Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Monster Hunter -sarja

10.01.09 - klo:00:53
In the world of Monster Hunter you're never alone

<a href="http://www.youtube.com/v/gbkdVJEvcpY&amp;hl=en&amp;fs=1&amp;" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/gbkdVJEvcpY&amp;hl=en&amp;fs=1&amp;</a>
Monster Hunter Freedom Unite // Monster Hunter Portable 2nd G

Missä sarjassa kissat valmistavat sinulle ruokaa, avustavat taisteluissa, varastavat esineitäsi, voit ottaa lemmikiksi pienen possun ja päämääräsi on tappaa itseäsi monta kertaa isompia monstereita? Vastaus on mikäpä muukaan, kuin Capcomin Monster Hunter-sarja. Monster Hunterissa päämääräsi on luoda hahmo omien halujesi mukaan yhdistelemällä satoja aseita ja haarniskoja, kunnes olet tarpeeksi hyvin varusteltu, että voit ottaa päämääräksesi yhä suurempia ja vahvempia monstereita.

Pelattavuudeltaan Monster Hunter pelit ovat kuin mitä tahansa massiivisestimoninpelattavaaroolipeliä (esimerkkeinä tyylistä World of Warcraft, Guild Wars ja Maple Story), mutta peliä ei ole pakko pelata verkossa. Monstereita voi siis lahdata omin voiminenkin, mutta kuten sanonta kuuluu: kimpassa aina kivempaa. Palkkiotkin ovat suurempia puhumattakaan, että monsterit ovat voimakkaampia. Kun lahdat monstereita ja keräilet muita esineitä, voit nämä esineet viedä kauppiaalle, joka voi muuttaa ne voimakkaammiksi aseiksi tai kestävemmiksi haarniskoiksi. Tämä on erittäin tärkeä elementti pelissä, sillä tavallisen kauppiaan aseet ja haarniskat nopeasti menettävät arvonsa taistelukentällä. Aseista löytyy montaa sorttia: valtavia (mutta hitaita) greatswordeja, tyypillinen miekka+kilpi, kaksoismiekat, jousipyssyjä, tykkejä, seipäitä ja muutama muukin. Kaikilla aseilla on aivan omat uniikit ominaisuisuutensa, kuten esimerkiksi vasaroilla voit ladata iskujasi ja kaksoismiekoilla voit korvata puolustuksen raa'alla voimalla ja nopealla sivaltelulla. Toisin kuin yleisimmät tämän lajin pelit, Monster Hunter ei pohjaudu kokemuspisteisiin tai muunlaiseen taitojen kehittelyyn: kaikki on kyse itse pelaajan taidosta. Jos pelaaja haluaa paistaa lihaa, tämän tulee vain osata pelata, että hän voi valmistaa mahdollisimman onnistuneita paistoksia. Tämän systeemin takia monstereita vastaan otellessa on niin erityisen tärkeää osata käyttää valitsemaansa asetta ja muita työkaluja oikein. Puhumattakaan siitä, että pitää haarniskansa taso ajankohtaisena monstereiden voimiin nähden. Vaikeusaste Monster Hunter-sarjan peleissä on armoton joten oikea ase oikeaan tilanteeseen on tärkeä, muuten tilanne voi kääntyä sinua vastaan jos epähuomiossa otit sen huonoimman vaihtoehdon. Myös haarniskojen kanssa tulee olla tarkka, sillä kaikki haarniskat kantavat uniikkeja ominaisuuksia ja oikealla kombinaatiolla voit esimerkiksi muuttua immuuniksi myrkylle tai halvaukselle. Mutta voit myös vahingossa yhdistelmälläsi tehdä itsesi erittäin heikoksi jotakin tiettyä elementtiä kohtaan tai voit jopa vahingossa houkutella pahoja monstereita kimppuusi helpommin.

Monster Hunter-sarja, erityisesti PSP:lle olevat pelit ovat erittäin suosittuja Japanissa, kun taas Japanin ulkopuolella sarjaan suhtaudutaan kriittisemmin. Erityisesti pelejä on kritisoitu hieman hankalahkon kamerasysteemin takia, mutta tähän tottuu varsin nopeasti. Monster Hunterin suosiosta kertoo esimerkiksi se, että Japanissa Monster Hunter Freedom Unite (PSP, Japanissa nimellä Monster Hunter Portable 2nd G) myi ensimmäisellä viikolla puolitoista miljoonaa kopiota, joista 690 000 ensimmäisenä päivänä. Monster Hunter Tri- (Wii) sai myös Famitsulta täydet pisteet ja on tällä hetkellä Wiin myydyin 3rd-party peli Japanissa: myynyt yli 720 000 kopiota.

Tähän mennessä Monster Hunter-sarjaan on ilmestynyt seuraava liuta pelejä:

Konsolipelit:
Monster Hunter (PS2)
Monster Hunter G (PS2)
Monster Hunter 2 (PS2)
Monster Hunter Tri- (Wii) (ketju)
Monster Hunter Frontier (XboX 360)

Käsikonsolipelit:
Monster Hunter Freedom (PSP)
Monster Hunter Freedom 2 (PSP)
Monster Hunter Freedom Unite (PSP)
Monster Hunter Freedom 3 (PSP)

PC:
Monster Hunter Frontier

On myös olemassa "Monster Hunter Orage"-niminen manga.
« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:06:34 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:20:30
    Monster Hunter 3 on yksi eniten odottamiani pelejä Wiille, piste.

Toivomani mukaan taistelusysteemi on sitten parempaa luokkaa, kuin PSP:llä, sillä ne PSP:n pelit ovat niin ankeita ja töppöjä pelattavana. Mutta silti ihmeellisen kivaa MMORPG-fiilistelyä (ilman sitä MMOta).

Lainaus
    Lisäyksinä aiempiin sarjan osiin (joita ei ole Euroopassa ikinä ilmestynyt :P ) Monster Hunter 3:een on päivitetty ekosysteemiä ja nyt pelistä löytyy myös vedenalaisia ja aavikkoalueita.

Eivät ole ennen ilmestyneet...? Jos saan tähän päteä: Monster Hunter G ja Monster Hunter 2 ovat ainoat PS2 MH-pelit jotka eivät päässeet Japanin ulkopuolelle (ensimmäinen peli julkaistiin maailmanlaajuisesti), mutta nekin myöhemmin portattiin PSP:lle. Itse omistan juuri Monster Hunter G:n porttauksen, Monster Hunter Freedomin.

Ja sitten aavikkoalueita löytyy kyllä jo Monster Hunter Freedomissa ja vastaava löytyi myös Freedom Uniten demostakin, joten eivät ne nyt ole niin uusia lisäyksiä. Ainoastaan ne vesialueet ovat tietämäni uudet paikat. Vai liekköhän sitten nuo aavikot hieman eri tavalla tehtyjä tai vastaavaa.

Edit:

Monster Hunter 3 sai Famitsulta täydet pisteet.
    « Viimeksi muokattu: 16.08.09 - klo:14:50 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:02
    Monster Hunter sarjan kolmas osa, ensimäinen Wiille tehty. Monster Hunter on nimensä mukaisesti peli, missä metsästetään hirviöitä. Hirviöitä lahdataan ja niiden jäänteistä tehdän aseita ja suojia joiden avulla lahdataan lisää hirviöitä. Toimintaropejen hengessä. Sarja on saanut Japanissa suurta suosiota ja siellä tämä möi ensimmäisinä päivinään puoli miljoonaa kopiota miljoonasta toimitetusta.

Peli on jo Japanissa ilmestynyt, mutta muualla maailmassa se julkaistaan näillä näkymin maaliskuussa 2010. Pelin saa myös mustassa Wii-bundlessa, jossa tulee mukana myös Classic Controller Pro (lähinnä Capcomin kehittämä versio CC:stä MH3:a varten). Eurooppaan luultavasti tulee vain CC Pro ja MH3-bundle... Jos niitäkään.

Lisäyksinä aiempiin sarjan osiin (joita ei ole Euroopassa ikinä ilmestynyt :P ) Monster Hunter 3:een on päivitetty ekosysteemiä ja nyt pelistä löytyy myös vedenalaisia ja aavikkoalueita. MH3:a varten luotiin myös 18 uutta hirviötä ja interaktiivinen tekoäly suunniteltiin uudelleen.

Kiinnostaako?

(click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo:15:56 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:23
    Ai jahas... Ehit tekee ennen muo. Ite oon aatellu tekee Monster Hunter aiheen mut en oo jaksanu... Laiska ku olen. No hyvä et sinä teit sentään ^^

Hyvä pelisarja, yksi harvoista uusista peleistä jotka ovat vaikeita! Haastetta pitää olla! Ite oon ostanu Monster Hunter Freedom Uniten, siin on nyt pelattu aika paljon... Vähää aikaa en oo pelannu ku on ollu muita pelei pelattava, nii en osaa sanoo tarkkaa aikaa, mut varmaan jotaa 150 tuntii. Tai vähemmä.
    Hunter Rankii ja armori settei ja aseit nyt ei tuu mielee oikee... Hunting Horn on kuitenkin tällä hetkel suosikki ase. Taino... Peli kerral. Ennen oli Long Sword.
    Kuitenkin loistava pelisarja! Ois kiva päästä pelaa moninpeliiki joskus... Kerran pari oon päässy pelaa, useimmiten demoa veljen kaa. Harmi vaan ku The Raven Wolf ja Soulterror (joka on ollut täällä vain hetken) ku on lopettanu sen pelaamisen...
    EDIT: Poistin typon... Iski silmää... Rasitti muo...
    « Viimeksi muokattu: 28.08.09 - klo:19:29 kirjoittanut Derium »
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:33
    Itse vasta tänä vuonna innostuin Monster Hunter-sarjasta, kun ostin Monster Hunter Freedomin käytettynä. Tänään sitten innoissani ostin Monster Hunter Freedom Uniten hintaan 34,90€.

Monster Hunter Tri- on sitten pakko-ostos jahka ilmestyy Euroopassa.
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:41
    Harmi vaa ku se on jollee WIIlle!
    Saa nähä onks siin sit minkälaiset graffat... PSP luokkaa...?
    Toivottavast se onnistuu hyvin.
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:51
    Syynähän tuohon on se, että Monster Hunter Tri olisi ollut liian kallista kehittää PS3:lle, ja se, että wii-konsoleja on myyty Japanissa enemmän kuin PS3-konsoleita. Vaikka se onkin Wiille, se on 100% varma ostos. Ja myös se, että Famitsu antoi 40/40 on varma merkki siitä, että sen ei tulisi pettää odotuksia.

Saattaahan se olla toki myös niin, että Capcom sitten tekee uuden version PS3:lle. Ei olisi uutta, kun esim. Tales of Vesperiahan teki tämän tempun: ensin julkaistiin XboXille PS3-kustannusten takia, mutta sitten nyt siitä tehdäänkin PS3-versio myös (kaukaa haettu esimerkki, mutta ei sitä koskaan tiedä).
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:51

Nipa Poissa

• ._.
    Voisi jonkun noista ladata pespille, mikä on paras? :3
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:19:53
    Uusin PSP:lle oleva on Monster Hunter Freedom Unite, joten se on kannattavinta hankkia. Se on periaatteessa vain päivitetty versio Freedom kakkosesta omilla lisäyksillään (kuten kissa apurina monstereita vastaan otellessa).
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:20:06
    Unite on mun mielest paras. Se kun on kokonaan enkuks. 2nd G parempi puoli on veren määrä. Sitä ku olin pelannu Korppi Suden PSP:llä. Sit ku ostin MHFU:n, ihmettelin, missäs ne veret on?
    Mut 2nd G:hen on vain fanien vääntämä käännös... Kaikki ei oo oikein, kaikkee ei oo käännetty... Oikeastaan ei mitään. Kopioutu vain. Hirviöiden nimet ovat vain siinä alkuperäiset.
    Nämä (ja ehkä jotkin muut) ovat muunnettu:
    2nd G: Naruga Garuga
    Unite: Nargacuga (mite ne tommoseks sen on vääntäny?)
    2nd G: Hypnoc
    Unite: Hypnocactrice (MIKS??!!??!)
    2nd G: Volganos
    Unite: Lavasioth (No ne kummatki tarkottaa tulta, mut miks piti vaihtaa?)
    2md G: Ucamulbas
    Unite: Ucanlos (What's the point?!)
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:20:14
    2nd G parempi puoli on veren määrä. Sitä ku olin pelannu Korppi Suden PSP:llä. Sit ku ostin MHFU:n, ihmettelin, missäs ne veret on?

Japanissa lapset ovat tottuneet enemmän vereen pelien ja animaatiosarjojen yms. kautta, mutta Japanin ulkopuolella verellä läträäminen katsotaan vakavemmaksi asiaksi ja se välittömästi nostaa ikärajaa. Capcomille tuleekin sitten se, että korkeampi ikäraja tietäisi mahdollisesti vähemmän ostajia, siksi he poistavat liiat veret pois. Monster Hunter ei ole ainoa sarja joka on kärsinyt tästä, sillä myös Mega Man Zero-sarjassa on veren määrää laskettu.
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:20:16
    Tottahan tuo on. Damn you Capcom!!! Miks pitää olla ahne... (no oon vähä itekki... xD) Vois tulla erikois versio 2nd G:n verillä... ^^
    Kirjattu
  • 28.08.09 - klo:22:11

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Juu eli itsehän olen sarjan suuri ystävä, mutta sen jälkeen kun sähläsin koneelta hukkaan oman 2nd G:ni ISO:n sen jälkeen kun olin hankkinut Uniten (Kyllä, *köh* laillisesti molemmat *köh*  ;)) niin en ole pelaillut paljoakaan. (Savet tosin ovat, luojan kiitos, tallessa. :>)
    Unitenhan siis hankin varta vasten sitä varten, että voisin Deriumin kanssa kaksin pelata, mutta en sitten jaksanut aloittaa enää alusta. (Freedom kakkosta takana 115h + 2nd G:tä 155h + uusi save 21h + Monster Hunter PS2:lla noin 17h = 308h pelattu.)
    Ajattelin tässä taas jostain läträtä tuon 2nd G:n ja sitä jatkaa. En minä kaksinpeliä varten jaksa uhrata puoltatoistasataa pelituntia. Jotenkin innostus loppuu aina tietyissä vaiheissa, esimerkiksi jossain tietyn tähden questeissä jotka pursuavat niin rasittavia vihollisia tai sitten siinä alkuvaiheessa kun kaikki on liian helppoa ja/tai tylsää.

Kuitenkin pelisarja on oma suosikkini kaikista PSP-valtaisista. V*tuttaa todella mahtavasti, että se kolmonen suvaitsee tulla vain jollekin v*tun Wiille.  ._.
    Noh, siinä onkin sitten minun syyni hankkia kyseinen peli sitten joskus PC:lle. ("Laillisesti."  :P)

Monster Hunter Frontier olisi hyvinkin kiinnostava peli, mutta en omaa japanilaista IP-osoitetta, joten rekisteröityminen ja asennus ei toimisi.

Itse pelasin 2nd G:ssä pääasiassa Long Swordeilla, joilla olinkin ihan oikeasti hyvä. Kyllä silloin tällöin vihusta riippuen präiskin myös jouskarilla ja mätin Dual Swordeilla. Varsinkin jälkimmäiset ovat aika sairaita jos niissä on tarpeeksi elementtidamagea.
    Itsellänihän oli (Väliaikaisella; Kyllä vielä jatkan kun saan taas sen pelin.) lopetushetkelläni jotain 8 settiä (Huonot olin myynyt.) ja ihan tarpeeksi aseita. Sehän minua lähinnä alusta pelaamisessa ketuttaakin kun kaikki kamat pitää hankkia uudestaan ja ei siinä muu auta kuin GRINDGRINDGRIND-tekniikka.  >_>
    ----

Deriumille: Ei siinä olisi mitään pointtia, uskoisin ma. Kuka ostaisi uuden pelin vain lisätyn veren vuoksi? :D
    Ja juu nuo "viralliset" käännökset ovat suoraan sanottuna idioottimaisen naurettavia, ja itse ainakaan en taida koskaan oppia niillä nimillä kyseisistä monsuista puhumaan.
    Narugakaruga varsinkin on hieno nimi, mutta Narugacuga kuulostaa jotenkin kovin teennäiseltä.
    Lavasioth; pathetic. Kuulostaa joltain Power Rangers -vihulta. :D
    Tuo Ucanlos kyllä on ihan kelpo käännös. Kai se lyhennettiin, koska Akamutorumastakin tuli Freedom kakkoseen Akantor.

BTW MHF3:n grafiikat ovat aika sairaat, varsinkin ottaen huomioon sen olevan Wiille. Tsekkaa vaikka.
    ---

Nipalle: Juuh, jos ei taida japania tai/ja jos ei jää kaipaamaan pientä ylimääräistä punaroisketta niin tuo MH Freedom Unite on se paras valinta.
    ---

P.S. Sori viestissä esiintyvä hymiöspämmi, mutta olen kovin tottunut niitä lätkimään painoksi lauseille.

Ja kiitos Shadowii aiheen teosta. Itse olisin ehkä myöhemmin väsännyt jo ei kukaan muu, mutten jaksanut keksiä aloitusviestiä. :D
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:11:23

Kraidi

V*tuttaa todella mahtavasti, että se kolmonen suvaitsee tulla vain jollekin v*tun Wiille.  ._.

Haittaako? Nyt on spekuloitu että jopa Zeldan tuotantotiimi tuntee olevansa kovien paineiden alla nähtyään Wiin Monster Hunterin graafiset puolet, puhumattakaan niistä muista ominaisuuksista mitä peli sisältää. Itse asiassa Monster Hunter -pelisarjan suosio on niin suuri tuolla Japanin puolella, että 3. osan luulisi myyvän vähintään kohtalaisen hyvin. Euroopasta tai Amerikasta taas en osaa sanoa varsinaisesti mitään, mutta sarjan faneille tämä tulee olemaan melko varmasti pakkohankinta. Ellei sitten ole yhtä omituinen Nintendo-vihaaja (no apua) kuin sinä tässä tapauksessa.
    « Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo:11:29 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:15:00
    Okei... Pakko tunnustaa, toi Monster Hunter 3 näyttää aika hyvält! En ois uskonut Wiiltä... Wiillä kun on aika huono graffasen laitteen maine. Ainaski vertaa sitä PS3:seen ja Xbox 360.

Noh se siitä sitte.

Deriumille: Ei siinä olisi mitään pointtia, uskoisin ma. Kuka ostaisi uuden pelin vain lisätyn veren vuoksi? :D
    Niin, joo... Kyl se kiva silti ois!

Noh, täs vähä tietoo mun tavaroist.
    Settejä:
    Rathalos (Swordmaster)
    Tigrex (Gunner)
    Ceanataur U (Swordmaster)
    Plesioth S (Gunner)
    Aseita (laitain vain ne joita käytän useimmiten.)
    Swordmaster:
    Bronze Coin
    Great Hornfly Saber
    Sakura Recorder
    Blood Horn
    Hidden Tone

Gunner:
    Shakalaka Prized Bow
    Teostra's Artillery
    Blue Blade Bow I
    Wing Bow II

Juu... Aika moine lista synty... Peli ajan arvio aikasemmassani viestissä heitti n -45h. elikkäs olen pelannut n. 105 tuntii, Hunter Rank on 5 ja suosikki ase on Hunting Horn.
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:15:10

Kraidi

En ois uskonut Wiiltä... Wiillä kun on aika huono graffasen laitteen maine. Ainaski vertaa sitä PS3:seen ja Xbox 360.

Ihanko tosi? Emme tienneet, vaikka se oli jo alusta saakka selvillä, että tällä sukupolvella Wii tulee olemaan graafisesti todella jälkeenjäänyt jos vertaa sitä PS3:een ja ätspotsiin. Toisaalta en ole itsekään ollut aina tyytyväinen Wii-pelien grafiikkaan, mutta harvoin grafiikka on se pelin tärkein osa-alue. Rehellisesti sanottuna minulle hyvän pelin merkki on se, että se jaksaa pitää mielenkiintoa yllä riittävän kauan.
    « Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo:23:49 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:15:23
    Tottahan tuo on, mut ei kiinnosta kattoo palikoit pyörimäs xD
    Noh, hyvä et näyttää hyvält. Kiinnostus riittää paremmin sillon ^^
    Mut kyl voisin sen hankkiikki vaik näyttäiski palikka mössölt.
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:15:56
    Yhdistin ketjut, mistä johtuen Shadowii2:n aloitusviesti siirtyi kauas menneisyyteen (vaihdoin Tuben MH3-aloitusviestin kanssa paikkaa, en aikaa, jotta pysyvät järjestyksessä).
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:15:57
    Hyvä päätös. Turhaan tääl on kahta eri Monster Hunter ketjuu. Enkä mä ees tienny et tääl on Monster Hunter 3 ketju, mä kun en pyöri Wii osastolla :D
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:15:58
    Niin no sanoin siitä tuossa aiemmin, vaan ei tuntunut vaikuttavan  *awesome*  Poistin kuitenkin sen viestin jo nyt ketjun eheyttä häiritsemästä.
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:17:22
    Jaa jaa, enpä ollut tuota sekasortoa näkemässä. :P
    Noh, muutenkin yleismaallinen ketju sarjalle on kätevämpi tulevia ja/tai muiden konsoleiden pelejä varten.

Ja sitten mielestäni ainoa missä Wii voi tössähtää Monster Hunterin pyörityksessä saattaapi olla se verkkomoninpeli mahdollisuus, sillä se voi olla bugisempi tai hitaampi kuin mitä muut konsolit voisivat tarjota.

Nyt olen Freedom Unitea pelannut 11:54 tuntia (ja ostin 24 tuntia sitten  ._.) ja tilanne on nyt tällainen:

Name: Ramza - Male (se joka arvaa mistä otin tuon nimen saa keksin)
    Money: 4771z
    Guild Points: 2930
    Pokke Points: 1045
    Hunter Rank: 1 (olen vain tehnyt Village Elderin questeja tähän mennessä)

Blademaster setti:
    Bone Katana "Wolf" (ATK 528) // Giaprey Claws (ATK 98, Ice attribute 140)
    Vespoid Helm
    Hi-Metal Mail
    Mafumofu Mittens
    Hide Belt
    Giaprey Greaves

Activate Skill:
    High Speed Gathering

Kunnollista gunnerille sopivaa settiä en ole vielä tehnyt, mutta aikanaan.

Olisiko Deriumilla tai The Raven Wolfilla suosituksia, että mikä armorisetti kannattaisi hankkia Village Elder Lv 3 questien aikoihin gunnerille/blademasterille?
    « Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo:17:27 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:19:11

Nipa Poissa

• ._.
    Arvaan: Final fantasy tacticsista? :P
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:19:40
    Lainaus
    Toisin kuin yleisimmät tämän lajin pelit, Monster Hunter ei pohjaudu kokemuspisteisiin tai muunlaiseen taitojen kehittelyyn: kaikki on kyse itse pelaajan taidosta. Jos pelaaja haluaa paistaa lihaa, tämän tulee vain osata pelata, että hän voi valmistaa mahdollisimman onnistuneita paistoksia. Tämän systeemin takia monstereita vastaan otellessa on niin erityisen tärkeää osata käyttää valitsemaansa asetta ja muita työkaluja oikein. Puhumattakaan siitä, että pitää haarniskansa taso ajankohtaisena monstereiden voimiin nähden.
    Lainaus
    Monster Hunter Tri- (Wii) sai myös Famitsulta täydet pisteet ja on tällä hetkellä Wiin myydyin 3rd-party peli Japanissa: myynyt 720 000 kopiota.

Nämä lisäsin aloitusviestiin, koska olin aiemmin unohtanut ne laittaa.

Name: Ramza - Male (se joka arvaa mistä otin tuon nimen saa keksin)
    Arvaan: Final fantasy tacticsista? :P

Ollos hyvä!

Ja sitten tämä jos Derium ja Raven eivät huomaa aiemmasta viestistä:
    Olisiko Deriumilla tai The Raven Wolfilla suosituksia, että mikä armorisetti kannattaisi hankkia Village Elder Lv 3 questien aikoihin gunnerille/blademasterille?
    « Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo:20:02 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 29.08.09 - klo:23:39

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Kraidille: Itse asiassa en ole nintendovihaaja, vaan en vain halua tuhlata vähistä varoistani kokonaiseen uuteen konsoliin YHDEN pelin takia. Toisaalta kyseessä on niin perskutan hyvä peli, että ajatus käväisi ihan vakavastikin mielessä.  ._.

Tuohon Shadowiin settikysymykseen:
    Hohhoh, enpä taida osata sanoa, vaikka näin MH-veteraaniksi voisikin minua kutsua. Johtuu ihan siitä, että hyvä setti riippuu ihan pelityylistä. Itse esimerkiksi haen aina settejä, joissa on mahdollisesti skillejä:
    Artisan (Lisää sharpnessia)
    Expert (Lisää affinityä)
    Sharpness (Ase kestää terävänä kauemmin)
    Attack (+20 = ATKup HI = pWnage jos on kunnon ase)
    Elemental attack up (Itsestäänselvä)
    Special attack up (Erittäin hyödyllinen mm. paralyysi/myrkkyaseen kanssa!)
    Sharpening Speed up (Vai mikä se nyt oli, kuitenkin, itsestäänselvä)

Nuo johtuvat siitä että Healthia en kaipaa, sillä saan muonastani enut maksimiin, muuten sekin olisi listalla. Ja pelityylinihän siis on TODELLA agressiivinen, eli nuo ovat lähinnä sellaisia hyökkäysskillejä.
    Sword'n Shieldille hyviä ovat esimerkiksi nuo elementti ja spessu attack upit.
    Bowgunille; ei hajuakaan. Jouskarille, kaikki -----shot upit ovat hyödyllisiä.

Niin ja kannattaahan aina defenseäkin katsella, sillä siitä on hyötyä. :P
    Itse en niin kaipaa defenseä, sillä kun Longswordin kanssa pompin kehää vihun ympärillä ei paljoa jää örkille aikaa mesota. (<- Totuus)
    --
    Onhan noita paljon muitakin hyviä, mutta itse noita lähinnä aina haen. Sitten kun kykenet hankkimaan, niin suosittelen lämpimästi Ceanataur-settiä. Varsinkin Blademasterin oma on sairas!
    Gunnerista en tiedä.. Hömm.
    No Kut-Ku setti on aika muikea alkuvaiheessa. Samoin Battle-setti blademasterille, mutta se on aika turhan basic.
    « Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo:23:41 kirjoittanut The Raven Wolf »
    Kirjattu
  • 30.08.09 - klo:00:03
    Itse esimerkiksi haen aina settejä, joissa on mahdollisesti skillejä:
    Artisan (Lisää sharpnessia)
    Expert (Lisää affinityä)
    Sharpness (Ase kestää terävänä kauemmin)
    Attack (+20 = ATKup HI = pWnage jos on kunnon ase)
    Elemental attack up (Itsestäänselvä)
    Special attack up (Erittäin hyödyllinen mm. paralyysi/myrkkyaseen kanssa!)
    Sharpening Speed up (Vai mikä se nyt oli, kuitenkin, itsestäänselvä)

Minullahan onkin se ongelma, että en tiedä, että mistä seteistä noita kyseisiä skillejä saisi parhaiten. Erityisesti Artisan, Attack, Sharpness ja Expert olisi kiva saada, kun longswordeihin innostuin. Niillä kun saisi sharpnesia ja attackia lisää = über.  :D

Se vain potuttaa settien kanssa, että aina tulee olla vähintään kaksi, kun lähes aina jokin tietty kokosetti on heikko jotakin elementtiä kohtaan, että ei parane kaikkia questeja hoitaa samalla setillä.

Sitten kun kykenet hankkimaan, niin suosittelen lämpimästi Ceanataur-settiä. Varsinkin Blademasterin oma on sairas!

Kuinka hankalista questeista tässä puhutaan (Hunter Rank ykkösestä G:hen), että tuon saisi?

No Kut-Ku setti on aika muikea alkuvaiheessa. Samoin Battle-setti blademasterille, mutta se on aika turhan basic.

Kut-Kua, Blangoa ja Hornettia olen katsomassa. Jonkin niistä taidan hankkia.
    Kirjattu
  • 30.08.09 - klo:14:30
    Tjaa... Setti kysymyksiä... Pitäis taas raahaa PSP en voisin neuvoo paremmin, Tales of The Worldia ku on tultuu pelattuu nyt enemmän... Dodi, nyt kykenee neuvomaan (anteeks vaa ku en oo aikasemmin ehtiny, en voi olla koneel 24/7.).
    Noh, Hunter setti on ihan mukava noin alkuun, tarvitsee vain aika yksinkertaisia tavaroitaki, hyödyllinen setti, se kun antaa Psychic Vision skillin, jonka avulla näkee mis on viholliset.
    Ja kuten The Raven Wolf kertoikin, Battle setti on hyvä, Health, Sword Sharpener, Attack, Psychic Vision. En oo varma tuleeks noi kaikki, mut osa ainaki. Perus kamaa tohokki menee.
    Kut-Ku settikin on ihan kiva.

Kuinka hankalista questeista tässä puhutaan (Hunter Rank ykkösestä G:hen), että tuon saisi?
    Ensimmäisen Shogun Ceanataurin tapaa Village Elderin lv4 questeista. Suosittelen sitä vastaan Hunting Hornia, kunhan vaa soittaa Self Improvementit nii pärjää hyvin: Overhead Smash -> Dodge Roll -> Overhead Smash -> Dodge Roll jne. jne.
    Ei mee pitkää.

Kut-Kua, Blangoa ja Hornettia olen katsomassa. Jonkin niistä taidan hankkia.
    Kut-Ku on aika helppo pownaa, ja siten hankkia setti. Kunhan vain Sharpness on vihree tai parempi, varsinkin jos käyttää Lancea, Sword and Shieldiä, Dual Swordseja... Kaikkia sellaisia joissa ei saa estettyä kimpoamista tai ei voi lisätä sharpnessia.
    Hornet setti on aika rasittava tekee... Monster Fluidien ja Hornetaur Headien hankkiminen on pain in the @$$... Ja Vibrant Pelttien kans.
    Blango set... Se ei sovi mulle yhtää. Ja tavaroit saa sitä varten vast Village Elder lv4 questeist... Defence on kyl iha kiva, 36 per kehittämätön kappale. Fire Wyverneit vastaa vaa huono, Fire Res -4/kpl...

Näin ensiks suosittelen Hunter settiä. Sil pärjää aluks.
    Kirjattu
  • 30.08.09 - klo:19:02

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Juu eli tuo Kut-Ku-setti on tosiaan aika helppo hankkia ja hyvä. Ja nuo skillithän näkee jos vaikka selaat armorien listaa ja tutkit niitä eri välilehtiä niin niistä ne näkee.

Ceanataur taas ny on helppo millä vain aseella, jossa on hyvä terävyys ja mielellään sopivan kova attackki.

Ja Hornet-settiä EI KANNATA hankkia, sillä sen resistit ovat huonot ja se on hankala hankkia.
    Blango-setti on muuten hyvä, mutta se ei anna mitään offensiivisia skillejä ja sen hankkimiseksi pitäisi sinun päästä eteenpäin pelissä vielä jonkin matkaa. Hanskoja taas settiin ei meinaa saada "unlockattua" millään. (Eli siis saada sinne listalle ylipäätään.)
    ---

Ahaa..? Longswordeihin siis olet perehtynyt? Sitten minusta saattaa tulla olemaan paljonkin apua, sillä itse olen niillä noin 200h peliajastani pelannut. :D
    Eli jos noiden suhteen on kysymistä (Taktiikat, suositellut aseet yms.) niin minulta saa kysyä. :)
    Kirjattu
  • 30.08.09 - klo:19:28
    Kut-Ku setin taidan sitten hankkia.

Ahaa..? Longswordeihin siis olet perehtynyt? Sitten minusta saattaa tulla olemaan paljonkin apua, sillä itse olen niillä noin 200h peliajastani pelannut. :D
    Eli jos noiden suhteen on kysymistä (Taktiikat, suositellut aseet yms.) niin minulta saa kysyä. :)

Tästä heti aionkin kysyä:

Kun tällä hetkellä olen aikomassa kehittää Bone Katana "Wolf":n eteenpäin, niin onko kannattavempaa hankkia Divine Slasher vai Smolder Dragonsword? (tuosta chartista katsoin, kyseessä on Freedom 2 chartti, mutta sen luulisi pätevän uniteenkin tarpeeksi hyvin)

Divinellä kun olisi kova hyökkäysvoima raakana, mutta Smolderilla taas olisi kiva dragon attribuutti. Wyvern Blade "Holly" olisi myös kiva myrkky attribuuttinsa ja mahdollisen sivuvaikutuksen takia, mutta kaksi edellä mainitsemaani sanoisin paremmiksi.

Myös aion kehittää Black Katana Mk. III tuon toisen rinnalla (white sharpness = *_*).

Iron Longswordia en ole vielä edes hankkinut, joten sitä en vielä ole alkanut ajattelemaan.
    Kirjattu
  • 31.08.09 - klo:20:23
    Ehkei kannata kattoo ihan noin pitkälle... Divine Slasheriin tarvitsee High Rank kamaa ja Fatalis kamaa, High Rankii menee hetki päästä, ja Fatalis... Ite en oo päässy ees sitä vastaa... Piti vissii mennä kaikki Trainingit kaikil aseil tai jotaa sellast.

Ja Smolder Dragonsword... High Rank siihenkin.
    Noh, jos pakostakin tahdot jomman kumman joskus kaukana tulevaisuudessa, tässä on arvioni.
    Divine Slasher:
    Siin on ihan kiva Raw Damage ja Sharpnesskin on ihan kiva, kai siihen on viel ainaski yks taso Unites. Harmi ku ei oo Affinityy, ois hyödyllinen. Mut siihenkin on skill.

Smolder Dragonsword:
    Raw Damage on aika pieni, mut Fire Damage korvaa sen. Sharpness on samaa tasoa kuin Divine Slasherissäkin. Kai tässäki on pari tasoo lisää. Affinityä tässäkään ole.

Noh, Smolder Dragonsword on helpompi hankkia, mut tuli hirviöhin ei oo ihan niin hyvä. Divine Slasher on varmasti paljon vaikeampi hankkia, mut kai se parempiki vois olla.
    Kirjattu
  • 31.08.09 - klo:21:40

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Tästä heti aionkin kysyä:

Kun tällä hetkellä olen aikomassa kehittää Bone Katana "Wolf":n eteenpäin, niin onko kannattavempaa hankkia Divine Slasher vai Smolder Dragonsword? (tuosta chartista katsoin, kyseessä on Freedom 2 chartti, mutta sen luulisi pätevän uniteenkin tarpeeksi hyvin)

Divinellä kun olisi kova hyökkäysvoima raakana, mutta Smolderilla taas olisi kiva dragon attribuutti. Wyvern Blade "Holly" olisi myös kiva myrkky attribuuttinsa ja mahdollisen sivuvaikutuksen takia, mutta kaksi edellä mainitsemaani sanoisin paremmiksi.

Myös aion kehittää Black Katana Mk. III tuon toisen rinnalla (white sharpness = *_*).

Iron Longswordia en ole vielä edes hankkinut, joten sitä en vielä ole alkanut ajattelemaan.
    No, jos minulta kysyt, niin tuo Smolder Dragonsword EHDOTTOMASTI.
    Divine Slasher on todella hyvä raakalämänsä kannalta, mutta olenpa sattunut huomaamaan, että se raakalämä ei olekaan kaiken pointti. Smolder on suorastaan saatanallinen elder dragoneita vastaan,
    (click to show/hide)
    Myös armoroidut vihut ovat kettumaisia, jos ei ole minkäännäköistä elementtilämää.

Tuo Black Katana muuten on ihan takamuksesta. >_>
    Toisaalta vähän aiemmassa vaiheessa terävyytensä takia hyväkin, mutta piakkoin siitä tulee suhteellisen hyödytön.

Iron Katanaa et ole tehnyt..!? Kannatan tekemään; siitä tulee todella hyviä aseita myöhemmässä vaiheessa varsinkin.
    Ainiin ja tuo Holly-miekka on kyllä hyvä ase; itse olen käyttänyt aika paljon. Hyvä etenkin sp-attackupin kanssa.
    --

Ja hankkimisesta sitten: Divine Slasher on statukseesä nähden JUMALATTOMAN vaikea hankkia. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Fatalis ei ole se kivoin vihu tapella.
    (click to show/hide)
    Smolderikin saattaa vähän ropleemaa aiheuttaa, mutta itselläni on tuo ollut hankinnassa ja ei se nyt ihan mahdoton ole saada.

Iron Katanaa kannattaa vielä tutkia ja katsella mitä niistä teräsaseista tulee, ennen kuin valitsee sen oman targettinsa mihin aseseen tähtää. Varsinkin kun pääset Narugakarugaa (Sori, Narugacugaa) vastaan, niin suosittelen HYVIN lämpimästi Hidden Saberia (Jos se MHFU:ssa on sillä nimellä) ja myös armorisetti on varsin makea.

Naruganhan siis tapaa ensi kertaa
    (click to show/hide)
    questeissä.

{Sori yletön spoileri-tagin käyttö, mutta on niitäkin, jotka eivät halua tietää mitä myöhemmin pelissä saa vastaansa jne.}
    Kirjattu
  • 01.09.09 - klo:11:36
    Varsinkin kun pääset Narugakarugaa (Sori, Narugacugaa) vastaan, niin suosittelen HYVIN lämpimästi Hidden Saberia (Jos se MHFU:ssa on sillä nimellä) ja myös armorisetti on varsin makea.

On se viel Hidden Saber siin.
    Narugakaruga setti kyl pitäis tekee... On kivaa pomppii pidemmälle ^^
    Pitäis vaa saada se rasittava Naruga Brain Stem, jonka nimi on kustu. Tuskin sen aivot on sen hännäs? Käännetys versios se on Marrow tai joku sen tapane... Kertaakaa en oo MHFU:ssa viel saanu sitä...
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:16:32
    Nyt on hahmo tällaisessa kunnossa Freedom Unitessa:

(click to show/hide)

Ceanatur Vambraceja en ole hankkinut, koska en ole vielä niitä saanut "unlockattua".
    Skilli pointeissa en ole listannut niitä, jotka eivät ylitä 10.

Pelailen lähinnä vain koulussa ja matkoilla (kotona pelailen XboXilla), niin en niin korkealle ole päässyt vielä noissa questeissa.

Nyt vain on ihmettänyt, että Elder Dragon questeissa (Village Elder questit lvl 4-5) aina kun aikaa olisi jäljellä 25:00, niin ne viholliset sitten vain karkaavat. Olen ehtinyt Kushala Daoraa, Chameleosta, Lunastraa ja Kirinä vastaan taistella, joista vain tuo Kirin sitten kuoli. Loput pakenivat aina tuona tiettynä ajankohtana. Miten pitäisi menetellä?  :P
    « Viimeksi muokattu: 11.09.09 - klo:16:38 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:17:34

Nipa Poissa

• ._.
    Mä oon ekaan questiin jumittanu, siinä kun pitäs listiä ne viis lohista. Kaks löytyy heti toisella alueella sen mökin jälkeen mutta sen jälkeisellä alueella on vaan abaut viis niitä puhveleita jotka respawnaa aina kun sinne tulee takasin. Oon huomannu että siitä pitäs varmaankin kiivetä niitä kielekkeitä pitkin mutta en sitten millään osaa...
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:17:54
    Auttaisi, jos sanoisit, mistä vihollisista on kyse. :P (Ovatko Giapreytä, Blangoa jne.)

Jos näet jossakin tasanteen, joka on hieman korkeammalla kuin hahmosi (maksimissaan hieman päätä korkeammalla), niin voit kiivetä sille tasanteelle painamalla O-näppäintä. Jos hahmo vain hyppää ja tarrautuu tasanteen reunaan kiinni, niin liikuta tattia ylös niin hahmo kiipeää sen päälle. Jos näet köynnöksiä/"epätasaista" kalliota (eroaa muun kallion tekstuureista), niin hahmo voi näistä tarttua ja kiivetä ylös kun painat kerran O-näppäintä ja sitten pidät tattia ylös-asennossa (kiipeää nopeammin pitämällä L-näppäintä, mutta stamina laskee ja jos se loppuu, niin hahmo päästää irti. Stamina palautuu hetken päästä kun päästät L-napista).

Jos tarvitset koko listan näppäinten toiminnoista (valikoissa ja muualla saattavat hieman vaihdella):

(click to show/hide)

Jos eri asetyyppien asekomennot/ominaisuudet haluat tietää, kysy pois. Sillä esim. kolmio+ympyrä laittaa hahmon tekemään pienen hypyn eteenpäin ja iskee kerran miekalla (voi combottaa kolmion painamisella pari kertaa), jonka voi myös tehdä, että juoksusta painaa kolmiota (kun miekka on piilotettu).
    « Viimeksi muokattu: 11.09.09 - klo:17:58 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:18:48

Nipa Poissa

• ._.
    Kiitoksia, ois mun pelaaminen jääny tuohon ilman sua ^^
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:17:57

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Kivat kamat sun hepullas Shadowii. Ittelläni oli aikanaan sama setti ja Black Katana Mk.II, jonka sitten tokalla peluukerralla älysin jumalattoman surkeaksi sharpnessia lukuunottamatta. Kannatan muuten, että tuon eager cleaverin varsinkin kehität. Hyvinkin muikea ase se Devil Slicer ja sen seuraajat. :)

Elder dragonit taas tekevät noin aina. Kirin on poikkeus. Elikkä siis Elduilla on niin rutosti hitsejä, että ne vain ottavat hatkat puolen questin kuluttua jos ne ovat ottaneet tarpeeksi damagea. Sitten menet samaan questiin/eri questiin samalta hepulta joka on saman rankin (low-high) ja sama vihu niin voit viimeistellä sen loharin. Joskus menee kolmekin questiä, joskus se ottaa vahinkoa niin paljon, että yksikin riittää (varsinkin myöhemmin jos pelaa matalatasoisia questejä).
    Kirjattu
  • 16.09.09 - klo:17:26
    Nytpä on kaikki nuo mainitsemani Elder Dragonit piesty, paitsi Kushala Daora, koska ensimmäisen questin jälkeen avautui toinen questi, mutta ei ole vielä kolmannetta ilmaantunut, koska mokoma ei vieläkään kuollut (lähinnä siksi, koska se lähti yhdessä välissä pakoon ja Paint Ballin vaikutus ehti loppua. Siinä sitten kulutin aikaa sen etsimiseen *_*). Kushalan teema on kyllä eeppisin, IMO.

Nyt olen sitten Lv 6* Village Elder questeissa, ehtinyt vain Pinkin Rathianin tappaa sen tason questeista (plus tietenkin "Troublesome Pair", mikä oli sairaan helppo Black Scythellä ja parilla demondrugilla  :D).

Aseisiin olen sitten hommannut Wyvern Blade 'Leaf':n. Tällä hetkellä olen taas ajatellut alkaa käyttämään Greatswordeja aivan kuten MHF:ssa tein, erityisesti tämän videon katsomisen jälkeen. Ravager Blade ja Barboral Blade löytyvät jo minulta, mutta vain Barboralia olen käyttänyt (Chameleosta vastaan). Black Blade näyttäisi varsin munakkaalta dragon attribuuttinsa takia.

Haarniskoissa ajattelin tehdä jonkin, jossa olisi ShortCharge skilli (Greatswordeja varten) tai sitten Rathalos haarniskan (Attack Up Large *_* + ei tarvetta paintaballeille).
    « Viimeksi muokattu: 16.09.09 - klo:18:31 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 16.09.09 - klo:22:25

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Niin tota, jos haluat sen Kushien tappaa niin mätä vaan jompikumpi questi uudestaan. Mä olen grindannut sen aikanaan 6 kertaa samaa questiä mättäen. :D

Joo ja tuo Troublesome Pair on yllättävän helppo. Pelkkä Gathering Hallin 2:n tähden Rathaloskin on vaikeampi. >_>

Neuvonpoikanen: Black aseet = Ultimaattista sontaa. Jos tosin haluat käyttää noita elder dragon boneja niiden materiaalien mainaukseen niin go on, mutta black-aseilla ei tee mitään enää vähän ajan päästä.
    Tosin, ne ovat ihan sairaita kun saa hakattua Fataliksen ja kehitettyä ne, mutta siihen menee KAUAN.
    Tuo Wyvern Blade Leaffi on hyvä ase ja kannatan säilyttää sen; Todella hyvä kehitettynä.

Hei! Hankis Kushala Daora-setti ja joku kunnon GS.
    (click to show/hide)
    :D Itselläni oli vielä high rankeissakin tuo setti aktiivisessa käytössä.

Barbaroi Bladesta kannattaa hankkiutua piakkoin eroon,
    (click to show/hide)
    Ravager Blade taas = Ownage.
    Itse kannatan Ceanataur-GS:ää, jonka kykenee valmistamaan
    (click to show/hide)

Rathy-haarniska on todellakin sairaan hyvä. Itse en hankkinut vain siksi, että olen ihan schaisse Rathalosta vastaan ja vihaan kyseistä otusta sydämeni pohjasta.
    (click to show/hide)
    <_>

-
    Sori taas yletön spoileritagin käyttö, mutta tosiaan jotkut eivät halua tietää mitänä pelistä etukäteen. ^^'
    Kirjattu
  • 17.09.09 - klo:21:49
    Juu, tuo Barboral tulikin hankittua vain sen takia, että sillä hetkellä en omistanut yhtäkään tuli attribuutilla höystettyä asetta. Nyt kun löytyy Wyvern Blade 'Fall', niin Barboral ei kiinnosta.

Nythän se pirulaisen Kushalakin kuoli. Ja sitten menin tappamaan sen uudestaan ja se kuoli heti ensimmäisellä kerralla (gamer skills up!). Nyt löytyypi sitten Kushala settikin hahmolta, jonka kanssa sitten equippasin Ravager Blade+ (päivityksen jälkeen) ja menin tappamaan Azure Rathaloksen. Rattilossihan se lössähti kivasti, kun siipiin kokoajan lv3 chargea iskin. Sen jälkeen menin tappamaan Ceanatur setilläni Green Plesiothin ja Plesiothin (se questi jossa kummatkin pitää tappaa).

Nyt ovat nuo bowitkin alkaneet aseina kiinnostamaan, erityisesti ne joissa on elementaali attribuutteja. Alkuun kuitenkin ajattelin hommata aika paljon rahaa, ja ostaa Kirin Thunderbolt greatswordin ja samalla päivittää Eager Cleaverin jos hyvin käy tuon Kirinin antamien tavaroiden kanssa. Rathalos setinkin voisi hankkia gunnerille jossakin välissä, että saisi Attack Up Large, josta olisi hyötyä bowien kanssa.
    « Viimeksi muokattu: 17.09.09 - klo:22:36 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 17.09.09 - klo:22:42

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Hmm..
    Azure Los on yllättävän helppo verrattuna normaaliin. >_>
    Nuo värivariaatiot tuppaavat olemaan aina samanlaisia kuin alkup. mutta käyttäytyvät kuin alkup. värinen berserkissä, olen huomannut. :D

Henkilökohtaisesti vihaan Green Plesiothia kaikkein eniten koko pelin normaaleista wyverneistä. >_<
    Jäi traumat kun joskus kyseiseen ääliöön jumituin. Toinen veemäinen on Black Gravios.

Ohhohhoo, Kirin Thundersword on siis täysin SAIRAS. Jos on elementti attack uppi = Totaaliownausta. Itse omistin King Thunderswordin vanhassa savessani, ja kaikkia sähköheikkoja vastaan se oli kuin jumalan ukkosvasama. :D
    Muistaakseeni joku alemman kastin vesiörkki (En muista juuri nyt mikä, mutta joku wyverni se oli, ei mobi.) kuoli kolmella kolmoslatingilla.

Jouskareista suosittelen Ceanataur-jouskaria jos etsii raakadamagea, muuten suosittelen kaikkia eri Dragonboweja mitä niitä nyt onkaan. Kivoja, kivoja jouskareita. :3

Sulla on aika hyvä tahti päällä. :D
    Jään kaipaamaan omaa 115h saveani, sillä oman tietokoneeni kovalevyllä oli tallessa ja enpä taida enää sitä sieltä saada... T_T
    Kirjattu
  • 18.09.09 - klo:13:51
    GRAAAH!!! Vihaan 2x High Rank Urgent Gathering Hall Tigrex questii!!!!! Rasittava!!!! Eilen meni kohtalaisen hyvin, Gold Valkyrie nimisellä Light Bowgunilla onnistuin tappamaan toisen, aikaa meni n. 25-30 minsaa, kuolin sitä vastaa kahesti. Sit, yllätys yllätys, toinen Tigrex tippuu selän taakke ja lyö lumipalloi muo päin: kuolin! En ehtiny ees loottaa ekaa! Siin meni puol tuntii täysin turhaan! Vihaan sitä questii... Mut pitää tekee se... Kokeilin myös Full Voltage Gun Lancea niitä vastaa, kuolin... Noh, kai onnistun tappaa ne joskus ensvuoden puolel. Vois ehkä kokeilla Lancea, vois tekee vaikka Thunder Lancen, pitäis vaa tappaa monta High Rank Kiriniä sitä varten...
    Hei! Tänää tulee MHFU:hun uusia ladattavia asiota!

Rathalos setti on kyl hyvä. Mul oli sen Gunnerille, mut möin sen ku ei ollu tarvetta enää. Pitäisköhän tekee Rathalos S setti Gunnerille...?

Dragon elementti jouskareita on Black Bow ja sen kehitykset (kai) ja Dragon Bow Earth ja sen kehitykset. Saattaa niitä muitakin olla, mut en ainakaa tiiä muita.

UUTTA:
    Onnistuin hakkaamaan ne kaks Tigrexiä! Thunder Spearil kokeilin, ihan läpäl, ja onnistuin! Kahesti ite kuolin ja lopussa aikaa oli 8min ja 12s!
    Ja sit seuraavat questit onki sit vissii tarkotettu tehtävän ryhmässä...
    FATALIS!! OMGAH!
    (One shot kills!!! >:O)
    Ei se minuu ainakaa tappanu ekal. Gunnerin kyl, mut ei Swordmasteria. Ja Gunnerinki se tappo ekal vain tulipallol. Suuttuukohan se...? Toivottavast ei...
    « Viimeksi muokattu: 19.09.09 - klo:13:38 kirjoittanut Derium »
    Kirjattu
  • 23.09.09 - klo:16:05
    HolySnapBBQwtf.

Tuo oli ensimmäinen asia, jonka sanoin päässäni nähtyäni kuinka iso Shen Gaoren oikein on. Ei meinaa olleenkaan onnistua tuo Village Elderin Urgent Quest, joka avautuu jahka vetää ne kaikki muut questit läpi siltä. Gunnerilla luonnistuu joten kuten kun vain Large Barrel Bombeja jne. spämmäsi, mutta aina ehti mennä pieleen, kun oli alle kymmenen minuuttia aikaa.

Miten hitossa minun tuota vastaan tulisi otella? ._.
    Kirjattu
  • 24.09.09 - klo:12:59
    Jaa Shen Gaorenia vastaan... Gunner ei ole kovinkaan hyvä sitä vastaan, sil on liian pien damage. Luultavasti mikä tahansa Swordmaster ase on hyvä. Great Swordilla hakkasin High-Rankin. Just ja just sain tapettuu, Low-Rank ase ku ol. Mun pitäis kokeilla jokasel asetyypil et osaisin sanoo paremmin. Hunting Horn on aika kova sitä vastaan, harmi ku pitää soittaa nopeutta itelle välil...
    Great Swordia kuitenkin suosittelisin. Ja Long Swordia.

Itse ottelu on aika helppoa: hakkaat jalkaa kunnes muuttuu punaseks, sit vaihat. Sit ku kaikki on punasii, nii hakkaa lisää, et tulee kirkkaan punasiks. Sillee mä ainaki teen. Sit ku kaatuu, nii hakkaa päähä niin paljon ku pystyt. Kyl se viel siit onnistuu.

Jos tahdot helpottaa ottelua paljon, tee setti jossa on Quake Resist. Jollen väärin muista, niin Blangonga setissä on se.
    Kirjattu
  • 24.09.09 - klo:21:43

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Joo, quake resist on taivasta siinä.
    Itse voitin sen käyttämällä settiä jossa oli ainakin attack uppi, josta olin sählännyt largen.
    Aseena kannatan longswordia, sillä se maanjäristys pilaa GS:n latingit.
    LS:llä vaan spämspämspäm jalkaan (samaan) ja aina spirit swordia kun mahdollista. Kun kaikki jalat ovat punaisia, hakkaa uudestaan ja niistä tulee kirkkaampia, silloin Gaoren kaatuu. Sitten vaan naaman spirit swordia urakalla. Aseessa kannattaa (melkein pitää) olla hyvä sharpness!

Sitkeä paskiainen Gaoren kuitenkin on, ja tylsä. =_=

Ainiin! Aina vikan zonen alussa räiski sitten niillä jalkajousilla sitä naamaan (ei kuoren suuhun) ja käytä dragonatoria (überpiikki/piikit) kun se nousee seisomaan (korkeaksi, esim. ampumaan). Varsinkin jälkimmäinen on onnistumisen kannalta lähes pakollinen. :/
    Kirjattu
  • 25.09.09 - klo:19:40
    Kyl siin ehtii lataa Great Swordia ennen ku maan järistys tulee. Kyl se joskus osuu jos se "liukuu" ennen jalan siirtämistä. Mut jos se rasittaa liikaa, niin Long Sword on hyvä. ...Vissii mikä tahansa ase on hyvä, kunhan se ei oo Gunner, sil on vaikeet voittaa Hammer on aika hyvä kans.. Pitäis vissii olla G-Rank Gunner ase et voi tappaa Low-Rank Gaorenin xD

Juu se on ihan totta, et pitää ampuu naamaan. Jalkajousten nuolet ei mee läpi...
    (click to show/hide)

UUTTA:
    Huh... Just ja just onnistuin hakkaamaan High-Rank Gathering Hall Diabloksen! Aikaa jäi ruhtinaallisestikin, 2:54! Juu-u... Taitaapi olla et tarttis muita avuks noit vastaa... Saa nähä miten käy sitte ku joskus kaukana tulevaisuudes pääsen G-Rank questeihin...
    « Viimeksi muokattu: 26.09.09 - klo:12:13 kirjoittanut Derium »
    Kirjattu
  • 01.10.09 - klo:19:15
    Tulipa tuo Shen Gaoren viimein tapettua. Mitä tein? Spämmäsin large barrel bombeja, large barrel bomb+, bounce bombeja, bounce bomb+, small barrel bombeja, small barrel bomb+ ja ne supply large barrelit. Ballista ja Dragonator samaten. Lopun ajasta sitten hakkasin jalkoja.

Sainpahan sen kuitenkin sen verran staggaamaan jaa kaatuilemaan, että jäi Town Integrity 20%.

Onkos Shen Gaorenin kanssa sama juttu, kuin noiden Elder Dragoneiden, eli että jos se ei kuole ensimmäisellä kerralla, niin sitten toisella/kolmannella jne? Vai pitääkö se saada sen yhden yrityksen aikana hengiltä?

Nyt olen sitten myös Hypnocatricen tappanut (joka ei ollut yhtään vaikea, koska sama monsu oli jo MHFU demossa testattavissa ja siitä opin sen jo).

Hunter Rankinkin olen nostanut kakkoseen guildissa sitten viime postaukseni.
    Kirjattu
  • 03.10.09 - klo:02:44

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    En ole itse asiassa ihan satavarma tuosta, sillä itse en ole kertaakaan ylimääräistä sitä hakannut. (Mitä, öö, kolme kertaa tapettu? 1 high rankkina.)
    Kyllä vähän kuitenki epäilisin, että tuo onnistuisi tappaa sillä menetelmällä.

Hypnocactrice: LOL.   Se on periaatteessa high-rankkien Kut-Kua vastaava. :D
    Kirjattu
  • 06.10.09 - klo:18:22
    Mun tietääksee Shen Gaoren ei pidä enkkuja samana. Kuten ei Lao Shan Lungkaan, muuten se ois kuollu jo ties kui useest. Sen sain tapettuu tänää, tein Monoblos Scythe+ ^^
    Attack: 1008
    Element Fire: 240
    Sharpness: Sininen

Aikaa jäi ruhtinaalliset kolme minuuttia. Pitsalla oisin ehtiny käydä xD

Hypnocactrice? n00b xD
    Kylhä seki joskus osaa olla rasittava, mut helppo se kuitenki on. Sen setti on hyvä Bowille, Hammerille ja Lancelle, siinä kun on Runner kyky, staminaa menee vähemmän juoksus, kiipeämises ja lataamisis.
    Kirjattu
  • 08.10.09 - klo:16:03
    Tänään tuli annettua hieman rökitystä Lao-Shan Lungille, jonka sitten tutulla pommien spämmimistaktiikalla voitin.
    Olisi vain mokoma antanut edes yhden Shao-Lan's Hornin, että olisi voinut vihdoin tehdä Fire Dragonswordin.

Olen vain kahta questia lukuunottamatta tehnyt ensimmäiset questit siltä kissalta (ne Khezu questit pitää vielä tehdä, mutta inhoan Khezuja) ja viimeinen questi häämöttää village elderiltä (eli 2 Rajangia pitäisi tappaa).

Olen myös nyt tehnyt Devil Slicerin ja Kirin Thunderswordin siinä välissä.

Nyt ei vain millään jaksa noita Guild Hallin questeja, kun olen jo tottunut sen kissan vaikeampiin questeihin.  -_-

King Shakalaka on muuten aika veikeä, mutta ärsyttävä tapella niiden muiden Shakalakojen keskellä.
    « Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo:16:07 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 09.10.09 - klo:00:08

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Shakalaka-questin musa on aivan paras! xD

Rikoitko sen Lao-Shanin sarven muuten? Sehän hajoaa siis todella helposti kun mättää vaan päähän hetken verran.
    Itsellä oli sama juttu noiden GH-questien kanssa, että ei jaksanut "palata juurille" kun oli tottunut Elderin tehtäviin.

Khezuja vastaan kannatan joko LS:n spämspämväistöspämspäm-taktiikkaa tai jouskaria. Tulibow'lla on aika helppo saada hengiltä. Kannattaa vaan varoa niitä fakin sähköpalloja joita se ampuu. Erittäin kivuliaita, ja aiheuttaa usein combon ja kuoleman. >_<
    Kirjattu