Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!





Metroid: Other M

29.09.10 - klo:21:46

Riby Poissa

  • Anon9746
    • Resetti.net
Aivan, miksi ei voi liikkua. Sen vielä siedän vaikkakin hampaat irvessä että raketteja ei voi ammuskella muulloin, mutta tollanen liikkumattomuss tekee pelaajasta vain maalitaulun, eikä tuo peliin mitään iloa.
Sinä et vain osaa. ;D On tosi letkeäntuntuista painaa aluksi 3rd personissa pitkin pientaretta ja räiskiä ja vaihtaa sitten lennosta 1st personiin ja ampua pari ohjusta, väistellä ja tuhota kaikki ja sitten samantien jatkaa matkaa 3rd personissa ja ampua loput. 1st personiin mentäessä tulee kuitenkin se hidastus, joka auttaa todella paljon (ja luo kivaa jännitystä). Eikä tosiaan myöskään pidä unohtaa tuota wiimoten  vemputusta, jota minäkään en tiennyt ennen visiittiä Ebbon luona.
* Kullanmurut *


 <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
Kirjattu
  • ::
  • 29.09.10 - klo:21:57
    Täytyy myöntää, että se hidastus on kyllä varsin eeppinen. Ja toisaalta olisihan se ollut vähän outoa, jos Samus olisi vain juossut Madeleinen perään, eihän kukaan nyt halua tuossa tilanteessa nostaa hänen paniikkiaan. Tai toisaalta paras vaihtoehto olisi vain jättää koko kävelykohtaus pois. :|
    Kirjattu
  • ::
  • 25.10.10 - klo:19:41
    Kirjattu
  • ::
  • 25.10.10 - klo:20:47
    Peli on nyt ollut reilun viikon. 100% läpi, ja Hard Modea aloitelleena voin sanoa, että täyttä asiaahan tämä on.

    Toisaalta pelattavuus on rautaa, mikä pelastaa ainakin jonkin verran.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.10.10 - klo:21:24
    Kirjattu
  • ::
  • 25.10.10 - klo:21:29
    Tai sitten Other M on vain tyypillinen malliesimerkki huonosta (ja perijapanilaisesta) pelikäsikirjoituksesta, jossa ollaan menty perse edellä puuhun - juoni ensin, peli vasta sitten. Kuten tuossa artikkelissa todettua, monet noista pelin kohtauksista toimivat vallan hyvin paperilla, mutta Sakamoton olisi pitänyt pysähtyä miettimään niitä enemmän edellisten pelien kontekstissa. En usko, että mies edes älysi miten vääristyneeltä Adamin ja Samuksen suhde loppupelissä näyttääkää, kunhan sai mukaan kasan melodramaattisia hetkiä ja kohtauksia. Mutta toisaalta samanlaisia analyyseja voitaisiin varmasti tehdä miltei jokaisesta koskaan tehdystä videopelistä - miettikää hetki vaikka Marioa ja Zeldaa ja kertokaa onko niiden hahmoissa järjen hiventäkään.

    En nyt yritä puolustella Other M:n tarinaa ja sen kerronnan saamattomuutta, mutta minusta noin syvällisen analyysin tekeminen videopelin juonesta tuntuu keinotekoiselta. Pelin tarina ja itse pelattavuus ovat videopelien alkuhämäristä saakka käyneet jatkuvaa köydenvetoa keskenään ja mieleen ei tule yhtäkään tekelettä, jossa nämä kaksi kävisivät yksyhteen ilman, että jompi kumpi osa-alue kärsisi tavalla tai toisella.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.01.11 - klo:11:49
    Itse tarinan viimeinen bossi
    (click to show/hide)
    kaatui tässä hyppytunnila Hard Modessa.
    Missasinko tallentamismahdollisuuden, vai miksi tallennus latasi sitä edeltäneeseen navigation boothiin?
    Kirjattu
  • ::
  • 10.01.11 - klo:12:31
    ^ Se on viimeinen mahdollinen tallennuspaikka Hardilla.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.01.11 - klo:17:41
    Ok. Tulipahan tämäkin hoidettua.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.11 - klo:10:37
    ShineSparkers haastatteli jotain Natea

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.11 - klo:11:43
    Hetken ehdin luulla että kyseessä oli Zelda Informerin Nathanial "Nate" Rumphonic-Jank, mutta eipäs ollutkaan. On kyllä siinä määrin samanlaiset mielipiteet.

    Mutta joo, on aika mielenkiintoista tekstiä.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 29.06.11 - klo:20:54
    Kirjattu
  • ::
  • 29.05.12 - klo:21:20
    Vähän offtopiciksihan tämä menee mutta laitetaan tännekin, jotta saadaan keskustelua:

    Onko tämä peli joka laittaa N:n FPS:n

    EDIT: Sen oli ihan tarkoitus herättää keskustelua eikä mainostaa.
    « Viimeksi muokattu: 31.05.12 - klo:11:50 kirjoittanut Roykka »
    Kirjattu
  • ::
  • 31.05.12 - klo:14:30
    • Kahden tatin kontrollit toimivat tähtäämiseen ja erityisesti kääntymiseen ja liikkumiseen vähintään yhtä hyvin kuin wiimote.
    • Ei niitä CoDeja niiden grafiikoiden takia pelata, vaikka ovatkin osa pakettia.
    • WiiU:n ohjaimen tatteja ei voi painaa pohjaan (en tiedä uusista), ja tämä vaikeuttaa varmasti monen räiskinnän kääntämistä alustalle.
    • Tablettiohjaukseen perustuva räiskintä ei voi koskaan tarjota kunnollista split-screeniä.
    • Muiden konsolien nettipalvelut ovat valovuosia Nintendoa edellä. On tosin mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon WiiU kuroo väliä kiinni.

    En usko, että WiiU tulee koskaan olemaan se konsoli, jolla yksikään multiplattariräiskintä olisi parhaimmillaan. Pahimmassa tapauksessa Sonyn ja Microsoftin uudet konsolit ovat jo nurkan takana, jolloin Nintendon konsoli jää jälleen auttamattomasti tehoissa jälkeen. Toki WiiU:lle saisi sen omilla ehdoilla tehtyä varmasti jotain ihan menevää räimintää, mutta uskoisin, ettei ainakaan Metroideista ole pyrkimään muiden lajityypin edustajien apajille. Huntersia en tosin ole pelannut.

    E: Mäh, Nuutyn mukaan tatteja voikin painaa.
    « Viimeksi muokattu: 31.05.12 - klo:15:12 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.05.12 - klo:15:18

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    • Tablettiohjaukseen perustuva räiskintä ei voi koskaan tarjota kunnollista split-screeniä.


    Eikös tuo nimenomaan olisi kätevää kun toinen pelaa ohjaimen ruudulta ja toinen telkkarilta, ei tule liian vahingossa kurkittua toisen tekemisiä? :V
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.05.12 - klo:20:04
    En edes jaksa toivoa, että Wii U tulisi multiplättäriosastolla pärjäämään, muuta kuin ehkä aluksi kun se saa sen hetken olla tehokkain (ja tämäkin iso kysymysmerkki). Sen jälkeen kilpailijat pamahtavat markkinoille ja Wii U tekee wiit; porskuttaa lähes yksinomaan Nintendon omien pelien avulla ja ehkä mahdollisesti joku satunnainen studio tekee yhden yksinoikeuden lähinnä kokeilumielessä, mutta se ei menesty joten ei jatka enää sitä linjaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.06.12 - klo:11:53
    Eikös tuo nimenomaan olisi kätevää kun toinen pelaa ohjaimen ruudulta ja toinen telkkarilta, ei tule liian vahingossa kurkittua toisen tekemisiä? :V
    Plus uusimman tiedon mukaan U:hun saa ainakin kaksi tablettia.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.06.17 - klo:00:45
    Alotin Metroid Other M:n alusta. Sillon 2010 pelasin sitä jonku 2h ja lopetin ku ei napannu, mutta nyt kun oon aikuisempi ja Metroidit tutumpia niin ajattelin kokeilla uudestaan.

    Pelasin yhdellä istumalla about samoille hilkuille mihin seitsemän vuotta sitten. Hirveesti cutsceneä ja kontrollit on vähän kuraiset, mutta kyllähän tää ihan kivalta läiskyttelyltä vaikuttaa.

    3/5 tähän mennessä.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.06.17 - klo:19:04
    Lukaisin tämän ketjun läpi muistellen menneitä ja huokailin, miten tätäkin peliä odotettiin niin innoissaan. Kaikki näytti niin hyvältä aivan julkaisun kynnykselle asti, kunnes ensimmäiset arvostelut ilmeistyivät nettiin. Tämä peli on yksi iso syy minkä takia uusista peleistä innostuminen on nykyään niin vaikeaa, näyttivät ne kuinka hyviltä tahansa.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.06.17 - klo:10:21
    Pelasin taas vähän eteenpäin, ja mielipiteeni 3/5:stä vahvistuu entisestään. Ja 3/5 on siis oikeasti keskitason arvosana.

    Pelissä on muutamia melko häiritseviä ongelmia (esimerkiksi search view -kohtaukset ja hankalat kuvakulmat), mutta se kuitenkin tuntuu Metroidilta ja sitä ei ärsytä pelata eteenpäin.

    Olen nyt pelannut Sector 1:n ensimmäisen kerran läpi ja siirtynyt seuraavalle alueelle, eli matkaa pelin loppuun mitä ilmeisimmin on vielä.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.06.17 - klo:00:17
    Pelin edetessä minusta on alkanut tuntua, että ikävät puolet korostuvat koko ajan entistä enemmän, kun taas uusia innovaatioita pelillä ei ole ollut enää hetkeen juurikaan tarjota. Koska Other M on kuulemma noin yhdeksän tunnin peli, arvioisin olevani nyt suurin piirtein puolivälissä tarinaa. Kontrollit bugaavat silloin tällöin, etenkin overblastia yrittäessä, ja hyppiminen tuntuu välillä todella epätarkalta. Muutamassakin kohtauksessa olen monta kertaa putkeen hypännyt ohi alustasta, koska kontrollit ovat huonot. Lisäksi 90 % pelin kerättävistä salaisuuksista on ohjustankkeja, joilla ei hirveästi ole käyttöä, kun pelissä on rajattomat ohjukset concentration-toiminnolla.

    3-/5
    Kirjattu
  • ::