Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Kännykät

04.04.10 - klo:18:42
Viihde-elektroniikka-ketju on jo olemassa, mutta tehdään nyt hieman yksilöidympi ketju nimenomaan matkapuhelimille.

Täällä siis puhutaan nimenomaan kännyköistä ja muista samantapaisista laitteista, jotka periaatteessa ovat kännyköitä, mutta joissa on niin paljon lisäominaisuuksia, ettei heplokaan pysy perässä. Itselläni esimerkiksi kännykkä on jo pidemmän aikaa toiminut useammin nettipäätteenä kuin puhelimena.

Tällä hetkellä höpisen Nokian N73:lla ja liittymänä on [edit]Saunalahden[/edit] ViestiX 3G, jolla saa lähettää "ilmaiseksi" 1000 tekstaria kuussa ja surffailla päätähuimaavalla 384 kilobitin sekuntivauhdilla ilman erillistä veloitusta B)

Puhelimen kytky meni umpeen jo tammikuussa, ja paraikaa maksan pelkän liittymän hintaa. Nyt tilanteeseen on kuitenkin luultavasti tulossa muutos, koska 1) en tekstaa enää siinä määrin kuin ennen 2) N73 alkaa lahoamaan käsiin.

Olen miettinyt, että tilaisin Saunalahdelta Eliitti+ 3G -liittymän kaverina jonkun kymmenen euron kieppeillä pyörivällä kuukausimaksulla varustetun kytkypuhelimen. Mieleeni ovat tulleet nyt lähinnä Nokia 6760s, Samsung Galaxy Spica ja Samsung Galaxy. Olisikohan jollain kokemusta moisista? Nokiassa minua huolettaa lähinnä Symbian. Qwerty-näppis tavallaan taas olisi mieluisampi kuin kosketusnäyttö.

Näiden kaveriksi nappaisin megan netin kännykkääni, jonka kylkijäiseksi saisin nettitikun ja multisimin, joiden ansiosta saisin myös läppäriini megan nettiyhteyden. Mokkulat ovat saatanasta, joo, tiedetään, mutta minulla ei ole varaa ottaa kiinteää nettiä, etenkään, kun heinäkuussa alkaa intti, jonka aikana "kuukausituloni" ovat sangen vaatimattomat.

Osaisiko joku neuvoa pientä Tubea tekemään mahdollisimman fiksusti? Jos löytyy parempi paketti, jolla saan kytkypuhelimen, netin siihen ja netin tietokoneeseen noin 30 eurolla kuussa, niin olen avoin ehdotuksille.
« Viimeksi muokattu: 04.04.10 - klo:21:54 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 04.04.10 - klo:19:59

Gold Poissa

• ヘイロー
    • Pläts
      • Xbox Live Gamertag: I Goldi I
      • PSN ID: GoldiFIN
    Itselläni kapulana toimii Nokian E70. Ollut tosi hyvä tekstiviestien kirjoittamisessa, sillä siitä löytyy QWERTY-näppäimistö, joka sopii minun näppylöilleni erinomaisesti ja selaaminen on näppäimistön asettelun vuoksi helppoa ja miellyttävää. Harmittavasti en saanut kaikkia ominaisuuksia puhelimeeni tai ainakaan toimimaan, mitä minulle luvattiin.

Selain oli aluksi tosi hyvä, mutta muutaman kuukauden käytön jälkeen se ei enään toiminut, eivätkä puhelimen korjaajatkaan osanneet auttaa tähän. Onneksi en käytä puhelinta pelkästään webin selaamiseen.

Tällä hetkellä harmittavin asia on joystick, jonka vuoksi olen alkanut miettiä uuden puhelimen hankintaa. Onhan tuo tatti muuten loistava, mutta pitkän käytön jälkeen, ainakin itselläni, sillä valikoiden avaaminen on silkkaa tuskaa. Pitää etsiä oikea kulma, millä napsauttaisi, jotta saisi jonkin aukaistua.

Muuten on palvellut hyvin puhelin, mutta älkää tehkö samaa virhettä kuin minä, että ostatte sen sadoilla euroilla. Se ei ole niin pitkäaikainen mitä hinnasta olisin luullut.

Minulla oli ollut kytkynä (äitini maksamana) Nokian 6630. Ihan hassu vekotin se oli. Harmittavasti kuukauden päästä ostosta puhelin meni vialliseksi rattijuoppokolarissa. Sammutteli itseään täydellä akulla, jumitteli, parhaillaan soitteli itsestään osoitekirjassa oleville henkilöille. Puhelinta ei saatu korvattua, varmaankin kytkyn takia ja jouduttiin ostamaan tuo E70 ja edelleen maksaa tuosta romusta. Iltalehdessäkin oli asiaa tästä meidän tapauksesta kytkyasiassa.

Nokian 3310 oli ollut minun ensimmäinen puhelimeni. Tuli voitettua paikallisilta messuilta. Oli kyllä tosi hyvä puhelin, mutta luovuin siitä uutuudenhimoni vuoksi. Nykyään se lojuu lipastonlaatikossa varapuhelimena.
    "The flow of time is always cruel...
    Its speed seems different for
    Each person, but no-one can
    Change it..."
    Kirjattu
  • 04.04.10 - klo:21:30

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Ite käyttäisin vieläkin mun ensimmäistä puhelinta, joka oli niitä ensimmäisiä malleja missä oli värit(ei kuitenkaank 3510i tai vastaava) vaan kuitenki semmonen. Sain kuitenkin veljen työpaikalta(sonera) ilmaisiksi jonkun toisen vanhan paskan, jonka tuotenimeä en edes tiedä, mutta sillä kelpaa nyt elellä.

Ei oo oikein innostusta ostaa uutta puhelinta ku en mä noita puhelimia paljoa muuhun kuin puhumiseen/tekstailuun käytä. Joku kunnon hyödyllinen puhelin kuitenkin kelpaisi, missä noita ominaisuuksia on pilvinpimein GPS:lla ym, mutta ne on ollut sen verran kalliita että en ole viitsinyt ostaa. Sitä huonompia puhelimia olen taas pitänyt rahan tuhlauksena, kun ei niissä ole ole ollut paljoakaan ominaisuuksia, joista olisi minulle hyötyä.
    Kirjattu
  • 04.04.10 - klo:21:49
    Olen sen verran vanha pieru, että sain ensimmäisen puhelimeni lukion alussa. Kyseinen härveli (Nokia 6125, jos kiinnostaa) on edelleen käytössäni. Näyttö simahti ensimmäisen parin kuukauden aikana, mutta sen jälkeen ongelmia ei ole esiintynyt, vaikka kuinka olen puhelintani pudotellut ja kolhinut. Akkukin kestää kevyellä käytöllä seitsemästä kahdeksaan päivään.

Käytän puhelinta vain puhumiseen ja tekstiviestin lähettämiseen, enkä ole niin trendikäs tyyppi, että vaihtaisin kännykkää vuoden välein ihan vaan sen itsensä takia. 6125 saa palvella niin pitkään kuin kestää, toivottavasti toiset viisi vuotta.
    Kirjattu
  • 04.04.10 - klo:22:10
    Nokia 2680 Sliden sain joskus syksyllä 2008, silloinhan se taidettiin julkaista. On kyllä hintaansa nähden (120e) huono puhelin, mutta kyllähän tuolla ne puhelut ja viestittelyt hoitaa. Uuden kännykän voisi kyllä tässä joskus parin vuoden sisällä hommata...
    Kirjattu
  • 04.04.10 - klo:22:20
    Oma halkoni on Nokian N95 8GB. Kyllähän se vanhan luurin voittaa, mutta on aika paljon lähempänä perinteistä kännykkää kuin miniminiläppäri-älypuhelinta.  Lähinnä siksi käytän tätä, koska se oli halpa. Tarkemmin sanottuna ilmainen. Isän vanha työpuhelin, käytti takuuhuollossa, lunasti uuden työpuhelimen alta vitosella ja antoi minulle joululahjaksi.

On ihan kiva, siinä kun on kaikki mitä läppärin, mp3-soittimen ja "oikean" kameran omistava eläin voi tarvita. Sillä soittaa ja lähettää tekstiviestejä, ilmeisesti jokin GPS-sovellus löytyy ja turhake multimedia-ominaisuuksia. WLAN pelittää ja löytyy kaksikin kameraa, joista toinen on hitusen leikkikameraa parempi. Toinen taas toimii ikään kuin peilinä.

Ensimmäinen puhelimeni oli joku niin ikivanha, puuliiteristä ostettu vekotin, että en edes muista sen mallia. Se kuului äidilleni ja sain sen muistaakseni kolmannella luokalla. En kyllä muista mitä hyötyä minulle siitä oli. Sitten sain isäni vanhaksi jääneen puhelimen, 5110:n. Pian sen jälkeen ostin joillakin lahjarahoilla legendaarisen 3310:n. Muistaakseni olin viidennellä tai kuudennella.

3310 oli aikoinaan aivan mahtava. Tuhoutumattomaksi sitä kehuttiin. Muutamalla kaverilla oli 3310 tippunut toisen kerroksen ikkunasta asfaltille. Eräällä oli puhelin uinut kaksi kertaa meressä ja silti toiminut kuivuttuaan. Omani ei ikinä kärsinyt kuin kerran pöydältä putoamisen, mutta luuri oli aivan legendan maineessa. Kaikilla oli se ja kaikki tiesivät kertoa kaverista, jonka käsittelyssä se oli kestänyt ties mitä.

Sen jälkeen en muista minkä laitteen hankin, mutta kyseessä oli jokin värinäytöllinen vekotin. Yläasteen lopulla taisin ostaa sen. En kyllä muista paljoa lukioaikaisista luureistani, niitä oli kaksi. Toinen oli joku Samsung ja toinen oli vastikään N95:llä korvaamani puhelin.

Lyhyesti: Minulla on ollut monta kännykkää. Tahtoisin sanoa, että käytin kännykkää ennen kuin nuorimman teistä syntyivät, mutta tyydyn toteamaan, että käytin kännykkää ennen kuin nuorimmat teistä osasivat lukea tai kirjoittaa. (Mikä nyt ei ole vaatimus eikä mikään.)
    Kirjattu
  • 04.04.10 - klo:22:22

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
      • 3DS-ystäväkoodi: 1418-6952-6260
      • Xbox Live Gamertag: Pylppy
    Nokian Puhelinmallit 1982-2006

Nokian 3310 oli ollut minun ensimmäinen puhelimeni. Tuli voitettua paikallisilta messuilta. Oli kyllä tosi hyvä puhelin, mutta luovuin siitä uutuudenhimoni vuoksi. Nykyään se lojuu lipastonlaatikossa varapuhelimena.

Sama. Vaihtui parin vuoden jälkeen 3510i:hin, kun akku alkoi vittuilemaan. (Eihän silloin viellä tajuttu, että voihan sen akun vaihtaa). Joskus 05-06 ostin 3220:n. Söpöt vilkkuvat valot *<3*
     Nyt mulla on joku vaaleensininen peruspuhelin. Mallista ei oo mitään hajua, mutta siitä löytyy kaikki tarvittava; ihan hyvä kamera ja mp3 soitin.
    « Viimeksi muokattu: 16.10.10 - klo:10:30 kirjoittanut Pulppu »
    Kirjattu
  • 05.04.10 - klo:13:37

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Oma luurini on Sony Ericsson W890i ja olen siihen niin helevatan tyytyväinen. Kuoret on värjäämätöntä metallia ja kestävät käyttöä. Tässä puhelimessa ei näy käytön jälki missään muualla kuin yhdessä kulmassa ja takakannen teksteissä. Kulmavammakin johtuu siitä, että olen onnistunut pudottamaan tämän luurin 2. kerroksesta soratielle. Tekstieistä on kulunut pois tuo pieni valkoinen 3.2mpix etcetera hässäkkä tuosta kameran vierestä.
    Näyttö on kirkas ja selkeä ja puhelmien äänenlaatu on varsin kelvollinen. Kamera on 3.2Mpix ja on muuten hyvä mutta käsittelee valon kaamean huonosti.
    Luuri maksoi tarjouksessa 265€ ostaessani sen viime toukokuussa. Nyt hinta on noin ~210€, eli aika hyvin säilynyt arvo. Ei sillä että tätä olisin myymässä.
    Puhelinta tulen varmaan käyttämään tosi pitkään koska tämä on kiva, tyylikäs (mm. tosi ohut) ja luotettava.

Lol, kuulosti melkein mainospuheelta. :D
    Kirjattu
  • 12.06.10 - klo:00:06

fazerin sininen

Ilmaiseksi sain uuden kännykän, kun Japanissa kuulemma toimii vain ulkomaalaiset 3G-kännykät. elikäs kännykkä Nokia 5230 navi, jossa on kiva sormenjälki magneetti kosketusnäyttö. Näin aluksi on pakko totuttautua olemaan ilman kivoja näppäimiä, joak tuntuu orvolta. Kivasri videoiden laatu on parantunut, kun ne eivät enään jää paikoilleen tai muuta paskaa.

Kiva känny ja ilmanen  ^^
    Kirjattu
  • 12.06.10 - klo:12:36
    Ilmaiseksi sain uuden kännykän, kun Japanissa kuulemma toimii vain ulkomaalaiset 3G-kännykät.
    Mitä?

Itsellä on nyt noin kuukauden verran ollut Samsung Galaxy Spica. Tilasin Saunalahdelta kytkynä ja kustantaa sen vajaan 10e/kk. Todella mukava luuri ja ominaisuuksia on vaikka kuinka! Android on kiva alusta.

Tähän oli kyllä erittäin tuskaista saada asennettua tämä Android 2.1, joka siis korvasi alkuperäisen 1.6:n. Ei tapeltu kuin varmaan yhteensä 12 tuntia >_> Asentamiseen tarvitsi Samsungin oman softan, joka toimi kunnolla vain Windows XP SP2:lla :D Porukoiden koneella jumitti koko ajan, joko koneen antiikkisuudesta tai SP3:sta johtuen, itse pyöritän Ubuntua ja kaverin pikkuveljen koneella oli Windows 7. Otettiin sitten kaverin läppäriin toinen kovalevy, asennettiin siihen Windows XP, niin saatiin toimimaan, mutta ei silläkään aivan ilman ongelmia. Saisivat saatana oppia tukemaan OTA-päivityksiä >:(

Jos Android 1.6 riittää, tai ei haittaa, vaikka joutuu tappelamaan paikat veressä, niin Galaxy Spica on todella kiva puhelin. Ikävä kyllä resistiivisestä näytöstä huolimatta monikosketusta ei ole tuettu. Näppäimien puutteeseen tottuu kyllä todella nopeasti, fazu, koska itsekin olen tässä vajaassa kuukaudessa todella hyvin tottunut. On tämä edelleen epätarkempaa, kuin fyysisellä näppiksellä, mutta mitään ongelmia ei synny. Mukavasti tähän sai vielä asennettua suomalaisen näppäin lay outin, joka ei paketista vedettynä ole mukana. Android Marketille vaan marssii ja lataa Scandinavian Keyboard -nimisen sovelluksen, niin jo alkaa toimimaan :)
    Kirjattu
  • 12.06.10 - klo:12:48

fazerin sininen

Ilmaiseksi sain uuden kännykän, kun Japanissa kuulemma toimii vain ulkomaalaiset 3G-kännykät.
    Mitä?

Vähän huonosti selitin tuon. Siis Japanissa ei kuulemma toimi ulkomaalaisten kännykät, ellei ole 3G-kännykkää.
    Kirjattu
  • 14.06.10 - klo:22:46

Riby Poissa

• Anon9746
      • Wii-numero: 1435 9560 2543 3701
      • Xbox Live Gamertag: Ribyli
      • PSN ID: Ribbyli
      • Steam ID: Riby
      • Resetti.net
    * Kullanmurut *

<div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • 16.06.10 - klo:23:11
    Itselläni on tällainen Nokian 1100 ollut 7:stä luokasta lähtien. Alkuun oli punaiset kuoret, nyt on etukuori musta ja takakuori sininen, kun sain käyttööni pikkuveljen ja äidin luurien kuoret kun he hommasivat uudet luurit. Hyvin toimii, eikä niiden uudempien superluurien ominaisuuksia oikein edes osaa kaivata. Taustakuvana on Triforce, jonka tein äipän ensimmäisellä puhelimella ja lähetin tähän omaani.
    Kirjattu
  • 14.07.10 - klo:02:57

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Itsellä joku random hyperpaska Samsung pilipom nyt käytössä väliaikaisesti kun oman Sony Ericssonini vein takuuhuoltoon akun kosketushäikän ja lagin takia.
    Tää puhelin on ihan kamala. Vaikka kaikki äänet on pois päältä paitsi soittoääni niin aina jumalaton pilipompitus kun mitä vaan tekee ja tää käyttöliittymä on ihan schaiba ja nää napit on huonot ja ääni kaikuu ja...

Vittu.

En ikinä kyllä enää koska tällasiin vanhoihin Samsungeihin pitkällä tikullakaan.
    Kirjattu
  • 19.07.10 - klo:23:44

Pulppu Poissa

• Konstaapeli
    • Hyvää jouluu kaikille.
      • 3DS-ystäväkoodi: 1418-6952-6260
      • Xbox Live Gamertag: Pylppy
    Oma puhelin alkoi hieman reistailemaan (taino en mää kyllä huomannu mitään, mutta kaverit alko valittamaan ettei mun telefooniin pysty soittamaan..) joten nokka kohti giganttia ja mukaan tarttui 129€ugenilla nokian 5230. Ihan söpö kosketusnäytöllinen puhelin mukavan näkösellä mp3-soittimella, huimalla kahen megapikselin kameralla ja GPS:llä. Tarttis varmaan kyllä hommata joku kiva pikkunen datapaketti viellä, kun nyt jo laskussa näkyy 1,8€uron tiedonsiirtomaksu, vaikken mielestäni ole mitään yhteyttä tarvitsevaa toimintoa viellä edes käyttänyt.. Aikamoista kusetusta toi soneran toiminta; laskuttaa tiedonsiirrosta 0,9€/h vaikkei olisi kuin sekunnin murto-osan keretä olla netissä ennen peruuta napin painallusta.
    Kirjattu
  • 12.09.10 - klo:11:25

Kraton Poissa

Ensimmäistä kertaa olen kunnon puhelimen hankkimista ja hyvät ehdotukset olisi kyllä paikallaan. Haluan hyvän puhelimen, en vähän halvempaa puolihyvää tai puolihuonoa puhelinta, vaan ihan hyvän puhelimen nyt kerrankin elämässä. Hintahaarukkaa olen miettinyt 250-500e. Onko se Nokian N8, mikä vaikuttaa aika helvetin hyvältä: samassa sais kunnon gps:n, mp3 soittimen, kameran/videokameran ja puhelimen. Onhan noita Samsungin ja Applenkin puhelimia, mutta en tiedä onko ne sitten samalla tasolla kuin tuo N8.
    Kirjattu
  • 12.09.10 - klo:11:34

Nipa Poissa

• ._.
    N8:n ilmestymisaikataulua kun harva tietää vielä niin se saattaa hyvinkin mennä ensi vuoden puolelle...

Desireä itse suosittelisin vaikka vanha malli alkaa sekin olemaan. Saunalahelta alkaa neljäs kuukaus oottelua tuon kanssa, mutta ei tässä vaiheessa enää huvita perua, menettäis ~500 euron edestä etuja ._.
    Kirjattu
  • 12.09.10 - klo:16:02
    Nokian high-end älypuhelimista kannattaa pysyä erossa ainakin Meegoon asti. En usko että Symbian ^3 on nykyistä niin järkyttävän paljon mukavempi, mutta senhän näkee, kun N8 tulee ulos. Android on aika pätevä mobiilikäyttis ja suosittelen myös tuota HTC Desireä tai Samsungin Galaxy S:ää. HTC, jos out-of-the-box käytettävyys on iso juttu. HTC:n Sense käyttöliittymä on monien mielestä parempi. Galaxy S on hyvä valinta, jos tehokkaampi rauta ja laajempi mediatuki kiinnostaa. Tuossa Galaxyssä on vielä toistaiseksi käyttiksessä enemmän tai vähemmän rasittavia lagi ongelmia, sekä GPS saattaa takkuilla. Molempiin ongelmiin on epäviralliset korjaukset ja mahdollisesti tilanne paranee, kun Samsung saa virallisen Froyo päivityksen ulos ässälle.

Pari viikkoa käyttänyt tuota Galaxy ässää eikä voi olla muuta kuin tyytyväinen. Nokian S60 puhelinten jälkeen edes tuo lagailu ei tuntunut kovin häiritsevältä. Lagfixin laittelin kuitenkin ja onhan tuo hävyttömän sulava nyt. Näyttö on erittäin pätevä väreiltään ja kooltaan. Kirkkaassa päivänvalossakin näkee tihrustamatta. Akkuahan tuommoinen 4" näyttö haukkaa reilusti ja akkukesto ei muutenkaan ole ihan samalla tasolla esim. Nokian puhelinten kanssa.

Semmoinen huomio Android luurin ostajille, että kannattaa ehdottomasti ottaa rajaton datapaketti liittymään. Oletuksena puhelin haluaakin pitää datayhteyttä jatkuvasti päällä ja paljosta jää paitsi, jos sitä ei ole käytettävissä. Ainakin high-end laitteet menevät hieman hukkaan ilman.
    Kirjattu
  • 12.09.10 - klo:17:36
    Todellakin rajaton data.

Akkukesto muuten nousee todella huimasti, kun ottaa 3G-yhteydet pois päältä vakiona, ja kytkee päälle vain kun latailee jotain isompaa. Perus Facebook-käynnit ilman 3G:tä onnistuvat todella hyvin.
    Kirjattu
  • 12.09.10 - klo:18:12

Kraton Poissa

Taidan kyllä ostaa uuden puhelimen vasta intin loputtua(eli 299 aamun jälkeen), johon mennessä luulis jo nextgen puhelimien tulleen. Tällä hetkellä käytössä edelleen puhelin, joka on jonkun 2004 vuoden malleja eli edes S-sarjan puhelimissa en ole vielä käynyt. Sitä kun kerralla ostaa oikein megapuhelimen melki vuoden päästä, niin on aika tajunnanräjäyttävä fiilis sit semmoisella leikkiä tämmösen pienen kalikan jälkeen, jossa ei juuri ole mitään ominaisuuksia  B)
    Kirjattu
  • 15.10.10 - klo:10:38
    Lagfixin laittelin kuitenkin ja onhan tuo hävyttömän sulava nyt.

Jaksaisitkos heittää linkkiä siihen Lagfixiin minkä itse hommasit, nimittäin tuntuu löytyvän sangen monia tuommosia netistä, kun itse etsin. Vähän varman päälle nyt tosiaan pelaan kun ei halua sangen upouutta puhelinta saada vahingossa brickatuksi.
    Niin ja - mites sitten käy tuon Lagfixin kanssa kun Android 2.2 tulee joskus asennettua ?
    Kirjattu
  • 15.10.10 - klo:19:23
    One Click Lagfix ja löytyy ihan Android Marketista. Aika simppelisti asentuu, kun seuraa ohjeita. Joissain luureissa ei jostain syystä toimi recovery moden näppäinyhdistelmä (power+volume up+home kun känny on kiinni) ja itse joudinkin adb:n (Android Debug Bridgen) kautta menemään recoveryyn. Tuonne pääsy välttämätöntä kaikkien lagfixien asennuksessa. Ja Android 2.2 tai minkä tahansa muun firmwaren flashatessa lagfix häviää niinkuin kaikki muukin puhelimen sisältö.
    Kirjattu
  • 15.10.10 - klo:21:19
    One Click Lagfix ja löytyy ihan Android Marketista. Aika simppelisti asentuu, kun seuraa ohjeita. Joissain luureissa ei jostain syystä toimi recovery moden näppäinyhdistelmä (power+volume up+home kun känny on kiinni) ja itse joudinkin adb:n (Android Debug Bridgen) kautta menemään recoveryyn. Tuonne pääsy välttämätöntä kaikkien lagfixien asennuksessa. Ja Android 2.2 tai minkä tahansa muun firmwaren flashatessa lagfix häviää niinkuin kaikki muukin puhelimen sisältö.

Kiitokseni, enköhän selviä.
    Kirjattu
  • 31.10.10 - klo:10:32
    Ja Android 2.2 tai minkä tahansa muun firmwaren flashatessa lagfix häviää niinkuin kaikki muukin puhelimen sisältö.

Sen verran otan tätä takaisin, että Kiesillä päivittäessä ainakin One Click Lagfix tulisi poistaa ensin. Voi olla, että muiden fixien kanssa sama juttu. Odinilla flashatessa ei ole väliä mitä siellä on alla.

Lol laitan kuitenki tänne, kun tietokonealue oli vähän hassu. :3
    Android on kiva.
    Kirjattu
  • 17.12.10 - klo:19:03

Kraton Poissa

Kirjattu
  • 19.12.10 - klo:15:54
    Tilasin juuri samanlaisen kuin Kraton. Kohtuu edukas kyllä noin kovaksi puhelimeksi. Joku kuusi viikkoa olen käyttänyt nyt kaverin vanhaa kännykkää, kun joku saatanan riemuidiootti kulki baarissa välittämättä siitä töniikö muita vai ei. Vanha kännykkä sai alkoholimyrkytyksen kun putosi kaljatuoppiin.
    Kirjattu
  • 09.01.11 - klo:10:59

Kraton Poissa

Eilen tuli ZTE Blade ja ihan mahtava puhelinhan tuo on. En huomaa juurikaan eroa esim. HTC Desireen itse puhelimen laadukkuudessa. Ero lähinnä näkyy vissii eri sovellusten kuten hienoimpien pelien kanssa.

Ärsyttää vaan, kun numeronsiirto ja liittymän kytkentä on vasta 17.1, niin on pitänyt pelkällä WiFillä leikkiä asuinalueen sisällä. Koitin jopa tunkea vanhaa Soneran simkorttiakin puhelimeen ja testailla miten viestit/puhelut toimii. Tuli sitten puoli päivää leikittyä netissä, toivonmukaan pelkällä Wifillä, kunnes tuli kauhea ajatus mieleen että onkohan tuo Soneran liittymä voinut wifin yhteydessä tunkea omaa 3g verkkoansa sisään, vaikka mistään asetuksista en vastaavaa ole päälle pistänyt? Otin jokatapauksessa kortin nyt pois ja odottelen tuleeko kauheaa datansiirtolaskua kuukauden lopussa :<
    Kirjattu
  • 09.01.11 - klo:11:46
    Nettiselaimessa ja karttasovelluksessa kuulemma on enemmän lagia tuon kanssa, mutta aika halpaa lagia on, kun miettii miten paljon halvemmalla tuon saa kuin jonkun huippupuhelimen. Olisihan joku Galaxy S kiva juu, mutta maksaakin sen kolme kertaa enempi.
    Kirjattu
  • 09.01.11 - klo:18:17
    Olisihan joku Galaxy S kiva juu, mutta maksaakin sen kolme kertaa enempi.

Ja vielä odotellaan firmistä joka tekisi luurista käyttökelpoisen ilman kummempia säätöjä (2.2.1). Joillain alueillahan tuo on jo saatavilla, mutta odotellaan nyt sitä virallista päivitystä tännekin, kun kerran jo käynyt luuri huollossa failanneen päivityksen takia.

Nyt on 2.2.1 päivitys saatavilla ja ladattu. Ehkä viimein tämä luuri olisi käyttökelpoinen ilman lagifixiä.
    « Viimeksi muokattu: 18.01.11 - klo:20:42 kirjoittanut Influ »
    Kirjattu
  • 05.02.11 - klo:21:49

tsaari Poissa

• The Lizard King
      • Wii-numero: 8335 9777 5277 5570
      • PSN ID: bollo_42
    Tube, kumman sanoisit olevan parempi: Samsung Galaxy Spica vai ZTE Blade? Soneralla olis nuo molemmat 4€/kk enkä ole pystynyt päättämään, ja sinä olet näköjään omistanut/omistat molemmat.

E: Kiitos paljon. :)
    « Viimeksi muokattu: 05.02.11 - klo:23:10 kirjoittanut tsaari »
    Kirjattu
  • 05.02.11 - klo:22:45
    ZTE Blade.

Tässä on monikosketus ja tuntuu paljon sulavammalta monessa kohtaa. Esimerkiksi Spotify oli melko laginen Spicalla, mutta Bladella toimii ongelmitta. Kaverin Spicassa ei Angry Birds toimi lainkaan, tässä toimii joten kuten, jokseenkin nykii joissain kentissä.

Voi olla, että kuvittelen vain, mutta mielestäni Bladessa akkukesto on Spicaa hieman parempi. Toisaalta taasen Bladen akun lataaminen kestää aivan kauemmin kuin Spican, eikä puolen tunnin lataamisella saavuta juuri mitään, vaan kännykkää on käytännössä pakko ladata yön ylitse. Molemmat puhelimet pitää joka tapauksessa aktiivisen käyttäjän laittaa joka ilta lataamaan, joten sinänsä sillä ei ole juuri mitään väliä. Eroa tulee Spican hyödyksi lähinnä tilanteissa, joissa tarvitsee nopeasti saada virtaa, jotta puhelin kestäisi. (Esimerkiksi on lähdössä puolen tunnin päästä ulos kavereiden kanssa ja kännykän akku loppuu. Arvioisin perstuntumalta, että puolessa tunnissa Spicaan saa virtaa ehkä neljäksi tunniksi, ZTE Bladeen kahdeksi.) Tästä lataamisen nopeudestakaan en ole varma, vaan se voi olla vain semmoinen olo, jolla ei ole totuuspohjaa.

Tässä Bladessa on kyllä paskempi kamera, kelvoton videokamera ja huonompi audioliitäntä, mutta muutoin paljon mukavampi luuri. Ainut mitä tähän oikeasti Spicasta kaipaan on fyysinen navigaationäppäin, jonka kanssa oli helpompi esimerkiksi tekstiä kirjoittaessa navigoida juuri oikeaan väliin korjaamaan typo. Mun sormilla on vaikea osua juuri kahden kirjamen väliin. Spicassa myös tulee Android 1.6, jonka toki voi päivittää 2.1:hteen, mutta päivittäminen on aivan tajuttoman vaikeaa. Koitettiin kaverin kanssa neljällä eri kyttöjärjestelmällä ennen kuin onnistuttiin. Windows XP SP3, Windows 7, Windows Vista: ei onnistunut. Onnistumaan saatiin vasta Windows XP SP2:lla :D ZTE Bladessa on valmiiksi Android 2.1, ja huhu liikkuu, että tulossa olisi päivitys 2.2:een tai 2.3:een.

Spica on ehkä myös vähän jämäkämmpän oloinen ja sen näppäimet on paremmat omaan kouraani. Lisäksi Spica on "luotettavalta valmistajalta", jonka takuuhuolto varmaan pelaa paremmin. Lisäksi ZTE on vielä niin uusi valmistaja, että ei voi tietää tuleeko sen puhelimiin pidemmän ajan kuluessa joitain tyyppivikoja.

Itse ottaisin tosiaan muutamasta Spican paremmasta puolesta huolimatta ehdottomasti ZTE Bladen.
    Kirjattu
  • 06.02.11 - klo:09:44

Kraton Poissa

2.1 ja vanhemmat Androidit on jo niin kamalaa käytettävää, että suosittelen itse jo sen puolesta ostamaan Bladen ja sitten siihen päivittämään epävirallisia teitä 2.2 Froyon. 2.2 on ihan älytön parannus aika monella saralla tohon 2.1:n akunkestoon, kirjoittamiseen(itse en 2.1 pysty oikein edes kirjoittamaan) ja stabilisuuteen.

Kannattaa hankkia semmoiset ohjelmat kuin Juicedefender + Autokiller. Itsellä menee n. 1%/tunti akkua nykyään, mikä ei ole ollenkaan paha.
    Kirjattu
  • 06.02.11 - klo:16:19
    Epävirallinen 2.2 imee kuulemma akkua kuin mikä, siinä ei taida toimia WiFi kunnolla ja sen lisäksi siinä oli jotain muitakin vikoja.

En kyllä tajua miten sulla voisi akku kestää neljä vuorokautta, etenkään kun tuota epävirallista päivitystä on juuri haukuttu akunkeston lyhenemisestä.
    Kirjattu
  • 06.02.11 - klo:20:36

Kraton Poissa

Haukkuu kuka :) ? RLS9 Jellyfish 2.2 toimii kuin kerma. Ainoastaan tukea suomenkielelle kokonaan ei ole. Joitakin vikoja on ollut päivitysten mittaan, mutta aika hyvin on tuo tekijä noita korjaillut ja tuo RLS9 toimii jo mainiosti. Kättänyt RLS4 päivityksestä asti 2.2 eikä MISSÄÄN ole ollut mitään vikaa tähän mennessä. Suurin syy miksi tuo akku kuluu ihmisillä on se, että he eivät osaa hallita puhelintaan. Juicedefender + Autokiller, turhat ohjelmat poissa päältä(pitää sammuttaa usein manuaalisesti) ja vain 2g verkko ilman gps/wifi/data/sync päällä, niin kyllä pitäs kestää. Ja yöks voi pistää vielä airplane modelle, niin voila...

Itsellä on kanssa ylikellotettu ZTE hardware acceleratorilla, niin LauncherPro:lla kone toimii melkein kuin HTC Desire...
    « Viimeksi muokattu: 06.02.11 - klo:20:38 kirjoittanut Kraton »
    Kirjattu
  • 09.02.11 - klo:19:22

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Uuh, "Tubeen", eli Nokia 5800:lle saa nyt Last.fm-appin.  ^^

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 09.02.11 - klo:22:40
    Oh yes. Kai tuo scrobblaa vaikka ei olisi netissä kuunteluhetkellä?

Mitäpä ihmettä? Pistin soimaan radion "Personal" joka nähtävästi on biisejä joita minulla on tässä kännyssä. Tosin tämä saattaa soittaa jostain biisistä erilaisen version, konemusassa kun moisia riittää, tosin ihan leikkausjuttuja. Mistäs moinen? D: Ei kai tuo maksa mtn?
    « Viimeksi muokattu: 09.02.11 - klo:22:43 kirjoittanut Cynaeon »
    Kirjattu
  • 09.02.11 - klo:23:13

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Ei näytä maksavan, vaatii kuitenkin last.fm-tilin. Restiradion kuuntelun aikaiset musiikit ainakin tuli kun radiota kuuntelin.

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 10.02.11 - klo:16:30
    Eli siis voin kuunnella biisejä joita en omista täysin ilmaiseksi, vaikkapa Recommended-radiota? Pitäisikö minun uskoa tähän? D:
    Kirjattu
  • 14.02.11 - klo:17:44

tsaari Poissa

• The Lizard King
      • Wii-numero: 8335 9777 5277 5570
      • PSN ID: bollo_42
    Nyt on ZTE Blade omistuksessa, joten mitä tuohon kannattaa ladata?
    Kirjattu
  • 14.02.11 - klo:18:04

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Kysellään nyt täälläkin, kun siitä tuskin haittaakaan on, kun tääl ihmiset ehkä jotain tietää: Eli oma puhelin alkaa vedellä viimeisiään ja pitäs uus ostaa. Merkin ei ole pakko olla Nokia, mut mitään Erikkkkkksonia en halua. Sitte se mitä tässä mietin, on että onko noista halvoista "älypuhelimista" mihinkään? Siis meinaan noit alle kahdensadan värkkejä, sillä sitä enempää tuskin jaksan puhelimeen panostaa. Ja toinen sitte et löytyykö 100-200 hintahaarukasta sellasta hyvää peruspuhelinta, jossa ois mielellään läppä/liukukansi, hyvä musasoitin, siedettävä kamera ja ehkä jopa WLAN? Ottaisin noista varmaan issekin selvää, mut ku ei jaksais miljoonaa tekniikkafoorumia käydä läpi. Eli jos joku asiasta tietoinen osaisi nevoa niin arvostan ^^

PS. En tykkää kosketusnäytöistä, eli hyvät kouraantuntuvat näppäimet ois kans aika jees!
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:03:16
    Nyt on ZTE Blade omistuksessa, joten mitä tuohon kannattaa ladata?
    Ensinnäkin kannattaa varmaan päivittää kaikki valmiit sovellukset Marketin kautta.

Sitten, jos tweettaat, Twitter for Android, jos fabotat, Facebook for Android ja ajantapoksi Angry Birds on hieno valinta. (AB tosin nykii joissain kentissä vähän)

Google Translator on ihan kätevä käännössovellus, aina siltä varalta, että tulee jokin vieras sana vastaan tai ei tule jonkin sanan vieraskielinen versio mieleen. Siltä varalta, että joskus tulee vastaan QR-koodi, joka tarvitsisi lukea, kannattaa ladata Barcode Scanner.

Jos haluat kuunnella matkan päällä Spotifytä, niin sovellus löytyy. Premium tarttis kyllä ostaa siinä tapauksessa (10 e/kk).

Tietysti, kun bussissa istuessa haluat tulla rupattelemaan #resetti.net:lle, niin tarvitset irkkisovellukset kännykkääsi. AndChat sopii tarkoitukseen paremmin kuin hyvin.

Sitten jos haluat alkaa roottailemaan puhelintasi ja muuta, niin jotain virrankulutusta vähentäviä sovelluksia löytyy, mutta mä en tiedä niistä mitään.

Myös muilta Android-käyttäjiltä olisi kiva kuulla sovellussuosituksia.

Samirai: Nykyään alkaa vissiin olemaan vähän vaikeampaa löytää varsinaista älypuhelinta ilman kosketusnäyttöä. Ne, joissa on sitten sekä kosketusnäyttö että kiinteä näppis kipuavat hintaluokassaan vähän korkeammalle. Kuitenkin Nokian X-sarjasta saattaa varmaan löytyä joitain vähemmän älykkäitä puhelimia, jos musiikinkuuntelu on tärkeässä roolissa, kun koko sarja koittaa olla jokin musiikkipuhelimien perhe.

Siskolla on Nokia X3, joka on siis liukukannellinen ja siinä on fyysiset nappulat, ja se on vissiin ollut kuta kuinkin tyytyväinen. En kuitenkaan kauhean tarkkaan tunne puhelimen ominaisuuksia jne, joten kannattaa varmaan tutustua tarkemmin. X-sarjassa taitaa olla vissiin joku puhelin, jossa on sekä kosketusnäyttö että fyysiset namiskat, joten se voisi olla kiva, kun pääsisi pikkuhiljaa totuttelemaan kosketusnäytöllisiin luureihin.
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:07:24
    X-sarjassa taitaa olla vissiin joku puhelin, jossa on sekä kosketusnäyttö että fyysiset namiskat, joten se voisi olla kiva, kun pääsisi pikkuhiljaa totuttelemaan kosketusnäytöllisiin luureihin.
    X3 Touch & Type tai vastaava. Palikkamallinen laitos, näyttää vähän hassulta kun namiskat sijoitettu neljään sarakkeeseen (oikeanpuolimmaisin vissiin multimedianappeja tms). Omaa muistia X3:ssa näyttäisi olevan nihkeästi (50Mt), mutta tukee 16 gigan muistikortteja, jotka eivät nykyään maksa juuri mitään: puhelimen ja muistikortin yhteishinnan pitäisi jäädä tuon 200 euron alapuolelle. Kamerasta irtoaa mukavat viisi megapikseliä, kuvien tarkkuudesta ja värien sävyistä en sitten osaa sanoa juuta enkä jaata. Netistä löytynee infoa.

Itsellä uuden telefoonin osto edessä keväällä/kesällä, todennäköisesti Nokia N8 tai vastaava.
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:09:21
    http://nokiaplanb.com/

Mielenkiintoista. Odotan innolla. Toivottavasti tuo ottaa tuulta alleen.
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:14:12

Kraton Poissa

Saunalahti veti hyvin. Sopimuksessa näkyy, että minulla on yks ZTE blade ja yks liittymä. Tänään tuli lasku, minkä mukaan minulla on kahta kumpaakin ja lasku oli sen mukainen  :)
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:18:24

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
      • Xbox Live Gamertag: Jonttutan
      • PSN ID: Jonttutan
    En tajua miksi suomalaiset yrittää nyt itse kaataa oman maansa isoimman teollisuuden tuojan ja Suomen varojentuojan Nokian, koska MS sopimus. Symbian on uppoava ja laginen käyttis, niin oli aika antaa se homma jollekkin joka sen osaa eli MS:lle. Kauhea hulapaloo on vain propagandan luomaa paskaa, jossa isot yritykset yrittävät kaataa kahden maailman suurimpiin lukeutuvien yrityksen mega diilin, koska on selvästi kaikilla appleilla sun muilla paskat housuissaan. Osakkeen laskukin johtuu siitä, ettei mitään ole näytetty + suomalaiset myy osakkeita koska elop ja menetettiin työpaikkoja. Voi Voi. Pitää yrityksenkin säästää oli kuinka Nokia tai ei.
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:18:26
    Jees. Minua ei kiinnosta paskan vertaa, että Nokialta joutui häipymään väkeä. Onhan se ikävää, mutta ei se heidän puhelimiaan paranna yhtään, ja kuluttajana minua kiinnostaa vain tuotteeni laatu. Symbian oli paskaa, eli kun näin tuon uutisen, olin onnellinen. Monen vuoden jälkeen voin taas odottaa, että Nokialta tulee vihdoin hyvä puhelin ulos, koska Microsoft pieksee Nokiaa niin täydellisesti softapuolella.

Jään odottamaan innolla.
    全力で!
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:18:45
    Jonttu, meidän oma yläasteen talousanalyytikko, söpöä :).

Ihan ensimmäinen asia johon pitää puuttua on se että Nokian kurssi on laskenut maailmanlaajuisesti hirveästi, suomalaiset omistavat vain murto-osan Nokian osakkeista. Nokian ratkaisua ei siis pidetty globaalissa mittakaavassakaan hyvänä. Microsoftiin päätymistä pidetään tavallaan viimeisenä tarjolla olleena oljenkortena, pakon sanelemana juttuna Meegon kehitykseen mentyä selkeästikkin pöpelikköön.

Erityisesti minua hämmentää miten sait soppaan vedettyä muut suuryritykset, ainakaan omiin silmiini ei ole tarttunut oikeastaan minkäänlaista kommenttia miltään yhtiöltä. Applella tuskin on varsinaisesti paskat housussa kun iPhonen myynti näyttää vain jatkuvan, eikä W7 mobile ole ollut mikään hitti muillakaan valmistajilla. Kyseistä käyttistä on jo saatavilla HTC:n tarjoamana, jota en pidä ollenkaan huonona valmistajana.

Markkinavoimat toimivat kuten pitääkin, kuten jo edellä onkin sanottu. On kuitenkin täysin ymmärrettävää että huoli työpaikkojen menetyksestä vaikuttaa suomalaisten asenteisiin. Nokian kerroinvaikutus työllistäjänä alihankkijoiden kautta ei ole aivan pieni. En näe ratkaisua välttämättä erityisen hyvänä sijoittajana enkä todellakaan Suomen valtiontalouden kannalta.

Sitten tosiaan varsinaiseen asiaan, itse olen puhtaasti kuluttajana varsin kiinnostunut yhtiöiden yhteistyöstä. Olen ihmetellyt jo pitkään miksi Windows tuntuu olevan välillä suoranainen kirosana. Toivon siis menestystä konseptille. Jaksan kuitenkin epäillä pystyykö imagoltaan hieman harmaa Nokia markkinoimaan turhankin tutulla käyttiksellä kulkevaa puhelinta. En jaksa uskoa että käyttis on kuitenkaan mitenkään vallankumouksellinen verrattuna kilpailijoihinsa.
    -
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:18:48

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
      • Xbox Live Gamertag: Jonttutan
      • PSN ID: Jonttutan
    Suomalaiset omistavat 14% Nokiasta..eniten taisivat usalaiset omistaa, jotka ovat olleet mielissään, mitä olen lueskellut.
    « Viimeksi muokattu: 15.02.11 - klo:18:50 kirjoittanut Kimitsu »
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:19:01
    Osakkeen arvosta ei sula lähes 20 prosenttia, jos pääomistajat ovat tyytyväisiä valittuun linjaan tai julkaistuun tuloksen.
    -
    Kirjattu
  • 15.02.11 - klo:19:03
    Jos sijoittajat kauhean mielissään olisivat, niin Nokian osakkeiden arvo nousisi, ei laskisi. Henukki oli nopeampi.

MeeGolle ei annettu missään vaiheessa kunnon mahdollisuutta. Ensimmäistäkään MeeGo-puhelinta ei saatu markkinoille, jotta oltaisiin nähty miten se todella olisi menestynyt ja mitä kuluttajat tykkäävät. Maemo on jo melko hyvä käyttis, mitä olen N900 testaillut, vaikka siitä toki puuttuu joitain ominaisuuksia. MeeGoa vaan eteenpäin, ja oltaisiin puoli vuotta - vuosi kituutettu Symbianilla, niin todella hyvä olisi tullut.

Nokia on kuitenkin tällä hetkellä maailman suurin älypuhelinvalmistaja, vaikkakin sen markkinaosuus on pudonnut ja Android on noussut Symbianin ohi. Näin radikaali strategianvaihdos ei missään nimessä voi tietää hyvää.

Microsoftin kanssa mobiilialustoissa liittoutuneiden yritysten taival on ollut aina kivinen ja vaikea. Microsoftin kanssa yhteenlyöttäytymisestä ei ole koskaan seurannut mitään hyvää yhdellekään firmalle... Paitsi, että ne ovat oppineet virheistään.
    http://www.asymco.com/2011/02/11/in-memoriam-microsofts-previous-strategic-mobile-partners/

Henkilökohtaisesti minua vituttaa eniten se, että suljettu koodi saa jostain jalansijaa. Toivon mieluummin Nokian menevän pohjaan ja vievän WP7:n mukanaan kuin sen menestyvän WP7:n kanssa. Parhaana vaihtoehtona pitäisi sitä, että Nokia pyörtää päätöksensä.
    Kirjattu