Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Yakuza-pelisarja

05.09.10 - klo:00:19

fazerin sininen

Ryū ga Gotoku tai länsimaissa tunnettu Yakuzana. Yakuza on Segan tekemä pelisarja, joka alkoi vuonna 2005 PS2 ja on jatkunut PS3 Yakuza 4 japseissa. Me länsimaalaiset olemme saanet Yakuza 1-3, mutta emme mitään muuta.

Yakuza on Toimintapeli RPG-elementeillä ja kunnon tarinalla. Tarina alkaa, kun orvoksi jäänyt Kazuma Kiryuu ottaa syyt niskaansa ja joutuu vankilaan, kun paras kaveri tappoi yakuzan jonkinsortin pomo. 10 vuotta myöhemmin vapauduttua lapsuuden ystävä/rakkaus on kadonnut ja samalla Tojo-Klaanilta on kössitty 10 miljardia jeniä. Siitä alkaa jännä tarina, jossa ehtii tehdä tappaa ilkeitä miehiä, tavata vanhoja tuttuja ja tavata tuttuja, joita ei odottanut näkevänsä enään. Kuitenkin, tulee mieleen hieman MGS-sarja, koska juoni on painotteena ja matkalla tulee vastaan värikkäitä hahmoja, juonenkäänteitä ja politiikkaa.

Noh, peleissä tappelemisen ja välipätkien lisäksi on lisämausteena minipelit. Ja niitä on moneen sorttiin. Kaikkea golfista mahjongiin on tarjolla, mutta Yakuza 3 on poistettu pari minipeliä pois, koska Sega USA työntekijät ovat homoja kusipäitä.

Eikä siinä vielä kaikki. Oikeat Yakuzat ovat pelanneet tätä peliä ja ovat todenneet, että peli kuvaa aika hyvin yakuzan arkea. Tietenkun unohtaen kaikki pelilliset yksityiskohdat.

Myös spin-off on julkaistu Japanissa, joka kertoo Feudaali Japanissa asustavan Miyamoto Musashin seikkailuista.

-----------------------

Itse pelailen tällä hetkellä Yakuza 3. Yllätyin positiivisesti, koska pelissä on niin paljon tehtävää juonen lisäksi. Yli sata Submissionia, 16 minipeliä, hitman missioneita ja kaikkeam uuta wänkättävää löytyy. Jos jotain negaativista on, niin se on ehdottomasti se taistelujen toisto. Jokaisella kadulla on joku angstinen homo, joka tulee huutamaan "vittuuks sä mua mulkkaat, saatana hakkaan sut" ja taistelu alkaa.

[weeabo]Peli kärsii kylläkin, kun englantiin käännetään. Tärkeä juonipaljastus selvisi, kun englantilainen sanoi Kazumalle jotain tärkeää, eikä hän ymmärtänyt, vaikka pelaaja ymmäris :<[/weeabo]

Ostakaa, tukekaa Segaa ja olkaa onnellisia.
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:49 kirjoittanut Osiris »
Kirjattu
  • ::
  • 06.09.10 - klo:16:22
    Olen tähän mennessä kerennyt pelaamaan ainoastaan Yakuza 2:sta, mutta se ainakin pienistä teknisistä kömpelyyksistään huolimatta on loistava peli. Tappelusysteemi ei ehkä ole se maailman syvin, mutta turpaan veto on äärimmäisen viihdyttävä puuhaa ja juonikin varsin loistokasta settiä. Ja kerrankin jossain tuntee todellakin aidosti olevansa Japanissa.

    Jaa-a, pitäs varmaan eka Yakuzakin tässä korkata...
    Kirjattu
  • ::
  • 09.03.11 - klo:20:56

    fazerin sininen

    Menin Ryu Ga Gotoku 4 vähän aikaa sitten läpi. Loistava peli, mutta näin aluksi sanoisin, että Ryu Ga Gotoku 5 voidaan heittää nuo muut hahmot vittuun. Kazuma Kiryu oli hauskin hahmo pelissä, parhaat tappelumusat ja muutenkin Kiryu on Yakuzan päähahmo, joten miksi pelata muilla hahmoilla? No okei, AKiyama ei ollut mikään randomein hahmo, mutta Tanimuran arkki oli tylisntä paskaa koskaan.

    Joo, eli pelillisesti melkeimpä kaikin puolin paranneltu versio Yakuza 3. Ainoa oikea tekninen ongelma on maassa olevien hakkaaminen. Jos niitä ei lyö tietyllä hetkellä, niin nyrkki/jalka menee mystisesti läpi, jolloin pelattava hahmo on aukinainen muiden vihollisten hyökkäyksille. Muuten ei ole mitään valitettavaa teknisestä puolesta.

    Mutta osa tappeluista oli puhdasta helvettiä, koska vähän kovemmat viholliset ovat semmoisia, etteivät kaadu mistään, heidän iskujaan ei voi keskeyttää ja heillä semmoisia hakeutuvia iskuja, jolloin heidän lähellä ollessaan vihollinen osuu pakostikkin. Ja välillä Heat Finisherit eivät millään halunneet toimia.

    spoilerz
    (click to show/hide)

    Minipelit ovat vieläkin yhtä ihania, kuin vittumaisia. Katutappelut ovat kivoja (paitsi Akiyaman kanssa, kun se vitun homopoppi soi). Klipit ovat yleensä antoisaa tavaraa ja pelissä tarvitsee ilman kielitaitoa vain 2 kertaa walkthroughta (tai ainakin minä tarvitsin, vaikka toisen tajusinkin, mutta en jaksanut tehdä sitä ilman tietoa onnistumisesta).

    Aivan, Fumihiko Tachiki oli tässä pelissä ääninäyttelijänä. Jos ei tunnista kyseistä henkilöä, niin hänhän oli Gendo Ikarin äänenä Neon Genesis Evangelionissa (tai oikeastaan on vieläkin). Mistä minä tiedän tämän? Heti kun hänen hahmonsa (Katsuragi) näyttäytyi, niin tunnistin äänen.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.11.11 - klo:23:56

    fazerin sininen

    Peli sai uuden ulottuvuuden, kun tajuan siitä vihdoinkin jotain. Tarina on aikasta hassu ja pääjuoni ei oikein ole alkanut. Hierontaminipeli on ehkä härskeintä mitä olen nähnyt videopelissä. Seuralaista on hauska väkertää, mutta meikkien kanssa saan aina aikaiseksi Johanna Tukaisen näköisen hirviön. Ja asiakkaat ovat ilkeitä. Halua kauniin mekon, laitan pelin mukaan kauniin mekon tytölle, eikä kutsuja tule. Ja meikkihirviöni alkoi kerran hakkamaan asiakasta. Mitä helvettiä?

    Katsuragi on vieläkin ihana.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.17 - klo:02:14

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Yakuza 0 on vitun hyvä. En ole pelin muita osia pelannut, joten en käytännössä tiedä sarjasta mitään, paitsi et:

    Kiryu on viilein jäbä ikinä.


    0 tasapainottelee huikeesti hauskojen kevennysten, gangsterijännärin ja kasaritoiminnan välillä. Oon pelannut ehkä 10h, mut jo pelin alkupuolella on yks siisteimmistä toimintakohtauksista ikinä videopeleissä.

    Ensimmäisen Yakuzan remakekin ilmestyy lähikuukausina. Voi juku.


    Tän voisin kuvitella uppoavan Turjakkeelle, vaikka tässä puhutaankin ainoastaan animea.

    « Viimeksi muokattu: 10.07.17 - klo:03:01 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.17 - klo:08:46

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Just itse asiassa eilen viimeks yritin ettiä että mistä ton geimin sais halvimmalla 😅
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.17 - klo:09:39

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Jos on ps+ , niin pleikkarin nettistoresta joku 25 euroo.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.17 - klo:17:17

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Kiitti vinkistä! Autismini tosin vähän houkuttelisi fyysisen version perään, joten hnggh. Mulla on nyt Mankind Divided kesken niin joskohan toi Yakuza kerkeis halventua ennen kuin saan Jensenin seikkailut päätökseen.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 16.07.17 - klo:13:32

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Yakuza 0 on aika lähellä mun Gotylistan kärkeä. Ihan huikee videopeli, tulee päivittäin naureskeltua typerille jutuille ja överille toiminnalle.

    Vaikea keksiä toista peliä, missä ois yhtä siistit protagonistit.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.07.17 - klo:18:02

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Yakuza 0:n Päätarina ja suurin osa sivutehtävistä pulkassa. Ei helvetti mikä peli.

    Mikään muu videopeli ei ole yhdistänyt näin hyvin vakavaa draamaa, täysin överiksi lyötyä toimintaa, sekä tyhmää huumoria.

    Pistinkin ykkösen  remaken, Yakuza : Kiwamin heti tilaukseeen.

    Goty 2017


    « Viimeksi muokattu: 30.07.17 - klo:10:40 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:12:21

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Voi vittu mä tarviin tän pelin
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:14:15

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Kävin hakee XD
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:14:29

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Pidä kivaa, äläkä anna jokseenkin hitaan alun masetaa. Kaksi ensimmäistä chapteria ovat aika täynnä tutoriaaleja + systeemien esittelyä, mutta sen jälkeen peli aukeaa nätisti.

    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:15:56
    Sarja on kiinnostanut jo pitkään, mutta vasta Ingoon hehkutus sai minut tekemään jotain asialle.

    Pistin 0:n tilaukseen Zavvista hintaan 25€. >)
    « Viimeksi muokattu: 30.07.17 - klo:16:05 kirjoittanut Coconuut »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:16:40

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    <a href="https://youtube.com/v/mLDo-jHcvAQ" target="_blank" class="new_win">https://youtube.com/v/mLDo-jHcvAQ</a>
    « Viimeksi muokattu: 30.07.17 - klo:21:33 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:17:26

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Hyvä biisi
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 30.07.17 - klo:18:18

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Ihan vaan varoituksen sanana: läpipeluu vei mulla n.70h, enkä tehnyt kaikkia sivutehtäviä/pelannut jokaista minipeliä läpi, et jos löytyy yhtään kompletionistin vikaa, niin kannattaa varata aikaa.

    Sivutehtäviä ei voi feilata, eikä niissä ole aikarajaa, joten mitään paineita ei kannata ottaa.

    Hyvä biisi
    Myös pelin soundtrack on ihan huikea.

    « Viimeksi muokattu: 30.07.17 - klo:21:35 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 18.08.17 - klo:10:28

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Kirjattu
  • ::
  • 18.08.17 - klo:18:20
    Harmi että Yakuza 6 oli enemmänkin tekniikkademo. Kaikki pelissä vaikutti alussa aivan loistavalta, mutta vähän aikaa kun pelasi niin tajusi että tappeluissa ei ole mitään syvyyttä ja tarinasta on ehkä vähän liikaakin leikattu hahmoja pois.

    4/5 Yakuza-fanille.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.08.17 - klo:06:26

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Kiwami 2 joulukuussa Japaniaan t:Taiwanin Psn-store.

    Ensi vuodelle siis mitä todennäköisimmin taas kaksi Yakuzaa länteen, kivaa ! :)
    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.17 - klo:08:10
    Zavvi sai vihdoinkin lisää varastoa ja oma Yakuzani lähetettiin kohti Suamen maata! :)
    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.17 - klo:09:06

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Kiwamin steelbox tuli postissa maanantaina, mut en oo hirveesti ehtinyt pelailemaan.

    Oli hyvä pelata nolla ensin, kun Kiwami on sille suoraa jatkumoa.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.17 - klo:17:04
    Kävin tänään paikassa nimeltä postilaatikko ja siellä minua odotti Kiwami. Oon tainnut sopivasti unohtaa kaiken ensimmäisestä Yakuzasta, joten riemuni on EXTREME.

    Zeroa pelasin 120 tuntia ja Yakuza 5:ssa kellokin taisi näyttää sataa tuntia. Kiwamin voisin tunkea pleikkaristeissöniini kuitenkin vaikka saman tien, koska olenhan minä toki kovan luokan Yakuzavideopelimies. =))
    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.17 - klo:18:05

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Translators note = Kiwami means EXTREME

    Mä en oo edes kovan luokan Yakuzamies, mutta Zeron jälkeen Yakuzamuna on aika syvällä kurkussa.

    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.17 - klo:21:20
    Oikein. Even the yakuza needs some lööv. :3

    Oli kyllä helvetin hyvä veto SEGA:lta tehdä Yakuza 0, koska porukka on selvästi uskaltanut hypätä tämän sarjan pariin sen myötä. Vielä kun saisivat julkaistua Kiwami 2:n täällä suhteellisen ajoissa ja siihen päälle 3-5 HD Collectionin niin olisi Yakuzamunat hyvin uunissa. Tämä sarja jos mikä ansaitsee menestyä paremmin länsimaissa.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.09.17 - klo:21:35

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Vielä kun saisivat julkaistua Kiwami 2:n täällä suhteellisen ajoissa ja siihen päälle 3-5 HD Collectionin niin olisi Yakuzamunat hyvin uunissa.
    Tää kyl. Ihan niin paljon ei Yakuzamuna maistu, et rupeisin uudelleen ostamaan vanhempia pleikkareita takaisin, mut joku HD-Collection riittäis hyvin.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.09.17 - klo:16:51
    Korkkasin Kiwamin.

    Vähän pelkäsin, ettei tämä maistuisi melkein suoraan Yakuza 0:n jälkeen, mutta itseasiassa tämä maistuu vain paremmalta, kun 0:n juoni on vielä hyvin muistissa. Alkuperäisen juoni on myös hyötynyt roimasti 0:sta, koska moni Kiwamin hahmoista on jo entuudestaan tuttu. Tuntuukin melkeinpä, että Yakuza 0 olisi tehty vain, jotta ensimmäisen Yakuzan juoneen saataisin enemmän myöhempien pelien kaltaista syvyyttä. 0:n olemassa olo hyödyttää etenkin Nishikiä, joka jäi alkuperäisessä vähän etäiseksi hahmoksi. Tilannetta parantaa vielä entuudestaan lisätyt välivideot, joissa Nishikin aiemmin kysymysmerkiksi jääneitä vuosia avataan vielä vähän lisää.

    Ja jumalauta että Majima on tässä hyvä hahmo. Nää pelit ovat aina onnistuneet jotenkin mestarillisesti taiteilemaan vakavasti otettavan draaman ja absurdin komedian välillä, mutta Kiwamissa Majiman majimamaisuus on kyllä vedetty jo aivan äärirajoille. :D
    Kirjattu
  • ::
  • 13.09.17 - klo:18:00

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Kiryu chan !

    Majima Anywhere -systeemi on kyllä tuottanut pariin otteseen makoisat naurut. Joka paikkaan tuokin kaveri kerkiää.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.09.17 - klo:18:50
    Imo Majima oli vähän ylikäytetty Kiwamissa. Varsinkin loppupeliss kun pitäis kääntää koko kamurocho ylösalaisin jotta löytäis jokaisen Majima cameon niin alkoi tulla harmaita hiuksia.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.09.17 - klo:12:30
    46h, melkeen kaikki side questit tehty ja lopputekstit katseltu. B)

    Eihän tämä Kiwami Yakuza 0:n tasolle yllä, mutta viihdyin silti tämän parissa oikein mukavasti. Suuri parannushan tämä on alkuperäisestä, vaikka peliin onkin vähän väkinäisen oloisesti ängetty muutamia systeemejä, jotka eivät originaalin pelin raameihin aivan täysin mahdu. Esimerkkinä itselläni oli pelin lopussa 9999 expaa (insert väsynyt meemi), jolla en voinut tehdä mitään, koska kaikki skillit oli avattu jo ajat sitten. Completion List Systeemi Hommelin copy pastaaminen Zerosta ei myöskään oikein toiminut, sillä pelin lyhyydestä johtuen suurta osaa listan tehtävistä olisi joutunut yrittämään väkisin sen sijaan, että saavutuksia olisi napsahtanut luonnollisesti peliä pelatessa. Kaikki yllämainituista ovat kuitenkin vain pieniä kauneusvirheitä ja kaikkein tärkein parannushan tässä on Yakuza 0:n tappelusysteemi, mikä on huomattavasti alkuperäistä parempi ja tällä kertaa enemmän balanssissa kuin Yakuza 0:ssa. Tässä kannattaa jopa käytää muitakin tyylejä kuin Beastiä. Kivaa.

    Hieman isommaksi kauneusvirheeksi pelissä itselleni nousi kuitenkin Majima Everywhere™ systeemi, mikä hauskasta ideasta huolimatta olisi voitu toteuttaa huomattavasti paremminkin. Jos tappeluita olisi ollut puolet vähemmän, olisi se jo riittänyt. Onneksi tappelut Majimaa vastaan olivat kuitenkin varsin hauskoja hyvän taktiikan keksittyäni, mutta pelin loppupuolella aloin kuitenkin häviämään jo tarkoituksella, koska se oli nopeampi ratkaisu. Muutamia muita huonompia juttuja tässä pelissä oli muutama paska pomotappelu, jotka olivat kuumaa ulostetta alkuperäisessä ja sitä samaa jöötiä edelleen. Kiwami liikkeet saavat myös itseltäni vuoden 2017 typeryydellään eniten hämmennystä aiheuttaneen pelimekaniikan palkinnon, mutta ei siitä sen enempää, koska aivoni eivät näin tällä hetkellä tähän aikaan juuri nyt kykene pohtimaan kyseisten liikkeiden olemassa olon tarkoitusta sen syvällisemmin.

    Juoni tässä pelissä on muuten edelleen ihan hyvä, btw. Juonen, sivujuonten (ja yleisen hulluuden) takiahan minä näitä pelaan, ja vaikka tämä ensimmäinen osa vähän kokoelma erilaisia kliseitä onkin, on tässäkin hahmot silti suurimmilta osin hyvin käsikirjoitettuja, mikä näiden pelien vahvuus on aina ollutkin. Haruka esimerkiksi on edelleen yksi parhaiten käsikirjoitetuista lapsista videopeleissä, tai ehkä paras. Itse Kazuma Kiryu taas on itselleni suosikki päähenkilöni videopeleissä ja Kiryu-miehen sekä hänen ei paskaisten kavereidensa kanssa olikin kiva viettää jälleen aikaa Kiwamissa. Sivutehtävät tässä eivät aivan ehkä yllä myöhempien pelien tasolle, mutta myönnän nauraneeni tämänkin pelin parissa muutamaan otteeseen.

    Hei muuten pssst...

    ... Kun nyt kerta olen tuhlannut pari tuntia ajastani tämän viestin kirjoittamisen yrittämiseen (miksi?), voin tässä yhtä hyvin myös kertoa teille vielä tästä pelistä löytyvästä hassusta minipelistä, mikä voi muuttaa elämänne. Tämän minipeliviihde-elämyksen nimi on Perverssi Kivi Paperi Sakset, jossa vähäpukeiset hyönteistyttöset kamppailevat toisiaan vastaan raajat ja muut ulokkeet heiluen keijumetsän pelastamiseksi vai miten se olikaan (liian deeppi juoni, en muista tarkemmin). Tämä peli on suunnattu kuusi vuotiaille lapsille aikuisille, eli juuri meille. Harmi, etten itse ikinä tullut lapsena kahdeksantoista vuotta täytettyäni pelanneeksi näin hienoa peliä, sillä se olisi varmaan tehnyt minusta paremman ihmisen ja johtanut maailmanrauhaan, kuten Yakuza Kiwami opetti. :'(

    Jos jollekin muuten jäi epäselväksi niin tämä pelisarja on ollut jo jonkin aikaa yksi suosikeistani. Suosittelen lämpimästi.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.09.17 - klo:13:15

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa

    Tiger Drop on hyvä ja hyödyllinen. Ja tuli samalla testattua uploadailua Youtubeen, joka olikin simppelimpää kuin luulin.
    « Viimeksi muokattu: 27.09.17 - klo:16:09 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 29.09.17 - klo:11:27

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Joku 40h meni mullakin lopputekstien näkemiseen, jonka jälkeen pieksin vielä optionaalisen lisäbossin. Kaiken kaikkiaan hyvä videopeli, vaikkei samalle tasolle 0:n kanssa päästäkkään.

    Isona miinuksena kuitenkin toiseksi viimeinen pomotaistelu. Vittu mitä paskaa.

    BTW: Kiwamia saa 25e:lla Psn-Storesta nyt viikonlopun yli. Tähän hintaan ihan no-brainer.
    « Viimeksi muokattu: 29.09.17 - klo:11:47 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 29.09.17 - klo:12:45
    Pari hype as fuck traileria Kiwami 2:sta, eli parhaan Yakuzan remakesta:


    Tämä peli tulee rokkaamaan. :)
    Kirjattu
  • ::
  • 29.09.17 - klo:12:48

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Olin just tulossa postaamaan. En katsonut kuin tuon alemman gameplay -trailerin, koska haluan pitää stoorin ja muun pimennossa, mut jumalauta kun näyttää hyvältä.

    Cabaret Club 5/5. Saispa sen puhelimelle niin en muuta pelaisikaan.
    Toivottavasti ilmoittavat käännöksestä jo jouluukussa.




    « Viimeksi muokattu: 29.09.17 - klo:12:51 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 29.10.17 - klo:17:37
    Se tunne, kun pelaan Super Mario Odysseyn ja Wolfenstein II:n sijasta Yakuza 0:n Cabaret Clubia ja Real Estate Managementtia. :D

    Cabaret Club 5/5. Saispa sen puhelimelle niin en muuta pelaisikaan.
    Ai että. Saispa.

    Kirjattu
  • ::
  • 29.10.17 - klo:19:58

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Kirjattu
  • ::
  • 27.02.18 - klo:10:49
    Uu jee nyt ois poijjaat Yakuza 6:n demoa saatavilla myös täällä EU-landiassa! HUOMIO demo spoilaa Yakuza 5:n lopun, eli ei välttämättä kannata ladata, mikäli kyseinen peli on pelaamatta.

    Tämä demohan siis sisältää jonkin verran Yakuza 6:n alkua ja sitten full geimissä voi jatkaa siitä mihin demossa jäi. Itse taidan kyllä odotella ihan pelin julkaisua... :)
    Kirjattu
  • ::
  • 28.02.18 - klo:20:22
    Kiwami 2 olen alkanut taas taputtelemaa kohti finaalia, sopivasti juuri ennen Hokuto no gotokun julkaisua saan senkin pois backlogista.
    Kirjattu
  • ::
  • 28.02.18 - klo:21:53
    Mites muuten Kiwami 2:n tekninen puoli pelittää? Pyöriikö se jo karvalakki pleissteissönillä ihan isojen poikien Full HD resoluutiossa? B)
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.18 - klo:15:52
    Kiwami 2 pyörii ihan ok, mutta selvästi askel taaksepäin Yakuza 6. Esimeriksi välillä Kamurochoon ei lataudu tolpat ja hyllyt, jotka sitten vain ilmestyvät esillle kunhan PS4 on saanut tarpeeksi miettiä. Pahimmillaan kaupoissa ei näy hyllyjä ennen kuin on seissyt 10-15 sek siellä.

    Selvästi pienempi budjetti tällä pelillä verrattuna kutoseen, koska useita parannuksia jotka oli kutosessa loistaa poissaolollaan, esim kutonen oli melkeimpä kokonaan ääninäytelty paria kohtaa lukuunottamatta kun taas Kiwami 2 palasi vanhaan karvalakki malliin.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.18 - klo:11:38
    Sorruin lataamaan Yakuzamies 6:n Karvalakkistation 4 videopelilaitteelleni ja hahahaha tämän pelin kuvanlaatu on kyllä melkoista hiekkapaperia. Tässä on ensimmäinen peli, joka saa minut harkitsemaan Pro videopelimiehille tarkoitetun laatikon ostamista.

    Pelillisesti tämä vaikuttaisi olevan kuitenkin taattua Yakuza viihdettä. Hahmon kehitys on hoidettu fiksuiten tähän mennessä ja nopean testauksen perusteella tykkään kaikista muistakin pelillisistä uudistuksista. Olin aluksi vähän skeptinen uudistetun tappelusysteemin suhteen, mutta itseasiassa turpaan vetohan tuntuu tässä vain paremmalta, koska uuden (ja ensimmäisen : DD) fysiikkamoottorin myötä iskujen taakse on saatu nyt enemmän voimaa. Lisäksi peli on ottanut vielä toisen askeleen kohti autenttisempaa Kiryu kokemusta, sillä vihdoinkin tässä pelissä pöydät ja muu tiellä oleva turha irtaimisto räjähtää kappaleiksi pienimmästäkin hipaisusta. Näin se pitäisikin mennä Kiryu on liian viileä sälli huonekaluille! Tämä on sitä todellista next gen realismia!!

    Kiwami 2 pyörii ihan ok, mutta selvästi askel taaksepäin Yakuza 6. Esimeriksi välillä Kamurochoon ei lataudu tolpat ja hyllyt, jotka sitten vain ilmestyvät esillle kunhan PS4 on saanut tarpeeksi miettiä. Pahimmillaan kaupoissa ei näy hyllyjä ennen kuin on seissyt 10-15 sek siellä.

    Tämä kuulostaa kyllä lievästi huolestuttavalta.

    Selvästi pienempi budjetti tällä pelillä verrattuna kutoseen, koska useita parannuksia jotka oli kutosessa loistaa poissaolollaan, esim kutonen oli melkeimpä kokonaan ääninäytelty paria kohtaa lukuunottamatta kun taas Kiwami 2 palasi vanhaan karvalakki malliin.

    Tämä on valitettavaa, mutta toisaalta tekstin lukeminen on tällaisissa tilanteissa nopeampaa, sillä minä olen aina ollut niin idiootti, etten ole koskaan halunnut katkaista dialogia, vaikka olisin lukenut jo itse tekstin. O_O
    Kirjattu
  • ::
  • 07.04.18 - klo:01:01
    Voivoivoi, innoissani hommasin Hokuto no Gotokun. Paperilla tämä kuulostaa aivan loistavalta, kaksi IP joista tykkään samassa paketissa. Todellisuudessa tämä melkeimpä tuntuu samanlaiselta pettymykseltä mitä Phantom Pain oli aikoinaan.

    Yakuza 6 todellakin taisi hemmotella pilalle sen ääninäyttelyllä, koska jälleen kerran useassa kohdassa ei ole sitä. Peli ei näytä mielestäni kummoiselta, joka voi myös olla ihan pelimaailman ankeuden syytä, joka tietenkinon tarkoituksellista koska ydinsodan jälkeisessä wastelandissa pyöritään.

    Yllätyin aluksi siitä ettei peli ole tehty Dragon Enginellä vaan samalla millä tehtiin Yakuza 0 ja eka Kiwami. Ei sinä mitään vikaa ole mutta miksi tehdä vanhalla moottorilla? Samoin mekaniikoissa ollaan palattu vanhoihin yakuzoihin, joka vain harmittaa uusimpien teoksien jälkeen. Levellaus on oikeastaan tismalleen samanlainen kuin Yakuza Ishinissä, eli eri saat expaa muutamaan eri tappelutyyliin ja sitten jakelet niistä saatuja levelleitä parille erille gridille. Mielestäni tässä korostuu äärimmäisen huono pelisuunnittelu siinä mielessä, että level upit ovat niin epätasapainosa toistensa kanssa ettei ei edes mieli käyttää joitain leveluppeja.

    Esimerkiksi, eräässä gridissä on suoraan haara josta saat peräkkäin "Attack up +50%" usean kerran, joka lopulta voimistaa kaikkia iskujasi huimasti. Peli vielä jakaa melkein jokaisesta bossitappelustaa juuri tähän gridiin käytettäviä level uppeja joten en näe mitään syytä miksi en heti ottaisi noita. Toisessa gridissä on taas roskaa kuten "Burst Mode +0,5 sekuntia". Omasta mielestäni näin epätasapainossa oleva kehityssysteemi tekee pelistä tosi epämiellyttävän, kun kehittymistä ei välttämättä havaitse millään tavalla.

    Tappelut ovat myös mielestäni täyttä roskaa tässä, joka toisaalta on ongelma varmaan jokaisessa pelissä joka perustuu Fist Of the North Stariin. Sarjanhan ideana on se että päähahmo räjäyttää porukkaa hänen lievästi ylivoimaisella lähitaistelutyylilläänsä, se ei minusta suoranaisesti käänny hyvin Yakuzan-tappeluihin. Ideatasollahan aika samanlainen meno, Yakuzassa hakkaat tyyppiä, käytät Heat Moven. HnG hakkaat tyyppiä, käytät Heat Moven. Ikävä kyllä tässä pelissä Heat Moven animaation kuuluu sen iskun nimen julistaminen ,joten pahimmilaan tappeluissa katsot saman animaation 10 kertaa ja kuulet saman "Otavan tähden sadan murjaisun nyrkkit" yhtä monta kertaa. Olen kyllästynyt näihin iskuihin jo parin tunnin jälkeen siihen pisteeseen asti, etten halua edes käyttää näitä.

    Eipä sillä ettäkö niitä tarvisi, tämä peli on ikävä kyllä turhauttavan helppo, kiitokset avokätiselle kehityssysteemille joka alusta alkane tarjoaa +300% attack poweria. Pelintekijät taisivat itsekkin tietää tämän, koska tappeluissa on paljon enemmän porukka kuin Yakuza-peleissä. Normaalit viholliset kuolee 2-3 perusiskuun, isommat dudet kuolee samaa tahtia kunhan isku menee läpi niiden blockkausten. Tuntuu vain siltä että tappelut ovat turhauttavia miten ikinä pelaat, joko spämmit samaa heat movea tai sitten tapat vihollisen ennen kuin ehdit käyttää sitä heat movea siihen.

    Peli on kuulemma suht lyhyt, vain 10 Chapteria tarinaa ja sekin tuntuu olevan täysin juosten kustu. Olen itse jaksanut pelata Chapteriin 5 asti, eli puoliväliin asti ja kaiken mitä on tapahtunut voi parilla lausella tiivistää. Sub-storytkaan ei aukea ennen Chapter 5, joka oli suuri pettymys koska peli kannusti aikaisemmin tutkimaan maailmaa, mutta sieltä ei kirjaimelliseti löytynyt mitään. Minipelit, joilla peliä jopa mainostetaan (Näe Kenshiro sellaisena mitä et ole koskaan ennen nähnyt, mm. baarimikkona) tuntuvat olevan yhtä alikehitettyjä kuin mikä tahansa muu osa tästä pelistä. Baarimikkona toimiminen koostu kolmesta quicktime eventistä, joita toistat kymmeniä kertoja. Kuka tahansa järkevä ihminen lopettaa 5 minutin jälkeen.

    Tulipas pitkästi ulinaa tästä typerästä Spin offista, mutta samoin kuin Kiwami 2 kanssa, miten peli joka julkaistiin vuonna 2018 on teknisesti ja mekaanisesti näin paljon jäljessä vuonna 2016 julkaistua Yakuza 6?
    Kirjattu
  • ::
  • 07.04.18 - klo:16:59

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Yakuza 0:n pitäisi kaiken järjen mukaan olla peli jota vihaan. Japanikulttuuria kaikkialla, täysin turhaa hevonpaskaa mukatekemistä kaikkialla, ja kaiken ytimessä on tarina, joka on kuin pahimmissa japanilaisissa animepainajaisissani. Silti tämä on varmaankin yksi parhaista peleistä joita olen koskaan pelannut. Yksityiskohtien määrä on jotain aivan käsittämätöntä. Pelissä on sairas määrä tekemistä, ja sitä tekemistä vaan tulee ja tulee lisää. Kun luulit nähneesi jo kaiken, peli droppaa eteesi kokonaisen uuden pelimuodon omine storylineineen päivineen. Aivan sairasta.

    On tässä aika paljon kaikkea pientä mistä voisi valittaa, mutta loppujen lopuksi nämä seikat ovat mitättömiä niin onnistuneen kokonaisuuden rinnalla. Isoimpia valituksen aiheita on ehkä se, miten tekstin määrää on välillä oikeasti vähän liikaa tai kuinka tutoriaalit on tehty tosi kömpelösti. Tekstimuurit eivät ole ihan se paras tapa opettaa länsimaista idioottia pelaamaan jotain japanilaisia korttipelejä. Mutta kyllä tämä on helposti hintansa väärti. Eilen tosiaan meni peli läpi, 70h kesti ja 80% komeilee completion listillä. En tiedä vielä palaanko kahlaamaan 0:n täysin läpi, vai siirrynkö seuraavaksi Kiwamin pariin. Hävettää myöntää, mutta minua aidosti kiinnostaa mitä näille tarinan hahmoille tapahtuu seuraavissa sarjan osissa.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 07.04.18 - klo:19:57
    You have seen the light brother! Jos sulla on side questejä suorittamatta, niin suosittelen kyllä ainakin tekemään ne ennen Kiwamia. B)
    Kirjattu
  • ::