Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Halo 4

17.04.12 - klo:02:53

Echo Poissa

  • Touhoun ainoa miesbossi
    • Mun profiili
Julkaisu 6.11.2012



Halo 4! Battle Rifle on taas täällä! Uusi moodi paljastettu. Kyseessä on Regicide eli kunkuntappo.

Regicide on FFA deathmatch missä yksi pelaaja on "kuningas". Tapot normaalina antaa perusmäärän krediittejä, mutta kunkkuna tapoista saa paljon enemmän pätäkkää. Pelaajat voivat anastaa kuninkaan tittelin nirhaamalla nykyisen hallitsijan. Kuninkaan taposta saa bonuksen. Kuninkaan päästä annettu palkkio kasvaa aina kun kuningas saa tapon. Kunkuntaposta tulee mieleen Blacklight Retributionin "sotaherra" ja "suuri uhka" systeemi, missä jommankumman tittelin saaneen pelaajasta saa isomman palkkion kuin tavallisesta taposta.

Yksi mielenkiintoinen (tarvii varmistusta) uutuus Halo 4:ssä on CoDin välitön respaus. Pelaajan potkaistessa tyhjää hän voi heti respata painalla nappulaa. Tämä uutuus nähdään FFA:ssa, muttei Objective-peleissä. Instarespawn tekee Halon otteluista vauhdikkaampia ja kaaottisempia kuin ennen ja se saattaa myös vähentää ragea (ainakin minun kohdalla!).

Firefightin korvaa Spartan Ops. Spartan Ops on 4-pelaajan co-op ihan omilla kentillä. Spartan Opsin tehtävissä seurataan UNSC-sotilaiden edesottamuksia. Tarjolla on myös objective-pohjaisia tehtäviä, mitkä vaihtuvat viikon vaihtuessa.

 Myös kustomoinnista on kerrottu. Pelaajat saavat pelin aikana kokemuspisteitä ja "Spartalaispisteitä". Spartalaispisteillä avataan panssarikykyjä (Halon omat perkit, uskon). Yksi näistä kyvyistä on "Forerunner-katse" millä näkee seinien läpi. Moinen kyky on tuttu mm. Gotham City Impostersista ja Blacklight Retributionista. Myös Sprint palaa, mutta sitä ei voi avata vaan se on aina mukana.

 Call of Dutysta tuttuputtu kustomoitava loadout-systeemi nähdään myös Halo 4:ssä. Se tarkoittaa sitä, että pelaajat voivat pelata haluamillaan aseilla. Ympäri karttaa ilmestyvät aseet putoavat Reachin Firefightin tapaan Ilmapostina. Loadout-systeemi Halo 4:ssä on minusta melkoinen kaksiteräinen miekka: pikkulasten ei enää tarvitse tapella kentän ainoasta snipasta, mutta onko peli enää kivaa, jos kaikki haluavat leikkiä TF2 ja räiskivät singoilla. Odotan mielenkiinnolla 343:n selitystä tälle.

Eli Halo 4:n myötä pelisarja tuntee Velvollisuuden kutsun. Mitä Resetin pyssysankarit ovat mieltä?

GameInformerin artikkeli, missä on video Halo 4:n moninpeliin liittyvästä haastattelusta.
Machiniman Anoj listaa Halo 4-uutisia.
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:00 kirjoittanut Osiris »

Enpä ainakaan ole hupiukko.
Kirjattu
  • ::
  • 17.04.12 - klo:09:44

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Uusin Halo herättää jo nimensä perässä komeilevan järjestysnumeron ansiosta kuolaamisrefleksin. Microsoft on aina osannut markkinoida Haloa, joten ei ole mikään yllätys, että kaikki pelin teosta näytetty videomateriaali on ollut upeaa. Ainakin uudella tekijätiimillä tuntuisi olevan intoa ja visiota Halon suhteen. Bungie teki osaltaan loistavaa työtä, mutta uudet tuulet ovat ihan tervetulleita. Kunhan pelattavuus ja tunnelma pidetään tarpeeksi halomaisina, olen valmis hyväksymään perkkien kaltaiset callofdutymäisyydet.

    Halo 4 tulee varmaankin lunastamaan paikkansa ainoana räiskintäpelinä, jota kehtaan netissä pelata. Halo 3:a tuli aikoinaan pelattua enemmän kuin laki sallii, ja Reach viihdytti sekin päälle sadan moninpelitunnin verran. En odota neloselta yhtään vähempää. Kummallista kyllä, Firefight-moodia ei ole mukana lainkaan. Mielestäni se oli melkeinpä Reachin parasta antia, kiitos hyvän tekoälyn. Tuo Regicide-pelimuoto kuulostaa kuitenkin erittäin hauskalta ajanvietteeltä! Eikä tietenkään pidä unohtaa yhteistyöpainotteista Spartan Opsia.

    Halo 4 lienee pakkohankinta yksistään kampanjansa vuoksi. Covenant on historiaa, joten toivottavasti vihollisrintamalla nähdään jotain aidosti uutta ja vaihtelevaa. Ja ehkä tällä kertaa juoni avautuisi jo ensimmäisellä pelikerralla, jookos?
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.12 - klo:13:57
    Kirjattu
  • ::
  • 18.04.12 - klo:18:20

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Julkaisupäivä on paljastettu. Ei ihan joulupeli.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.06.12 - klo:22:14

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Halo 4 esiteltiin kunnolla E3-messuilla. Mukana pelikuvaa.

    Peli näytti näytti E3-demon perusteella jopa paljon paremmalta kuin uskalsin kuvitella. Grafiikka oli yllättävän hienoa. Kun vertaa Halo 4:n demossa nähtyä viidakkoa Halo 3:n ensimmäiseen kenttään, ei voi kuin hämmästellä. Jälki on aivan kuin eri sukupolvesta. Pitkälle on tultu muutamassa vuodessa, vaikka rauta onkin samaa vanhaa. Itse pelattavuuskin vaikuttaisi muuttuneen uusien vihollisten myötä. Tunnelmasta ja ympäristöistä tuli jotenkin mieleen Metroid Prime, mikä saa kaltaiseni Nintendo-fanipojan suorastaan tärisemään jännityksestä. Halo + Metroid Prime = Nirvanaa.

    Nyt pelottaakin vain se, kuinka korkealle odotukseni nousivatkaan. Ehkä on parasta vain jäädä odottamaan ja luottaa siihen, että 343 Industries hoitaa hommansa kunnialla.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.06.12 - klo:11:00
    Ohhoh... en voinut kuvitellakaan, että jaksaisin innostua enää tässä vaiheessa uudesta Halosta (vaikkakin kaikki edelliset osat löytyy hyllystä). Herranen aika miltä tuo demo näyttää. Viidakkokenttä on varmasti tarkoituksella valittu demoon juurikin sen takia, että se on kuitenkin muistettavin kolmoshalon kentistä. Heti tulee mielikuva että "oh yeah, tämä on halo". Samalla varmasti myöskin halutaan esitellä parempaa grafiikkaa antamalla hyvä vertailupohja. Räiskintä näyttää hyvältä, samoin kuin uudet aseetkin. Pidän myöskin siitä, että dialogia näyttää olevan entistä enemmän.

    Toisaalta demon pohjalta huolenaihetta herättää skriptatut tapahtumat. Toki, se on nykymaailmaa että kaiken pitää olla näyttävää ja toiminnan kuin suoraan hollywoodista - sitä tehdään, mikä myy. Ylipäätään en pidä mallista, että täytyy olla kohtia, joissa vihollinen_hyökkää_tässä_kohtaa_chiefin_naamalle_ja toiminta_katkeaa. Se ei vain jotenkin anna mielikuvaa "halosta". Kyseisiä kohtia oli tuossa lyhyessä demossakin jo yhtä paljon kuin halo 3:ssa ja reachissa yhteensä. Huolestuttavaa.

    Uskon kuitenkin, että Halo-sarjan vanhat perinteet ja vahvuudet on osattu ottaa käyttöön, vaikkei siellä nyt aivan sama porukka olekaan pelin takana. Hienoa, että pelisarjaa halutaan uudistaa ja "modernisoida". Toivottavasti ei kuitenkaan karata liikaa siitä, mihin pelaajat ovat tottuneet - johon ne ovat ihastuneet jo ensimmäisestä osasta lähtien. Itse ainakin odotan chiefin paluuta lievällä varauksella, mutta erittäin suurella mielenkiinnolla.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.06.12 - klo:22:59

    heplo Poissa

    • Resetin paskin jätkä
    • I'm back and I'm watching you.
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • ::
  • 08.06.12 - klo:23:48

    heplo Poissa

    • Resetin paskin jätkä
    • I'm back and I'm watching you.
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • ::
  • 10.06.12 - klo:20:13

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Jag tycker.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.09.12 - klo:11:53
    Ei jaksais odottaa, koska spessu ennakkovarattu Stopista. D:
     
    You know you've lost when...

    My name is Legion, for we are many.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.11.12 - klo:21:37

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Käväisin tänään luentojen jälkeen nappaamassa Halo 4:n paikallisesta peliliikkeestä. Aloitin Halonhakkuun kahden aikaan iltapäivästä, ja nyt lopputekstit pyörivät ruudulla. Välissä pidin puolen tunnin ruokatauon, joten kampanjan läpäisy ei normal-tasolla vienyt kuin alle seitsemän tuntia. Tarina oli kuitenkin niin makea, että en voinut olla ahmimatta koko peliä kerralla! Fiilistelen tässä hieman tuntemuksiani, mutta en spoilaa mitään!

    Halo 4 tuntui alusta lähtien mukavan tuoreelta. Alun avaruusaluksessa olin havaitsevinani selkeää Metroid Prime -henkisyyttä. Jatkuvasti näkyvä Master Chiefin visiiri ei vähentänyt mielikuvaani. Lienee sanomattakin selvää, että kaltaiseni Nintendon ystävä oli välittömästi aivan mielissään. Musiikki puolestaan toi ajoittain mieleeni ensimmäisen Mass Effectin. Sävellyksissä on käytetty paljon elektronisia efektejä ja syntikkaa, jotka sopivat uuteen tunnelmaan. Ehdottomasti kuuntelemisen arvoista kamaa.

    Aluksi olin sitä mieltä, että uudet viholliset ja aseet eivät yksinkertaisesti istuneet Haloon. Kiiltävät panssariotukset toivat enemmänkin mieleen jo aiemmin mainitsemani Metroidit. Aivan kuin eri maailmasta verrattuna mihinkään aiemmin nähtyyn. Toisaalta tämähän on koko homman tarkoituskin. Prometheanit ovat ihan uudenlaisia vihollisia, ja tuovat sopivaa vaihtelua tuttuakin tutumpiin eliitteihin, jackaleihin ja gruntteihin. Toisaalta suosin edelleen Covenanttia, mutta on hyvä, että muitakin vihuja löytyy. Juoni palasi ODST:n ja Reachin jälkeen takaisin uskomattoman korkealentoiseen paatokseen, jossa mikään ei ole liian kummallista ollakseen totta. Universaalisen välienselvittelyn keskellä Cortanan ja Chiefin välinen draama toimii tasapainottavana tekijänä, vaikka mukaan onkin ängetty muutama teennäisen tunteellinen vuoropuhelu. Loppua en spoilaa, mutta se tulee herättämään kysymyksiä. Suomenkieliset tekstit olivat huolella tehdyt, vaikka muutamat kökköydet vähän naurattivatkin. Ainakin juonen seuraaminen helpottui taas hieman. Muistan, kuinka ulapalla itse olin viisi vuotta sitten Halo 3:n tarinasta...

    Vaikka uutta löytyykin enemmän kuin osasin ennakkoon odottaa, on pelin perusta edelleen vanha tuttu Halo. Aseet ja ajoneuvot toimivat juuri niin kuin niiden pitääkin, ja vihollisten tekoäly tarjoaa vaihtelua ja viihdettä koko rahan edestä. Oli jo aikakin saada sprinttaaminen mukaan sarjaan, sillä liikkuminen on nyt mukavan vikkelää vanhaan tervassa tarpomiseen verrattuna. Monta kertaa onnistuin pakenemaan kauheasta ristitulesta nopealla sprintillä. Tämä vähentää turhautumistakin melkoisesti.

    Kampanjan tehtävät olivat muuten silkkaa rautaa! Jokaisessa tehtävässä oli unohtumattomia kohtauksia ja taisteluita, jotka haluan ehdottomasti kokea uudestaan! Ympäristöjen vaihtelussa ja värikkyydessä ei päästä ihan Halo 3:n tasolle, mutta silti näkymät olivat vaikuttavia. Grafiikka on sanoinkuvaamattoman kaunista. En todellakaan ymmärrä, mihin seuraavaa konsolisukupolvea edes tarvitaan. En voi uskoa, että Microsoftin X-laatikko pystyy pyörittämään tällaista silmänkarkkia.

    Okei, eiköhän siinä ollut riittävästi hehkutusta tähän väliin. Olisin valmis antamaan pelille täydet pisteet, mutta kyse voi tietysti olla vain ensi-ihastuksesta. Moninpeliin en ole päässyt koskemaan lainkaan, mutta ainakin yksinpeli tarjosi minulle parasta räiskintää sitten... Halo Reachin. Huomenna voisinkin sitten mättää multiplayeriä kuin viimeistä päivää.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.11.12 - klo:23:20

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Polttoainesauvatykki.

    Nyt on Halo 4:ää tullut pelattua sekä yksin kampanjaa että moninpeliä Azzelin kanssa. Yksinpeli on hyvää ja yllättävän haastavaa (aina loppuu panokset kesken :D) Heroicista ylöspäin. Promethean ritarit ovat hyviä vihollisia ja uudet aseet mielenkiintoisia.

    Sitten moninpeli. Parasta parsaa pitkään aikaan. Halo 4:n moninpeli on paljon nautinnollisempaa kuin Reachin ja oma keksimät loadoutit toimii. Battle Rifle on ebin ja DMR:kin on parannettu. Speed boost + assault/saw/haulikko <3.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.11.12 - klo:16:09

    Ingoo Paikalla

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Hyvä myyntipuhe.
    Kävin nyt sitten itsekin ostamassa tämän ihan Arctic Foxin ylemmän hypetekstin takia. Syödään loppukuu sitten nuudeleita.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.11.12 - klo:17:38
    Sorruin sitten tämänkin ostoon kun kerta verkkokauppa.comista lähti niin halvalla. Reachin yksinpelistä en mitenkään järkyttävästi innostunut moninpelistä puhumattakaan, mutta katsoopa nyt jos tykkäisin edes moninpelistä. Ainakaan tässä ei ole mitään armor lockia ja uudistuksiakin tuntuisi olevan juuri sopivasti, jotta peli tuntuisi uudelta mutta silti vielä Halolta. Toivottavasti.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.11.12 - klo:18:40
    Kuinkas paljon tuo multiplayerin asennus muuten vie tilaa kovolta ja onko sitä mahdollista pelata suoraan toiselta levyltä? On tuo oman boxin kovo tuntunut jo pidemmän aikaa liian pieneltä kaikkeen mutta nyt kun pelit jo vaativat asentelua niin alkaa kuumottaa oikeasti.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.11.12 - klo:18:49
    Kuinkas paljon tuo multiplayerin asennus muuten vie tilaa kovolta ja onko sitä mahdollista pelata suoraan toiselta levyltä? On tuo oman boxin kovo tuntunut jo pidemmän aikaa liian pieneltä kaikkeen mutta nyt kun pelit jo vaativat asentelua niin alkaa kuumottaa oikeasti.

    Kakkoslevy tosiaan sisältää multiplayerin, sekä Spartan Opsin. Tietääkseni kakkoslevy on pakko asentaa, jos haluaa pelata niitä. Itse sisällön asentamisessa 2. levyltä ei kestä kauan, ja sinulla on mahdollisuutena myös ladata se 2. levyn sisältö xbox liven kautta.

    En ole varma, kuinka paljon se vie kovolta tilaa, mutta eiköhän se sen muutaman gigatavun kokoinen paketti ole.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.11.12 - klo:20:56

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Vaan löytyi se paska puoli moninpelistä: ei minkäänlaista custom searchia. Edellisissä Haloissa pystyi etsimään pelejä joissa on hyvä yhteys. Kun tätä alkaa pelaamaan amerikan vauvvojen aikaan niin ei touhusta tule mitään.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.11.12 - klo:08:37

    Ingoo Paikalla

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Ai tässä ei ollutkaan Gears 3:n tapaan dedicated servuja ? Voi koira.

    edit. oonko ainoa jonka kotelossa ei tullut ohjeita mukana :( ?
    Toki noi manuaalitkaan ei ole enää sitä mitä ne on joskus ollut, mutta mukavaa vessalukemista anyways.
    « Viimeksi muokattu: 08.11.12 - klo:14:13 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 08.11.12 - klo:17:53

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Toivottavasti Halo 4 maistuu jätkälle edes puoliksi yhtä hyvin kuin minulle. Olen nimittäin vieläkin aivan pähkinöinä tästä pelistä! Huonona puolena on tosin mainittava, että tuo moninpelin asentaminen kiintolevylle on typerä idea. Varmasti on paljon niitä, joilla ei riitä kiintolevyssä ylimääräistä tilaa tuhlattavaksi. Oman 250 gigaisen mallini kohdalla tätä ongelmaa ei ole, mutta etenkin vanhempien boksien omistajilla saattaa tulla itku.  Ja ohjekirjojen puuttuminen nykypeleistä on surullista. Todellakin kaipaan niitä aikoja, jolloin ohjekirjat tuli luettua useaan otteeseen läpi.

    Moninpelissä olen tason 20 tienoilla. En ole vielä Big Team Slayerin lisäksi muita pelimuotoja jaksanut hakata, koska tämä on ainakin itselleni se Halon mukavin moninpelimoodi. Tähän mennessä pelaamani kentät ovat olleet hyviä ja helposti opittavia, vaikka niitä onkin toistaiseksi aika vähän. Totta kai eniten mieltäni lämmittää kolmosesta palannut Valhalla (Ragnarök), jonka kohdalla grafiikan paranemisen huomaa sokeakin. Suoraan Call of Dutystä anastetut perkit istuvat kokonaisuuteen paremmin kuin etukäteen odotin. Itse suosin kyllä ihan Reachista tuttua hologrammia sekä loputonta sprinttiä ja isompia ammuslippaita... Moninpeli on nyt vauhdikasta sirkusta, mutta silti tarpeeksi Halo-henkistä viihdyttääkseen. Pikajuoksu vähentää niitä turhauttavia tilanteita, joissa tulitukseen joutuneella pelaajalla ei ole mahdollisuuksia selvitä. Nyt on toisinaan mahdollista pinkoa karkuun ja kääntää tilanne edukseen.

    Aluksi otti päähän, että ihan kaikki säätömahdollisuudet pitää avata pelaamalla. Siis esimerkiksi emblemiä ei voi alussa muokata mieleisekseen. Mitä ihmettä? Mielestäni itse tehdyt perkit ja "hahmoluokat" ovat oikein näppäriä, mutta kaiken pitäisi olla alusta asti valittavissa. Nyt iskee väkisinkin kateus, kun kivoihin leluihin pääsevät käsiksi vain muna pystyssä peliä hinkkaavat Halonhakkaajat.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.11.12 - klo:17:47

    Ingoo Paikalla

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Kampanja pamahti tänään läpi ja kesti sen 6h Heroicilla, co-oppina pelattuna. Aika helpolta tämä vaikutti, vaikka pelikaverina toimi henkilö joka ei aikaisemmin ole Haloja hirveästi hakannut. Hyviä tehtäviä oli useita, eikä oikeastaan yhtään ärsyttävää. Ehkä voisin jo ensi viikon puolella siirtyä Legendarylle.


    Multia voisi tässä jossain kohtaa kokeilla, jahka jaksan tuon pelin mukana tulleen 2viikon kokeilukoodin käyttää.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.11.12 - klo:07:25

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    <a href="http://www.youtube.com/v/uqccxB1jaic?version=3&amp;amp;hl=fi_FI" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/uqccxB1jaic?version=3&amp;amp;hl=fi_FI</a>

    Legendary-läpipeluu taitaa valua ensi viikolle. Tällä viikolla on niin paljon projekteja ja matkustelua, etten ehdi pelailla pahemmin. :C
    Kirjattu
  • ::
  • 07.12.12 - klo:01:24
    Onko kellään muulla ollut ongelmia online-pelaamisen kanssa? Noin joka kolmas peli on pelikelvoton, koska peli siirtyy 20 sekunnin välein "aloitetaan peliä"-ruutuun lataamaan, jossa siis näkyy matsin pelaajat ja statsit. Muilla saman matsin pelaajilla ei ilmeisesti käy näin, sillä heidän tuloksensa kasvavat ja peli etenee.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.12.12 - klo:02:26

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Bolt Shot, rakas uusi ystäväni. Tämä pikku paskiainen on pelastanut minut monesta tiukasta tilanteesta. Kun pulttisutulla painaa liipaisemensninmmsinismsin pohjaan se ampuu haulikkomaisen laukauksen, syöden puolet lippaasta.

    <3

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.12.12 - klo:07:58

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Onko kellään muulla ollut ongelmia online-pelaamisen kanssa? Noin joka kolmas peli on pelikelvoton, koska peli siirtyy 20 sekunnin välein "aloitetaan peliä"-ruutuun lataamaan, jossa siis näkyy matsin pelaajat ja statsit. Muilla saman matsin pelaajilla ei ilmeisesti käy näin, sillä heidän tuloksensa kasvavat ja peli etenee.

    Minulle on näin käynyt vain pariin otteeseen. Kieltämättä todella ärsyttävää, kun peli pimenee ja katkeilee. Sen sijaan usein on ollut ongelmia partyn kanssa. Selittämättömistä syistä johtuen kavereiden peleihin ja seurueisiin liittyminen ei ole onnistunut, ja party on saattanut hajota kahtia peliin mentäessä. Tällaiset ongelmat ovat hyvin kummallisia, sillä Halo 3:ssa ja Reachissa en muista sellaisiin törmänneeni.
    Kirjattu
  • ::