Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Zero Escape -sarja

05.07.15 - klo:03:03
Vähän lisää infoa kolmosesta + promokuva.
Lainaus
Zero Escape 3, which was finally announced last night, is said to be going back to the vibe of 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors.
Oujes, tykkään tosi paljon. VLR:n astetta kepeämpi tunnelma oli kuulemma ylemmän tahon sekaantumisen ansiota, joten kiva että Uchi voi palata alkuperäiseen ja aiottuun meininkiin.
Kirjattu
  • ::
  • 05.07.15 - klo:08:10
    Päitä irtoaa jos Kinu Nishimura ei palaa hahmosuunnittelijaksi. O_O
    Kirjattu
  • ::
  • 15.07.15 - klo:21:25
    RSG ei näköjään julkaise peliä Euroopassa. Toivottavasti joku toinen sitten.
    Päitä irtoaa jos Kinu Nishimura ei palaa hahmosuunnittelijaksi. O_O
    Olen nähnyt puhuttavan ettei palaisi, vaikken itse ole virallista varmistusta nähnytkään. No, ehkä nyt saadaan vaihteeksi hyviä hahmodesigneja.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.10.15 - klo:07:14
    Kirjattu
  • ::
  • 31.10.15 - klo:07:43
    :3

    Ei haittaa fyysisen kopion puute. Minulle riittää jo se, että tämä on ylipäätänsä tulossa.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.12.15 - klo:21:57
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.16 - klo:14:06
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.16 - klo:06:29
    Osallistuja 3.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.16 - klo:10:29
    Looking good. B)

    GDC aikoihin tulee sitten ensimmäinen traileri, eli maaliskuun 14. - 18. välisellä ajalla.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.16 - klo:11:36
    Kaikki osallistujat:
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.16 - klo:14:27

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Ruttotohtorit on kyl hyvii.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 17.03.16 - klo:09:39
    Zero Time Dilemma julkaistaan Vitalle ja 3DS:lle Euroopassa 28. kesäkuuta, eli samana päivänä kuin Amerikassa. Euroopassa tosin digital only, mutta itse en anna moisesta vittuakaan. Nyt vain odotellaan.

    Tässä vielä englanninkielinen ja japaninkielinen traileri. Itse pelaan pelin luultavimmin japsidubilla, VLR:ssä kun ei täällä ollut edes mahdollisuutta enkkudubin valitsemiseen, joten samalla kielellä jatkaminen tuntuu luonnollisemmalta.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.03.16 - klo:10:31
    Julkaistaan myös Steamissä!

    Kotaku kertoo lisää juttuja, kuten: novel-osuudet on kokonaan korvattu täysin ääninäytellyillä välinäytöksillä.

    God bless dual audio.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.03.16 - klo:13:53

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Jäin sit jumiin 999:n ekaan passleen, kun en koodista tajunnut kuin puolet. Noh, numerosarjan kahdelle viimeiselle arvolle oli vain 50 mahdollista kombinaatiota niin äkkiäkös ne raa'alla voimalla runnoin läpi. En kyllä yhtään ymmärtänyt mistä ratkaisu tuli, pakko oli kurkata internetistä apua.

    Tyynyllä oli ollut paperiliuskalla toinen puoli koodia, jota en huomannut :I
    « Viimeksi muokattu: 25.03.16 - klo:13:57 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:17:11

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Miksei tää peli voi olla vaan puhdasverinen point and click ilman Visual Novel hassutuksia? Miksi minun pitää lukea miltä huone näyttää sen sijaan että tutkisin paikat itse? Pelikohtauksetkin voisivat olla mielekkäämpiä jos niiden ei tarvitsisi olla toisistaan irrallisia episodeja joissa pitää klikata jokainen pikseli läpi.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:17:48

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Sain ilmeisesti sukellusvenelopun. Pitääkö tää oikeesti pelata vielä viisi kertaa läpi :s
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:17:49

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Itse en vaivautunut.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:17:57

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Ebin ei tässä pysty edes jatkamaan suoraan mistään juonihaaraumasta. Puzzletkin pitää ratkoa kahteen kertaan 5/5 tosi hyvä klassikkopeli.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:18:02
    Jep.

    Flowcharttia vaan kehiin.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:18:12

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Skippaa tekstiä ja valinnan koittaessa lunttaa oikea vastaus internetistä.

    Huikea pelikokemus.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:19:00
    Kaikki 999:n pelanneet voivat varmasti myöntää, että kaikkien loppujen saavuttaminen pelin omilla ehdoilla on työn ja tuskan takana. Itsemurha ei ole kaukana siinä tilanteessa, kun saat kolmatta kertaa saman lopun...

    Mielummin peli läpi lunttaamalla kuin kesken jättäminen sokkona.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:21:54
    Onhan se vähän turhauttavaa mutta kyllä peli antaa vihjeitä siihen miten muut loput avataan, itse kyllä pärjäsin ilman flowcharttia mutta kyllähän se vaati hieman sinnikkyyttäkin. Kyllä se on minun mielestä vaivan arvoista. Tai ainakin itse koin koko 999:n pelinä varsin mielenkiintoiseksi tapaukseksi joten siinähän se avautui hetken tutkiskellessa.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.03.16 - klo:23:20

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Toinen loppu get.

    (click to show/hide)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 28.03.16 - klo:18:42

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Kolmantena veitsi. Enää kaksi passlehuonetta tekemättä.

    Rahtihuone oli paras osa peliä tähän mennessä :)

    Katsoin spoilerittomasta flowchartista miten loput loput aukeavat. Mitäs helvettiä.
    « Viimeksi muokattu: 28.03.16 - klo:18:53 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 28.03.16 - klo:23:48

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Turva tehty. Siistiä kun plottwistit ratkaisi aika pitkälti jo ekalla pelikerralla, mutta eipä niitä pääse missään kohtaan esittämään. Sen sijaan pitää valita ilman mieltä ovet oikein, jolloin hahmojen dialogi muuttuu ._.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 29.03.16 - klo:11:36
    "En tykkää tästä pelistä vaan valitan koko ajan siitä, miten huonosti se on toteutettu, mutta pelaan sitä silti maanisesti ja raportoin etenemistäni foorumille vaihe vaiheelta."
    Kirjattu
  • ::
  • 29.03.16 - klo:14:31

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Jep, Tingle voisi kyllä lopettaa tuon viestien kirjoittamisen. Ikävää lukea peliä käsittelevässä ketjussa mielipiteitä, jotka eivät ole täysin positiivisia. Kyllä täällä oikeaa keskustelua piisaa ilman tuollaisiakin.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.03.16 - klo:14:35
    Olen saanut sellaisen kuvan, että Tingle pitää pelistä. :)
    Kirjattu
  • ::
  • 30.03.16 - klo:13:53

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Joo, Tr00 ending pelattu, oli ihan hyvä. Ennakkoon osasin jo odottaa perijapanilaista sekasotkua, johon on ympätty kaikki maailman salaliittoteoriat ja Matti Vanhasen salarakkaat yhteen. Noh, sitä osittain sainkin, mutta juoni ei kuitenkaan lähtenyt liikaa rönsyilemään vaan pysyi kiitettävän hyvin paketissa. Puzzletkin olivat välillä Laytonin tasoa, tykkään.

    Pelin osaset olisi kyllä voinut solmia tiiviimmäksi kokonaisuudeksi. Pako-osuudet ja tarina tuntuvat ihan irrallisilta toisistaan, vaikka ihan hyvin oltaisiin pelaaja voitu laittaa keksimään mysteerin salat itse. Oikeiden loppuratkaisujen saaminen vaatii aikamoiset meedion lahjat tai sinnikkyyttä, ei niissä ole mielestäni edellenkään mitään järkeä.

    VLR onkin sopivasti vielä tämän päivää alennuksessa. Kyllä lukuteorialla pyörivää murhamysteeriä on pakko ottaa lisää.
    « Viimeksi muokattu: 30.03.16 - klo:14:02 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 30.03.16 - klo:16:59

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Ei ois pitänyt ostaa... pelkkä japanidubbi saatavilla... hajoan tähän piipitykseen *__^
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.03.16 - klo:18:33

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Homma alkoi meni jännäksi ja ruudulle pamahtaakin To be continued... voi perseensuti.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.03.16 - klo:23:20

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Sain pelin kaatumaan pakohuoneessa. Tämä on vissiin se true ending?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 01.04.16 - klo:10:35
    Tervetuloa kerhoon. Minulla oli sellainen muistikuva, että tuo patchattiin, mutta ilmeisesti ei.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.04.16 - klo:19:57

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Jes sain ekan Game Overin viimein ilman cockblokkia.

    Oon aina valkannut Allin tähän mennessä.
    « Viimeksi muokattu: 01.04.16 - klo:20:15 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 03.04.16 - klo:18:59

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Onko tuo tietokoneen salasana sellainen joka mun pitäisi jo keksiä. Vai vaatiiko se, että käyn läpi kaikki mahdolliset sivujuonet ensin?

    Vituttaa kyllä tämmöinen paske, että pelissä on miljoona eri loppuratkaisua mutta niitä ei näe ellei pelaa pelin haaroja auki oikeassa järjestyksessä. Vetää maton alta koko jutusta. Eri haaroilla hyppiminen sekoittaa myös mieleni ihan täysin kun olen taas ihan kujalla mitä milloinkin on tapahtunut. Haluaisin vain tyydyttävän draaman kaaren alusta loppuun ilman lukkoja cockblokkaamassa menoa. Hahmot myös äänestävät ihan eri tavalla, vaikka perustelut äänille toisilla aikajanoilla olisivat yhtä lailla läsnä. Kaipa peli olisi paljon tylsempi, jos äänestystuloksen voisi aina päätellä edellisten pelikertojen perusteella. Lisäksi on perin hämmentävää, miten täysin ilmiselvät huomiot tehdään vain oikeaa reittiä kulkemalla kuten
    (click to show/hide)

    On muuten hienoa miten peli selittää ihan hyvin kiinalaisen huoneen argumentin ja heti seuraavassa lauseessa kumoaa sen johtopäätöksen.

    *edit* 20h pelattu ja sain endingin
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 03.04.16 - klo:22:13 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.16 - klo:01:26

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    ...ja läpi. Tykkäsin tosi paljon, enemmän kuin 999:stä. Perustelut: Puzzlet parempia, muulla ei sitten olekaan merkitystä. 999:n seikkailuhuoneet olivat aina joko A) etsi kaikki koodinpalat ja kirjoita koodi (=mälsää), B) klikkaile ja yhdistele esineitä yhdessä ympäristön kanssa (=kivaa) tai C) ratko palapelejä joilla ei ole mitään tekemistä huoneen kanssa (=tosi kivaa). VLR:n jokaisessa palapelihuoneessa olivat kaikki elementit läsnä ja sekös sukat jalassani pyörimään. Huoneiden sisällöllä oli myös myöhemmin merkitystä tarinassa, mikä sitoi paketin hyvin yhteen.

    Tarinankin puolesta preferoin VLR:ää. 999 on toki tiiviimpi niin tunnelmaltaan kuin kerronnaltaankin, joten sen suosiminen on ihan sakko. (Tuo lause oli pussl ja vihje siihen on suomi-englanti sanakirja.) VLR:ssä mysteereja oli paljon enemmän ja niiden ratkaisut oli jaettu paremmin eri juonihaaroihin. Kaikki muu ei tuntunut turhalta tr00 endingin rinnalla. Toki mysteeriä hälvensi se, että
    (click to show/hide)
    . Yleensä preferoin videopelejäni yksittäisinä teoksina, jotka eivät vaadi rinnalleen aiempien osien tuntemusta tai spoilaa niitä.

    Kromaattisten ovien läpi kävely ei ollut yhtä jännittävää kuin yhteenlaskut jäännösluokkarenkaassa, mutta vangin dilemman pelaaminen oli kyllä erinomainen idea, joka sai minut välittämään hahmoista toden teolla. Pelissä ei myöskään ole mahdollista päätyä vanhalle juoniraiteelle valitsemalla väärin, kuten 999:ssä, vaan jokainen valintojen sarja johtaa omanlaiseensa loppuun (joissa on toki paljon päällekkäisyyttä). Koin ne itse jokaisen merkitykselliseksi ja tyydyttäväksi, joskin lukkoja pelissä käytettiin aivan ylenpalttisesti. Harvoin tunsin muilta aikajanoilta saadun informaation tarinan pilkkomisen arvoiselta. Kun kertaalleen pelattuja osioita ei joudu toistamaankaan, niin eipä tästä keksi muuta pahaa sanottavaa kuin jäätävä määrä bugeja.

    Zero Time Dilemmaa odotankin jo innolla. Ennakkomateriaalin perusteella taidesuuntaus on paljon silmää miellyttävämpi. Kun Laytonit ovat tulleet tiensä päähän ja Ace Attourneyta ei käännetä, on hyvä olla joku DS:n näpyttelyseikkailu antamassa toivoa tulevaisuudesta :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.04.16 - klo:14:00
    <a href="https://www.youtube.com/v/JeHYMbOKm8o" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/JeHYMbOKm8o</a>

    Uusi traileri ja tiedän asiasta vasta miljoona tuntia myöhässä?! O_O
    Kirjattu
  • ::
  • 11.06.16 - klo:02:51
    Kirjattu
  • ::
  • 28.06.16 - klo:00:03
    Tänään.

    Kyllä se Vita-versio taitaa lähteä ostoon. Jos peli vastaa odotuksia, niin saatan ostaa myöhemmin myös 3DS:lle ja Steamiin.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.06.16 - klo:08:48
    Zero Time Dilemman jokainen loppu nähty (nyt voinkin vaihteeksi nukkua). Aika lailla sama fiilis kuin aiempien osien läpäisyn jälkeen, eli tahtoisin tykätä tästä neljän tähden sijaan viiden tähden verran, mutta payoff ei tyydyttänyt täysin. Se tosin tavallaan sopii teemaan, varsinkin ZTD:n tapauksessa.
    (click to show/hide)
    Puzzlehuoneet tarjosivat mukavasti haastetta, vaikka välillä vääristä syistä. Grafiikka on 3DS:llä sellaista suhrumössöä, että tärkeät yksityiskohdat hukkuvat helposti. Pulmia on kuitenkin hyvä määrä ja niissä on riittävästi vaihtelua. Kaipaan kyllä VLR:ssä nähtyjä vaihtoehtoisia ratkaisuja, jotka tarjosivat palkintona bonuslukemista.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.07.16 - klo:13:28
    Semmmmonen. Olen hyvin tyytyväinen, mutta mennään nyt vielä 7 tunniksi töihin sulattelemaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.07.16 - klo:20:11

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Sorruin minäkin pelin hankkimaan, internettiä on mahdoton selata ilman spoilerivaaraa. Katsoin viisi minuuttia elokuvaa 3DS:llä ja voitin pelin.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.07.16 - klo:21:10

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Mitä tämä on 2 tuntia pelkkää elokuvaa eikä yhtään pussl voi vittuuuuuu. Edelliset pelit sentään alkoivat lähes suoraan puslesta, ZTD:ssä vaan katsotaan alustus, tehdään päätös ja sit lol et saa jatkaa käy tekemässä myös toinen vittu päätös mitä skyward swordin arvoista pelisuunnitteluaaaaaaaaaa. Hahmojen välinen dialogi on toki hauskaa, mutta en jaksa keskittyä siihen ilman pussleannostani sdfaasfeef

    ei ole edes 3D lefa fuufuu
    « Viimeksi muokattu: 02.07.16 - klo:21:13 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.07.16 - klo:23:52

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Löysin pakohuoneen.

    Kosketuskontrollit ovat tuhnummat kuin DS:n julkaisupeleissä. Ruutu on niin pieni ettei vihjeistä saa mitään selvää. En voi alanäytöllä tutkia huonetta ja jättää vihjeitä yläruudulle näkyviin, kun kaivan vihjeet esiin alaruutu on täysin tyhjä. Ja edetäkseen tässä pitäisi kyllä nähdä molemmat yhtä aikaa.

    Miten tämä peli on ottanut askeleita taaksepäin VLR:stä minä en ymmärrä ;_;

    (click to show/hide)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.16 - klo:16:46

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Kyllähän ne puzzleilutkin onnistuu, kunhan muistaa taas tehdät muistiinpanot paperille/tietokoneelle. Ihan menevää settiä :) Pakohuoneet on vaan rytmitetty todella kehnosti, kaikki pelataan könttänä pelin puoliväliin ja alku ja loppu vaan skippaillaan teksitä. Jokaisen hahmon persoonallisuus tulee kyllä hyvin esiin paikkoja tutkiessa, varsin mainiota elämän slaissia. Zero Time Dilemmassa ensimmäistä kertaa kiinnyin kaikkiin hahmoihin. Toki asiaan vaikuttaa runsaasti se, että puolet on jo aiemmista peleistä tuttuja, kankea VN-ripuli on heitetty roskiin ja hahmot eivät näytä miltään animeoksennuksilta. Englanninkielinen ääninäyttely oli vallan mainio eikä häirinnyt kertaakaan niinkuin VLR:n pakotettu animekiminä.

    Decisionsessess gameseilla ei ole mitään merkitystä, kaikki pelkkää keinotekoista draamaa joiden seurauksia ei pelaajalle edes näytetä vaan bling muistikatkos ja warpataan johonkin ihan muuhun kohtaa tarinaa. Sakarin Villapaitapeli kestää kyllä hyvin aikaa. Juoni on täyttä Kojiman tasoista roskaa taas kerran, mutta ei muuta kuin popparit tulille ja naattimaan. ZTD:n pitää kumminkin osua yhteen kahden aikaisemman pelin kanssa, joten samaan aikaan viihdyttävä ja järkevä tarina on jo lähtökohtaisesti mahdotonta.

    VLR > ZTD > 999 prööt prööt
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 16.07.16 - klo:16:57
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 16.07.16 - klo:18:03
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 16.07.16 - klo:19:30

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    (click to show/hide)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 19.07.16 - klo:18:28
    Paskin sarjan peli joka retroaktiivisesti onnistui tekemään VLR:stä turhan.

    Uchikoshi on yhden jekun poni.

    Kaikki 999:n pelanneet voivat varmasti myöntää, että kaikkien loppujen saavuttaminen pelin omilla ehdoilla on työn ja tuskan takana. Itsemurha ei ole kaukana siinä tilanteessa, kun saat kolmatta kertaa saman lopun...

    Mielummin peli läpi lunttaamalla kuin kesken jättäminen sokkona.

    Itse menin pelin ilman guidea läpi (koska guideja ei vielä ollut), ja läpipeluukertojakin oli jotain yhdeksän.
    « Viimeksi muokattu: 19.07.16 - klo:18:30 kirjoittanut Fariator »
    Kirjattu
  • ::
  • 19.07.16 - klo:18:30
    Moi Fariator. :)
    Kirjattu
  • ::