Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Foorumin palauteketju ja ylläpidon tiedotukset

17.01.17 - klo:22:33

Tingle Poissa

• Paavo
    • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
    • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
    • Steam ID: Paavomies
    • Academic Nintendo Club RY
Hyvä tuo Switchi-esine logo kaiffari.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 17.01.17 - klo:22:39
    Kirjattu
  • 23.01.17 - klo:17:25

Turjake Paikalla

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Voiko joku plz bannata Coconuutin tai antaa sille jonkun muun rangaistuksen? Syy: Se spoilasi mulle RE7.

Edit: Kiitos Relix!
    « Viimeksi muokattu: 23.01.17 - klo:20:29 kirjoittanut Turjake »
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 06.04.17 - klo:13:20
    Ajattelin tehdä Resetille vähän faceliftiä 10v-juhlavuoden kunniaksi. Onko jotain erityisiä toiveita?
    Kirjattu
  • 21.04.17 - klo:21:45
    Tilt-uutiset on nyt suodatettu pois sivupalkin uutisista onnistuneesti.

Kertokaa toki, jos jokin toinenkin uutislähde häiritsee.
    Kirjattu
  • 27.04.17 - klo:17:51

Tingle Poissa

• Paavo
    Varmaan 10 vuotta ollut juttua Media/TV/Leffat/kirjat/Animu/musiikki/sarjis/kulttuuri -alueesta. Olisiko viimein sen aika?
    « Viimeksi muokattu: 27.04.17 - klo:17:52 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:15:58

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
      • Nintendo Network ID: Maunomies
      • 3DS-ystäväkoodi: 4167-5794-9706
    Viimeisimmät viestit foorumille ovat kaikki kovin pahantahtoisia. En tykkää. :(

Edit: pystyisikö "on paskaa" -fraasin ilmiselvimpine kiertoilmaisuineen filtteröimään vaikkapa muotoon "on parasta huumetta" tai "on elämäni tarkoitus"?
    « Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:16:12 kirjoittanut Mauno »
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:17:40
    Onhan se teknisesti mahdollista, mutta lähtökohtaisesti emme ole halunneet muuttaa viestien sisältöä sensuurinomaisesti. Eri asia on toki muuttaa sävyä esimerkiksi muotoon "on kakkaa" tai "on kurjaa", mutta en nyt näe tähänkään erityistä tarvetta, kunhan keskustelu ei mene väkivaltaiseksi.
    « Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:17:51 kirjoittanut Osireon »
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:17:51

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Itse ehdotan, että kaikki positiiviset ja hyväntahtoiset viestit poistettaisiin tai muutettaisiin toisenlaisiksi, koska nykymuodossaan ne ärsyttävät minua.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:18:26

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    Mikä tahansa sananvaihdos kävisi hyvin, kunhan ei tarvitsisi nähdä tuota x on paskaa -fraasia enää. Siinä tiivistyy katkeroituneen nörtin mielenmaisema jota yksinkertaisesti vihaan. Se ei ole enää vain epärakentavasti muotoiltu mielipide vaan iloton meemi joka laskee tosikoiden mielialaa. En todellakaan haluaisi mitään sensuuria, koska filtterien puute on Resetille ilman muuta ylpeyden asia. Mielipiteensä voi ilmaista muillakin sanoin.

Olen mielestäni panostanut tähän foorumiin, viestihistoriaakin selatessa tulee aina hyvä mieli ja täällä on hyviä kavereita joiden kanssa miittailisin, pelaisin ja vaihtaisin mielipiteitä hamaan tulevaisuuteen, mutta jotenkin osaan välillä pahoittaa mieleni teidän kyynisestä ja näköalattomasta meiningistä. Harrastan internetissä ahkeraa konmarittamista enkä halua käyttää aikaani asioihin joilla on annettavana enimmäkseen mielipahaa.

Edit: Elämä on paskaa on muuten varmaan pahin triggerini. Sankaroitukaa pois.
    « Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:18:41 kirjoittanut Mauno »
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:18:45

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Luulin, et elämä on paskaa on vaan meemi.

Jos mun elämä ois oikeasti paskaa, niin varmaan avautuisin siitä muuallakin kuin Internetissä, jotta elämäni ei olisi niin kurjaa.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:18:49

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    Luulin, et elämä on paskaa on vaan meemi.
    Se on meemi, täysin iloton ja tyhjä sellainen. Tai onhan siinä se sisältö että meemuilijalla ei selkeästikään ole mitään kunnioitusta elämää kohtaan.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:19:38

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Hieno johtopäätös. Minusta tuntuu, että näet asiat ehkä hieman eri tavalla kuin kyseisen fraasin hokijat. Ihmeellistä mielensäpahoittamista asioista, joita kukaan ei edes ole sanonut.

Minusta on hiukan kapeakatseista suhtautua kyyniseen mielenmaisemaan kuin se olisi näköalaton ja siten vähemmän arvokas kuin positiivinen elämänasenne. Kyllä minuakin ärsyttävät monet asiat, mutta en silti koe asiakseni puuttua ihmisten keskustelutapoihin.

Elämä on paskaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:20:58

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    Hieno johtopäätös. Minusta tuntuu, että näet asiat ehkä hieman eri tavalla kuin kyseisen fraasin hokijat. Ihmeellistä mielensäpahoittamista asioista, joita kukaan ei edes ole sanonut.

Minusta on hiukan kapeakatseista suhtautua kyyniseen mielenmaisemaan kuin se olisi näköalaton ja siten vähemmän arvokas kuin positiivinen elämänasenne. Kyllä minuakin ärsyttävät monet asiat, mutta en silti koe asiakseni puuttua ihmisten keskustelutapoihin.

Elämä on paskaa.
    Miksi tahallasi provosoit sarkasmilla ja lisäksi toistamalla hokemaasi ihan lämpimikseen? Kertoisit minulle palikalle miten te näette "x on paskaa" -fraasin merkityksen ja arvon keskustelussa? Minä näkisin juurikin että sanotte että asia x on paskaa vaikka hädin tuskin tarkoitatte sitä.

Jos ette pidä elämää arvossa kuolkaa pois tai tehkää asialle jotain. Minusta on hyvin näköalatonta todeta että nintendo, anime ja elämä se on paskaa aina voon. Ja samat valitukset toistuu uudestaan ja uudestaan. En minä jaksa tuota samaa tyhjänpäiväistä marinaa lukea kerta toisensa jälkeen ja siksi poistuin ircistäkin.
    « Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:21:01 kirjoittanut Mauno »
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:21:01
    Olen itsekin joskus sanonut olevani samaa mieltä kuin Mauno (siis että Resetissä itää pelkästään negatiivisuus) ja saanut haukut niskaani. En enää pysty useinkaan samaistumaan resettiläisiin, mutta koen että minulla on tietynlaisia velvollisuuksia tätä yhteisöä kohtaan, vaikka se ei enää minulle takaisinpäin paljon annakaan.

Toivoisin, että Resetti voisi olla positiivisempi paikka silloin kun ei ole edes mitään syytä olla negatiivinen.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:22:14

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    En ymmärrä miten yksi fraasi voi ärsyttää noin paljon. Siis elämä on paskaa pitäisi kieltää koska sinä rakennat siitä mielessäsi kuvan katkeroituneesta nörtistä joka ei  kunnioita elämää ja sitten ärsyynnyt omasta mielikuvastasi.

Kuten sanoin, kyllä minuakin turhauttavat tietyt hokemat, mutta en näe asiakseni puuttua ihmisten keskusteluihin näin aggressiivisesti. Suvaitsen erilaisia ihmisiä ja erilaisia näkökulmia. *_*

Ja en edelleenkään ymmärrä, miten positiivinen asenne on jotenkin rakentavampi ja tervetulleempi? Siis pitäisi esittää olevansa iloinen siksi, että muille tulee paha mieli negatiivisuudesta? Voi jummijammi.

Lainaus
    Jos ette pidä elämää arvossa kuolkaa pois tai tehkää asialle jotain.

Kiitos, taidanpa kokeilla ensimmäistä. Mukavaa, että Resetissä on sentään vielä positiivisuutta viljeleviä ihmisiä. :)
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:22:21

Kaima Paasonen Poissa

• Moi kaikki olen Heikki enempää en kerro.
    Jos ette pidä elämää arvossa kuolkaa pois

On kovin huvittavaa, että tuollaisia paiskoen naama vakavana yrität samalla kitkeä "x on paskaa" -fraasia.
    Painokas aamen.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:23:11

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    Jos ette pidä elämää arvossa kuolkaa pois
    On kovin huvittavaa, että tuollaisia paiskoen naama vakavana yrität samalla kitkeä "x on paskaa" -fraasia.
    Koska elämä ja kuolema on tasan niin vakavia asioita että niistä voi selkeästi meemeillä tarkoittamatta mitä sanoo. Tietenkään en halua että kukaan vetäisi itsensä naruun.

Tämä keskustelu kovasti suunnataan nyt minuun ja siihen miten ihmeessä minä voin arvottaa jotakin käytöstä paremmaksi kuin toista vain yleisten käytösnormien ja kohteliaisuuden perusteella.

Siis miksi tehdä tai sietää vapaa-ajallaan jotain mikä ei ole kivaa etenkään silloin kun siitä ei hyödy mitään. Olen ainakin yrittänyt puhua asioista enkä hyökätä aggressiivisesti kenenkään kimppuun. En myöskään ole yrittänyt kieltää kyynistä elämän asennetta vaikken siitä pidäkään, mutta kun tuon fraasin on lukenut satoja kertoja niin eikö sitä voitaisi edes muuttaa toiseen muotoon. En ole moraalipoliisi vaan haluan parantaa omaa viihtyvyyttäni foorumilla.

Niin en tiedä. Foorumilla pystyy valitsemaan irciä paremmin mitä lukee, mutta minusta minulla on foorumin palvelinkustannuksiin ja aktiivisuuteen osallistuvana oikeus tehdä järkeviä parannusehdotuksia, jotta minä voisin (ja tuurillansa joku muukin) nauttia foorumista enemmän. Minusta "x on paskaa" on perustelematon mielipide ja foorumin ilmapiiriä huonontava meemi, josta haluaisin mielelläni päästä eroon. Vaihtoehto on yksinkertaisesti sietää tuota minua harmittavaa käytöstä tai suksia täältäkin pois. Sietokyky minulta loppui jossain vaiheessa viime talvena.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:23:33

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Minun viihtyvyytenikin paranisi, jos täällä ei keskusteltaisi joistain asioista. Siis voisinhan minä samalla logiikalla pyytää anime-ketjun sulkemista, koska en halua lukea animesta Resetissä. En silti koe, että olisi minun asiani ohjailla muiden keskustelujen sisältöä tämän takia. En minä irl:kään mene julkisissa tiloissa sanomaan ihmisille, että voisitteko olla hieman vähemmän ärsyttäviä ja puhua vain asioista, joista minä haluan kuulla.

Mutta toki olet vapaa ilmaisemaan asioista, jotka ärsyttävät. En vain ymmärrä miksi ylläpidon pitäisi puuttua tähän, kun mitään sääntöjä ei selvästikään rikota.

Ja totta kai keskustelu suunnataan sinuun, kun itse aloit näistä asioista valittaa.

E: En myöskään ynmärrä miten x on paskaa -fraasit tai kyyninen elämänasenne ovat epäkohteliaita tai yleisten käytösnormien vastaisia.
    « Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:23:43 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:03
    Ymmärrän Maunon maunon murheet ja mielestäni on ihan asiallista huomauttaa, jos ei ole tyytyväinen keskustelun tasoon. En itse tosin näe juuri ongelmaa itse fraaseissa vaan lähinnä vain niitä sisältävien viestien informaatiomäärässä.

Oma "pelit on paskaa" letkautukseni tosin oli oikeastikin katkeroituneen nörtin iloton mielipide ja tarkoitin sitä. Tarkoituksenani oli naputtaa tekstiseinää, mutta vartin sanoja pyöriteltyäni lopetin leikin sikseen päätettyäni, että ehkä kyseinen ketju ei ole oikea paikka kyseiselle viestille. Päätin kuitenkin lähettää edes jotain, koska Resetti nyt on muutenkin aika hiljainen ja aivan liian moni viestini päätyy backspacen uhriksi ennen lähettämistä. Jäljelle jäi paskaan meemihuumorimuotoon väännetty viestin ydinajatus koska huumori on paras defenssimekanismi. Tiedän, ettei se tuonut keskusteluun juuri mitään lisäarvoa. Joten kyllä, olen samaa mieltä, että samanlaiset viestit olisi ehkä parempi jättää lähettämättä.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:06

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    Toki on olemassa sääntö välttää muutaman sanan viestejä, mutta toisaalta eihän sitä sovelleta täällä mitenkään. Lienee vähän turha selittää että perusolettama foorumilla on että ihmiset kontribuoivat ketjuun aiheeseen liittyvän ja sitä täydentävän viestin. Se että elämä on paskaa ei liity mitenkään aiheeseen GOTY 2017. Perustelemattoman ja töykeän viestin lisäarvo ketjulle on hyvin pieni. Esimerkiksi jos henkilöt A ja B keskustelevat animesta ja C ilmoittaa että anime on paskaa, tiedolla on hyvin pieni informaatioarvo eikä se viihdytä juuri ketään.

Kuten totesin aiemmin, olen ainakin yrittänyt panostaa viesteihini että niillä olisi lisäarvonsa ketjulle, muille käyttäjille ja itselleni. Animeketjussahan on aika asiallinen ja joskus jopa keskusteleva meininki harvinaisia huuteluita lukuunottamatta.

Jos saan kysyä niin käsi ylös jos jotakuta viihdyttää "x on paskaa" -meemuilu. Jos kysymys olisi että kenen mielestä käyttäjällä pitää olla oikeus tokaista että "x on paskaa" niin käsiä noussee huomattavasti enemmän ellei varma enemmistö. Siksi tämä korjausfiltteri-idea jää luultavasti ajatuksen tasolle, mutta toivon että voitaisiin käyttää monipuolisempia ja asiallisempia sanankäänteitä ja myös perustella mielipiteitään.
    « Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:00:10 kirjoittanut Mauno »
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:31

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Selvä homma. En tosin vieläkään näe miten x on paskaa -fraasi on töykeä. Töykeämpää minusta on esimerkiksi kehottaa omasta mielestään ärsyttävällä tavalla ajattelevia ihmisiä tappamaan itsensä.

Mutta tulevaisuudessa voin toki aika ajoin pysähtyä miettimään ennen viestin lähettämistä, että pahoittaakohan joku tästä nyt mielensä.

(Editoin viestiä, että sillä olisi jotain keskustelyäuarvoa)
    « Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:00:36 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:34
    Itseä noissa viesteissä risoo mitätön informaatioarvo, ja pohdin usein pitäisikö poistaa vai ei*. Lyhyt viesti ei ole huono, jos se lisää keskusteluun jotain.

EDIT: *Mutta, kun niitä viestejä ei muutenkaan ole niin paljoa.

Hyvä avaus Mauno, vaikken ehkä ihan samaa mieltä kaikesta ole. Pelkkä perustelematon "olen eri mieltä" riippumatta asenteesta on harvoin hyödyllinen.
    « Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:02:46 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:01:03
    Enpä sinänsä ihmettele ettei tänne hirveän syväluotaavia viestejä jaksa kirjoittaa kun ei niistä juuri koskaan mitään keskustelua ainakaan forkalla synny ja irkinkin spämmääjien lukumäärä alkaa vähän olla mitä on.

Itseäni kyllä edelleen resetissä parista edellisestä poiketen viehättää ettei täällä ole tarpeen olla tekopirteä ja ajoittain vähän anime on paskaa onelinereitä paremmin tehdyt skenen jutut ovat ihan hyviä. Muu sosiaalinen media on sitä yhtä saatanan sisällötöntä kissakuvaa, glitteriä ja pöhinää. Ja olen niin normo etten jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan.
    -
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:00:22

Tingle Poissa

• Paavo
    Mitä tämä negatiivisuus siis tarkalleen ottaen sisältää? Vanhojen meemien pakotuksen lisäksi siis. Vai pitääkö olla vaan tyytyväinen, kun WiiU:n Mario ei täytäkään odotuksia?

*edit*
    Itseä noissa viesteissä risoo mitätön informaatioarvo, ja pohdin usein pitäisikö poistaa vai ei*. Lyhyt viesti ei ole huono, jos se lisää keskusteluun jotain.

EDIT: *Mutta, kun niitä viestejä ei muutenkaan ole niin paljoa.

Hyvä avaus Mauno, vaikken ehkä ihan samaa mieltä kaikesta ole. Pelkkä perustelematon "olen eri mieltä" riippumatta asenteesta on harvoin hyödyllinen.
    Kyllä ne sisällöttämätkin viestit ja huono huumori kuuluvat minusta osaksi keskustelua. Liiallinen itsesensuuri johtaa vain kirjoittelumotivaation supistumiseen. Itse olen tietoisesti alkanut kirjoittaa huonompia viestejä, jotta saan ne nopeasti sinnepäin väsättyä, heittää forkalle ja siirtyä elämässä eteenpäin.

Jos Detonat on eri mieltä kanssani Pantsupeli 13:n GOTY-statuksesta, lukisin tästä mielelläni. Vaikka viesti olisi pelkkä perustelematon "olen eri mieltä".
    « Viimeksi muokattu: 02.07.17 - klo:01:21 kirjoittanut Tingle »
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:04:06
    Huumori on sisältöä. En sen sijaan näe saman vitsin jatkuvaa toistamista kuitenkaan tällaisena. Sen sijaan tilanteeseen edes jollain tavalla sopiva onelinerkin on merkityksellistä sisältöä. Itsekin pyrin kirjoittamaan huonompia viestejä. En juurikaan siksi, että kirjoittaisin enemmän, vaan siksi, että en vaan jaksa miettiä jokaista viestiä aivan loppuun asti, ja näin kirjoittamiseen menee vähän vähemmän aikaa kuin pitkän viestin loppuun asti miettimiseen. Liikaa ei kannata itseään sensuroida. Toisaalta kaikki on tilannesidonnaista.
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:09:28

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    En tiedä välittyikö mun avautumisista riittävän hyvin että ongelmahan minulla on vain "elämä/anime/videopelit/kaikki on paskaa" hokeman kanssa.
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:14:20
    Myös silloin, jos sen heittää vaan jonkun pidemmän vuodatuksen loppuun? Sitten en ymmärrä yhtään.
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:15:03

Mauno Poissa

• Immen avaaminen
    Myös silloin, jos sen heittää vaan jonkun pidemmän vuodatuksen loppuun? Sitten en ymmärrä yhtään.
    Enimmäkseenhän nuo lienee olleet irrallisia huuteluita. En muista yksittäistä keissiä jossa joku olisi käyttänyt fraasia avautumisen loppukaneetiksi - varmaan sellaisiakin on joten ehkä niillä on silloin järkevä virkansa eivätkä ne myöskään jää mieleen tökeröinä loukkauksina järkevää argumentaatiota kohtaan.

Tämä keissi voisi olla osaltani tässä. Olen avautunut sanottavani ja ehkä muutosta tapahtuu asenteiden tasolla, todennäköisesti ei sikäli kun kulunut "x on paskaa" -meemi ei herätä yleisesti juurikaan pahennusta. Kaiken päälle tein itsestäni selkeästi jonkin idiootin Tapzan silmissä.

Olin varmaan fiksumpi 2014 kun en yrittänyt tehdä asialle mitään.
    Tämä foorumi on paskaa. Kiitos.
    Kirjattu