hirveä tarve pelata ensimmäistä Kingdom Heartsia. >_>
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:11:05

Kraid

Kraidi, en toki halua pilata odotustasi, mutta minulle KH2 oli loppupeleissä ja etenkin tarinan osalta melkoinen pettymys. Tosin olin odottanut peliä varmaan yli kolme vuotta (siitä asti kun olin ykkösen päässyt läpi, itse asiassa aikaisemminkin) ja olin melko varma, että se voittaisi ensimmäisen osan melkein kaikessa ja olisi yksi parhaimmista koskaan pelaamistani peleistä, joten kaikkien toiveiden täyttäminen olisi ollut sula mahdottomuus. ^^

Eikös tuo vähän olekin henkilöstä kiinni, että kumpi osa mahtaa olla parempi? Tuskin edes voittaa ensimmäistä osaa, on ollut ainakin tähän mennessä nimittäin sellaista voittoa, jota on melko vaikea saada toistumaan jatko-osassa.

En itse asiassa tiedä tuosta Kingdom Hearts 2:sta muuta kuin tarinasta pieniä hippusia, ja että kaverilla oli sekin aikoinaan (tosin siihen aikaan en sitten paljoa heillä käynyt) ja väitti sitä hieman huonommaksi, kuin ensimmäistä osaa.

Ja Kingdom Hearts 3 on myös tulossa, kaiketi PS3:lle. Jotain trailereita (jos aitoja ovat) olen siitä nähnyt, ja sanoisin näyttävän hyvin lupaavalta peliltä.
    « Viimeksi muokattu: 15.02.09 - klo:22:14 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:14:43
    Kolmen sekunnin pätkä Kingdom Hearts 358/2:sta.

Lyhyt on, mutta tuosta käy hyvin selville, miten sulava tuo peli onkaan. Ei yhtään hullummin pyöritä tuota 3D-graffaa. Aluksi olin erittäin epäileväinen, että riittääkö DS:n tehot ja resot tekemään tuosta pelattavaa peliä. Vastaus on nähtävästi kyllä.
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:21:36

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Eikös tuo vähän olekkin henkilöstä kiinni, että kumpi osa mahtaa olla parempi? Tuskin edes voittaa ensimmäistä osaa, on ollut ainakin tähän mennessä nimittäin sellaista voittoa, jota on melko vaikea saada toistumaan jatko-osassa.
    No joo. Pelillisestihän KH2 on paikoittain ensimmäistä osaa parempi ja monipuolisempi (parempi kamera, enemmän erikoiskuja, formit ja commandit jne.), harmi vaan että haastetta ei sitten ole nimeksikään. Ykkösessä tunsi oikeasti saavuttaneensa jotain kun peli oli lopulta hakattu läpi, kakkosessa viimeinen bossi meni ekalla yrittämällä eikä liipannut edes läheltä. Ei tullut minkäänlaista voiton tunnetta. Olisi sittenkin pitänyt pelata Proudilla eikä normalilla... tosin Proudkin on kuuleman mukaan ensimmäisen kh:n normalia helpompi.

Suurin kompastuskivi KH2:ssa on kuitenkin nimen omaan tarina. Disney-maailmoilla ei ole juuri mitään tekemistä pääjuonen kanssa ja joka ikinen Disney-pahis on alusta alkaen pelkkä mitätön sivuhahmo, jonka koko olemassaolo rupeaa pidemmän päälle mietityttämään.
    (click to show/hide)

Lainaus
    Ja Kingdom Hearts 3 on myös tulossa, kaiketi PS3:lle. Jotain trailereita (jos aitoja ovat) olen siitä nähnyt, ja sanoisin näyttävän hyvin lupaavalta peliltä.
    Tuosta alustasta ei tietääkseni ole mitään varmuutta, eikä minkäänlaisia kuvia tai trailereita ole pelistä vielä julkaistu. Tai sitten olen todella pahasti jäljessä näissä jutuissa. ;_;
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:21:42

Kraid

Tuosta alustasta ei tietääkseni ole mitään varmuutta, eikä minkäänlaisia kuvia tai trailereita ole pelistä vielä julkaistu. Tai sitten olen todella pahasti jäljessä näissä jutuissa. ;_;

No en itsekkään voi mennä väittämään, että olisin ollut varma tuon sanoessani, mutta eikös tämä ole jonkunlainen KH3:n video? Voin olla väärässäni, vasta olen täysin tutustunut tähän pelisarjaan.
    Kirjattu
  • 04.10.08 - klo:22:11

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Tuohan on kait se KH2:n "salainen video" jonka saa mikäli vetää pelin läpi proudilla, tai vaihtoehtoisesti kerää kaikki mahdolliset jutut normalilla. KH1:n lopussa oli samantapainen traileri (jonka saamiseen vaadittiin myös tiettyjen sivutehtävien tekemistä, en nyt muista mitkä ne vaatimukset oli) joka antoi viitteitä jatko-osaan. Tämän kakkosen videon spekuloitiin pitkään olevan teaseri KH3:sta, mutta nyt on paljastunut, että se liittyy PSP:lle tulevaan Birth By Sleepiin, joka on ilmeisesti aikajärjestyksessä pelisarjan ensimmäinen osa.

Tuo video on postattu vuonna 2006, eli samana vuonna kuin KH2 julkaistiin. Silloin ei vielä tiedetty mihin video liittyy, joten sen oletettiin olevan kurkistus KH3:een.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 05.10.08 - klo:02:06

jerskale Poissa

• ohmo
    Mastermind, tuo näyttää feikiltä, koska kuvissa grafiikka on PALJON paskempaa.
    Kirjattu
  • 05.10.08 - klo:02:17
    No eipä kovin moni DS-peli erityisen edustavalta näytä pelkissä kuvissa. Se on se liike, joka ratkaisee.

Henkilökohtaisista KH-kokemuksista voisin jauhaa vaikka kuinka, mutta taidan jättää pidemmät turinat päivemmälle.
    Kirjattu
  • 05.10.08 - klo:12:15
    Mastermind, tuo näyttää feikiltä, koska kuvissa grafiikka on PALJON paskempaa.

Tuo pätkä on leikattu Nintendon tulevien DS-pelien esittelyvideosta (huomaa samanlaiset tekstit video laidoissa), joten enpä usko feikiksi. Ja kuvathan voivat olla otoksia keskeneräisestä pelistä, ovathan ne jo sen verran vanhoja.
    Kirjattu
  • 05.10.08 - klo:14:28

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Ykönen ja kakonen pelattu läpi ja Birth By Sleepiä odottelen...

Loistavia pelejä.
    Olen
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:16:42

No en itsekkään voi mennä väittämään, että olisin ollut varma tuon sanoessani, mutta eikös tämä ole jonkunlainen KH3:n video? Voin olla väärässäni, vasta olen täysin tutustunut tähän pelisarjaan.

Tuo on normikakkosen "salaloppu". Tämä taas on Final Mixin salaloppu, joka on itseasiassa sama kuin kakkosen, paitsi että paljon pidemänä versiona. Kannattaa katsoa.
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:18:01

Kraid

Kuka muuten meni hitossa väittämään joskus Kingdom Heartseja helpoiksi?

Huomattu on, että alku hämää liian kiitettävästi pelaajaa (antaa liian helpon kuvan pelistä pelaajalle). Mutta mitä, pelihän on oikeasti hyvin haastavaa pelattavaa, tai ainakin sellaiseksi se muuttuu koko ajan pelatessa. Myönnän, että hahmoni ovat joutuneet koville monesti (kiitoksia erityisen paljon Square, kun annoitte minun huutaa Chernabog-vastuksessa jos jonkinmoista kirosanaa).

Propsit kuitenkin, että pelissä on haastavuutta. Ja tälle Chernabogillehan kuolin kaksi kertaa, vaikka sen voittaminen onkin aika kaavamaista, eli pitäisi olla helppoa. Ja muistin jopa, että tuo Chernabog oli Disneyn tuotoksia (itse asiassa kuitenkin slaavilainen musta jumala).

--

Riku vs. Sora -taistelu oli muuten imo pelin paras tappelu. Tuli mieleen heti Tales of Symphonian Kratos vs. Lloyd -taistelu. Ja tuokin vielä hyvin toteutettu, vaikka lopussa alkoikin ärsyttämään se Rikun spammihyökkäys.

Ja Ansemissa ollaan. En ole vielä koittanut, mutta tiedän sen olevan haastava. Tai siis ensimmäinen vaihe ainakin on.
    « Viimeksi muokattu: 06.10.08 - klo:18:10 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:21:49

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Ykkönen on oikeasti haastava peli ainakin ensimmäisellä kerralla. Kakkonen on huomattavasti helpompi ja muutenkin aloittelijaystävällisempi peli, tiedä sitten miksi. KH1 taisi olla vähän liian vaikea pienille lapsille. :/

Kuka/Mikä on Chernabog? Nyt ei muistu yhtään mieleen. >_>
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 06.10.08 - klo:22:50

jerskale Poissa

• ohmo
    No saattoi hyvinkin olla, mutta vaikeat kohdat muuttuu nopeasti helpoiksi käymällä vähän Colosseumil.
    Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:07:47

Kraid

Kirjattu
  • 07.10.08 - klo:09:11

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Ai niin tuo. Olis pitänyt muistaa, kun oli aikoinaan yksi pelottavimmista bosseista pelissä. ><
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:09:09

Kraid

No niin, nyt on sitten tuo Kingdom Hearts läpi (ei kuitenkaan 100%:sti). Viimeinen vastus oli kyllä aika hankala, kuolin 3. vaiheessa nimittäin kiitettävän monta kertaa (liian monta) ja sen jälkeen tulevissa vaiheissa myös mokasin pari kertaa.

Mutta, mutta. Ottaen huomioon, että hahmoni olivat jotain 53 tasoisia, niin ei ihme että tuo Ansem oli hankala. Kaverilla kun otti koville jotain 60 tasoisenakin, muistaakseni.

Sitten ahmimaan KH2:sta, jo tänään.
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:15:12

jerskale Poissa

• ohmo
    Hienoa Kraid, kakkosen alku saattaa olla aika rööristä.
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:19:23

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kakkosen alku on kyllä ihan mukava, mutta hirveän pitkitetty. Roxasin tarinan olisi saanut kerrottua selvästi lyhyemminkin, varsinkin kun suurin osa kyseisestä osiosta koostuu lähinnä paikasta toiseen ramppaamisesta ja muutamista naurettavan helpoista tappeluista.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:21:53
    No niin, nyt on sitten tuo Kingdom Hearts läpi (ei kuitenkaan 100%:sti). Viimeinen vastus oli kyllä aika hankala, kuolin 3. vaiheessa nimittäin kiitettävän monta kertaa (liian monta) ja sen jälkeen tulevissa vaiheissa myös mokasin pari kertaa.

Mutta, mutta. Ottaen huomioon, että hahmoni olivat jotain 53 tasoisia, niin ei ihme että tuo Ansem oli hankala. Kaverilla kun otti koville jotain 60 tasoisenakin, muistaakseni.

Sitten ahmimaan KH2:sta, jo tänään.

Kai pwnasit Kurt Zisan, Phantomin, Ice Titanin ja Sephirothin?
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:22:52

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Mä en ole muistaakseni vieläkään päihittänyt Phantomia, kun en ole jaksanut yrittää. Imo selvästi vaikeampi kuin Sepiroth (hemmetin vaikea sekin tosin). Ice Titan onkin noista bonusbosseista sitten selkeästi helpoin.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 08.10.08 - klo:22:58
    Riku vs. Sora -taistelu oli muuten imo pelin paras tappelu. Tuli mieleen heti Tales of Symphonian Kratos vs. Lloyd -taistelu. Ja tuokin vielä hyvin toteutettu, vaikka lopussa alkoikin ärsyttämään se Rikun spammihyökkäys.

Kyllä, ehdottomasti. Samalla taisi omalla kohdallani olla haastavin.

Mä en ole muistaakseni vieläkään päihittänyt Phantomia, kun en ole jaksanut yrittää. Imo selvästi vaikeampi kuin Sepiroth (hemmetin vaikea sekin tosin). Ice Titan onkin noista bonusbosseista sitten selkeästi helpoin.

Imo helpoimmasta vaikeimpaan: Ice Titan, Phantom, Kurt Zisa, Sephiroth.

KH1:sen salabosset ovat muuten pelkkää loistavuutta. Kurt Zisa ja Sephiroth pelin lempibosset Ansem-Rikun ja Rayman-heartlessin rinnalla.
    « Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:23:00 kirjoittanut Supermauno »
    Kirjattu
  • 09.10.08 - klo:07:49

Kraid

Kurt Zisaa koitin jo ennen Ansemia. Olihan se aika vaikea, mutta sainhan sen melkein silti voitettua. Olisi vain ollut potioneja ja ethereitä, tai megaelixireitä mukana.

KH2:sta pelattu jo jonkun aikaa. Juoni on vähän vielä varjossa (johtuen varmaan sen takia, että ensimmäisen ja toisen osan välillä on Chain of Memories), mutta vaikuttaa silti lupaavalta. Huomaa myös, kuinka paljon tuotakin on menty parantamaan, verrattuna ykköseen. Mutta jotenkin pidin ykkösessä kaikesta paljon enemmän.

Nobodyt on ihan kivoja, Roxasista en pidä, ja... kahdella Keybladella taisteleminen oli jännää.
    « Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:07:52 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 09.10.08 - klo:12:15

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kakkosessa tuota pelattavuutta on kyllä parannettu ihan mukavasti, taistelutkin ovat paljon monipuolisempia. Harmi vaan, että haastetta ei ole nimeksikään ja se kuuluisa tuhannen heartlessin tappelu hoituu pelkillä reaction commandeilla (kolmiota näpyttämällä).

Ei se tarinakaan mikään huono ole, mutta painottuu liikaa alku- ja loppupuolelle. Välissä olevat Disney-maailmojen koluamiset ovat täysin irrallaan pääjuonesta ja suurin osa seuraa lähdeleffaa turhankin tarkkaan (esimerkiksi dialogin osalta). Ja ne "jatkotarinat" pelin toisella puoliskolla ovat aivan kamalaa tuubaa. >_>
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 09.10.08 - klo:15:23
    (click to show/hide)

Sekin törkeän helppo.

Ja pitikö spoilata? -Osiris
    « Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:15:50 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 09.10.08 - klo:18:48

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kaikki sitä tuntuu helpoksi sanovan juu. Itse kokeilin tasan kerran melko alhaisilla leveleillä (en muistaakseni edes ollut vetänyt peliä läpi) ja hävisin, eikä ole jaksanut sen jälkeen yrittää. Meni muutenkin mielenkiinto tuota kakkosta kohtaan jopa yllättävän pian läpipeluun jälkeen.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 12.10.08 - klo:22:55
    Meni sitten KH1 taasen maratonina läpi. N. 25 tuntia, Sora 68lvl. Kaikki neljä salabossia hakattu, mielipiteeni niiden vaikeusjärjestyksestä:

Phantom < Ice Titan < Kurt Zisa < Sephiroth

Jostain syystä hahmoni olivat over-leveled, varsinkin pelin loppupuolella. Voitin Ansemin olisiko ollut jtn 62-65 levasena, eikä tuottanut ollenkaan ongelmaa (Normalilla pelasin). Tai siis sen verran over-leveled, että ne mitkä lie Shadowballit kuoli kun kerralla huitaisin, ja Invisiblet kolmella.

Lempiaseen paikasta kilpaili Oath Keeper ja Lionheart. Oblivionia en käyttänyt kuin vain Sephia hakatessa, pitkä MP-palkki kun on niin ihqun näköinen. Accessoryinä oli kaksi Omega Artsia ja Heartguard.
    Onko muuten niin, että kaikki arkut mitkä Monstroon ja Halloween Townin kartanolle jätin jäivät nyt sitten kokonaan saamatta? Madness. Jos noin on, niin eipä juuri innosta pelaaminen enää. <_<

Täytyy todeta vielä, että on selvä huippupelin merkki, jos saman pelin jaksaa n. vuoden välein vetää läpi. Tämä taisi olla kolmas kerta.
    Kirjattu
  • 12.10.08 - klo:23:52

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Minä en ole muistaakseni kuin kerran vetänyt läpi ja sain pelin tosiaan joskus viisi vuotta sitten. Pari kertaa olen aloittanut alusta ja päässyt parhaimmillaan Hollow Bastioniin asti, mutta sitten on aina tullut jotain jonka takia on pitänyt jättää kesken. Joskus vuosi pari sitten kokeilin pelata expertillä ja jumiuduin Deep Junglen pääkkäriin. En vaan osaa. >_>

Nyt kun vähän mietin, niin saattaa olla että olen sittenkin tuon Phantomin voittanut. Pitääpä tarkistaa joku päivä. Muisti ei tosiaan ole entisensä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 13.10.08 - klo:00:01
    Olen pelannut pelin kahdesti läpi, normalilla ja expertillä. Taino, normalilla peli tuli vedettyä 100% ja expertillä niin kauan, kunnes pääsin Sephirothin (en vetänyt esim. viimeistä bossea).

Kakkosen pelannut kerran läpi 100% vaikeimmalla vaikeusasteella.
    Kirjattu
  • 13.10.08 - klo:15:56
    Perjantain ja lauantain välisenä yönä tuli hankittua tuossa Expert savessa Ultima Weapon ja hakkasin Sephirothin, Kurt Zisan ja Phantomin. Sephirothissa Sora oli kait Lv. 79. Sitten alotin uuden saven, mutta en pelannut edes Traverse Towniin, kun muut kaverit halusi pelaa jotain muuta PS2:lla. Ei pääse jatkaa tota savea, koska edelleen omat ohjaimet rikki. :(
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • 15.10.08 - klo:09:58

Kraid

Taidan nyt jättää tuon KH2:n tauolle. Jotenkin vain niin älyttömän keskinkertainen peli verrattuna ensimmäiseen osaan. Se alku oli todella mielenkiintoinen, jos varsinainen juoni olisi jatkunut vain yhtä mielenkiintoisesti siitä eteenpäinkin, niin kyllä tuo olisi jo ajat sitten päästy läpi. Muttei. Aivan liian isoa pakkopullaa koko peli, taistelusysteemiä on menty muuttamaan myös niin radikaalisti, ettei jaksa innostaa.

Ja kuten Tapza taisi mainita tässä ketjussa, niin nuo Disney-maailmat tuntuvat tässä osassa vain paikoilta, jotka nopeasti kolutaan läpi. KH1:ssä sentään nuo maailmat liittyivät edes jotenkin itse tarinaan.
    « Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:14:11 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 17.10.08 - klo:19:55
    Kingdom Hearts 358/2 Days traileri

*tärinäätärinää*
    Onko tuo todellakin DS-peli? O_O Koko trailerin ajan olisin yhtä hyvin voinut katsella PS2:n Kingdom Heartsista videota. Siis käsittämätöntä grafiikkaa. Kyllä tiedän, että cutscenet saa vaikka kuinka hienon näköisiksi, mutta, ei helvetti, gameplaykin on aivan sairaan hienoa. Square Enix saa DS:llä ihmeitä aikaan.

Nyt kun pääsin jo yli tuon grafiikan ylivoimaisuudesta, mieleen iski ne tärkeämmät, eli pelattavuus ja sisältö. Pelattavuutta vielä epäilen, mutta sisältö... Siis neljän pelaajan co-op? Wicked.
    « Viimeksi muokattu: 17.10.08 - klo:19:59 kirjoittanut Mastermind »
    Kirjattu
  • 17.10.08 - klo:20:08

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Olipahan suoraan sanottuna aivan helvetin hyvä traileri, välianimaatioita ja pelikuvaa sopivassa suhteessa ja taustalla todella eeppinen versio jo valmiiksi äärimmäisen kauniista Roxasin teemasta. Loistavaa.

Itse pelistä vielä, että hyvältä vaikuttaa. Graafisesti tosiaan aivan tajuttoman hienoa jälkeä ja gameplay näytti olevan sitä perinteistä Kingdom Heartsia, mikä on tietty vain hyvä asia. Vähän epäilyttää, miten homma toimii DS:llä mutta Square on tähän asti tehnyt niin hienoa työtä ko. konsolilla, ettei tästä uskalla odottaa ainakaan keskitasoa huonompaa peliä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 11.11.08 - klo:18:40

Kraid

KH2 on nyt sitten pelattu läpi...

Toisinaan tosiaan tuntui siltä, että Disney-maailmat ovat liiakseenkin esteenä itse varsinaiselle tarinalle. Mutta tykkäsin silti - eikä se alku sittenkään niin kauhean huono ollut (itse asiassa näin jälkeepäin ajateltuna aika hyvä), vaikka taisinkin mainita, etten Roxasista hirveästi pitänyt.

Tykkäsin myös viimeisestä vastuksesta (+ organisaatiotaisteluista), vaikka se olikin aika paljon kädestä pitelyä verrattuna KH1:n lopputaisteluun.

Tarinasta jäi kuitenkin yksi asia vähän epäselväksi... ymmärsin varmasti sen oikein, että Xemnas on Xehanortin nobody, mutta oliko Xehanort sitten heartless ollessaan KH1:ssä "vale-Ansem"?
    « Viimeksi muokattu: 11.11.08 - klo:18:44 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 11.11.08 - klo:19:02

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    (click to show/hide)
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 13.11.08 - klo:12:56

Bueno Poissa

• Donitsikuningas
    Noista KH1kkösen bosseista mieleen, että 99 lv ei ole ongelma vetää sephirottaia edes kingdom keyllä. Ei noista bosseista hyvä levusena ole enää haastetta. Phantom kyllä oikeastaan vaikeampi kuin sephirot, mutta ei se vaikea sekään. :3

KH2 aivan liian helppo nähden Kh1:köseen.
    Kirjattu
  • 15.11.08 - klo:12:00

Kraid

« Viimeksi muokattu: 21.11.08 - klo:17:03 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 22.11.08 - klo:18:50
    Kirjattu
  • 22.11.08 - klo:20:02

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Square on aiemminkin tehnyt DS:llä ihmeitä. Katsokaapa vaikka FFXII: Revenant Wingsin välivideoita.(klik)

In-game grafiikat tietenkin paljon heikkolaatuisempia, mutta eivät nekään muutaman kuvan perusteella ollenkaan huonoilta näyttäneet.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu