Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Fable

11.12.09 - klo:19:13
Pelailtiin Apathyn tänään Fablea kun siirrettiin mun accountti sen Boksille *_* Ei päästy kuin vasta semmoseen kohtaan, jossa pitää jonkun papin kanssa mennä luolaan. (Olen aiemmin nöhnyt kun Apahty pelaa tuon kohdan yssisseen.)

Tuli vähän acheja kun otettiin Apan semmonen tallennus, jossa sillä oli hituC rahaa. Suoraan siitä sitten 100gs achi ENSIMMÄISEKSI achiksi, kun se vissiin jakoi ne rahat. Apa sitten samalla teki kaikenmoista, että sain achi-huorailtua, asdf, vaikken siitä itse niin hemmetisti välitäkään *_* Onhan ne kivaa lisäpuurrettavaa peliin.

Tosiaan, peli on vissiin jatkoa alkuperäsellä X-lootalla ilmestyneelle Fablelle ja ilmestyi viime vuonna. Roolipeli on kyseessä ja Wikipedia kertoo loput. http://en.wikipedia.org/wiki/Fable_II

Keskustelua, arvon herrasväki.

//Asd, muutin ketjun kattamaan kaikki Fable-sarjan pelit, jos kerran on kolmaskin tulossa *_*

http://fi.wikipedia.org/wiki/Fable
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:46 kirjoittanut Osiris »
Kirjattu
  • ::
  • 11.12.09 - klo:20:21
    Tänään aloitin Fable 2 aivan alusta, ja yhtä hubaahan tuo on kuin viimeksi. (En pelannut kuin Oakfieldiin saakka) Ekalla pelikerralla tein hyviksen, joka kylläkin korruptoitui loppua kohden, nyt ajattelin että teen pahiksen. Pääjuonen jälkeenikin on tullut pelailtu ihan reilummin. Pääjuoni on kylläkin melko lyhyt kuten ykkösessä.

Fable: The lost chapters lainasin serkulta noin viikko sitten ja pelasin sen läpi eilen illalla, mutta eihän se niin hyvä ollut kuin Fable 2.

Btw Fable sarja jatkuu ensi vuoden loppupuolella, ja ilmeisesti siihen tulee Project Natal tuki. 
    « Viimeksi muokattu: 11.12.09 - klo:20:29 kirjoittanut Joulu-Tube »
    Kirjattu
  • 11.12.09 - klo:21:50

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Fable 2 on mukava roolipeliseikkailu. Hahmoni on läpeensä paha ja täysin korruptoitunut. Kaiken lisäksi hän on Albionin kuningas, omistaa kaikki talot ja kaupat ja on nostanut tuotteiden ja vuokrien hintoja 100% (Paitsi Bowerstonesta, tietysti. Ei nyt omaa kansaa saa kiusata  :3).

Melkein kaikki achit saatu, nyt vain pitäisi joskus ne DLC:t huvittaa ostaa.

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 12.12.09 - klo:23:18

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Sain Fable II:n aikoinaan ilmaiseksi Konsolifiniin kirjoittamani arvostelun ansiosta (ilmeisesti siis tykkäsivät), mutta en jostain syystä jaksanut pelata sitä kovin pitkälle. Ajattelin jo myydä pois, mutta vastoin kaikkia odotuksia sisko innostui pelistä ihan täysin ja hommasi ihan mukavasti acheja accountilleni, kun ei kerran omaa tunnusta ole jaksanut/katsonut tarpeelliseksi tehdä. Nyt on jo 660gs hommattu, joista arviolta ~100 olen itse ansainnut. Sittemmin olen kyllä itsekin lämmennyt pelille, ihan hauska fantasiaseikkailuhan se loppujen lopuksi on, eikä tekeminen ainakaan heti lopu kesken.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 16.01.10 - klo:23:38
    Sen ilmaisen episodin latasin, ja tylsistyin heti siihen alkupaikkaan. Sitten kaveri tuli tänne ja matkalla osti tämän, ja pelasi sitä sitten tuossa ja minä vähän seurailin. Ja sitten alkoi himottamaan. Kaverin lähdettyä pelasin episoden loppuun ja olin ihan myyty. Tämä on saatava. *_*

Pelin hintoja tarkastellessani huomasin, että tästähän on vaikka mitä versioita. On Limited Edition, jossa on imo hienompi kansi ja joku bonus-DVD, ja sitten on Game of the Year Edition, jossa tulee käsittääkseni ilmaista DLC:tä mukana. Minkäs noista suosittelisitte hankintaan?
    Kirjattu
  • 16.01.10 - klo:23:45

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Juu, Game of The Year-edition sisältää ainakin lisäepisodin, jonka voi myös ostaa maksullisena Livestä (en nyt muista tarkkaan kuinka monta MS-pojoa maksoi). Limited Editionin Bonus-DVD:stä ei ole mitään hajua, mutta jos sen suht. samalla hinnalla saat kuin normaalin niin kyllä se ainakin sitä perusversiota kannattavampi vaihtoehto lienee.

Itseltäni löytyy siis ihan tuo normipaketti.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 17.01.10 - klo:09:41
    Pelin hintoja tarkastellessani huomasin, että tästähän on vaikka mitä versioita. On Limited Edition, jossa on imo hienompi kansi ja joku bonus-DVD, ja sitten on Game of the Year Edition, jossa tulee käsittääkseni ilmaista DLC:tä mukana. Minkäs noista suosittelisitte hankintaan?

GOTY-versio kannattaapi napata, tulee molemmat DLC:t mukana, niin ei tarvi niitä erikseen ostella. Se vaan tuntuu olevan nettikaupoista ainaki loppu kokoajan.
    Kirjattu
  • 17.01.10 - klo:13:17
    Tosin se on sitten kympin kaksi noita kahta muuta kalliimpi. Hassua, luulisi että Limited Edition olisi loppu kaupoista, koska se kuitenkin on "Limited". *pacman*
    Kirjattu
  • 17.01.10 - klo:15:01
    Thehutissa on 15€ tuo GOTY-versio, mutta Out Of Stocki. Luulisin että restockais ne vielä.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:17:41
    Sarjan toinen osa on paras peli ikinä. Joka väittää muuta, saa turpaan. B)
    Kirjattu
  • 13.02.10 - klo:09:25

Tingle Poissa

• Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 28.03.10 - klo:13:14
    Sarjan toinen osa on paras peli ikinä. Joka väittää muuta, saa turpaan. B)

Hurja mies.

Fable 2 ei ole NIIN hyvä että päihittäisi Ocarina of Timen tai Morrowindin. :)
    Mutta kyllä Fable 2:ssakin sitä omaa loistoaan löytyy rutkasti, ainut vaan että lisäosat maksavat ihan homona (muutoin olisin jo hankkinut ne.  B) )

//E: Kaverilta nyysin nyt jokin aika sitten tuon GotY-version ja nyt olisi varsin muikeaa saada jostain ne nuket kasaan. Avuliaita? :>

//E2: Nuketki kasattu. Käytännössä puuttuu enää yksi achi koko roskasta ja sekään ei varmaankaan ole mahdottomuus. :>

//E3: 1350/1350
    « Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo:00:47 kirjoittanut apathy »

You know you've lost when...

My name is Legion, for we are many.
    Kirjattu
  • 23.06.10 - klo:01:50

Echo Poissa

• Mun profiili
    Kirjattu
  • 16.10.10 - klo:00:56

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Kirjattu
  • 16.10.10 - klo:11:13
    Mitä?! Miksi?!
    Kirjattu
  • 16.10.10 - klo:12:45

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Emmäätiiä, tais olla joku promo Fable kolkkia varten. Kuulemma loppu nyt.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 16.10.10 - klo:14:15

Echo Poissa

• Mun profiili
    Eipä minua haittaa, koska omistan sen jo! >:)

Kirjattu
  • 26.10.10 - klo:16:03
    Kirjattu
  • 05.07.11 - klo:22:47
    Tulen vielä näkemään Bansheestä painajaisia. Brr...

Pelin pääjuoni siis pelattu läpi. Ajattelin tällä tallennuksella vielä huorata acheja kerätä kaikki hopia-avaimet ja gargoylet sun muut, ja sitten voisin pelata pahis-tallennuksen, jossa vaan tapan kaikki ja olen muutenkin ilkeä ja otan lopussa rahat. Nyt olen ollut oikea enkeli, mutta jouduin tappamaan yhden tyypin siellä merirosvokaupungissa, kun se hyökkäsi mun kimppuuni. Sen takia en vissiin voi nyt tehdä yhtä sivutehtävää <_>

Sain pelin siis aikoinaan ilmaiseksi, kun ne promosivat Fable III:a sen kanssa. Kiitos Kassulle siis linkkivinkistä! Ovatko nuo lisäpaketit ostamisen arvoisia? Entä onko Fable III mistään kotoisin? Pelaako sitä ylipäätään kukaan? Kannattaako Fable II:n jälkeen pelata ensimmäinen Fable?
    Kirjattu
  • 06.07.11 - klo:16:08

Echo Poissa

• Mun profiili
    Itselläni ei ole F2:sen Gargoylien metsästys ole onnistanut, koska tallennukset ovat korruptoituneet.

Fable 2:n Knothole Island on kiva DLC, mutta Fable 3:n Traitor's Keepiä suosittelen (pakotan) lataamaan. Fable 2:n ja Fable 3:n DLC-kokoelman paras DLC. Understone onkin sitten yhdentekevä.

Kirjattu
  • 21.10.11 - klo:00:58
    Ostin Paavolta Fable III:n tuossa jokunen aika sitten. Maksoin sille kebabin ja sain vaihdossa Fable III:n. (Okei, en saanut kansia ja toi levy on tuollainen ruma, mutta silti aika edullinen.)

Tänään meni sitten pääjuoni ekaa kertaa lävitse (kuolematta \o/). Tuon kuuden ja puolen miljoonan kullan kerääminen pelin loppupuolella no hulluutta, jos ei sitten ole valmis olemaan vähän ilkeä. Toinen vaihtoehto on tietysti pelata siten, että kerää alussa tavattoman suuren pääoman kiinteistöjen muodossa, ja sitten hallituskaudella odottaa, että sitä rahaa virtaa sisään, tarpeen vaatiessa myy kiinteistöjään ja sitten siirtää rahat linnan tilille.

Suosittelen ehdottomasti ostamaan, jos tykkäsi Fable II:sta. Vaikka systeemit ovat jonkin verran muuttuneet, niin on se aika paljolti sama peli edelleen.

En tiedä, että pitäisikö sitä nyt ottaa uusi tallennus, vaiko koittaa kerätä kaikki kukkaset, avaimet, tontut sun muut salaisuudet tässä ekassa tallennuksessa. Tekemistä varmaan kuitenkin riittää ainakin jonkin verran vielä lopputekstien jälkeenkin.
    « Viimeksi muokattu: 21.10.11 - klo:13:19 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 21.10.11 - klo:12:35
    Suosittelen ehdottomasti ostamaan, jos tykkäsi Fable II:sta. Vaikka systeemit ovat jonkin verran muuttuneet, niin on se aika paljolti sama peli edelleen.

Ongelmahan on tässä. Vaikka Fable 2:n menin ihan mielelläni läpi, en yksinkertaisesti jaksanut enää koko peliä. Jo Fable 3:n demo sai torkahtelemaan.
    Kirjattu
  • 21.10.11 - klo:13:21
    No joo, voisi se taistelusysteemi kyllä vähän kekseliäämpi olla, jotta se ylläpitäisi mielenkiintoa paremmin, mutta kyllä itse jaksoin pelailla ja tykkäsin molemmista :) Eka Fable on vielä pelaamatta, joten ehkä sekin pitäisi jossain vaiheessa jostain hankkia.
    Kirjattu
  • 04.11.11 - klo:17:43

Echo Poissa

• Mun profiili
    Kiinteistöt + blacksmith-minipeli viiden tähden blacksmithillä. Helkutisti rahaa.

Kirjattu
  • 05.11.11 - klo:10:13
    Kiinteistöt.

Ei mulla muuta.

No ei kai, on mulla muutaki.

Minipelejä ei tarvitse muuhun kuin alkupään rahankeräämiseen, että saa kiinteistöbisnekset pyörimään omalla painollaan. Toki F3:ssa kiinteistöjen progressiivisesti laskeva kunto on oma kipunsa perseessä, koska jos menee ostamaan jonkun kalliimman (lue: pawnbrokerin) putiikin tahi kapakin eikä muistanut säästää korjauksia varten, koko homma lähestulkoon hajoaa käsiin.
    Jostain tosin luin, että on suositeltavaa ostaa halvimpia taloja vain isompien hintapyyntöjä varten ja että vuokrat ja hinnat pitäisi vinssata tappiin. Tätä en kuitenkaan mene itse suosittelemaan, koska pahuus (eri asia toki jos sinne juuri sihtaa).
    Toinen läpipeluu on kohta paketissa itselläni ja käytin alkupäässä kaikki vähäiset varat kiinteistöihin. Nyt läpipeluu on raakasti 365 päivän virstanpylväällä ja valtion varallisuus näyttää jopa +5.000.000 kultaa. Aikaa tallennukseen kulutettu tähän mennessä noin yhdeksän tuntia, joten voisi hyvällä omatunnolla sanoa, että rahasta ei tule missään vaiheessa juurikaan puutetta jos muistaa korjailla kiinteistöjä.
    Rahasta voisin siirtyä etsiskeltäviin: puutarhatontut ovat toki jännä ja asteittain jopa loogisempi vaihtoehto kuin gargoelit, mutta tonttujen loukkaukset ovat huomattavasti matalampaa tasoa kuin edeltäjiensä. Lisäksi tontut on piilotettu aivan liian ovelasti ja 2-piste-äänijärjestelmällä on vaikeuksia toteuttaa surround-ääntä, joka on näemmä standardi nykypäivän peleissä. Hopea- sekä kulta-avaimet ovat yhtä hyvä haaste kuin aiemminkin, enkä täten ala tästä valittamaan.
    Demoniovet sen sijaan saisi olla lukuisemmat ja palkkiot edes vähän niin kuin F2:ssa. Haasteetkin ovat yltiövittumaisia, en pidä.
    Seuraava kapula F3:n rattaissa on taistelut ja tarkemmin balvarinet. Tuskaisen vaikeaa puuhaa jälleen F2:een verrattuna, mutta toisaalta ihan hyvä, ettei peli ole liian helppo. Kuitenkin pelaamiskokemustani kalvaa joka kerta sekä balvarinein että palkkasotilaiden epäinhimmillinen kyky kestää luoteja tai järkyttävän ison sotamoukarin mäjäytyksiä. Hobbet nyt ovat aina yhtä persettä, mutta silti niitäkin on välillä kiva lahdata.

Näin. Nyt tuli kirjoitettua sormet puhtaaksi (?) ja voin siirtyä aamusavukkeelle. Kiitos ja kuitti.

Kirjattu
  • 11.11.11 - klo:12:55
    Neljä milliä kerätty ja The Swinging Sword vastaanotettu. Enää sen uppaaminen. Ketään restiläistä innokkaana fable3-orgiaan?

Kirjattu
  • 07.03.12 - klo:18:25

Echo Poissa