Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Elder Scrolls

05.12.12 - klo:02:15

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
    • Nintendo Network ID: EchouR
    • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
    • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
    • PSN ID: EchouFIN
    • Steam ID: FrostByteFIN
    • Mun profiili
Ui jukulauta miten hyvää delssiä. :D Solstheim on komean näköinen paikka ja Punavuoren tuhkan peittämä Raven Rock viehättää karuudellaan. Samalla löysin uuden lempipanssarin, Nordic-setin. <3 Mutta se todellinen kakku on se että...

(click to show/hide)

Enpä ainakaan ole hupiukko.
Kirjattu
  • ::
  • 15.12.13 - klo:22:40
    Ostin Steamin syysalennuksista Skyrimin lisäreineen. Maksoi jotain 13-14 euroa. Olen pelannut enemmän kuin kehtaan myöntää. Onpa hyvä peli.

Pelaan Dark Elffillä, jolla olen koittanut keskittyä destruction -taikoihin. On totta vie melko vaikeaa pelattavaa, ja saa olla aika paljon taikajuomapurkilla, että selviää. Nyt kun ketjun luin läpi, niin tämä taitaa olla yleisempikin ongelma, ja ei kyllä ihmetä. Toisaalta vika saattaa olla siinä, että olen hieman liikaa koittanut monipuolistaa omaa hahmoani, ja olen kehittänyt myös conjuration-taikoja, jokseenkin oikeastaan vähän hylkäsin ne jutut (eli skillejä tuli vähän tuhlattua siihen), restoration-taikoja ja sniikkailua. Lisäksi tietysti puhetaito on tärkeä taito.

Ehkä enemmän pikanäppäimiä kaipaisin, eritoten näin taikurilla pelatessa, jotta voisi mäpätä jotkut taiat pikanäppäimille. Vaikka Q:sta aukeaakin favorite-valikko, niin siitä on melko vähän iloa, kun siellä on kuitenkin se 10-20 loitsua tai esinettä.

Vaikka ketjussa on sanottu, että luolastoissa on sopivasti vaihtelua, niin itse olen vähän eri mieltä. Kaikki luolastot noudattavat käytännössä samaa kaavaa: tapa vihollisia ja ratkaise kolme puzzlea. Lopussa vähän vahvempi pomohahmo.

Pääjuonta en ole pelannut juuri lainkaan. Olen vissiin vasta käynyt juttelemassa niiden harmaapartojen - vai mitä olivatkaan? - luona, ja jättänyt sen tarinan sikseen. (Otaksun sen olevan pääjuoni.)

//UI on myös aika outo. Miksi pitää olla niin monta eri valikkoa, joita ei saa auki toistensa kautta? Eikö olisi helpompaa, jos valikosta toiseen voisi siirtyä suoraan niiden kautta? Esinevalikosta ei pääse karttaan, taikoihin, skilleihin tai questeihin, vaan valikko pitää sulkea ja avata uusi valikko. Muutenhan tämä ei haittaisi, mutta kesken taistelun tulee aina paiseet, että ehtii avata uuden valikon ennen kuin saa turpaansa, että ehtii loitsujenvaihdon perään vielä juomaan muutaman taikajuoman ja helapotun.
    « Viimeksi muokattu: 15.12.13 - klo:23:02 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 15.12.13 - klo:23:39
    Conjuration ei ole niin turha skilli, ja restoraatiokin kannattaa. Skyrimissä on aika taikuussysteemi. Kannattaa harkita myös alkemiaa ja enchantmenttejä.
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:00:00
    En ole juurikaan sitä käyttänyt, ja siinä on vissiin kolme perkkiä, eli ei ole kovin tehokas alkaa tässä kohtaa enempää käyttää. Toki, jos käy vaikka siellä opistolla maksamassa muutaman levelin korotukset conjurationiin, joka taitaa olla tällä hetkellä jossain 30-40 lieppeillä (destruction muistaakseni 73), niin menee siinä tovi kuitenkin ennen kuin siitä saa käyttökelpoisen taian. Lisäksi hieman rasittaa tuo skillien käyttäminen: pitäisi koko ajan olla vaihtamassa taikoja, että loihtisi paikalle jonkun mörön ja sen jälkeen vaihtaisi takaisin tulipalloihin ja jatkaisi niiden viskomista mörköjen niskaan. Jos conjurationin käyttäminen olisi niin helppoa, että voisi näpäyttää jotain pikanäppiä kesken taiston, se olisikin helpompi juttu.

//Ooooo! http://www.reddit.com/r/skyrim/comments/m8tnk/guide_how_to_use_18_hotkeys_for_items_and_spells/
    « Viimeksi muokattu: 16.12.13 - klo:00:40 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:08:52
    Tee vaan sneak archer, joka enchanttaa legendaarisen jousen (dragonbone tai daedric) ja ampuu kriittisiä piilosta. Tappovauhti on laakista vainaa, eikä kukaan huomaa mitään. Jos meno menee kovaksi, niin kovat ei pane menoksi vaan käyttää Conjure Dremora Lordia kahdesti (koska Twin Souls -perk).

Destruction on sitten objektiivisesti aika huono koulukunta, sillä taitotason kasvaessa dps ei kasva vaikka vihollisten hp kasvaa. (Ellei käytä jotain kieroa kaavaa, jossa pitää odotella magickan palautuvan itsestään.)

Tuben kannattaa muuten suorittaa se harmaapartojen The Horn of Jurgen Windcaller -quest ja sitten jatkaa satunnaista harhailua. SkyUI tarjoaa paremman käyttöliittymän, mutta vaatii Script Extenderin.
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:14:28
    Ehkä sitten seuraavassa pelissä olen sniikkaileva jousipyssymies: nyt on ehkä jo vähän myöhäistä, kun tosiaan destruction-puussa on jo ihan jäätävä määrä skillejä. Conjurationia voisin tosin tuossa korottaa, jos se kerran on niin tehokas. Tällä hetkellä käytän Sanguine Rosea mörköjen kutsumiseen koloistaan, jos on semmoinen olo, että tarvitsen lisäapuja. Restorationia olen halunnut korottaa nyt ainakin 60 pisteeseen asti, että saisin tuon manan palautumaan nopeammin. Aiemmin unohdin muuten mainita, että tietenkin myös lukot pitää saada auki, joten siihenkin on luontaisetuja tullut käytettyä.

Minulla taitaa muuten sattumalta olla juuri tuo tehtävä tällä hetkellä kesken (siten, että olen siis luolan sisällä). Olen vain suorittanut sellaisia tehtäviä, joiden luo on ollut kätevä kävellä jostain kohteesta, joka on pikamatkustuksen päässä. Kiitos kuitenkin vinkistä. :)

Enpä tiedä ratkaiseeko tuo SkyUI niitä ongelmia, joita minulla on UI:n kanssa, joten taidan vaan unohtaa koko jutun, vaikka hieman paremmalta kuin alkuperäinen näyttääkin.

Ai joo, käytän yhtä modia: merkkaa lukemattomat kirjat punaisella tai sinisellä. (Punaisella taitokirjat, sinisellä muut.) Helpottaa sen verran, ettei tarvitse aina lukea joka vitun kirjaa, jonka näkee, siltä varalta, ettei mitään menisi ohi. Pistää ihmetyttämään, miksi tätä ei ole pelissä alun alkaenkin.
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:14:56
    Balanced magic on erittäin hyvä modi jos haluaa olla taikuri. Oon kanssa huomannu että inkkarit on erittäin broken tässä pelissä. Tosin alemmilla tasoilla on sitä ongelmaa että päteväkin jousimies joutuu usein lähitaisteluun (missä se imee) ja pätevä lähitaistelija ei jousella tee paskaakaan. Speechi ja lockpicking on aina tuntunu vähän turhilta taidoilta, johtuu varmaan pelin kaikki pelaa- mentaliteetista. Ehkä pitäis kokeilla uutta peliä jossa panostan lähinnä lähinnä noncombat- taitoihin ja katon mihin asiat johtaa.
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:16:45
    Noihin panostaminen tarkoittaa sitä, että on enemmän rahaa ja on varaa ostaakin noita skillejä. Olen treenannut melkein joka leveli jostain kymmeneltä tasolta alken rahalla taitojani. Laitoin tuossa juuri hetki sitten jonkun 15-20 tuhatta kultaa (yhdellä istumalla) tuhotaikojen treenaamiseen ja tällä hetkellä on varaa tehdä samaa parannusloitsujen kanssa.
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:18:14

Echo Poissa

• Mun profiili
    Jos haluat alterationia treenata, suosittelen ottamaan Telekinesiksen, kaalin ja ison pytyn (ämpäri, kattila jne.). Siitä sitten vain alat pelaamaan korista niin nopeasti kasvaa alteration levut hauskanpidon lomassa. Tuholoitsuja kannattaa treenata riimujen avulla.

Jos haluat pärjäillä lähitaistelussa, treenaa block kolmeenkymmeneen ja opi Quick Reflexes. Kun pidät lähitaistelussa blockia pohjassa vihollisen tehdessä voimaiskun aika hidastuu. Jekku on siinä et ite et hidastu ollenkaan joten voit helposti väistää iskun ja tuikata pari iskua selkään ja fusrohdallata kusiaisen kauemmas. Myös jääloitsut hidastavat lähitaistelijoiden liikkumista jolloin voit helposti perääntyä.

Jos ostat Dragonborn-dlc:n niin voit oppia Whirlwind Cloakin mikä on taivaanlahja maageille. Se toimii samalla tavalla kuin muut cloakit mutta tämä viskoo lähellä olevia vihollisia ties minne.

Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:19:05
    Omistan Legendary Editionin, eli Dragonborn on kyllä. Toistaiseksi tuo taikatarjonta vaan on melko rajallista ollut.
    Kirjattu
  • 16.12.13 - klo:20:39
    Echo: En ole mainittavasti huomannut että hidastaisi muita kuin itseä. Varsinkin Ice spike on sellainen että oma nopeus romahtaa, mutta viholliselle tehtynä liikkumisnopeus ei muutu lainkaan.
    Kirjattu
  • 17.12.13 - klo:02:22
    nyt on ehkä jo vähän myöhäistä, kun tosiaan destruction-puussa on jo ihan jäätävä määrä skillejä.

Dragonbornin myötä ei ole koskaan liian myöhäistä vaihtaa skilli-keskittymistä.

You know you've lost when...

My name is Legion, for we are many.
    Kirjattu
  • 20.12.13 - klo:15:25

Echo Poissa

• Mun profiili
    Semmonen kuin Random Alternate Start-niminen modi eli pelin aloitus randomilta paikalta eli ei enää sitä iänikuista teloitusreissua. Modi antaa uutta henkeä Skyrimiin kun aloituskylä ei välttämättä ole Riverwood. :D

Ja Duel - Combat Realism + Better Combat AI kombo on pakotus jos pelaa meleetä. Tekee käsikähmästä hauskempaa. :D

Kirjattu
  • 20.12.13 - klo:16:58
    Ohoh. Olen itse kokeillut sellaista kuin Alternate Start - Live Another Life, mutta pikaisessa vertailussa Random Alternate Start vaikuttaa paljon mielekkäämmältä. Toisaalta LAL antoi muummuassa vampirismin ja kiltojen jäsenyydet mahdollisuudeksi heti kättelystä, mitä vaihtoehtoa en RAS:sa huomannut. Kokeilen silti.

Olen kanssa tykännyt Populated- sarjasta. Kun teillä ja linnakkeissa on enemmän elämää, se tuntuu paljon mielekkäämmältä.

Skyrim Redone on kanssa aika jännä modi. Olen myös tykännyt Heavy-Armory-modista, ja varsinkin pienten aseiden kuten pätkämiekkojen ja käsikirveiden lisäämisestä. Aiemmin Skyrimissä dual-wieldauksen vaihtoehdot oli aika lailla tylsiä kun kaksi isoa asetta heiluu hitaasti ja tikari tekee vähän lämää. Tyksin myös salkoaseiden lisäämisestä.

Viesti liitetty

Päätin Character Creation Overhaulin avulla tehdä hahmon, jolla ei aluksi ole paljoa mitään. Lajin, sukupuolen ja Luokan erikoistumiset heitin nopalla miespuoliseksi Dunmeriksi jolla on hiukan ylimääräisiä hipareita. Tähtimerkiksi valitsin rakastajan, josta saa pienen bonarin kaikkeen expaan, ja omatekoisen luokan parhaat taidot ovat taskuvarkaudet, tiirikointi, puhetaito, sepäntaidot, lumoukset ja alkemia, plus yleinen bonus hiippailutaitoihin koska 4/6 skilleistä. Aloitusvarustepakettia en halua, ja Random Start- modin nakatessa minua Jokimetsästä (missä hahmonluonti tapahtui) pohjoisrannikolla olevaan luolaan, ohi kulkeva lapsi kommentoi minun olevan alasti. Seikkailu alkaa tästä, mutta jää tauolle kun emäntä haluaa minut pois koneelta ennen kuin ehdin katsoa edes inventaariotani.

EDIT: Inventaariossa on pari omenaa, vaatteet, soihtu, toisesta modista johtuva keihäs, ja pienen parantelun juoma. Alkemia on 35, puhetaito, tiirikointi ja varastelu 30, Muut käsityötaidot 25, kevyt haarniska, hiippailu ja tuhotaikuus 15, illuusio- ja muuntotaikuus 10, kaikki muu 5. Ulkona on pirun kylmä, joten hyvä juttu että Frostfall ei ole päällä. CCO on myös poistanut Sithsalamoinnin Dunmerien automaattisesti saamana loitsuna, joten taikuutta on ne perus tuli- ja parannusloitsut. Taikuutta tasapainottamassa on Balanced Magic ja Autodidact Wizard, jolla saa taikoja automaattisesti kun tasoraja ylittyy. Lähdetään varmaan liikkeelle soihtua kilpenä käyttävänä velhona tai keihäsmiehenä liikkeelle.
    « Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:23:24 kirjoittanut Roykka »
    Kirjattu
  • 25.01.14 - klo:03:27

Echo Poissa

• Mun profiili
    Ostin Steamista Morrowind GOTY:n. Peli on ikäisekseen erittäin mielenkiintoinen ja mukava vaikka tuo taistelusysteemi huti-iskuineen hieman hiertää palleista. Töppäsin jo heti alussa kun vahingossa varastin tullivirkailijan koristelautasen. Ja minuthan myöhemmin yllätti sängystä Veljeskunnan puukkoveikko. :D Sain miekkosen nipin napin tapettua ja revin aikamoisen pesämunan myymällä murhaajan panssarin (kauppiaskin tykkäsi puvusta niin paljon että hän laittoi sen heti ylleen). Nyt sitten elämään palkkiksen elämää tappelijain killassa ja sitten myöhemmin puhuttelemaan Cyrodiilin upseeria minuun kohdistuneesta salamurhayrityksestä. Luvassa hurja seikkailu!

Toinen yllättävän siisti juttu on se että vartijat ei tykkää jos päätät nukkua katuojassa. :D

Kirjattu
  • 25.01.14 - klo:11:50

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Antaisin vasemman kivekseni siitä, että saisin kokea Morrowindin uudestaan ensimmäistä kertaa :(

Kirjattu
  • 30.01.14 - klo:16:07
    Huhhuijjakkaa. Tuli siis aloitettua pc-Skyrim myöskin ja ihan kuin pelaisi ekaa kertaa ja huomasin, että jotakuinkin kaikki on erilaista kuin smeXBox-versiossa; ohjaus on paikoittain tahmeampaa, useimmat keskeiset funktiot kun shoutit ja sprint ovat ympätty helevetin vaikeisiin nappuloihin ja vihollis-skaalaus on epäloogisempaa.
    Kaipa näihin kaikkiin vikoihin löytyy jotain modia korjailemaan paikoittain asioita ja nappulat saa aina muutettua... On se silti parempi kuin boxilla.

Kirjattu
  • 30.01.14 - klo:17:03

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Ohjauksen tahmeuden muistan itse korjanneeni vaihtamalla Skyrimprefs.inistä (tiedostot/my games/Skyrim kansiosta) seuvaat kohdat :

iPresentInterval=1 --->  iPresentInterval=0 (Disabloi vsyncin) Tämän jälkeen peli todennäköisesti tearaa, joten joudut pakottamaan vsyncin & triple bufferoinnin näytönohjaimen ajureista, tai käyttämään jotain ulkoista ohjelmaa (esim. D3doverrider).

bMouseAcceleration=1 ----> bMouseAcceleration=0 (Disabloi hiiren kiihdytyksen)

Kirjattu
  • 30.01.14 - klo:19:34
    No jos verrataan boxin kontrolleihin, voisin uhkarohkeasti mennä väittämään jopa, että boxilla on vielä kankeampaa menoa; katse liikkuu kuin mulla hyvän keikkaillan jälkeen eli todella tuskaisesti sekä muukin liikehdintä on about samaa tasoa.
    Ehkä se on vain toiveajattelua saada joskus johonkin entuudestaan hyvään peliin täydellinen ohjausmekaniikka, kun taas paskoihin peleihin sellainen tulee periaatteessa väkisin.

Kirjattu
  • 03.10.17 - klo:19:52

Echo Poissa

• Mun profiili
    Jostain kumman syystä iski taas into pelata Skyrimiä, tällä kertaa puukolla hiiviskelevällä kemistiliskolla. Stealth pelkällä meleellä on yllättävän hauskaa, varsinkin kun oppii sen kuperkeikan. Jousipyssyt ovat tietysti bännissä.

Pitää kokeilla tätä hahmoa (alusta siis) Survivalissa kun se kerran on hetken ajan ilmainen. Tai sitten vain lataan tarvittavat modit Nexuksesta koska haista huilu Bethesda.

Kirjattu