Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Inspiraatio

17.01.11 - klo:00:44
Täällä voisi keskustella esimerkiksi mielikuvituksen tuottamista musiikki, tarina, elokuva tai vaikka peli-ideoista. Tähän ketjuun voisi esimerkiksi jakaa fantasiansa millaisen elokuvan sitä tekisi jos olisi mahdollisuus ja resurssit tehdä se, ja niin pois päin.
Tai voit vaikka laittaa tänne jotain tarinantynkää ja juonisepustusta, ja keräillä mielipiteitä mitä siitä muut ajattelevat.

(Itse postailen tähän huomenna vähän peli-ideantynkää)
-

Kaipa täällä voi yleensäkin keskustella inspiraatiosta ja käydä vaikka hakemassa ideoita muilta joihinkin projekteihinsa. :3
Kirjattu
  • ::
  • 19.01.11 - klo:23:33

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Improvisoitu RPG-peli! Vuosi 2560. Kristinusko on vallannut maailman. Yksinäinen poika elää masentavaa elämää. Yhtäkkiä kaikki muuttuu. Mysteerinen demonitar ampuu pojan ja poika joutuu hornaan. Hornassa poika kohtaa demonittaren taas. Paljastuukin, että demonitar on Saatanan tytär ja poika on demonikenraali! Monien treenien, taisteluiden ja lemmenkiemuroiden jälkeen poika johtaa demoniarmeijansa portaalin läpi (vuosi on 2560 (Kaikki nyt tietää, että Saatana vain tekee paperitöitä ja kiusaa syntisiä)) pinnalle ja valloittavat Maan. Ihmiset tapetaan/orjuutetaan/ajetaan pois planeetalta. Demonit hallitsevat Maata. Poika on iloinen. Hän on viimeinkin löytänyt rakastavan perheen.

    Sequel: Ihmiset tekevät kovan vastaiskun ydinasein, mechoin ja risteilijöineen yrittäen tuhota kaiken, demonit ja jopa orjina elävät ihmiset. Sequel kyseenalaistaa moraalin ja tuo pelaajalle kysymyksen "Mikä on oikein ja väärin."

    Pelit yhdistävät Shin Megami Tensein ja Disgaean, tehden täydellisen ropepaketin.

    GOTY 2011.  B)

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.01.11 - klo:21:19
    Mulla on jo vähän aikaa ollut päässä yksi alkuasetelma elokuvalle/kirjalle mutten oikein tiedä mihin suuntaan sitä pitäisi lähteä kehittämään. Anyways, tarina sijoittuisi joko lähitulevaisuuteen (joka muistuttaisi kaikin puolin nykyaikaa) tai nykyaikaan. Päähenkilö olisi normaali teini-ikäinen poika jonka elämä tuntuu jostain syystä kovin merkityksettömältä. Pienen tapahtumaketjun kautta poju saa tietää/tajuaa olevansa jonkinmoinen täysin ihmisten kaltainen huippumoderni robotti, jolla on vapaa tahto muttei ilmeisesti minkäänlaista tarkoitusta tai tietoa siitä kuka hänet valmisti. Loppu leffasta olisi semmosta lorvailua/pohdintaa/filosofointa vähän pussikaljaromaanin tai Havukka-ahon ajattelijan tyyliin, lisäksi pientä etsivätarinaa saisi aikaan kun seurattaisiin pojan yrityksiä löytää rakentajansa ja elämänsä tarkoitus. Mahdollisena sivujuonena jotain pientä romanssia?
    Echon ideasta tykkäsin.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.01.11 - klo:22:37
    Oon tossa pitkään harmitellut kun en osaa tehdä pelejä sitten paskan vertaa.
    Tosin, tää mun idea ois ihan liian massiivinen peliprojektiksi yhden miehen voimin.
    Noh, jos tästä jonkinlaisen kirjoitelman edes saisi aikaiseksi..
    Tässä idea pelistä:

    Semmonen aika synkkä peli olisi kyseessä, vähän kuin mikstuura uusia Fallouteja, Doom kolmosta ja Dead Spacea. Räiskintäpeli olisi kyseessä - päätettävissä pelaako 3PS vai FPS-tyylillä.

    Anyway, juonta:

    Intro:
    On vuosi 2184. Viime vuosisadalla ulkoavaruudesta saapui Linnunradalle massiivinen avaruusalus, joka osan muista planeetoista koluttuaan asettui maapallon ilmakehään. Kukaan ei tiedä mitä se tuli hakemaan, mutta se on ilmaantumisestaan asti porannut jonkinlaisia mineraaleja maan sisästä, ja aiheuttanut dramaattisen ilmastonmuutoksen koska pöly estää auringonvalon pääsyn maahan. Viime vuosikymmeninä valoa on alkanut jo hiljalleen kimmeltää taivaan pölypilvessä olevista aukoista, mutta maapallo on syväjäässä ja sen ilmasto on satoja kertoja kylmempi kuin ennen.
    Suurin osa ihmisistä kuoli pois, ja ne jotka jäivät henkiin kaivautuivat syvälle maanalaisiin komplekseihin, lähemmäs lämmintä ydintä ja täten elettävään lämpötilaan. Maan pinnalla asuu vielä ihmisiä siellä sun täällä lämpimimmillä alueilla.

    Avaruusolentojen alus on maasta katsottuna vain valtava, tumma läikkä muutenkin tummalla taivaalla, joka pitää vaimeaa hurinaa satojen kilometrien päähän.
    Koska ihmiset eivät enää liiku paljoa, ei aluksestakaan tiedetä paljon, ja ne ketkä sen ovat nähneet pitävät sitä jonkinlaisena jumaluutena jonka uskotaan hengittävät maan alle energiaa suurella metalliputkellaan (joka on siis oikeasti pora tai vastaava mineraalinsiirtoväylä).

    Päähahmo:
    Nimi on Stanislav Petrov, lyhyemmin Stan. Syntynyt itä-Eurooppalaiseen yhteisöön (enää kukaan ei tiedä missä on mikäkin entinen valtio, he voisivat yhtä hyvin olla vaikka australiassa) maanalaiskompleksi Sputnik-II:ssa vuonna 2151, eli on 32-vuotias. Rakenteeltaan keskivertoa hiukan lihaksikkaampi, kasvoiltaan tiukan mutta ystävällisen näköinen. Vihreät silmät, ruskeat, lyhyet hiukset ja tumma pukinparta sekä sänki.
    Hän on kaivostyöläisenä Sputnik-II:n alakerroksissa, josta hankitaan mineraaleja metallisen kompleksin laajentamiseen ja korjauksiin.
    Stanislav löytää kaivauksiensa lomassa suuren jalokiviesiintymän ja saa sen verran rahaa, että ostaa itselleen ja vanhemmilleen oikeuden asua yhdessä ylemmistä kerroksista (Rikkaat asuvat ylhäällä, jossa lämpötila ei ole aina tuskaisen kuuma ja ilma paksua, vaan jossa on vahva ilmastointi ja joskus jopa vaivalla tehtyjä näkymäaukkoja ulos.).
    Stanislav tarvitsee kuitenkin taas töitä, ja rupeaa vedenhakija-saalistajaksi, joilla on kuuluisan kova työ ja hyvä palkka. He nousevat hissillä maan pinnalle ja hakkaavat jäätä juomavedeksi ja etsivät arvotavaraa. Joskus ulkona kävijät toivat jopa riistaeläimiä syötäväksi, joka oli harvinaista herkkua.

    Päätarina:

    Alku:
    Eräänä päivänä ollessaan vedenhakureissulla, Stan poimii matkaradiollaan signaalin jostain tuntemattomasta paikasta. Signaali sisältää vain kohinaa ja epämääräisiä ääniä, mutta Stan erottaa joukosta myös joitakin sanoja.
    Jokainen maanalaiskompleksi elää niin yksinään ja eristyksissä, että toisen kompleksin saatika edes muiden ihmisten löytäminen olisi mullistavaa, joten Stan päättää kuunnella radiota jonkin aikaa ja viedä tallentamansa signaalin sitten desiferoitavaksi eräälle ammattilaisystävälleen.
    Signaalista erottuu selkeät koordinaatit ja avunpyyntö.

    Sputnik-II:n johto päättää kustantaa retkikunnan etsimään signaalissa mainittua paikkaa, ja lähettää mukaan pienen joukon sotilaita koska kukaan ei tiedä syytä miksi kyseinen avunpyyntösignaali oli lähetetty.
    Matkaan lähtee 15 sotilaan joukko, Stanislav ja hänen radioeksperttiystävänsä Petr, muutama tutkija, kotiin yhteyttä pitävä teknikko Vera, lauma tavaroidenkantajia ja ruoka-alan työläisiä sekä joitakin sairaanhoitajia kahden sotilaslääkärin lisäksi.

    Joitakin päiviä käveltyään joukon komentaja Viktor poimii omalla radiollaan toisen signaalin. Tästä lähetyksestä erottuu kohinan lisäksi jotain epämääräistä melua ja satunnaisia kiljahduksia ja joku nainen puhumassa erittäin nopeasti ja hiljaa.
    Tutkittuaan signaalin siitä erottuu nainen puhumassa keskeltä taistelua, ja pyytää hätäisesti tukivoimia hyökkäyksen alaisena olevalle asema-64:lle. Taustalla kuuluu tulitaistelun ääniä, kummallisia korkeita huudahduksia ja metallin pauketta.

    Joukko saapuu lopulta alueelle, josta erottuu selkeästi vanha radiomasto, muutama hylätty rakennus ja maanalaiskompleksiin johtava suuri hissikuilu. Kuilusta ei kuulu mitään, mutta tämä on selkeästi oikea paikka.

    -Lisäystä tulossa pian, kunhan ehdin kirjoittaa!-
    « Viimeksi muokattu: 22.01.11 - klo:22:39 kirjoittanut Dracoaeon »
    Kirjattu
  • ::
  • 27.01.11 - klo:19:31
    Oisko kellään tietoa hyvistä teorioista, filosofisista ajatuksista tms jotka jotenkin liittyisi "kolikon kahteen puoleen" tai "jingin ja jangin" olemassaoloon tai selittelyyn?

    Tarvitsisin pienimuotoista inspiraatiota moisista lähteistä omaa tarinaani varten, jos suinkin mahdollista.
    « Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo:19:32 kirjoittanut Fariator »
    Kirjattu
  • ::
  • 22.02.11 - klo:17:48
    Keksin tällaisen:

    Peli on vuoropohjainen strategiarope, muta eroaa tietyin tavoin perinteisestä FE- ja FFT- malleista.

    FE- mallin mukaista: Ruudutettu kenttä, jossa ruutujen sivut kohti pelaajaa. Isku- vastaisku- systeemi. Asekolmio. Jalka- ja ratsuväki. Ase- ja taikakolmiot

    FFT- mallin mukaista: Korkeusvaihtelut, rintamasuunta ja sen vaikutukset osuman ja kriittisen osuman todennäköisyyteen. keihäillä pitkä kantomatka. Jousimiehetkin voivat iskeä vastaan, tosin pelkin nyrkein.

    Muuta: Kenttä on jaettu pienin ruutuihin, jalkamies vie neljä ruutua, ratsumies 8 josta 4 vie hevonen. Lähitaisteluiskut kantavat aseesta riippuen 1-5 ruudun päähän. 1=nyrkit/lyhyet aseet 1-2= normaalipituiset, 1-4= varsiaseet. Hahmo käänty automaattisesti kohti hyökkääjää jos hyökkääjä ollut vuoron alussa hahmon näkökentässä.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.03.12 - klo:01:38

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Maa on tuhon partaalla. Ihmiset ovat taistelleet demoneja vastaan jo 20 vuotta, eikä loppua näy. Ihmisten taistelutahto on rapistunut uskontojen kieltämisestä lähtien. Luonnon jumalatar uskoo, että jos ihmiset uskovat jälleen jumaliin, saattavat he saada uutta taisteluintoa ja tahtoa saattaa sota loppuun. Jumalatar tarvitsee sanansaattajan, joka johtaisi ihmisiä taisteluun.

    Jumalatar kutsuu manalasta ihmishistorian legendaarisimman ja syntisimmän ritarin ja nimeää hänet Esitaistelijaksi (Champion). Syntinen ritari saa harvinaisen mahdollisuuden sovittaa syntinsä jumalattaren sanansaattajana. Champion ei kuitenkaan voi mennä tavallisena ihmisenä Maahan, sillä hänen pitäisi näyttää luonnon jumalattaren soturilta. Niinpä hän saa mystisen ratsun, yksisarvisen pään. Champion laskeutuu Maahan, mukanaan lupaus repiä jokainen ihmiskunnan vihollinen kappaleiksi jumalattarensa nimeen.

    Ennakkoluulojen väistyttyä Champion pääsee avustamaan Maan viimeistä linnaketta. Monet bardit laulavat hänestä nimellä Waricorn, toivontuoja.

    Peli on sidescrollaava mätkintähyppely. Peli on erittäin raaka ja sisältää paljon okkultistista settiä, demonien valloittamassa Maassa kun ollaan. Waricorn kohtaa rividemonien lisäksi myyttisiä hirviöitä kuten traakkeja, vamppyyrejä, ihmissusia. Hänen sotaretkensä vie hänet metsien, vuorten ja myrkkysoiden kautta aina Helvettiin saakka. Taistelusysteemillä on Castlevaniamaisia piirteitä.

    Tästä 3DS:llä piirretystä kuvasta lähti idea liikkeelle.

    Että sellaista.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::