Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Sairaudet ja muut vaivat

03.11.09 - klo:16:32
Jee jee, nyt on kuulemma H1N1-pandemia. Ja Retiisissäkin jengi vikisee kaikenlaisista vaivoista. Täällä saa kertoa vaivoistaan ja keskustella sairauksista muutenkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sairaus

Lainaus
Sairaus (lat. morbus, kreik. nosos, engl. disease) on fyysisen tai psyykkisen rakenteen tai toiminnan poikkeavuus, joka aiheuttaa yksilölle tai hänen ympäristölleen tilapäistä tai pysyvää haittaa tai toiminnanvajavuutta. Yleiskielessä sanaa tauti (kreik. pathos) käytetään joskus synonyyminä sairaudelle; tauti on kuitenkin kapeampi käsite, joka merkitsee lääketieteellisesti määriteltävissä olevaa, monilla yksilöillä samantapaisin oirein ilmenevää sairautta. Termiä sairaus käytetään joskus laajemmassa merkityksessä kattamaan myös vammat, vammaisuuden, syndroomat tai oireet. Sairaus on monitulkintainen käsite ja sairauksiksi luokitellut tilat ovat kulttuuri- ja aikasidonnaisia. Jonkinlaisena länsimaisen lääketieteen konsensuksena sairauksiksi määritellyistä tiloista voinee pitää kansainvällisen ICD -luokituksen tämänhetkistä versiota ICD-10.
Kirjattu
  • ::
  • 03.11.09 - klo:16:40
    Viime viikko meni koulussa vähän niin ja näin kun oli ainakin 3 opettajaa sairaana eikä sijaisia saatu kunnolla hankittua. Lisäksi esim. viime perjantaina oli koko koulusta (samoissa rakennuksissa yläkoulu + lukio, yhteensä about 650 oppilasta) n. 120 oppilasta poissa sairauden takia.

Onneksi itse olen erittäin harvoin sairaana, viimeksi vuonna 2004. (Siis sen verran ettei pysty mennä kouluun).
    Kirjattu
  • 03.11.09 - klo:16:56
    Aika luottavaisena olen siitä, että tuo ei minuun tartu ainakaan kovin äkäseen. Harvemmin sairastelen, vaikka en muuten mitenkään terveellisesti elä, joka on ihme jo sinänsä. Porukkaa on kyllä kaatunut koulussa sairauksiin, joten loppuviikko saatetaan mennä aikamoisella miesvajauksella. Mikäpä siinä.

Toinen aivan ällistyttävän erinomainen ratkaisu olisi koulujen sulkeminen influenssa-aallon pahimmaksi hetkeksi. *awesome* Näinhän jossain Ukrainassa vai Unkarissa tehtiin.
    Kirjattu
  • 03.11.09 - klo:17:00
    Mulla ja siskoillani on nyt kolmatta kertaa tulossa flunssakuumehomoilu kahden kuukauden sisällä. Win. Sikainfluenssasta ei kuulemma oo kyse.
    Kirjattu
  • 03.11.09 - klo:17:12

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Mulla on nyt ollu vähän yli kuukauden jatkuva flunssa.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 03.11.09 - klo:17:15

Zant Poissa

• Piichipai
      • PSN ID: Sourenga
      • Leveli
    Äitini tuskaili viime vuotisen influenssa-aallon aikana noin kuukauden kotona lepäämässä kuumeisena. Kun taas minä ja muut riskiryhmiin kuuluvat mennään kaikista influenssoista rokotteilla läpi ilman sen kummempaa sairastelua. Eipähän mene "laadukasta" opiskelu/työskentelyaikaa hukkaan  >_>

Minulla ei ole pahemmin muuta sairastusvikaa, paitsi jostain käsittämättömästä syystä minulle nousee kuume joka vuonna tuossa huhti-toukokuun aikana.
    Kirjattu
  • 04.11.09 - klo:12:20

Tapza Poissa

• /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Kivassa flunssassa olen tässä ollut viime päivät. Sunnuntaina herätessä oli yksinkertaisesti niin paska olo, että piti tarkistaa josko kuumettakin olisi, ja lähes 39:äähän se näytti. Koeviikolla ei kuitenkaan viitsisi kahta päivää enempää olla poissa, joten tänään raahauduin saksaa raapustamaan ja aivan päin joulukuusiahan se meni, kun huono olo ei lähtenyt mihinkään ja räkää valui nenästä jatkuvalla syötöllä. Jos nyt kuitenkin läpi pääsisin. Huomenna matikkaa, mutta kurssista saa onneksi hyväksytyn vaikkei kokeesta tipahtaisi ainuttakaan pojoa, joten en siitä viitsi turhia paineita ottaa.
    « Viimeksi muokattu: 04.11.09 - klo:16:32 kirjoittanut Osiris »
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • 04.11.09 - klo:18:50

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Suomessa jo toinen! Siis toinen! Varmistettu sikalunssa kuolema! Ihan hirveetä *pacman*. Ärsyttää kun uutisissakinoli että suomessa saattaa kuolla jopa 50 ihmistä sikainfluenssaan, Siin' kohtaa repesin totaalisesti, ajatelkaa nyt, 50 ihmistä n5,2 miljoonasta ei oo paljoo...
    Kirjattu
  • 04.11.09 - klo:18:52

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 04.11.09 - klo:18:55

Tingle Poissa

• Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Eipä niin. Kenties pistäisimme juzi da manin lihoiksi, silloinhan ei menetettäisi kuin yksi suomalainen?

Tänään oli koulusta melkoinen osa oppilaista poissa. Sitten päivä mittaan niitä alkoi saapumaan, olivat nukkuneet pommiin. Kamalia nämä flunssa-aallot  *pacman*
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 04.11.09 - klo:19:03
    Suomessa jo toinen! Siis toinen! Varmistettu sikalunssa kuolema! Ihan hirveetä *pacman*. Ärsyttää kun uutisissakinoli että suomessa saattaa kuolla jopa 50 ihmistä sikainfluenssaan, Siin' kohtaa repesin totaalisesti, ajatelkaa nyt, 50 ihmistä n5,2 miljoonasta ei oo paljoo...

Niinpä siis hei lol! 50 ihmistä kuolee :D :D  *awesome*
    Kirjattu
  • 04.11.09 - klo:19:11
    Hihi, lopetetaan saman tien vaikka kaikki syöpähoidot niin säästetään pitkä penni, harva niistä kuitenkin parantuu.
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:15:17

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Hihi, lopetetaan saman tien vaikka kaikki syöpähoidot niin säästetään pitkä penni, harva niistä kuitenkin parantuu.
    Itse asiassa nykyaikana parantuu aika paljon!
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:15:44

Nipa Poissa

• ._.
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:17:20
    juzi da man on kyllä vähän huonoilla perusteilla liikenteessä tässä jutussa, mutta siinä mielessä olen samaa mieltä, että kuolemasta tehdään aivan liian suuri numero. 50 000 ihmistä päivässä kuolee nälkään ja ketään ei kiinnosta. Vanhuksia kuolee sairauksiin ja aika harvoja loppupeleissä kiinnostaa. Turha kuoleminen, mikä olisi estettävissä, on tietenkin typerää ja siksi esimerkiksi tappaminen ja hoitamatta jättäminen on äärimmäisen väärin.

Kuolemalle ei kuitenkaan kovin paljoa voi ja aivan liian suuri numero tehdään tällaisista. Omaisia varmasti kirpaisee, mutta maailma jatkaa radallaan siitä huolimatta. Omaan lähipiiriin osuessa kuolema aina kirpaisee, mutta ei se objektiivisesti ajateltuna ole niin suuri juttu.

Syvimmät osanottoni kaikille, jotka omaisensa ovat menettäneet, oli se sitten sika-influenssa tai auto-onnettomuus. Auto-onnettomuuksissa kuolee vuosittain enemmän ihmisiä kuin tähän valtavaan epidemiaan tulee kuolemaan. Kertomalla sikainfluenssasta mediassa liikaa, on vain saatu ihmiset huolestuneiksi ja stressaantuneiksi ja ottamaan varmasti vastaan lääkefirmojen lompakkoa lihottavat rokotteet. Itse jätin rokotteen väliin.
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:17:48

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Ongelma on että en perrustellut ollenkaan! Vuosittain kuolee suomessa tavalliseen A-Virukseenkin porukkaa eikä sitä uutisoida, ihmettelen vaan. Samaan hengen vetoon totean että paljon puhuttu H1N1 -virus taitaa jäädä samanlaiseksi flopiksi kuin edesmennyt lintuinfluenssa!
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:17:54
    Lintuinfluenssa ei koskaan oikeasti edes Suomeen yltänyt, mutta sikainfluenssaan on jo ihmisiä kuollut. Tästä huolimatta pidän koko juttua liiallisena mediamylläkkänä. Asioiden liioitteluna. Kyllähän tähän pitää asenteella suhtautua, mutta hirveän mediasirkuksen nostaminen on mielestäni surkea esitys.
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:19:04

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Joo, en tajua miksi kaikista saakelin lintuinfluenssoista ja sikainfluenssoista ja ties mistä aina vouhotetaan niin vallan perkeleesti. Itse olen sitä mieltä, että tuollainen "paniikinlietsonta" on vaan tyhmää, sillä jotkut ihan oikeasti pelkäävät.

Mutta toisaalta en myöskään ihmettele miksi näistä niin pauhataan, nimittäin nykypäivän mediahan nyt on suhteellista paskaa. <__>
    -

Ah, vihdoin flunssa alkaa laantua. Lauantaista asti kipeänä nuhassa ja kuumeessa ja ties missä, mutta nyt näyttää jo paremmalta. Huomenna tosin en aio kouluun vielä raahautua. >_> En hitossa.
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:19:20

juzi da man Poissa

• Minä
    • things i say -->
    Heh! miksipä sitä perjantaiksi kouluun menisit, kun koko viikon onnistunut oleen pois!
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:20:06

Nipa Poissa

• ._.
    Samaa mäkin mietin, perjantai on koko viikon turhin päivä koulussa... :P
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:20:17
    Joo-o, rokotelapun lätkäisin vanhempien eteen, ei siinä kahta sanaa ollut, rokotteen joudun ottamaan. :E Varmaan jotain tekemistä oli sillä, että samaan aikaan radiosta tuli uutinen kun se 8-vuotias terve lapsi menehtyi. No, ymmärrän vanhempiani, enkä väittänyt (sen enempää) vastaan.
    « Viimeksi muokattu: 05.11.09 - klo:21:08 kirjoittanut Cynaeon »
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:20:48
    Itse käyn huomenna ottamassa tuon sikainfluenssarokotteen, veli sai sen toissapäivänä eikä ole pahempia sivuoireita esiintynyt. Toivottavasti tuo nyt sitten oikeasti auttaa, ei huvittaisi viikkoa olla sairaana ja silleen.
    Kirjattu
  • 05.11.09 - klo:21:13

Tingle Poissa

• Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Se että ihmisiä kuolee niinkuin on totuttu, ei se ole uutinen. Uusi tapa kuolla taasen on, etenkin kun uhri ei edes kuulunut riskiryhmään. Ja vaikka media tunnetusti tekee kaikesta paskaa, olisiko parempi, että yht'äkkiä ilmaantuisi uusi mustasurma emmekä huomaisi mokomaa ennen korvaamattomia ruukkukasvivahinkoja?

Itse olen rokotetta ottamassa, kun ilmaiseksi kerran saa. Olisi ikävä muuttua siaksi ennen kevään kirjoituksia :(
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 08.11.09 - klo:13:46
    Joo, en tajua miksi kaikista saakelin lintuinfluenssoista ja sikainfluenssoista ja ties mistä aina vouhotetaan niin vallan perkeleesti. Itse olen sitä mieltä, että tuollainen "paniikinlietsonta" on vaan tyhmää, sillä jotkut ihan oikeasti pelkäävät.

Mutta toisaalta en myöskään ihmettele miksi näistä niin pauhataan, nimittäin nykypäivän mediahan nyt on suhteellista paskaa. <__>

Lintuinfluenssasta vouhotettiin, koska se on ihan oikeasti hyvin vaarallinen tauti. Sitä pelättyä ihmisestä ihmiseen tarttumista ei ole kuitenkaan päässyt tapahtumaan muualla kuin jossain Oseanian syövereissä eli ainakin Suomen kannalta se oli "floppi". Hyvä kuitenkin että hereillä oltiin.

Sikainfluenssalla taas ajateltiin alun perin olevan jotain yhteyttä 1900-luvun alulla riehuneeseen espanjantautiin, joka oli kaikkien aikojen tappavin pandemia (yli 30 miljoonaa uhria, sen ajan ihmismäärään nähden aika jäätävä summa) eli ihan ymmärrettävää se alkupaniikki ainakin. Nyt voitaisiin kuitenkin jo vähän rauhoittua, mutta se ei käy helposti kun massat ovat jo vähän hädissään.
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:17:26

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
      • PSN ID: ShredderDragon
      • Steam ID: RuyBone
    Todellakin tämä sikainfluenssa juttu on ihan muuttunut hulluksi kun kaikki on niitä rokotteita ottamassa ja se on muka tappavaa. (Ja vaikka olisikin niin tuskin mitään hirveää massa kuolemia tästä syntyy) Taas kerran vain yksi tapa kiskoa ihmisiltä rahaa jollain rokotteella kun asiaa vähän paisuu. Itse olen päättänyt että en mitään turhia piikkejä ota jollei ole pakko koska ei voisi vähempää kiinnostaa tuhlata rahojaan järjettömyyksiin.
    Dragons forever!
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:17:52
    Ärsyttää kun äiti pakottaa ottamaan sen rokotteen. <_>
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:18:16
    No ajattelepa äitisi kannalta, oma poika käy päivittäin julkisilla paikoilla ja voi milloin tahansa saada tappavan tartunnan. Kyllä minäkin omille lapsilleni rokotteet ottaisin. ^^
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:18:36
    Kynis, ajattelepa jos äitisi pakottaisi sinut ottamaan mahdollisesti tappavan rokotteen, joka voi myös aiheuttaa autoimmuunisairauksia ja josta ei ole mitään hyötyä.

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=148

Asiallista juttua rokotteesta. Jos joku jossain vaiheessa on kuvitellut, että koko rokotusohjelmassa olisi mitään järkeä ja mitään muuta hyötyä kuin rahan siirtäminen kavereiden pussiin, niin kannattaa lukea todellakin toi kirjoitus. Koko paska olikin vielä paskempaa kuin olin missään vaiheessa edes ajatellut.

Itseltäni meni tuon takia oopperareissu sivu suun ja autokoulun teoriakoe lykkääntyi kuukaudella. Tämän lisäksi viimeinen kouluviikko ennen koeviikkoa jöi yhden päivän mittaiseksi. Olen erittäin tyytyväinen, etten ottanut rokotetta. Autoimmuunisairaudet tai kuolema eivät mielestäni ole kovin toivottavia lieveilmiöitä.
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:18:57
    Kaikki tappaa mahdollisesti.
    Kirjattu
  • 21.11.09 - klo:19:58
    Mutta kun porukat eivät tuollaisesta tiedä, eivätkä usko moiseen, niin paha siinä on mitään sanoa. :x
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:01:05
    Rokotuksien pitäisi alkaa koululla 9.12.2009. Mut siin vaihees on joko koko H1N1 sairaus kuultu, nähty ja unohdettu, tai sitten joku huomaa et rokote on myrkky ja rokotukset peruutetaa. Tai sit jotaa muuta sen sellast. Joka tapaukses, kolme viikkoa aikaa pohtia ottaisiko vaiko ei.

@ Tube
    Toi sun linkkis kerto mielenkiintoisia asiota. Tulee mielee se 2012 dokumentti joka joskus tuli Jimilt, kertoo kaikenlaista mahdollisimman todenmukaisesti jne. jne. Mielenkiintoistahan tuota on lukea joka tapaukses. Mut sitä et tiiä onko kuinka todenmukainen, kylhän se 2012 dokumentti antaa kuvan et maailmanloppu tulee sillon.
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:03:39
    2012-dokumenteille on erittäin hyviä vastaväitteitä, koska ne perustuvat tekaistuihin, satunnaisiin ja keksittyihin todisteihin. Haluaisin kuulla tuolle bloggaukselle jotain vastaväitteitä.

Mielestäni melko halventavaa verrata tuollaista johonkin 2012-teorioiden tasoiseen paskaan.
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:10:27
    No kyllä sitä sillä tasolla voi verrata, että 2012-hypeä levitetään rahan takia, kuten noita H1N1-rokotteitakin. Dokumentit tehdään mahdollisimman dramaattisiksi ja muka todenmukaisiksi, eihän ne muuten ketään kiinnosta. Myös tuon 2012-leffan viraalimarkkinointikampanja levitti muka oikeaa faktaa tulevasta maailmanlopusta jota läheskään kaikki eivät tajua fiktiiviseksi markkinoinniksi.

Minäkään en ole rokotetta ottamassa, sen verran hämärää touhua tuo on. Hyvä blogiartikkeli muuten.
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:18:13
    Chilly, tarkoitin tuon rokotuksen vastaista blogikirjoitusta, jonka kirjoitin ylempänä, en itse rokotteita. :)
    Kirjattu
  • 22.11.09 - klo:18:46

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Taas on miljoona tieturia joista jokainen huutaa eri juttuja. Tässäkö pitäis ihmisen sit päättää notta mitä vittua.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 20.03.10 - klo:21:23

Retiisissä höpöteltiin migreenistä siihen malliin, että päätin perustaa herättää henkiin tällaisen. Tässä ketjussa voi keskustella niin omistaan kuin muidenkin sairauksista ja pienemmistä vaivoista. Minua esimerkiksi kutisee jaloista kun raavin kasvojani.

Minulla on myös tapana sairastua kovaan flunssaan juuri ennen koeviikon alkua koulussa. Koeviikot menevät sitten kuumeisena. Viime koeviikolla (kolmas jakso 2009-10) jouduin ensimmäistä kertaa ikinä olemaan tämän takia myös poissa kokeesta ja käyttämään uusintapäivää :|
    « Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:22:16 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 20.03.10 - klo:21:36

Kraidi

Minua esimerkiksi kutisee jaloista kun raavin kasvojani.

Homopuoskari ilmoittautuu ja kertoo vaivan syyn olevan lähtöisin ilmeisesti ihon hermopäätteistä.

Minua on viime päivinä vihlonut päästä (kestää noin sekunnin). Oire itsestään on tavallaan jo vuosia vanha (niitä tulee aina joskus). Syyksi epäilisin niskavaivat, jotka taas ovat seurausta huonosta nukkumisasennosta ja tietokoneella istumisesta.
    « Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:21:40 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 20.03.10 - klo:21:58
    Minua esimerkiksi kutisee jaloista kun raavin kasvojani.

No nyt tietenkin raavin naamani ihan verille vain huomatakseni että minulla ei tuota vaivaa ole.

>_>
    Kirjattu
  • 20.03.10 - klo:22:06

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Itselläni on tuommoista migreeninkaltaista päänsärkyä jos olen tosi väsynyt. Se on siis semmoista että alkaa huimata ja ei auta mikään särkylääke sun muu. Sen takia on tullut koulusta nyt ysillä noin 85h poissaoloja. ._.

Tietokoneella ollessani tai muuten omituisissa asennoissa hengaillessani tosin mulla ei ikinä tule mitään vaivoja, mitä nyt selkä kipeytyy jos hillun sohvalla koppakuoriaisena.

Mulla on semmoinen ärsyttävä vaiva kuin jäykät akillesjänteet. Jalkapöytä ei taivu enempää kuin 45 astetta eteenpäin ilman pakottamista, ja sen takia kävellessä tulee mulla jalkapohjan lihakset ja pohkeet tosi kipeiksi, jos matka on vähänkin pidempi kuin about kilometrin. Nopeasti kävellessä kipua ilmaantuu jo puolen kilometrin paikkeilla. <__>
    Kirjattu
  • 20.03.10 - klo:22:14
    Osiris kieltämättä omisti itsensä tyylillä.

Itsehän olen sellainen teräsmies, ettei teidän kuolevaisten pikku taudit pahemmin haittaa. Viimeksi taisin "sairastella" kunnolla kun teki halvatusti mieli motivaatiovemppaa.
    Kirjattu
  • 20.03.10 - klo:22:15
    Kyllä, näin käy joskus. Hakuun kirjotin vielä "sairaudet" ennen ku alotin, vaan eihän sillä mitään löytynyt, kun olin Retiisissä (pikahaku hakee vain sieltä missä kulloinkin on). :D Fail. Kaikkea ei voi jumalakaan muistaa.
    « Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:22:17 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 06.05.10 - klo:22:17
    Flunssaisena lentäminen on saatanasta. Varsinkin, jos ei korvien oma paineentasaus toimi. Mulla on nyt ollu viimeöisestä lennosta asti oikea korva aivan tukossa, ja huomisaamuna ois seuraava edessä. Flunssa on muutenkin tosi ikävä juttu :( Nuha ja yskä ja limaa kurkussa ja kuumetta ja wäääää.
    Kirjattu
  • 06.05.10 - klo:22:52

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Itsehän olen sellainen teräsmies, ettei teidän kuolevaisten pikku taudit pahemmin haittaa. Viimeksi taisin "sairastella" kunnolla kun teki halvatusti mieli motivaatiovemppaa.

Aika lailla samoilla mennään. Flunssassa ollaan ehkä kerran parissa vuodessa ja mitään pahempaa tautia ei ole ikinä ollut  >_>
    Kirjattu
  • 14.12.10 - klo:23:53
    Ns. litteitä syyliä (millin tai kaksi leveitä, hädin tuskin ihosta nousevia kohoumia, jotka esiintyvät muutaman kymmenen saarekkeissa) ilmestyi käsivarteen. On niitä ennenkin ollut yksi rypäs siellä tai täällä, mutta olen varmaan tartuttanut kyseisen paskiaisen pitkin kättäni rasvatessani pakkasen kuivaamaa ihoa. Internetistä saadun tiedon mukaan häipyvät itsestään ajan kanssa - parista kuukaudesta kahteen vuoteen - mutta niiden määrä vitutti sen verran että peitin ne jodilla. Lisäsin uuden satsin parin kolmen tunnin välein. Nyt on kulut noin 30 tuntia, suurin osa on puhjennut ja hilseillyt menemään, luulisin että loput häviävät päivän tai kahden sisällä. Joditahrojen luulisi kaikkoavan parissa päivässä.

Muutamasta kuukaudesta kahteen vuoteen, hah.
    Kirjattu
  • 15.12.10 - klo:01:13

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Koulujen alun jälkeen (Siis kesäloman jälkeen) olen ollut kolme kertaa noin viikosta kahteen kestävässä flunssassa.
    Tänään huomasin, että on kuumetta ja kurkkukipua -> Merkki taas flunssasta.

EI VITTU OLE MAHDOLLISTAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaa
    Kirjattu
  • 15.12.10 - klo:16:44
    Olen ollut kerran pois koulusta sairauden takia tänä lukuvuonna. Tosin sekin oli sellainen, että aamulla tuntui ihan hirveältä mutta jo ysin aikaan olo oli jo parempi ja olisi voinut ihan hyvin mennä kouluun. Tiedä mistä tuollaiset johtuvat...

Nyt alkaa meidän lukioryhmästä putoamaan porukkaa pikku hiljaa, tänään oli pois 5 ihmistä, ja luku on koko ajan noussut. Aion pysyä mukana loppuun asti. <)
    Kirjattu
  • 15.12.10 - klo:19:18
    Talvi. :(

Yhdeksän tunnin yöunetkaan ei riitä mihinkään, pitäs ainakin yli kymmenen tuntia nukkua että jaksais tehdä jotain. Varmaan koko kuukauden olen yrittänyt saada jotain aikaan (kouluhommia, muita ei kouluun liittyviä mukaviakin juttuja), mutta kun ei vaan jaksa. Ja ei ole mitään masennusta tai ahdistuneisuutta juurikaan haviattavissa, väsyttää vaan niin helvetisti lähes joka päivä etten ole jaksanut edes pelata kuukauteen. Talvi"masennus"...

Ynh, mun kroppa ei selvästikään ymmärrä, että hereillä voi olla myös pimeällä.
    Kirjattu
  • 15.12.10 - klo:19:31
    Olen aika yllättynyt, etten ole vielä kertaakaan sairastunut tämän talven aikana. (Aikaahan on vielä.) Sen sijaan niska on ollut kipeänä turhankin useaan otteeseen.

Kavereiden fabostatusten perusteella porukka alkaa sairastumaan näihin aikoihin, joten voi varmaan olettaa jonkun kivan taudin puhkeavan, kun saavun Suomen arktiseen ilmastoon.
    Kirjattu
  • 15.12.10 - klo:19:51
    Kirjattu
  • 15.12.10 - klo:20:15

tsaari Poissa

• The Lizard King
      • Wii-numero: 8335 9777 5277 5570
      • PSN ID: bollo_42
    Talvi. :(

Yhdeksän tunnin yöunetkaan ei riitä mihinkään, pitäs ainakin yli kymmenen tuntia nukkua että jaksais tehdä jotain. Varmaan koko kuukauden olen yrittänyt saada jotain aikaan (kouluhommia, muita ei kouluun liittyviä mukaviakin juttuja), mutta kun ei vaan jaksa. Ja ei ole mitään masennusta tai ahdistuneisuutta juurikaan haviattavissa, väsyttää vaan niin helvetisti lähes joka päivä etten ole jaksanut edes pelata kuukauteen. Talvi"masennus"...

Ynh, mun kroppa ei selvästikään ymmärrä, että hereillä voi olla myös pimeällä.
    Itellä vähä sama juttu. Yhtään en ole koko jakson aikana keskittyä ja nyt pitäisi kemiankin kokeisiin lukea. Muutenkin tämä saamattomuus hajottaa. <_>

Toivottavasti huomenna alkava joululoma vähän piristäisi.
    Kirjattu