Azzeli halus minun jakavan vähän mielipidettäni
MadCatzin Street Fighter X Tekken fight padista, jonka tilasin Zavvista huhtikuussa ja sain postilaatikkooni elokuussa.
Ostin ohjaimen lähinnä d-padin takia. Ensivaikutelmaltaan d-pad ei tosin ollut ihan sitä mitä odotin: siinä on vähän samanlainen pyörivä fiilis kuin boksin d-padissa jos vertaa vaikka Wiin ohjaimien d-padeihin. Tosin tuntuma sen nappeihin on parempi kuin normiohjaimessa ja se "pyöriväisyys" palvelee hyvin perinteisten tappelupeli-inputtien suorittamisessa. Olen tosin enimmäkseen pelannut shmuppeja ja tasohyppelyitä tuolla. Niissäkin d-pad toimii ihan mallikkaasti, mutta vaatii hieman enemmän voimaa kun vertaa Wiin padeihin.
Ohjaimen takapuolella on kytkin, josta saa d-padin toimimaan jompana kumpana tattina jos on jostain syystä aivan pakko. Tähän liittyen huomasin oudon jutun: Kuten normaalisti, emuloitu tatti on ääriasennossa nappia painaessa, mutta jos painat johonkin suuntaan hieman vajaan puolen sekunnin ajan, tatti jää siihen suuntaan 50%-asentoon suunnilleen samaksi ajaksi. En tiedä onko tuolla joku itse SFxT:iin liittyvä funktio.
Muista napeista ei ole pahaa sanottavaa, naamanapit ovat hyvin jämäkän tuntuiset ja olkanapit/start/back sanoo klik. Sijoittelussa on huomioitavaa sen verran, että olkanappeina toimivat vain LB+LT ja RB+RT sijaitsee naamanappien oikealla puolella. Lisäksi ainakin itselleni boksinohjaimen A:ssa ja X:ssä luonnollisen tuntuiset asiat tuntuvat istuvan paremmin mapattuna A:han ja B:hen.
Edellämainittu analogitattihäröily ei onneksi vaikuta LT:hen tai RT:hen.
Ohjaimen turbonapilla voit kytkeä minkä tahansa yksi/kaksikirjaimisista napeista rämpyttämään kahdella eri nopeudella, mikäli koet sen olevan hyödyksi juonitteluillesi.
Tuomio: Jos nappipainotteinen ohjain PC/Xbox360/PS3:lle kiinnostaa, niin tämä on mielestäni aika hyvä diili. Ainakin kirjoittamisen hetkellä:
Zavvi myy osaa noista noita nyt parillakympillä ja luulis toimitusajankin olevan vähän kehuttavampi kuin omalla kohdalla kun niillä on niitä jopa varastossa.
Jolleivät lähetä niitä ekana vahingossa Kanadaan.
Koettu tämäkin.