Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Streamit ja podcastit

16.02.10 - klo:22:18
Median "striimaaminen" tarkoittaa multimedian reaaliaikaista lähetystä jakajalta katsojille verkkoliikenteen yli. Televisiot ja radiot ovat yleisiä streamauksen käyttökohteita, mutta internetissä sitä käytetään esim. E3 tapahtumien reaaliaikaiseen kuvaamiseen.

Podcastit ovat monesti yksittäisiä episodimaisesti julkaistuja pätkiä, joita laitetaan käyttäjien lataukseen. Tosin myös reaaliaikaista streamausta kutsutaan myös podcastaamiseksi.

Itse nyt hurahdin streamaukseen, kun sain uStream-sivuston toimimaan ja olen siellä jo joitakin pelejä pelannut muiden resettiläisten nähden.

Sivustoja streamaukseen ovat esimerkiksi USTREAM.tv ja Live Stream.

Resettiläisten streamauskanavia:
Shadowii2 - http://www.ustream.tv/channel/i-don-t-care-about-the-name
ColdSkull - http://www.livestream.com/coldi
Linkkiro - http://www.livestream.com/linkkikaapeli
Kurathesis - http://www.livestream.com/kurakanaali (Kura syyttäköön Linkkiroa tämän listauksesta)
fazerin sininen - http://www.ustream.tv/channel/kansansosialistien-ty%C3%B6v%C3%A4enpuolue
eebrozgi - http://www.ustream.tv/channel/eebrog

Streamausta varten on perustettu myös oma kannu, #streamsauna (@quakenet.org).

#Streamsaunaan tulevaa:
-Tällä hetkellä tyhjä-

Kaikki striimaamaan!
« Viimeksi muokattu: 16.04.10 - klo:11:26 kirjoittanut Shadowii2 »
Kirjattu
  • ::
  • 16.02.10 - klo:22:31

fazerin sininen

En lupaa mitään, mutta jos saan toimimaan niin striimaan Castlevania Sotnin läpipeluun. Ja tietenkin ennen sitä Persona 2. Huomenna katon, miten striimaus onnistuu.

http://www.ustream.tv/channel/kansansosialistien-ty%C3%B6v%C3%A4enpuolue
    « Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:22:43 kirjoittanut fazerin sininen »
    Kirjattu
  • 17.02.10 - klo:00:35
    Kiinnostais semisti streamata esim. jotain Marioa joskus, mutta miten tuo edes tarkalleen ottaen toimii? Tarvitsenko mitä ohjelmia jne?
    Kirjattu
  • 17.02.10 - klo:09:42
    Ustreamilla ja Live Streamilla on omat sovelluksensa joilla voi streamata, mutta esimerkiksi uStreamilla tulee käyttää erillistä sovellusta jos tahtoo kuvata oman tietokoneensa näyttöä. Live Streamilla saattaapi olla helpompaa. Webbikameran kuvaus noilla kuitenkin onnistunee varsin helposti.

Jos televisiosta tahtoo videokuvaa (ilman webbikameran tms. käyttöä), niin se vaatii ihan ulkoisia laitteita ja johtoja.

Itselläni on Mac, ja vaadin nämä sovellukset uStreamin broadcasterin lisäksi, jotta voin kuvata tietokoneeni näyttöä, nauhoittaa pelien ääntä ja puhua mikkiin (kaikki ilmaisia):
    -CamTwist (tietokoneen näytön kuvaamiseen)
    -SoundFlower (tietokoneen äänien reitittäminen ulostulosta nauhoitukseen)
    -Line In (tietokoneen sisäisen mikrofonin reitittäminen SoundFloweriin, koska muulloin se kumoaa sen)
    « Viimeksi muokattu: 17.02.10 - klo:15:50 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 13.03.10 - klo:01:07

fazerin sininen

Nonni, striimaaminen onnistui. Tietenkin kun pidin mozillaa päällä, niin se lagitti saatanasti, mutta kuva ilmestyi Livestreamin. Tinglen toiveesta aloitan ensi viikolla Persona 2 strrimaamisen, jota itsekkään en ole pelannut kuin tunnin muutaman.

Ja kanava livestreamissa on Resettifazu.

Testasin vielä ja Low qualitylla se toimii aikasta hyvin. Pikkusen se nykii, mutta voi voi. Eli maanantaina klo. 15.00 alkaa loppuu sitten kun kyllästyn/faija tulee kotiin. Tietenkin voin tehdä melkeinpä aina hiljaisia osia, kun en itse kehtaa puhua yksikseni tietokonehuoneessa, jos muu kuin minä on täällä.
    « Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo:01:17 kirjoittanut fazerin sininen »
    Kirjattu
  • 15.04.10 - klo:18:45

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
    http://www.ustream.tv/channel/eebrog

Pelaan silloin tällöin vanhoja pelejä joissa on huonot grafiikat. Saattavat olla mustavalkoisiakin.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 15.09.10 - klo:15:55
    Jee tervetuloa kaikki tänään klo 18:00 jälkeen #streamsauna @ quakenet, kun aloitan Sonic Adventure (XBLA)-streamin. :)

E: Pelattu läpi, katsojia oli kivasti ja muutenkin oli ihan toimiva. Kiitos. :)
    « Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo:20:22 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • 05.10.10 - klo:18:15
    Donkey Kong Country 2 -streami! Sonicii2:n streami ei viimeksi onnannut, joten yritetään tällä kertaa ns. uudestaan. Tosin minä olen pelaajana, mutta Sonicii2 on kanssani juonnossa. <3

Torstaina 07.10.2010 klo 17:30
    lähtien, tavoitteena pelata peli väh. läpi, mutta ei mitään takeita, meno jatkuu niin kauan kunnes mielenkiinto joko pelaajan/mahd. yleisön kanssa päättyy. #streamsauna @ quakenet.net, voi tulla lurkkimaan jo viiden aikoihin, jolloin tod.näk. jonkinlaiset testit päällä.
    « Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo:18:17 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • 10.10.10 - klo:01:39
    Tänään, Sunnuntaina 10.10.10, Donkey Kong Country 2 striimi jatkuu. Tavoitteena 102%, kun viimeksi meni peli läpi aika normaalisti.

Coldi on pelaajan roolissa, ja minä olen co-hostina juttelemassa. Mukaan voi tulla suuntaamalla osoitteeseen http://coldin.viuhka.fi/streamsauna/ . Hostien kanssa voi jutella IRCin kautta #streamsauna @ quakenet.net (Webbi irkki löytyy myös sivustolta).

Kirjattu
  • 27.10.10 - klo:23:32

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Ajattelin striimata jotain hehkeää viikonloppuna. Shadowiin ehdotti maratoonia, jossa yrittäisin pelata mahdollisimman monta NES -peliä lävitse. Aina game overin tullessa vastaan joutuisin vaihtamaan seuraavaan peliin. Voisin kokeilla.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 01.11.10 - klo:17:18
    Tänään mätän randomisti SUPER MARIO BROS. 3:a Wiin VC:n kautta klo 18:00 lähtien. Shadowii2 mukana juttelemas, muutkin voi tulla jos haluaa ja omaa skypen (chattiin vaan ehdottamaan). <3

http://coldin.viuhka.fi/streamsauna
    全力で!
    Kirjattu
  • 01.11.10 - klo:20:47
    Coldi on kuningas.
    Makkaralla on kaksi päätä. Siinä se on onnellisemmassa asemmassa kuin me muut.
    Kirjattu

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    coldi on kuningas
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
    [20:47] Coldi-: ensin käytte kirjottaa restin stream-ketjuun että coldi on kuningas

Coldi on kuningas.  B)
    Kirjattu
  • 01.11.10 - klo:20:59
    Coldi on kuningas.
    Kirjattu
  • 01.11.10 - klo:21:04
    Coldi on kuningatar.
    Kirjattu
  • 05.11.10 - klo:17:51

Moi. Tuommoista kaavailtu 21:00, tänään (5.11). Osoite on siis tämä jos onnistuu:
    http://coldin.viuhka.fi/streamsauna/
    Kirjattu
  • 05.11.10 - klo:18:13
    No sequence breaking. Speedrun only. One winner.
    Kirjattu
  • 05.11.10 - klo:23:02
    Aikamoinen epäonnistuminen koko striimi ollut tähän asti. Kummallakin streamaajalla sekä taidot että laitteisto jotenkin ruosteessa, näemmä. Idea on kuitenkin niin hyvä, että jos kaiken vain saisi toimimaan niin kuin pitäisi, tällaista vastaavaa olisi erittäin mielenkiintoista katsella tulevaisuudessakin. Ellei tämä sitten lannistanut meidän striimajiamme tyystin ideaa kohden? D:
    Kirjattu
  • 05.11.10 - klo:23:24
    Pipariksihan tuo meni. Katsotaan jos tekniikka saataisiin toimimaan paremmin joku toinen kerta.
    Kirjattu
  • 05.11.10 - klo:23:44
    taidot
    Kuvan ja inputin välillä oli hienoinen, mutta häiritsevä viive, minkä lisäksi fps oli alussa minulla ainakin jossain 10:ssä. Sitten rupes sujumaan paremmin.

EDIT: Okei, taidotkin on ruosteessa.
    « Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo:23:48 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 06.11.10 - klo:18:48
    Eilen ei streamit näemmä onnistaneet, mutta yritetään tänään uudelleen, ehkä hieman kyseenalaisella pelillä.

Tulkaa rakentamaan huippukylää kanssamme Animal Crossing: Let's go to the Cityssa Wiillä tänään lauantaina 6.11. klo 20:00 alkaen. Peli aloitetaan täysin alusta, tyhjästä pohjasta. Streami loppuu sitten kun siltä tuntuu, osoitteessa http://coldin.viuhka.fi/streamsauna. Mukana myös kaikenkarvainen hassuttelija Shadowii2. :)
    全力で!
    Kirjattu
  • 07.11.10 - klo:16:45
    Noniin, Coldi meinaa tänään 20:00 alkaen pelata Super Mario Bros. 3 loppuun. Jäljellä on enää maailmat seitsemän ja kahdeksan. Pääseekö Coldi tämän erittäin bugisen pelin läpi (aka liian vaikean hänelle)? Sen näemme silloin... joskus!

Ps. olen myös äänessä.

http://coldin.viuhka.fi/streamsauna on osoite, siis.
    Kirjattu
  • 13.11.10 - klo:17:32

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    « Viimeksi muokattu: 13.11.10 - klo:17:37 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 13.11.10 - klo:20:29
    Enpä ole paljoa näitä Resetin striimejä seuraillut, mutta Tapzan hentai-striimi oli todella viihdyttävää yhdistettynä irc-keskusteluun. Approval.
    Kirjattu
  • 13.11.10 - klo:21:14

fazerin sininen

Oli kyllä huvittavaa seurata tuota, vaikka sen odotuksen jälkeen tulikin pieni pettymys.
    Kirjattu
  • 13.11.10 - klo:22:18
    Seksotiikkaa parhaimmillaan oli.
    Kirjattu
  • 13.11.10 - klo:23:46

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Oli joo kai ihan hauskaa. Jatkoa ehkä luvassa jokin toinen päivä, jos kiinnostusta löytyy.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:15:04

Kurathesis

Olen kyllästynyt streamaamaan itseäni varten joten aion tästä lähtien surutta mainostaa tulevia streamejani täällä. Ostin tänään myös headsetin joten ne nyrpistelijät jotka eivät jaksa katsoa mitään ei-selostettua voivat myös tulla.

Pahoittelen jos potentiaaliseen yleisööni kuuluu sellaisia jotka haluaisivat kuulla pelin äänet mutta eivät mitään sen päällä.

Kokeilen kommentoitua streamia ensimmäistä kertaa tänään kello 16:30 eli tasan puolentoista tunnin kuluttua, mikäli joku muka ehtii tässä lyhyessä ajassa huomata.

Pelinä toimii Super Kallevania Party (Popeye ijiwaru majo Sea Hag no maki), ainoastaan Japanissa julkaistu Kippari Kalle-peli joka on lautapelin ja mariocastlevaniahybridin sekoitus. Alkaen puoli viidestä pelaan pelin kolmannen maailman alusta loppuun. Aiempien kokemusteni mukaan yhdessä maailmassa eli pelilaudassa kestää tunnista kahteen riippuen siitä kuinka paljon joudun jyystämään samoja kenttiä uudestaan.

Peliä pelataan snes9x:llä ja geneerisellä USB-peliohjaimella.

Tässä osoite: http://livestream.com/kurakanaali (Juuri nyt autopilotti pyörittää Brutuksen paskoja paprikoita ja Poppipoota, kuten aina silloin kun en ole elossa.)

Minulla on on/off-ärrävika, ääneni on kummallinen, saatan sössöttää. Saatan jopa puhua katkonaisesti jos aivoni saavat liian vähän happea. Tervetuloa.
    « Viimeksi muokattu: 15.11.10 - klo:15:07 kirjoittanut Kurathesis »
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:18:18
    vaikka sen odotuksen jälkeen tulikin pieni pettymys.

Fazulle tosiaan tuli vähän yllätyksenä että naisillakin voi olla karvoitusta. :(
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:18:22

fazerin sininen

Listappaas hentaita, jossa naisella on karvoitusta.
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:18:28

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Aika monessakin näkemässäni. Mutta enpä tiedä onko soveliasta listata tänne.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:18:32
    Mutta ei se ollut pointti. >:I
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:19:56

Agutski Poissa

• Beer Baron
    http://www.livestream.com/agutski Striimasin tänään tavallista hentaita, seuraavalla kerralla voin striimata vaikkapa demonilonkerohentaita  :)
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:20:28

Kurathesis

Kallevania jatkuu huomenna nelosmaailmalla noin klo 16:45. Itse asiassa minusta tuntuu että ihmiset katsoisivat ihan mitä tahansa kunhan muistaa puhua streamin yhteydessä.

Minä olen Kura, tämä on kanaali. Tämä on Kurakanaali.

P.S. Petyn jokaiseen joka sanoo autopilotilleni "öö" saati jotain vielä tyhmempää. Tapauksia on jo monia.
    Kirjattu
  • 15.11.10 - klo:20:42

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Itse asiassa minusta tuntuu että ihmiset katsoisivat ihan mitä tahansa kunhan muistaa puhua streamin yhteydessä.
    Joo-o. :D

Aika hauskalta peliltä vaikutti tuo Kalle. Pitääpä muistaa katsoa myös huominen jakso.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 16.11.10 - klo:15:33

Kurathesis

Sain äsken easycapin toimimaan procasterin kanssa joten nyt pystyn pelaamaan myös mitä tahansa paitsi PC- ja DS-pelejäni kommentoiden samalla mikkiin.

Streamintoni uusi tuleminen johtui oikeastaan easycapin hankinnasta mutta toistaiseksi olen hyödyntänyt sitä aika vähän ja pelannut emulla Kallea.

Minulla ei tällä hetkellä ikävä kyllä ole mitään muuta kuin aikaa, joten streamaan mielelläni lähes mitä tahansa pelikokoelmastani jonka näkee BL:stä johon pääsee allekirjoituksestani. Öisin tosin en voi kommentoida koska täällä asuu myös päivätyössä käyviä.

Itse olen halunnut streamata Super Alestea, Donkey Kong Landeja, Bugs Bunny in Crazy Castle kolmosta, Mario Golfeja ja Castlevania ReBirthiä. Jokaisella omat syynsä.

16:45 joka tapauksessa Kallea luvassa.

Huomenna keskiviikkona klo 18:00 Kallen vika maailma. Ole siellä tai ole neliö. http://livestream.com/kurakanaali
    « Viimeksi muokattu: 16.11.10 - klo:19:32 kirjoittanut Kurathesis »
    Kirjattu
  • 18.11.10 - klo:13:35

Kurathesis

Tunnen itseni huomionkipeäksi persreiäksi ollessani ainoa joka postaa ketjuun omista jutuistani, mutta ajattelin että tämä saattaisi kiinnostaa ihmisiä.

Smurffit
    nonstop HC edition

Pelasin kerran SNESin Smurffit on-stream. Olin silloin paska ja hakkasin savestate-nappia joka kentässä kunnes näppäimistö kului ja keskeytin pelin aina välillä kirjoittaakseni chattiin viestejä.

Nyt aion pelata pelin luottaen ainoastaan sisäänrakennettuun salasanatallennukseen ja kommentoiden pelatessa mikrofoniin - kyseessä on siis keskeytymätön, rehellinen läpipeluu.

Mikäli kaikki menee niin kuin aion, aloitan lauantaina 20.11. klo 13:00 osoitteessa livestream.com/kurakanaali. Luvassa jyystämistä, Jekkusmurffin laatikoita, raivoa ja kylttikuolemia.

Koska tulen luultavasti kuolemaan runsaasti ja salasanaa ei joka kentän päätteeksi saa, en luultavasti pääse peliä yhdellä istumalla loppuun. Streamin kakkososan ajankohta on yhä auki.

Tervetuloa.
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:01:14

Kurathesis

Hieno triplapostaus. Tällä kertaa aihe on kuitenkin vallan eri.

Kyseessä on blogi jota voivat päivittää valitut henkilöt (resettiläiset jotka streamaavat). Sallittuja aihepiirejä on vain yksi: oman streamin tuleva tai tämänhetkinen sisältö.

Tietty oikeassa blogissa uusimmat merkinnät olisivat ylimpänä. Ajattelin vain mainita kun ylempi konsepti on muutenkin niin huoliteltu.

Kaikki saavat lisää katsottavaa ja lisää katsojia.

Toteutus onnistuu ilman sen kummempia säätöjä tai koodauksia esimerkiksi wordpress.comissa jossa blogiin voi liittää useamman postaajan. Blogi ei sisällä streameja, ainoastaan linkkejä niihin.

Minä tilaisin syötteen.

Ajatuksia?
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:01:19

eebrozgi Poissa

Kannatan! Helpottaisi ja selkeyttäisi huomattavasti streamhuomiohuorausta.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:06:44
    Olen käyttänyt nesretkua toisinaan mainostukseen, mutta ei resettiläisten oma blogi tai sivusto olisi pahasta. Ainakin Coldin värkkäämä Streamsauna on.
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:10:10
    Minä voisin toteuttaa homman ihan tähän Resetin yhteyteen niin, että noita voi muokata omilla Resetti-tunnuksillaan, jos halua on. Helpottaisi ehkä huomattavasti :)
    « Viimeksi muokattu: 26.11.10 - klo:10:12 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:12:23

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Streamblogi on kyllä mainio ajatus. Kannatan.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:20:34

Kurathesis

Minä voisin toteuttaa homman ihan tähän Resetin yhteyteen niin, että noita voi muokata omilla Resetti-tunnuksillaan, jos halua on.

Se olisi ehkä kaikista kätevintä koska silloin kenenkään ei tarvitsisi tehdä erikseen tunnuksia mihinkään. Jos jaksat ja pystyt niin miksi ihmeessä ei.
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:20:39
    Pystyikö myös jonkinlaista arvostelumekanismia toteuttamaan? Ihan simppeli peukkusysteemi vaikkapa.
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:21:00
    Järjestyypi. Alan tehdä sitä alkuviikosta kun tulen kotiin :) Loistava idea, Kura!
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:21:05

eebrozgi Poissa

Ei oo kiva nähdä että joku ei tykkää :(

Mutta joo, minusta arvointisysteemiä ei tarvita kun homma tapahtuu suht pienessä yhteisössä nimeltä Resetti. Katsojaluvut kertovat tarpeeksi.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 26.11.10 - klo:21:20
    Ehdotan, että jokaisen listatun streamin sivulle tulee näkyviin ainakin itse streami upotettuna, webirc streamsaunaan (kai sitä voi käyttää näihin, kun kerran valmis asialle omistautunut kanava ja porukka on kuitenkin samaa?) ja kommenttikenttä blogityyliin. Kannatan myös sitä, että jos mahdollista, streamit tallennettaisiin hostauspalveluun (ainakin livestreamissa mahdollista) ja ne jäisivät katsottaviksi myöhemminkin. Muita ideoita?

EDIT: Toki vaihtoehtona on myös laittaa pelkästään linkit streameihin, mutta minusta embed-järjestely olisi siinä mielessä viisaampi, että siihen tosiaan saisi sen webircinkin viereen niille, joilla ei irc-ohjelmaa ole. Ircissä on hyvä keskustella streamista.
    « Viimeksi muokattu: 26.11.10 - klo:21:23 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • 30.11.10 - klo:20:04
    Tuplapostauksen muodossa väliaikatietoja streamblogista. Toteuttaminen on todellakin jo alkanut ja hyvässä vauhdissa, tällä hetkellä ongelmiksi näyttäisivät muodostuvan kalenterin ja syötteen toteuttaminen. Niistäkin luultavasti pääsen yli, kunhan pistän aivonystyrät koetukselle =)
    Kirjattu
  • 30.11.10 - klo:22:53

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    TSEMPPIÄ OSSE, PYSTYT TÄHÄN *thumb up*

Viestit yhdistetty
    TSEMPPIÄ OSSE, PYSTYT TÄHÄN *thumb up*
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu