Mikset sinäkin rekisteröityisi?

Liittymällä mukaan pääset osallistumaan keskusteluihin niin
foorumilla kuin IRC-kanavallakin, ja voit olla mukana kehittämässä
yhteisöä vieläkin viihtyisämmäksi. Kaiken lisäksi se on ilmaista.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu sisään!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Tulen ja jään laulu

16.04.12 - klo:15:46
Nyt kun #resetti.net muuttuu aina välillä #asoiaf:ksi on aika julistaa ilosanomaa foorumilla.

Tulen ja jään laulu (eli lontooksi A Song of Ice and Fire) on amerikkalaisen George R.R. Martinin kirjoittama seitsenosainen fantasiasarja, josta on tähän mennessä julkaistu viisi osaa. Näistä neljä on suomennettu. Sarjan kirjat ovat:

• A Game of Thrones (Valtaistuinpeli)
  • A Clash of Kings (Kuninkaiden koitos)
  • A Storm of Swords (Miekkamyrsky, julkaistu kahtena niteenä)
  • A Feast for Crows (Korppien kestit)
  • A Dance with Dragons
  • The Winds of Winter
  • A Dream of Spring

Martin kirjoittaa tarinaansa tätä nykyä todella hitaasti, joten 2011 julkaistun A Dance with Dragonsin seuraajaa tulee odottaman vielä monta vuotta.

HBO tuottaa kirjoihin perustuvaa tv-sarjaa nimellä Game of Thrones. Ensimmäisen kirjan tapahtumat kattanut ensimmäinen tuotantokausi on esitetty Suomessa YLE2:lla. Toista kautta esitetään parhaillaan Amerikassa sunnuntai-iltaisin.

Jos Wikipedia-linkit eivät riittäneet, tarjolla on myös TV Tropes -sivu. (Linkistä avautuvalla sivulla ei ole spoilereita.)

Spoilereista: Merkitään ne spoilerit, eikö niin. Itse katson ensimmäisen kirjan/kauden niin "vanhaksi", että niitä isoimpia spoilereita lukuunottamatta se on vapaata kamaa. Gendry on Robertin äpärälapsi, deal with it. Kaikki muu on spoiler-tagin arvoista tietoa. Jopa se, että hahmo X on elossa myöhemmissä kirjoissa on spoileri, kun miettii kuinka paljon porukkaa kuolee kirjojen aikana. Merkitkää tageihin myös mistä kirjasta spoileri on lähtöisin.

Itse tykkään sarjasta oikein paljon, ja olen lukenut kaikki tähän asti julkaistut kirjat englanniksi, sekä katsonut kaikki tv-sarjan esitetyt jaksot.
"Rejoice, boy. Your wish will finally come true."
- Kotomine Kirei  (Kootut lainaukset, osa 20)
Kirjattu
  • ::
  • 17.04.12 - klo:22:36

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    En ole lukenut kirjoja, mutta sarjaa on tullut seurattua jenkkitahtia koska olen kriminaali. Oikein kiva sarja.

Todennäköisesti vieroitusoireet 2. kauden lopussa ovat sitä luokkaa, että pitää ainakin 2 ensimmäistä kirjaa hankkia kesälukemiseksi.
    Kirjattu
  • 19.04.12 - klo:16:39

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Tokan kirjan puolessavälissä mennään, alkuperäiskielellä lueskelen. Jäänyt melko pitkäksi aikaa pölyttymään, vaikka älyttömän kova kirja onkin. Ehkä tässä kohta taas jaksaisi.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 19.04.12 - klo:16:50

Tingle Poissa

• Paavo
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Kertokaas mihin tämän sarjan viehätys oikein perustuu? Tissien lisäksi siis.

<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    Kirjattu
  • 19.04.12 - klo:16:58

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Kertokaas mihin tämän sarjan viehätys oikein perustuu? Tissien lisäksi siis.
    Omalla kohdallani ainakin mielenkiintoisiin ja hyvin kirjotettuihin henkilöhahmoihin ja kiemuraisiin suhdekuvioihin. Ja tietty hyvin toteutettua laadukasta fantasiaa ei voi ikinä olla liikaa.
    Kirjattu
  • 20.04.12 - klo:14:53

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Itse lainasin äitiltä ekan osan (suomennettu versio), ja olen loppusuoralla. Kirja on tähän mennessä ollut todella koukuttava, vaikken ole koulukiireiltä ehtinyt kovin nopeaan tahtiin "kirjaa ahmimaan". Martin on onnistunut hyvin luomaan jokaiselle hahmolle oman ajatusmaailmansa. Sarjaa ajattelin vilkaista kun olen tuon ekan osan saanut luettua, mutta olen kuullut että se on lähinnä vain hienon näköinen ja tarina jää sivuraiteille.
    Kirjattu
  • 23.04.12 - klo:16:52
    Naisen vaaginasta tuli ulos
    Kirjattu
  • 29.03.13 - klo:21:15

Kohta se palaa ruutuun!
    Kirjattu
  • 09.04.13 - klo:19:50
    Eli Bran on warg. Onko Rickonkin warg?
    Kirjattu
  • 09.04.13 - klo:20:01
    Kaikki Starkit ovat wargeja. Bran on paras, mutta muutkin näkevät susiunia. Sitten on tietysti niitä spoilereita mille tasolle itse kukin kehittyy, mutta joo.
    "Rejoice, boy. Your wish will finally come true."
    - Kotomine Kirei  (Kootut lainaukset, osa 20)
    Kirjattu
  • 14.04.13 - klo:21:49
    Törmäsin tällaiseen. Tiedä oikein mitä tästä pitäisi ajatella.
    Kirjattu