Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Jumissa-peli

21.10.09 - klo:20:38
Ascalon esitteli joskus muinoin tämän idean, ja näin alkuillan (pimeinä) tunteina päätin tuoda sen tännekin.

Eli, idea on yksinkertaisen hupaisa: Minä keksin päästäni jonkin pelin, johon keksin tilanteen, josta en pääse millään läpi. Seuraava postaaja keksii nerokkaan "ratkaisun" tilanteeseen ja postaa oman onglemansa. Seuraava postaaja keksii nerokkaan "ratkaisun" tilanteeseen ja postaa oman ongelmansa. Seuraava postaaja... You get the point.
"Tätä sitten jatketaan niin kauan kunnes kaikki kyllästyvät, maailma loppuu, ketju lukotetaan, tai Internet lakkaa olemasta. " (Ascalon, 2005)

Esimerkki:
"Olen jumissa My SimLife sucksissa, vuosi on 15 ja tehtävä on 'Kill yourself'. Olen yrittänyt jo kaasuhellaa, hirttoköyttä ja partaterää, mutta ei... Aina epäonnistun, mikä neuvoksi?"

Ja seuraava vastaa:
"Sinun pitää vielä yrittää punaisia päin kävelyä, kylpyammetta ja kerrostalon kattoa. Sitten voit mennä kirjastoon, hankkia kirjastokortin ja käyttää sitä ranteisiisi.

Pelaan Final Pulse Silenceria ja olen pomotaistelussa neljättä Pulsea vastaan. Plasmakiväärini tippui sinne viemäriin ja puukko on poikki. Kuolen aina jos yritän saada viemärin auki tai yritän ladata BFG:tä. Pulsemittari näyttää koko ajan B:tä. Pistooli ja SMG eivät tee paljoa vauriota ja kranaateissa ei ole tarpeeksi kantomatkaa. Olen yrittänyt olla pylväiden takana piilossa ja edetä lähitaisteluun, mutta en millään pääse tarpeeksi lähelle. Kellään mitään strategiaa?"

Noin. Minäpä aloitan. (Daa.)

Olen pahasti jumissa UltraBall World Tournamentissa. Oma customjoukkue ei pärjää campaignissa mitenkään. Tiimiin kuuluu: Steve, Luv8, Tanya, Mikko, Takehito ja Blind (=Custom Male 3, bonukset STR, SPD ja ACC). Valmentajana Johnson, lääkärinä Miranda ja maskottina chibi-Spiderman (bonuksista kehitetty cheer ja train). Kaikki levelillä 12 ennen pudostuspelien ensimmäistä matsia, paitsi Miranda, joka on 14. Treeniohjelmana Offensive ja pelityylinä Aggressive. En tahtoisi uudestaankaan aloittaa, joten olisiko pelaajamuutoksia tai tyyliharkintoja, vastassa on Dreamers? Krediittejä 12500. Pelaajat ovat siinä hyökkääjät (3) puolustus (2) ja veska-järjestyksessä.
Kirjattu
  • ::
  • 22.10.09 - klo:11:15

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Tämä oli hauska leikki :)

Ensinnäkin tiimissäsi on ihan liikaa pallonkäsittelijöitä. Mihin tarvitset kuutta hyökkääjää kun palloja on vain kolme? Aluksi heivaa ainakin Tanya pois surkean accuracyn vuoksi ja palkkaa tilalle vaikka rasvainen hobo Azural Townista, joka nostaa tiimisi moraalia ja laskee vastustajan eeppisyyttä. Dreamersia et voi voittaa normaalisti, sillä tässä vaiheessa kampanjaa tekoäly alkaa huijamaan ja sen pakki ei päästä lävitseen kuin triplakomboja. Ainoa mahdollisuutesi on ruveta stallimaan ja pitkittää peliä kunnes Sudden Death pärähtää käyntiin ja kaikki pallot muuttuvat pommeiksi. Pyri saamaan niistä mahdollisimman moni pysymään vastustajan puoliskolla ja käytä juuri ennen räjähdystä Mirandan Clear Own -taikaa, jolla omalle puolelle jääneet räjähteet katoavat.

Itse taasen olen jumiutunut Ihmemies Kermiksen Strategiaseikkailuissa. Olen Lothuksen luolalla, josta minun pitäisi hankkia Totuuden kääre, mutta sattumakortin myötä kaikki taistelijani yhtä tankkia lukuunottamatta joutuivat vankilaan. Lothuksen luola jakaantuu heti alussa kahteen käytävään, jonka toisessa päässä on Totuuden Kääre ja toisessa komentokeskus, jonne pitää viedä nörtti hakkeroimaan Käärettä suojeleva rautaportti auki. Ongelma on siinä, että komentokeskuksen edessä on vielä Kerberos ja portilla Ti-Ti Nalle. Tankilla molemmat tuhoutuisivat muuten ongelmitta, mutta tankki on hidas eikä ehdi tuhoamaan kuin toisen pahiksista kun aikaraja ehtii jo umpeutua ja luola vajoaa mereen. Mitä siis teen?
    Tiimini siis:
    • Tankki lvl 27
    • Nörtti lvl 4
    • Lähetti lvl 6
    • Animetyttö lvl 4
    • Totodile lvl 16
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 22.10.09 - klo:11:42
    Et ole ensimmäinen, joka kysyy; valmistajan foorumilla on kokonainen osio uhrattu kyseisen luolaston puimiseen. Vankilakortti ei ole mikään ihme, koska luolassa sen saamisen todennäköisyys on tasan 100%. Pelaajien tekemä modi laskee tämän normaalille tasolle, mutta siitä ei ole hirveästi hyötyä jos olet tallentanut tiimisi hävittyä vankilaan.
    Jos grindaaminen ei kiinnosta, ratkaisu löytyy vähän tyhmästi luolan ulkopuolelta. Toisella puolella karttaa, vähän vasemmalle yläkulmasta (noin kymmenen metriä hahmon näkökulmasta, tai parisataa pikseliä omasta vinkkelistäsi) on pensasmuodostelma, jonka keskellä on erakon asunnon sisäänkäynti. Tämä mainittiin jossain dialogissa nopeasti, mutta sen merkitystä ei. Anyway, erakolla on muutama vapaudut vankilasta -kortti (vaihteleva määrä, yksi, kaksi tai kolme; et voi saada kaikkia jäseniäsi niiden avulla takaisin). Tuntuu turhalta edes sanoa, mutta vapauta ainakin nörtti. Jos käytät kaikki kortit turhiin hahmoihin, peli on käytännössä ohi. 1.25 patch estää tämän.
    Luolassa nopein konsti lienee käyttää tankkiin Haste ja nörttiin Greater Invisibility+1. Aseta nörtti Ti-Ti-Nallen lähelle (älä kuitenkaan liian lähelle, otus perhana kun näkee myös näkymättömät olennot tarpeeksi läheltä; siinä kulmassa on ihan hyvä) ja juoksuta tankki karhun näkökenttään. Ti-Ti lähtee peltipertin perään ja vapauttaa oven komentokeskukseen. Pistä nörtti komentokeskukseen ja tankki kohti kääröä, parhaassa tapauksessa portti aukeaa juuri ennen kuin tankki ehtii sinne.

Oma ongelmani koskee cArse-ajopeliä. Olen läpäissyt kaikki muut Manifold-luokan kisat paitsi tuhannen kierroksen kestävyysajon. Käytössäni on kolme autoa; pienitehoisten kisoihin tarkoitettu pikkuauto (hidas, pieni polttoainekapasiteetti... surkea kestävyysajossa), suuritehoisten muskeliauto (käyttää polttoaineensa nopeasti, mutta vauhti on aivan yhtä kova) ja pakettiauto. Olen virittänyt Transitin moottorin, renkaat ja jouset maksimiin ja lisännyt 2000 litran polttoainesäiliön tavaratilaan. Näillä virityksillä paku kulkee suhteellisen kovaa ja joutuu pysähtymään varikolle vain vaihtamaan renkaat ja kuskin, joten polttoainetäydennyksiin ei tuhlaudu aikaa. Kuitenkin jossain kahdennensadannen kierroksen kohdalla arkkivihollisen kilparaaseri pyyhkäisee aina ohi, ehkä saa sitä mitenkään kiinni. Käytänkö väärää autoa? Pitäisikö minun jotenkin saada kiilattua arkkivihollinen ulos radalta?
    Ja näin turhana infona, sain aika-ajossa ajettua Transitilla ajan 1:48:00, jolla pääsi paalupaikalle. Repikää siitä.
    Kirjattu
  • 22.10.09 - klo:15:45
    Heh, cArse. Sitä tulikin vuos pari sitten pelailtua aika paljon, mutta nyt sen pelaaminen on vähän jäänyt, mutta kaipa minä jotain muistan. Eli eli... Sulla on siis kolme autoa. Noista paku on kyllä paras tohon kisaan, sillä pikkuauto nyt on aivan susi eikä muskeliauto kovin paljoa sitä parempi ole. Tuossa cArsessahan tolla kuskilla on aika suuri merkitys eli oletko kattonut että otat sen aussin (John O'Cheron tai joku semmonen) etkä esimerkiksi sitä kiinalaista koska se on aika kämy tommosissa kisoissa. Tän lisäksi pääkuskina _pitää_ olla se afrikkalainen koska se on aivan sairaan hyvä kuski, etenkin tollasissa kisoissa. Niin ja tuo aussi ratkaisee ainakin jonkin verran ongelmaasi, sillä sen maximum accident -kyky on aika pätevä tossa - se meinaan lähettää taaksepäin  häikäisevää valoa ja vaikka voisi luulla, että compuutteria vastaan se ei toimisi, niin nuo CPU:t on kyllä ohjelmoitu sellaisiksi että se vaikuttaa niihinkin. Todennäköisesti tuo parantaa sun mahdollisuudet (ainakin melkein) voittoon asti, mutta mikäli vieläkään ei onnistu, suosittelen erästä kikkaa. SPOILER!Pistä sille aussikuskille punainen neule päälle siellä create-a-driverissä niin sen nopeus paranee 7:llä prosentilla. Aika jees, eiksjeh! Eiköhän homma ole tällä selvä, mutta jos ei ole niin en kyllä enää osaa auttaa. Siinä vaiheessa pitänee harjoitella lisää.
    Ainiin muuten tosta sun ajastasi, se on aika hyvä, mutta moon joskus vetänyt ton saman aikaan 1:46:00. B) (vaati se kyllä aika lailla harjoitteluakin)

Jooh. Tätä kohtaa olen koittanut selvittää aivan järjettömän kauan, mutta ei siitä mitään ikinä tule. Eli kyse on Astigmatism 2: The Waves of Gustnado -peliä (joo, sitä Heomchu3:n peliä mitä kaikki aina haukkuu ja arvostelijat ylistää). Olen siis nyt pelannut peliä yhteensä joku 68 tuntia ja olen päässyt nyt neljänteentoista galaksiin joka on nimeltään Creafyllis ja luokaltaan sauvaspiraaligalaksi. Tarkoitus olisi päästä emissiosumun ohi, jotta pääsisin vihdoin Wolf-Rayetin tähtiin. Muutenhan tämä olisi kohtuullisen helppoa, käyttäisi vain nebulasuodinta (joka muuten mulla on jo atr2,2 :P) ja vóila. Mutta ei, tässä kohtaa ei ilmeisesti saa osua tektiitteihin (koska Cha'bhe IV on ilmeisesti kieltänyt sen jollain ihme perusteluilla ._.), vaikkei se aiemmin ole vaikuttanut asiaan mitenkään. Ilmeisesti niihin osuminen saisi Wolf-Rayetin tähdet menemään Eddingtonin rajan yli ja tehän tiedätte mitä siitä käy.

Eli tämmöseen kun sais apua. Niin ja koneeni on Grameliosher 3gühler, se jonka saa sieltä neljänneltä (vai viidenneltä?) tukipisteeltä ostettua 10 tuhannella kr'ehillä. Olen myös asentanut siihen uusinta uutta olevan nebulasuotimen joten se ei liene ongelma. Tai ne ainakin väitti siellä että se toimii, en ole koittanut mitenkään tieteellisesti sitä.
    « Viimeksi muokattu: 22.10.09 - klo:16:12 kirjoittanut Tzibo »
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 28.10.09 - klo:13:16
    Pitänee hiukan potkia ketjua persiille ja yrittää elvytystä.

Tuossa kohdassa pitää muistaa, että niitä neljännessä galaksissa aloitettuja sivutehtäviä Gerh'monole Vien Deretrusnille ja Poytille saa suorittaa lisää sen yhdenteentoista galaksiin kohdistuvan kauppasaarron jälkeen. Onglemasi ratkeaa suorittamalla niitä tehtäviä, (ovat ihan helppoja) kunnes saat oikeuden ostaa hyperavaruusrajoittimen. Se pitää sitten vielä kalibroida joka aktivointia varten uudestaan (saat jossain vaiheessa uuden kvanttitietokoneen tekemään ne laskelmat) mutta voit lopulta käyttää sitä sumun kiertämiseen. Normaalistihan se ei ole mahdollista, koska matka veisi enemmän aikaa kuin energiakennoihin saa teoreettisesti varastoitua.

Ongelmasi on, että ilman kvanttitietokonetta rajoittimen kalibrointi vaatii pelaajalta mensa-tason äo:n. Mutta jos ei itse kiinnosta alkaa ratkomaan, niin lähinnä sumua olevassa siirtokunnassa asustaa sellainen eläkkeellä oleva tiedemies, joka voi tehdä laskelmat valmiiksi tietylle vektorille, kunhan aloituspiste on ankkuroitu kartalle. Ja varoituksen sana siitä sumun kiertämisestä: takaisin et pääse vähään aikaan, ellei kiinnosta itse alkaa määrittämään niitä hyppyarvoja. Netistä voi etsiä välituloksia tiettyihin pisteisiin, mutta mitä olen itse katsellut, ei niitä ole kovin laajalti. Takaisin sumun ohi kyllä taisi olla, mutta aika heikosti muuten.

Minä pelaan Hitwoman 2: Sexy Assassinia. Nyt menossa New Game+, punaisella, kiinalaisella ihonmyötäisellä leningillä. Tehtävä on Class E Party. Vaikeusaste on totta kai vaikein ja tavoitteena paras, Sexy Assassin-arvosana. Ongelmani on, että kiinalaisessa leningissä ei ole käsilaukkua, ja cleavage conseal toimii vain D-kokoisiin aseisiin. Tällä vaikeusasteella ei implanteista saa edes lisätilaa, vain sex appeal-pisteitä. Jollain muulla asulla saisin käsilaukkuun laitettua toisen annoksen myrkkyhuulipunaa, kun kutsukortin saamiseen menee yksi, ellei käytä Mr. 47:aa avecina. (Tällä vaikeusasteellahan 47 on jo juhlissa, kun tehtävä alkaa.) Henkivartija käy vessassa juuri ennen puhetta ja tarjoaa tilaisuuden murhata kohde ennen puheen alkua. Tarvitsisin keinon joko päästä juhliin tai tappaa kohteen ilman aseita. JA saada Sexy Assassin arvonimen.
    Kirjattu