Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Red Dead Redemption

07.06.10 - klo:23:59

Turjake Poissa

• Törö
  • Hail to the King, baby!
    • Törön vuodatus, teh blogi

Red Dead Redemption on GTA -peleistä tutun Rockstarin käsialaa. RDR sijoittuu villiin länteen, jossa miehet ovat juoppoja ja naiset huoria. Pelaaja ottaa ohjattavakseen John Marstonin, joka aikoo palauttaa rappeutuneeseen yhteiskuntaan järjestyksen. Väkivaltaa kaihtamatta. Red Dead Redemption on henkistä jatkoa viime sukupolven konsoleille ilmestyneelle Red Dead Revolverille, mutta pelillisesti kolmannen persoonan kenttäpohjaisesta putkijuoksusta on kehitetty todellinen "GTA hepalla", kuten naapurin Niksu keksi asian ilmaista.

Olen odottanut Red Dead Redemptioniä jo sen julkistuksesta lähtien, sillä villin lännen karu elämä on aina viehättänyt allekirjoittanutta ja Clint Eastwoodin tähdittämät spagettiwesternit on katsottu läpi lukuisia kertoja. Videopelit eivät ole kyseiseen aikakauteen koskaan erityisemmin panostaneet. Mieleen tulevat ensin Red Dead Revolver, Gun, Desperados sekä tietenkin... Custer's Revenge... Red Dead Redemption murskaa kaikki western-pelit (jopa Desperadosin!) kylmänviileästi pelkällä viekkaalla mulkaisulla.

Hommahan on niin, että Red Dead Redemptionin maailma on aivan helvetin iso. Pinta-alaa on aivan järkyttävät määrät, mutta maasto ei ole pelkkää tumbleweedien kansoittamaa hiekkapölyä, vaan maailma tuntuu oikeasti olevan elossa. Linnut lentelevät taivaalla, kojootit lymyilevät pensaikossa ja juopot örveltävät ojissa. Maailma myös reagoi siihen, mitä pelaaja tekee. Päätin erään pelisession aikana kokeilla nyrkkitappelua eräässä saluunassa istuvaa tummahipiäistä läskiä vastaan. Nyrkkitappelu sujui osaltani voitokkaasti, kunnes saluunan sisään alkoi vyöryä aivan tajuton määrä lisää porukkaa. Loppujen lopuksi kahden hengen mätöstä oli kehkeytynyt jo yli kymmenen henkilön välinen sekamelska. Pelimaailma on uskottava ja fiilis onkin aivan mieletön, kun ratsastaa täyttä laukkaa jylhissä maisemissa Morricone-vaikutteisen musiikin pauhatessa taustalla.

Tekemistä riittää aivan huimasti. Olen pelannut nyt noin kolme tuntia ja suorittanut vasta noin 7% yksinpelistä. Yksinpelin lisäksi paketista löytyy moninpeli, jota en ole itse päässyt vielä kokeilemaan, mutta sekin on kuulemma aivan vitun hyvä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:06:12 kirjoittanut Tube »
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
Kirjattu
  • ::
  • 08.06.10 - klo:01:08

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Olin siinä mielessä onnellisessa asemassa, että äitini on vanha länkkärifani ja päätti rahoittaa tämän hankinnan täysin ilman mitään kummempia suostutteluja. Itse olin peliä odotellut jonkin aikaa suht. kiinnostuneena, mutta ilman mitään sen kummempaa hypeä... enhän GTA:itakaan ollut jaksanut kuin oikeastaan kolmosta pelata innokkaasti, muiden kohdalla kiinnostus oli lopahtanut harmittavan äkkiä.

Vaan onneksi moisesta ei ole RDR:n kohdalla ainakaan vielä mitään merkkejä. Tämä on aivan perhanan hyvä peli ja yksi koukuttavimmista joita muistan vähään aikaan pelanneeni. Maailma on tosiaan aivan huikean suuri ja mielekkään tekemisen määrä jaksaa vieläsuurimman alkujärkytyksen (positiivisessa mielessä) jälkeenkin hämmästyttää. Pelitunteja on kertynyt jo selvästi toistakymmentä, mutta vain pieni osa niistä on kulunut juonitehtävien parissa. Olen ratsastanut mieli korkealla ympäri villiä erämaata, löytänyt uusia kaupunkeja ja muita paikkoja, metsästänyt eläimiä, pelannut uhkapelejä, pelastanut ahdinkoon joutuneita ihmisiä ja harrastanut myös kyseenalaisempaa, lainsuojatonta toimintaa. On aivan uskomatonta, kuinka paljon vaihtelua ja hauskaa tekemistä pelillä on tarjota varsinaisen pääjuonen ulkopuolella.

Peliä tekee mieli pelata kirjaimellisesti koko ajan. Huomisen ja ylihuomisen ajaksi meno valitettavasti keskeytyy Helsingin reissun ajaksi, mutta tiedän jo mitä kotiin saavuttuani ensimmäiseksi teen (ellei kello ihan mielettömiä näytä). Moninpeli on vielä itsellänikin testaamatta, pitänee koittaa jossain vaiheessa. Huikeaa settiä, näin innokkaasti en ole jotain peliä hakannut sitten... öö.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 08.06.10 - klo:01:25
    Ensi viikolla menee ostoon. Pitää vain toivoa, että tuleva pätchi ei tapa kaikkia bugeja, olisi näet hillittömän hassua törmätä noihin ihan itse.  B)
    Kirjattu
  • 10.06.10 - klo:01:17

Turjake Poissa

• Törö
    Pelattiin Tapzan kanssa moninpeliä muutama tuntia putkeen ja aika meni kuin siivillä! Aivan törkeän hauskaa mättöä. Aluksi tsekkailtiin läpi moninpelin toimivuutta 1vs1-deathmatchissä, jonka jälkeen se oikea hupi alkoi. Raidattiin kaikki pelin hideoutit ja olipahan aivan pirullisen nastaa puuhaa.

Oikeasti, ihmiset. Ostakaa tämä peli. Olette sen velkaa ihmiskunnalle!

Kirjattu
  • 10.06.10 - klo:02:39

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Oli joo todella hauskaa ja ihan epäuskoinen olo tuli kun huomasi miten paljon pelin parissa oli ehtiny vierähtää aikaa. Voi vain kuvitella millasta hupia useamman tyypin multiplayer olisi, eli hankkikaapas tosiaan muutkin tämä peli. Erittäin kovaa kamaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 19.06.10 - klo:01:04

Turjake Poissa

• Törö
    Läpi meni. Aikaa kului semmoiset 26 tuntia ja statsiruutu näyttää 82%. Loppufiilikset ovat erittäin positiiviset. Red Dead Redemptionistä huomaa selvästi, kuinka suurella intohimolla sitä on kehitetty. Rockstar on tehnyt häikäisevän hienoa työtä pelimaailman luomisessa. Pelissä riittää todella paljon tutkittavaa ja tehtävää. Myös villin lännen fiilis on juuri sellainen, kuin sen pitääkin olla. Mallia on otettu ennemmin Clint Eastwoodin ja Sergio Leonen synkeistä ja julmista länkkäreistä, eikä John Waynen elokuvien tyylisestä leirinuotiolla lauleskelusta ole tietoakaan. Juuri näin se on hoidettava!

Tunnelma onkin usein äärimmäisen tiheä ja hulppeaa fiilistä korostaa vielä pelimaailman uskottavuus ja persoonallisuus. Erityisen tyytyväinen olin pelin henkilöihin, joista lähes jokaiseen pystyi samaistumaan kohtuullisen helposti. Kumma kyllä, joistakin NPC-hahmoista alkoi oikeasti välittää tarinan edetessä. En uskonut koskaan kokevani tällaista räiskintäpelissä, mutta näköjään sekin on mahdollista. Dialogi on kautta linjan suorastaan loistavaa.

En spoilaa varsinaisesti mitään, mutta loppuratkaisu tulee luultavasti jakamaan pelaajien mielipiteet aika rajusti. Itse pidin siitä paljon. Dramatiikkaa ja eeppisyyttä riittää.

Mario Galaxy 2:n jälkeen voisin jopa vetäistä tämänkin tekeleen 100% läpi. Kova työ edessä, mutta mitäpä en tekisi achievementien takia, varsinkaan kun peli sattuu olemaan todellista kultaa.

Kirjattu
  • 14.07.10 - klo:02:50

Sotakoira Poissa

• D-Dog
    GTA Wild West on kyllä pakko hommata jossain vaiheessa. Kaverin luona pelasin pari tuntia ja sjaokgölahgs.
    Kirjattu
  • 14.07.10 - klo:12:47

fazerin sininen

Kiva peli.

Maailma on mukavan iso, jossa tapahtuu kaikenlaista jännää. En pelin alussa edes uskaltanut lähteä tutkimaan, mutta sitten kun Armadilloon heittivät minut, niin alkoi tutkiminen maistua. Maailma oli iso, mutta sitten kun kaikki oli löydetty, niin maailma kutistui todella pieneksi.

Tehtävät oli muuten kivoja, mutta karjan paimentaminen on niin turhaa kuin voi olla. Stranger Missionit oli tosi kivoja, koska niissä oli jotain vaihtelua. Itsellä on vielä 2 stranger missionia suorittamatta, mutta kummatkin ovat vain jaksamisesta kyse. Päätehtävät oli muuten jänniä, mutta välillä meni ärsyttäväksi toilaluksi. Esim. eräässä tehtävässä piti pysähtä leirille. välipätkän jälkeen kaikki lähtivät juosten seuraavalle pisteelle, mutta minäpä en ollutkaan hepan selässä, joten he ehtivät häippästä ja minä failasin tehtävän. Ja eräässä toisessa tehtävässä piti saada mies ulos vankkureista, mutta välipätkää ei tullut. Minä siinä sitten ammuin vankkureita ja tein kaikkea jännää, kunnes huomasin, että tyyppii, jonka olin sitonut maahan ja olin ampunut perseesee, ei ollut kuollut. Joten minä vain ammuis sen ja istten välipätkä suvaitsi tulla. Ei pahemmin ole ollut ongelmia.

Minua häiritsee eniten metsästäminen. Yleensä juuri se eläin, mitä etsit, ei ole missään. Menen Tall Treesiin etsimään karhuja ja eikä niitä löydy sieltä.Minun pitää ampua lintuja junasta käsin, mutta lintuja ei ole taivaalla, kun olen junassa. Minun pitää tappaa puuma veitsellä, mutta kun puuma vihdoinkin tulee, niin se vain pukkaa minut hepan päältä ja lähtee karkuun. Ja jotain pikkuisia pupuja tai majavia on ihan helvetin kivaa metsästää, kun pitää tiirata koko ajan maahaan.

Nettipeliiä en ole harrastanut kovinkaan paljoa. Olinkohan joku 18 lvl ja vain parikymmentä matsia pelattu. Oikein toimiva tuo Free Roam kaverien kanssa, mutta välillä tulee niitä 50 lvl kusipäitä, jotka metsästävät sinua. Esimerkiksi ekan kerran kun pelasin free Roamia, niin päädyin kaupunkiin, jossa jotkut Jenkit alkoi jahdata minua. Oli kyllä harvinaisen tyydyttävää, kun tyypit alkoi kirota, kun tapin yhden heistä. Mutta muuten se oli ihan perseestä.

Enään pitäisi mennnä single playeri 100% läpi ja wänkätä nettipelissä hahmo 50 lvl ja kaikki pokaalit on hommattu.
    Kirjattu
  • 15.07.10 - klo:21:38
    Moi kaikki!

Olen tässä pohdiskellut jonkin aikaa josko pitäisi tämä ostaa... Siinä 45 euron pinnassa pyörivä hinta ei ole paha näin uudesta pelistä ja toisaalta tässä vissiin riittää sisältöäkin. Kysymyksiä! Riittääkö sisältöä? Pilaako bugit? Onko juoni hyvä? Gameplay? Pitääkö otteessaan? Myös Liveä olen ajatellut, ehkäpä juuri tätä peliä varten. Pärjääkö vaikkei olisi pro? Onko kivaa? Onko oikutonta? Pitääkö otteessaan?

Kaikki oraakkelihenkiset ja muutkin jotka omistavat tämän pelin ennustakaa tykkäämisiäni. Ja kertokaa omanne.

Danke schön ding dong.
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 15.07.10 - klo:22:04

Turjake Poissa

• Törö
    Olen tässä pohdiskellut jonkin aikaa josko pitäisi tämä ostaa... Siinä 45 euron pinnassa pyörivä hinta ei ole paha näin uudesta pelistä ja toisaalta tässä vissiin riittää sisältöäkin. Kysymyksiä! Riittääkö sisältöä? Pilaako bugit? Onko juoni hyvä? Gameplay? Pitääkö otteessaan? Myös Liveä olen ajatellut, ehkäpä juuri tätä peliä varten. Pärjääkö vaikkei olisi pro? Onko kivaa? Onko oikutonta? Pitääkö otteessaan?

Epäilemättä. Tekemistä riittää aivan järkyttävästi. Olen itse vetänyt pelkästä yksinpelistä noin 97% läpi ja pelitunteja on takana jo yli 30. Tietenkin pelaamisen nopeus on pelaajakohtaista, mutta esimerkiksi foorumimme ikioma Tapza on käsittääkseni vetänyt pelistä hädin tuskin puoliakaan läpi ja omaa meikäläisen kanssa samanlaiset lukemat pelikellossa. Lisäksi tarjolla on vielä se moninpeli, joka on tutussa seurassa aivan törkeän hauskaa. Randomeiden kanssa pelaaminen on lähinnä turhauttavaa, mutta seurassa tosiaan aivan ylivertoa.

Bugeja on ainakin Xbox -versiossa (fanipojat heräävät än yy tee...) aika vähän. Eivät ne peliä pilaa. Ennemminkin on vain hauskaa nähdä, kuinka kokonainen karhu voi lentää haulikon laukauksen voimasta 20 metrin korkeuteen. Ynnä muuta. Ei meikäläiselle ole kertaakaan osunut kohdalle mitään ärsyttävää bugia. Juoni on aika tuttua Rockstar-meininkiä. Dialogi ja hahmot ovat totuttuun tapaan loistavia. Hahmoihin jopa saattaa kiintyä, kuten jossakin postauksessa taisin aikaisemmin mainita.

Suosittelen erittäin lämpimästi. Aivan törkeän siisti peli.

Kirjattu
  • 16.07.10 - klo:12:43

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kyllä, ehdottomasti hankkimisen arvoinen peli. Tunteja taitaa tosiaan omasta pelitallennuksestani löytyä sellaiset kolmisenkymmentä, joista suurin osa on kulunut pelimaailmassa seikkailemiseen, uhkapelien pelailuun ja muuhun hauskaan. Tämä ei tosin tarkoita, etteivätkö juonitehtävät olisi myös mainioita. Vaihtelua ei ehkä liiaksi ole, mutta toisaalta hepalla ratsastaminen ja rosvojen räiskiminen mitä erilaisimmissa olosuhteissa ei ainakaan vielä ole ruvennut kyllästyttämään. Juoni ei sinänsä ainakaan tähän mennessä ole mikään tajuntaaräjäyttävä ollut, mutta pitää kuitenkin mielenkiinnon yllä. Hahmot ovat persoonallisia ja hyvin suunniteltuja ja dialogi suorastaan ensiluokkaista.

Moninpelistä on myös kokemusta muutaman pelisession verran ja helkutin hauskaahan sekin on ollut. Free Roamiin en ole vielä kovin hyvin tutustunut, mutta esimerkiksi noiden co-op-tehtävien (ilmaiseksi ladattava lisäsisältöpaketti) vetäminen parin muun resettiläisen kanssa oli ainakin minusta todella kivaa ja rattoisaa puuhaa. En malta odottaa tulevaa DLC:tä joka mm. mahdollistaa Liars Dicen pelaamisen netissä.

Bugeja on, mutta en itsekään ole niihin kovin usein törmännyt. Eivät todellakaan pilaa peliä, vaan kuten Turjake sanoi, tuovat vain lisää hupia.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 04.08.10 - klo:23:26
    Minäkin pääsin nyt viimein tämän pelin kimppuun. Päivän olen jo ehtinyt pelailla. Hyvä peli, ei siitä pääse mihinkään. Vähän hämää että miksei hahmo osaa esim. uida, muttei tuo liiemmin haittaa kun muutakin tekemistä löytyy aivan tarpeeksi. Tehtävät ja juonihahmot ovat tähän asti olleet viihdyttäviä, eläinten metsästäminen ja vailla päämäärää juoksentelu ovat myös olleet todella viihdyttävää puuhaa. Ja paljon on vielä pelistä näkemättä.

Pakko silti sanoa ettei tämä omasta mielestäni IV:tä päihitä, sillä nykyaikainen kaupunkiteema on minusta mukavampi hiekkalaatikoissa. Ei sillä kuitenkaan, että villissä lännessä olisi jotain vikaa.
    Kirjattu
  • 05.08.10 - klo:23:19

fazerin sininen

Jaksoin tehdä Hong  Kong accon ja nyt nautin Co-op-tehtävistä. Siis törkeän hauskoja, mutta välillä menee semmoiseen porukkaan, että kössivät tai ampuvat heppasi ja jättävät sinut jälkeen. Mitäs nuo uudet pokalait ovat? Uuden DLC?
    Kirjattu
  • 05.02.11 - klo:16:35
    Puumat. Haistakaa nyt heti paska.
    Kirjattu
  • 05.02.11 - klo:19:31

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Puumat. Haistakaa nyt heti paska.
    Tämä. Karhut ovat myös suht anuksesta.
    Kirjattu
  • 06.02.11 - klo:10:57
    Tuli lahdattua eilen 28 karhua Aurora Basinissä. Oikeesti, just kun sain tapettua ja nyljettyä yhden, toinen, tai hyvällä tuurilla kolmaskin, juoksee sieltä metästä. Achin sain ja hienot rahatkin olisi tullut, ellei 29. karhu olisi combottanut minua kuolemaan asti (kaksi iskua).

Peli on mennyt 84.5% ja enää on jäljellä kaikki challenget, kolme stranger missionia, 10 bountyä, 6 pukua ja neljän minipelin voittaminen.
    Kirjattu
  • 06.02.11 - klo:11:46

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Olisivat jotenkin tuota karhujen spawnailua korjailla, kävi meinaan itselle aivan samalla tavalla.
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 06.02.11 - klo:12:52 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • 03.03.11 - klo:18:21
    http://www.youtube.com/watch?v=51KkbZCaxzM
    Fiilis oli korkealla ratsastaessa kohti viimeistä tehtävää B)
    Kirjattu
  • 26.01.12 - klo:23:11

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
    Ah, Red Dead Redemption saapui postilaatikkoon tiistaina, ja olen pelannut sitä jo lähemmäs kymmenen tuntia. En ole kuitenkaan päässyt vielä alkua pidemmälle. Statsien mukaan peliä on takanapäin noin 25%. Suurimman osan ajasta olen viettänyt metsästäen ja keräillen sekä ympäriinsä ratsastaen. Rakastan grafiikkaa ja ääniä, ja maailma on julmetun iso ja hieno. Metsästykseenkin jää koukkuun, vaikka siinä ei taitoa tarvita.

Olisi hauskaa pelata RDR:n moninpeliä Resettipossella. En ole vielä ehtinyt kokeilla sitä.
    Kirjattu
  • 11.03.13 - klo:16:58
    Pelasin viikonloppuna ensimmäistä kertaa RDR:ia netissä Törön ja Tapzan kanssa. Tuli naurettua ihan hulluna vaikka kolmistaan oltiinkin, olisi aivan mahtavaa kokeilla uudestaan megaisolla Resetti-possella! :D
    Kirjattu
  • 11.03.13 - klo:17:02
    ^ Voihkis, mullon PS3 versio :(
    Kirjattu
  • 18.10.16 - klo:16:08

Fuck jeeees, traileri tulossa ylihuomenna
    Kirjattu
  • 18.10.16 - klo:16:11

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Kai tää tulee NX:lle, 3DS:lle ja 3310:lle?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 23.05.17 - klo:00:26

Tingle Poissa

• Paavo
    Julkaisu viivästyy ensi keväälle. Toivottavasti pelistä tulee hyvä villin lännen seikkailu. Se olisi hauskaa :)
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 01.09.17 - klo:22:10

Tingle Poissa

• Paavo
    Aloitin Red Dead Redemptionin 2014, tänään näin lopputekstit. Tämä on kyllä sellainen peli joka ei lopu koskaan :D Jätin pelin jo kerran hyllyyn kun luulin Harvest Moonin alkamisen olleen pelin päätepiste mutta ehei sentään.

Hienoa lännen maailmaa ei tehnyt mieli tutkia yhtään tehtävien ulkopuolella. Niissäkin ratsastettiin GPS:n kanssa ja pelattiin whack-a-molea ikuisessa bullet timessa. Pienestä pinnallisuudesta huolimatta pelaaminen on kuitenkin hauskaa ja monipuolista. Tarina on hauska, ja käy läpi kaikki rakkaat länkkärikliseet. Kun ratsastaa kuunvalossa pitkin preeriaa, samalla kuunnellen sivuhahmon elämämtarinaa, on tunnelma just jämpti ja oikein.

4/5 parempaa kuin GTA, mutta Bully on vielä monipuolisempi ja hauskempi. Toivottavasti RDR2:sta tulee vielä superisti parempi! :)
    Kirjattu
  • 28.09.17 - klo:19:38

Tingle Poissa

• Paavo

Uus traileri. Meininki näyttää täsmälleen samalta kuin ensimmäisessä osassa, mutta se ei haittaa yhtään.
    Kirjattu