LittleBigPlanet on Media Moleculen luoma peli, joka julkaistaan yksin oikeudella Sonyn PlayStation 3:lle. Pelin päähahmona toimii säkkikankaasta kudottu nappisilmäinen Sackboy.
PelaaLittleBigPlanetin kentät ovat laajoja ja siten pelattavaa löytyy. Kenttiä on erinlaisia mm. puutarja- ja temppeli-kenttiä. Erilaisten kenttien kappalevalikoima on erinlaista. Toisissa se on synkempää ja toisissa pirteää, joka vaikuttaa mukavasti pelin henkeen.
LBP:n kentät sisältävät kolme syvyys astetta. Näille syvyys asteille pääse hyppäämällä niihin, mutta joskus se aiheuttaa jonkun verran ongelmia. Jokaisista kentistä löytyy aina jotain tavaraa SackBoyn tai SackGirlin taskuun. Koskaan ei voi tietää tuleeko laatikosta tarra vai esine. Seikkailussa voit käyttää SackBoyn-vempainta ja helpottaa etenemistä kentässä ja puzzlejen ratkomisissa.
AsuvapaaLittleBigPlanet antaa pelaajalleen mahdollisuuden päästä luomaan Sackboy tai Sackgirl omanlaisekseen. Asujen valinta on laaja ja se laajenee, kun pelaa peliä läpi. Oman asusi voit tehdä itse tai sitten valita valmisasun. Asuja voit ladata myös netistä, mutta osa asuista maksaa, kun taas osa ei.
Yllä olevassa kuvassa on näytillä kaksi ilmaisasua, jotka ovat Halloween- ja avaruusteemalla.
Kuvassa ovat gorilla-asut ja kekko- jotka maksavat 0,99 dollaria, mutta kääntyykö sama eurohinnaksi?
Tässä kuvassa näkyvät Old Snake ja Sephiroth, jotka ovat kalliimpia Prenium-asuja. Niiden hinta tulee olemaan 1,95 euroa.
Ja tässä vielä Media Molecule-paita, joita valmistetaan vain rajoitettu erä. T-paidan hinta on 4,95e, joka on paljon, mutta nämäkin ovat rajoitettua tavaraa.
Media Molecule on sanonut, että LBP saa lisäsisältöä joka viikko ainakin tämän vuoden loppuun saakka. Joka viikon lisäsisältöihin kuuluvat ilmaisasusteet ja maksulliset.
Luo ja JaaLittleBigPlanet antaa pelaajalleen myös muita etuja. Pelaaja pääsee itse luomaan omia kenttiä pelin kenttäeditorissa. Kenttien luonnit onnistuvat jokaiselta pelaajalta niin lapsilta, nuorilta kuin aikuisiltakin. Kenttäeditorin esineet laajenevat, kun pelaaja pelaa peliä läpi ja näin voit saada kentistäsi entistä luovempia. Kentät saat itse nimetä haluamasi mukaan ja pääset myös itse päättämään mitä musiikkia kentässäsi on.
Tähän mennessä LBP:n betassa ja julkaisussa on luotu mitä mullistavimpia kenttiä joita monet saavat ihmetellä, että kuin ja miten. Jos ei vielä tullut selväksi, niin pelaajilla on mahdollisuus päästä jakamaan keskenään luomiaan kenttiä.
Kun kenttiä jaetaan keskenään, niin ainahan huonojakin kenttiä ilmaantuu jakeluun ja siksi MM on antanut sinulle mahdollisuuden merkitä oma suosikkisi.
Kaikin puolin upea luomusLittleBigPlanet on inspiroiva ja pirteä luomus, joka on luonut ihan uuden ilmeen pelimaailmalle. LBP vaikuttaa ihan normaalilta tasohyppelyltä, mutta se on paljon enemmän. LittleBigPlanet on yksi pelihistorian mullistavimmista peleistä joita on tähän mennessä luotu. Pelin koko idea on loistava ja se ei lopu koskaan, koska pääset itse lataamaan muiden käyttäjien kenttiä. Ainoa huono puoli LBP on sen syvyysasteet, jotka aiheuttavat, joskus pieni ongelmia. Kun syvyysasteita oppii käyttämään pelissä ei ole mitään huonoa!