Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Foorumin palauteketju ja ylläpidon tiedotukset

30.06.17 - klo:19:38

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
    • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
    • Steam ID: Thapzaa
Hieno johtopäätös. Minusta tuntuu, että näet asiat ehkä hieman eri tavalla kuin kyseisen fraasin hokijat. Ihmeellistä mielensäpahoittamista asioista, joita kukaan ei edes ole sanonut.

Minusta on hiukan kapeakatseista suhtautua kyyniseen mielenmaisemaan kuin se olisi näköalaton ja siten vähemmän arvokas kuin positiivinen elämänasenne. Kyllä minuakin ärsyttävät monet asiat, mutta en silti koe asiakseni puuttua ihmisten keskustelutapoihin.

Elämä on paskaa.
Lasken pääomaa.
Kirjattu
  • ::
  • 30.06.17 - klo:21:01
    Olen itsekin joskus sanonut olevani samaa mieltä kuin Mauno (siis että Resetissä itää pelkästään negatiivisuus) ja saanut haukut niskaani. En enää pysty useinkaan samaistumaan resettiläisiin, mutta koen että minulla on tietynlaisia velvollisuuksia tätä yhteisöä kohtaan, vaikka se ei enää minulle takaisinpäin paljon annakaan.

Toivoisin, että Resetti voisi olla positiivisempi paikka silloin kun ei ole edes mitään syytä olla negatiivinen.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:22:14

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    En ymmärrä miten yksi fraasi voi ärsyttää noin paljon. Siis elämä on paskaa pitäisi kieltää koska sinä rakennat siitä mielessäsi kuvan katkeroituneesta nörtistä joka ei  kunnioita elämää ja sitten ärsyynnyt omasta mielikuvastasi.

Kuten sanoin, kyllä minuakin turhauttavat tietyt hokemat, mutta en näe asiakseni puuttua ihmisten keskusteluihin näin aggressiivisesti. Suvaitsen erilaisia ihmisiä ja erilaisia näkökulmia. *_*

Ja en edelleenkään ymmärrä, miten positiivinen asenne on jotenkin rakentavampi ja tervetulleempi? Siis pitäisi esittää olevansa iloinen siksi, että muille tulee paha mieli negatiivisuudesta? Voi jummijammi.

Lainaus
    Jos ette pidä elämää arvossa kuolkaa pois tai tehkää asialle jotain.

Kiitos, taidanpa kokeilla ensimmäistä. Mukavaa, että Resetissä on sentään vielä positiivisuutta viljeleviä ihmisiä. :)
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:22:21

Kaima Paasonen Poissa

• Moi kaikki olen Heikki enempää en kerro.
    Jos ette pidä elämää arvossa kuolkaa pois

On kovin huvittavaa, että tuollaisia paiskoen naama vakavana yrität samalla kitkeä "x on paskaa" -fraasia.
    Painokas aamen.
    Kirjattu
  • 30.06.17 - klo:23:33

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Minun viihtyvyytenikin paranisi, jos täällä ei keskusteltaisi joistain asioista. Siis voisinhan minä samalla logiikalla pyytää anime-ketjun sulkemista, koska en halua lukea animesta Resetissä. En silti koe, että olisi minun asiani ohjailla muiden keskustelujen sisältöä tämän takia. En minä irl:kään mene julkisissa tiloissa sanomaan ihmisille, että voisitteko olla hieman vähemmän ärsyttäviä ja puhua vain asioista, joista minä haluan kuulla.

Mutta toki olet vapaa ilmaisemaan asioista, jotka ärsyttävät. En vain ymmärrä miksi ylläpidon pitäisi puuttua tähän, kun mitään sääntöjä ei selvästikään rikota.

Ja totta kai keskustelu suunnataan sinuun, kun itse aloit näistä asioista valittaa.

E: En myöskään ynmärrä miten x on paskaa -fraasit tai kyyninen elämänasenne ovat epäkohteliaita tai yleisten käytösnormien vastaisia.
    « Viimeksi muokattu: 30.06.17 - klo:23:43 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:03
    Ymmärrän Maunon maunon murheet ja mielestäni on ihan asiallista huomauttaa, jos ei ole tyytyväinen keskustelun tasoon. En itse tosin näe juuri ongelmaa itse fraaseissa vaan lähinnä vain niitä sisältävien viestien informaatiomäärässä.

Oma "pelit on paskaa" letkautukseni tosin oli oikeastikin katkeroituneen nörtin iloton mielipide ja tarkoitin sitä. Tarkoituksenani oli naputtaa tekstiseinää, mutta vartin sanoja pyöriteltyäni lopetin leikin sikseen päätettyäni, että ehkä kyseinen ketju ei ole oikea paikka kyseiselle viestille. Päätin kuitenkin lähettää edes jotain, koska Resetti nyt on muutenkin aika hiljainen ja aivan liian moni viestini päätyy backspacen uhriksi ennen lähettämistä. Jäljelle jäi paskaan meemihuumorimuotoon väännetty viestin ydinajatus koska huumori on paras defenssimekanismi. Tiedän, ettei se tuonut keskusteluun juuri mitään lisäarvoa. Joten kyllä, olen samaa mieltä, että samanlaiset viestit olisi ehkä parempi jättää lähettämättä.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:31

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Selvä homma. En tosin vieläkään näe miten x on paskaa -fraasi on töykeä. Töykeämpää minusta on esimerkiksi kehottaa omasta mielestään ärsyttävällä tavalla ajattelevia ihmisiä tappamaan itsensä.

Mutta tulevaisuudessa voin toki aika ajoin pysähtyä miettimään ennen viestin lähettämistä, että pahoittaakohan joku tästä nyt mielensä.

(Editoin viestiä, että sillä olisi jotain keskustelyäuarvoa)
    « Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:00:36 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:00:34
    Itseä noissa viesteissä risoo mitätön informaatioarvo, ja pohdin usein pitäisikö poistaa vai ei*. Lyhyt viesti ei ole huono, jos se lisää keskusteluun jotain.

EDIT: *Mutta, kun niitä viestejä ei muutenkaan ole niin paljoa.

Hyvä avaus Mauno, vaikken ehkä ihan samaa mieltä kaikesta ole. Pelkkä perustelematon "olen eri mieltä" riippumatta asenteesta on harvoin hyödyllinen.
    « Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:02:46 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 01.07.17 - klo:01:03
    Enpä sinänsä ihmettele ettei tänne hirveän syväluotaavia viestejä jaksa kirjoittaa kun ei niistä juuri koskaan mitään keskustelua ainakaan forkalla synny ja irkinkin spämmääjien lukumäärä alkaa vähän olla mitä on.

Itseäni kyllä edelleen resetissä parista edellisestä poiketen viehättää ettei täällä ole tarpeen olla tekopirteä ja ajoittain vähän anime on paskaa onelinereitä paremmin tehdyt skenen jutut ovat ihan hyviä. Muu sosiaalinen media on sitä yhtä saatanan sisällötöntä kissakuvaa, glitteriä ja pöhinää. Ja olen niin normo etten jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan.
    -
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:00:22

Tingle Poissa

• Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Mitä tämä negatiivisuus siis tarkalleen ottaen sisältää? Vanhojen meemien pakotuksen lisäksi siis. Vai pitääkö olla vaan tyytyväinen, kun WiiU:n Mario ei täytäkään odotuksia?

*edit*
    Itseä noissa viesteissä risoo mitätön informaatioarvo, ja pohdin usein pitäisikö poistaa vai ei*. Lyhyt viesti ei ole huono, jos se lisää keskusteluun jotain.

EDIT: *Mutta, kun niitä viestejä ei muutenkaan ole niin paljoa.

Hyvä avaus Mauno, vaikken ehkä ihan samaa mieltä kaikesta ole. Pelkkä perustelematon "olen eri mieltä" riippumatta asenteesta on harvoin hyödyllinen.
    Kyllä ne sisällöttämätkin viestit ja huono huumori kuuluvat minusta osaksi keskustelua. Liiallinen itsesensuuri johtaa vain kirjoittelumotivaation supistumiseen. Itse olen tietoisesti alkanut kirjoittaa huonompia viestejä, jotta saan ne nopeasti sinnepäin väsättyä, heittää forkalle ja siirtyä elämässä eteenpäin.

Jos Detonat on eri mieltä kanssani Pantsupeli 13:n GOTY-statuksesta, lukisin tästä mielelläni. Vaikka viesti olisi pelkkä perustelematon "olen eri mieltä".
    « Viimeksi muokattu: 02.07.17 - klo:01:21 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:04:06
    Huumori on sisältöä. En sen sijaan näe saman vitsin jatkuvaa toistamista kuitenkaan tällaisena. Sen sijaan tilanteeseen edes jollain tavalla sopiva onelinerkin on merkityksellistä sisältöä. Itsekin pyrin kirjoittamaan huonompia viestejä. En juurikaan siksi, että kirjoittaisin enemmän, vaan siksi, että en vaan jaksa miettiä jokaista viestiä aivan loppuun asti, ja näin kirjoittamiseen menee vähän vähemmän aikaa kuin pitkän viestin loppuun asti miettimiseen. Liikaa ei kannata itseään sensuroida. Toisaalta kaikki on tilannesidonnaista.
    Kirjattu
  • 02.07.17 - klo:14:20
    Myös silloin, jos sen heittää vaan jonkun pidemmän vuodatuksen loppuun? Sitten en ymmärrä yhtään.
    Kirjattu
  • 03.09.17 - klo:21:16

Tingle Poissa

• Paavo
    Hei.

Liityin Resettiin, sillä tämä vaikutti hyvältä foorumilta videopeleistä keskustelemiselle. Aloitin aiheen "Valitse hahmot seuraavaan Mario Partyyn." jossa foorumin käyttäjät voisivat jakaa mielipiteensä seuraavan Mario Partyn hahmovalikoimasta. Aihe on tärkeä ja varmasti ajankohtainen, sillä eiköhän Switchin SE Mario Party saada vielä jossain vaiheessa laitteen elinkaarta. Valitettavasti aiheeseen alkoi kuitenkin tulvia hahmoja Sienivaltakunnan rajojen ulkopuolella, eikä asiallisen keskustelun sääntöjä noudatettu. Lopulta ylläpito reagoi tähän pöyristyttävään käytökseen sulkemalla ketjun, sen sijaan että asiattomat viestit oltaisiin poistettu ja kannustettu käyttäjiä pysymään asiassa. Toivottavasti asiattomat spämmääjät saadaan kuriin, mutta tässä tilanteessa ei vihapuheelle tule antaa periksi vaan antaa henkevän ajatustenvaihdon kukoistaa. Muussa tapauksessa joudun palaamaan takaisin Fintendoon käymään asillista tappelua sankarin ja vihulaisten välillä.

Ystävällisin terveisin
    Paavo
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 04.09.17 - klo:00:12

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Hei,

Kiitos palautteestasi. Arvostamme käyttäjien mielipiteitä taataksemme tulevaisuudessakin Resetti.net -yhteisön elinvoimaisuuden ja kehittyvän kasvun. Tavoittaanamme on luoda yhteisön käyttäjille turvallinen ja hyvän ilmapiirin omaava keskusteluympäristö, jossa mielipiteitä kuunnellaan ja käyttäjät ovat yhdenvertaisia keskenään.

Mario Party -ketjussasi ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta olisit ehkä voinut tarkentaa ketjun sääntöjä tarkemmin. Toisaalta, kovin monella käyttäjällä on taipumus vain tulla kirjoittamaan ketjuihin heti otsikon nähtyään, eikä juurikaan kiinnitä huomiota muuhun kuin siihen, että saa äänensä kuuluviin. Mitä tulee ketjuun ilmestyneeseen harvinaisen poikkeukselliseen spämmiaaltoon, ylläpito koki parhaaksi lukita katjun, sillä spämmiaaltoon ei näyttänyt tulevan loppua. Resetti.net-yhteisö ei missään nimessä hyväksy spämmäystä, kiroilua tai muita epäasiallisen keskustelun täyttäviä piirteitä! Nyt kun spämmäys on hetkeksi laantunut, uskon, että voimme avata ketjun uudestaan ja toivon mukaan käyttäjät kirjoittavat viestejään noudattaen tällä kertaa ketjun sääntöjä tarkemmin!

Hyvää syksyn alkua!
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 04.09.17 - klo:00:36
    Kirjattu
  • 04.09.17 - klo:00:49
    Mä en ole ihan varma missä kohtaa parodiahorisontti on, joten sen ali limboamisen sijaan totean vain, että uskon ketjun aiheen tulleen jo melko hyvin käsitellyksi, enkä vaan jaksanut poistaa Mossen spämmiä ketjusta, vaan oli helpompi laittaa koko roska lukkoon. Mikäli tuntuu, että aiheesta jäi vielä jotain tärkeää sanomatta, voit perustaa uuden ketjun.
    Kirjattu
  • 22.09.17 - klo:20:01

Mauno

Ehkä väärä ketju henkilökohtaiselle asialle, joka varmasti tulkitaan surkuttelevasti tai happamasti vähintäänkin selkärangattomaksi draamailuksi mutta menköön *whistle*

Tube ja Tingle ovat esittäneet huolensa aikeistani poistaa käyttäjäni ja suurin osa viesteistäni Resetistä. Asiahan ei suoranaisesti heitä koske tavallisia kaverin kuulumisia enempää, mutta voin toki avata syitä ja mielipiteitäni asioiden tilasta. Kyse on pitkään haudotusta ja varmaan kahdesti aiemminkin alulle laitetusta päätöksestä, vaikka ihan viime ajat foorumilla ovatkin olleet latistavia ja ne toimivat viimeisenä niittinä arkkuuni.

Olen aikaisemmin lähtenyt samaan tapaan esim. Discordista ja NoFista, joten kyseessä on mielestäni ihan luonteva jatkumo. Kutakin aikansa, onhan Resetillekin kaivettu kuoppaa vaikka Tingle mielellään maksaisi webhotellin hamaan tulevaisuuteen. Kiinnostuksen kohteita ja hyvänpäiväntuttuja menee ja tulee. Aikomus on kuitenkin seurata teidän menoa jatkossa muilla kanavilla kuten tähänkin asti ja käydä mm. synttärimiitissä, koska olettehan te livenä mukavia häiskiä. Jos joku *köhköhTinglekröhm* pitää foorumilta lähtöä ja vanhojen viestien poistoa haluna pistää välit poikki, niin hän on tulkitsee minut väärin. Olen kuitenkin henkisesti valmis luopumaan teistä - kerran vuodessa tai harvemmin nähtävistä kavereistani, vaikka on se kyllä hitonmoinen sääli jos tuollaisen mustavalkoisen vastakkainasettelun vuoksi ei ole tervetullut vaikkapa miitteihin.

Ennen kuin joku tarttuu omaan mustavalkoisuuteeni, kysehän on loppupelissä siitä haluanko käyttää vapaa-aikaani aktiviteettiin, joka vie enemmän kuin antaa. Ankeuttaminen on ikävää: kuulemma pelkästään poistamalla viestejäni olin foorumin pahin negatiivisuuden levittäjä. No, ehkä negatiivisuus konsentroitui hieman (täs pitää tietää alakoulu kemiaa).

Olen myös sen verran omanarvontuntoinen että jos minulle toistuvasti piilovittuillaan enkä voi sarkasmintulkinnan ja sananvapauden nimissä asialle mitään, niin pakkaan kamat ja lähden tilanteesta. Lapsellista, tiedän - olisihan varmaan muitakin vaihtoehtoja. Herkkänahkaiseksi mielensäpahoittajaksikin voi herjata, mutta meitä on moneen junaan ja eipä me varmaan keskenämme nahistaisi jos ei erilaisia oltaisi. En halua kuluttaa energiaani henkilöiden välisiin antipatioihin, joissa ei voida keskustella asioista. Eipä tämä lähtö pitäisi olla mikään yllätys.

Mitä tulee viestien poistamiseen (niitä oli jotain 1200 ja jäljelle jäi reilut 300), olen kokenut että on helpompi lähteä kun rehdisti katkoo napanuoran tietäen mitä jättää taakseen bittiavaruuteen, oman hallintansa ulkopuolelle. Ne viestit jotka ovat jotenkin oleellisia keskustelulle (radioviikot, keskustelunavaukset, erityisen kivat viestit) olen jättänyt muiden ja itseni iloksi. Minun viestini ovat kuitenkin omiani. Tässä valossa oli hieman outoa että minulle varoiteltiin että oikeuteni poistaa viestejäni voitaisiin kieltää – tällä foorumilla jonka moderointikynnys on harvinaisen korkea! :D

Onneksi tästä tai banaanivasara-ajatuksesta ei kuitenkaan kehkeytynyt keskustelua kummempaa. On kieltämättä sääli että jotkin menneet keskustelut menettävät ideansa vastaväittäjän kadotessa tiehensä, mutta aika harvinaista tuon pitäisi olla. Poistamani viestit ovat alle 1 % foorumin viestimassasta, ja aika moni niistä viesteistä oli monologeja animeketjussa, jota ani harva backtrackaa. Pahimmat tuhot kävi varmaan politiikka- ja retiisi-ketjuissa. Pahoittelut siitä.

Tl;dr: kohti parempaa ajankäyttöä, ollaan kiltisti ja nähdään miitissä
    Kirjattu
  • 22.09.17 - klo:21:24
    Rip vain Mauno. :( Olit hieno ja ikoninen Resetin jäsen. Toivottavasti tämä päätös auttaa sinua paremman huomisen tavoittelemisessa.
    Kirjattu
  • 23.09.17 - klo:03:01

Kaima Paasonen Poissa

• Moi kaikki olen Heikki enempää en kerro.
    Painokas aamen.
    Kirjattu
  • 23.09.17 - klo:07:47

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    En kyllä ymmärrä minkä takia niitä antipatioita ei sitten voi yrittää ratkaista keskustelemalla. Kai se sitten on kätevämpää poistua ja valittaa kuinka ikävää on, kun asioista ei voi keskustella.

Enkä kyllä tiedä miksi vastaan tähän viestiin koska vastapuoli ei tätä kuitenkaan enää voi kommentoida.

Tervemenoa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 23.09.17 - klo:12:25
    Kirjattu
  • 23.09.17 - klo:17:08

Tingle Poissa

• Paavo
    En kyllä ymmärrä minkä takia niitä antipatioita ei sitten voi yrittää ratkaista keskustelemalla. Kai se sitten on kätevämpää poistua ja valittaa kuinka ikävää on, kun asioista ei voi keskustella.
    Kyllä Mauno on asian nostanut esille aiemminkin mm. ylempänä tässä ketjussa EIKUN HUPS ei ollutkaan.

Hyvää matkaa Maunolle animetaivaaseen, jossa vettä ei sada koskaan.

Kirjattu
  • 23.09.17 - klo:22:51

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Sen verran pahan mielen sain tästä koko keissistä, että sanotaan nyt vielä että minulla ei ainakaan mitään sen kummempaa ollut Maunoa vastaan enkä ollut tarkoittanut kieltämättä vähän vittumaisen sävyisiä viestejäni mitenkään henkilökohtaisiksi. Ainakin oletan, että ylemmässä viestissä mainitulla piilovittuilulla ja lannistavuudella viitataan juuri omiin kirjoituksiini.

Nyt siirryn luolaani miettimään kenet sitä seuraavaksi kiusaisi ulos.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 23.09.17 - klo:23:10

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Ikävää, että lähdet, Mauno.

Mielestäni jokainen saa tehdä miten parhaaksi näkee kunhan on itse onnellinen.

That being said, viestien poistaminen on tbh aika dick move muita käyttäjiä kohtaan.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • tänään kello 00:31
    Sanonpa nyt sen verran vain, että viestinpoistokiellolla ei uhkailtu. Päin vastoin sanoin, että en aio mahdollisuutta hyödyntää, ja toivoin että Mauno tekee itse valintansa muita kunnioittaen. Muut jutut kävinkin jo Maunon kanssa jo aiemmin läpi. Aina ei voi ymmärtää muiden touhotuksia, mutta jooh, sääli, että lähdet. Toivottavasti pidetään muualla vielä yhteyttä, ja tervetuloa takaisin, jos siltä tuntuu. En näe palavia siltoja.
    Kirjattu