Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Fallout -sarja

22.06.10 - klo:13:48

Bkkjunk Poissa

• Kornknarr
    • Wii-numero: 3072 6724 9888 8368
    • 3DS-ystäväkoodi: 4210 4090 8061
    • Xbox Live Gamertag: Bkkjunk
    • PSN ID: Bkkjunk
    • Steam ID: Bkkjunk
Huomasin järkytyksekseni ettei Resetissä ole Fallout -ketjua, ja asia pitää korjata. Ja koska olen laiska, niin laitan suoraan Wikipediasta.

Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
Fallout-sarja on alun perin Interplayn julkaisema tietokonepelisarja, joka sijoittuu tulevaisuuteen 2100-luvulta alkaen. Sen maailma on synkkä ydinsodan  jälkeinen autiomaa, jossa ihmiset yrittävät selviytyä jokainen omalla tavallaan. Sarja sai alkunsa pelistä Fallout: A Post Nuclear Adventure.

Ensimmäinen Fallout julkaistiin vuonna 1997 ja vuosi sen jälkeen 1998  Interplay julkaisi jatko-osan Fallout 2. Se oli laajempi kuin edeltäjänsä ja käytti samaa pelimoottoria. Black Isle Studios, joka oli kehittänyt ensimmäisen, mainittiin ensimmäistä kertaa kehittäjänä, koska vasta 1998 se otti nimensä käyttöön.[1]  Fallout 3:sta alettiin tehdä heti Fallout 2:n jälkeen, mutta keskeytettiin pian.

Maaliskuussa 2001 Micro Fortén kehittämä Fallout Tactics: Brotherhood of Steel julkaistiin. Se oli kolmas Fallout-maailmaan sijoittuva peli, muttei ollut edeltäjiensä tavoin roolipeli, vaikka käyttikin samanlaista hahmonkehitystä ja muita roolipelielementtejä. Pääpaino oli taisteluissa. Tammikuussa 2004 julkaistu toimintaroolipeli Fallout: Brotherhood of Steel oli neljäs Fallout-peli ja sarjassa ensimmäinen, joka ilmestyi ainoastaan konsoleille.

Talousvaikeuksiin päätynyt Interplay myi heinäkuussa 2004 Bethesda Softworksille oikeudet tuottaa Fallout 3, varauksilla ostaa Fallout 4 ja Fallout 5. Interplay säilytti vielä oikeudet Falloutin online-peleihin. 8. huhtikuuta lähtien Bethesda on omistanut täyden Fallout-lisenssin, Interplayn säilyttäessä oikeudet vielä Fallout MMOG:iin.

Itse pidän kahta ensimmäistä Falloutia parhaimpien pelien listallani, ne ovat aivan mahtavia. Fallout 3 taas oli omalla tavallaan hyvä peli, muttei noussut kahden ensimmäisen tasolle. Maailma oli siinä niin erilainen kuin kahdessa ensimmäisessä, ja suosittelenkin kolmatta pelanneille koettamaan niitä kahta ensimmäistä. Fallout Tacticsia ja Brotherhood of Steelia en ole pelannut, eikä hirveästi kiinnostakaan, varsikaan Brotherhood of Steeliä. Odotukset New Vegasia kohtaan ovat hiemän korkeammalla kuin Fallout 3:n, sillä sen maailma näyttää enemmän kahden ensimmäisen maailmalta. MMO:sta en osaa sanoa mitään vielä, mutta siitä voi tulla hyvä, kun tekemässä mukana on vanhoja Black Isle -kasvoja.

Onkos kukaan muu arvon resettiläinen tutustunut tähän loistavaan sarjaan?
« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:06:20 kirjoittanut Tube »
MAL

My hovercraft is full of eels
Kirjattu
  • ::
  • 24.06.10 - klo:02:08
    Joskus penskana muistan pelanneeni FallOut 2 kaverin PC:llä, ja varsin mukavaa hupiahan se oli. En vain muista pelistä varsinaisesti mitään grafiikoita lukuunottamatta.

FallOut 3 on ollut boksille syynnissä pidemmänkin aikaa, mutten ole vieläkään sattunut ostamaan sitä. Aina yrittänyt katsoa jotakin sopivaa hintaa sille, ettei jopa 22 euron hintaisena ole kelvannut.

Enköhän minä sen aikanaan hanki, ja kerro mielipiteeni siitä. Harvemmin länsimaalaiset ropet ovat kiinnostaneet, mutta Falloutissa on sitä jotakin.
    Kirjattu
  • 27.06.10 - klo:16:13

fazerin sininen

Kuulemma Spoony Onen mukaan New Vegas on ennemminkin lisäosa, kuin uusi peli. Kahtoo ny, että tuleeko New Vegasiin oikasti uutta sisältöä, vaiko jjäkö se vain uuteen värikkääseen ympäritöön ja pariin uuteen aseeseen.

Mjoo, FO3 on joissain määrin hauskaa. Varsinkin nukkuvien tappaminen pesis mailalla ja Tenpennyn tornin väestön tapattaminen ghouleilla on hauskaa.
    Kirjattu
  • 14.07.10 - klo:02:27

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Fallout 1 ja 2 tulevat kyllä jossain vaiheessa pelikokoelmaani ilmaantumaan, mutta vielä en ole päässyt pelaamaan. Etenkin kakkonen vaikuttaa loistavalta.

Fallout 3 oli ekalla läpipeluulla ihan überawesomesauce, mutta nyt kun olen pelannut sen 3 kertaa läpi (jokainen eri karmalla) ja tutkinut koko kartan pariin otteeseen niin peli ei tarjoa enää mitään uutta. En jaksa edes warettaa koneelle hupia varten, kun olen niin kyllästynyt.
    Kirjattu
  • 01.11.10 - klo:21:50

fazerin sininen

New Vegasissa on pirusti enemm'n sisaltoa. Questeissa on enemm'n sisaltoa ja niit' on paljon enemm'n. Wastelandissa on enemman nahtavaa ja vihollisia eneman. Oikeastaan, tama on paljon parempi kuin Falout 3...

eiku joo, taa peli lagaa joka 5 sekunti ja minulla on freezannut 3 kertaa. Bugeja on paljon, esim yhta tehtavaa en pysty suorittamaan, koska kyseinen henkilo ei ole tavattavissa. Joo, parilla patchilla tasta saisi paremman kuin fallout 3.
    Kirjattu
  • 01.11.10 - klo:23:13

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    New Vegas on kyllä herkkua. Itsellä ei ole vielä jumittanut kertaakaan eikä pahoja bugeja tullut vastaan. Aika tapauskohtaista ilmeisesti.

Pientä spoileria:

(click to show/hide)

Meillä on spoiler tagitkin. ~Relix
    « Viimeksi muokattu: 02.11.10 - klo:10:38 kirjoittanut Relix »
    Olen
    Kirjattu
  • 10.10.11 - klo:19:49

fazerin sininen

Öh, Old World Blues on maukas. Vaikeustaso on kova. Suositeltiin 15+ levellisille ja aloitin 15 levellisenä. Taisi olla jollain koirat mielessä, kun kimppuun tulee 10 kerralla. Ja robootit ovat aina suhteellisen kovia vastuksia, varsinkin jos ovat niitä raketinheittimellä varustettuja malleja. 4 tuntia olen pelaillut ja juonitehtäviä en ole tehnyt, tai yhden tein sattumalta kun tein sen sivutehtävän aikana. Huumori on hassua ja minä tykkään siitä, mutta se alun 15 minuutin höpöttely tietokoneiden kanssa ei ollut kovinkaan kivaa, varsinkin kun se tuntui hieman viittaavaan alkuperäisen falloutin masteriin. Ikävästi bugasi alussa samoin kuin Mothership Zeta ja kerran peli ei antanut minun ampua mitään. VATSi toimi, mutta nainen vain seisoi paikoillaan.

Tämän jälkeen vielä Dead Money ja voisi alkaa miettiä Honest Heartia ja Lonesmie roadia.
    Kirjattu
  • 04.10.13 - klo:00:51

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Gonakuski militariassa kehoitti minua kokeilemaan näitä pelejä.
    Tiedossa spoilereita ja romaani.
    (click to show/hide)

Hemmetin hyviä pelejä, seuraavaa Fallouttia odotellessa.

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 15.11.13 - klo:15:45

Echo Poissa

• Mun profiili
    Jukolisteeeeeee :O

Kyseessä siis ZeniMaxin rekisteröimä sivusto. Toivottavasti uusi, täysverinen Fallout. Hemmetti jos on feikki.

Kirjattu
  • 18.11.13 - klo:15:01

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Toivottavasti vain joku muu kuin Betashed on puikoissa.
    Kirjattu
  • 15.08.14 - klo:10:55

Agutski Poissa

• Beer Baron
      • Xbox Live Gamertag: IKSTUGA
      • PSN ID: Agutski
      • Steam ID: AndersHelFin91
    Nostan tämän aiheen nyt kuolleista.

Olen nyt viimeiset pari viikkoa pelaillut Fallout: New Vegasia oikein tarmolla ja on kyllä nanna peli ollut, yhtä superpaskaa lisäriä lukuunottamatta. Siis Dead Money on paskin lisäri, minkä olen ikään ostanut. Olen saanut jopa Street Fighter IV:n pukupaketeista enemmän iloa.
     DLC:ssä sinut ryövätään tavaroistasi heti alussa, laitetaan tikittävä pommikauluri kaulaan ja käsketään tottelemaan jotain random-mulkkua tai muuten kuolema korjaa välittömästi. Myrkkykaasua joka puolella, jotain vitun kajareita, jotka saa kaulurin räjähtämään jos niiden läheisyydessä on liian kauan, vitusti miinoja ja muita ansoja joillakin alueilla ja kuolemattomia hologrammivihollisia, jotka tappavat sinut neljällä osumalla... Siis mitä vitun järkeä on tehdä lisäosa ROOLIpeliin, jossa keräämälläsi lootilla ja tasoilla ei ole käytännössä mitään virkaa ja muuttaa pelin genre hetkellisesti joksikin ultralineaariseksi masokistien runkkusimulaattoriksi. Pääsin eilen tuon kyllä läpi, mutta oli kyllä ehkä turhauttavin pelikokemus ikinä, en suosittele.
    « Viimeksi muokattu: 15.08.14 - klo:10:58 kirjoittanut Agutski »
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • 15.08.14 - klo:11:18

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Omasta mielestäni Honest Hearts on huonoin lisäri New Vegasissa, vaikkakin pidin jokaisesta omalla tavallaan.

Dead Money on kyllä tosiaan pelillisesti aika kumma, mutta pidin sen kirjoituksesta, mikä nyt ei ole yllätys kun Obsidian on pelin puikoissa. Annan peleille muutenkin aika paljon anteeksi, jos dialogi älykästä ja kirjoitus toimivaa.

(click to show/hide)
    Olen
    Kirjattu
  • 01.09.14 - klo:14:23
    Agu, se Dead Money on tarkotus olla vaikea ja turhauttava, ikäänkuin Obsidianin vastaus eräälle fanille, joka väitti peruspeliä liian helpoksi (ei siis ollut pelannut hardcorella maksimivaikeusasteella ja löytänyt Cazadoreja).

Silti itse nautin Dead Moneyn vaikeudesta, toisin kuin siitä hippitrippailusta, mitä Honest Heartsissa saa kokea. Son hirveetä paskaa.

You know you've lost when...

My name is Legion, for we are many.
    Kirjattu
  • 03.06.15 - klo:17:27

Echo Poissa

• Mun profiili

Kirjattu
  • 26.04.17 - klo:04:07

Echo Poissa

• Mun profiili
    Fallout 2 on hyvä peli. Bethesdan Falloutit on kakkia.

Kirjattu