Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Persona

07.02.10 - klo:19:42

Tingle Poissa

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY


Minä ja rakas ystäväni KorppiHukka olemme viime päivinä olleet näistä peleistä viime aikoina niin kovasti tohkeissamme että ketjun väsääminen lienee paikallaan. Kyseessä siis on Atluksen Shin Megami Tensei roolipelieepoksen sivusarja, jonka jekkuna on perinteisen luolastonkahlauksen lisäkkeeksi ängetty deittisimulaattori. Toisin kuin oikeassa elämässä, sosiaalisista suhteista on todellakin hyötyä entistä voimakkaammiksi kehittyvien personamonsujen muodossa. Kuulemani mukaan pelin juoni on kaikessa okkultisuudessaan oikeasti loistava, mikä ei tällä kertaa tarkoita vain videopelien tasolla. Taistelusysteemiäkin on kehuttu mistä esimerkkinä pomojakin kykenee myrkyttämään.

Sarjan kahta ensimmäistä osaa ei koskaa Euroopassa julkaistu eikä niistä muutenkaan moni välitä. Persona 3 oli se peli mikä teki sarjan tunnetuksi myös länsivalloissa lisäämällä soppaan animukuorrutuksen = instant win. P3:ssa pelaaja saapuu uuteen kouluunsa vain huomatakseen laitoksen muuttuvan aina öisin hirviöitä kuhisevaksi labyrintiksi! Pelistä on tehty myös uudempi P3: FES painos, johon on lisätty mm. uusi sivujuoni sekä mahdollisuus pukea hahmonsa valitsemiinsa asuihin! Peli tekee tuloaan myös PSP:lle ja sen merkittävin uusi ominaisuus on vaihtoehtoinen naishahmo päähenkilöksi.

Persona 4 taasen sijoittuu japanilaiselle maaseudulle jossa tapahtuu käsittämättömiä murhamaisuuksia ja televisioruutujen tuijottamisella sadesäällä väitetään olevan kytköksiä rikoksiin :O Persona 4 pärjäsi edeltäjäänsä paremmin arvosteluissa ja se pääsi mm. Famitsun lukijoitten keskuudessa pidetyssä äänestyksessä seitsemännelle sijalle kaikkien aikojen parhaaksi peliksi.

Nämä molemmat uudet Personat ovat olleet ostoslistallani jo vuoden ja varmaan toisenkin, mutta apua tarvitsisin kun en vieläkään ole osannut päättää hommaanko P3: FES:n vai P4:n. Jälkimmäinen kiinnostaa asetelmansa ja mukana tulevan OST:n vuoksi, mutta FES:ssä ovat sitten nuo pukuleikit. Kuvitelkaa: pokaatte pelissä animetytön jonka sitten puette ranskalaiseksi piiaksi  *<3*

Loppuun tarjoilen vielä Persona 3:n introa psykedeliaa kaipaaville.
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:48 kirjoittanut Osiris »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 09.02.10 - klo:23:34
    Persona 4 on kyllä loistava peli, hyvin omaperäinen teemoiltaan ja pelattavuudeltaan. Henkilöt tuntuu yllättävän aidoilta ja varsin usein saa pelin aikana myös ihan aidosti repeillä, mikä on varsin jees. Persona 3:n juonesta en tiedä, kun en ole vielä kerennyt läpi pelata, mutta nelosen juoni oli ainakin jo niin överiä ja mielipuolista (tosin filosofista) hulluutta, ettei siinä ollut juuri mitään järkeä. Tosin ehkä tein väärin olettaessani järkevää loppuratkaisua, kun peli alusta alkaenkin oli hyvin, hyvin pimeä...

    Dungeoneissa luuhaaminen näissä alkaa välillä käydä uuvuttavaksi, mutta niitähän saa vedellä onneksi aika pitkältä omaan tahtiin, kunhan ei ihan laiskaksi heittäydy. Ja todellakin, näissä on loistava tappelusysteemi, joka aika tehokkaasti ehkäisee grindaukseen puutumista. Silmät kiinni ei vedellä Personissa eikä varsinkaan muissa SMT-sarjan peleissä. Digital Devil Sagassa tein kerran normaalissa randombattlessa yhden virheen. Koko party kuoli. *pacman*

    Lucifer's Call löytyy myös kaapista, pitäisi sitäkin aloitella kun saisi vaan muut pelit ensin alta pois. Kai tässä ketjussa voisi puhua myös yleisesti SMT-sarjasta, tosin jotenkin sellainen käsitys, ettei Resetissä kovin moni ole kokeillut? ;/
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.10 - klo:17:10

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
    Oho, en olekaan vielä tähän töpöön postaillut.

    No, siis tosiaankin olen ajatellut hyvinkin paljon että ostan joko P3:n tai P4:n. Kumman, sitä en ole vielä päättänyt. Tosin saatan ostaa vaikka molemmat jos rahatilanne sen sallii. Vaikuttaa juuri siinä määrin "randomilta" ja omalaatuiselta pelisarjalta tämä SMT-Persona että kiinnostaa, ja vielä toteutuskin varsin kunnollinen mitä olen kuullut.
    Ensimmäistä kertaa kiinnostukseni heräsi kun kuuntelin SinäTuubasta P3:n OST:tä. Aivan loistavaa matskua. *_*
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.10 - klo:21:15
    P3 ja 4 kummatkin pelattu aika päivät sitten. P3 oli sanotaanko tunnelmallisempi ja sopi paremmin siihen sokkelojuoksu-hakataan monstereita-linjalle. P4 miellytti pelillisesti enemmän, mutta en tykännyt siitä, että perinteiseen Persona-tyyliin luolastot generoituivat "lennosta". P4:n juoni oli kyllä upea ja tunnelma tiivis.

    Persona 4:ssa arvasin luonnollisesti syyllisen, mutta en sitä ultimaalista "pahaa". (Propsit jos keksii ilman mitään apuja, ennen kuin peli pamauttaa sen päin naamaa.) Molemmissa on juoni kirjoitettu siten, että seuraavan käänteen arvaa viimeistään juuri ennen sen tapahtumista. Paitsi P3:ssa en muista arvasinko Hermit-pomon jälkeen tapahtuvaa ylläriä.

    Musiikithan ovat kaikessa JRPGmäisyydessään hienoja ja osittain myös mainstreamista poikkeavia. Paras kaikista on melkein P3 (ei FES) alkutunnari, tai ainakin P3-lopputaisteluteema.

    Suosittelen P3:n pelaamista ensin, niin voi bongata ne kaikki viittaukset siihen P4:stä.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.02.10 - klo:13:33

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Persona 3:n juonesta en tiedä, kun en ole vielä kerennyt läpi pelata, mutta nelosen juoni oli ainakin jo niin överiä ja mielipuolista (tosin filosofista) hulluutta, ettei siinä ollut juuri mitään järkeä. Tosin ehkä tein väärin olettaessani järkevää loppuratkaisua, kun peli alusta alkaenkin oli hyvin, hyvin pimeä...
    Ikään kuin hypeni ei hipoisi kattoa jo ennestään *_*

    Vielä kaksi viikkoa pitäisi minun jaksaa personoitani odottaman ja luppoaikana olen sitten onnistunut tuuppikommenteista spoilaantumaan >_> Onneksi pidän näitä jo nyt jotakuinkin parhaina peleinä millä ihmiskuntaa on koskaan siunattu -> petyn takuuvarmasti niin paljon ettei pieni spoilaantuminen haittaa. Pelien OSTit ovat kuitenkin sen verran kovaa kamaa että kiihotusta on pakko lievittää jakamalla linkkejä parhaisiin paloihin. Vaikka ketään ei kuitenkaan kiinnosta.

    P3 - Mass Destruction
    P3 FES - Heartful Cry
    P3P - Wiping All Out
    P4 - Backside of the TV
    P4 - Reach Out to the Truth

    P3P:ssa ei näköjään pääse arkimaailmassa pelihahmolla kulkemaan, vaan siellä liikutaan visuaalinovellien tyyliin klikkailemalla. Animuidut videot ovat poissa, samoin FES:n epilogi ja grafiikat ovat heikommat kuin leiskarilla. Mahtavat olla Atluksella tyytyväisiä kun tekivät uudesta versiosta edellisiä heikomman >_<


    ----

    Persona Neljättä olen jo parikymmentä tuntia ja kaksi luolastoa tahkonnut, joten lienee aika kertoa Kraidille tuntemuksistani peliä kohtaan ennen kuin mokomalta menevät housut vaihtoon jännityksestä. Teksti on sekava ja kehnosti useamman päivän sisällä kirjoiteltu (välillä on ollut pakko päästä pelaamaan) mutta menköön nyt.

    En kyllä tiedä mitä sieniä Orhyanos on jättänyt vetämättä, mutta juoneen nyt olen vähän pettynyt, tähän mennessä se kun ei ole ehtinyt pahemmin kieroutua. Tosin olenkin pelin arvosteluille ja trailereille sen verran usein masturboinut että alusta oli vähän hankala innostua. Mikä pelissä sitten loistaa ja kirkkaasti sittenkin ovat sen useampiulotteiset ja aidontuntuiset hahmot, jotka tuntuvat ihan oikeilta ihmisiltä. Parempaan en ole ainakaan pelien saralla koskaan tullut törmänneeksi. Salapoliisin leikkiminen oli oikein mielenkiintoista, mutta sitten spoilaannuinkin tekijästä juutuupista pelin nimeä googlaamalla. Vaikka kyseinen henkilö olikin pääepäiltyni jo ennestään, olisin silti vielä halunnut toivoa olevani väärässä. Ottakoot muut sattumuksistani opikseen: Älkää jahkailko enää hetkeäkään vaan hankkikaa tämä mestariteos pelihyllyänne koristamaan mahdollisimman pian.

    Elämäsimulaatio saisi olla huomattavasti syvällisempi, mutta valinnanvaraa ja päätöksiä on näinkin sen verran paljon että valintoja joutuu ylipäänsä tekemään. Jos pelaaja vähänkään on valmiina antamaan itsekin jotain roolileikin eteen, illuusio oikeasta elämästä on pelottavan todellinen. Eräänäkin päivänä näytelmäkerhon Yumi tuli ruokailussa pyytämään minua kanssaan leikkimään, mutta jouduin kieltäytymään kun aika uhkasi käymään loppuun luolastonkahluun kanssa. Suru nousi puseroon kun näin tyttösen hymyn kääntyvän. Jälkeenpäin iski lievä "mitä helvettiä minä oikein ajattelin" tunne *_*

    Taistelu ei ehkä ole mikään maailman omaperäisin, mutta toisin kuin useissa muissa lajityypin edustajissa, se toimii ja perusmonsuihinkaan ei riitä pelkästään mahdollisimman paljon vahinkoa läväyttävän liikkeen raiskaaminen. Jännitystä tavallisiinkiin mättöihin lisää se, että niissä voi ihan oikeasti kuolla jollei ole koko ajan skarppina. Parasta koko hakkaamisessa ovat kaverit, joihin sosiaalisella puolella tutustuessa saa nämä taistelussa tekemään omien kombotusten päälle omia erittäin tappavia ja strategisesti merkittäviä gigaiskujaan.

    Fuusiointi onkin sitten pirun hassua puuhaa. Uusia Persoonia saapuu pääkoppaan sellaista vauhtia että niitä saa jatkuvasti muussata yhteen tilan säästämiseksi. Pahemmin en ole noihin kykyjen periytymiseen yms. uhrannut aikaa ja välillä olenkin huomannut menettäneeni vahingossa jonkin erityisen kätevän loitsun mutta minkäs teet. Tasojen nousunkin vuoksi fuusio tulee todella tarpeeseen, itse en meinaa saada noille mälleille taistelukokemuksen kautta tasoja laisinkaan mutta fuusiossa saakin sitten päälle kokemusta arkielämän puolelta helposti heti käteen useita tasoja.

    En kyllä muista mistään pelistä aikoihin innostuneeni niin paljon kuin P4:stä. Kiihkeät taistelut ja mielenkiintoiset ihmissuhteet tasapainottavat toisiaan paremmin kuin olisin osannut edes uskaltanut odottaa. Kaiken kruunaa kuitenkin lämminhenkinen fiilinki joka hehkuu aina pelin kansikuvasta asti. Vaikka paljon on vielä tekemistä jäljellä, uskallan jo nyt asettaa Persona Neljännen uudeksi suosikkipelikseni Majora's Maskin rinnalle.
    « Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:19:28 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 26.02.10 - klo:20:55
    Tingle, kyllä se juoni vielä karkaa käsistä, usko pois. Se tosin on sitten eriasia, että onko siinä enää mitään järkeä, mutta naurut nyt ainakin saa, jos ei muuta. Tosin homma menee överiksi vasta aika lopussa, että sitä salapoliisia saat leikkiä hyvin hyvin kauan.

    Ja nimenomaan pelin parasta antia ovat hahmot, jotka todellakin ovat erittäin loistavia, joten tuskinpa tuo spoilaantuminen niin hirmuisesti alkaa vituttamaan. Itselle ainakin varsinaisesta juonesta tuli alkuvaiheessa sivuseikka, kun eihän mokomaa vielä tuolloin juurikaan edes ollut, mitä nyt välillä yritettiin murhamysteeriä selvittää. Välillä tuntui, kuin katselisi jotain hahmopainotteista sarjaa töllöstä, jossa pitää välillä vain painella nappuloita. Sellaista sarjaa, jossa nuoria ei ole esitetty idiootteina/tylsinä/stereotyyppisinä kliseisinä kökkelöinä...

    Niin ja Kraidikin ostaa pelin heti, ja kaikki muutkin!
    Kirjattu
  • ::
  • 01.03.10 - klo:17:06

    fazerin sininen

    Mitä helvettiä? Olen pelannut tunnin, enkä ole saanut tehdä mitään. No juu, olen saanut kävellä viisi minuuttia ja "taistella", mutta muuten olen kuunnellut 55 minuuttia puhdasta arkipäiväistä paskaa. Olen ehkä nyt TV sisällä, mutta mitäpäs se auttaa. Ihmettely jatkuu ja jatkuu.

    Heavy Rainissa saa edes painella nappeja välillä >_>
    Kirjattu
  • ::
  • 01.03.10 - klo:18:38

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    P4:n alku oli tosiaan hyvin pitkäveteinen, vielä suuremmassa määrin kuin genressä yleensä. Kyllä se siitä sitten hiljalleen hauskistuu :)

    (click to show/hide)


    ------


    POKASIN YUKIKON \0/ <33333333333333333333

    Oli varsin epäeeppinen aloitus suhteelle. Paavo sanoo pitävänsä Yukista, Yuki sanoo tykkäävänsä Paavosta. Sitten ruudulle pamahtaa teksti: "Thou has just begun going out with Yukiko Amagi"

    Rakkautta hehkutetaan ihan suotta  :/

    Mikäs muuten on, kun yritän hyökkäystään buffinutta mörköä lannistaa Dekajalla, mutta peli väittää ettei tälläiseen ole tarvetta. Kyllä se minusta vaan on varsin merkittävä uhka, jos pomo uhkaa listiä koko seurueeni yhdellä vuorolla.
    « Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:19:29 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.10 - klo:22:55

    fazerin sininen

    Raivo kasvaa sisällä. Sain paskan lopun P4. Katsoin läpipeluuoppaasta sen, minkä failasin.

    "Virhe" oli niin lapsellinen ja nyt minun vittu vieköön pitää pelata koko saatanan peli läpi uudestaan, jotta saisin pelata pelin loppuun asti. Voi hyvä jumala soikoon, että compendium säilyi. Ostan Tam Limin niin nopeasti kuin pystyn ja pwnaan kaikki.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.10 - klo:23:52
    Tämän takia pidetään useampaa tallennusta.

    Pystyn arvaamaan missä kohdassa mokoma "virhe" sattui, ja väittäisin, että siinä on pari kohtaa, jotka ovat puhdasta arpapeliä, eikä niitä voi oikeasti keksiä kuin onnella. Varsinkaan, kun peli ei ole huutanut päin naamaa sitä tarkkaa lopputulosta, johon tulisi päästä. Pelaaja keksinee sen suunnan, muttei millintarkkaa paikkaa, johon pitäisi juonirekka peruutella taskuun.

    Ja vaikka keksisikin sen paikan - niin kuin allekirjoittanut - pitää tajuta vielä, että peli tahtoo sinun ensin kiertävän korttelin ympäri ja sitten vasta parkkeeraavan.

    Vai tarkoittiko fasu sitä toista toista kohtaa myöhemmin pelissä, minkä voi myös mokata ja saada bad endingin. Siinä vaiheessa kyllä pitäisi olla ilmiselvää, että mitä pitää saada aikaan. Mutta kun pitäisi tajuta myös, että miten sen  pääsee tekemään.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.10 - klo:00:05

    fazerin sininen

    Tämän takia pidetään useampaa tallennusta.

    Since when?

    Vai tarkoittiko fasu sitä toista toista kohtaa myöhemmin pelissä, minkä voi myös mokata ja saada bad endingin. Siinä vaiheessa kyllä pitäisi olla ilmiselvää, että mitä pitää saada aikaan. Mutta kun pitäisi tajuta myös, että miten sen  pääsee tekemään.

    Ööh, tilanne on se, etten päässyt oikean tappajan jäljille. Sen enempää en tiedä.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.10 - klo:17:26

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Loli, itsekin sain juuri kökön lopun. Oli kyllä todella typerryttävä lopetus muuten loistokkaalle pelille ja vaikka tiedänkin kyseessä olleen vain se heikompi vaihtoehto niin paha mieli jäi silti. Voin hädin tuskin kuvitella miltä tuo tuntuisi jos tuo tulisi jollain mistään mitään tietämättömällä lissukalla vastaan. Paskinta on kun noita monivalintakysymyksiä ja vaihtoehtoja niihin on sen verran paljon että helposti karahtaa homma jekkuun vaikka nokka vainuaisikin oikean.

    Itse en sitten tallentanut vanhan seivin päälle New Gamea varten, pääsen yrittämään uudelleen. Fazu taisi nyt sössiä pahemman kerran D:

    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo:20:59 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 11.04.10 - klo:23:13

    fazerin sininen

    Hihii, 70 tuntia takana ja paras loppu takana päin. Erinomainen peli, mutta kerrompas nyt kuitenkin kököimmän asian ensimmäiseksi:

    Eli pelin alussa viholliset ovat semmoista keskikastia ja pomot samaa tasoa. Sitten viholliset jatkaa samaa mallia, mutta se eräs pomo onkin pelin vaikein. Sen jälkeen viholliset menee vaikeampaan päin, kun taas pomot menee helpommaksi. Varsinkin kun eräs hahmo oppi kyvyn, jolla ryhmä saa vähän HP ja SP takaisin taistelun jälkeen, niin pysyin melkeimpä täysissä healthissa luolaston loppuun asti. Ja viimeiset bossit olivat naurettavan helppoja, ellei oteta huomioon viimeisen pomon randomia iskua, joka randomisti antaa sinulle statuksen, jonka jälkeen randomisti käyttää iskua jolla tappaa sinut.

    Mutta se siitä. 4. luolastoon asti pelissä oli oikea vaikeusaste ja grindailua tässä pelissä ei ole, ellei juokse luolastojen kerrokset.

    S.Linkit oli muikeita ja pari tapahtumaa sai minut oikeasti nauramaan, joko se oli kusipäisyyttäni tai jotain muuta. Ainoa asia mikä tässä koko hommasa häiritis, oli se, että kun satoi kaikki yhtäkkiä kieltäytyivät hengaamasta kanssasi. Ja tuon todellakin huomaa NG+, kun koeviikot ovat melkeimpä aina sateisia ja kun luolasto avautuu, niin seuraavat 2 viikkoa tulee olemaan yllättävän sateisia.

    Personia oli kiva tehdä ja yhdistellä, mutta ihmetyttää suuresti, että kuinka monta reinkarniota paholaisesta on? On Beelzebub, Satan, Lucifer ja lista jatkuu. Mutta pahin ongelma on se, ettei personia voi poistaa. Pitää aina yhdistellä niitä ja pahemmaksi menee, kun tekee hirveää yhdistelyä, jos esim pitää valmistaa 3 personaa, jotta voisi yhdistää ne.

    Taistelussa on vain yksi vika, game over jos protagonisti kuolee. Se on vain viesti Atlukselta meille pelaajille ja siinä sanotaan: "haistakaa paska". Harvemmin niitä giga iskuja näkee, mutta on sitä tullut koettua semmoinenkin, että pomolla on about 1 HP jäljellä, laittaa Fearin MC ja käyttää Ghaistly wallia-> kuolema.

    Juoni on kiva ja eikä menen yli, kuin vasta siinä ihaaaan lopussa. Pääsyyllisen spoilasin vahngissa, vaikka olikin pääepäiltyni. Tunnelmaa oli ja pakko sanoa, että pääsyyllisen luolasto oli yksinkertaisesti ihana, vaikkakin aivan liian helppo.

    Jatkan SMT-sarjaa Persona 3 ja alkuperäisellä Super Famicomilla.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.10 - klo:11:56

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Hankinpa minäkin tuon parhaan lopun jokin aika sitten joten taidanpa minäkin raapustaa taas jotain kommenttia.

    Murhamysteeri oli todella mielenkiintoinen ja sitä tuli ratkottua pleikkarin sammuttamisen jälkeenkin, kuten hyvälle salapoliisitarinalle kuuluukin. Kaikessa moniulotteisuudessa P4 on ehdottomasti yksi parhaista dekkareista joita vastaani on tullut.
    (click to show/hide)
    Filosofinen puoli taasen oli mielestäni hyvinkin selväjärkistä ja tajunnanläheistä, Orhyanos on huono D: Parasta tuossa filosofisessa teemassa on se, ettei sitä ole päälleliimattu peliin vain jotta pääpahis saa syyn olla ilkeä, vaan koko peli on suunniteltu sen ympärille ja se ilmenee monissa yllättävissäkin paikoissa kuten ihastuttavan huonosti lausutuissa laulujen sanoissa.

    Jos jossain P4 hakkaa muut JRPG:t laudalta niin taistelusysteemissä. Oikeasti kaikissa genren peleissä tappeleminen on aina ollut yhdentekevää huitelemista, mutta kun siihen on totuttu niin eipä kukaan ole jaksanut valittaa. Ei P4:kään mikään strategiapeli ole, mutta tälläisenä harkitseminen ja nopeatempoisuus ovat täydellisessä balanssissa keskenään hauskuuden maksimoimiseksi. Paljon kertoo pelistä jo se, miten hyvin laakista vainaa -loitsutkin on saatu tasapainotettua, niitä kun oikeasti kannattaa käyttää vaikkeivat peliä rikokaan. Taisteluistakin olen aika ajoin joutunut karkaamaankin kesken pois kun pelottavan iso Mecharitari säikäyttää jännäkakat pöksyyn :( Statusloitsut eivät kyllä olleet ollenkaan niin kivoja kuin odotin, menivät boostailtunakin melkein aina hutiin vaikka koittaisi koko vihollisarmadaa loitsia. Pomotaistelut olivat alkupelissä kivoja, mutta sitten lopussa niissä riitti ihan vaan että buffailee tiimiä, puheltelee pipikohtiin ja hyökkäilee oikeassa suhteessa.
    (click to show/hide)

    Jos jotain huonoja puolia täytyy pelistä kaivaa, niin sivutehtävät olivat todella puisevia esineitten kuskaamisia. Joten en tehnyt niitä. Deittisimulaattorinakin peli ehtii loppumaan jo ennen kuin pääsee edes käyntiin, kauniit haavekuvani romansseista animetypyjen kanssa romahtivat tyystin ;_; Vaihtoehtoiset loput on kustu täysin ja tuo Soundtrack CD on toimitettu maailman epäkäytännöllisimmässä irtopussukassa :X

    All in all, siinä missä useimmat videopelit tai muut viihdetaidehärpäkkeet loistavat lähinnä tietyissä huippukohdissa, olin Persona Neljää pelatessani jatkuvasti seitsemännessä taivaassa. P4 pelaaminen on yksinkertaisesti moninverroin hauskempaa kuin mikään toimi sitten holokaustin ja se jos mikä on riittävä meriitti suosikkipelille.

    Persona 3:a kutkuttaisi jo aloitella, mutta taidan vielä yrittää pidätellä itseäni ja koittaa kuroa pitempää taukoa pelien välille.
    « Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo:12:08 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 01.05.10 - klo:10:23

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Olen itsekurin ruumiillistuma *_* Vuorokauden sisällä viime viestini kirjoittamisesta korkkasin P3:n ja sen parissa olenkin aika intensiivisesti aikaani viettänyt. Elokuuhun olen jo edennyt ja Personoista ovat vakiokäytössä pyörineet Jack Frost, Pyro Jack, Oberon ja nyt niitän varjomörköjä Take-Mikazuchilla. Suloista Chihiroa olen nyt yrittänyt pokailla, tosin huonolla menestyksellä. Viime tapaamisen päätteeksi likka laittoi suhteen poikki. Eivätpä ole välit korjaantuneet vaikka kuinka olen käynyt alttarilla rukoilemassa :(

    Tarina on mielestäni aika lailla geneerisempi ja tavanomaisempi ja se lähtee käyntiin vielä hitaammin kuin P4:ssä. Tosin yksi "mitäköhän helvettiä juuri näin" -momentti on matkan varrelle mahtunut
    (click to show/hide)
    Hahmotkin ovat harmillisen ohuita, ainoastaan ihkuraksupoksu Junpeissa on tähän mennessä ilmennyt sitä vähän mielenkiintoisempaa ainesta. Ääninäyttelykin on huomattavasti heikommin toteutettu kuin nelosessa. Siinä missä Yosuke kuulostaa melkein samalta niin enkku- kuin japsidubissa, Akihikon ääni toi ensinnä mieleen karvaisen viisikymppisen, joka on juuri pitänyt viikon ryyppyputken piilopirtillään >_>

    Tartaruksen koluaminen on sikäli pyllyllään, että aloittaa voi vain saavuttamaltaan checkpointilta. Mikäli ei reissullaan yllä seuraavalle, on tehnyt täyden hukkareissun (no kokemusta toki saa muttei sillä tee kakkaakaan). Ei sillä, etteikö sinne melkein aina pääsisi kun vihollisista pääsee naurettavan helposti ihan vaan juoksemalla niiden ohi. Yllätyshyökkäysten tekeminen on itsestäänselvyys ja haasteettomuuden huipuksi vihollisten heikkoudet saa selville ihan vaan koordinaattorilta kysäisemällä, kun taas P4:ssä niiden etsiminen yrittämällä ja erehtymällä oli koko taistelemisen pihvi. Toverien tekoälyssäkään ei ole liiemmin hurraamista, yleensä kun mokomat lähtevät juuri kaatamansa vihun kimppuun sen sijaan että vetäisivät mattoa koko ilkiöjoukkion alta. Toki taktiikoita voi ihan mukavasti rukkailla, mutta nelosen kaverit toimivat automaattipilootilla lähes aina niin kuin sitä toivoisikin.
    Taistelussa on vain yksi vika, game over jos protagonisti kuolee. Se on vain viesti Atlukselta meille pelaajille ja siinä sanotaan: "haistakaa paska". Harvemmin niitä giga iskuja näkee, mutta on sitä tullut koettua semmoinenkin, että pomolla on about 1 HP jäljellä, laittaa Fearin MC ja käyttää Ghaistly wallia-> kuolema.
    Tämä ei nelosessa niinkään ollut ongelma, siinä kun toverit ottavat pelaajan sijasta luoteja vastaan jos kuolo uhkaa. P3:ssa on käynyt todella usein niin, että olen HP:t täysillä seikkailemassa, mutta sitten vihu käyttääkin jtn Kill Rushia, Mudoa, Garudyneä tai muuta vastaavaa ja tappaa kerrasta ._.

    Eniten tätä pelatessani olen hämmästellyt sitä, miten monin eri tavoin jatko-osassa on asiat hoidettu paremmin. Ei sillä etteivätkö pelit olisi samasta sapluunasta veistettyjä, mutta ennakkokäsitykseni pelien eroista olivat luokkaa Persona Blue Version ja Persona Yellow Version >_> Erityisesti sosiaalisimulaatio on P4:ssä selkeästi mielenkiintoisempi. Kolmosesssa voit kuluttaa aikaasi vain joko suhteissa etenemällä tai statseja nostamalla, kun taas nelosessa esimerkiksi pätkätöistä voi saada sekä statseja että suhteita ja vielä pätäkkää taskunpohjalle taisteluvarustuksen uusimiseen. Eri statsinnostotavatkaan eivät P3:ssa eroa kuin marginaalisesti hinnoitukseltaan mikä tekee hyveelliseksi ihmiseksi kasvamisesta laiskanpulskeaa grindailua.

    Personia oli kiva tehdä ja yhdistellä, mutta ihmetyttää suuresti, että kuinka monta reinkarniota paholaisesta on? On Beelzebub, Satan, Lucifer ja lista jatkuu. Mutta pahin ongelma on se, ettei personia voi poistaa. Pitää aina yhdistellä niitä ja pahemmaksi menee, kun tekee hirveää yhdistelyä, jos esim pitää valmistaa 3 personaa, jotta voisi yhdistää ne.
    MegaTenien maailmassa nuo Saatanan eri muodot ovat käsittääkseni ihan eri hahmonsa :X Ja kyllä niitä Personoita voi poistella, menee vain Personavalikkoon ja painelee jtn nappeja.

    Mutta niin, mitä herkullisin peli kaiken kaikkiaan. Enpä ole mitään näin maistuvaista pelannutkaan sitten ... Persona 4:n B)

    // unohtui mainita kaikenlaista hupsua (tappelua en kommentoinut ollenkaan) niin muokkailin viestiä sekavammaksi.
    « Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:12:05 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 03.07.10 - klo:19:41

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Joo Perseenä 3 pari viikkoa takaperin läpi. Minä kirjoitan ja te jätätte lukematta, k?

    Haastavampi tämä oli kuin nelonen, tosin se lisähaaste on lähinnä sitä väärää vaikeutusta. Päähenkilön kuolonalttiudesta valitin jo viimeksi, mutta se tosin korjaantuu kun saa esineen, joka pelastuu MC:n kuolemalta kerran taistelun aikana. Varsinainen murheenkryyni sen sijaan on tekoälyttömät toverit. Mukavaa vetää puolen tunnin asemasotaa pomoa vastaan ja sitten kaveri käyttääkin väärää tointa. Jos pahasti käy, asiat saa vielä usean vuoron säädön ja tahdonvoiman avulla rullaamaan, hyvässä lykyssä vihollisen armelias gigahyökkäys tuhoaa partyn sillä seisonnalla. Vaikeusaste pomoissa tosin heittelee ja hurjasti. Jonkun
    (click to show/hide)
    kanssa saa painia lukuisia kertoja naama irvessä, kun taas seuraava voikin olla jo ihan löysä kakunpala. Vaihtelua pomoissa ja taktiikoissa oli kyllä P4:ää enemmän ja lähes kaikki olivat oikein hauskaa seuraa, niistä pisteet kolmososalle.

    Pelimekaniikkaan on vielä P3:een jäänyt joitan muista MegaTeneistä periytyneitä reliikkejä, jotka eivät oikein sovi yhteen uusien elementtien kanssa. Fuusioloitsut ja sydänvarusteet kannustavat pitämään samoja henkiolentoja pääkoppansa täytteenä, jolloin uusia ei meinaa sekaan enää mahtua eikä niitä voi kuluttaa fuusiossa jolloin ihmissuhdekarnevaali käy vähän turhemmaksi. Nelosessa fyysisten hyökkäysten pistäminen yhteen lokeroon sen sijaan oli jo turhaa yksinkertaistamista. Eipä kolmosessakaan niitä tönäilyille alttiita vihuja kauhean paljoa ole, mutta sen verran kumminkin että fyyiset pokemonit ovat tässä paljon hyödyllisempiä.

    En kyllä tiedä, olenko kehittynyt ihmissuhdetaitajana vai onko Persona 3:n sosiaalisimulointi todellakin helpompaa, mutta sainpahan pelin aikana kymmenen (n. puolet) S.Linkkiä maksiimiin. Onhan se toki kiva kun ehtii nähdä hahmojen tarinat loppuun, mutta tässä se vähäisenäkin viehättävä roolipelaaminen on vielä vähemmän läsnä. Tässä ei mitään morsmaikkuja joudu valikoimaan, kun pelin aikana joutuu puolipakolla narraamaan niistä jokaista ._. Olin myös havaitsevani löysäilyä noitten suhteitten suunnittelussa, niissä edetäkseen kun yleensä riitti kun taputti kaveria selkään :/

    Juonella todellakin kesti päästä vauhtiin *__* Siinä viidenkymmenen tunnin korvilla ajattelin edelleen ettei koko pelissä ollut mitään tapahtanutkaan ja jos olikin niin se oli sitten kamalan tyhjänpäiväistä tai muuten vain kliseistä.
    (click to show/hide)
    Loppua kohden sekä tarina että luolastogrindaus kävivät kuitenkin huomattavasti hektisemmiksi siitä kiitos kaunis.

    Ja Amerikan maailmassa Persona 3 Portablen jenkkijulkaisu lähenee uhkaavasti ja se saattaa olla tulossa myös Eurooppaan. Amerikan ennakkotilaajat saavat kertakaikkisen upean ennakkotilausbonuksen ja uusi traileri ei ole kovin siisti mutta linkkaan sen kumminkin.
    (click to show/hide)

    The Answer- lisäepisoodin aloitan sitten joskus ehkä.
    « Viimeksi muokattu: 03.07.10 - klo:19:58 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.08.10 - klo:11:23

    fazerin sininen

    Jatkoin kolmatta läpipeluuta, jossa ajattelin tehdä kaiken järkevän loppuun. Vähän harmittaa, että minulla on täydellinen opas tähän peliin, jossa kerrotaan kaikki, mutta en ymmärrä yhtikäs mitään siitä.

    Ja vaikka tämä onkin aika japanilainen peli siinä mielessä, ettei kääntäjät muuttaneet kaikkea länsimaalaiseksi, niiin kiinnostaisi kuitenkin pelata jonkinmoista käännöstä, jossa mitään ei ole muutettu. Ja alkuperäisäänilläkin olisi kiva, koska kun Rise sanoo englanniksi "Jos minun tarvitsee puhua englantia, niin käytän tulkkia", niin en tiedä mihin uskoa.

    Onkohan Persona 4 offical perfect guidea käännetty englaniksi, tai edes jonkinmoista järkevää opasta. Tai no, tämähän on enemminkni semmoinen ultimania tyylinen teos, jossa kerrotaan kaikki kaikesta, eikä kerrota tylsästi mitä tehdä ja minne mennä. Olisin ollut pettynyt, jos tämä opas olisi pitänyt kädestä ja kertonut kaiken. AIka järkevää muuten, ettei tämä paljasta pelin parasta salaisuutta.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.08.10 - klo:14:27
    Ookkei, Persona 4:ää tuli tuossa "pelattua" miltei pari tuntia. Ensivaikutelmat ovat sekavat, mutta kai pelissä jotain hyvää on kun tyttöystävä hajosi pelin alkuintrolle ilman mitään järjellistä syytä.

    No mitä pelistä voi alun perusteella kertoa? En kyllä uskalla sanoa vielä paljoa mitään, koska tähän mennessä "pelaaminen" on koostunut X:n painamisesta X kertaa keskustelujen aikana. Voi muna kun tässä jaksetaan puhua. Tässä piilee se perimmäinen syy miksen (japsi)roolipeleistä juuri välitä: hidas aloitus tapattaa peli-innon kun asiat vaan lyödään nokan eteen eikä mihinkään pääse vaikuttamaan. Tai saahan keskusteluissa valita näennäisen erilaisia vastausvaihtoehtoja, mutta jotenkin tuntuu että samat pulinat sieltä tulee tavalla tai toisella. Toisaalta olen kokenut poikkeuksellista huvittuneisuutta kun olen saanut Nanakon kanssa keskustellessa valita "....." vastausvaihtoehdon. Olen vissiin jonkin sortin ihmishirviö, mutta siitä seuranneesta vaivautuneesta hiljaisuudesta on irronnut poikkeuksetta hyvät naurut.

    Musiikit ja grafiikat ovat kuitenkin miellyttäviä, ja eiköhän tuo juonikin rupea kiinnostamaan jahka se pääsee vauhtiin. Ehkä pääsen jopa pelaamaan itse peliä!
    Kirjattu
  • ::
  • 09.08.10 - klo:17:01
    Yo dawgs I herd you like persona so we put a persona in your persona so you can persona while you persona.

    ...Kolmas Full Moon bossi tulossa, mahtava peli ja silleen.

    Kyseessä siis Persona 3 PSP.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 21.08.10 - klo:14:14

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    T3h Vastauksen viimeinen pomo oli kova pala. Meinasin jo harkita Yukarin grindaamista kun hoitsu ilman Mediarahania on yksi iso turhanpäiväisyys. Onneksi tajusin vaihtaa muijan Gleipnirillä varustettuun Kentsuun niin johan kuudes yritys tuotti tulosta :)

    Ja mitäs muuta tuosta lisukkeesta oikein kertoisikaan. Juonta nyt ei ollut kuin alussa ja lopussa, eikä siinä välillä ollut edes sosiaalisimulointia peliä monipuolistamassa. Vain kolmatta kymmentä tuntia luolastossa rehkimistä, toinen toistaan tyhjänpäiväisemmissä satunnaisgeneroiduissa sokkeloissa. Lienee siis sanomattakin selvää että pidin tästäkin kovasti ^^ Toki peliä oltaisiin voitu sotkea päätarinasta muutenkin kuin yhdellä uudella pelihahmolla, Personoitten valikoimakin on pelkkää kopipastea. Toki tällä kertaa kaikki esineillä, suhteilla tai suurfuusioilla avattavat sielun ilmentymät olivat kaikki yhtäläisesti saatavilla muitten kummajaisten kanssa. Olihan se siistiä päästä viimein käyttämään mm. Black Frostia ja Thanatosta :3

    Mainospuheitten mukaan epilogin vaikeusaste oli säädetty vastaamaan pääpelin vaikeampaa vaihtoehtoa, mikä ei käytännössä näkynyt yhtään missään. Toki ensimmäisessä randomitaistelussa tulin vähän kummastelleeksi rivivihollisten kestävyyttä mutta alun jälkeen koko seikka unohti tyystin. Enemmän peliä vaikeutti Compendumin ja fuusiobonusten puute. Kun vanhoja Personoita ei päässyt ostamaan takaisin sai fuusioiden kanssa olla tarkkana ettei arvokas taito vain karsiutunut luonnonvalinnassa. Kerran menin uhrimenoissa luovuttamaan rakkaan Titaniani jolle olin säilönyt kaikki buffini ajatellen tälläisiä perustaitoja nyt joka demonin osaavan. Ja niitä loitsuja en sitten enää sen koommin nähnyt :/ Ilman S.Linkkien boonusexpaa personoita joutui välillä ihan kouluttamaan taitoja saadakseen. Ellei sitten tehnyt kuten minä ja syöttänyt joka sällin niin täyteen apulantaa, että lopulta osa suojateistani keräsi enemmän kokemusta kun niitä jätti käyttämättä.

    Pomot olivat jälleen enimmäkseen oikein hauskoja ilmestyksiä, eikä useammasta vihollisesta koostuvia nujakoita enää turhaan rajoitettu tekemällä vastuksista vain toistensa kopioita. Nyt useimmilla pomoilla oli vieläpä elementaaliheikkouksia, mikä tosin johti joskus rasittavaan tuurin painotukseen kun niillä tietenkin oli lisääntynyt väistökyky kantapäänsä suojana. Tosin tällöin Masukukajasta hyötyi muutenkin kuin ihan mielekkäänä buustina.

    Tai saahan keskusteluissa valita näennäisen erilaisia vastausvaihtoehtoja, mutta jotenkin tuntuu että samat pulinat sieltä tulee tavalla tai toisella.
    Minua ei kyllä häirinnyt että keskusteluissa vaihtoehdot olivat joskus luokkaa "Hei" ja "Moi" ja ainoa konkreettinen vaikutus sanomisilla rajoittui kaverin seuraavaan repliikkiin. Vaikkei käytännössä eroa ei aina ollutkaan, kyllä se silti immersiota lisäsi että sanottavansa sai sanoa itse sen sijaan että automaattirobotti puhuisi puolestani. Ei sillä, etteikö viimeistään Persona Viidenteen saisi jo tulla kouriintuntuvampaa valinnanvapautta pinnallisten vaihtoehtojen sijaan.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.10 - klo:14:21

    fazerin sininen

    Hööööö...

    Tekoäly on oikeasti paska vähänkin kovemmissa taisteluissa. Voi kiitos kun paransit minua, etkä tappannut vihollista, joka vie nuo hp pois yhdellä iskulla. Ja sitten kun itse alan hakkamaan noita hirvöitä, niin kappas kummaa, miss.

    Miksi oikeasti pitää tehdä vihollisia, joiden heikkous on joku valo, kun näinkin aikaisessa vaiheessa ei saa noita taikoja?

    Annoin muuten Yukarille High cut armorin.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.10 - klo:15:01
    Öh, eikös tekoälyä saa pois päältä, ja voit itse hallita hahmoja? Näin ainakin Persona 3:n PSP-versiossa.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.10 - klo:16:29

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Tuo vaihdettiin vasta P4:n myötä. P3P julkaistiin nelosen jälkeen ja sen taistelumekaniikkaa on muutenkin muokkailtu lähemmäs nelosta kuin ps2:n kolmosta ja mm. Strange Journeystäkin on muutama kikka napattu.

    Ja olen kyllä ihan päinvastaista mieltä fazerin kanssa. Kyllä kolmosessa oli piirun verran parempi musiikkianti kuin nelosessa. Tyylilajien kirjo on vähän monipuolisempaa ja Lotus Juicen räppäys on ihkua. Ja P3:n S.Linkeistä pidin juuri sen vuoksi vähemmän että keskusteluvaihtoehdot olivat aina joko perseennuolentaa tai vittuilua. Nelosessa joutui jo vähän enemmän virittämään sosiaalisesti rajoittuneita empatianystyröitään nähdäkseen, mistä narusta pahvinukkeja kannattaa vedellä.

    Miksi oikeasti pitää tehdä vihollisia, joiden heikkous on joku valo, kun näinkin aikaisessa vaiheessa ei saa noita taikoja?
    Eikös Angelin saa kuitenkin aika ajoissa?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.10 - klo:16:46
    Eikös tämä pitäisi siirtää muuhun pelikeskusteluun kun on sille 3DS:lle tulossa se oma Persoonansa? :]



    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.10 - klo:16:54

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Kaipa, mutta jos se 3DS:n Persona onkin Persona 5 niin silloin ehkä mieluummin sen ketju siirtoon. Tai mistäs sen tietää vaikka joku menee ja pykää sille 3DS:n pelille oman aiheen. Tai ennemmin odottaisin että ko. pelistä tulisi enemmän tietoa, saattaa tuokin jäädä kokonaan tulematta / tulee joskus useiden vuosien päästä, SMT näkyi PS3:nkin listoilla joskus vuosia sitten vaan eipä ole mitään näkynyt.

    ...hyi mikä wannaB mode minä olenkaan ;_;
    « Viimeksi muokattu: 10.10.10 - klo:17:41 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 13.10.10 - klo:23:37

    fazerin sininen

    Ja P3:n S.Linkeistä pidin juuri sen vuoksi vähemmän että keskusteluvaihtoehdot olivat aina joko perseennuolentaa tai vittuilua. Nelosessa joutui jo vähän enemmän virittämään sosiaalisesti rajoittuneita empatianystyröitään nähdäkseen, mistä narusta pahvinukkeja kannattaa vedellä.


    No onhan tässä 3 vaihtoehto usein, joka on neutraali. Vihaan juuri sitä, että pitäisi yrittää keksiä mitä pitäisi sanoa kasalle polygoneja, kun palkkiota et kuitenkaan saa.

    Ja toi 4 Full Moon bossi *-* Onko ideana se, että sen strikeistä tulee aina Cricital, koska minut raiskattiin aika tehokkaasti Strike cricital->uudestaan-kombolla.

    Ja onko minulla paska tuuri tai jotain, kun joka toinen isku tuntuu missaavan.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.10.10 - klo:13:51

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Jaa että suhteen nopeampi edistyminen ei käy palkkiosta :7

    Ohihuitomiseen en keksi muuta järkevää hoitokeinoa kuin että osta uudet buutsit. Tai pasko päällesi (ma)sukukajaa. Minusta ainakin tuo pomo oli aikamoinen läpikävely, ainakaan jos ei käy turhan huono munkki.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 28.10.10 - klo:14:36

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Innocent Sin PSP:lle -> Minun pitää ostaa PSP jo Personoitten vuoksi *drool*

    Todennäköisesti kun Meguro säveltää musiikit uusiksi niin saisivat laittaa vaihtoehdon valita uuden ja vanhan tyylin väliltä niin kaikki olisivat onnellisia. Etenkin meikäläiset, jotka pitävät molemmista :)

    Omnomnom olenko koskaan sanonut rakastavani Atlusta?
    « Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo:14:43 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 30.10.10 - klo:12:17

    fazerin sininen

    AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH....

    Toivon mukaan Hitleriä ei leikellä miksikään hirviökis, koska juutalaiset tulee itkemään.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.10.10 - klo:23:04
    asdf

    Minä ihan oikeasti yritän tykätä tästä Pers Oona nelosesta. Tykkään kaikista kivoista yksityiskohdista, hahmoista (jopa ääninäyttelystä), käytännöllisyydestä, karismaattisesta audiovisuaalisesta annista ja monesta muusta asiasta. Mutta kun itse pelin pelaaminen leijuu jossain turhauttavan ja yhdentekevän välimaastossa, niin kyllä se tapattaa peli-innon melko tehokkaasti meikäläisen kohdalla. Sumuiset, lottokoneen arpomat luolastot ovat niin rasittavia ja luotaantyöntäviä, ettei niissä edes tee mieli pyöriä, kun selvästi pelin suunnittelijatkaan eivät ole pitäneet niitä minkään ajan saati vaivan arvoisina. Taistelukin tuntuu yhä enemmän tavanomaiselta valikkorallilta ja mieli tekisi vain vältellä perustaisteluja, mutta samalla sisäistä suorittajaani ahdistaa ajatus arvokkaan kokemuksen menettämisestä. Pohjimmiltaan taistelu on vieläpä niin yksinkertaista, että taitojen ja persoonien valtaisa määräkin tuntuu lähinnä ahdistavalta ja hämmentävältä.

    Ehkä olen tulossa vanhaksi, mutta minä toivon videopeliltäni, että saan tehdä asioita ihan konkreettisesti ja että minulle tulee tunne saavuttamisesta ja taitojen kehittymisestä. Olen myös tullut sen verran kärsimättömäksi, että toivon saavani peliltä jotain jopa lyhyemmissä sessioissa. Että itse pelaaminen on niin tautisen hauskaa, etten voi irrottaa otetta ohjaimesta. Omaan siis melkoisia ennakkoluuloja juuri (japsi)roolipelejä kohtaan, koska omista taidoistani irralliset numerot jossain valikossa eivät oikeastaan mieltäni lämmitä. Olen kuitenkin myös aina valmis antamaan mahdollisuuden ja rikkomaan raja-aitoja, koska muutenhan en olisi yhtään parempi kuin ne pölkkypäät, jotka naureskelevat shmupeille.

    Minä katsoin sinuun, Persona. Sinä katsoit takaisin, mutta katseesi oli kovin kylmä ja ylenkatsova, enkä tuntenut oloani enää mieluisaksi.
    Pidä tunkkis saatana.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.10.10 - klo:16:38

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Harmi jos ei maistunut, kuinkas pitkälle jikky pelissään tuli edenneeksi?

    En kyllä ole koskaan ymmärtänyt miten toisille satunnaisluolastot ovat kauhean suuri synti ja kurjuus. Eivät ne käsinsuunnitellutkaan sokkelot ole käytännössä muuta kuin putkia, jotka haarautuessaan tarjoavat tien maaliin tai tien aarteelle. Tosin P4:n sattumaluolissa saattaa jopa olla vaihtoehtoisia reittejä seuraavalle tasolle.
    taitojen ja persoonien valtaisa määräkin tuntuu lähinnä ahdistavalta ja hämmentävältä.
    Tuttu tunne ja varmaan paras yksittäinen asia koko pelisarjassa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 01.11.10 - klo:16:54
    Vaikka yleensä luolastot ovatkin JRPG-genressä lähinnä pelkkää putkea, niin luolastojen persoonallisuuden poistaminen tekee niistä vielä enemmän luotaan työntäviä. Sama ongelma on myös, jos peli käyttää samaa luolastoa monta kymmentä kertaa vain vaihtamalla viholliset, arkut ja muut vastaavat (esim. Crisis Core: Final Fantasy VII).

    Kyllä ne luolastot yhtäkkiä muuttuvat paljon miellyttävemmiksi jos jokaisella on omanlaisensa tyyli ja tunne. En kyllä millään kuvittelisi esimerkiksi Final Fantasy IX:ää yhtä kiintoisaksi jos jokaisesta tunkiosta viedään se omanlaisuus.

    Enpä ole vielä itse Persona nelkun luolastoja päässyt kokeilemaan vielä, mutta tuo mitä sanoin tulee vain kokemuspohjalta muista peleistä.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.11.10 - klo:18:28

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Persona 4:ssä on kyllä persoonallisimmat luolien aiheet mitä olen missään pelissä tullut kohdanneeksi, jotka vaihtelivat huomattavasti niin tyyliä, tunnelmaa, musiikkia kuin myös generoitumiskaavansa myöten. Ehkä jostakusta on tylsä katsella samanlaisia seiniä koko luolan ajan, mutta itse tykkäsin luolastorämpimisestä kuin Paavo P4:stä jolloin turhat yksityiskohdat olisivat vain toimineet epämiellyttävinä ärsykkeinä. Silloin harvoin kun peli yritti katkoa rytmiä onnettomilla puzzlentapaisillaan se pisti lähinnä vituttamaan :3

    Jäi myös vähän epäselväksi mitä jikky tarkoitti taistelun yksinkertaisuudella. Sitäkö miten usein mittelöt ratkeavat pelkällä heikkousraiskauksella?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 01.11.10 - klo:19:47
    Pääasiassa niin. Jokainen mölli on vaarallinen aika tarkalleen niin kauan, kunnes hetken töhöilyn jälkeen löytyy hyökkäys joka puree mörköön. Vaikea siitä on liiaksi kritisoida, kun aika tavanomaista tuubaahan se on tässä lajityypissä. En tiedä miten paljon loppupelissä pakka sekoittuu, mutta alkupuolella vastaan tuli oikeastaan melkein aina vain yhden lajin vihuja per taistelu, mikä korostaa tuota heikkousraiskausta ja tekee hommasta melkoista läpikävelyä.

    Sitten taas toisaalta jo heti ensimmäisessä kunnon luolastossa tulee vastaan pari erittäinkin kovaa peppuraiskaajapomoa, joihin ainakaan itse en keksinyt yksitoikkoisen grindaamisen ja tasojen kohottelun lisäksi mitään upeaa taktiikkaa. Mutta kun niihin perusvihollisiin toivoisi kerrankin törmäävänsä, niin niitä varjoja liikkuu kerroksessa hassut pari kappaletta - sentään aina samoissa paikoissa. Ja aikaisempien kerroksen möllit ovat jo niin heikkoja, ettei niistä kerry juuri mitään.

    Ja tietenkin paskat passlet alkaa vituttaa.
    Tekisivät parempia saatana.

    Näin sivupointtina Sonicii Fariator vaihtaa nickiä useammin kuin minä kalsareita.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.11.10 - klo:23:57

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    grindaamisen
    ._.

    Toki niitä vihollisenraiskausmättöjä on paljon, mutta niiden edellytyksenä on tosiaan se että vihut saapuvat yhtenä homogeenisenä rintamana ja että on löytänyt vihollisen heikkouden jo ennalta. Samoja vihollisia ei kuitenkaan liian paljoa tule vastaan kun lähes kaikki majailevat vain kahden kerroksen välillä (tarkistin asian inter netistä). Toki niitä joutuu enemmän kohtaamaan jos pilaa pelinsä ja alkaa grindaamaan.

    en keksinyt taktiikkaa
    ._.

    Mutta niin, jos käy paskasti, silloin ei ruveta grindaamaan. Silloin analysoidaan omaa peliä ja mietitään mikä meni vikaan koettaen paikata sen ensi kerralla. Konkreettisempana vinkkinä: buffit ja debuffit (-kaja ja -nda päätteiset) ovat parhaat ystäväsi koko pelin ajan. Pomon ei myöskään raiskaa persettä jos laitat kädet pyllyn eteen tai sitten voi myös varta vasten käydä fuusioimassa taistoon soveltuvan anti-Kristuksen jos ei muuten pärjää. Mutta omista taidoista irrallisten numeroiden kasvattaminen on vain aivan persuuksista. Suosittelen ennemmin käyttämään sitä taitoa.

    Ja muualla maailmassa Atlus aikoo käyttää rahaa P2:n uuteen tulemiseen. Hyvä asia.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.11.10 - klo:09:55
    Miten munassa taidolla on mitään tekemistä sen kanssa, että tappaja-aaveritarin ainut varsinainen heikkous on valo, jonka tyyppisiä taikoja tai muita härdellejä ei löydy yhdeltäkään Persoonalta tuossa alkupuolella? Yritin jopa fuusiota ja kehittää keräämiäni persreikiä, mutta lopputuloksena oli avuton "ehkä kuolee, ehkä ei" tyyppinen isku. Limaperse sentään tarjosi jonkilaista suojaa kiitos kestävyyden fyysisiä iskuja vastaan, mutta sekin vaati ensin limanuljaskan kehittämistä perustaisteluissa. Sitten kun ritari iskee sen verran saatanallisella voimalla (noin pari iskua ja kanttuvei) ja hyvällä tuurilla vieläpä myrkyttää. Yllättäen se kaatui lopulta silkan pullan voimasta, kun hahmot väistelivät lähes ilmiömäisesti joka iskun.

    "omista taidoista irrallisten numeroiden kasvattaminen on vain aivan persuuksista", koska se on pakollista useimmissa japsiroolipeleissä. Jos et säännöllisesti treenaa hahmojasi, en usko että millään maailman taidolla tuo peli kellistyisi. Vaikka miten hyödyntäisit hienoja buffejasi ja muita kikkoja, karu totuus on, että jos tämä numero täällä valikossa ei tiettyyn pisteeseen mennessä ole tarpeeksi korkea, sinun on nöyrryttävä ja piestävä heikompia sittisontiaisia - aivan sama vaikka olisit Sun Tzun veroinen strategi. Enkä edes vältellyt taisteluja, vaan tunnollisesti rökitin jokaisen vastaantulevan varjon kussakin kerroksessa ennen etenemistä.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.11.10 - klo:11:55

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Toki jokaisessa kehittyviä statseja käyttävässä pelissä on tietyt alarajat sille, minkä tasoisilla hahmoilla voittaminen on mitenkään mahdollista. Persona 4:ssä tämän rajan ylittää kuitenkin ihan normaalilla pelaamisella. Tästä todisteena niin minä kuin useat muutkin ovat pelanneet pelin läpi grindaamatta laisinkaan. Buffeilla nimenomaan pisteet saatetaan tasolle, jota ei muuten saavutettaisi millään inhimisellä grindauksella.

    Valo/pimeys taiat eivät todellakaan ole avuttomia. Aina joskus tulee tilanteita, joissa sellaisen käyttämisen odotusarvo on vaihtoehdoista suurin.

    En edelläänkään tarkkaan tiedä mihin kohtaan Jikkyooshaberiparodius jäi, mutta puheesta päätellen mies on ensimmäisen luolan pomossa. Rautalanka-ohjeistus
    (click to show/hide)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.11.10 - klo:16:16

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Resetti.net
    Lainaus käyttäjältä: Tingle
    Sitten vaan hakkaat, parantelet ja puolustaudut kuten kaikissa muissakin peleissä yleensä. Rakundalla touhusta lutviutuu kitterämmin.
    Final Fantasy -ketjun jälkeen nautin suuresti siitä, mihin suuntaan tämä ketju on lähtenyt. :)
    <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 09.11.10 - klo:22:37

    fazerin sininen

    Joo, tekoäly on kelvoton paskakasa. Esimerkki:

    Bossitappelussa on 3 vastustajaa. Kaikki ovat heikkona tulelle. Päähahmolla saa 1/3 niiden energiasta pois. Onnekseni, minulla on toinen tulenkäyttäjä sillä hetkelä ryhmässä. Ja kappas kappas, se ei käytä tulta, vaan painelee perushyökkäyksellä. Ja kun viholliset käyttä ma-lao taikoja, niin tiimi häviää aika nopeasti.

    Noh, seuraavassa taistelussa analysoin vihollisen, vaikka siitä ei ole apua, kun bossi kyseessä. tekäly huitelee taas perushyökkäyksellä.

    Noh, Full Assaulti taktiikaksi sitten. Perushyökkäys.

    Knockdown? Ehei, vain jos analysoi vihollisen, mutta vihollinenhan on bossi, joten paskat.

    Joten jouduin käyttämään 2 arvokasta esinettä, jotta voittaisin nuo möllit. Ja mitä pirua? Tekoäly käytti tulta.....ja hyökkäsi vain perushyökkäyksellä sen jälkeen, vaikka olisi voinutkaatta kaikki möllit ja tappelu voitettu. Noh, onneksi pystyin esineillä kimmottamaan ilkeät taiat takaisin.

    Seuraava bossi oli perussettiä. Jopa normaalit viholliset antoivat enemmän haastetta. Seuraava fullmoon bossi? Voitan 100% varmuudella, koska Rakunda+getsu ei.

    Joten P3P voisi olla mieluinen kokemus minulle. En edes halua tietää mnkälaista hard-mode on tekoälyn kanssa. Olen niin monesti saanut katsoa, kun tekoäly tappaa yhden vihollisen kaikien kaadon sijaan.

    Ai niin, Mudo/Hama skillit ovat ilkeitä. Varsinkin bosseilla. Todella kivaa hävitä äkkikuolema iskun takia, jota ei periaattessa voi torjua millään muulla kuin yhdellä taidolla ja esineellä. Hmm... Mamudoon tai mahammon? Joo, tiimi kuoli, mutta päähenkilö jäi henki..... eiku joo, se kuoli. raeg
    « Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo:22:40 kirjoittanut fazerin sininen »
    Kirjattu
  • ::
  • 10.11.10 - klo:09:50

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Minulla ei alun jälkeen ollut Homonculuksista koskaan pulaa. Niitähän saa antikvariaatistakin tiskin alta ostettua.

    Huomasin muuten PSP:n Personan saapuneen PSN:n kautta viimein Eurooppaankiin. Siisti juttu, mutta perinteistä Atlus-krääsää ei tuossa taida mukana tulla :(

    Viestit yhdistetty
    P3P tulee viimeinkin Eurooppaan ja vielä lisukkeiden kera >:33333333333333333333333333333
    « Viimeksi muokattu: 11.04.11 - klo:19:27 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.03.11 - klo:19:43
    Hm? You see another card!

    It's a card of "death" arcana.

    Want to see what happens?

    ---
    What do you want to do?
    >Return to entrance
    >Get the fuck out
    Kirjattu
  • ::
  • 10.04.11 - klo:18:37

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Persona 4 animeksi? En tiedä mitä ajatella. Toivottavasti ei tule samaa jöötiä kuin Trinity Soulista.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 11.04.11 - klo:18:38
    Varmistettu, Shoji Meguro säveltää tähänkin ääniraidan. Ohjaaja myös vaihtui viimekertaisesta animesta, jonka oletettaisin olevan aika hyvä juttu.
    Kohtuullisella varauksella odottelen, mutta varmasti tulee katsottua. Pitäisi vaan se pelikin saada pelattua läpi.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.04.11 - klo:19:24

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Panisin.

    Jos tähdenlento, toivon ettei tästä tule fundamentaalista sovitusta, vaan juonenkäänteitä ja murhaajia twistattaisiin mahdollisimman suurella kädellä. Näin vanhaystävät saisivat sarjasta enemmän irti eivätkä uusiystävät spoilaisi itse pelin juonta itseltään.

    Ja hyvää P4:n alkamispäivää kaikille :)

    Viestit yhdistetty
    Uusi traileri, jossa näkyy jo vilaukselta animaatiota. Piirrostyyli on suorastaan ihastuttava :) Musiikkikin, vaikka uutta onkin, sopii Persona 4:ään mahdottaman hyvin.
    « Viimeksi muokattu: 21.04.11 - klo:12:36 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 04.05.11 - klo:12:54

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Höh, eivät tehneetkään mitään radikaaleja muutoksia Persona 2 PSP:n remikseissä vaikka alkuperäinen OST onkin puristeille saataville. Noh, ainakin uusiosovitukset ovat erittäin mieltäylentävää sorttia.
    « Viimeksi muokattu: 06.05.11 - klo:19:10 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.08.11 - klo:19:20

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Famitsussa jättipotti:

    • Persona 4 The Golden, Vitalle, vanhaa kunnon rahat pois Fatluksilta rehashia. Lisänä ainakin uusi hahmo ja lähiverkkomoninpelimeininkiä.
    • Persona 4 The Ultimate in Mayonaka Arena, tappelupeli P4:n ja P3:n hahmoilla arcadeen, boksille ja PS3:lle. Tehdään yhteistyössä Arc System Worksin kanssa eli peli voi oikeasti jopa olla hyvä *_*
    • Persona 5:n kehityksen luvataan olevan hyvällä mallilla.

    PERSONA ON TÄÄLLÄ JA RESETTI RÄJÄHTÄÄ!!!A
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.08.11 - klo:19:55

    fazerin sininen

    Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen.

    Pakkohan nuo kaikki on ostaa. Varsinkin tuo Mayonaka Arena näyttää ihan mahtavalta. Arc  System Works on tehnyt parhaat tappelupelit (Blazblue, Hokuto No Ken ja Guilty Gear), joten tuosta voi tulla jotain käsittämättömän mahtavaa.
    « Viimeksi muokattu: 31.08.11 - klo:20:31 kirjoittanut fazerin sininen »
    Kirjattu
  • ::
  • 31.08.11 - klo:20:17

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Ah, tuo tappelupeli tulee siis ihan Boxille ja PS3:lle, jotenkin yhdistin sen irkissä tuohon P4-Vitaan ja ajattelin huoh käsikonsolimättöä.

    Voisi ostaakin niin pääsisin ottamaan Tingeltä turpiin. Ja onhan siinä achitkin.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.11 - klo:02:15
    Ai Tingle ei letkauttanutkaan vitsiä ircissä? Okei.

    Ihan jännä idea, millanenkohan tuosta sitten tulloo.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.09.11 - klo:01:51

    fazerin sininen

    Olen vihdoinkin tajunnut Persona 3 heikoimman puolen verrattuna 4, Tartarus. Persona 4 oli pikkuluolia, mutta niitä oli monia ja jokaisessa oli teema ja viholliset olivat ainakin nimellisesti yhteydessä luolaston teemaan. Tartaruksessa jokainen kerros on perjaattessa sama paikka ja viholliset ovat pääasiassa puolenvälin jälkeen kierrätettyjä uuden värin kanssa. Käy tosiaankin tylsäksi, kun juoksee 40 huonetta, jotka kaikki ovat samannäköisiä, viholliset vaihtuvat aina välillä uuteen kierrätettyyn viholliseen ja siihen vielä päälle se fakta, että hahmoni ovat jotenkin ylilevellisiä ja olen omaa tyhmyyttäni kasvattanut persoonan strenghtin ja luckin melkeimpä maksimiin. Ja siihen lisätään vielä se, että valmistin itselleni keihään joka on kaksi kertaa tehokkaampi kuin mikään kaupassa oleva. Parhaimmillaan vasaa tulee uusi vihollinen ja se kuolee yhdestä normaalista hyökkäksestä. Huonoimillaan tulee vastaan vihollinen, joka olisi tappanut minut ellen olisi immuuni sen kaikille iskuille.

    Mutta juoni päätti tulla vihdoinkin peliin mukaan ja pelissä on tällä hetkellä jopa jotain ihmeteltevää, ellen olisi juuri viettänyt Tartaruksessa paria tuntia päätepistettä (oikeasti, kuinka pitkä tämä 5. kerros on?).  Mutta se on tosiaankin harmi, että olen ylilevellinen pelin kohtaan nähden. Odotin innoissani viimeistä täysikuu varjoa ja sitten tapoin sen ottamatta suuremoaa vahinkoa.

    Joo, arvasin tuosta Persona 2 Innocent Sinin uudelleenjulkaisun tullessa että Hitler sensuroitaisin. No okei, hänet nimettin Fuhreriksi, mutta saanen kysyä miksi vitussa? Mitä se hyödyttää, että muutetaan hahmo nimi nimitykseksi, jota hänestä käytetään?  Eiku mitä? Hänen ulkonäköänsä vaihdettiin? Joo, oon sanonut siitä asti, kun pelin pelasin ekan kerranläpi, ettei peli tulisi koskaan näkemään aurinkoa amerikan maalla Hitlerin takia, tai ainakaan hänen sensurointia.
    « Viimeksi muokattu: 04.09.11 - klo:02:23 kirjoittanut fazerin sininen »
    Kirjattu
  • ::