Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Mac

20.04.10 - klo:07:14
Moi.

Olen ihastunut iMacin kosketusalustaan. Haluan omaan tietokoneeseeni samanlaisen. Miten avoimia nämä Applen raudat ja niiden ajurit ovat? Onko esimerkiksi Linuxille tehty ajureita tuolle kosketuslevylle? Jos liikaa ylimääräistä rahaa olisi, saattaisin aivan hyvin Mac-koneen ostaa *_* Pysyttelisin kuitenkin silti mieluusti Linuxin puolella, mutta se kosketuslevy *drools* Se on melkein parempi kuin hiiri.

Tässä ketjussa keskustellaan Applen tietokoneista ja niihin liittyvistä jutuista. Pitäkää asiallisena ja Mac-käyttäjien kiusaaminen on kiellettyä tässä ketjussa tai ketju laitetaan lukkoon. Toivoo Kuningas Pöö ja kummituskerho.
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:02:58 kirjoittanut Osiris »
Kirjattu
  • ::
  • 20.04.10 - klo:07:41

Maketsu Poissa

• Huulet törölle
    • Kun eletään vaan kerran, niin eletään kun herrat.
    Täältä löytyy yksi vanhakunnon valkoinen MacBook. Palvellut jo uskollisesti neljä tai viisi vuotta ja kestänyt yhden autokolarinkin, kyllä apple kestää. ;) Läppärissä ei ole mitään muuta moittimista, kuin se että tietokone välillä menee nukkuma-tilaan, muttei tahdo lähteä päälle, johtuu kylläkin kolarista.

Mac on kiva, tulen varmaan käyttämään jatkossakin.

: Maketsuu
    Kirjattu
  • 20.04.10 - klo:08:38
    Olen ihastunut iMacin kosketusalustaan.

Applen Magic Mouse, vai olenko missannut jotakin?

Nojuu, itse olen iMacin käyttäjä. Kalliitahan nuo on kyllä, mutta itse käyttöjärjestelmä ja kompakti muotoilu sopii minulle kuin nenä naamaan.
    Kirjattu
  • 20.04.10 - klo:15:36
    Magic Mouse saattaisi olla muuten ihan kiva, mutta se on aivan liian matala, mikä tekee siitä epämukavan käyttää. Sen lisäksi se on pieni. Mä oon varmaan viimeksi ollut kymmenvuotias, kun mun käsi on ollut sen kokoinen, että toi rotta sopisi mun kouraani.

Ja: onko ajurit saatavilla Linuxille?

//Eiku, joo, lol asd fail. Mallinimet sekaisin. iMachan on sen helvetin pöytäkone. Miksi näitä "normaaleja" läppäreitä nyt kutsuttiinkaan? Mac Book?
    « Viimeksi muokattu: 20.04.10 - klo:15:43 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 20.04.10 - klo:15:53
    Jep, Mac Bookkejahan ne Applen läppärit on.

Linuxin voi asentaa suhteellisen vaivatta ihan Applen itse tarjoamalla Bootcamp softalla. Mahdollisista yhteensopivuusongelmista en tiedä Mac Bookkien touchpadien ja Linuxin kanssa, tosin.
    Kirjattu
  • 20.04.10 - klo:16:03
    Juu, no tuon tiesinkin jo, joten eipä liikaa auta. Tosin ei minulla oikeasti ole edes aietta ostaa uutta konetta pidempään aikaan, koska vaihdoin juuri syksyllä. Lähinnä vain teoreettinen kysymys.
    Kirjattu
  • 20.04.10 - klo:18:38
    Vinguin jokunen vuosi sitten isältäni iMacia. Ei ostanut, koska se ei muka ollut hienon näköinen.
    Kirjattu
  • 07.05.10 - klo:22:28
    Mein huushollista löytyy 4 macin laaturautaa. 1 Macbook ja 3 iMacia. Toimineet elinvuosien aikanaan hyvin ja Macin helppokäyttöisyys on mukava plussa. Softaa ei niin hyvin taas löydy Macille, joka on iso harmi. Sen takia meninki sitten ostamaan ennen joulua Pc:n jotta vois pelailla kaikkia hassuja pelejä, joita ei Wiille tai Macille ole ilmestynyt. Teinkö sitten virheen kun kuulin että Steam tulisi Macille. :/
    Kirjattu
  • 08.05.10 - klo:00:12
    Steam näpsähtää Macille 12. päivä tätä kuuta, muistaakseni. Tämän lisäksi vielä pari päivää voimassa oleva Humble indie bundle josta siis saa laatu indiepelattavaa pay-what-you-want-hinnoittelulla.

Itse olen siis siirtynyt Macin diaboliseen käyttäjäkuntaan, aikaisempi kone tosiaan kosahti ja nyt alla on tuo halvin Mac mini, jossa on joku 2,3 Ghz prosessori ja 160 gigaa muistia, jepa. Tykkään ja vaikka olinkin aiemmin suhteellisen skeptinen tämän Mac-näppäimistön suhteen, tämä onkin yllättävän pätevä. Hiirenä tosin toimii tuollainen Logitechin valkoinen, 10 euroa maksava perus-USB-hiiri; Applen omat hiiret eivät juurikaan kiinnosta.

Boot Campilla saatan joskus Winukkaa koittaa asentaa, mutta kattoo nyt. Steamin tulo Macille pelastaa käytännössä sen harvan pelaamisen mitä tietokoneella tein, mikäli poislasketaan veikeät freeware-pelit, joita minulla oli suht monta jo kokoelmassani. ;(

Tähän mennessä olen suht tyytyväinen koneeseeni ja etenkin näppäin F3 herättää suurta tyydytystä, se nimittäin kokoaa kaikki ikkunat näkyville. *_*

Eiköhän tästä jotain nirskunaa voi joskus multa vielä tulla, mutta se tulkoot sitten joskus. Ja kone on muuten äärettömän hiljainen! Ei sillä ettei aikaisempi koneeni olisi ollut - olihan se kuitenkin optimoitu toimimaan hiljaa (kloonikone) - mutta tätä ei kuule enää ollenkaan ellei kirjaimellisesti pistä korvaa aivan viereen.
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 08.05.10 - klo:13:17
    Tähän mennessä olen suht tyytyväinen koneeseeni ja etenkin näppäin F3 herättää suurta tyydytystä, se nimittäin kokoaa kaikki ikkunat näkyville. *_*

Itselläni laitettuna siten, että Macin Mightymousen "sivunäppäin" piilottaa kaikki ikkunat, ja klikkaaminen scrollin kohdalta tekee tuon mainitsemasi F3-komennon. CMD + Tab on myös kätevä.
    Kirjattu
  • 08.05.10 - klo:14:06
    Jaa jaa... Tuon CMD+Tabin tiesinkin; sehän löytyy jokaisesta käyttöjärjestelmästä. (CMDin tilalla vain Ctrl tietenkin. :P) Pitäsköhän tähän logitechin hiireen yrittää jotenki programmata tuo F3 vaikka scroll-näpsäisyyn, toisaalta tykkään selailla sivuja sillä default-jutulla mikä siitä normaalisti tulee..:D
    Kirjattu
  • 22.06.10 - klo:13:25

Bkkjunk Poissa

• Kornknarr
      • Wii-numero: 3072 6724 9888 8368
      • 3DS-ystäväkoodi: 4210 4090 8061
      • Xbox Live Gamertag: Bkkjunk
      • PSN ID: Bkkjunk
      • Steam ID: Bkkjunk
    Olen ollut Mac-miehiä jo 5-vuotiaasta saakka, ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Ensimmäinen kone oli tälläinen, ja nykyään käytän tälläistä muinaista. Todella rasittava välillä, mutta kun saan rahaa kokoon, niin hankin paremman. Mietin Hackintoshia yhtenä vaihtoehtona, mutta kone pitää silloin rakentaa itse... Onneksi Fallout ja Fallout 2 kuitenkin pyörivät tällä nykyisellä.

Omistan myös iPod Touch 32GB (Yes, olen rikas), ja sihen olen tyytyväinen.
    MAL

My hovercraft is full of eels
    Kirjattu
  • 18.07.10 - klo:17:31
    http://www.realmacsoftware.com/socialite/

Socialite (30 USD) vissiin ilmainen tänään. Integroi FB:n, Twitterin, Google Readerin, Diggin ym. ym. samaan ohjelmaan. En tiedä onko laadukas mutta kannattanee kokeilla.

Lifehacker - Squeeze Hidden Functionality Out of Every Corner of Your Mac with the Option Key

Mainio artikkeli. Lifehackerilla on muutenkin hauskoja kikkoja kaikkeen aina.
    Kirjattu
  • 19.07.10 - klo:14:44
    http://www.realmacsoftware.com/socialite/

Socialite (30 USD) vissiin ilmainen tänään. Integroi FB:n, Twitterin, Google Readerin, Diggin ym. ym. samaan ohjelmaan. En tiedä onko laadukas mutta kannattanee kokeilla.

Lifehacker - Squeeze Hidden Functionality Out of Every Corner of Your Mac with the Option Key

Mainio artikkeli. Lifehackerilla on muutenkin hauskoja kikkoja kaikkeen aina.

Näyttääpi nopeasti katsottuna ihan mielenkiintoiselta. Pitääpä tsekata. Kiitos vinkistä.
    Kirjattu
  • 29.01.11 - klo:00:08
    Varoitus: blaaaaablaa.

Ei se mitään! Koneessani, Mac Mini, on nyt jotain häikkää. Hiiri on ruvennut ilkeästi hyppimään, ts. se ei kulje enää niin sulavasti kuin pitäisi. Samoin koneen muussakin toiminnassa on tapahtunut outoja juttuja - kone aina silloin tällöin tilttaa n. 5-10 sekunniksi ja ruutu jumittaa paikoillaan. Musiikki kyllä pauhaa, esim. Spotify, mikäli on päällä, mutta mitään muuta ei tapahdu. Hetken päästä kone toimii taas normaalisti - tai siis ainakin, mikäli hiiren hyppelyä ei oteta huomioon.

Onko mitään neuvoja? Kyseessä lienee toivottavasti softavika, ja mieluiten sellainen jonka voi korjata. Vaan enpä osaa sanoa, mutta pikaisella googlauksella yritin etsiä ratkaisuja, muttei oikein ole skulannut.
    Kirjattu
  • 29.01.11 - klo:00:13
    Onko konetta käytetty lähiaikoina hieman normaalia vaativampiin juttuihin kuten esimerkiksi onko koneelle asenneltu mitään raskaita softia tässä västikään? Milloin viimeksi teit Mac OS X-päivityksen?

Ja onko hiiri laserhiiri? Nimittäin omassa mighty mouse-hiiressä laserin kupeeseen kertynyt pöly laittoi hiiren sekoilemaan hillittömästi, mutta pienellä putsauksella sekin meni sitten.
    Kirjattu
  • 29.01.11 - klo:00:43

Bkkjunk Poissa

• Kornknarr
      • Wii-numero: 3072 6724 9888 8368
      • 3DS-ystäväkoodi: 4210 4090 8061
      • Xbox Live Gamertag: Bkkjunk
      • PSN ID: Bkkjunk
      • Steam ID: Bkkjunk
    Ittelläni oli tuollaista aikoinaan, mutta hiiren vaihtamisen jälkeen toimi taas hyvin (putsaus ei auttanut). Tuon tapaisia näyttöongelmiakin oli, mutta johtoja kiristämällä meni ohi.

BTW, ostin uuden koneen. Ostin myös 2 teran ulkoisen kiintolevyn. Olen iloinen.

Ajattelin myöhemmin sitten tehdä sen Hackintoshin.
    « Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo:00:45 kirjoittanut Bkkjunk »
    MAL

My hovercraft is full of eels
    Kirjattu
  • 29.01.11 - klo:11:26

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Varoitus: blaaaaablaa.

Ei se mitään! Koneessani, Mac Mini, on nyt jotain häikkää. Hiiri on ruvennut ilkeästi hyppimään, ts. se ei kulje enää niin sulavasti kuin pitäisi. Samoin koneen muussakin toiminnassa on tapahtunut outoja juttuja - kone aina silloin tällöin tilttaa n. 5-10 sekunniksi ja ruutu jumittaa paikoillaan. Musiikki kyllä pauhaa, esim. Spotify, mikäli on päällä, mutta mitään muuta ei tapahdu. Hetken päästä kone toimii taas normaalisti - tai siis ainakin, mikäli hiiren hyppelyä ei oteta huomioon.

Onko mitään neuvoja? Kyseessä lienee toivottavasti softavika, ja mieluiten sellainen jonka voi korjata. Vaan enpä osaa sanoa, mutta pikaisella googlauksella yritin etsiä ratkaisuja, muttei oikein ole skulannut.
    Oletko kokeillut korjata levytyökalulla oikeuksia ? Löytyy siis ohjelmat/lisäohjelmat/levytyökalu. Jos ei auta niin suosittelen kokeilemaan Onyxia (Linkki) ja korjailemaan sillä.
    Kirjattu
  • 06.10.11 - klo:08:38

Relix Poissa

• Defective
    • Wää
    Steve Jobbs on kuollut.

http://www.apple.com/stevejobs/
    Kirjattu
  • 06.10.11 - klo:10:20
    Jos Macit olisivat halvempia, olisin varmasti itsekin macfag, mutta kun ei niin en ole. :(

Työkoneina macit ovat täysin omaa luokkaansa, mutta pelikäyttöön pitää hankkia windows-kone koska yhteensopivuus. :/

You know you've lost when...

My name is Legion, for we are many.
    Kirjattu