Ehkä väärä ketju henkilökohtaiselle asialle, joka varmasti tulkitaan surkuttelevasti tai happamasti vähintäänkin selkärangattomaksi draamailuksi mutta menköön

Tube ja Tingle ovat esittäneet huolensa aikeistani poistaa käyttäjäni ja suurin osa viesteistäni Resetistä. Asiahan ei suoranaisesti heitä koske tavallisia kaverin kuulumisia enempää, mutta voin toki avata syitä ja mielipiteitäni asioiden tilasta. Kyse on pitkään haudotusta ja varmaan kahdesti aiemminkin alulle laitetusta päätöksestä, vaikka ihan viime ajat foorumilla ovatkin olleet latistavia ja ne toimivat viimeisenä niittinä arkkuuni.
Olen aikaisemmin lähtenyt samaan tapaan esim. Discordista ja NoFista, joten kyseessä on mielestäni ihan luonteva jatkumo. Kutakin aikansa, onhan Resetillekin kaivettu kuoppaa vaikka Tingle mielellään maksaisi webhotellin hamaan tulevaisuuteen. Kiinnostuksen kohteita ja hyvänpäiväntuttuja menee ja tulee. Aikomus on kuitenkin seurata teidän menoa jatkossa muilla kanavilla kuten tähänkin asti ja käydä mm. synttärimiitissä, koska olettehan te livenä mukavia häiskiä. Jos joku *köhköhTinglekröhm* pitää foorumilta lähtöä ja vanhojen viestien poistoa haluna pistää välit poikki, niin hän on tulkitsee minut väärin. Olen kuitenkin henkisesti valmis luopumaan teistä - kerran vuodessa tai harvemmin nähtävistä kavereistani, vaikka on se kyllä hitonmoinen sääli jos tuollaisen mustavalkoisen vastakkainasettelun vuoksi ei ole tervetullut vaikkapa miitteihin.
Ennen kuin joku tarttuu omaan mustavalkoisuuteeni, kysehän on loppupelissä siitä haluanko käyttää vapaa-aikaani aktiviteettiin, joka vie enemmän kuin antaa. Ankeuttaminen on ikävää: kuulemma pelkästään poistamalla viestejäni olin foorumin pahin negatiivisuuden levittäjä. No, ehkä negatiivisuus konsentroitui hieman (täs pitää tietää alakoulu kemiaa).
Olen myös sen verran omanarvontuntoinen että jos minulle toistuvasti piilovittuillaan enkä voi sarkasmintulkinnan ja sananvapauden nimissä asialle mitään, niin pakkaan kamat ja lähden tilanteesta. Lapsellista, tiedän - olisihan varmaan muitakin vaihtoehtoja. Herkkänahkaiseksi mielensäpahoittajaksikin voi herjata, mutta meitä on moneen junaan ja eipä me varmaan keskenämme nahistaisi jos ei erilaisia oltaisi. En halua kuluttaa energiaani henkilöiden välisiin antipatioihin, joissa ei voida keskustella asioista. Eipä tämä lähtö pitäisi olla mikään yllätys.
Mitä tulee viestien poistamiseen (niitä oli jotain 1200 ja jäljelle jäi reilut 300), olen kokenut että on helpompi lähteä kun rehdisti katkoo napanuoran tietäen mitä jättää taakseen bittiavaruuteen, oman hallintansa ulkopuolelle. Ne viestit jotka ovat jotenkin oleellisia keskustelulle (radioviikot, keskustelunavaukset, erityisen kivat viestit) olen jättänyt muiden ja itseni iloksi. Minun viestini ovat kuitenkin omiani. Tässä valossa oli hieman outoa että minulle varoiteltiin että oikeuteni poistaa viestejäni voitaisiin kieltää – tällä foorumilla jonka moderointikynnys on harvinaisen korkea!

Onneksi tästä tai banaanivasara-ajatuksesta ei kuitenkaan kehkeytynyt keskustelua kummempaa. On kieltämättä sääli että jotkin menneet keskustelut menettävät ideansa vastaväittäjän kadotessa tiehensä, mutta aika harvinaista tuon pitäisi olla. Poistamani viestit ovat alle 1 % foorumin viestimassasta, ja aika moni niistä viesteistä oli monologeja animeketjussa, jota ani harva backtrackaa. Pahimmat tuhot kävi varmaan politiikka- ja retiisi-ketjuissa. Pahoittelut siitä.
Tl;dr: kohti parempaa ajankäyttöä, ollaan kiltisti ja nähdään miitissä