Kiinteistöt.
Ei mulla muuta.
No ei kai, on mulla muutaki.
Minipelejä ei tarvitse muuhun kuin alkupään rahankeräämiseen, että saa kiinteistöbisnekset pyörimään omalla painollaan. Toki F3:ssa kiinteistöjen progressiivisesti laskeva kunto on oma kipunsa perseessä, koska jos menee ostamaan jonkun kalliimman (lue: pawnbrokerin) putiikin tahi kapakin eikä muistanut säästää korjauksia varten, koko homma lähestulkoon hajoaa käsiin.
Jostain tosin luin, että on suositeltavaa ostaa halvimpia taloja vain isompien hintapyyntöjä varten ja että vuokrat ja hinnat pitäisi vinssata tappiin. Tätä en kuitenkaan mene itse suosittelemaan, koska pahuus (eri asia toki jos sinne juuri sihtaa).
Toinen läpipeluu on kohta paketissa itselläni ja käytin alkupäässä kaikki vähäiset varat kiinteistöihin. Nyt läpipeluu on raakasti 365 päivän virstanpylväällä ja valtion varallisuus näyttää jopa +5.000.000 kultaa. Aikaa tallennukseen kulutettu tähän mennessä noin yhdeksän tuntia, joten voisi hyvällä omatunnolla sanoa, että rahasta ei tule missään vaiheessa juurikaan puutetta jos muistaa korjailla kiinteistöjä.
Rahasta voisin siirtyä etsiskeltäviin: puutarhatontut ovat toki jännä ja asteittain jopa loogisempi vaihtoehto kuin gargoelit, mutta tonttujen loukkaukset ovat huomattavasti matalampaa tasoa kuin edeltäjiensä. Lisäksi tontut on piilotettu aivan liian ovelasti ja 2-piste-äänijärjestelmällä on vaikeuksia toteuttaa surround-ääntä, joka on näemmä standardi nykypäivän peleissä. Hopea- sekä kulta-avaimet ovat yhtä hyvä haaste kuin aiemminkin, enkä täten ala tästä valittamaan.
Demoniovet sen sijaan saisi olla lukuisemmat ja palkkiot edes vähän niin kuin F2:ssa. Haasteetkin ovat yltiövittumaisia, en pidä.
Seuraava kapula F3:n rattaissa on taistelut ja tarkemmin balvarinet. Tuskaisen vaikeaa puuhaa jälleen F2:een verrattuna, mutta toisaalta ihan hyvä, ettei peli ole liian helppo. Kuitenkin pelaamiskokemustani kalvaa joka kerta sekä balvarinein että palkkasotilaiden epäinhimmillinen kyky kestää luoteja tai järkyttävän ison sotamoukarin mäjäytyksiä. Hobbet nyt ovat aina yhtä persettä, mutta silti niitäkin on välillä kiva lahdata.
Näin. Nyt tuli kirjoitettua sormet puhtaaksi (?) ja voin siirtyä aamusavukkeelle. Kiitos ja kuitti.