Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Maahanmuuttajat

04.09.09 - klo:14:19

Nipa Poissa

• ._.
Mua sanottiin tänään koulussa ekaa kertaa elämässäni rasistiksi D:

Jotenkin tuntuu siltä että jos ei ole ehdottomasti sitä mieltä että ählämit ja neekerit ovat pelkästään mahtava asia Suomelle ja että niiltä voi oppia paljon niin heti on rasisti.
Kirjattu
  • ::
  • 04.09.09 - klo:15:19

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Joo, maahanmuuttokriittisyys on nykyään sama asia kuin kaksikymmentä vuotta sitten sosialismin ja Neuvostoliiton kritisoiminen. Jos sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan maahanmuutosta, niin on rasisti.

On mukavaa, että somaleita ja muita hiekkaneekereitä tulee Suomeen ryöstämään ja raiskaamaan, jotta heidät saadaan vankilaan ja vanginvartioille saadaan töitä! Työttömyys vähenee, kiitos maahanmuuttajien! On myös mukavaa, että koska heidän annetaan elää täällä kuin pellossa, niin suomalaiset pääsevät iltaisin kokeilemaan miten pärjäävät tappelussa kahtakymmentä somalia vastaan ja harjoittamaan itsepuolustustaitojaan!

Toivottavasti oli tarpeeksi positiiviseen sävyyn kirjoitettu, ettei minua leimata suinkaan rasistiksi :) Itse en näe itseäni rasistina vaan todennäköisyysmatemaatikkona. Jos tiedän, että pussissa A on 10 hyvänmakuista karkkia ja yksi pahan makuinen, ja pussissa B on hyvänmakuisia karkkeja kaksi ja pahanmakuisia yksi, otan satunnaisen karkin mieluummin pussista A. Tilastoihin ja muuhun viittaaminen on muuten ihan okei, mutta kun on kyse maahanmuuton kritisoinnista, niin ei jumalauta. Halutaanko, että Suomenkin meininki alkaa muistuttamaan Saksaa, Ranskaa ja Ruotsia?

Itse muuten sysäisin maahanmuuton ongelmat ennemminkin suomalaisen viranomaistyöskentelun ja budjetoinnin syyksi kuin maahanmuuttajien itsensä. Eiväthän ne maahanmuuttajatkaan mitää puhtaita puluja ole, mutta emme ole me suomalaisetkaan.
    Kirjattu
  • 04.09.09 - klo:20:39

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Mielestäni maahanmuuttajat ovat ongelma, ennen kuin saavat oleskeluluvan pitäisi osatapuhua suomi, lait, käytös normit etc.
    Muuten ei tule elämästä suomessa mitään, samoin tulisi muistaa että on vieraalla maaperällä eikä ruveta isottelemaan, tosin tämä on keino puollustatua ennokkoluuloja vastaan.

Itseäni en koe rasistiksi olen vain kriittinen maahanmuuttajia vastaan.
    Kirjattu
  • 04.09.09 - klo:21:13
    Mua sanottiin tänään koulussa ekaa kertaa elämässäni rasistiksi D:

Jotenkin tuntuu siltä että jos ei ole ehdottomasti sitä mieltä että ählämit ja neekerit ovat pelkästään mahtava asia Suomelle ja että niiltä voi oppia paljon niin heti on rasisti.
    Ihan syystä sua rasistiks sanottu, jos pidät noin idioottimaista kieltä hyväksyttävänä.
    Kirjattu
  • 04.09.09 - klo:21:44
    No se on kyllä totta, että kieltä heidän pitäisi osata. Mutta sen verran myötätuntoa kyllä annan, että olkoot vaan täällä. Meidän liikuntatunneillekin tuli muutama maahanmuuttaja, tiedä sitten mistäpäin, mutta englantia he tuntuvat parhaiten ymmärtävän. Mieluummin viettäisin liikuntani ilman heitä, mutta on tämäkin jollakin asteella ihan mielenkiintoista.
    Kirjattu
  • 04.09.09 - klo:23:12
    Niin, Nösse tarkoitti kyllä että ihan syystä Nipaa haukuttiin rasistiksi jos "ählämit" ja "neekerit" ovat hänen mielestään hyväksyttävää kieltä, eikä suinkaan sitä, että maahanmuuttajien pitäisi osata kieltä... Näin minä ainakin käsitin, voihan tietysti olla että vitsailitkin...
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:00:12

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:00:23

Kurathesis

Tubella oli sattumanvaraisena faktana "neekerinpusut ovat ruskeita" ku lueskelin tota keskustelua.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:14:07
    Suomi on sen verran pieni ja vaikeasti opittava kieli, etteivät maahanmuuttajat tietenkään sitä voi sujuvasti osata ennen tänne saapumista. Jos kaikilta tulijoilta vaadittaisiin suomen kielen taitoa, ei tänne pääsisi ketään.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:14:56

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Tubella oli sattumanvaraisena faktana "neekerinpusut ovat ruskeita" ku lueskelin tota keskustelua.
    Heh.

Mitä tuohon kieleen tulee, niin koen vain, että kielen opettamiseen ei käytetä tarpeeksi rahaa ja niin edelleen.

Kun Nösse sanoo että sanan neekeri käyttäminen tekee ihmisestä suoraan rasistin, niin en voisi olla enempää eri mieltä. Mielestäni on idiotismia, että jotain sanoja pidetään rasistisina. Ei muunkaanlaista ulkonäön perusteella lokerointia pidetä paheksuttavana, joten miksi sitten ihon värin mukaan lokeroinnin pitäisi olla väärin? Ilman lokerointia olemme kaikki vain samaa harmaata massaa. Ei vissiin saa puuttua toisen pituuteen, painoon tai hiusten väriinkään... Moi jätkät.

Tai no oikeastaan, jos kerran ulkoisiin piirteisiin perustuvan kutsumisen pitäisi olla väärin, niin ei saisi vissiin sukupuoleenkaan viitata. Eli moi kaikki ihmiset.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:15:14

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Eli moi kaikki ihmiset.

Todella loukkaavaa viitata eläinlajiin.

Ja maahanmuutto hommeleista sun muusta voi jatkaa muualla, ei täällä.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:15:34
    No mutta siis opetettaisi edes suomen kielen alkeet, kuten vaikka nämä minun liikkaryhmässäni olevat osaavat sijamuodotonta suomea (mikä minä olla jne.), joka siis on ihan tarpeeksi ymmärrettävää. Ja kyllä sen sitten oppii paremmaksi ajan myötä, en väitä että täydelliseksi asti sentään.

Ja maahanmuutto hommeleista sun muusta voi jatkaa muualla, ei täällä.

Jotenkin vain outoa, että kaksi ylläpitäjää on jo täällä asiasta keskustellut, sitten kolmas vasta tulee siirtämään keskustelua muualle. :o
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:15:41
    As you wish.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:15:55
    Kun Nösse sanoo että sanan neekeri käyttäminen tekee ihmisestä suoraan rasistin, niin en voisi olla enempää eri mieltä. Mielestäni on idiotismia, että jotain sanoja pidetään rasistisina.

En näe mitään syytä "neekeri"-sanan käyttämiselle. Yleisessä kielenkäytössä ihmisiä voi luokitella vaikka kansallisuuksien, ammattien tai sukupuolen mukaan. Jos ei keksi mitään muuta sanaa kuin "neekeri", on erittäin todennäköistä, että kyseisellä henkilöllä on jotain ulkomaalaisia vastaan.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:16:02

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Neekeri on sanana hauska ja mukava käyttää, toisin kuin väkisin väännettyä termiä tummaihoinen joka on niin kapulakieltä kuin olla voi. Jos Olimarilla on jokin kolmas vaihtoehto neekerille, olen pelkkänä korvana.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:16:04
    aletaa kutsuu kaikkii jotka viittaa ihmisii ihonväreil rasisteiks  *awesome* *awesome*
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:17:01

Nipa Poissa

• ._.
    Neekeri on sanana hauska ja mukava käyttää, toisin kuin väkisin väännettyä termiä tummaihoinen joka on niin kapulakieltä kuin olla voi.
    Jeps, eikä ählämillekään löydy muuta kunnollista synonyymiä kuin rättipää.

BTW, voisitte oikeesti miettiä ennen kuin siirrätte tuollasta yksittäistä viestiä uuden ketjun aloitukseen, joku ketjua myöhemmin lukemaan tullut voi saada sellasen käsityksen että mä tarkotuksella tuollasella alotusviestillä alan uutta ketjua tekemään...
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:17:03
    Minun mielestäni se jo on rasismia, että yritetään ylisuojella mustia, ählämejä ja muita rasismilta. Siis jos valkosta jätkää vedetään turpaan niin se on tappelu, jos mustaa jätkää vetää valkonen turpaan niin se on rasismia. WTF?
    Tasa-arvon pitää olla tasa-arvoista myös huonoissa asioissa.

Itse siis käytän sanoja neekeri, ählämi jne. aina välillä, mutta en mitenkään haukkumatarkoituksessa ja en ole muutenkaan rasistinen. Eräs tämänhetkisistä parhaista kamuistanikin on alunperin Senegalista.
    On vain helmpompi sanoa jollekin, kuka ei tunne tätä mun kamua, että se on tuo neekerijäbä tuolla, kuin että alkaa selittää että se on tuo poju tuolla jolla on tummanruskeat lyhyet kikkarahiukset yms. yms. yms.
    Päin naamaa tosin en yleensä kutsu ketään manneksi, ählämiksi, neekeriksi tai miksikään muuksikaan, sillä he voivat kokea sen loukkauksena, vaikken sitä tarkoittaisikaan.

Minusta sitäpaitsi tuon kielen osaaminen vaatimuksena olisi kohtuutonta, sillä kamunikin osasi suomea suhteellisen kankeasti vielä 7-luokan alussa, mutta nyt puhuu melkein yhtä hyvin kuin minäkin.
    Mutta kyllä juu suomea pitäisi kuitenkin sen verran maahanmuuttajien osata, että osaa edes joitakin simppeleitä keskusteluja hoitaa suomen kielellä.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:17:55
    Neekeri-sanaa on käytetty ennen vanhaan koulukirjoissakin. En tiedä aivan varmasti missä vaiheessa siitä tuli "ruma" sana, mutta nykyään se on ilmeisen rasistinen, aivan kuten ryssä.

Minä kyllä käytä neekeriä silloin kun paikalla ei ole tummaihoisia. Välillä tulee kyllä heitettyä läpää myös "afrosuomalaisista" tai jostain muusta yliampuvan poliittisesti korrektista termistä, tai pikemminkin niiden huvittavuudesta. Sanan rasistisuus ei muodostu sanasta itsestään, vaan sen käyttötavasta. "Vitun neekeri" ja "neekeri" eivät eroa toisistaan yhtään, kun ne sanoo "oikein" (tai siis väärin. Äh, tietyllä tavalla). "Neekeri" ja "tummaihoinen" ovat melkein sama juttu, ainoa ongelma on neekeriin liittyvät assosiaatiot.

Minulla ei ole mitään kaikkia neekereitä(/maahanmuuttajia) vastaan. Vain niitä jotka ryöstää ja raiskaa ja vie meidän työt ja lojuu täällä tekemättä mitään, sossun rahoilla. Tunnen pari maahanmuuttajaa ja maahanmuuttajien lapsia, jotka eivät eroa muusta populaatiosta muuten kuin nimen ja ihonvärin perusteella. Pari sellaista, jotka erottaa myös puheesta.

Kumma kun maahanmuuttajista puhuttaessa tulee mainittua vain neekerit ja ähläm sähmlämit. Tasa-arvon nimissä pitäisi olla huolissaan myös näistä italiaanoista, tai saksalaisista, taikka amerikkalaisista maahanmuuttajista. Kysehän ei ole pakolaisista.

Tähän meinasin heittää sieg heil 88-läppää, mutta tulkitsin sen hyvän maun vastaiseksi. Niinpä korvaan sen tällä: Ai maahanmuuttajia? Tulkaa vaan tänne, me olemme Suomessa kehittäneet vaihtoehtoisia energianlähteitä. Turhaa joku vesi- tai tuulivoima, me käytämme lihasvoimaa! Sieltä vaan afrikanneekeriä Olkiluodolle kuntopyörää polkemaan, niin saadaan halvalla sähköä.

[edit: Pilkku puuttui]
    « Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo:18:00 kirjoittanut Detonat »
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:13
    Neekeri on sanana hauska ja mukava käyttää, toisin kuin väkisin väännettyä termiä tummaihoinen joka on niin kapulakieltä kuin olla voi. Jos Olimarilla on jokin kolmas vaihtoehto neekerille, olen pelkkänä korvana.

Mikä tahansa muu kuin neekeri. Ihminen. En oikeasti älyä. Ennen muinoin sitä kyllä käytettiin ja laajalti, mutta nykyään se on rasistinen ilmaus. Vain jos nimitys ei haittaa itse kohteeksi joutuvia ihmisiä, niin minulla ei ole sitä mitään vastaan. Kaveripiirissä vissiin voinet kutsua toisia neekereiksi.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:30

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Vielä naurettavampaa on puhua maahanmuuttajista tai vierasperäisistä. Se, jos joku leimaa. Maahanmuuttaja on juuri Suomeen tullut. Neekeri voi olla vaikka kolmanen polven suomalainen.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:33
    Maahanmuuttajiahan he ovat kun muuttavat maahan :D. Neekeri on nykyisellään vain vanhanaikainen ja turha ilmaus, joka usein vielä koetaan rasistisena. Monet lehdet käyttävät tummaihoisista termiä "mustat", ja se on mielestäni tarpeen tullen ihan pätevä.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:36

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Kuulostaa tyhmältä.

Ulkonäön mukaan lokeroimisessa ei ole mitään pahaa, jos siitä ei tehdä pahaa asiaa.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:37

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Eikö mustat sanaa sitten mielletä mustalaiseksi?

Ja ei neekereille ole sen parempaa termiä kuin termiä kuin neekeri, soljuu ulos suustakin paremmin kuin esim. tummaihoinen.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:37
    Lainaus
    Ulkonäön mukaan lokeroimisessa ei ole mitään pahaa, jos siitä ei tehdä pahaa asiaa.
    "Neekeri" ei oikeastaan liity pelkästään ulkonäköön.

Eikö mustat sanaa sitten mielletä mustalaiseksi?

Ei?

Ja ei neekereille ole sen parempaa termiä kuin termiä kuin neekeri, soljuu ulos suustakin paremmin kuin esim. tummaihoinen.

Kaipa soljuu jos on koko ikänsä käyttänyt. Itse en.
    « Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo:18:39 kirjoittanut Olimar »
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:46

Tingle Poissa

• Paavo
    Mikä tahansa muu kuin neekeri. Ihminen.
    Joskus täytyy käyttää ihonväriin perustuvaa ilmaisua. Esimerkiksi silloin kun puhutaan tiettyyn ihmisryhmään kohdistuvasta rasismista.

Mielestäni varsin älytöntä keksiä yhtäkkiä ikivanhan sanan olevan yht'äkkiä rasistinen, vaikken voikaan siihen mitenkään puuttua mistä kukakin loukkaantuu. Sana tarkoittaa kuitenkin sitä mitä sitä käyttänyt henkilö sillä tarkoittaa, eikä sitä mitä sanakirja väittää.
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:49

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Asiat ratkaisevat, eivät niitä kuvaamaan luodut symbolit.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:18:53
    Joskus täytyy käyttää ihonväriin perustuvaa ilmaisua. Esimerkiksi silloin kun puhutaan tiettyyn ihmisryhmään kohdistuvasta rasismista.

Neekeri ei liity pelkästään ihonväriin.

Mielestäni varsin älytöntä keksiä yhtäkkiä ikivanhan sanan olevan yht'äkkiä rasistinen, vaikken voikaan siihen mitenkään puuttua mistä kukakin loukkaantuu. Sana tarkoittaa kuitenkin sitä mitä sitä käyttänyt henkilö sillä tarkoittaa, eikä sitä mitä sanakirja väittää.
    Ei sitä yhtäkkiä vain "keksitty", se on saanut rasistisen leiman kaikkien niiden vuosikymmenien aikana kun sitä on käytetty. Jälkimmäinen on toki totta. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että vaikka suvaitsevainen sanoisikin neekeri, se kuulostaa silti rasistiselta.

Jos neekeri-sanalta maagisesti lähtisi tämä rasistinen status pois, jokin muu sana tulisi kuitenkin tilalle. 
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:19:03

Tingle Poissa

• Paavo
    Ongelma ei ole siinä, että rasistisia sanoja on. Ongelmana on ei-rasististen ja ei-keinotekoisten sanojen puute.
    « Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo:19:05 kirjoittanut Tingle »
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:19:22
    Romanit, Relix, romanit.
    Kirjattu
  • 05.09.09 - klo:20:34

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Vai kenties mannet?
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:14:38

Nipa Poissa

• ._.
    Vilkaisinpa tuossa new yorkin kaupungin etsityimpien rikollisten listaa. Listalla oli yksi valkoinen nainen ja 41 enemmän tai vähemmän tummahkoa miestä. Monikulttuurisuus <3

Sellasta.
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:15:31

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Mitääon ongelmaa ole ollut ikinä tämän asian kanssa. Yläkoulunikin oli kait yksi suurimmista maahanmuuttaja-täyteläisistä oppilaitoksista suomessa ja juuh, niitä oli monta sataa siellä ja kaikista nopeaälyisimmät pääsivät valkonaamojen kanssa samalla luokalle.

Monet heistä sentään osaavat tehdä hemmetin hyvää kebabbia.
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:15:44
    @Nipa: Halla-aho "jee". Ja mikä onkaan sinun kantasi asiaan? Yritätkö kenties sarkastisesti todeta, että New Yorkissa ei olisi juurikaan rikollisuutta ilman tummahkoja miehiä? Mikä onkaan ajanut nämä miehet siihen yhteiskunnan pohjasakkaan, joka yleensä rikoksia suorittaa? Huomioi, etten sano rikoksien olevan oikeutettuja - jonkinlainen syyseuraussuhde voisi silti olla havaittavissa, ja ennaltaehkäisy olisi etevä toimenpide.
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:20:21

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    ööh. Juu! Suomessakin kannattaa katsella rikos tilastoja noin , miten sen nyt sanois, niinku "rotujen" kantilta.
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:21:07

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Ihmisillä ei ole rotuja...kaikki on samaa lajia, eri mantereilla/maissa vain kehittynyt eri piirteet.
    Kirjattu
  • 11.09.09 - klo:23:46

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Mut yks juttu mikä yläkoulus toi kinaa valkonaamojen ja maahanmuuttajien välille oli kyl toi, että ne sai niin suuret tuet ym valtiolta, että niillä oli jostain Jim & Jillistä ostetut 100e hupparit ja muut kuteet päällä, jotain älypuhelimia ym...
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:01:19

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
    Muistan kuulleeni notta neekeri sai negatiivisen merkityksensä englannin niggeristä.

Ei mulla muuta.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:03:25

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Joo, eihän neekeri alunperin ole ollut ensinkään rasistinen sana. Englanninkielen vastine kyseiselle sanalle ei suinkaan ole "nigger" vaan "negro" eli siis tummaihoinen ihminen. Mut ilmeisesti lähinnä niggerin takia neekeristäkin on muotoutunut rasistinen ja loukkaava sana, joten ainakin itse pyrin käyttämään sitä mahdollisimman vähän, jos ollenkaan.

En sitten kyllä käsitä, miten "tummaihoinen" olisi jotenkin typerä tai kapulakielinen ilmaus, mutta kukin tavallaan. Huomattavasti helpommin se minulta tulee suusta kuin "neekeri".
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:09:11

Tingle Poissa

• Paavo
    Ihmisillä ei ole rotuja...kaikki on samaa lajia, eri mantereilla/maissa vain kehittynyt eri piirteet.
    = Ihmisellä, kuten monilla muillakin eliöillä on rotunsa: nekropidit, mongolidit ja europidit. Rodut ovat tietyn lajin alakäsitteitä. Se ei silti tarkoita että sillä pitäisi olla minkäänlaista merkitystä mihinkään.
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:10:34

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Joo, eihän neekeri alunperin ole ollut ensinkään rasistinen sana. Englanninkielen vastine kyseiselle sanalle ei suinkaan ole "nigger" vaan "negro" eli siis tummaihoinen ihminen.
    Siitä tulee kyllä yllättävänkin rasistinen jos kaappaajat ja orjuuttajat käyttävät sitä tarpeeksi.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:11:34

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Minä kirjoitin tästä aiheesta hyvän esseen joskus ylä asteella. Löytäisinköhän vihon jostain, niin laittaisn tänne. Tosiaan Sana neekeri tulee sanasta negro ei nigger. Nigger vastaa sanaa nekru. Mielestäni Neekeri on helpompi sana kuin tummaihoinen, ensinnäkin koska neekeriä on käytetty tosi kauan ennen mun syntymääkin ja se soljuu ulos suusta toisin kuin tummaihoinen, joka on keksimällä keksitty synonyymi! Ja sitten tieto isku! kumpi on korrektimpi romani vai mustalainen? Siis ilmaisuna.
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:18:31
    Siis käyttäväthän nää 'känstaräppäritkin' aina sanaa 'nigga' ihan ongelmitta, vaikka vihaavatkin rasisteja.

En mä ymmärrä miten se on muka niin rasistista.
    Toisaalta kyllä mä yleensä käytän sanaa 'musta'. Se tulee ihan luonnostaan ja ei ole rasistinen. Tosin jos tiedän henkilön nimen niin käytän aina sitä hänestä puhuttaessa. :D
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:19:38
    Se ei ole rasistista, jos neekeri sanoo neekeriä neekeriksi.

Niin, ja se juttu, että nigga(h) on eri juttu. BTW, kuis panee, valkoneekerit? (Wazzup mah whiteniggas?)
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:21:10

pandem Poissa

• aika lol
    Kirjattu
  • 12.09.09 - klo:21:42

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Ei perskule! Tonne pari swatin gatlingunia ja äijä kumoon vaan.
    Kirjattu
  • 25.09.09 - klo:16:03

Nipa Poissa

• ._.
    Kyllä mä lasken länsimaalaiset ja vaikka somalit omiksi "roduikseen". Somalit ovat tunnetusti tummempia, niitten älykkyysosamäärä on keskimäärin paljon matalampi kuin länsimaalaisilla yms. Koirillakinhan on rotuja ja ne eroavat toisistaan pääosin ulkonäkönsä osin mutta on niillä myös muitakin ominaisuuksia, joillain on parempi hajuaisti kuin toisilla, toiset ovat perusluonteeltaan erakkomaisempia ja toiset taas seurallisempia...

Pitkä mutta tyhjentävä teksti.
    Kirjattu
  • 25.09.09 - klo:16:17
    Toisin kuin koirilla, meillä on moraalikäsitys. Jos jollakulla ei ole, tuskin annamme itsemme vajota samalle tasolle.
    Kirjattu
  • 25.09.09 - klo:16:36

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Kyllä niillä, meillä, on rodut. En vertaa koiriin muutta teoriassa...
    Kirjattu
  • 25.09.09 - klo:17:22
    ...niitten älykkyysosamäärä on keskimäärin paljon matalampi kuin länsimaalaisilla...

Tuolla ei ole mitään tekemistä rodun kanssa. Alhainen ÄO ei johdu geneettisistä syistä, vaan yksinkertaisesti siitä, että koulutuksen taso on siellä selvästi alhaisempi kun länsimaissa.
    « Viimeksi muokattu: 25.09.09 - klo:17:23 kirjoittanut Chilly^ »
    Kirjattu