Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Nettiselaimet

20.01.10 - klo:16:08
Etsin vanhaa "Opera, firefox vai chrome" -ketjua (tms), mutta oli jo arkistoissa :(. No, piti vaan tulla kertomaan että Firefox 3.6 Beta on nykyään jo Release Candidate 2. Näkyvin uusi ominaisuus lienee personas gallery, josta voi valita erilaisia teemoja firefoxin ylä- ja alapalkkeihin (Toolbar skin). Personas gallery integroituu osaksi alapalkkia, ja siitä voi parilla hiiren klikkauksella vaihtaa näppärästi taustasta toiseen. Tykkään.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html
http://www.getpersonas.com/en-US/
Kirjattu
  • ::
  • 20.01.10 - klo:17:16

Nipa Poissa

• ._.
    "Vanhalla" 3.5.7 mennään, en yleensä betoihin koske jos niissä ei oikeesti merkittäviä parannuksia ole. Toimivuus kun melkeinpä aina on vähän huonompi kuin valmiilla tuotteilla...

Ja firefoxia olen käyttänyt koko ikäni, ainakin sen jälkeen kun isoveli vanhalle pöytäkoneelle asensi sen explorerin tilalle aikanaan. Aikanaan välilehdet oli hieno keksintö ja nykyään lisäosat mua lähinnä pitää tän käyttäjänä. Muuten olis melkeinpä sama mitä selainta käytän...
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:17:30
    Opera. Irc-clientti samassa. 'Nuff said.

Ja sitten tuo Opera Unite on myös ihan kätevä.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:17:34

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Asensin äsken FF 3.5.7, koska oletin että korjaisi fontti ongelmani, ei korjannut. ,_,

Ja läheskään kaikkia juttuja mitä minulla oli 2.20:ssa, ei ole tässä versiossa, wää.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:17:41
    Minkä ihmeen takia olet käyttänyt 2.2:sta? Sehän ei ole kovin turvallista edes, kun kaikki aukot on paikkaamatta jne :S

Itse siirryin kuin siirryinkin Chromen pariin nyt kun alkoi joitain lisäosiakin tulemaan tälle. Firefoxissa olisi kivemmat ja paremmat lisäosat ja niitä olisi enemmän, mutta Chrome on muuten niin paljon kivempi, että saa kelvata. Ehkä jos FF4 olisi sitten kevyempi ja siistimpi ja kauniimpi, niin saattaisin vaihtaa takaisin Firefoxin pariin.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:17:43

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    En jaksanut päivittää + lisäosia ei oltu portattu...eikä ole vieläkään.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:17:43

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Firefox for life.
    Mulla on ihan tää uusin minkä automaattipäivitys on hakenut ja kaikki toimii kuten pitää ja vauhdikkaampi on kuin muut selaimeni.

Nää uudet personat on kyllä huippuja. :D
    Muutenkin FF:n lisäosat rokkaa.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:18:38

Nipa Poissa

• ._.
    Opera. Irc-clientti samassa. 'Nuff said.
    Foxissa on chatzilla mihin oon ihan tyytyväinen .-.
    Kirjattu
  • 20.01.10 - klo:20:57

Riby Poissa

• Anon9746
      • Wii-numero: 1435 9560 2543 3701
      • Xbox Live Gamertag: Ribyli
      • PSN ID: Ribbyli
      • Steam ID: Riby
      • Resetti.net
    Minkä ihmeen takia olet käyttänyt 2.2:sta? Sehän ei ole kovin turvallista edes, kun kaikki aukot on paikkaamatta jne :S

Itse siirryin kuin siirryinkin Chromen pariin nyt kun alkoi joitain lisäosiakin tulemaan tälle. Firefoxissa olisi kivemmat ja paremmat lisäosat ja niitä olisi enemmän, mutta Chrome on muuten niin paljon kivempi, että saa kelvata. Ehkä jos FF4 olisi sitten kevyempi ja siistimpi ja kauniimpi, niin saattaisin vaihtaa takaisin Firefoxin pariin.
    Itsekin vaihdoin lukuvuoden alussa Chromeen, mutta nyt vähän ennen vuodenvaihetta vaihdoin jälleen kelkkaani takaisin FF:iin. Chrome tuntui alussa aivan kamala nopealta, mutta jotenkin se tuntui hidastuvan käyttökuukausien kertyessä. Lisäksi jos pidin montaa välilehteä auki, oli selain huomattavasti suurempi prossusyöppö, kuin FF.
    * Kullanmurut *

<div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • 21.01.10 - klo:08:43
    Itse en ole tuota chromea nyt hetkeen käyttänyt, kun jostain syystä minulla bugittaa muutama sivusto (esim. facebook) tuolla niin että se ei näytä kaikkea sivulla olevaa tai lataa ne todella hitaasti. Kokeillaan uudestaan sitten päivityksen jälkeen. Kellään samoja ongelmia?
    Kirjattu
  • 21.01.10 - klo:15:49

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Chrome on kauhean raskas. D:
    Muuten se on tosin aika toimiva selain, pidän siitä alkujutusta että kaikki eniten käydyt sivut näkyy siinä ja sillä lailla.
    Google on muutenkin mukava yhtiö, joten aika luotettavaksi tuota sanoisin.
    Kirjattu
  • 21.01.10 - klo:17:54

Prime Poissa

• When the wild finn blows.
      • FinZelda, Zeldan asialla
    Firefox for the win. Opera on mielestäni myös kätevä, varsinkin vähän hitaammilla/paljon tavaraa sisältävillä koneilla. Chrome... no, jos tehoa riittää, niin mikäpäs siinä, mutta en näe siinä mitään etua Kettuun tai Operaan nähden.
    Kirjattu
  • 21.01.10 - klo:22:04
    Mä en tiedä mistä tuo Chromen rauskaus on muka peräisin. Itse osasyynä Chromeen vaihtamisessa oli juuri se, että Firefox syö prossuaikaa kuin mitäkin. Tai näin ainakin kaikki väittävät *_*

http://www.maximumpc.com/article/news/mozilla_admits_firefox_has_cpu_usage_problems
    Kirjattu
  • 22.01.10 - klo:20:00

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Chrome ja Winamppi päällä, niin ei tällä koneella voi tehdä oikein kunnolla mitään ilman lagia.

Firefox on kivan kevyt, tietty tosin riippuu asennetuista ja käytössä olevista lisäosista.
    Kirjattu
  • 22.01.10 - klo:20:04

Maketsu Poissa

• Huulet törölle
    • Kun eletään vaan kerran, niin eletään kun herrat.
    Mac ja Safari, ahh... <3

: Maketsuu
    Kirjattu
  • 22.01.10 - klo:23:12
    Mac ja Firefoxipas.
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:10:53

Maveric Poissa

• Mecha
      • JuuTuuppi
    En nyt tiedä mikä tälle ois ollu oikea paikka, mutta tää taitaa olla tarpeeksi lähellä *awesome*
    Päätin tehdä itselleni tällaisen aloitussivun. Tuohon on kasattu kaikki ne sivut joilla tulee yleisimmin käytyä, klikkaan vaan kuvaa ja pääsen suoraan sivustolle ;)
    (YouTube on kahesti koska toinen vie omaan profiiliini ja toinen taas pääsivulle)
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:12:47
    Käyttiksestä riippumatta Opera.
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:15:32
    En nyt tiedä mikä tälle ois ollu oikea paikka, mutta tää taitaa olla tarpeeksi lähellä *awesome*
    Päätin tehdä itselleni tällaisen aloitussivun. Tuohon on kasattu kaikki ne sivut joilla tulee yleisimmin käytyä, klikkaan vaan kuvaa ja pääsen suoraan sivustolle ;)
    (YouTube on kahesti koska toinen vie omaan profiiliini ja toinen taas pääsivulle)

Operassa on itsessään mahdollisuus saada tuollainen. B)
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:15:38
    Chrome tekee automaattisesti.
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:15:40

Maveric Poissa

• Mecha
      • JuuTuuppi
    Mut ei valmiin hommaaminen tai automaattinen oo yhtä hauskaa ku ite tekeminen! >: (
    Mie laiton tuohon jopa pokepallon kuvakkeeksi! (tosin ei näy tuossa print screenissä)
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:16:10
    Ja Operalla voi noita speed dialin sivuja käynnistää kivasti CTRL+Numero-yhdstelmällä.
    Kirjattu
  • 27.01.10 - klo:22:01
    Chrome tekee automaattisesti.

Siis pistää käydyimmät sivut jonnekin yhteen paikkaan? Heh, no Operakin sen tekee. B)

... Oli siis pakko mainita.
    Kirjattu
  • 17.04.10 - klo:01:12

Taivaantanssi Poissa

• ♠ Patakuningatar ♠
    • hörl
    En tiedä olenko sitten vähän jäljessä vai olenko masokisti, mutta käytän Internet Exploreria. Ei tässä minusta sen suurempaa vikaa ole. Firefox on hyvä selain, mutta en jaksa säätää niiden lukemattomien lisäosien kanssa.
    Kirjattu
  • 17.04.10 - klo:01:18
    Ei niitten kaa pakko ole säätää. Minä olen vain käynyt katsomassa mitä siel on, mut en löytäny mitään mielenkiintoista... Elikkäs ilman mitään lisäosia käytän Firefoxiani :D

Ja hyvin pelittää.
    Kirjattu
  • 17.04.10 - klo:01:25
    Joo siis Firefox on reilusti Exploderia parempi jo ihan ilman lisäosia ja varsin käypä jo paljaaltaan. Lisäosat ovat vain ylimääräistä plussaa.

Chrome on vain sulavampi, joten käytän sitä. Pienin parannuksin Firefoxiin siirtyisin takaisin entisen lempiselaimeni leiriin, mutta toistaiseksi Chrome on valintani. FF4:n ilmestyttyä saatan kuin saatankin valita jälleen Tuliketun.
    Kirjattu
  • 17.04.10 - klo:01:34
    Itse en pidä IE:stä, koska ko. selaimen valikot ovat tönköt, ja se on todellakin hidas. En tosin tyksinyt Firefoxistakaan. Sehän on kylläkin IE:tä nopeampi, mutta valikot olivat yhtä tönköt ja kaatuili varsin usein. Vika voi tietty olla koneessanikin, miten vain, mutta Operassa on kaikki joka tapauksessa toiminut niin kuin pitääkin. Opera Turbo varsinkin on tosi kätevä, jos netti muuten takkuaa. Ja valikot ovat hyvät.
    Kirjattu
  • 18.04.10 - klo:14:13

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    IE. .________.

FireFox sen olla pitää! :)
    Personat antaa kivan ulkoasun ja lisäosilla saa kaiken mitä haluaa, voisin väittää.
    Chrome on kanssa kivan nopsa, mutta en tykkää sen käyttöliittymästä yhtä paljon kuin Firefoxin.
    Kirjattu
  • 18.04.10 - klo:16:59

fazerin sininen

IE on törkeän hidas tällä koneella, mutta onneksi FireFox toimii ihan kivast vielä. Vaikkakin tulee ongelmia mm. wikipedian kanssa, jonka kanssa tulee ongelmia aina. En oikeasti tiedä, miksi se aina aikakatkaistaan, mutta eipä se paljoa haittaa.

Ja onhan se firefox pari kertaa kaatunut.
    Kirjattu
  • 18.04.10 - klo:21:34

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Kyllä se on tuo Opera. Paras käytettävyys ja parhaat ominaisuudet todella hyvällä nopeudella. Chromen ja Operan nopeudella en ole imo huomannut mitään eroa.

Chrome ei ole paha, mutta ei siinä selaimiessa kyllä ole juuri yhtään mitään muuta se selain ja illusionaalinen nopeus  >_>
    Kirjattu
  • 19.04.10 - klo:15:29
    Lisäksi Chrome on erittäin vähän tehoja syövä. Muut selaimet syövät reilusti enemmän prosessoriaikaa. Tämän lisäksi Chrome tarjoaa ikkunan kokoon nähden paljon tilaa itse sivulle eivätkä tilaa vie ylimääräiset palkit ja muut härpäkkeet. Tykkään myös Chromen välilehtisysteemeistä: välilehtien järjesteleminen on näppärää ja animoinnin takia on erittäin helppo pysyä perässä siitä, miten selain reagoi käyttäjän toimintoihin, välilehden voi erottaa omaksi ikkunakseen ilman sen refreshaamista ja semmosta. On tässä Chromessakin asioita, joista en tykkää, mutta pääasiallisesti ihan kiva.

Se, että Chrome toimii selaimena ja vain selaimena ei mielestäni ole mikään huono puoli. En itse ole koskaan ymmärtänyt, miksi selaimen pitäisi toimia myös irc-clienttinä ja musiikkisoittimena. Niitä varten olen yleensä käyttänyt erillisiä ohjelmia ja asentamani lisäosat ovat keskittyneet nimenomaan nettiselaamisen paranteluun.

En muuten ymmärrä miten joku voi tykätä Firefoxin käyttöliittymästä: Chromen ylivertaisen hyvä käyttöliittymä Firefoxin vastaavaan verrattuna oli eräs perusteistani vaihtaa selainta. Firefoxin käyttöliittymä on ulkonäöltään kovin vanhentuneen oloinen.

Firefoxiin ei tarvittaisi kovinkaan suuria parannuksia, jotta liittyisin jälleen heidä leiriinsä, ja käyttöliittymä on eräs oleellinen parannus. FF4:stä julkaistut suunnittelukuvat lupailevat onneksi hyvää :)

https://wiki.mozilla.org/Firefox/4.0_Windows_Theme_Mockups

Linux-kuvia en löytänyt, mutta Windows-suunnitelmat lupailevat jo hyvää.
    Kirjattu
  • 19.04.10 - klo:18:15

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Kuulostaa melko siltä, että pitäisit Operasta Tube. Nimittäin Operassa on juuri nuo mainitsemat hyvät puolet ja toteutettu erittäin mallikkaasti(erityisesti välilehtisysteemi on yksinkertaisesti paras - onhan se ollut operassa monta kertaa pitempään kuin muissa selaimissa). Ton yläpalkin voi muokata ihan mieleisekseen, säätää kuvakkeiden koot ja ottaa kaikki rojut poois, joista ei pidä. Itsellä ei muuta ole kuin välilehtibaari ja osoitebaari näkyvissä.

Tuosta sun Firefox heitosta muuten, en itse oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka valittavat että IE:ssa on ihan kauhea käyttöliittymä ja se on ruma plaa plaa, kun toi Firefox on käytettävyytensä puolesta ihan kuin IE... ihan yhtä lailla rasittavia ikkunoita ja samanlainen tönkkö layout.

BTW tuosta kuvasta... kaikki selaimet vaan alkavat muistuttaa koko ajan ja koko ajan enemmän Operaa. Ihan totta, Operan näyttää tuolta ja Chromelta nyt ja niin teki yli viisi vuotta sitten.

Ei ole mitään syytä lainata ylläolevaa tekstiä. Ei ole mitään syytä lainata noin isoa tekstiä. ~Relix
    « Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo:18:21 kirjoittanut Relix »
    Kirjattu
  • 20.05.10 - klo:17:44
    Chrome tulee tukemaan natiivin koodin lukua, ilman plugineja.

Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että Unityllä tehdyt selainpelit toimivat ilman erillisiä plugineja Chromessa tulevaisuudessa, samalla mahdollistaen tuen pelata niitä Linux-koneellakin. Toimii C/C++ kanssa.
    « Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo:17:55 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 31.08.10 - klo:20:57

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Kuinkas moni teistä on testannut tätä uutta Firefoxia? Itselläni ainakin nopeudennousu oli huomattava! Yllätyin vallan. Laitteistokiidytyksenkin laitoin toimimaan ja nopeus kasvoi sen ansiosta entisestään. Laitteistokiihdytys tuntui kuitenkin ainakin minun kohdallani hidastavan Firefoxin käynnistystä huomattavasti. Tämä on muuten todella nätin näköinen! Ainoa miinuspuoli on se, että tuota oranssia Firefox-painiketta ei voi siirtää oman mielensä mukaan - siirtäisin sen mieluusti osoitepalkin perään.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 31.08.10 - klo:21:41
    Uusi Firefox? 3.6.8? Vaiko ihan uus?
    Kirjattu
  • 31.08.10 - klo:21:50

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Firefox 4:n betaversiota tarkoitin.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 02.09.10 - klo:02:03

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    Vähän outo tää Firefox 4 Beta aluks, mut tähän tottuu kyllä. Käytän kuitenkin vanhaa, koska se näyttää Personiensa kanssa sun muun sähläyksen, jota sen kanssa olen tehnyt, kanssa kivemmalta ja käyttöliittymä on tutumpi. Nopeuseron kyllä välillä huomaa, mutta oma nettini on tällainen hidas paska, niin ei siitä pääse paljoa selaimesta huolimatta nauttimaan.
    Kirjattu
  • 08.09.10 - klo:22:30

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Betavitonen käytössä ja juuri kun luulin, että nettiselain ei voi tästä enää nopeutua paukautti FF uudet ennätykset. Todella nopea ja kaunis.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 10.09.10 - klo:14:40

Nipa Poissa

• ._.
    Jees, beta vitosen latasin itekin ja ihan nopeelta tää näyttää, tosin ulkoasu näyttää ihan chromen vastaavalta... Kahtoo jos tähänkin tottuis pikkuhiljaa

E. ei mtn
    « Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo:14:46 kirjoittanut Nipa »
    Kirjattu
  • 29.09.10 - klo:21:08

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Testasinpas piruuttani tätä Internet Explorer 9:n betaversiota ja pakko sanoa, että en ole löytänyt tästä vielä mitään muuta vikaa, kuin että tämä on IE. Kokoajan takaraivossa jyskyttää sellainen varoitusääni, että vaihda nyt ihmeessä selainta, mutta ei tämä ole yhtään huono.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:20:08
    Firefox 4 on täällä.
    http://www.mozilla.com/en-US/firefox/new/
    Muuten ihan kiva, mut... Miks niitten piti siirtää päivitä ja kotisivu nappula eripaikkoihin? Noh, kaipa niihinki sit tottuu.
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:20:29
    View -> Toolbars -> Customize?
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:20:39
    Are you a wizard?
    Kiitän. Ja paljon!
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:20:51
    Petyin. Latasin tuon nelosen hyvin innokkaana, mutta 10 minuutin testin jälkeen crashasi kaksi kertaa, scrollaaminen tökki ja sivut aukenivat hitaammin kuin ennen. Faviconitkaan eivät näkyneet. Ehkäpä vika on vain minun koneessa, mutta oli pakko palata 3.6:een. Täytyy odottaa seuraavaa versiota, ennenkuin yritän uudestaan.
    全力で!
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:20:54
    Operaa käytän.
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:21:16

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Latasinpa tuon FF nelosen kun täällä kehuttiin niin. Aika viilee. Tuntuu kuin käyttäisin kokoruututilassa, mutta silti kaikki palkkien tärkeät jutut esillä!
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:21:22

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    FF neljä on kyllä tällä hetkellä ehdottomasti minulle mieluisin nettiselain. Ulkoasu on loistava ja lisäosiakin on enemmän kuin ikinä tarvitsee. Eniten minua houkuttaa tässä Chromeen verrattuna tämä vapaus ja monipuolisuus. Chrome on ahdistavan pelkistetty - asetuksia selatessa puski aina tuskanhiki otsalle, kun tuntui että kaikki oli karsittu pois.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:21:23
    Täähän on tosi siisti. Ja pyörii erittäin smoothiesti.
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:21:52
    Pikaisen testauksen perusteella ei tämä FF4 kyllä mitenkään erityisen hyvältä vaikuta. Alapalkin puuttuminen ja nappien kustomointi olivat ihan jepa, mutta eipä juuri muuta. Ja samat ominaisuudethan löytyy tästä nyt käytössä olevasta Opera 11:sta, joka kyllä on ennen kaikkea sopivin minun koneelleni. Esimerkiksi tuo Firefoxinkin rullaus tökki pahasti, mikä nyt varmasti johtuu minun koneen tehottomuudesta.
    Kirjattu
  • 22.03.11 - klo:22:14

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Rullauksen saa portaattomaksi asetuksista, jos haluaa.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu