Mietteitä tähän astisesta
En tiedä mitä mieltä olen pelin rytmistä, tai mikä sana nyt tähän onkaan oikea. Välillä on tosi pitkiä päiviä missä vain selitetään asioita shiroulle, asioita jotka on jo lukijalle tuttuja prologista. Shiroullehan nämä asiat pitää selittää, mutta prologi oltaisiin voitu jättää pois kun kerran niin paljon samaa asiaa kerrataan.
Shirousta puheenollen, mielestäni hän on aivan vastenmielinen päähahmo. Mielestäni hän oli mukava hahmo kunnes hän kutsui saberin, mutta siitä alkaen shirou on vain muuttunut epämiellyttävämmäksi hetki hetkeltä. Koko "Saber, olet nainen joten jätä taisteleminen minulle" on rasittavaa, koska samanlainen keskustelu on käytä melkein joka päivä.
- Saber, en antaa sinun taistella
- Shirou, servantin tehtävä on suojella masteria
- En voi antaa sinun tehdä tätä, haluan suojella sinua
ja sitä rataa. Varsinkin kun Shirou on kuollut tai ottanut vai pataan 11 päivään asti, niin oli rasittavan tekopyhää paskaa tuo Shiroun oikeudentaju ja vastuunottaminen.
Rehellisesti sanottuna en ole ikinä ymmärtänyt saberinkaan suosiota. Hahmona saber on mielestäni "blandest of all". Ainakin minun silmääni sattuu tosi paljon, kun lukee backstorya kuningas artoriasta, joka halusi pelastaa britannian kansan, mutta ei voinu koska nostaessaan miekan kivestä hänen täytyi heittää se unelma pois, mutta shiroun kutsuma artoria punastelee ja näemmä on ihastunut shirouhun. Minun on vaikea kuvitella että tämä on sama artoria kuin mikä on legendoissa josta peli kertoo.
En tykkää kummastakaan Fate-routen päähahmosta, joten välillä on jopa aika epämiellyttävää lukea eteenpäin. varsinkin Day 12 (?) kylpykohtaus meni jo niin hentai-aluelle että kelasin vain eteenpäin. Ehkä yksi viesti mitä peli yrittää kertoa on se että legendat poikkeaa todellisuudesta, mutta en vain näe millään tavalla Artorian, joka Merlinin sanojen mukaan lopetti olevansa "ihminen" sillä hetkellä kun nosti miekan kivestä, olevan sama hahmo kuin Artoria joka kylvyssä punastelee ja mutisee "En voi estää mestariani kylpemästä ja katsomasta" olevan sama hahmo.
Muuten olen kyllä tykännyt, tämän routen kahta päähahmoa lukuunottamatta hahmot ovat olleet mukavia tai herkullisen vihattavia (shinj). Pienet hajoamiset kun 15 tunnin paikkeilla tajusin että jostain syystä päähahmon ääni oli ollut alusta alkaen pois päältä. Prologista alkaen päähahmo ei puhuut joten luulin että asia on vain noin, mutta optionseihin kun vahingossa eksyin niin korjasin senkin.
Valinnat ovat olleet aika kiperiä, vain yksi bad ending on tullu vastaan. Juuri tuo Day 6 illan valinta, mennäkkö saberin kanssa temppelille vaikö eikö johti harhaan. Olin alusta alkaen Shiroun logiikka koska "lol naiset ei tappele" joten luonnollisesti kuuntelin saberin neuvoja ja lähdin mukaan. Totesin aika nopeasti että saberia ei kannatta kuunnella

Hauska kyllä nähdä miten paljon sarjan power levellit ja tappelut on eskaloitunut. Tähän mennessä eeppisintä menoa on ollut kun Herakles mäiskyttää Artoriaa metsässä ja shirou pieraisee Caliburnin kätöseensä, kun taas uusimissa fateissa Archer Herakles pommittaa Gilgameshia nuolilla samalla tuhoten koko kaupunkia.
Ehdoton suosikki hetki oli Day 12 Dojo hetki Saberin kanssa, kun yhtäkkiä peli heittää Tiger Dojon ruudulle ja luulin Saberin tappaneen Shiroun Shinailla koska kielsin syömästä lounasta.