Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Final Fantasy -sarja

28.12.09 - klo:01:09

Riby Poissa

  • Anon9746
    • Wii-numero: 1435 9560 2543 3701
    • Xbox Live Gamertag: Ribyli
    • PSN ID: Ribbyli
    • Steam ID: Riby
    • Resetti.net
FFVII:hän on keskeneräinen peli. Olisi upeaa (tosin luultavasti mahdotonta), jos pelin remake olisi "se oikea FFVII."

Panisin B)
* Kullanmurut *


 <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
Kirjattu
  • ::
  • 29.12.09 - klo:01:29

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    FFVII on "keskeneräisenäkin" omaan makuuni lähes täydellinen peli. Remake nykyajan grafiikoilla ja jollakin kivalla lisäsisällöllä olisi vielä sitäkin parempi eli melkein liian hyvää ollakseen totta. Kusen housuihini. Nyt petyn jos se paljastus on joku muu.

    Ja toki seiskan palikkagrafiikat tuovat sitä omanlaistaan tunnelmaa, mutta ei kai kukaan voi tosissaan väittää että parempi ulkoasu olisi jollain tavalla askel huonompaan suuntaan.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.12.09 - klo:16:31

    Raitoningu Poissa

    • From Valhalla
      • Xbox Live Gamertag: Jonttutan
      • PSN ID: Jonttutan
    http://www.youtube.com/watch?v=thsnDqQu0mQ Kai moni muistaa tämän pätkän nähneensä? Aika monella alkoi hype nousta tuolloinkin, vaikka kyseessä oli tekniikka demo vai oliko? Mitä jos tuolloin jo tuota uutta FF7 olisi alettu tekemään? Minusta tuo voisi olla jopa mahdollista.
    Elokuvassa käytettyä "grafiikkamoottoria" olisi helppo käyttää esim. hyvien välivideoiden luomiseen. Tuokin tekniikka demo on jo 3 vuotta vanha ja kyllähän sen tekemisessä on paljon edistytty, jos sitä nyt on salaa tehty pienellä ryhmällä jatkettu (=remake)....FFXIIIVersus kuopattu ja tilalle FF7 Remake mikä voisi olla kannatavampaa?

    Voihan se paljastus olla KH3 ._.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.12.09 - klo:20:45

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Sanotaan vaikka niin, että illan jo pimettyä ja pussioluen vaikutettua voi sumea naishahmo vaikuttaa kovinkin viehättävältä. Aamulla kirkkaassa valossa ja mielentilassa tilanne voikin olla sitten aivan toisenlainen.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 29.12.09 - klo:21:55

    Nipa Poissa

    • ._.
    En oo final fantasyitä kummemmin pelannu ( ._.), mutta ainakin pokemon redissä grafiikka tuo sen tunnelman aika pitkälle, eikä fire red samaa tunnelmaa onnistunut tuomaan vaikka muuten peli olikin paljon parannellumpi.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.12.09 - klo:22:32

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    En silti ymmärrä miten parempi grafiikka olisi jollain tasolla huono uudistus? Sitä paitsi, ainahan sitä vanhaa versiota voi pelata jos ei modernimpi ulkoasu kelpaa. Ei remake alkuperäistä peliä tuhoa tai välttämättä edes korvaa, antaa vain toisen vaihtoehdon.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:12:18
    Nostalgiasta puhuttaessa ei kyllä päde tällainen "parempi grafiikka = hyvä uudistus" tyylinen periaate. Vaikka remake olisi kuinka hyvä, tällainen nostalgiahuuruinen tyyppi ei silti näkisi siinä mitään hyvää.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:12:43

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Tuollaiset tyypit jätän suosiolla omaan arvoonsa. Alkuperäinen peli on hyvä, mutta sama peli paremmilla grafiikoilla ei sisälläkään enää "mitään hyvää". Nostalgia on hieno juttu, mutta rajansa kaikella.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:15:12

    Gold Poissa

    • ヘイロー
    • Pläts
      • Xbox Live Gamertag: I Goldi I
      • PSN ID: GoldiFIN
    Eiköhän kaikkein sopivin komromissi tähän ole, että samat nostalgiset grafiikat, mutta teräväpiirtona?
    "The flow of time is always cruel...
    Its speed seems different for
    Each person, but no-one can
    Change it..."
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:15:16

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Latauspalveluun voisi tuollainen päivitys tullakin, mutta tässä puhuttiin nyt remakesta. Itse haluaisin ainakin nähdä FFVII:n upean maailman ja kohtaukset nykyajan grafiikoilla, olisi kokemuksena varmasti aivan erilainen kuin alkuperäinen peli.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:15:20

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    FFVII:stä remake uusilla grafiikoilla olisi kyllä aika hieno. Vaikka peli onkin kaikessa nostalgisuudessaan loistava, niin silti olisi tosi kiva tutkia kaikki paikat uusin silmin. Musiikkia tosin ei saisi missään nimessä muuttaa! :O
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:15:36

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Musiikki voitaisiin kyllä hyvin päivittää modernimmaksi. Äänimaailma oli jo silloin -97 melko alkukantaisen kuuloista  ja jos kunnollinen remake aiotaan tehdä, en näe mitään syytä miksei soundeja voisi päivittää rutkasti paremman kuuloisiksi. Edellyttäen, että itse sävellykset pysyvät pitkälti samanlaisina.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.01.10 - klo:15:46

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    No ehkä päivittää, mutta ei todellakaan ainakaan remiksata. Tosin, jos lookin muuttaisi niin mitäpä väliä, sillä nostalgiaa ei kuitenkaan enää paljoa jäisi jäljelle.
    Äänet kyllä saisi tuunailla uuteen uskoon musiikkia lukuunottamatta, eihän se olisi mistään kotoisin että überhieno supermallinnus Cloudista kävelee avaamaan arkun ja kuuluu semmoinen ihmeen "pfudish" niinkuin alkuperäisessä. :D
    Kirjattu
  • ::
  • 07.01.10 - klo:15:23

    Nipa Poissa

    • ._.
    Parasta varmaan olisi että musiikkeina voi pitää vanhoja tai uusia, soulsilverin ja heartgoldin tyyliin ._.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.09.10 - klo:15:01

    Agutski Poissa

    • Beer Baron
      • Xbox Live Gamertag: IKSTUGA
      • PSN ID: Agutski
      • Steam ID: AndersHelFin91
    Nonniin nostetaanpas tämä aihe kuolleista  :) Anderssin FF-semimaratooni (pelaan melkeen kaikki FF:t ensimmäistä kertaa lävitse) on edennyt jo siihen vaiheeseen, että ykkönen ja seiska on läpi  :) Seuraavaksi sitten tahkoan nelkun ja sen lisäosan. Ykkönen oli kyl aika ebin, mut kyllä vielä ainakin tässä vaiheessa seiska on paras pääsarjan peli  B)
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • ::
  • 26.09.10 - klo:16:16

    mosse Poissa

    • Mosse
    Kyllä sä andi näät sitten kutosta ja yhdeksikköä pelatessasi toivottavasti sen lopullisen valon noiden pääsarjan pelien keskinäisestä paremmuudesta.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 12.10.10 - klo:20:38
    Nyt olen pelannut Final Fantasy seiskaa. Olen jossain toisella levyllä, ei ole hirveän kovasti iskenyt koska kököt kontrollit ja en tykkää teemasta. Ysistä pidän luultavasti enemmän.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.10.10 - klo:12:45

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Wii-numero: 1435 9560 2543 3701
      • Xbox Live Gamertag: Ribyli
      • PSN ID: Ribbyli
      • Steam ID: Riby
      • Resetti.net
    What am I watching..? Tavallaan aika houkutteleva ja toisinaan ihan hyvin tehtykin, mutta Celes näyttää kyllä kamalalta. :D
    * Kullanmurut *


     <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 19.10.10 - klo:02:03

    Raitoningu Poissa

    • From Valhalla
      • Xbox Live Gamertag: Jonttutan
      • PSN ID: Jonttutan
    Soul Calibur :x
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.11 - klo:14:31
    En löytäny Crystal Bearersille omaa ketjua, joten laitetaan tänne.

    Hommasin Crystal Bearersin Wiille, kun alennuksesta sai niin halvalla. Ristiriitaisista arvosteluista huolimatta.

    Ja ehkä juuri siksi, että olin kuullut noita ristiriitaisia kommentteja, ei ennakko-odotukset ollu kauheen korkealla. Ehkä juuri siksi, peli on ainakin toistaseksi maistunut ihan hyvin.

    Kyseessä ei siis missään nimessä ole Final Fantasy oikein missään mielessä. Pelimaailma ja hahmot ovat Crystal Chronicles / FF9 -tyyliä, rahayksikkönä on gil, pelissä taistellaan monsuja vastaan mutta siihen se melkein jääkin.

    Silti, peli ei ole missään nimessä huono saatika umpisurkea. Tuntuu ihan hauskalta ja hyvältä seikkailupeliltä. Etenkin virkistävää pelata Wii-peliä, jossa wii-kapulaa on hyödynnetty jotenkin järkevällä tavalla.

    Parin tunnin pelaamisen jälkeen on ärsyttänyt vasta arvosteluissakin mainittu kamera, joka pääsee peliin mukaan kovin hitaanlaisesti eikä sen ohjaaminen d-padilla ole kauhean kätevää.

    Katsotaan, mitä loppupeli tuo tullessaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 28.04.11 - klo:20:04
    Aloitin päivä-pari sitten VI:n uudelleenpeluun, ja tällä hetkellä Word of Ruinissa. Alku oli vähän nihkeä, mutta siinä vaiheessa kun LOCKEn tunnari pamahti soimaan ekan kerran iski nostalgiahuurut sellaisella voimalla että heikompaa hirvittää. Pelkän nostalgian voimalla ei ole kuitenkaan tarvinnut mennä, vaan peliä on pelannut ihan oikeasti ilokseenkin.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.11 - klo:16:14

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    http://www.andriasang.com/e/blog/2011/07/06/final_fantasy_rhythm/

    Lainaus
    Square Enix has a new Final Fantasy game on the way for 3DS, but it's not quite the RPG we're used to. The new game is titled Theatrhythm Final Fantasy. Yes, this is that Final Fantasy themed rhythm game we've all been waiting for.

    Revealed in this week's Jump, Theatrhythm Final Fantasy is a "Theater Rhythm Action" game. The game has field scenes set in dungeons and towns, and battle scenes that resemble the side-view battles of older Final Fantasy games. However, everything is played like a rhythm game, where you tap the screen in accordance with prompts.

    Needless to say, the game's music is pulled from past Final Fantasy games. Characters, including the likes of Lightning and Cloud, are also in the game, only they're shown in cute "chibi" style form.

    There seems to be somewhat of a story to the game. Jump says that the classic Final Fantasy characters are fighting to return light to the crystal.

    Theatrhythm Final Fantasy is currently without a final release date.

    Tämähän vaikuttaa... hauskalta :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.11 - klo:17:52
    Ja Akira Yamaoka työskentelee PSP:lle julkaistavan Evangelion-rytmipelin parissa.

    Mitäkä hittoo
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.11 - klo:20:40
    http://www.andriasang.com/e/blog/2011/07/06/final_fantasy_rhythm/

    Lainaus
    Square Enix has a new Final Fantasy game on the way for 3DS, but it's not quite the RPG we're used to. The new game is titled Theatrhythm Final Fantasy. Yes, this is that Final Fantasy themed rhythm game we've all been waiting for.

    Revealed in this week's Jump, Theatrhythm Final Fantasy is a "Theater Rhythm Action" game. The game has field scenes set in dungeons and towns, and battle scenes that resemble the side-view battles of older Final Fantasy games. However, everything is played like a rhythm game, where you tap the screen in accordance with prompts.

    Needless to say, the game's music is pulled from past Final Fantasy games. Characters, including the likes of Lightning and Cloud, are also in the game, only they're shown in cute "chibi" style form.

    There seems to be somewhat of a story to the game. Jump says that the classic Final Fantasy characters are fighting to return light to the crystal.

    Theatrhythm Final Fantasy is currently without a final release date.

    Tämähän vaikuttaa... hauskalta :)

    Square Enix, I am disappoint.

    Mutta siis oikeasti, ei SE:tä vissiin kiinnosta enää tehdä kunnollisia pelejä. :o

    Onhan se vaihtelua tjsp., mutta makunsa kullakin, huoh...
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.11 - klo:23:13

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Ja tämä on SE:n "kunnollisista" peleistä pois miten? Kyllä niitä roolipelejä tulee entistäkin tiuhempaan tahtiin jos niistä joku on edelleen kiinnostunut.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.11 - klo:23:33
    Ja tämä on SE:n "kunnollisista" peleistä pois miten? Kyllä niitä roolipelejä tulee entistäkin tiuhempaan tahtiin jos niistä joku on edelleen kiinnostunut.

    Tottakai, mutta muutenkin SE:n pelien laatu on laskenut huomattavasti viimeisen 2-3 vuoden aikana (esim. Lord of Arcana ja Final Fantasy XIV). The 3rd Birthday on myöskin melko keskinkertainen tuotos kuulemani mukaan ja vielä lisättynä siihen Final Fantasy XIII, joka on keskivertoa alempana.

    Sitten joudutaan tekemään tälläisiä turhia pelejä, kun ei ole rahaa tehdä parempaa (FFXIV ollut tässä melkoinen rahasyöppö, kun ovat pitäneet sitä ilmaisena.)


    Odotan sitä päivää jolloin niiden on pakko tehdä remake FF7:sta, jos SE:n tilanne ei parannu tästä.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.07.11 - klo:10:40
    SE ei siis voi tehdä enää kunnollisia pelejä kun ne kunnolliset pelit olivatkin kökköjä ja siksi pitää tehdä tällaisia ei-kunnollisia pelejä? Villiä.

    Tosin jos tuossa rhytmiteatterituubassa on edes häivähdys Paper Marioa, niin en lainkaan yllättyisi jos olisi vaikka ihan pelattava tekele.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.07.11 - klo:00:56

    fazerin sininen

    hmm, ihan mielenkiinnosta otin selvää, että oliko tuolla FF X-2 Shinralla mitään oikeata merkitystä ja järkytyin. Kazushige Nojima (eräs työntekijä, joka on työstänyt Final Fantasyjen kanssa sitten seiskan) sanoi haastattelussa, että Shinra on tuon Rufus Shinran esi-isä. lähde

    Miettikääs,  FF VII on jatkoa FF X ja X-2.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.07.11 - klo:06:21

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Joo, luin tuosta joskus muinoin. Aika paksua paskaa, sanon minä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 28.01.12 - klo:13:39

    fazerin sininen

    Pitkästä aikaa aloin pelailemaan Sufamilla FFVI ja tsekkasin edellisen omistajan saven. Kaikki hahmot 40 levellisiä, kaikki taiat kaikilla ja save juuri ennen Kefkaa. Vois kokeilla.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:15:44

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    SE ON TÄÄLLÄ

    FINAL FANTASY XV

    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:16:08

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Not a single fuck was... Hei miks tos on toi koira.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 04.07.13 - klo:14:34

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Dubbelpost mut mitä välii koska aloitin pelaamaan ensimmäistä kertaa elämässäni sellaista pikkupeliä kuin Final Fantasy VII. Pelihyllystähän on löytynyt PsOne-trilogian lisäksi myös XII jo hyvin kauan, mutta oikeastaan vasta nyt olin sellaisessa mielentilassa ja elämänvaiheessa, että kykenisin suoriutumaan näiden pelien pelaamisesta. Nämähän ovat niitä yli 40 tuntia kestäviä JRPG:itä, jotka yleensä aloitan mielelläni, mutta jätän yleensä parinkymmenen pelitunnin jälkeen kesken. Saa nähdä, mitä näiden kanssa käy.

    Nyt pelikello näyttää sellaista viittä ja puolta tuntia, enkä ole edes kokonaista maailmankarttaa avannut (tämähän tulee tapahtumaan, kun JRPG on kyseessä, eiks jee?), mutta silti peli ei tunnu edes kovin lineaariselta tai putkimaiselta. Kaiken näköistä sidequestiähän tässä kuitenkin on, ja eteneminen ei kuitenkaan ole mikään itsestäänselvyys kuten ymmärtääkseni joissain sarjan myöhemmissä osissa.

    Pelaaminen on hauskaa. Hahmoista välittää, juoni kiinnostaa, pelimaailma huokuu karismaa ja plaaplaa. Tappelut nyt ovat pääosin olleet sitä ympyrän hakkaamista pomovastuksia lukuunottamatta, mutta eiköhän tuokin jossain vaiheessa tule muuttumaan. Limit Break on muuten aivan mielettömän hyvä peli-idea. Nautin siitä suuresti.

    Tähän mennessä peli on saanut allekirjoittaneen oikeasti kiinnostumaan. Ei tällaisia pelejä vain enää tehdä.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:15:48

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Voi miksi Square, miksi raiskaat rakkaimpani :(

    http://kotaku.com/final-fantasy-vi-is-coming-to-ios-and-android-vii-coul-1443087791

    Ja vielä julkenevat mennä peukaloimaan täydellisyyttä grafiikan lisäksi myös pelillisesti.
    Disclaimeri: Remaken hyväksyisin, kunhan se tehtäisiin rakkaudella ja kunnioituksella. En tällaista mobiili-abominaatiota...

    Tähänastiset puhelinversiot näyttävät jo valmiiksi ihan hirveiltä verrattuna alkuperäisiin, maltan tuskin odottaa miten "kaunis" tästä tulee.

    Final Fantasy V:
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 10.10.13 - klo:15:51 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:15:57
    "That's it! Final Fantasy is dead. It was bad before, but we have officially reached the rock-bottom."
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:18:39

    fazerin sininen

    No niin, FFVII pelaan tietokoneella, pitkästää aikaa kyseistä peliä pelaan ja ajattelin laitta itsellen pienen handicapin, costa de Solista asti käyttäisin vain niitä susipaskoja kamoja jotka kasvattaa materia tuplanopeudella.

    No sillä oli sitten se ikävä vaikutus että mulla oli jo Temple of Ancientissa lvl 3 taikoja. Kakkoslevyn alussa kaikki midgarissa saadut materiat oli jo kovimmilla levuilla. Vaikka pomot tai kovemmat viholliset iskeekin ihan helvetin paljon, niin se johtaa vain Limit Breakkiin, Kerran koko pelin aikana tuli vihollinen joka iski minuun Magic Breathin ja tappoi koko tiimin yggösellä.

    Ja ne helvetin chocobot, etin tiettyä chocoboa eikä sitä sitten tule tunteihin.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:22:03

    mosse Poissa

    • Mosse
    FF seiskassa on kyllä vähän turhankin helppo rikkoa peli turhan aikaisin. Nimim. kolmostason Limitit Junonissa.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 16.10.13 - klo:08:03

    fazerin sininen

    Kakkoslevyn puoli välissä olin, kun Huge Materioita piti alkaa keräilemään. Ajattelin olevani ovela kun aloin breedaamaan chocoboja, jotta voisin hakea Death Penaltyn Ja Chaoksen. Asiat johti toiseen ja sitten huomasinkin omistavani Knights of the Roundin.

    Kun tulee taistelu, niin minulla on kaksi vaihtoehtoa: A. (Quadra Magic+Ultima)+Mime tai B. Knights of The Round. Valitse myrkkysi.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.14 - klo:11:54

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Itken verta :(:(:(



    Kaiken kruunaa tuo objektiivipalkki.

    (click to show/hide)

    Lisää Kotakusta vaikka:
    http://kotaku.com/oh-no-square-enix-what-have-you-done-to-final-fantasy-1502268040
    « Viimeksi muokattu: 16.01.14 - klo:11:55 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.14 - klo:14:49

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    "Square, what are we going to do in bed? S-square? Uwaaah!"
    -Final Fantasy

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.01.14 - klo:22:39

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Objektiivipalkki kertoo kaiken olennaisen - jos ei nykypelaajista - niin ainakin mobiilipelien kohdeyleisöstä.

    Voisin vaikka aloittaa vihdoin sen Bravely Defaultin tai jatkaa keskeneräisiä pelejä, mutta päätinkin ladata PlayStation Storesta minulle jo entuudestaan tutun Final Fantasy VI:n PS1-version, jota ehdin pelaamaan noin tunnin ajan. Tämä on edelleen yksi kaikkien aikojen hienoimmista japanilaisroolipeleistä, yhtä lailla kuin sarjan seitsemäskin osa, ja varmaan oman aikansa paras sellainen.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:00:46

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    En ymmärrä tuosta objektiivipalkista kitisemistä. Jos nyt oikein muistan, niin pelaajalle kerrotaan muutenkin suurimman osan ajasta, minne täytyy seuraavaksi mennä. Onko se nyt sitten niin katastrofaalista, jos sama info tarjotaan ruudun yläreunassa?

    Muuten on varsin ruman näköinen, joo.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:01:18

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Ehkä hieman aiheen vierestä, mutta mun mielestä jokaisessa roolipelissä tulisi olla joku systeemi mistä näkee seuraavan määränpään. En tiedä mitään lannistavampaa kuin pitää tauko jostain roolipelin pelaamisesta ja sitten palata sen pariin vain huomatakseen, ettei ole hajuakaan siitä mitä seuraavaksi pitäisi tehdä. Tottakai olisi kivempi jos se olisi jokseenkin hienovaraisempi tai enemmän piilossa kuten esimerkiksi Tales-peleissä tai vaikka Mass Effectissä, mutta esimerkiksi Xenoblade Chroniclesin malli toimii mielestäni ihan helvetin hyvin. Kerrotaan koko ajan se seuraava päätehtävän sijainti, mutta sitä ei ihan hirveästi kuitenkaan tuputeta pelaajalle. Onhan tuo FFVI:n malli aika tökerö, mutta mielestäni ihan ok, että on olemassa. Puristeille toki olisi hyvä olla olemassa mahdollisuus tuonkin kätkemiseen. Varmaan tuossakin on ajateltu parasta tapaa alustan kannalta tai jotain.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:01:45

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    En ymmärrä tuosta objektiivipalkista kitisemistä. Jos nyt oikein muistan, niin pelaajalle kerrotaan muutenkin suurimman osan ajasta, minne täytyy seuraavaksi mennä.

    Siksi se onkin melko hyödytön ominaisuus. Xenoblade Chroniclesin vastaavanlainen keino tuoda ilmi pelaajalle seuraava lokaatio pääjuonessa on paljon fiksummin suunniteltu jo siksi, että sen voi ottaa pois päältä (muistaakseni) ja että ilman sitä pelaajalla on kaikki edellytykset jännittävään haahuilemiseen pelimaailmassa. Tämä mobiili-FFVI:n ratkaisu puolestaan vaikuttaa juuri siltä teidän inhoamalta "Fi-syndroomalta", jossa asiat väännetään niin rautalankaa myöten tiukasti että ihan hermoja kiristää. Peli kun sattuu olemaan loppujen lopuksi hyvin selkeä sen suhteen mihin mennä seuraavaksi.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:11:26

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Kyllä vain. Final Fantasy VI:n yksi vahvuus on mielestäni juuri selkeässä pelisuunnittelussa. Vaikka peli on yksi vähiten lineaarisimmista Final Fantasyistä etenkin kartan suhteen, on seuraava etappi aina aika hyvin selvillä etenkin ensimmäisen reilun puolikkaan aikana. Lisäksi pelistä toki löytyy itsestäänselvän polun lisäksi melko paljon salaisuuksia ja tekemistä polun ulkopuolelta, joten harhailukin on jossain määrin palkitsevaa. Lisäksi pelin jälkimmäinen vajaa puolikas rakentuu juurikin etsimisen ja mysteerin varaan. Karttamusiikin nimikin on Searching For Friends. En tiedä, miten tuo objektiivipalkki on loppupuolella toteutettu, mutta söisi ainakin omaa peli-intoani todella runsaasti jos koko ajan on joku randon Moogle kertomassa mistä löytyy seuraava elossa oleva kaveri ja minne päin mennä.

    Toisaalta ymmärrän kännykkäpelin hieman erilaiset vaatimukset ja en jaksa nillittää liikaa käyttöliittymän muutoksista jne. Satunnaisemmin pelattavalta kännykkäpeliltä tuollaisen objektiivipalkin kai ymmärtää vaikkei FFVI sitä välttämättä silloinkaan vaatisi. Olisi kuitenkin ehkä parempi jos objektiivi olisi vaikka valikosta luettavissa ja hieman vähemmän kädestä ohjaava. Toisaalta taas sitten ovat unohtaneet lisätä Sabinin Blitz-komennot kokonaan pelin valikkoon, mistä ne muissa versioissa löytyvät. Eli siis pelaaja saa tietää ainoastaan yhden pomotaistelun aikana opittavan blitzin ja on sitten täysin out of luck ellei lue komentoja netistä.

    Ja olisivat nyt voineet HIEMAN enemmän panostaa noihin uusiin hahmospriteihin. Näyttävät oikeasti aika hirveiltä, vaikka ne onkin piirtänyt ilmeisesti sama henkilö joka piirti alkuperäiset...


    Hyi. Ja missä on syvyysvaikutelma, nyt nuo ovat täysin flatteja ja ruman näköisiä.

    Sentään suurin osa hahmoportraiteista on kauniita ja taisteluiden taustakuvat ovat ainakin suurilta osin ihan onnistuneita. Myös musiikit kuulostavat alkuperäisiltä ja eiväthän nämä kaikki paskatkaan muutokset pysty mitenkään tuhoamaan niin laadukasta peliä täysin. Silti toivoisin, että Square kohtelisi yhtä kaikkien aikojen parhaista peleistään (ja historiaansa yleensäkin) hieman kunniottavammin.
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:12:39

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Xenobladen suunnan näyttävä nuoli on parempi ratkaisu lähinnä esteettisellä tasolla. Ja itse ainakin oletan, että tuon palkin voi ottaa pois päältä, eikä se häiritse pelaajaa jatkuvasti. Sen kyllä allekirjoitan, että pelin jälkimmäisellä puoliskolla tuo latistaisi tunnelmaa merkittävästi, mutta tässä vaiheessa ei vielä tiedetä, millä tavalla koko järjestelmä on toteutettu.

    Jos ylälaidassa esimerkiksi olisi nappula, jota painaessa tuo palkki avautuisi, ei minulla olisi juurikaan valitettavaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:20:01
    Silti toivoisin, että Square kohtelisi yhtä kaikkien aikojen parhaista peleistään (ja historiaansa yleensäkin) hieman kunniottavammin.
    Square varmaan kohtelisikin, mutta jotenkin tuntuu että ne on ne Enixin tyypit jotka näitä ongelmia aiheuttaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.01.14 - klo:16:53

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    http://www.youtube.com/watch?v=fQrBSO74DzA#t=92

    Final Fantasy XIII:n tarina 16-bittisillä grafiikoilla toteutettuna. Ihan virallinen Square Enixin video... Miksi ei tuo tyyli kelvannut Kutosen puhelinversioon, miks miks??

    Mutta anyway, mukava pieni video ja nostalgiahuurujen voima saa FFXIII:n tuntumaan paremmalta peliltä kuin se oikeasti olikaan. Ja aiheuttaa pientä toivoa siitä, että Squarella ei oltaisi välttämättä ihan pihalla ihan joka asiasta.


    Sen kyllä allekirjoitan, että pelin jälkimmäisellä puoliskolla tuo latistaisi tunnelmaa merkittävästi, mutta tässä vaiheessa ei vielä tiedetä, millä tavalla koko järjestelmä on toteutettu.
    Sen verran fiksuja olivat kuitenkin, että loppupuoliskolla ei kädestäpitäen enää ohjailla, vaan Moogle antaa ainoastaan tällaisen ohjeistuksen. Ei nyt niin pahasti nakerra tunnelmaa kuitenkaan.

    Oikeastaan peli on käännetty hahmojen spritejä ja maailmankartan rumuutta lukuunottamatta lopulta ihan mallikkaasti puhelimille, etenkin kun hiljattainen patchi korjasi kaikista railakkaimpia hölmöyksiä pois. En vain ymmärrä miksi ympäristöjen ja suurelta osin myös monstereiden kaunis pikselitaide on jätetty lähes ennalleen, mutta päälle on pitänyt lätkäistä susirumat uudestaan piirretyt hahmospritet, hyi.
    « Viimeksi muokattu: 29.01.14 - klo:16:55 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 01.02.14 - klo:16:37

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Kokeilin tuota FF13-3n demoa. Taistelusysteemi on kiva, tuo mieleen Tales of Vesperian. Tällä pelillä on tsänssit olla FF13 kolmikon paras. Kolmas kerta toden sanoo?

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.09.14 - klo:04:25
    Fainaru Fäntässu numero kolmetoista putkahti Steamiin ja räjähti välittömästi myyntilistan kärkeen, pyytävätkin siitä vain reilua kymppiä mikä ei ole huono ollenkaan, ehkä minäkin nyt vihdoin pääsen toteamaan millainen tekele on kyseessä. Siitähän ei tietenkään tiedä millainen porttaus on kyseessä ja onko siinä taas miljoona DRM:ää ja kuinka kustu se on mutta kuitenkin.

    Sitäkin suurempi juttu on että maistuuko tässä FFXV:n PC-versio? Tällä myöhäisellä porttauksella testailevat miten hyvin pyörii PC:llä ja sitten saammekin XV:n myös tietsikalle ja sitä myöten ehkä myös KH3 (!!!) ja syyt ostaa konsoli sen kuin vähenevät?
    Kirjattu
  • ::