Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Deittisimulaattorit, eroget yms. Visual Novelit

15.01.12 - klo:01:11

Tingle Poissa

  • Paavo
    • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
    • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
    • Steam ID: Paavomies
    • Academic Nintendo Club RY
Miehekkäitä pelejä miehekkäille miehille. Luetaan paljon tekstiä ja "peli" on siinä että valitaan ketä tyttösistä päähenkilö lähtee riiaamaan. Muutamaa olen pelannut ja ovat kyllä niin kirjoituksen kuin seksikohtausten puolesta tuottaneet suurta tuskaa. Yllättävää.

4chanilaisten tekemä Katawa Shoujo julkaistiin jokin aika sitten ja sen peluutin. Ja ihan kivahan se on. Tyttö koskettaa päähenkilöä aiheuttaen tälle sydänkohtauksen. Koska ravintolaan ei enää ole paluuta joutuu hän lähtemään eritavoin vammautuneiden ihmisten kouluun. Yhdeltä likalta puuttuu jalat ja toiselta kädet, kolmas ei näe ja neljäs ei puhu. Itse vein alttarille puolikypsän aspergerin koska that's my fetish ja vaikka kerronta taas tuskaisaa itkuparkua aiheuttikin dialogiltaan, rytmitykseltään ja yleisellä sisällöttömyydellään niin kyllä waifuhomoilu nyt aina sydäntä lämmittää. Olkoonkin että hahmosta juuri saatu mitään irti mitä ei ujon tytön premissistä voisi dedusoida ja että seksikohtaus oli kaikin tavoin irvokas ja kuvottava etten enää ihmettele mitä pahaa on raiskatuksi tulemisessa.

Mutta kamalin puoli pelissä on ehdottomasti kusipäinen päähenkilö. Kirjoissa nyt saattaa ymmärtää miksi ympäristön kuvaaminen on oleellista. Mutta kun Hisao alkaa syväanalysoimaan jokaista vastaantulevaa muuria ja porttikongia alkaa päässäni kiehumaan. Siinä ruudullahan se kuva arkkitehtuurista töllöttää, ei pelin tarvitse kertoa minulle mitä ajatuksia se minussa herättää. Kyllä, minulla on ongelma pelien kanssa, joissa on tarina ja liiaksi skriptattu päähenkilö. Visual Novelilta nyt voisi toivoa paljon enemmän kuin pari hassua valintaa jotka nekin Hisao toteuttaa siten että kun käsky tulee lohduttaa masentunutta niin heilutellaan peniksiä pitkin seiniä. Ja sen suurimman osan ajasta kun dialogiin ei mitään vaikutusmahdollisuuksia ole niin silloin vasta naama palmuun sulkeutuukin.

On kyllä ollut hauska lukea ihmisten reaktiota pelille.





Ps. Persona 4 on hyvä peli.
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:24 kirjoittanut Tube »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 15.01.12 - klo:01:24
    Visual novellit on kivoja. Erogeja olen vain muutamaa pelannut, on nekin ihan hyviä tarinaltaan kuin myös materiaaliltaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.01.12 - klo:16:40
    Juo ES, pelaa KS.

    Ihan kivaa ollut nyt ekat pari tuntia, vaikka hahmot nyt tuntuvat aika pahveilta. Mutta toisin P4:ssä, tässä ei ole ainakaan mitään tymiä tappeluita hidastelemassa oman virtuaaliwaifun metsästystä. Se vaan vielä mietityttää, etten tarkalleen osaa sanoa milloin olen loksahtanut tietyn tyttelin juonikaarelle - toivottavasti en nyt tuota lolia päädy riiaamaan vain koska valitsin toisin merkityksettömältä tuntuneessa dialogipuussa.

    Visual novelleista ja niiden historiasta kiinnostuneille suosittelen perehtymistä HCG101:n YU-NO ja True Love artikkeleihin.

    Lopuksi jätän tämän tähän: Hatoful Kareshi
    Lainaus
    In the end, it's almost outstanding. It's a very small-budget (if there was a budget at all) visual novel developed by an even smaller doujin circle, it's available for download for free, and it's about pigeons.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.04.12 - klo:20:40

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Mitäpä sitä muuta intin vapaa-ajalla kuin pelata erogea. Katawa Shoujon latailin itsekin ja koska olen ilmeisesti hyvin epäkriittinen ja helposti miellytettävä henkilö, pidän tähän mennessä hyvinkin paljon. Hahmot ovat persoonallisia ja ainakin ensivaikutelman perusteella muutenkin onnistuneita. Samat vanhat VN- ja animekliseet toki tuntuvat aika väsyneiltä ja kerronta junnaa paikallaan kuten yleensä, mutta silti meno on yllättävän kiinnostavaa. Tiedä mikä siinä on, mutta kivalta tämä tuntuu, saatan jopa jaksaa lukea/pelata loppuun asti. Nyt vain kivointa tyttöä havittelemaan...
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.12.12 - klo:18:32

    eebrozgi Poissa

    • spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Eräänä iltana päätin arvostaa kauniita tyttöjä internet-kuvagalleriassa teetä siemaillen, mutta nettiyhteyteni ei tukenut suunnitelmaani. Tajusin siinä vaiheessa, että olin joskus ladannut Katawa Shoujon koneelleni odottamaan parempaa päivää, ja niin tämä päivä koitti.

    Tulinkin ihan yllättäen kokeneeksi kauneimman rakkaustarinan eeromuistiin. ;____; (En tosin harrasta moisia hirveästi joten vetäydyn kantamasta vastuuta mahdollisesta viestini aiheuttamasta spitaalista.)

    Tämä innoitti minut käymään muutkin reitit lävitse, mutta ensimmäinen, Hanako, vei silti kirkkaan voiton. Hyvin samoilla linjoilla Tapzan kanssa, en voi kieltää noita heikkouksia saati jauhaa vahvuuksista VN-kokemukseni olemattomuudesta johtuen, mutta tämä kolahti ja kovaa. Suosittelen lämpimästi. Lillyn tarina on myös hyvä.

    ;___;
    « Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo:19:07 kirjoittanut eebrozgi »
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • ::
  • 16.12.12 - klo:19:15

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Oho. I'm proud. ;_;

    Itsehän päädyin ensimmäisellä kerralla Lillyn reitille, mutta se jäi jostain syystä kesken aivan loppupuolella. Shizukon route niin ikään keskeytyi. Rinin tarinan päädyin kuitenkin käymään aivan läpi asti ja myönnän liikuttuneeni sen aikana, minkä lisäksi pidin hahmosta aivan hitsisti. Panokohtaukset olivat kyllä erittäin päälleliimattuja ja suuri kontrasti niiden ja spritejen piirotyylin välillä häiritsi suunnattomasti. Mutta muutoin liked.

    Joskus vedän kyllä ne loputkin reitit.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.12.12 - klo:19:26

    eebrozgi Poissa

    • spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Joo. Mainitsenpa itekki vielä, että jos meinaa tuota vain pornon takia pelata, niin suosittelen kääntymään jo ovella.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.13 - klo:03:46
    Kovin heikosti käytetty tämä ketju.

    No enivei, pelailin juuri G-Senjou No Maoun True Endiin. Ei voi sanoa muuta kuin että "hyvä jumala mikä peli". Älkää käsittäkö väärin, tässä on loppupeleissä (hehe hehe) aika vähän pornoa. Kupletin juoni onkin tällä kertaa melko tavallisena "valkkaa yksi sankaritar, jonka hameisiin yrität loppupelin ajan päästä"-Visual Novel, josta kehittyy trilleri/salapoliisitarina, jollaista voisi odottaa laadukkaalta länsimaiselta jännitysromaanilta. Pahin vika tällä onkin se, että normaalia "deittisimua" pelaava kyllästyy nopeasti juonirakenteeseen ja valinnanvaran vähyyteen, kun taas trilleriä janoava joutuu sietämään "kuka varasti koulun liikuntavälinevaraston avaimet"-mysteeristä pikku hiljaa eskaloituvaa juonikuviota.

    Jos tarinan läpi jaksaa puskea, eivätkä lihan himot houkuttele pelaajaa tavoittelemasta totuutta, jää käteen voimakas ja emotionaalinen tarina, jonka pariin liimautuu tunneiksi ja taas tunneiksi kerrallaan. Vietin koko päivän viimeistä osaa lukiessa, ja näin pikkutunneilla lopeteltuani en yhtään häpeä paljastaa itkeneeni epilogin aikana kuin pikkulapsi. Tätä ei ole tapahtunut sitten... miesmuistiin.

    Olen jokseenkin ylpeä siitä, että yhden alkupuolen hyvinkin suuren juonenkäänten jälkeen skarppasin, eikä yksikään (realistisesti) ennustettavissa oleva juonenkäänne yllättänyt ennen epilogia. Välillä piti luottaa draaman kaaren, narratiivisen kausaliteetin ja kumppaneiden olemassaoloon, mutta toisaalta peli yritti kierosti käyttää epäselvää narratiivia ja muita klassikkotemppuja, joten koen metapelaamisen oikeutetuksi.

    Mitäs muuta jännää tästä keksisi kertoa spoilaamatta? No, ainakin soundtrack on hieno. Miltei kaikki kappaleet pohjautuvat joihinkin klassisen musiikin tunnetuinpiin sävellyksiin, joiden melodioita bongaa ilokseen sieltä täältä, ja tulee kulturelli olo. Sitten kun tajuaa vielä, että configista voi käydä laittamassa päälle ominaisuuden, jossa nimetään käyntiin lähtevä taustamusiikki, ja mihin sävellykseen se perustuu, on resepti hämmentämistä ja kuumana tarjoilua vaille valmis. Ja olihan se taidekin ihan perusnättiä.

    Loppuarvosana 4,5/nyt jumalauta pelaamaan tämä.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.13 - klo:11:13

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Oho. Itse tutustuin tuohon muutama vuosi takaperin ja jäi niin monen VN:n tavoin kesken, koska tarina ei vain jaksanut kiinnostaa. Pitäisi melkein aloittaa koko homma alusta mikäli takaisin palaisin, joten saa nähdä jaksanko. Periaatteessa kiinnostava juoni jäi jälleen kerran VN:ien helmasynnin, eli toivottoman hitaan, vanutetun ja turhuuksia sisältävän kerronnan jalkoihin. Mutta näemmä kärsivällisyys palkitaan lopulta.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.13 - klo:22:55
    Pitänee kattoa tuo G-Senjou-Manu.

    Sivuhuomautuksena pelasin vastikään käännetyn Rance 3:n tänään läpi.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:07:56
    Fate/Stay Night'n menossa ja...

    (click to show/hide)

    No, tietääpä sitten ainakin seuraavissa routeissa. :) Olen muutenkin koittanut noita bad endingejä keräillä. Enkä haluaisi spoilata niitä itseltäni.

    Kaiken kaikkiaan vaikuttaa todella kivalta visual novellilta. En ollut odottanut, että tällaisen lukeminen olisi lainkaan näin mielenkiintoista, etenkään kun olen jo nähnyt animen. Jos joltain on F/SN anime näkemättä, suosittelen lämmöllä tätä jo Faten perusteella. Phail3d ja Deto varmasti tulevat suosittelemaan kahden muun routen perusteella, kun sanovat niiden olevan Fatea paljon paremmat. Nuo eroottiset kohtaukset nyt ovat vähän miten ovat, ja etenkin se "tekosyy" seksille vaikutti etenkin ekan kohtauksen kanssa vähän väkisin väännetyltä. Kuitenkin kivempi kuin ajattelin jo tähän asti.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.13 - klo:13:21
    (click to show/hide)

    (click to show/hide)

    Joo, pelatkaa Fate/Stay Night. Toinen route on paras.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.02.13 - klo:15:58
    Paljon parempi kuin animesarja.

    UBW menossa. Visual novel tietysti senkin osalta animea paremmalta vaikuttaa, varmaan onkin, kun leffaan ei tietenkään saatu kovin paljoa mahtumaan karsimatta tärkeistä jutuista. Leffa tuntui aikoinaan kiirehdityltä, enkä siitä olisi paljoa mitään tajunnut, jollen sarjaa olisi tuota ennen katsonut. Tavallaan harmittaa, että olen spoilannut itseni leffan kanssa: tästä UBW:stä olisi voinut nauttia paljon enemmän, jos ei olisi tiennyt sitä yhtä juttua. Nyt alusta asti poimin kaikki siihen yhteen juttuun viittaavat asiat, ja vaikka sen olisi unohtanut, niin jatkuvan muistuttelun takia asia olisi palannut melko pian päähän. Kerrottiinko siitä yhdestä asiasta animesarjassa muuten, vai oliko se jätetty pois kuten visual novellissa? Mieleeni palaa ainakin sellaisia asioita, että animesarjassa olisi muutamia juttuja hoidettu aika eri tavalla ainakin casterin sekä riderin osalta kuin visual novellin Fate-routella. Voisikin olla poikaa katsoa tuo anime uudelleen, jahka saan UBW:n ja HF:n luettua.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.02.13 - klo:17:35
    Ei kerrottu suoraan, mutta vihjailtiin niin paljon, että olisi pitänyt tajuta. Animessa yhdisteltiin Fatea ja UBW:tä (ja pikkuriikkinen HF:ää), joten ei ole ihmekään jos se ei muistuta VN:ää. Ylipäätään koko animea pidetään surkeana Visual Noveliin verrattuna. Ei pelkästään sen takia, että se on suurimmaksi osaksi Fate-routea. Mana Transfer Dragon pyysi kertomaan terveisiä.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.02.13 - klo:20:31
    (click to show/hide)

    Maailman paras metafora seksille.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:11:06
    Minua kummastuttaa, kun en saa Fate-routen galleriassa kahta kuvaa avattua.
    (click to show/hide)

    Kahden ensimmäisen routen perusteella kyllä niin kivaa kamaa, että huh huh. Fate/:n maailma ja konsepti ovat kyllä kiehtoneet minua alusta asti epänormaalin paljon, ja pidin F/SN-animessa enemmän ideasta ja muusta kuin itse toteutuksesta. Visual novellissa kokonaisuus tuntuu olevan jotenkin paremmin koossa pysyvä.

    Jos jostain pitäisi rukkasia antaa, niin hahmoista. Fate/Zerossa näin esimerkiksi on todella paljon paremmat hahmot. Eivät hahmot nyt aivan itkemään saa, mutta ne käyttäytyvät tilanteesta riippuen niin tyhmästi, että melkein itkettää.

    Suosittelen. Resetti pitää saada lukemaan Fate/Stay Night.
    « Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo:13:10 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:11:45

    Mauno Poissa

    • Animevammainen
      • Nintendo Network ID: Maunomies
      • 3DS-ystäväkoodi: 4167-5794-9706
    Olen kyllä seurannut F/SN:ää pelattavan, mutten ole pelannut. Näin Clannadia pelaavana tekisi mieli todeta että joko F/SN on reippaasti helpompi tai sitten meikäläinen on surkea pelaamaan näitä. Good endingit tuntuu olevan kiven alla, eikä After Storyyn voi jatkaa ennen kuin muut routet on pelattu. D:

    Vasta yhden light orbin olen Sunoharan sisarussuhteen korjaamisesta saanut. Six more to go...

    Edit: Thanks, Detonat, joka päivä oppii jotain uutta. Tosiaan ihan katselupohjalta arvioin F/SN:ää samanlaiseksi joka valinnasta uudelleen branchaavaksi VN:ksi, mutta toisaalta olisihan siitä bad endien keräilystä kai voinut jotain päätelläkin. :P
    « Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo:12:31 kirjoittanut Mauno »
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:12:05
    Tuben ongelma saattaa johtua kehnosta asennuksesta (vinkki vinkki).

    En ole Clannadia pelannut, ja aina välillä tekee mieli korjata aukko sivistyksessä, mutta tänään ei ole se päivä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että yrität, Mauno, verrata Keyn miljoonarouteista ihmissuhdehelvettiä tuiki tavalliseen fantasiakirjaan. Koska tehdään se nyt selväksi: Fate/Stay Night on hyvin lineaarinen, ja tyypillisesti väärästä valinnasta rankaistaan välittömästi Bad Endillä. Kyseessä on siis kaksi eri eläintä. Tosin pituudeltaan ne näyttävät (pikaisen tutkimuksen perusteella) melko samoilta.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:12:30

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Useimmissa pelaamissani/lukemissani VN:eissa valinnat ovat olleet aika ilmiselviä ja hyvät lopetukset yleensä lohjenneet ensiyrittämällä. En tosin ole Clannadia tai Keyn muutakaan tuotantoa kokeillut, ehkä ne sitten tosiaan ovat vähemmän läpihuutojuttuja.

    F/SN on luotaantyötävä pituutensa vuoksi. Paksut kirjat harvemmin ovat ongelma, mutta ainakin tähänastisten kokemusteni perusteella Visual Noveleja on paljon nihkeämpi ja vaivalloisempi lukea. Sisällölläkin tosin on varmaan jotain tekemistä asian kanssa, eli jos juoni oikeasti kiinnostaa, niin ei kai se 50h+ ruudun tuijottaminen sitten ole ongelma...
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:13:41
    Tuben ongelma saattaa johtua kehnosta asennuksesta (vinkki vinkki).
    Olisi melko outoa, että Winellä toimii muuten about täydellisesti, mutta sitten olisi joku tuollainen virhe. :/

    Tapza, tuo pituus on muuten paljon helpompi kestää, kun kyseessä on periaatteessa samasta lähtöpisteestä syntyvää kolme erillistä tarinaa eikä yksi yhtenäinen tarina. Noi kaksi ekaa lukee/pelaa vaikka jonain sateisena sunnuntaipäivänä, jos ei ole muuta tekemistä.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:13:52

    Näytöltä lukeminen on 10-30% hitaampaa kuin paperilta. Visual Noveleja lukiessa näytöllä on kerralla noin neljännessivun verran tekstiä, ja sitten pitäisi olla taas klikkaamassa uutta ruutua esiin. Kaupanpäälle teksti tyypillisesti yrittää pitää jäänteitä japanilaisesta esi-isästään, ja saattaa kärsiä huonosta käännöstyöstä.

    Sitä paksua kirjaa lukiessaan on aina tietoinen kuinka pitkällä kirjassa on menossa, ja kuinka paljon pitäisi vielä lueskella. Tämän tiedon avulla voi tyhmempikin lukija jaksottaa lukemistaan helposti optimaalisen lukuajan saavuttamiseksi. Lisäksi kärsimätön suorituslukija (-pelaaja) saa välitöntä palautetta edistymisestään. Lukunopeutta rajoittaa vain oma sivujenkääntötaito, jota ei tarvitse käyttää yhtä usein kuin VN:ää pelatessa kuluvaa klikkailusormea. (Itse tosin painelen mielummin enteriä.) Kirjaa voi lukea missä tahansa, VN:n lukeminen rajoittuu siihen näytön ääreen, jota ei helposti kannetakaan sinne olohuoneen sohvalle. (Paitsi jos käyttää *phytyi* läppäriä.)

    Paras taktiikkahan pitkien eeposten kanssa on lukea aloittaa vain silloin kun on motivaatiota lukea, ja sitä kautta koukuttua tarinaan.

    Tuben ongelma saattaa johtua kehnosta asennuksesta (vinkki vinkki).
    Olisi melko outoa, että Winellä toimii muuten about täydellisesti, mutta sitten olisi joku tuollainen virhe. :/
    Tuo oli olevinaan (heikko) kiertoilmaus huonolle jakelulle.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.02.13 - klo:18:27
    Näin lukutottumuksista sen verran, että kun itse keskityn vain visual novelliin, otan noja-asennon tuolissani ja langattoman hiireni käteen ja klikkailen sitä mukaan kun saan luettua. Jos taas haluan lukea makuuasennossa, menen sänkyyn ja avaan television, johon kuva menee piuhaa pitkin :) Oikeastaan parempia ja mukavampia asentoja lukemiseen kuin kirjaa lukiessa, kun lukuasennosta riippuen väsyy usein niskat, kädet tai molemmat - tai sitten on sellainen asento, joka ei ole lainkaan rento, mutta jota on pakko käyttää, jos on pakko pystyä lukemaan.

    //Tuon paksuuden arvioinnin suhteen olen täysin samaa mieltä.
    « Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo:18:47 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.13 - klo:20:36
    Ai juu, piti vielä tulla kertomaan, että myös Heaven's Feel oli hyvä. 5/5, maistui salami.

    Yksi CG vielä kadoksissa.

    (click to show/hide)

    Suosittelen kaikille. Saatan ehkä vielä jonkun muunkin visual novellin lukea.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.05.13 - klo:01:55
    Pelasin Sharin no Kuni, Himawari no Shoujon. Se on Akabeisoft2:n tekele, joka tunnetaan myös myöhemmin julkaistusta G-senjou no Maousta.

    Heti alkuun pitää huomauttaa, että pidin huomattavasti enemmän G-senjou no Maousta, vaikka peleillä ei olekaan kehittäjän lisäksi muuta yhteistä kuin sama rakenne, kierrätetyt hahmojen arkkityypit ja olla tapana huijata pelajaa.

    Normaalin deittisimun sijaan pelaaja käy kaikkien sankarittarien reitit läpi, joiden varrella tehdyt valinnat vaikuttavat siihen minkä lopun saa. Valinnat eivät suinkaan ole vaikeita, sokkonakin pelatessa oli helppo valita juuri se loppu kuin mieli teki (kunhan sen teki etukäteen). Tarina on kyllä mielenkiintoinen ja hahmot enimmäkseen hyvin kirjoitettuja, mutta se ei vain toimi yhtä hyvin kuin henkinen seuraajansa. Juonenkäännettä tulee juonenkäänteen perään, ja juuri kun kaavaan uskoo päässeensä käsiksi, näpäyttää peli täyskäännöksellä.
    (click to show/hide)

    Sisäinen salapoliisini suuttuu aina kun se kaikista suurin yllätys/juonenkäänne kätketään kamerakulman tai sanamuotojen taakse, mutta teoksella (kirja, elokuva, peli) on otsaa näyttää että sitä vihjailtiin sivulauseissa. Vaikka ne sivulauseet perusteltiin erityisen selkeästi suoraan pelaajalle valehtelemalla. Siitä huolimatta bongasin pari pienempää savusilliä ja täysin perustelematonta ylläriä kilmetrin päästä. Jotkut väittävät että pelkkä tieto siitä että juonenkäänne/muu ylläri on tulossa on spoileri, mutta suurin juonenkäänne on se, ettei sitä tulekaan.

    Hahmokaarti oli perushyvää settiä, ja aluksi ärsyttäväkin hahmo oli hahmonkehityksensä/arcinsa lopuksi mukava tavata uudelleen. Harmittaa vain, että suurin osa hahmoista oli arkkityyppejä pienillä mausteilla varustettuna.

    Tunneosastolla Sharin no Kuni yrittää olla keskiössä, muttei hyvästä yrityksestä huolimatta lähellekään G-senjou no Maoun dem feels -tasoa. Taas hyvä syy pelata toisiinsa liittymättömiä pelejä julkaisujärjestyksessä.

    Kaiken kaikkiaan Sharin no Kuni, Himawari no Shoujo on hyvä VN, jonka pelaa läpi vähintään kerran (jos seksikohtaukset eivät kiinnosta). Jos pelaat vain yhden Akabeisoft2:n VN:än, pelaa G-sen, älä tätä.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.08.14 - klo:11:00

    Mauno Poissa

    • Animevammainen
      • Nintendo Network ID: Maunomies
      • 3DS-ystäväkoodi: 4167-5794-9706
    IS: Leviääkö japanilainen parisuhdeilmiö pian Suomeen? "Kyse on vain addiktiosta"

    Lainaus
    Japanissa leviää mielenkiintoinen ilmiö, virtuaalityttöystävä. Pelimaailmasta lähtöisin oleva LovePlus-sovellus on yksi virtuaalityttöjen “kohtauspaikka”.

    Tiettävästi tämän kaltainen virtuaalityttöystävyys ei ole vielä levinnyt Japanin ulkopuolelle.
    Nauran vedet silmissä. Ei saakeli.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.09.14 - klo:13:01
    Elikkäs olen nyt melkein lukenut Fate/Stay Nightin toistamiseen läpi. On se hyvä. Relta Nua on nyt pätsätty myös PC:lle englanniksi, eli jos joku meinaa aloittaa F/SN:ää lukemaan, kannattanee lukea tuo Relta Nua -versio (hentaipatchillä tietysti) sen aiemmin kiertäneen sijaan. Realta Nuassa uudet musiikit, mutta pätsätyssä versiossa voi valita jokaisen kappaleen kohdalla, käytetäänkö alkuperäistä vaiko ei. Mukana myös uudet aloitusvideot, uutta grafiikkaa ja hieman muunneltua tarinaa. (Ilmeisesti jotain lisäiltyjä kohtauksia.) Olen nyt tätä lukenut HF:n verran (kaksi ekaa routea luin sillä vanhalla), ja onhan tämä ihan kelvollinen.



    Mietin, joskos jossain Resetti-miitissä pelaisi Fate/Stay Night -juomapeliä, ja yritin keksiä sääntöjä. Noh, kokeillaan:

    (click to show/hide)

    Mitäs muuta?
    Kirjattu
  • ::
  • 03.11.14 - klo:08:19
    Tsukihimeä ja Grisaia no Kajitsua olen koettanut aloitella, mutta eniten olen viime aikoina viihtynyt Katawa Shoujon parissa. Siihen nähden, että tämä on jonkun 4chanissa itsensä kokoon saaneen porukan kyhäelmä, laatu on todella yllättänyt minut. Emin route on takana päin, mikä on sinänsä ikävää, koska nyt tuntuu siltä, että best girl route on jo vedetty, mutta mielipide toki saattaa muuttua, kun saan tietää lisää muista hahmoista. Shizunen routelle yritän päästä toisella yrittämällä, ja kivalta näyttää.

    (click to show/hide)

    //EDIT: Erotiikka oli muuten melko heikkoa. Tai siis, ei se nyt mitenkään todella huonoa ollut, mutta jäi vain mietityttämään, että mitä tarkoitusta varten kohtaukset oltiin laitettu mukaan. Ainakin Emin routessa ne olivat niin lyhyitä, että juuri kerkesi saada munan pystyyn ja siitä otteen, kun kohtaus olikin jo ohitse. Tavallaan se, että tiedostetaan ihmisten harrastavan seksiä tuo tietysti tarinaan lisää sisältöä, mutta sen olisi voinut tehdä ilman graafista kuvailuakin, kun tälle ei runkkaa kukaan, jolta kestää yli minuutin tulla.//

    Piakkoin olisi odotettavissa Fate/Hollow Ataraxian 100 % validated käännös patch, mikä on tietysti ihanaa: jotain lukemista siksi aikaa, kun F/SN:UBW on tauolla :) Ikävää, että pian julkaistaan F/HA Vitalle, mutta sen ääninäyttelyitä ei vielä osata ripata PC:lle. F/SN:ssä ääninäyttelyt tekivät suuren vaikutuksen, esimerkiksi jonkun Kotominen ääni on niin iso sitä persoonaa, että huh huh.
    « Viimeksi muokattu: 03.11.14 - klo:08:31 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 22.11.14 - klo:21:23
    Kirjattu
  • ::
  • 04.05.15 - klo:23:42
    Jäin muuten sittenkin odottamaan tätä ennen F/HA:n lukemista.

    Sen sijaan olen nyt viimeisen parin päivän aikana jatkanut jo monta kuukautta sitten aloittamaani Tsukihimeä, joka on jostain syystä ollut tauolla koko tämän ajan. Tallensin juuri viidennen päivän alkuun, mutta en oikeastaan tiedä mitä se tarkoittaa suhteessa routejen määrään tai pituuteen. Detonatille ainakin sellaiset terveiset, ettei tuo ole teknisesti mitenkään niin surkea, etteikö sitä voisi lukea.
    « Viimeksi muokattu: 30.08.15 - klo:02:28 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.08.15 - klo:02:30
    Tsukihimen eka (Arcueidin route) tuli vedettyä läpi. Jossain kohtaa voisi hyökätä muiden routejen kimppuun.

    Nyt olen pelannut pari päivöö Kamidori Alchemy Meisteria, joka ensin tuntui aivan liian pelimäiseltä, kun odotin VN-tyylisempää kamaa. Pelimekaniikat ja jutut ovat kuitenkin yllättäneet positiivisesti, ja tämähän on aika hauska peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.09.15 - klo:23:09
    Ostin Steins;Gaten Vitalle halvalla. Animu oli kiva ja eiköhän tääkin ole.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.08.16 - klo:10:26
    Tuo Kadimori Alchemy Meister ei jaksanutkaan kiinnostaa kovin pitkälle, kun pelimekaniikat paljastuivatkin aika köykäisiksi, vaikka niissä olikin paljon hyviä ideoita. Homma alkoi vähän liian nopeasti maistumaan puulta ja tarinakaan ei ollut tarpeeksi kiinnostava, että sitä olisi pidempään jaksanut. Ihan okei, mutta ei silti tarpeeksi okei.

    Luin tuossa Euphorian läpi kaikkine routeineen. Odotin vain outoa pornoa, jolle ei oikein edes voisi runkata, kun se on niin outoa, mutta sainkin aika mielenkiintoisen ja monikerroksisen tarinan. 3/5, voin suositella, jos ei synopsis ihan liikaa kuvota.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.08.16 - klo:02:51
    Saya no Uta (Song of Saya) oli aika mielenkiintoinen ja lyhyehkö visual novel. Tarinana se oli monella tapaa melko erilainen kuin aiemmin lukemani kertomukset ja samojen kohtauksien käyminen eri näkökulmista oli toimiva tarinankerrontamuoto, kun päähenkilö kerran kärsii todella vakavista aistiharhoista. Aistiharhojen keskellä on sitten yksi töttö, Saya, jonka päähenkilö näkee normaalisti, ja siitä sitä sitten mennään. VN:ssä oli todella vähän valintoja ja risteyskohtia: kahdessa kohtaa pääsee vaikuttamaan tarinan suuntaan ja nämä kaksi valintaa johtavat kolmeen eri loppuun tarinalle. En viitsi perustella kauhean pitkälle syitä, miksi tykkäsin tarinasta, koska ne olisivat kuitenkin juonipaljastuksia, mutta mysteerin hälveneminen oli hieno kokemus, vaikka ehkä vähän liiankin ilmiselvä lukijalle. Toisaalta onneksi päähenkilö sisäisessä monologissaan toi paljastuksen aikaan aina esiin, että: "Kyllähän minä tätä vähän osasin odottaa, mutten halunnut usko todeksi", verrattuna täysin pihalla oleviin päähenkilöihin, kuten useissa tarinoissa on. Runkkumateriaaliksi tätä en suosittele, koska pakolliset seksikohtaukset ovat aika lyhyitä ja laimeita, mutta tarinansa puolesta sitäkin enemmän.
    (click to show/hide)

    Aloitin myös lukemaan Sagara-sanchi no Etsuraku Life ♪. Kun tarinan synopsis kuuluu seuraavasti, voi jokainen päätellä millainen tarinallinen kokemus on kyseessä:

    Lainaus
    You are Yusuke, a Japanese youth about to enter college in Tokyo. When your father suggested that you live with the family of a friend of his while you attend school, you didn't really have an opinion one way or the other. Until, that is, you found out that the Sagara Family is comprised of nothing but women: four beautiful daughters and their sexy widowed mother!

    Of course you don't mind the prospect of living in a house full of beautiful women -- you are a man, after all. The trouble is, they're not used to having men around, so they don't know how to act around one. This will no doubt cause any number of interesting situations to pop up as you get used to living with these beautiful women.

    Alun perusteella visual novellissa on aika paljon valintoja, ja VNDB:n saitin mukaan erilaisia loppujakin on todella paljon. Saa nähdä miten paljon tuo jaksaa innostaa, kun ei ole oikeasti mitään sen kummempaa tarinaa, kuin että mies muuttaa asumaan naisten kanssa, ja harrastaa seksiä. Mukana hahmokaartissa on tietysti pakollinen tsundere, kiusoitteleva lolityttö, introvertti uninen ujostelija, huolehtiva isäntäperheen (emäntäperheen?) äiti ja kypsä ja ratinaalinen isosisko. Ensimmäinen seksikohtaus tuli vastaan jo yllättävän alussa peliä, ja vaikka tämä ei ehkä mikään kovin kummoinen kirjallinen taidonnäyte ole alun perusteella, tuntuu hommalla olevan ainakin jotain muutakin tarjottavaa kuin runkkumateriaalina toimiminen. Minusta tosin tuntuu, että hahmodynamiikka olisi melko erilainen, jos tästä tehtäisiin K13-anime, jossa tietäisi kaiken oikean seksuaalisen jännitteen olevan tipotiessään. Toisaalta myös tämä koko perheen läpikäyminenkin (??? en tiedä, en ole vielä niin pitkällä) tuntuu vähintään yhtä luonnottomalta kuin haaremianimet ilman ainuttakaan kädestä pitämistä.
    Kirjattu
  • ::