Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Kännykät

28.11.13 - klo:19:50

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
Akkukestohan ei olisi ongelma, jos luuria ei räpläisi koko ajan, eikä se olisi jatkuvasti onlinessa. Mutta siinä tapauksessa tuskin on järkeä edes omistaa älypuhelinta.

En räplää älyluuriani koko ajan ja se on lähes aina offline ollessa taskussani, mutta koen sen silti todella käteväksi välineeksi. Itseasiassa minua vähän hirvitti sorrunko luonnon helmassakin vaan aina vajoamaan netin syövereihin kun hommasin älypuhelimen+nettiliittymän, mutta sen verran olen sentään onnistunut kontrolloimaan itseäni.

Liittyy.
KEEP YOUR COOL!
Kirjattu
  • ::
  • 28.11.13 - klo:20:46
    En allekirjoita että älypuhelimissa olisi yhtään enempää ongelmia kuin peruskapuloissakaan ja nykyään kun satasella saa oikein pätevän luurin on lähinnä huvittavaa väkisin junnata jollaina vanhalla Nokian tonnisatasella. Akkukeston taakse piiloutuminenkin nyt on aika turhaa, niin uskomattoman vaikeaa se luuri onkin illalla heittää johdon päähän. Olen omistanut kolme älypuhelinta (uskomattoman turha sana) vuodesta 2006, joista kaksi toimii edelleen (IP4 ja 5800) ja yhdessä (n91) mennyt latausjohdon paikka rikki tippumisen jälkeen. En oikeastaan voisi kuvitellakkaan raahavani mukana navigaattoria, musiikkisoitinta tai varsinkaan jotain helvetin tablettia joka paikkaan, kun perusluurikin hoitaa noiden hommat oikein pätevästi.

Saanko muuten udella mikä ihme siinä tabletissa kiehtoo? Oikeastaan ainoa juttu jossa kyseinen aparaatti on hyvä omien ja lähipiirin kokemuksien perusteella löytyy lukulaitteena. Ja siihenkin oma RT on väärällä kuvasuhteella ja liian iso. Niillä ei oikein voi tehdä töitä alustan takia, kirjoittaminen ilman kallista lisäläpyskää on tuskaa, sen verran suuria että niille pitäisi ottaa jo joku laukku messiin jos haluaa jonkun bussimatkan selailla verkkoa. Ja useimmilla vielä jokin tukiasema että sinne reissussa ylipäänsä pääsee.
    -
    Kirjattu
  • 28.11.13 - klo:20:49

Mikkisetä

Sitä paitsi jos älybuhelintä käyttäisi yhtä paljon kuin vanhaa kapulaa, akunkesto olisi mahdollisesti jopa parempi kuin vanhoissa. Mielestäni on älytöntä valittaa jostain akunkestosta, jos kuitenkin jatkuvasti räplää sitä puhelinta ja käyttää mm. tiedonsiirtoa ja kirkasta valoa näytöllä. Silti tuntuu olevan aina pinnalla nämä akunkestoasiat.
    Kirjattu
  • 28.11.13 - klo:21:06

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Juu, tätä vähän yritinkin viestissäni implikoida. Eikä se akkukesto minullekaan mikään ongelma ole, luurin kun voi laittaa koneeseenkin kiinni virtaa keräämään. Musasoitin ja navigointi ovat myös käteviä sovelluksia, joita en oikeastaan tullut viestiä kirjoittaesaa edes ajatelleeksi, vaikka käytänkin niitä jatkuvasti.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 28.11.13 - klo:22:16

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
    Täytyy kyllä sanoa että käytin jotain Nokian Symbianluuria menneenä kesänä kerran herätyskellona jostain syystä. Unohdin sen samalle pöydälle yli viikoksi päälle ja se alkoi vasta sillon vähän kysellä josko laturia saisi. Varmasti soveltuvampi pidemmille retkille joissa tilaisuudet ladata puhelinta ovat niukemmassa. Älypuhelimissa yleisemmät micro-USB-laturipaikat (lol apple) onkin sitä vasten arkisemmissa olosuhteissa kätevämmät.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 28.11.13 - klo:22:27

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Ainakin mun iPhone kuluttaa akkua ihan törkeästi. Jotenkin kummasti tohon on alkanut kiinnittää tohon huomiota vasta ton uusimman iOS7:n myötä (sattumaako...). Kutosella pärjäsi ihan hyvin viikon intissä, mutta nyt pitää joka ilta saakeli latailla.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 29.11.13 - klo:17:52
    Haluat siis kirjoittaa muistiinpanot kosketusnäytöllä? Masokismia on monensorttista. Näppistelakan kanssa kyseessä taas on jo läppäri. Maken järki. Ei sen läppärin tarvitse olla mikään 15" lehmä, ultrabookit on siistejä ja keveitä laitteita, halvemman ja päivitettävän mutta paksumman matkaläppärin saa jo noin neljäänsataan kun Saksasta tilailee. Eikä noista pikkuläppäreistä (omani tekniikka jo kolmisen vuotta vanhaa ja hinta alle tuon 400e viime vuonna) teho lopu normaalissa työ- tai viihdekäytössä millään kesken. Liitettävyys on ihan eri luokkaa, itse ainakin arvostan että läppäri kiinni stankku hdmi:llä telkkariin ja netflix pyörimään.

Ja kyllä, minulla on lapsellinen ristiretki tabuja vastaan kun niitä tungetaan joka tuutista suurena innovaatioina.
    -
    Kirjattu
  • 29.11.13 - klo:18:56
    Näppistelakan kanssa kyseessä taas on jo läppäri.
    Ei ole. Olen käyttänyt systerin Surfacea, jossa on Touch Cover. Ei todellakaan ole läppäri, vaan edelleen paljon läppäriä mobiilimpi, mutta toisaalta tehottomampi.
    Kirjattu
  • 29.11.13 - klo:19:37

fazerin sininen

Tilanne:

Kännykkä paskana,aivan varmasti joutuu huoltoon palattuani suomeen. Joko kärvistelen tämän kanssa ja joudun maksamaan huollon joka maksaa ties kuinka paljon (plus muut kulut)

TAI

Ostan Iphone 4, jonka saisin 80 eurolla, mutta japanilaiset Iphonet ovat lukittuja eikä japanilaiset operaattorit unlockaa niitä. Aivan varmasti on jokin tapa poista se itse mutta en tiedä miten enkä tiedä onko kannattavaa.

Joku joka tietää puhelimista enemmän auttakoon.
    Kirjattu
  • 29.11.13 - klo:20:25
    Näppistelakan kanssa kyseessä taas on jo läppäri.
    Ei ole. Olen käyttänyt systerin Surfacea, jossa on Touch Cover. Ei todellakaan ole läppäri, vaan edelleen paljon läppäriä mobiilimpi, mutta toisaalta tehottomampi.
    Ja arkkitehtuurilla jolla mikään oikea softa ei toimi. Lisäksi toi touch cover on niin hirveä näppäimistö että toimii kyllä vain näytön suojana tai hiirenä. Ainoa merkittävä kokoero surfacessa oikeaan läppäriin on paksuus. Ei tuon kokoinen näyttö yksinkertaisesti sovi taskuun ja se nyt on se ja sama onko laukussa sentin paksu huono läppärin korvike vai kolme senttiä paksu täysiverinen ultrabook.
    -
    Kirjattu
  • 28.04.17 - klo:11:45
    Heräsin kello 09, jotta saisin ostettua isälleni Samsung Galaxy J5:n verkkokaupan 88,90€ hintaan. Yritin lisää tuotetta ostoskoriini kello 09:02, mutta kaikki 400 nettikauppaa varten varattua kappaletta oltiin jo myyty. xD Aliarvioin suomalaiset.

Itsellä käytössä tällä hetkellä Nexus 5X. Oiva hinta-laatusuhde ja toivottavasti pärjään tällä vielä seuraavat pari vuotta. Uuden kännykän ostaminen on rasittavimpia juttuja, mitä tiedän.
    « Viimeksi muokattu: 28.04.17 - klo:11:47 kirjoittanut Coconuut »
    Kirjattu
  • 29.04.17 - klo:08:19

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Aiboun 6 ollut käytössä joku 2,5 vuotta. Ihan kiva puhelin, josta ei ole kiire vaihtaa pois, ellei sitten saatu hajoamaan.

Olen niin kiinni Applen ekosysteemissä, että tuskin vaihdan koskaan pois Ibouneista.

Kirjattu